Peugeot 308 (SW p. 26)

Eric64 zei:
mlommers zei:
Eric64 zei:
Ik heb mijn 1.2 automaat nu ruim een week, ben zo'n 1100 km verder en vind het een fijne auto...., maar.......het geluid van de richtingaanwijzers............ ik denk steeds dat dat ik in een enge film zit.....

Welke geluid heb je dan? Het geluid van de richting aanwijzer is namelijk gekoppeld aan het thema dat je kiest bij volgens mij zo uit het hoofd effecten.

Je hebt helemaal gelijk, heb het net veranderd, Dank.
Blij dat andere wel het boekje bestuderen.

Klopt. Ik heb Urban Rhytmik

E-One zei:
Eric64 zei:
mlommers zei:
Eric64 zei:
Ik heb mijn 1.2 automaat nu ruim een week, ben zo'n 1100 km verder en vind het een fijne auto...., maar.......het geluid van de richtingaanwijzers............ ik denk steeds dat dat ik in een enge film zit.....

Welke geluid heb je dan? Het geluid van de richting aanwijzer is namelijk gekoppeld aan het thema dat je kiest bij volgens mij zo uit het hoofd effecten.

Je hebt helemaal gelijk, heb het net veranderd, Dank.
Blij dat andere wel het boekje bestuderen.

Klopt. Ik heb Urban Rhytmik
En waar is dat in te stellen ?
Bij mij gaat het geluid omhoog als ik terug schakel bv bij een afrit en dan gas bij geef

Het geluid van de knipperlichtinstallatie gaat automatisch harder na verloop van tijd. PSA modellen hebben dat de laatste tijd standaard.

Instellen van alle geluidjes kan via het menu instellingen. Ga maar eens even lekker freubelen en kies je favoriete thema en geluidjes:D

Edit:
volg dit traject maar eens:

2yjzmlk.jpg

15mmyhj.jpg

6xyxco.jpg

ENTE zei:
Het geluid van de knipperlichtinstallatie gaat automatisch harder na verloop van tijd. PSA modellen hebben dat de laatste tijd standaard.

Instellen van alle geluidjes kan via het menu instellingen. Ga maar eens even lekker freubelen en kies je favoriete thema en geluidjes:D
Sterker nog, mijn Citroën C4 uit 2006 had dat al.

Smaken verschillen, maar ik heb me er nooit zo aan gestoord indertijd. Was juist erg tevreden over de geluiden die enige intelligentie hadden. Bijvoorbeeld ook met de parkeersensoren. In de Citroën C4 werd het volume van de radio gedempt zodat je de sensoren goed kon horen. Als ik dat vergelijk met de Renault Megane waar ik momenteel mee rijd, als je daar het volume een beetje opschroeft (wat op zichzelf natuurlijk weer een slecht idee is vanwege de enorm slechte geluidskwaliteit) dan hoor je de parkeersensoren niet.

Jarno™ zei:
ENTE zei:

Smaken verschillen, maar ik heb me er nooit zo aan gestoord indertijd. Was juist erg tevreden over de geluiden die enige intelligentie hadden. Bijvoorbeeld ook met de parkeersensoren. In de Citroën C4 werd het volume van de radio gedempt zodat je de sensoren goed kon horen. Als ik dat vergelijk met de Renault Megane waar ik momenteel mee rijd, als je daar het volume een beetje opschroeft (wat op zichzelf natuurlijk weer een slecht idee is vanwege de enorm slechte geluidskwaliteit) dan hoor je de parkeersensoren niet.

Dat is opzienbarend. Mijn C4 uit 2007 niet! o_O:)
Die uit 2011 overigens wel.

ENTE zei:
Jarno™ zei:
ENTE zei:
Dat is opzienbarend. Mijn C4 uit 2007 niet! o_O:)
Die uit 2011 overigens wel.
Dan had ik vast de verkeerde/juiste (haal door wat niet van toepassing is) uitvoering. Was een C4 1.6 HDiF 16V 110 VTR+ (5-deurs hatchback, D, H5)

[/b][/b]Die geluidsinstellingen heb ik niet waarschijnlijk omdat ik de Denon versie heb

Hermann zei:
[/b][/b]Die geluidsinstellingen heb ik niet waarschijnlijk omdat ik de Denon versie heb

