Peugeot 308 (SW p. 26)

Dat gaat niet meer lukken, kan m'n 308 volgende week zaterdag ophalen. Dus ik vrees dat ik het gewoon met de sensoren moet gaan doen. Had ik maar nooit in die DS 5 gereden, dan had ik ook niet geweten wat ik kan missen zonder achteruitrijcamera :-( :(

Handig is het sowieso. Heb hier op het erf vrolijke viervoeters rondhuppelen en die staan soms fraai in beeld:D

Volgens mij zag ik vandaag een medeforummer Tweewout van een paar pagina's terug rijden richting Heerenveen. Zag de reclame van Energiewacht op een grijze 308SW:T

Wildenborch zei:
Dat gaat niet meer lukken, kan m'n 308 volgende week zaterdag ophalen. Dus ik vrees dat ik het gewoon met de sensoren moet gaan doen. Had ik maar nooit in die DS 5 gereden, dan had ik ook niet geweten wat ik kan missen zonder achteruitrijcamera :-( :(

Volgens mij hoeft je niet zo te balen. In diverse posts lees je dat de kwaliteit van de camera niet goed is. Als het donker is, zie je niks meer met de camera. Is alleen maar zonde van het geld!

In het donker zie je sowieso toch weinig...
Overdag is het verdraaid handig kan ik je zeggen. Voor die lousy €250,- prima aanvulling.

Durashift zei:
Cesco zei:
Sinds twee weken heeft mijn vrouw een 108 met de Mirrorlink optie. Leek ons een hele mooie optie. Helaas werkt het maar met 1 Android telefoon, de Samsung S3. Voor de Apple liefhebbers ook weinig goed nieuws, het werkt alleen met de iPhone 4.

Zelf hebben wij de Samsung S2 en S4, met beide werkt het helaas niet. Ik weet niet hoe het bij de 308 II zit.

Ow, dat van die beperkte werking hoor je ook niet in de reviews van de drieling destijds..
Zou het niet met een bepaalde versie van Android te maken hebben?
Kan het systeem daarvoor niet een update krijgen zodat met een hogere Android versie gewerkt kan worden?

Durashift. Hier staat meer informatie https://www.peugeot108forum.co.uk/forum/26-electronics-audio-lighting/1481-help-how-use-mirror-link-technology.html . Bijna niemand krijgt het werkend.

Nog 3 nachtjes en dan is het bye bye Clio, hello 308 SW BLE. Wordt een heel Peugeot wagenpark hier met naast de 108 nog een 306 GTi en een 205 GTi racer.

Tuk217 zei:
Ik dacht dat de camera 750,- was?..

Nope...zowel in mijn factuur alsook in de nieuwe prijscourant kost het €250,-
20pvkgj.jpg

Gisterenmiddag kwam ik op de brug bij Deventer, in de richting van het ooooosten, een zwarte 308SW met 18 inch Saphir tegen (y) Opvallend detail was het aanwezige BlueHDi-typeplaatje; deze lijkt me volstrekte willekeur opgeplakt te worden.

@Ente dat kan maar zo! Rij elke dag van Roden via Heerenveen naar Zwolle!

Welke kleur heb jij nog maar? Dan heb ik jou denk ik ook wel zien rijden.

speedtouch zei:
Poekoek zei:
Opvallend detail was het aanwezige BlueHDi-typeplaatje; deze lijkt me volstrekte willekeur opgeplakt te worden.

En waar baseer je dat op?

Dat ik ook al veel andere 308SW's heb gezien zonder het typeplaatje en ook hier mensen zie schrijven dat ie er dan weer wel, dan weer niet op zit (zonder dat aangegeven is dat ie wel/niet verwijderd moet worden).

