Peugeot 308 (SW p. 26)

Mcsluis zei:
Hans406 zei:
Geen echo waargenomen op alle 3 toestellen :)

Echo is ook enkel aanwezig (kans op) wanneer er een extra versterker voor audio is ingebouwd achter gewone versterker. Bij afgekoppelde versterker geen echo.

Hoe veel mensen van hier die de EBS versterker hebben, hebben ook last van de echo met bellen? Incidenteel iemand of toch wel veel?

Poekoek zei:
Hoe veel mensen van hier die de EBS versterker hebben, hebben ook last van de echo met bellen? Incidenteel iemand of toch wel veel?

Ja, hier ook last van de echo. Mijn dealer adviseerde me afspraak te maken met de werkplaats waar ze het zullen nakijken.

Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

Echo is ook enkel aanwezig (kans op) wanneer er een extra versterker voor audio is ingebouwd achter gewone versterker. Bij afgekoppelde versterker geen echo.

Ik....

ffocus08 zei:
J_P_P zei:
Net een update via de lease maatschappij dat het oktober wordt. (BLP, besteld in eerste week van juni. Eerder bericht was half september)

Bij mij BLE, besteld begin juni, verwachtte levering was eind augustus, is nu half/eind september.

Maar 't wordt wel steeds mooier op de weg nu er meer 308's verschijnen... :cool:

Ben benieuwd.

Hij is eerder in NL maar inbouw DVD en dorpels neemt ook wat tijd in beslag.

Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

De tegenpartij heeft last van een echo, ik niet.

Maar het probleem is altijd aanwezig en aangezien mijn 308 een mobiele kantoorfunctie heeft heb ik een afspraak staan bij de dealer om dit op te lossen want dit is geen doen.

Mark de Asfalttijger zei:
Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

Maar het probleem is altijd aanwezig en aangezien mijn 308 een mobiele kantoorfunctie heeft heb ik een afspraak staan bij de dealer om dit op te lossen want dit is geen doen.

Mijn dealer heeft geen oplossing. Zegt letterlijk dat het geen peugeot versterker is en dat ze EBS hebben geinformeerd en dat ik pech heb. Ze hebben ook al getest met een andere EBS. Zodra de versterker is losgekoppeld is probleem verholpen. Wil je hier de uitkomst van jouw dealer laten weten? Ik baal er behoorlijk van omdat het gewoon een optie van de optielijst is.

Ditzelfde verzoek voor oblitorium. Wellicht kunnen we dan peugeot nl betrekken omdat het meerdere auto's gaat.

Oei, dat zijn toch best wat problemen. Ik kan mij niet voorstellen dat EBS en Peugeot dit laten liggen.

Wat jij ook al zegt Mcsluis: Peugeot biedt dit zelf accessoire aan, dan mag je ook ondersteuning verwachten.

Ook zonder de versterker is de echo aanwezig aan de andere kant van de lijn. Gister mijn dochter van 6 aan de telefoon en die heeft wel 10 x geroepen: wat irritant zeg die echo papa...

Tweewout zei:
Ook zonder de versterker is de echo aanwezig aan de andere kant van de lijn. Gister mijn dochter van 6 aan de telefoon en die heeft wel 10 x geroepen: wat irritant zeg die echo papa...
.
....Of hoort ze gewoon stemmen?
The sixth sense....

Hier ook zonder EBS af en toe klachten van 'gene zijde' over echo-o-o-o.
In de auto geen last overigens.

Vanmiddag bij de dealer geweest voor de echo die mensen horen als ik ze aan de telefoon heb. Ik ben er achter dat het alleen bij mobiele telefoon is. De dealer had nog geen update van de software beschikbaar. Hij heeft een ticket aangemaakt bij het technische platvorm van peugeot NL. Hij gaf aan dat als er meer klachten zijn ze een software update gaan maken (al die er nog niet is) .

Daarnaast ook te horen gekregen dat er een terug roepactie van peugeot komt op de 308. Dit ivm het mogelijk verkeerde montage van het thermostaathuis.

Hier geen probleem met de phone, noch naar huis, noch naar mobieltje.

Als ik heel eerlijk ben mis ik 'n automaat, had m'n vorige wel.
De 1.6 HDI motor sleurt heerlijk, kan best 'n autobak aan.
Heb als leasert net ff zitten rekenen.
Ben zeeer tevreden met de 1.6, maar moest ik nu opnieuw bestellen werd het de BLE HDI 2.0 met automaat.
Dan maar 20%.

