Bovenstaand probleem van Hermann heb ik ook een keer tot nog toe gehad, maar echt ook maar pas een keer.
Verder wil ik nog een klein steentje bijdragen in de touchscreen / navigatie / airco discussie
Zoals al iemand eerder zei is dit voor een deel afhankelijk van je uitvoering / uitrusting.
In mijn ogen zou het vanuit Peugeot / dealer niet verkeerd zijn als ze kopers hier extra op attenderen.
Bediening airco:
Ik heb de volledig automatische climat controle.
Ik stel dus een gewenste temperatuur in en de rest gaat vanzelf. Tussentijds hoef ik er dus maar zelden aan te zitten .
Hierdoor ervaar ik het instellen van de temperatuur dus niet als vervelend via het scherm.
Navigatie:
De kaarten zijn misschien wel de meest recente van Peugeot maar helaas zijn het niet de meest up to date kaarten.
Persoonlijk vind ik de layout etc wel erg prettig, let wel persoonlijk.
De overzichten van TomTom zijn rustiger en zullen wellicht daardoor meer mensen aanspreken.
Dan is er de "klacht" dat er pas laat gezegd wordt wat je moet doen..
Dit ervaar ik anders, deels wellicht door de uitvoering.
Enerzijds krijg ik wel vaker op 2km afstand van de afrit te horen dat de afrit komt en anderzijds staat het al heel vroeg op het scherm.
Dat laatste is voor de bezitters van een monochroom scherm tussen de klokken waarschijnlijk alleen op het touchscreen te zien.
Bezitters van een kleurenscherm tussen de klokken zien alle aanwijzingen echter ook daar...
Ongeacht van je scherm stand komen meldingen zoals afslagen hier op te staan. (Tot je zelf het scherm wijzigt, of aan je cruise control zit).
Verder is er een stand dat je altijd navigatie info krijgt.
Heb je geen bestemming ingesteld dan krijg je een kompas en de straatnaam van waar je dan rijdt.
Heb je wel een bestemming ingesteld zie je, mits er geen directe melding is, de richtings pijl met opkomende actie en de straat naam.
Verder moet men er inderdaad op bedacht zijn dat het scherm vlak is en men voorheen vaak onbewust de ribbels van knoppen voelde en ook de weerstand bij het indrukken. Dat is nu vervangen door een instelbaar geluidje bij het "toetsen" van een knop.
Ik zelf ben in ieder geval te spreken over deze bedieningswijziging van Peugeot.