Nog 7 nachtjes slapen dan wordt eindelijk mijn 308 SW BLE Blanc Nacré, 17" Emeraude velgen, cognac kleur lederen bekleding en afneembare trekhaak! Zin in! Groot verschil met vorige auto, oude model 308, en hopelijk ook met huidige auto Ford Focus. Niet dat die slecht is maar op een af andere manier is het niet mijn "ding". Kleur bekleding in overleg met DK Schweizer bepaald o.b.v. afbeeldingen op internet met stoelverwarming. Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn. Heb proefgereden met de berline uitvoering en dat reed erg goed dus verheug me nu al vele lekkere kilometers, want je voelt je lekkerder in een Peugeot, toch?! ;)

Bas308 zei:
Nog 7 nachtjes slapen dan wordt eindelijk mijn 308 SW BLE Blanc Nacré, 17" Emeraude velgen, cognac kleur lederen bekleding en afneembare trekhaak! Zin in! Groot verschil met vorige auto, oude model 308, en hopelijk ook met huidige auto Ford Focus. Niet dat die slecht is maar op een af andere manier is het niet mijn "ding". Kleur bekleding in overleg met DK Schweizer bepaald o.b.v. afbeeldingen op internet met stoelverwarming. Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn. Heb proefgereden met de berline uitvoering en dat reed erg goed dus verheug me nu al vele lekkere kilometers, want je voelt je lekkerder in een Peugeot, toch?! ;)

Bas, lijkt sterk op mijn gewenste kleur en bekleding. Heb jij hier ook een voorbeeld van van deze combinatie??

ScippyNL zei:
Bas308 zei:

Bas, lijkt sterk op mijn gewenste kleur en bekleding. Heb jij hier ook een voorbeeld van van deze combinatie??

Nee helaas nog niet zodra ik de sleutels en de auto heb zal ik een paar foto's uploaden dan heb jij een idee. Ik denk dat de kleurcombinatie wel fraai gaat worden een wat lichtere kleur bekleding met zwarte stiksels die ivm combinatie met dashboard. Ben zelf ook erg benieuwd wat het gaat worden.

Mark de Asfalttijger zei:
IhB zei:
Waar zit de obd2 adapter eigenlijk bij de 308?

Achter het klepje, links van de sigarettenaansteker.

Zie hier :

oi7tox.jpg

Rijden we toch ook een stukje Citroën :p

Is er een bepaalde manier om dit klepje open te krijgen?
Ik heb voorzichtig met een mesje geprobeerd, maar ben bang dat ik iets beschadig.

Groet Philip

Klepje obd2 poort gevonden. Adapter getest en alles werkt naar behoren.
Alleen geeft de peugeot standaart al veel info waardoor ik hem maar weer heb uitgetrokken.
Daarbij ziet het uit alsof je een deel van het dashboard hebt gesloopt.

Ik dacht voor eventjes toch een wat afwijkende auto op het parkeer terein op het werk te kunnen hebben...
Helaas.
Nog geen week nadat ik hem opgehaald had bij de dealer zag ik een eveneens Dark Blue 308 SW op het parkeer terein.
Een dag later kwam daar een Rich Oak bij.
Eerder, voor mijn SW geleverd was, had ik al een 308 HB op het parkeer terein zien staan.

Beide andere 308 SWs zijn, via kenteken nagetrokken, lease (lees zakelijke) auto's.
Op basis van het uiterlijk kan ik niet zeggen welke uitvoeringen het precies omgaat.
Beide hadden volgens mij wel 16" velgen, panorama dak, en een chrome rand om de grill en "normale" koplampen.
De Rich Oak is een benzine en de Dark Blue diesel.
Gister avond (23:00) bij het naar huis rijden viel me verder op dat bij de Rich Oak in ieder geval een monochroom scherm tussen de klokken zit.
(Hij reed toevallig op het zelfde moment weg en stonden kort praktisch naast elkaar bij het eerste verkeers licht.)

Ze zijn er hier dus al drie 308 SWs die erg op elkaar lijken maar toch op details van elkaar afwijken.

Verder kom ik er ook steeds vaker een of meer onderweg tegen.
Van de ene kant jammer, niet uniek, van de andere kant wel een bevesitiging dat hij in de smaak valt

Met de dag raak ik meer en meer gewend aan de Peugeot, zo maak ik vaker gebruik van start stop, kan makkelijker en sneller bepaalde bedieningen doen en raak meer gewend aan die extra versnelling.