MOTORHEAD83 zei:
Vanmiddag bij de dealer geweest voor de echo die mensen horen als ik ze aan de telefoon heb. Ik ben er achter dat het alleen bij mobiele telefoon is. De dealer had nog geen update van de software beschikbaar. Hij heeft een ticket aangemaakt bij het technische platvorm van peugeot NL. Hij gaf aan dat als er meer klachten zijn ze een software update gaan maken (al die er nog niet is) .

Daarnaast ook te horen gekregen dat er een terug roepactie van peugeot komt op de 308. Dit ivm het mogelijk verkeerde montage van het thermostaathuis.
Wat zou dat voor klachten kunnen opleveren? Bijvoorbeeld het niet werken van de kachel? Laatst werd het toch wat fris, maar ook met de climate control op 28 bleef er koele lucht uitstromen. Vreemdgenoeg was het na een tussenstop ineens opgelost....

Ik heb hier overigens ook al klachten gekregen over een echo, zonder versterker ingebouwd. Binnenkort toch maar eens langs de dealer voor de motorstoringen die ik in het begin heb gehad (voor de zekerheid maar even uit laten lezen), de echo bij bellen en het feit dat de kachel niet altijd werkt.

Voor de rest overigens erg tevreden, vooral het rijcomfort doet me deugd.

Mcsluis zei:
Mijn dealer heeft geen oplossing. Zegt letterlijk dat het geen peugeot versterker is en dat ze EBS hebben geinformeerd en dat ik pech heb. Ze hebben ook al getest met een andere EBS. Zodra de versterker is losgekoppeld is probleem verholpen. Wil je hier de uitkomst van jouw dealer laten weten? Ik baal er behoorlijk van omdat het gewoon een optie van de optielijst is.

Ditzelfde verzoek voor oblitorium. Wellicht kunnen we dan peugeot nl betrekken omdat het meerdere auto's gaat.
De af-fabriek Denon set is ook geen 'Peugeot' versterker, wat een onzin reactie dus!

Het zal mij aan mijn reet roesten, als mijn dealer zo reageert bouwen ze de set maar weer uit en zorg ik zelf wel voor een oplossing (desnoods een subwoofer via High-level-input aansluiten, dus zonder tussenkomst van een amplifier).

Officiëel accessoire = zorgen voor een oplossing, zo zwart/wit zie ik het en zo zouden de dealers het ook moeten zien!

Ik zal mijn ervaring hier posten, afspraak staat gepland over een paar weken vanwege drukte/tijdgebrek.. Hopelijk kunnen ze tegen die tijd het AdBlue reservoir gelijk bijvullen ;) Scheelt weer een bezoek tussen dan en de 25.000km beurt.

Hopelijk kunnen ze tegen die tijd het AdBlue reservoir gelijk bijvullen ;) Scheelt weer een bezoek tussen dan en de 25.000km beurt.

Dat snap ik dus ook niet... De onderhoudsinterval is 25000km en het AdBlue tankje is voldoende voor 20000km... Zorg dan dat het in ieder geval genoeg is voor 25000km zodat je niet tussentijds nog een keer naar de dealer moet.
Wat kost dat spul eigenlijk bij Peugeot? Ik zag het bij Shell staan en daar kost een fles van 1,5l maar liefst €10,95... Er gaat 17 liter in het tankje als ik het goed begrepen heb in de handleiding?

De af-fabriek Denon set is ook geen 'Peugeot' versterker, wat een onzin reactie dus!

Ik moet dit even nuanceren. De dealer gaf aan dat het geen officiële peugeot optie is dus dat het geen zin heeft op het via peugeot te spelen.
Ze hebben vervolgens het probleem bij EBS neergelegd waarop ik tot op heden geen antwoord heb. Ik heb dit voor waarheid aangenomen omdat ik dacht dat het probleem zich enkel voordeed wanneer er een extra versterker was ingebouwd. Nu blijkt uit dit topic dat ook mensen met de af-fabriek installatie zonder extra inbouw het probleem kunnen waarnemen. Dit maakt de situatie anders en wel degelijk een peugeot probleem.