In hoeverre ben je tevreden met de Denon installatie? Wij hebben een HB besteld eveneens met Denon installatie. Is de bass een stuk beter dan zonder vind je? (Ik neem aan van wel..).

senzje zei:
Hermann zei:

In hoeverre ben je tevreden met de Denon installatie? Wij hebben een HB besteld eveneens met Denon installatie. Is de bass een stuk beter dan zonder vind je? (Ik neem aan van wel..).
Heel tevreden met de Denon je kan het volume behoorlijk opschroeven zonder vervorming,ik heb de equalizer wel persoonlijk ingesteld,
ieder heeft zijn eigen voorkeur. en ik heb ook de HB

Na mijn eerst 1000 km met de Peugeot 308 mijn eerste bevindingen.

Ik kan mij nog helemaal niet vinden in de geschreven nadelen die ik op het forum tegenkom.
- ACC 2 seconden vind ik persoonlijk prettig. Dat deze iedere keer naar 2 seconden terugspringt vindt ik helemaal geen probleem. Zelfs prettig.
Ik pas de instellingen toch altijd aan de situatie / snelheid aan.
Bediening gaat ook snel. Al had ik even nodig om het door te krijgen.
- standaard geluidsinstallatie vind ik ook prima. Op de telefoon kan ik veel instellen.
- navigatie is oke. Ik ben nu enmaal een Waze fan. Dus navigeren doe ik met Waze in het binnenland.
Het enige nadeel is de aanduiding tussen de meters. Als ik bijvoorbeeld rem en de Cc springt uit, dan komt het navigatiescherm niet meer terug.
(Ik heb een kleurenscherm)
Ik heb wel een brodit telefoonhouder gekocht.
- Rijden is gewoonweg heerlijk. Peugeot schijnt hier zo ongeveer een patent op te hebben.
- interieurverlichting vind ik wel matig. Ik kan niet lezen met dit licht. Ook al staat dit op vol vermogen.
- airco nog geen problemen. Mooie optie om langzaam, normaal of snel op gewenste temperatuur te komen. (Automatische airco)
- er kan toch redelijk veel via het stuur bediend worden. Alleen jammer dat je niet door het adresboek kunt scrollen met het wieltje. Bij mij wordt dan iedere keer naar de radiozenders gesprongen.
- verbruik na 1000km. 1:20.

Dus tot nu toe prima auto.

Philip

IhB zei:
"- er kan toch redelijk veel via het stuur bediend worden. Alleen jammer dat je niet door het adresboek kunt scrollen met het wieltje. Bij mij wordt dan iedere keer naar de radiozenders gesprongen."

Waarschijnlijk druk je dan per ongeluk nog een keer op de "list" knop, terwijl je op het scroll wieltje dient te drukken ( "OK" ) na het selecteren van de contactpersonen.
Bij mij werkt het perfect.

IhB zei:

Ik ben ook op zoek naar een mount, maar dan in het midden console deel. Rechts naast de handrem op dat pianolak gedeelte.

1 vind ik het jammer dat ik naast m'n scherm nog een houder plaats
2 kan die plek van mij weg, want dat pianolak beschadigt daar heel erg snel (al na 500km de eerste krasjes) Mijn Iphone 4s is klein genoeg voor die plek
3 Ik vind het een makkelijke plek voor m'n spotify (schreeuw: Peugeot wanneer kom je met een update van het mediasysteem dat de Spotify app totaal is aan te sturen met het scherm incl coverart !!!!???)
4 Makkelijk om een actieve lader te plaatsen zonder dat je overal kabels hebt.....

Maar nu het probleem..........ik heb ze nog niet gezien ;-)

Iemand suggesties ??

Hans406 zei:
IhB zei:
"- er kan toch redelijk veel via het stuur bediend worden. Alleen jammer dat je niet door het adresboek kunt scrollen met het wieltje. Bij mij wordt dan iedere keer naar de radiozenders gesprongen."

Waarschijnlijk druk je dan per ongeluk nog een keer op de "list" knop, terwijl je op het scroll wieltje dient te drukken ( "OK" ) na het selecteren van de contactpersonen.
Bij mij werkt het perfect.

Kijk daar heb je nu een forum voor. (Misschien ook wel het instructieboekje).
Op het scrol wieltje drukken. Dat was de truc die ik nog niet had gevonden.