Ben nog altijd dik tevreden.

Voor de geintresseerden:
+/- 1700 km tot nog toe en daarbij een gemiddeld verbruik van 6,4 l/100km.
Valt mij in ieder geval voor 130 pk benzine niet tegen.

Hermann zei:
Grobbekuikuh zei:
Hallo mede forum leden,

Ik ben sinds 13 augustus de trotste eigenaar van onderstaande auto.

Merk PEUGEOT
Model 308
Type 1.6 THP 115KW SW Allure
Kleur zwart
Velgen 18 inch

Na een kleine 3 weken erin gereden te hebben kan ik niets anders zeggen dan wat een fijne auto.
1 klein min puntje: er zit standaard maar 1 sleutel met afstandsbediening erbij. :confused:

Hoi, zelfde uitvoering maar HB wel 2 sleutels erbij heb ze echter geen van beiden nodig als sleutel (key-less)
vind het vermogen tegenvallen, denk eraan om hem te laten optimaliseren
verbruik gem 1:14

Mijn vorige auto was een 307SW. 1335 kilo met 110 pk. Betrap me er regelmatig op dat ik deze nieuwe regelmatig te hard rijd. Dit komt doordat deze auto veel minder toeren maakt en minder motor geluid in de auto. 155 pk en 1175 kilo vind ik een wereld van verschil.
Optimaliseren in de vorm van chip tuning? Valt dat onder Peugeot garantie?

ENTE zei:
Tuk217 zei:
Ik dacht dat de camera 750,- was?..

Nope...zowel in mijn factuur alsook in de nieuwe prijscourant kost het €250,-
20pvkgj.jpg

Je hebt gelijk. De 750,- die ik in mn hoofd heb in inclusief connect nav, maar dat zit al standaard in de premiere. Ik heb geen blue lease besteld, dus sowieso een andere prijslijst bekeken. Als ik het nu nakijk is de losse camera niet mogelijk als optie. Wel met dode hoekbewaking voor 500,-. Dat is het me niet waard. Ik verwacht de camera niet echt te gebruiken, maar voor 250 euro had ik de dealer nog wel willen bellen.

Hmm, ja. Bij de allure zie ik de mogelijkheid wel staan van losse camera.
Vreemd dat dit bij de Première niet mogelijk iso_O

efqngj.jpg

In mijn 308 HB BLP met adaptive cruisecontrol, kwam ik erachter dat als je de cruise control op PAUSE laat staan de veiligheids feature Distance Control (en dus automatisch remmen/noodstop) ook op uitgeschakeld blijft staan. Draai dus weer aan het wieltje op de cruise control om deze echt uit te schakelen en weer de veiligheid te hebben waar je voor betaald hebt.

E-One zei:
In mijn 308 HB BLP met adaptive cruisecontrol, kwam ik erachter dat als je de cruise control op PAUSE laat staan de veiligheids feature Distance Control (en dus automatisch remmen/noodstop) ook op uitgeschakeld blijft staan. Draai dus weer aan het wieltje op de cruise control om deze echt uit te schakelen en weer de veiligheid te hebben waar je voor betaald hebt.
Hopelijk begrijp ik je verkeerd.
Mijn cruise control (207 zelfde systeem volgens mij) staat altijd 'aan' (Met draaiwieltje richting cruise. Limit gebruik ik nooit). Ik schakel hem actief door op Set+ te drukken en dan rijdt ik op cruise control..... tot bijvoorbeeld snelheid moet minderen voor een inhalende vrachtwagen, dan zet ik hem op Pauze. Soms staat hij rustig een half uur op pauze, door druk verkeer, een stuk binnen de bebouwde kom, te veel stoplichten/rotondes etc. Volgens jou zou noodstop dan niet werken? Werkt noodstop dan enkel als cruisecontrol aan staat EN actief is?