Omdat dealers individueel vaak weinig actie kunnen ondernemen/invloed kunnen(willen) uitoefenen, lijkt het mij verstandig om peugeot NL hier zelf vanop de hoogte te brengen. Ik wil deze actie wel ondernemen voor iedereen met het probleem. Daarom heb ik een online excel document opgesteld waar men de individuele gegevens kan invullen.

Als iemand op deze lijst wil komen zodat ik actie kan ondernemen, stuur mij even een PB zodat ik de link kan delen van het document. Ik kan mij namelijk voorstellen dat niet iedereen wil dat deze link te benaderen is via dit forum.

MOTORHEAD83 zei:

Is dat voor de 1.6 BlueHDI? En gaat dat over alle tot nu toe geproduceerde?

MOTORHEAD83 zei:
Dat kan de levertijd van de auto geen goed doen :-(

Goedendag allen,

hier een toekomstig Peugeot 308 SW BLE gebruiker :)

Verwachte leverdatum week 48 :( Het lange wachten is begonnen........

lymfo zei:
Goedendag allen,
Week 48? Da's eind november. Jeetje. Wanneer is de bestelling geplaatst?

Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Valt toch wel mee ? Heb mijn 308 SW 2.0HDI Allure wk 29 besteld, verwachtte levering is wk 47... :p

Ik heb absoluut geen probleem (echo) met de telefoon. Ik heb een EBS versterker (achter dashboard en ik denk daar waar de CD speler kan worden geplaatst) en de EBS subwoofer (achterin). Ik krijg juist complimenten over de 'carkit' zoals hij nog altijd wordt genoemd.

Klaaf zei:
Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Valt toch wel mee ? Heb mijn 308 SW 2.0HDI Allure wk 29 besteld, verwachtte levering is wk 47... :p

Het kan inderdaad altijd langer ;)

golfdiesel zei:
Hopelijk kunnen ze tegen die tijd het AdBlue reservoir gelijk bijvullen ;) Scheelt weer een bezoek tussen dan en de 25.000km beurt.

Dat snap ik dus ook niet... De onderhoudsinterval is 25000km en het AdBlue tankje is voldoende voor 20000km... Zorg dan dat het in ieder geval genoeg is voor 25000km zodat je niet tussentijds nog een keer naar de dealer moet.
Wat kost dat spul eigenlijk bij Peugeot? Ik zag het bij Shell staan en daar kost een fles van 1,5l maar liefst €10,95... Er gaat 17 liter in het tankje als ik het goed begrepen heb in de handleiding?

Ik neem aan dat je AdBlue zelf ook kan bijvullen?

golfdiesel zei:
MOTORHEAD83 zei:

Is dat voor de 1.6 BlueHDI? En gaat dat over alle tot nu toe geproduceerde?

Geen idee of het gaat over alle 308's Ik heb een 1.6EHDI BLE en daar is hij zowiezo op maar geen idee welke productie weken.

Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Excuses had er overheen gelezen, maar de bestelling is gisteren doorgegeven...

Vandaag bericht gekregen van mijn dealer dat mijn 308sw premiere 1.2 e-THP PureTech

IMG_2852.jpeg

IMG_1686.jpeg

IMG_4123.jpeg

Ik rijd nu nog een 308sw 1.6 VTi XT met 17" rijnai velgen bj 2009

Goedemorgen.

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een 308 BLP.

Voor mij is de terugroepactie ivm het thermostaathuis niet meer van toepassing. Is al uitgevoerd.
Daarnaast heb ik gevraagd of ik zelf rekening moet houden met het bijvullen van AdBlue.
Aangezien dat bij de beurten wordt gedaan, is dat niet nodig.
Volgens mijn dealer ligt het aan de ritafstanden hoe veel van dat spul gebruikt wordt.

Voor mij een erg grote verandering.
Ik ga van een prius bouwjaar 2009, hybride systeem naar een geschakelde 6-bak diesel.
Een heerlijke auto die, zoals van Toyota bekend is, mij nooit in de steek heeft gelaten.
Ik heb dan ook aan Peugeot gezegd dat ik er van uit ga dat ik et de 308 hetzelfde terugkrijg.

Reden voor deze verandering:

- het stuurtje;
- het zitcomfort;
- weer eens schakelen;
- basis moest 14% bijtelling zijn; keuze wordt dan beperkt voor het budget;
- zoon is bijna 18. Ik wil hem eerst goed in een schakelauto rijervaring laten opdoen.
- ik hou wel van afwisseling (op een ding na)

Eerste ervaringen.