Bedankt Hans406 werkt nu perfect.

roy1975 zei:
IhB zei:

Ik ben ook op zoek naar een mount, maar dan in het midden console deel. Rechts naast de handrem op dat pianolak gedeelte.

2 kan die plek van mij weg, want dat pianolak beschadigt daar heel erg snel (al na 500km de eerste krasjes) Mijn Iphone 4s is klein genoeg voor die plek
3 Ik vind het een makkelijke plek voor m'n spotify (schreeuw: Peugeot wanneer kom je met een update van het mediasysteem dat de Spotify app totaal is aan te sturen met het scherm incl coverart !!!!???)
4 Makkelijk om een actieve lader te plaatsen zonder dat je overal kabels hebt.....

Iemand suggesties ??

In principe heb je wel gelijk.
Ik was ook niet van plan om weer een telefoonhouder te gaan gebruiken.
Maar de brodit houder is wel een professionele oplossing.
Daarbij is de afstand tussen voeding en telefoon erg kort waardoor je weinig kabel hebt.
Nog een voordeel is dat je niet al te veel je blik van de weg hoeft af te halen.
De middenconsole vind ik daarom niet geschikt.

Overigen, als ik navigeer met waze, krijg ik opeens franstalige routebeschrijving te horen.
Heel apart. Moet ik nog uitzoeken.

Groet Philip

mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

gister middag voor langs de dealer geweest, natuurlijk juist op dat moment niet te reproduceren. Afgesproken om maandag morgen nogmaals langs te komen. Ik merk zelf ook dat het bij het begin van de rit sneller/vaker voorkomt dan aan het einde van de rit. Hopelijk wordt het maandag vervolgd.

mlommers zei:
mlommers zei:
- Na het terug schakelen van van de 5e of 6e versnelling naar de 4e versnelling hoor ik een vreemd geluid bij het oplaten komen van de koppeling. kort Knarsend geluid alsof het schakelen even niet lukt. Geluid is erg vergelijkbaar met het geluid wanneer je op sommige wegen op de witte belijning gaat rijden langs de weg. Het is niet altijd reproduceerbaar, maar komt toch geregeld voor!

gister middag voor langs de dealer geweest, natuurlijk juist op dat moment niet te reproduceren. Afgesproken om maandag morgen nogmaals langs te komen. Ik merk zelf ook dat het bij het begin van de rit sneller/vaker voorkomt dan aan het einde van de rit. Hopelijk wordt het maandag vervolgd.

Goed, ik ga afwachten wat ze bij jou concluderen.... Hoeven ze niet eerst te zoeken, haha.

roy1975 zei:
IhB zei:

Iemand suggesties ??

Is deze niet laag genoeg?
1090.jpg

Is te vinden via o.a. https://www.pdaplus.nl/en/kuda-1090-console-peugeot-308-2014.html

Ben er voor mezelf nog niet uit welke houder ik neem, maar acht de kans erg groot dat ik er weer eentje plaats.
Via die site kun je momenteel ook nog drie andere modellen krijgen:
  1. 854952-4.jpg
  2. 5095.jpg
  3. 804953-4.jpg

mlommers zei:

Yes, heb ik met mijn 308 HB BLP ook last van.

Gebeurd inderdaad niet altijd.

2 weken geleden besteld.

308SW Allure 1.6BlueHDI (Kleur: Noir Perla Nera)
- std 16" topaze velgen
- Alarm met supervergrendeling
- Denon Hi-fi
- Pack Securite
- Glazen dak incl. extra getinte achterruit
- Achteruitrijcamera
- RVS afwerkstrip kofferbakdrempel
- RVS drempel Peugeot verlicht

Levertijd kan de dealer helaas nog niet vertellen. :(

Is er ergens een prijslijst van de accessoires beschikbaar? Want ik zie dat er ook houders zijn voor een tablet in te zetten , maar ik kan nergens een prijs ervan vinden

De GT 205 en GT 180:

m1oyca6bccwv.jpg

m1oyca6bphww.jpg

m1oyca6bqrwx.jpg

[size=x-large]Peugeot 308 GT: benzine en diesel[/size]