Zoals zovelen nieuwe forumleden las ook ik al een tijdje mee in dit topic en op Autoweek (nieuws, reviews, etc.). Na enkele maanden geleden samen met mijn vriendin verschillende proefritten te hebben gemaakt in verschillende auto's heeft zij haar nieuwe leaseauto in bestelling laten zetten. Deze is besteld de eerste week van augustus en zou ik week 40 geleverd moeten worden bij de dealer (eind september dus al!). Een keurige levertijd lijkt me. Ik heb vorige week wel contact gehad met de dealer om even te checken of er, na onze vakantie, nog wat meer bekend was geworden omtrent te levertijd. Voor zover de dealer kon zien stond de auto 'in productie' en zou de auto echt eind september - begin oktober (2 weken speling) geleverd moeten worden. Een probleem was er wel met de 17" Rubis velgen; deze waren slecht leverbaar en niet op voorraad. De dealer kon dan ook niet zeggen wanneer hij deze binnen zou krijgen helaas.

De auto waar het om gaat: Peugeot 308 Allure HB in Gris Moka. Qua opties hebben we eigenlijk alles genomen behalve leren bekleding (vinden we beide niet zo mooi en praktisch, mijn vriendin heeft slechte ervaringen met te heet wordend leer bijv.) en geen pack securité vanwege de ACC die niet uit te schakelen is en waar menigeen spijt van had. Ook de dealer had zijn bedenkingen bij de niet uit te schakelen optie. De Allure versie hebben we eigenlijk met name gekozen omdat we hier het Denon hifi systeem als optie bij konden nemen, en wellicht nog wat dat niet mogelijk was bij de premium.

Ik heb nog wel een vraag die misschien iemand hier kan beantwoorden, google helpt me niet verder. Een kleurenschermpje in het instrumentenpaneel lijkt me erg fijn. Met name de navigatieaanwijzingen zouden hierbij erg van pas komen. Nu las ik al eens dat je hiervoor Pack Securité als optie zou moeten hebben gekozen. Klopt dit? Want bij de beschrijving van het navigatiesysteem en bij dat van Pack Securité wordt hier namelijk met geen woord over gerept. Alvast bedankt!

J_P_P zei:
E-One zei:
Hopelijk begrijp ik je verkeerd.
Mijn cruise control (207 zelfde systeem volgens mij) staat altijd 'aan' (Met draaiwieltje richting cruise. Limit gebruik ik nooit). Ik schakel hem actief door op Set+ te drukken en dan rijdt ik op cruise control..... tot bijvoorbeeld snelheid moet minderen voor een inhalende vrachtwagen, dan zet ik hem op Pauze. Soms staat hij rustig een half uur op pauze, door druk verkeer, een stuk binnen de bebouwde kom, te veel stoplichten/rotondes etc. Volgens jou zou noodstop dan niet werken? Werkt noodstop dan enkel als cruisecontrol aan staat EN actief is?

Ik zie op de centrale console van de 308 dat de Distance Alert (dat groene streepje van 'actief') verdwijnt als je Adaptive CC inschakelt en ook als ik op de zijkant knop druk voor PAUSE. Pas als ik wieltje verdraai komt het 'groene' streepje terug.

senzje zei:
Ik heb nog wel een vraag die misschien iemand hier kan beantwoorden, google helpt me niet verder. Een kleurenschermpje in het instrumentenpaneel lijkt me erg fijn. Met name de navigatieaanwijzingen zouden hierbij erg van pas komen. Nu las ik al eens dat je hiervoor Pack Securité als optie zou moeten hebben gekozen. Klopt dit? Want bij de beschrijving van het navigatiesysteem en bij dat van Pack Securité wordt hier namelijk met geen woord over gerept. Alvast bedankt!

Kleurenscherm in de HB is beschikbaar indien je kiest voor de Pack Securité (dus de ACC) op een Allure of BLP.

