Peugeot 308 (SW p. 26)

"helaas de standaard alcantara bekleding" :confused:

Na lederen bekleding in mijn voorgaande auto's juist bewust voor alcantara gekozen. Nadeel van leer (vind ik) is dat het altijd ruimer wordt (natuurproduct) en dan niet meer strak om de stoel zit en dat het glad is waardoor je eerder schuift in de stoel. Wil nu de combinatie leer/alcantara proberen om te ervaren hoe dat bevalt. Zo zie je maar: gelukkig zijn we allemaal verschillend (anders wordt het ook wel erg saai).

AE69 zei:
Vanaf gisteren ben ik ook een Peugeot 308 SW rijder geworden. Het betreft een Gris Hurricane, BLE 1.6 Blue HDI met als enige optie de achteruitrijcamera...

En het eerste kwaaltje is al ontdekt :rolleyes: Het lijkt er op alsof de auto-diafragma van de achteruitrijcamera niet werkt (of is die er niet?). Gisternacht wou ik achteruit rijden en op het scherm was het bij wijze van spreken zwart beeld. Zelfs de achteruitrij lampen verschaften niet genoeg licht.

Is dit een bekende probleem?

Dit is bekend. Vraag maar eens na bij de dealer. Op mijn vorige auto was het prima zicht in het donker met die nissan qq achteruitrijcamera. Dit is een gemiste kans klopt.

De alert zones idem. Wat een oude niet meer aanwezige flitspalen. Die van frankrijk zitten er sowieso niet meer in sinds 2jr want dat mag daar ook niet meer. Gelukkig kondigen ze een camera altijd aan met een bord een paar meter van te voren.

AE69 zei:
Vanaf gisteren ben ik ook een Peugeot 308 SW rijder geworden. Het betreft een Gris Hurricane, BLE 1.6 Blue HDI met als enige optie de achteruitrijcamera...

En het eerste kwaaltje is al ontdekt :rolleyes: Het lijkt er op alsof de auto-diafragma van de achteruitrijcamera niet werkt (of is die er niet?). Gisternacht wou ik achteruit rijden en op het scherm was het bij wijze van spreken zwart beeld. Zelfs de achteruitrij lampen verschaften niet genoeg licht.

Helaas een bekend probleem, in mijn vorige auto zit een Chinese camera voor een tientje gekocht via Ebay inclusief verzenden, ingebouwd en deze heeft infrarood LEDs waardoor je wel nog wat kan zien snachts. Met de peug is het gewoon zwart totdat je achteruitrij licht op de bumper van de auto achter je schijnt.

Even een bouwlamp achterop monteren...

Ik heb mijn 308 BLP Gris Moka deze week in ontvangst mogen nemen. Hieronder een aantal foto's.

2lscwpi.jpg

33b3k8n.jpg

2wocgzq.jpg

v8g8s3.jpg

Jeetje80 zei:
C308SW zei:
Jeetje80 zei:
auto lease zei:
Beste forum bezoekers.
Binnenkort wordt mijn 308sw geleverd. Ik heb saphir 18 inch velgen besteld. De auto kan ik over een week of 2 max ophalen. Alleen staan de velgen in nabestelling. Wat eventueel maanden kan duren. Andere mensen ook dit probleem?

Ik heb naar aanleiding van dit bericht meteen gemaild met mijn dealer... Zag de bui al hangen! Over twee weken rijden en geen 18''!!! Meneer kon me vertellen dat vooruitkijken regeren is en dat ze daar de velgen op voorhand hebben ingekocht. Resultaat; Ik heb over twee weken een complete auto!!!!

Saphir Noir, of Diamanté?

Diamantée

@Jeetje80. Bij welke dealer komt jouw auto vandaan?

AE69 zei:

ja dat is bij mij ook zo alleen als je remt geven de remlichten iets te zien ,maar je hebt er in het donker niets aan
ook komt bij mij regelmatig het vorige beeld niet terug als hij op radio staat krijg ik nadat ik achteruit heb gereden het beeld waar je de bandenspanning enzo kan in/bijstellen

sfs zei:
AE69 zei:

Helaas een bekend probleem, in mijn vorige auto zit een Chinese camera voor een tientje gekocht via Ebay inclusief verzenden, ingebouwd en deze heeft infrarood LEDs waardoor je wel nog wat kan zien snachts. Met de peug is het gewoon zwart totdat je achteruitrij licht op de bumper van de auto achter je schijnt.