- stuurtje geweldig;
- zitcomfort geweldig;
- schakelen moet ik toch wel aan wennen. Ik zit nog wel eens in de verkeerde versnelling;
- afstand van 2 seconden vind ik net te doen. Ik houd altijd veel afstand. Nadeel is dat achterliggers denken dat je langzamer rijdt als je op de linkerweghelft zit. Kan wel eens voor irritatie zorgen. Maar het systeem werkt goed;
- bediening touchscreen heb ik niet zo veel problemen mee. Ik deed dat toch al (te veel) op mijn smartphone;
- geluid van het audiosysteem vindt ik zelfs prima. Veel opties om alles bij te stellen. Beter als de prius;
- wel nog vaak zoeken in de menu's.;
- heel erg pittig voor een diesel;
- wennen aan de lage toerentallen. Zoals wellicht bekend worden de toeren bij een prius vaak vergeleken met een stofzuiger....

Kortom,

Na 80 km eerste indruk: niets mis mee. Goede keuze gemaakt.

Ik heb overigens geen idee hoe ik op een ipad een foto uit een map kan uploaden.

Philip

Klaaf zei:
Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Het kan inderdaad altijd langer ;)[/quote]

Ja,.. het kan echt langer ....veel langer zelf.
Mijn in februari bestelde SW 1.2 automaat is eindelijk in Nederland, nu nog klaarmaken en kenteken, dan na 3 x een maand uitstel is het zover.
Zal mij benieuwen, heb hier nog niemand gelezen met een 1.2 automaat.

Eric64 zei:
Klaaf zei:
Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Mijn in februari bestelde SW 1.2 automaat is eindelijk in Nederland, nu nog klaarmaken en kenteken, dan na 3 x een maand uitstel is het zover.

Ik hoor graag hoe de 1.2. 130pk automaat bevalt.
Ik heb de 1.2 130 pk allure autom. ook besteld in juli, verwachte leverweek 47. Kleur dark blue
Welk type sw en kleur heb jij?

Volta zei:
Eric64 zei:
Klaaf zei:
Jarno™ zei:
lymfo zei:
Goedendag allen,

Ik hoor graag hoe de 1.2. 130pk automaat bevalt.
Ik heb de 1.2 130 pk allure autom. ook besteld in juli, verwachte leverweek 47. Kleur dark blue
Welk type sw en kleur heb jij?

De 1.2 130 pk
Allure, zwart, met glazen dak

Mooi, heb ook aan zwart gedacht, heb toch voor blauw gekozen, ik heb trouwens ook een glazen dak besteld, afn.trekhaak, denon hifi, achteruitrijcam met parkeerhulp, pack securite, driver sport pack, keyless, leer zwart, stoelverw, geen type aanduiding en rvs deur en achterklep dorpels. Ik heb wel in de 1.2 130 handbak gereden, maar de automaat was er nog niet als demo. Ben benieuwd. Wanneer mag je hem halen?

Volta zei:
Mooi, heb ook aan zwart gedacht, heb toch voor blauw gekozen, ik heb trouwens ook een glazen dak besteld, afn.trekhaak, denon hifi, achteruitrijcam met parkeerhulp, pack securite, driver sport pack, keyless, leer zwart, stoelverw, geen type aanduiding en rvs deur en achterklep dorpels. Ik heb wel in de 1.2 130 handbak gereden, maar de automaat was er nog niet als demo. Ben benieuwd. Wanneer mag je hem halen?

Hij zou me bellen als ie het kenteken had, zal loop week worden
Toen ik em bestelde ( feb ) was de benzine versie er nog niet, dus alleen gereden in een diesel ( handgeschakeld )

E-One zei:
Ik heb absoluut geen probleem (echo) met de telefoon. Ik heb een EBS versterker (achter dashboard en ik denk daar waar de CD speler kan worden geplaatst) en de EBS subwoofer (achterin). Ik krijg juist complimenten over de 'carkit' zoals hij nog altijd wordt genoemd.

Neem bij de inventarisatie ook het type telefoon mee, zou ik zeggen. Kan best dat een Iphone gevoeliger is dan een Samsung of HTC. (voorbeeld).