...en dat had je best kunnen doen, want zet de cruise control op pauze en het systeem is uitgeschakeld, blijkt nu :T

E-One zei:
senzje zei:

Kleurenscherm in de HB is beschikbaar indien je kiest voor de Pack Securité (dus de ACC) op een Allure of BLP.

Hmm erg jammer, daar had de communicatie wel wat beter over gemogen wat mij betreft. Op de Peugeot website zelf bijvoorbeeld staat alles beschreven (camera, i-cockpit, panoramadak, en dus ook pack securité) maar daar wordt het niet bij vermeld. En ergens anders ook niet overigens.
In de V40 en Audi A3 bijvoorbeeld waar we ook een proefrit in hebben gemaakt vonden we dat wel fijn en mooi. Dacht dat het dan op de Allure, de duurste hatchback variant, met ALLE opties m.u.v. pack securité er dan ook wel op zou zitten. Snap het verband met pack securité ook niet helemaal.

Durashift zei:
...en dat had je best kunnen doen, want zet de cruise control op pauze en het systeem is uitgeschakeld, blijkt nu :T

Nee dat is wat anders volgens mij. De gewone cruise control kun je pauzeren, maar schijnbaar kun je de ACC niet deactiveren en de 'gewone' cruise control gebruiken.

Lees ik dat goed??

"mijn vriendin heeft ervaring met te heet leer"!!

Heel apart.

senzje zei:
E-One zei:
senzje zei:

Hmm erg jammer, daar had de communicatie wel wat beter over gemogen wat mij betreft. Op de Peugeot website zelf bijvoorbeeld staat alles beschreven (camera, i-cockpit, panoramadak, en dus ook pack securité) maar daar wordt het niet bij vermeld. En ergens anders ook niet overigens.
In de V40 en Audi A3 bijvoorbeeld waar we ook een proefrit in hebben gemaakt vonden we dat wel fijn en mooi. Dacht dat het dan op de Allure, de duurste hatchback variant, met ALLE opties m.u.v. pack securité er dan ook wel op zou zitten. Snap het verband met pack securité ook niet helemaal.

Durashift zei:

Nee dat is wat anders volgens mij. De gewone cruise control kun je pauzeren, maar schijnbaar kun je de ACC niet deactiveren en de 'gewone' cruise control gebruiken.

Ja, zoals ik een paar bladzijden terug al heb geschreven is het kleurenschermpje tussen de meters een gecombineerde optie met Pack Securité.
En inderdaad is dat een ietwat vreemde combinatie, hoewel, er moeten voor de noodstop en de ACC zoveel meldingen gemeld worden recht voor de bestuurder z'n neus, dat lukt ook niet meer met het monochrome schermpje.
En hoewel ACC niet is uit te 'vinken' bij gebruik van de cruise control, vind ik het niet echt storend. Op een 80 of 100 km weg met inhaalverbod is het zelfs ideaal. En op de snelweg is het soms lastig met late invoegers etc., maar met een 'gewone' cruise control had je in zo'n geval allang een keer de rem aangetikt of op het minnetje gedrukt.

@E-one: de noodstop werkt ALTIJD, ongeacht of je je cruise aan hebt, of uit, of op 'limit' heb staan. De noodstop kun je alleen in het menu bij "Configuratie auto" uitschakelen. er gaat dan een oranje (A) branden op je instrumentenpaneel. De distance alert waar jij het over hebt werkt alleen als je het wieltje op "limit" hebt staan. Op het schermpje komt dan (uiteraard alleen in deze stand: /=\ ) het aantal seconden tot je voorligger te staan. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je dat zou willen uitschakelen, het heeft in ieder geval niks met de ACC, de noodstop of de Auto dichtbij!-melding van doen.

Hoop dat 't zo een beetje duidelijk is voor iedereen. Verder zou ik iedereen willen aanraden de bladzijden 139 - 155 van het instructieboekje door te nemen, tenminste, diegenen die Pack Securité hebben:)

Ter aanvulling op wat anderen al hebben gemeld over het gekleurde scherm tussen de tellers: zelf heeft mijn leaseauto wel een gekleurd scherm en niet Pack Securité maar wel het Driver Sport Pack.

senzje zei:
Durashift zei:

Ah, ik had het kunnen herleiden door beter te lezen.. Ik interpreteerde 'automatisch remmen" verkeerd in het bericht van E-one.