Even een bouwlamp achterop monteren...
Nou dan wil ik mijn EU 250 terug! Dat is een waardeloze camera zeg.

Tsja, wat mag je verwachten voor € 250? Bij daglicht is het een leuke aanvulling op de parkeersensoren, 's avonds heb je er i.d.d. weinig aan. Ook bewegen de gekleurde hulplijntjes op het scherm niet mee met de stand van het stuur. Dat is bij andere merken wel. Maar daar kost de achteruitrijcamera dan ook veel meer geld. Ongetwijfeld een lesson learned voor Peugeot, en komen er in het volgende bouwjaar wel een paar infrarood-LED's rondom de camera.

SilverSpecial zei:
"helaas de standaard alcantara bekleding" :confused:

Haha...
Daar is ook niks mis mee met die alcantara bekleding, maakt het op de een of andere manier wel sjiek
Ik ben er tevreden over hoor :)

Vraag was waarschijnlijk bedoeld voor foto's van de auto in combi met soort/kleur leer

auto lease zei:
Jeetje80 zei:
C308SW zei:
Jeetje80 zei:
auto lease zei:
Beste forum bezoekers.
Binnenkort wordt mijn 308sw geleverd. Ik heb saphir 18 inch velgen besteld. De auto kan ik over een week of 2 max ophalen. Alleen staan de velgen in nabestelling. Wat eventueel maanden kan duren. Andere mensen ook dit probleem?

Ik heb naar aanleiding van dit bericht meteen gemaild met mijn dealer... Zag de bui al hangen! Over twee weken rijden en geen 18''!!! Meneer kon me vertellen dat vooruitkijken regeren is en dat ze daar de velgen op voorhand hebben ingekocht. Resultaat; Ik heb over twee weken een complete auto!!!!

Saphir Noir, of Diamanté?

Diamantée

@Jeetje80. Bij welke dealer komt jouw auto vandaan?

Dealer in het midden des lands....

Update levertijd. Maar eens even contact gezocht met dealer.
Uit zichzelf update verzorgen blijft lastig verhaal. Vreemd.

308SW BLE bHDi, weer een aantal weken levertijd erbij...
Aflevering zou begin juli zijn. Auto staat reeds bij dealer maar finetuning met leder, wielen en dat soort gekkigheid zorgt voor een vertraging van minstens een maand o_O

Bestelling van begin april.

Gelukkig hebben we privé passend vervoer bij deze zomerse omstandigheden. Kan me voorstellen dat dit soort vertraging voor velen de pret aardig drukken.

ENTE zei:

Aflevering zou begin juli zijn. Auto staat reeds bij dealer maar finetuning met leder, wielen en dat soort gekkigheid zorgt voor een vertraging van minstens een maand o_O

Gelukkig hebben we privé passend vervoer bij deze zomerse omstandigheden. Kan me voorstellen dat dit soort vertraging voor velen de pret aardig drukken.

Ik snap je volkomen.
Moest ook zelf steeds om een update vragen.
Ik heb een 1.2 thp automaat besteld in februari, heb gevraagd of ie geleverd werd VOOR de zomer, Ja, zou waarschijnlijk 20 juni geleverd worden, maar in ieder geval voor mijn vacantie is mij verzekerd. !!!!!
Kreeg in juni ( na zelf weer gevraagd te hebben ) te horen dat de automaat pas vanaf augustus in productie gaat.
Had de verkoper mij dat in februari direct verteld had ik zelf kunnen beslissen of ik 7 maanden ( of langer ) op een auto ga zitten wachten.
Het had dan waarschijnlijk geen Peugeot geworden. ( mijn 1e....ik denk wel nu mijn laatste... )
Ze nemen de boel in de mailing of ze hebben de zooi echt niet voor elkaar...ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de organisatie

MarcelBr zei:
MOTORHEAD83 zei:
MarcelBr zei:
its_me_leon zei:
MarcelBr zei:
Vandaag in ontvangst mogen nemen:

10408661_822823454404244_2434141562540417944_n.jpg

Waar is die mooie belettering van eerdere foto's gebleven?

En vandaag bestickerd:

10489983_471886006278989_7408879456698949611_n.jpg

ik zag je vanmiddag 12:30 rijden in Vathorst. Strakke "les"auto

Kan kloppen, ik woon in Vathorst.

Vanmiddag ff een fotoshootje gedaan:

10500409_824723067547616_6113064018329200299_n.jpg

Ik zag deze lesauto inderdaad ook al een keer rijden in de regio Amersfoort.