De eerste snelle versie van de Peugeot 308 is af. Een jaar nadat het model zijn debuut heeft gemaakt, is er nu de 308 GT. De GT 205 heeft onder de kap een 205 pk sterke versie van de bekende 1,6-liter THP, een benzineturbomotor dus. De GT 180 heeft een 2,0-liter BlueHDI-diesel. Je kunt de GT meteen in de stationwagonvariant SW krijgen. Al lange tijd kwamen er licht gecamoufleerde 308’s voorbij op deze site. Dat was dus deze GT. Aanvankelijk leek het erop dat de auto GTI gedoopt zou worden, maar Peugeot houdt het dus op het meer bescheiden GT. De auto staat op 18-inchwielen, is aan de voorkant 7 mm verlaagd en achter 10 mm. Vanbinnen heeft de GT een speciaal kleurtje voor de klokken en de bekleding bestaat voor een groot deel uit alcantara met heel veel rode stiksels. Overigens kun je de alcantara ook laten upgraden naar leer. De GT 205 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, waarmee de auto in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/h gaat. Over een topsnelheid meldt Peugeot niets, bij de 308 GT 180, de diesel dus, reppen ze juist alleen over een 80-120-tijd. En die bedraagt 5,5 tellen. Dat doet de BlueHDI altijd in combinatie met een zestrapsautomaat, die je ook met flippers aan het stuur kunt bedienen. Voor de diesel geeft Peugeot een CO2-uitstoot van 103 gram per kilometer op, voor de benzine bedraagt die 130 gram. Standaard staat de 308 GT op Michelin Pilot Sport 3-banden, voor hebben de remschijven een diameter van 330 mm, achter van 268 mm. De SW wordt voorzien van grotere schijven achter: 290 mm. Alle details geeft Peugeot natuurlijk vrij op de Salon van Parijs. En deze GT moeten we natuurlijk beschouwen als een heel klein opwarmertje naar een heel veel brutere 308 R!
https://www.autoweek.nl/nieuws/29823/peugeot-308-gt-benzine-diesel

Best een gaaf ding! Logo in de grille misstaat zeker niet (opwarmertje naar een facelift?). Die 10 millimeter verlaging aan de achterkant zal de SW goed doen :T

En 103 gram Co2-uitstoot voor een 180 PK diesel met automaat? Netjes hoor!

Zit er nu reliëf in de velgen?

Mooie kleur! Moeten meer sprekende kleuren komen!

Logo in grille zal wel op alle 308en toegepast worden na verloop van tijd... Staat inderdaad goed.

Deze bumper vind ik ook nog mooier dan standaard.

Jarno™ zei:
roy1975 zei:
IhB zei:

Iemand suggesties ??

[*]
804953-4.jpg

[/list]

Ik heb de onderste voor de TomTom. Fijne plaats.

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk een 1.2 eat6 sw kopen .
Ik heb hier alleen nog een vraag over het af fabrieksterrein met geheugenfunctie.

Elektrisch bediende bestuurderszetel met geheugenfunctie zit ook als optie bij het standaard leerpakket af fabriek. Gaat de stoel bij het afzetten van de motor helemaal naar achter of blijft ie in de rijstand staan?

Eind deze week krijg ik als het goed is mijn auto. :p
Nu wil ik, als POI, de tankstations waar ik mag tanken downloaden om in de navigatie te zetten.

Welk systeem zit er eigenlijk in de 308 (SW, BLE 1.6HDI) ?
als ik de POI wil downloaden kan ik namelijk kiezen uit TOMTOM paket, garmin, google earth(lijkt me niet), Navman of Mio.

nu kan ik op zoek gaan op het internet maar misschien weetr een van jullie dit zo op te noemen.

Gaaf die GT. Zet maar neer over een paar jaar!

Bizarre overeenkomst met een van mijn vorige auto's, de Laguna GT.
Die was er ook in 180 pk diesel en 205 pk benzine en nagenoeg dezelfde extra's. Ook als eerste van de serie in een bijzondere kleur blauw leverbaar. Goed gejat!(y)

Arw. zei:
Nu wil ik, als POI, de tankstations waar ik mag tanken downloaden om in de navigatie te zetten.

als ik de POI wil downloaden kan ik namelijk kiezen uit TOMTOM paket, garmin, google earth(lijkt me niet), Navman of Mio.

nu kan ik op zoek gaan op het internet maar misschien weetr een van jullie dit zo op te noemen.