Maar ehm, heb je de HB al lang in bestelling staan en/of lees je hier al lang mee?
Want dat van die kleuren / niet kleuren was voor de zomer al bekend in dit topic.

Je weet, in de folder staat altijd de disclaimer dat getoonde uitvoeringen/afbeeldingen van de werkelijkheid kunnen afwijken.

Bedankt voor de reacties.
Helaas voor ons dan geen kleurenschermpje met navigatieaanwijzingen, wat denk ik los kan staan van het veiligheidspakket 'pack securité'. Zoals ik al zei mogen ze dat van mij best bij de specificaties of bij de info van pack securité vermelden.
Nu komt er dus vrijwel niets op dat schermpje te staan? Want info m.b.t. je verbruik en dergelijke komt niet, zoals bij de VW Polo die we hiervoor hadden, op het instrumentenpaneel te staan maar op het grote touch screen. Jammer.

Verder zeer tevreden met onze gekozen auto en samenstelling hoor! Foto's post ik wellicht in oktober nog wel :)

@Durashift: lees al wel een tijdje mee, heb niet alles gelezen. Maar heb het inderdaad wel eens voorbij zien komen. Ik vind het alleen totaal niet logisch en er staat nergens iets over vermeld op het net, buiten dit forum om dan. Ook in dit forum heb ik proberen terug te zoeken wie er wat over had gezegd maar kon niets meer vinden. Lastig om er naar te zoeken omdat de navigatieaanwijzingen in kleur op het instrumentenpaneel geen naam heeft.

B_D_B zei:
Ter aanvulling op wat anderen al hebben gemeld over het gekleurde scherm tussen de tellers: zelf heeft mijn leaseauto wel een gekleurd scherm en niet Pack Securité maar wel het Driver Sport Pack.

O ja! bij het Driver Sport Pack krijg je ook het kleurenschermpje, helemaal vergeten! Maar ja, die optie bestond ook nog niet toen ik de auto bestelde:p

Hans406 zei:
B_D_B zei:

O ja! bij het Driver Sport Pack krijg je ook het kleurenschermpje, helemaal vergeten! Maar ja, die optie bestond ook nog niet toen ik de auto bestelde:p

En driver sport pack konden wij ook niet kiezen op een Allure HB. Denk dat dat alleen kan op een SW of misschien een andere motor (geen 14%).

Op de stand auto vind ik de lampen te snel uitgaan.
Zou ik niet erg vinden als de achterlichten zouden branden bij "auto"
Las een tijdje terug dat sommigen dit zouden gaan vragen bij dealer.

Al gelukt ?

senzje zei:
Hans406 zei:
B_D_B zei:

En driver sport pack konden wij ook niet kiezen op een Allure HB. Denk dat dat alleen kan op een SW of misschien een andere motor (geen 14%).

Uit de prijslijst:
"(9)= Driver Sport Pack houdt in: Sportknop in het interieur voor fellere gasrespons, meer stuurgevoel, sportiever motorgeluid en grafische weergave van rijparameters. Uitsluitend leverbaar op de 1.2 e-THP versies en de 2.0 BlueHDi handgeschakeld. Incl. kleurendisplay in het instrumentenpaneel."

en ook:
"(4) = Pack Sécurité houdt in: actieve cruise control, waarschuwing bij kans op aanrijding & automatisch noodremsysteem. Incl. kleurendisplay in het instrumentenpaneel."

Dus inderdaad niet leverbaar op de 1.6 BlueHDi, dat Driver Sport Pack.

Nieuwe leasewagen is besteld. Een 308 SW BLE in de kleur Gris Moka met als extra optie de achteruitrijcamera.
2 september is de order geplaatst bij de dealer. Levering mogelijk begin december.