Per definitie zijn lesauto's echte kilometervreters. Neem aan dat het een zelfontbrander is.

Kun je aangeven hoe de nieuwe 308 door de berijders ervaren wordt? ( en door jou natuurlijk )

Wheel Critic zei:
Jarno™ zei:
E-One zei:
X-way Tetrax op de ventilatierooster links van het display werkt bij mij super en mooi 'adapted' op het dashboard.
Hoewel het hele subtiele oplossingen zijn, geef ik de voorkeur aan een houder die niet voor een ventilatierooster zit. Dus denk eerder aan de eerder genoemde houder links van het stuur of gewoon deze:
Dat jullie nog steeds je interieur verpesten met die houders. BT is bijna standaard op elke auto.
Dat klopt, maar ik kan mijn Spotify en Flitsmeister niet via bluetooth bedienen. Jij wel?

MarcelBr zei:
En in Eindhoven gisteren gespot ;)

Ik mag dinsdag mijn sw ble gris artense in ontvangst nemen. Ben gelukkig wel netjes op de hoogte gehouden over de leverdatum door de Eindhovense dealer.

Vwb Bluetooth en Spotify, kan je die niet via Bluetooth en stuurbediening bedienen? In mijn huidige auto (asx) kan ik nu wel gewoon van nummers wisselen.

Eric64 zei:
ENTE zei:

Ik snap je volkomen.
Ik heb een 1.2 thp automaat besteld in februari, heb gevraagd of ie geleverd werd VOOR de zomer, Ja, zou waarschijnlijk 20 juni geleverd worden, maar in ieder geval voor mijn vacantie is mij verzekerd. !!!!!
Kreeg in juni ( na zelf weer gevraagd te hebben ) te horen dat de automaat pas vanaf augustus in productie gaat.
Had de verkoper mij dat in februari direct verteld had ik zelf kunnen beslissen of ik 7 maanden ( of langer ) op een auto ga zitten wachten.
Het had dan waarschijnlijk geen Peugeot geworden. ( mijn 1e....ik denk wel nu mijn laatste... )
Ze nemen de boel in de mailing of ze hebben de zooi echt niet voor elkaar...ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de organisatie

Deze ervaringen heb ik ook met mijn dealer. Leverdatum is nu voor tweede keer opschoven en hoor ik via de leasemaatschappij. Nu is de leverdatum veranderd van 17 juli naar 1 augustus. Als ik vervolgens bel waarom er een vertraging is van 2 weken kan er niet direct antwoord op gegeven worden. Ik moet nu volgende week terugbellen.

Eric64 zei:
ENTE zei:

Ik snap je volkomen.

Het succes lijkt ze te overvallen. Dat is een feit.
Wel onbegrijpelijk, dat ook!

ffocus08 zei:
MarcelBr zei:
MOTORHEAD83 zei:
MarcelBr zei:
its_me_leon zei:
MarcelBr zei:
Vandaag in ontvangst mogen nemen:

10408661_822823454404244_2434141562540417944_n.jpg

Waar is die mooie belettering van eerdere foto's gebleven?

En vandaag bestickerd:

10489983_471886006278989_7408879456698949611_n.jpg

ik zag je vanmiddag 12:30 rijden in Vathorst. Strakke "les"auto

Vanmiddag ff een fotoshootje gedaan:

10500409_824723067547616_6113064018329200299_n.jpg

Ik zag deze lesauto inderdaad ook al een keer rijden in de regio Amersfoort.

Per definitie zijn lesauto's echte kilometervreters. Neem aan dat het een zelfontbrander is.

Kun je aangeven hoe de nieuwe 308 door de berijders ervaren wordt? ( en door jou natuurlijk )

Ik heb hem nu sinds afgelopen dinsdag, vind het een heerlijke auto. Lekker pittig met de 120 pk BlueHDi. Leerlingen vinden hem er lekker uitzien zo en zijn erg te spreken over het kleine leren stuur.

ENTE zei:
Eric64 zei:
ENTE zei:

Ik snap je volkomen.

Het ligt er aan, ben niet helemaal met jullie eens.