Durashift zei:
E-One zei:

Neem bij de inventarisatie ook het type telefoon mee, zou ik zeggen. Kan best dat een Iphone gevoeliger is dan een Samsung of HTC. (voorbeeld).

Hier Iphone + EDS amp en sub. Van de dealer te horen gekregen dat het bij EDS ligt... in ieder geval allemaal daar neer proberen te leggen, des te meer des te serieuzer het genomen wordt.
NB: Zal eens met de telefoon van mijn vrouw proberen.

Durashift zei:
E-One zei:

Ik heb wel een vreemde eend in de bijt...een HTC 8X met Windows Phone OS. Bluetooth versie v3.1, A2DP, EDR/ v4.0, LE after Amber update

Met Denon geen enkel probleem althans tot nu
en ik vind het geluid prima,

alleen het display gaat niet altijd terug in zijn beginstelling nadat ik achteruit heb gereden en de camera zijn beeld heeft gegeven
dan komt de pagina met bandenspanning enzo in beeld?

Bovenstaand probleem van Hermann heb ik ook een keer tot nog toe gehad, maar echt ook maar pas een keer.

Verder wil ik nog een klein steentje bijdragen in de touchscreen / navigatie / airco discussie
Zoals al iemand eerder zei is dit voor een deel afhankelijk van je uitvoering / uitrusting.
In mijn ogen zou het vanuit Peugeot / dealer niet verkeerd zijn als ze kopers hier extra op attenderen.

Bediening airco:
Ik heb de volledig automatische climat controle.
Ik stel dus een gewenste temperatuur in en de rest gaat vanzelf. Tussentijds hoef ik er dus maar zelden aan te zitten .
Hierdoor ervaar ik het instellen van de temperatuur dus niet als vervelend via het scherm.

Navigatie:
De kaarten zijn misschien wel de meest recente van Peugeot maar helaas zijn het niet de meest up to date kaarten.
Persoonlijk vind ik de layout etc wel erg prettig, let wel persoonlijk.
De overzichten van TomTom zijn rustiger en zullen wellicht daardoor meer mensen aanspreken.

Dan is er de "klacht" dat er pas laat gezegd wordt wat je moet doen..
Dit ervaar ik anders, deels wellicht door de uitvoering.
Enerzijds krijg ik wel vaker op 2km afstand van de afrit te horen dat de afrit komt en anderzijds staat het al heel vroeg op het scherm.
Dat laatste is voor de bezitters van een monochroom scherm tussen de klokken waarschijnlijk alleen op het touchscreen te zien.
Bezitters van een kleurenscherm tussen de klokken zien alle aanwijzingen echter ook daar...

Ongeacht van je scherm stand komen meldingen zoals afslagen hier op te staan. (Tot je zelf het scherm wijzigt, of aan je cruise control zit).
n6uk42.jpg

Verder is er een stand dat je altijd navigatie info krijgt.
Heb je geen bestemming ingesteld dan krijg je een kompas en de straatnaam van waar je dan rijdt.
Heb je wel een bestemming ingesteld zie je, mits er geen directe melding is, de richtings pijl met opkomende actie en de straat naam.
whjz38.jpg

Verder moet men er inderdaad op bedacht zijn dat het scherm vlak is en men voorheen vaak onbewust de ribbels van knoppen voelde en ook de weerstand bij het indrukken. Dat is nu vervangen door een instelbaar geluidje bij het "toetsen" van een knop.

Ik zelf ben in ieder geval te spreken over deze bedieningswijziging van Peugeot.

Gekantelde trein geladen met nieuwe auto's bij Oosterhout. Op de foto's zag ik 108jes staan. Hoop voor de mensen die wachten op een 308 dat die eniet tussen zat.

lymfo zei:
Goedendag allen,

Owww jammer zeg, dat loopt snel op!
Heb vandaag ook een GO gegeven voor bestelling 308SW BLE.
Vooral om hem dan nog tegen 14% te krijgen, dus hopelijk wordt het niet veel later dan week 48, anders blijft er weinig speling over... *spannend*

Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

Heeft iemand een Denon geluidsysteem in de auto? En heft die dit echo problem ook?

Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

Heeft iemand een Denon geluidsysteem in de auto? En heft die dit echo probleem ook?

Poekoek zei:
Mcsluis zei:
Hans406 zei:

Heeft iemand een Denon geluidsysteem in de auto? En heeft die dit echo probleem ook?