Happy :), maar ben wel erg benieuwd of de auto daadwerkelijk dit jaar nog geleverd gaat worden i.v.m. de 14% bijtelling natuurlijk.

Wat denken jullie?

MDtje zei:
Nieuwe leasewagen is besteld. Een 308 SW BLE in de kleur Gris Moka met als extra optie de achteruitrijcamera.
2 september is de order geplaatst bij de dealer. Levering mogelijk begin december.

Happy :), maar ben wel erg benieuwd of de auto daadwerkelijk dit jaar nog geleverd gaat worden i.v.m. de 14% bijtelling natuurlijk.

Wat denken jullie?

Die van mij is half augustus besteld bij de dealer, met de verwachting begin november. Dan duurt de levering momenteel dus iets langer? :)

Ik heb mijn 1.2 automaat nu ruim een week, ben zo'n 1100 km verder en vind het een fijne auto...., maar.......het geluid van de richtingaanwijzers............ ik denk steeds dat dat ik in een enge film zit.....

Eric64 zei:
Ik heb mijn 1.2 automaat nu ruim een week, ben zo'n 1100 km verder en vind het een fijne auto...., maar.......het geluid van de richtingaanwijzers............ ik denk steeds dat dat ik in een enge film zit.....

Welke geluid heb je dan? Het geluid van de richting aanwijzer is namelijk gekoppeld aan het thema dat je kiest bij volgens mij zo uit het hoofd effecten.

Inmiddels de 1e 1500 km erop zitten in mijn 308SW BLE 1.6 BlueHDI

Ik ben op dit moment erg tevreden, de auto bevalt goed. Desondanks enkele kleine puntjes die ik ook bij de dealer wil gaan voorleggen. Misschien andere met soortgelijke ervaringen?

- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!
- Al meerdere keren gehad dat de motor niet afslaat in de ECO stand, terwijl er volgens mij geen reden voor is om de motor niet af te laten slaan, climate control is dan niet druk bezig om op temperatuur te komen, ik gebruik geen extra stroom. Soms druk ik dan de koppeling in en laat m weer opkomen en slaat de motor wel af....
- Na enkele 100 meters rijden voel ik een klein tikje in het gas pedaal alsof er iets aan of los gekoppeld wordt.
- Sowieso voel ik aan koppeling en gas pedaal toch wat lichte trillingen van, ik denk, de motor.

vooral het 1e punt is niet goed en wil ik voor terug de andere punten storen me nog niet echt, maar ben wel benieuwd of dit bij andere ook zo wordt ervaren en of is gemerkt.

mlommers zei:
Eric64 zei:

Welke geluid heb je dan? Het geluid van de richting aanwijzer is namelijk gekoppeld aan het thema dat je kiest bij volgens mij zo uit het hoofd effecten.

Je hebt helemaal gelijk, heb het net veranderd, Dank.
Blij dat andere wel het boekje bestuderen.

mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

Apart.... Hier exact hetzelfde geluid bij terugschakelen naar 4 vanuit 5! Niet altijd, maar af en toe. Dacht de eerste keer dat het kwam doordat ik met mijn hand op de pook leunde, maar ook als ik dat niet doe hoor ik het af en toe. Je omschrijving is perfect (over een witte lijn rijden). Toch maar even terug gaan denk ik.....

Jeetje80 zei:
mlommers zei:

Apart.... Hier exact hetzelfde geluid bij terugschakelen naar 4 vanuit 5! Niet altijd, maar af en toe. Dacht de eerste keer dat het kwam doordat ik met mijn hand op de pook leunde, maar ook als ik dat niet doe hoor ik het af en toe. Je omschrijving is perfect (over een witte lijn rijden). Toch maar even terug gaan denk ik.....

En ik heb het vanmorgen, voor het eerst in ruim 8000km, 2x kort achter elkaar gehad. Van 5 naar 4 en van 5 naar 6. Het geluid van over de geribbelde belijning rijden was ook waar ik direct aan moest denken.

Terug
Bovenaan