SMEG+

Arw. zei:

POI voor SMEG+ zijn niet te vinden.
Heb het hele internet afgezocht.
Zelf POI toevoegen is wel een button voor, maar zelfs Peugeot Nederland weet niet hoe het werkt.
Dit zijn ze nog aan het uitzoeken voor mij.

Donderdag wordt mijn wagen geleverd.

Als GT eindelijk wel mooi. Ik zie de 308 trouwens niet eens zoveel rijden maar misschien komt het omdat ie zo vreselijk anoniem is. De SW oogt wel erg lomp zeg. Niet mooi, snap de meerwaarde van de 508 trouwens dan weer niet

bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben zelf ook even op zoek gegaan en ben de volgende twee zaken tegen gekomen:

Een klant die met zn SMEG+ nav zit en waarop een merkgarage hem antwoord geeft.

https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/24261-how-import-pois-smeg.html

En een uitleg van Peugeot met hun (to buy) radar controle.
Dit geeft mij het gevoel dat ze dit zelf in de hand (knip) willen houden.
Dit zou ook verklaren waarom er weinig bekend is over hoe je POI's kan invoeren.

https://peugeot.navigation.com/FAQ/peugeot-eu/nl_NL/EUR/#top

(FAQ : Peugeot Alert Zone : Punt 18. )

Iemand anders nog verder gekomen?

ENTE zei:
Pagina 88 van dit topic:T

Bedankt ENTE, deze heb ik inderdaad gevonden maar hiermee heb ik nog niet mijn eigen POI's.
Ik wil bepaalde voorkeur tankstations er in zetten en mn collega wil alle restaurants van "Den Gouden Drietand" of "Onder Den Gouden Bogen" (mc)
er graag inhebben.

Peugeot noemt 'm terecht geen GTI meer zoals de oude 200 pk sterke 308, maar GT. Die grille oogt met leeuw erop een stuk sprekender.

Arw. zei:
bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben zelf ook even op zoek gegaan en ben de volgende twee zaken tegen gekomen:

Een klant die met zn SMEG+ nav zit en waarop een merkgarage hem antwoord geeft.

https://gpsunderground.com/forum/peugeot-citroen/24261-how-import-pois-smeg.html

En een uitleg van Peugeot met hun (to buy) radar controle.
Dit geeft mij het gevoel dat ze dit zelf in de hand (knip) willen houden.
Dit zou ook verklaren waarom er weinig bekend is over hoe je POI's kan invoeren.

https://peugeot.navigation.com/FAQ/peugeot-eu/nl_NL/EUR/#top

(FAQ : Peugeot Alert Zone : Punt 18. )

Iemand anders nog verder gekomen?

Deze had ik ook gevonden, zelfs een Franse site waar klanten vragen/klagen, dat hoe dit zelf in te voeren.
Niemand heeft dus nog een antwoord.
het is wachten op PN, ik haal donderdag mijn wagen op (rijdt nu in een 308 sw huurwagen) en zal Broekhuis nogmaals vragen hier antwoord op te krijgen.

Dit gaat hem worden. ZIN IN!

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 Blue HDI 120 PK
Kleur Gris Moka met Truffel bruin leer.
Optie:
Achteruitrijcamera, premiumstoelen
Accessoires:
Lichtmetaal 17 inch diamantée RUBIS, instaplijst geborsteld RVS, pookknop geborsteld aluminium, EBS active subwoofer en booster amplifier, trekhaak afneembaar, adapter 13 naar 7-13, allesdragers, dakkoffer 420 lt, Thule fietsdrager op trekhaak, leerpakket met stoelverwarming,
mat bagageruimte omkeerbaar en inzetbak bagageruimte omkeerbaar, mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter, tetrax xway telefoonhouder, bergruimte onder hoedenplank, colberthanger, bagagestoppers, beschermlijst dorpel bagageruimte folie en EHBO etui.

Die beschermfolie achterbumper ben ik nieuwsgierig naar. Mijn dealer kreeg het er niet goed op (luchtbellen en dat soort narigheid). Zit er dus nu niet op...

Dat is een beste configuratie zeg, mooi (y) Ik ben erg benieuwd naar de combinatie van exterieur en interieur, zeker i.c.m. de Rubis velgen.