Dank je Hermann.

Excuses voor de drie posts. Ging niet helemaal goed en kan het niet weghalen.

Vanmiddag maar eens bij de dealer langs. Even horen wanneer ik de auto kan verwachten.
En dan maar hopen dat de LM mee wil werken en de auto voor half November wil uitleveren.

MOTORHEAD83 zei:
Gekantelde trein geladen met nieuwe auto's bij Oosterhout. Op de foto's zag ik 108jes staan. Hoop voor de mensen die wachten op een 308 dat die eniet tussen zat.

Denk dat het bij 108's blijft.. aangezien zowel voor als achter de gekantelde wagon dat type geladen is.

Oosterhoutfoto+3.JPG

https://www.omroepbrabant.nl/?news/215822732/Treinstel+met+nieuwe+autos+in+Oosterhout+beschadigd+bij+treinongeluk+schade+aanzienlijk.aspx

lymfo zei:

Jarno™ zei:
MOTORHEAD83 zei:

Gaan de nieuw bestelde (zegge, vanaf nu) nog in 2014 uitgeleverd worden denken jullie?
Peugeot schat uitlevering nu dus op eind november, maar met een beetje pech kan dat dus uitlopen...
I.v.m. 14% bijtelling is op kenteken zetten in 2014 wel een vereiste.
Grote kans dat dit voor nieuwe bestellingen mis zal lopen, of goede kansen dat Peug netjes de data zal halen? *dilemma*

Megane1981 zei:
lymfo zei:

Jarno™ zei:
MOTORHEAD83 zei:

Gaan de nieuw bestelde (zegge, vanaf nu) nog in 2014 uitgeleverd worden denken jullie?
Peugeot schat uitlevering nu dus op eind november, maar met een beetje pech kan dat dus uitlopen...
I.v.m. 14% bijtelling is op kenteken zetten in 2014 wel een vereiste.
Grote kans dat dit voor nieuwe bestellingen mis zal lopen, of goede kansen dat Peug netjes de data zal halen? *dilemma*

Ik denk van wel :) Enkel gebaseerd op het feit dat mijne slechts 2 weken later komt dan gepland.

Calvin_Hobbes zei:
Verder wil ik nog een klein steentje bijdragen in de touchscreen / navigatie / airco discussie
Zoals al iemand eerder zei is dit voor een deel afhankelijk van je uitvoering / uitrusting.
In mijn ogen zou het vanuit Peugeot / dealer niet verkeerd zijn als ze kopers hier extra op attenderen.

Navigatie:
De kaarten zijn misschien wel de meest recente van Peugeot maar helaas zijn het niet de meest up to date kaarten.
Persoonlijk vind ik de layout etc wel erg prettig, let wel persoonlijk.
De overzichten van TomTom zijn rustiger en zullen wellicht daardoor meer mensen aanspreken.

Dan is er de "klacht" dat er pas laat gezegd wordt wat je moet doen..
Dit ervaar ik anders, deels wellicht door de uitvoering.
Enerzijds krijg ik wel vaker op 2km afstand van de afrit te horen dat de afrit komt en anderzijds staat het al heel vroeg op het scherm.
Dat laatste is voor de bezitters van een monochroom scherm tussen de klokken waarschijnlijk alleen op het touchscreen te zien.
Bezitters van een kleurenscherm tussen de klokken zien alle aanwijzingen echter ook daar...

Ik zelf ben in ieder geval te spreken over deze bedieningswijziging van Peugeot.

De aanwijzingen zijn regelmatig verwarrend, bijvoorbeeld: "Bij de volgende uitrit over 2 km houdt rechts aan", alleen zit daar regelmatig nog een afslag tussen. Als je ergens voor het eerst komt vervelend, verwarrend en daardoor soms zelfs gevaarlijk. Bovendien wordt een normale afrit vaak als een splitsing gemeld. Complete onzin. Op de kaart wordt het wel goed weergegeven, maar er staan te veel details op die er niet toe doen en de (snel)weg waar je op rijdt is juist te weinig gedetailleerd. Waar de snelweg een splitsing heeft in 2 linker en 2 rechterbanen staat er op de kaart gewoon 1 gele streep. Wat dat betreft is TomTom inderdaad 2 klassen beter en veel actueler.

Terug
Bovenaan