Ik ben als verkoper werkzaam bij een van de grotere dealers van nederland en hebben in totaa 10 merken.
Ik verwerk dit jaar al meer dan 2000 auto. (Jan tot nu)
Ik kan helaas niet elke klant elke week een berichtje doen van wanneer de auto geleverd word.
Dat is zoo tijd rovend werk helaas.
Ik neem bij elke berijder contact op als we order binnen krijgen om de auto door te spreken.
Daarbij spreek ik ook af van als men de levertijd wil weten dat ze contact met mij(ons) willen opnemen, en dat mag dat betreft elke week zijn.
Wij leveren wel aan bepaalde leasemaatschappijen de levertijd aan.

Welke dealer heb je hem besteld?

Vervelend te horen dat je alleen hierdoor al peugeot afschrijft......

Joenep zei:
ENTE zei:
Eric64 zei:
ENTE zei:

Ik snap je volkomen.

Ik ben als verkoper werkzaam bij een van de grotere dealers van nederland en hebben in totaa 10 merken.
Ik kan helaas niet elke klant elke week een berichtje doen van wanneer de auto geleverd word.
Ik neem bij elke berijder contact op als we order binnen krijgen om de auto door te spreken.
Daarbij spreek ik ook af van als men de levertijd wil weten dat ze contact met mij(ons) willen opnemen, en dat mag dat betreft elke week zijn.

Ik vraag ook niet om elke week een berichtje...
Maar mag toch wel iets meer verwachten dan volledige radiostilte, zeker als een leverdatum niet gehaald dreigt te worden.
En als mij op 10 feb gemeld word dat de automaat wél leverbaar is vanaf juni, wat nu dus zeker 2-3 maanden later gaat worden, heeft peugeot z'n zaken niet voor elkaar, dealer, of importeur of waar ook in de organisatie..... of gewoon maling aan de klant
En ja, bij een dergelijke vertraging vind ik een bericht van de dealer niet meer dan vanzelfsprekend.

Eric64 zei:
Joenep zei:
ENTE zei:
Eric64 zei:
ENTE zei:

Ik snap je volkomen.

Ik vraag ook niet om elke week een berichtje...
Maar mag toch wel iets meer verwachten dan volledige radiostilte, zeker als een leverdatum niet gehaald dreigt te worden.
En als mij op 10 feb gemeld word dat de automaat wél leverbaar is vanaf juni, wat nu dus zeker 2-3 maanden later gaat worden, heeft peugeot z'n zaken niet voor elkaar, dealer, of importeur of waar ook in de organisatie..... of gewoon maling aan de klant
En ja, bij een dergelijke vertraging vind ik een bericht van de dealer niet meer dan vanzelfsprekend.

Ik verbaas mij erover dat dit nog geen geautomatiseerd track and trace system is. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb onlangs in Mei mijn 308 besteld en moest ook zelf bellen om een levertijd te horen te krijgen.

Als consument zou ik via een portal of mail graag de status van mijn bestelling kunnen bekijken. Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben.

Oeh Joenep.... Je werkt toch niet bij de 'BV ik' ?:)

Blijft lastig hè, klanten?
Ze leiden je zo ontzettend af van je werk :T

Joenep zei:

Broekhuis? zo ja werk je bij Broekhuis business services??

Joenep zei:

Ben ik het niet mee eens, dit hoort bij het werk van een dealer. 20 jaar terug misschien niet, maar toen kende de dealer zijn klanten ook persoonlijk.
En met die verkoopaantallen wordt je gedwongen om daar een slim systeem (geautomatiseerd of met goedkoop personeel waar je dit aan delegeert) in te richten. Dit ontbreekt begrijp ik, gezien het jou nu teveel tijd kost en ik hier klachten er over lees.

Ik ga vrijdag rijden in mijn eind maart bestelde 308 SW Allure 2.0 Hdi automaat 18 inch. Ben blij dat dat hele verhaal niet op de achterklep staat. Bij de meeste merken duurt het twaalf weken van bestellen tot afleveren. Die van mij heeft er iets langer over gedaan. Uiteindelijk krijgt iedereen z'n auto geleverd en gaat er heel blij mee zijn. De auto gister al even bekeken en gecontroleerd bij Nefkens. Ik kan niet wachten hem om te ruilen...

ENTE zei:

Bij mijn laatste bezoek aan de dealer afgelopen vrijdag werd mij verzekerd dat ik gisteren, zaterdag, absoluut door iemand van de dealer, hetzij de persoon waar ik al tijden mee contact probeer te houden, hetzij door de verkoper die ik afgelopen vrijdag heb gesproken, gebeld zou worden.