ENTE zei:
Die beschermfolie achterbumper ben ik nieuwsgierig naar. Mijn dealer kreeg het er niet goed op (luchtbellen en dat soort narigheid). Zit er dus nu niet op...
Hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Bumper en folie inspuiten met glasreiniger. Folie op de bumper plaatsen en je kan nog schuiven (doordat het nat is). Vervolgens met een hard plastic plat voorwerp (bijv. bankpasje) vloeistof vanuit het midden weg duwen. Dan heb je al geen grote luchtbellen meer. Na twee dagen zijn de eventueel nog aanwezige kleine luchtbellen ook weg. Als er nog grote luchtbellen aanwezig blijven, kan je natuurlijk met een speld een klein gaatje er in prikken en de luchtbel weg drukken (dat kleine gaatje ga je echt niet meer zien, het is namelijk geen display van een telefoon ofzo).

Vorige week donderdag mijn Peugeot 308 Blue Lease Premium besteld in de Kleur Rich Oak met de opties Achteruitrijcamera, stoelverwarming, Keyless entry en Pack Sécurité. Volgens de dealer moet levering 2014 nog lukken. Kan niet wachten om met deze heerlijke wagen te gaan rijden!!

Weet iemand of er bij de 308 SW Lease executive uitvoering parkeersensoren voor en achter zitten?

dj_ko zei:
Weet iemand of er bij de 308 SW Lease executive uitvoering parkeersensoren voor en achter zitten?

Wel eens op de site van Peugeot gekeken en dan in de brochures ??? RTFB !!!!

2014_09_10_14_36_39.jpg

Opast zei:
Wel eens op de site van Peugeot gekeken en dan in de brochures ??? RTFB !!!!

Eens. Ik zie hier de laatste tijd veel vragen over uitrusting e.d. die eenvoudig zelf te vinden zijn, vaak gewoon op de site van Peugeot of notabene in dit topic.

Ik mis hier een beetje het nieuws over de 308...

Begint een beetje op een Golf topic te lijken :p

Niettemin ben ik wel blij dat er zo veel nieuwe 308 rijders bij komen :)

Ik wil 17" banden onder mijn reeds bestelde 308SW BLE (Rouge Ruby) laten zetten.
Nu twijfel ik zelf over welke velgen ik zal gaan nemen.

Heeft iemand een toevallig al een 308 SW Rouge Guby gezien met Ligne S eronder , of een foto ervan ?
De ligne S velgen heeft namelijk een rode druppel erin welke niet helemaal overeenkomt met de kleur rood van de auto zelf.

Alvast bedankt !

En toen ging er vanmorgen een alarm af, midden op de snelweg. Schrok me rot!

Blijkt dat na welgeteld 16249km het reservoir van de AdBlue leeg is. Nog 2400km te gaan voordat 'starten wordt verboden'..
Sneller dan verwacht en balen dat ik elke 18k km langs de dealer moet hiervoor..

Voorderest prima wagen, nog steeds happy met mijn 308 :)

Opast zei:
ENTE zei:
Hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Bumper en folie inspuiten met glasreiniger. Folie op de bumper plaatsen en je kan nog schuiven (doordat het nat is). Vervolgens met een hard plastic plat voorwerp (bijv. bankpasje) vloeistof vanuit het midden weg duwen. Dan heb je al geen grote luchtbellen meer. Na twee dagen zijn de eventueel nog aanwezige kleine luchtbellen ook weg. Als er nog grote luchtbellen aanwezig blijven, kan je natuurlijk met een speld een klein gaatje er in prikken en de luchtbel weg drukken (dat kleine gaatje ga je echt niet meer zien, het is namelijk geen display van een telefoon ofzo).

Lijkt mij ook. Afijn, volgens zijn zeggen had ie veel setjes verprutst en was ie gestopt met proberen :T

Voor wat betreft 'het geluid' (klinkt als over witte strepen rijden) ; vandaag heb ik voor het eerst het tot 3x toe kunnen vernemen.
Hoor het bij de achteras. Niet alleen bij terugschakelen.
Tank was bijna leeg, wellicht dat het daar iets mee te maken heeft? Na het tanken geen 'geluidje' meer.

Al iemand iets concreets kunnen achterhalen via dealers/importeurs?

Kunnen 'm aanmelden bij QMusic:cool:

Terug
Bovenaan