Helaas, de zaterdag is voorbij gegaan zonder gebeld te worden. Van dit soort gekkigheid krijg ik zo langzamerhand toch wel schoon genoeg.
Elke keer wanneer de beoogde leverdatum nog maar een week weg is zelf contact op moeten nemen en dan te horen krijgen dat het weer vooruit geschoven wordt.

Wat klantenservice betreft echt een hele dikke onvoldoende wat mij betreft voor deze dealer. Hoe moeilijk is het om dit soort basale afspraken na te komen en hoe moeilijk is het om op het moment dat de auto uitgeleverd moet worden maar dat de productiedatum / uitleverdatum om wat voor rede dan ook niet gehaald gaat worden contact op te nemen met de klant? Nee, ik vraag niet om een wekelijkse statusupdate maar een update over de leverdatum wanneer die nog maar een week later is is toch wel prettig als op dat moment blijkt dat er weer een maand of wat vertraging is.

Als dit de service is van Peugeot is dit ook voor mij de eerste en laatste keer dat ik een nieuwe Peugeot bestel.

Eén ding is zeker: vroeg of laat komt-ie en dan kan het genieten beginnen. Want wat is dit toch een fijne auto! Ik heb altijd VW gereden maar geen spijt van mijn 308SW.

(Een track & trace webportal van de fabrikant (niet de LM), gevoed door het productieplanningsysteem, is inderdaad een goed idee. Optimaal geïnformeerde consument/LM, en het scheelt de verkoper een hoop tijd.)

NitroNL zei:
(Een track & trace webportal van de fabrikant (niet de LM), gevoed door het productieplanningsysteem, is inderdaad een goed idee. Optimaal geïnformeerde consument/LM, en het scheelt de verkoper een hoop tijd.)

Kies een Renault en je hebt zo'n systeem..;)

Over dit onderwerp is al meer geschreven in dit draadje, ook door mij, en sommige zaken zijn inderdaad niet netjes. Als er expliciet beloofd wordt om terug te bellen en dit niet wordt gedaan, is dat niet goed, misschien wel kwalijk bij herhaling.

Aan de andere kant, zoals Joenep schrijft is wel veelal de praktijk. Misschien niet de goede praktijk in het kader van klantgerichtheid.. aan de andere kant doet hij op een bepaalde manier wel aan verwachtingsmanagement..

Op zich is het niet ongebruikelijk dat het niet halen van levertijden en communicatie daarover met de uiteindelijke besteller van de auto (leasemaatschappij) verloopt. In dit proces wordt zeker gewerkt aan een automatiseringsslag bij sommige maatschappijen. Punt van aandacht is alleen de reden.. als de dealer maat uit enkele 'keuzeopties' kan kiezen bij het doorgeven ervan aan de leasemaatschappij, dan is die summiere informatie veelal niet voldoende om de informatie 'honger' van de berijder te stillen..

@Ente.. Jij hebt de 308SW toch bij de 'lokale' dealer besteld (regionaal, persoonlijk). Als het daar al niet goed gaat..:rolleyes::)

Johann@s zei:
Bij de meeste merken duurt het twaalf weken van bestellen tot afleveren.
Is een gebruikelijke termijn inderdaad. Bij auto's waarvan de productiestart geweest is.. Een verschil met de 308SW. Die is pas sinds april in de maak..
Dan klopt ook de 12 weken weer ;-) tenzij er dus sprake is van een verstoorde productieplanning..

Enfin, straks na aflevering komt er ongetwijfeld een feedback moment richting Peugeot NL, of leasemaatschappij, neem ik aan?
Daarin kunnen jullie het levertijdmanagament 'de grond in boren';)

Johann@s zei:
Ik ga vrijdag rijden in mijn eind maart bestelde 308 SW Allure 2.0 Hdi automaat 18 inch. Ben blij dat dat hele verhaal niet op de achterklep staat. Bij de meeste merken duurt het twaalf weken van bestellen tot afleveren. Die van mij heeft er iets langer over gedaan. Uiteindelijk krijgt iedereen z'n auto geleverd en gaat er heel blij mee zijn. De auto gister al even bekeken en gecontroleerd bij Nefkens. Ik kan niet wachten hem om te ruilen...

Gefeliciteerd! Maar ik dacht dat de productie van de automaatversies pas in augustus zou starten volgens berichten in dit forum. Hopelijk toch eerder dan (ik wacht ook op een SW 2.0 automaat). Veel plezier alvast iig.

ENTE zei:

Haha, ja, typte het op de i-pad en had ik niet in de gaten dat er alleen maar IK in stond.
ik doe het gelukkig niet samen hoor. wij verwerken de orders met een team van 3 ;-)

Broekhuis? zo ja werk je bij Broekhuis business services??

Niet bij BBS, wel in dezelfde onderneming :)

Vandaag heeft de dealer gereageerd op mijn vraag voor inbouw van een ebs versterker en sub.
Antwoord dat ik kreeg dit kunnen wij niet leveren en inbouwen.
Ook na de PDF die ik gestuurd had met de info van ebs.

Waarom gaat dit bij andere dealers dan wel?

Dave.S84S zei:
Vandaag heeft de dealer gereageerd op mijn vraag voor inbouw van een ebs versterker en sub.

welke dealer?
want dit is gewoon een accessoire achteraf,
dit moet elke dealer kunnen.

als het goed is staat de montage gewoon op de peugeotinfo site die zij intern gebruiken.

Echt slecht. Bad news. Dan rij je voor de inbouw toch naar de stad verderop of regelt het met je LM als het om lease gaat

Dealer zal waarschijnlijk bedoelen ' hier wil ik mijn verantwoordelijkheid (garantie, risico op inbouwfoutjes, 'klagende gebruikers') niet voor nemen..
:)

Het betreft hier een dealer uit België in Kontich ik heb ook in de peugeot service box gekeken en die staat er niet in bij de accessoires.
Dus ja waarom hier niet en in Nederland wel kon ie niet op antwoorden.

Wel is er op mijn wagen al een terugroepactie van peugeot ivm met iets met de brandstofleiding.

Dave.S84S zei:

Had ik ook bij NL dealer. Wist niets van een versterker. Computer says no...

Same here. Ik wees ze op de officiele accesoires lijst en de beste man zag water branden... je zou toch denken dat Peugeot dealers op de hoogte zijn van dit soort zaken.

Zij (volgens hem Nederland breed) deden zaken met Intergrated Car Audio (https://www.facebook.com/integratedcaraudiosolutions ) . Wel heeft hij een offerte voor beide opgesteld, maar sprak zijn voorkeur/ervaring uit voor Intergrated Car Audio.

Ik zit nog te twijfelen; dat intergrated systeem gaat mooi IN het reservewiel, maar dan denk ik gelijk zoveel ruimte voor een beetje sub is er dan niet.

Weet iemand of dat Intergrated Car Audio wat is?

Vanochtend om stipt half 9 de dealer maar weer eens een keer gebeld.

De verkoper was het toch wel met mij eens dat het toch wel erg slecht was dat ik afgelopen zaterdag niet gebeld ben. Overigens ben ik nog geen snars opgeschoten wat betreft beoogde leverdatum. Ze "gaan er wel van uit" dat de auto voor 1 augustus geleverd moet zijn. Oftewel, ze wachten rustig af wanneer Gefco het voor elkaar krijgt om de auto bij de dealer te krijgen. Indien het gaat lukken heeft de auto dan dus anderhalve maand in Nederland staan wachten op transport naar de dealer.

Waarom er afgelopen vrijdag dan geopperd werd dat zij de auto desnoods zelf wel gingen halen in Oosterhout is mij nu dan een raadsel.

Ook nog iets vreemds, vanochtend kon de verkoper van de dealer waar ik de auto heb besteld niet in het systeem van Peugeot kijken, dus hebben ze een collega vestiging in de buurt gebeld om te vragen of die het wel konden. Zowaar ben ik daarna teruggebeld! (Voor het eerst in een half jaar na een vraag van mij, het mag in de krant!)

Om een lang verhaal kort te maken: Het vertrouwen in deze dealer ben ik per vandaag definitief kwijt, klantenservice/contact uitermate belabberd en keer op keer met een zoethoudertje weer weggestuurd worden ben ik nu toch wel spuugzat. Noem me een azijnpisser maar na de ene op de andere negatieve ervaring met deze dealer ben ik er klaar mee. Als het even kan is het wat mij betreft de auto daar ophalen wanneer ze hem eindelijk geleverd hebben en vervolgens naar een andere dealer in de buurt voor het onderhoud. Mij zien ze daar niet snel meer vrijwillig terug!

-Edit: Zojuist ook een brief via het contacformulier op de site van Peugeot NL gestuurd. Leuk als ik hier op een forum een beetje anoniem azijn zit te pissen, maar beter om ook de organisatie zelf te informeren lijkt mij.. Ik ben benieuwd met wat voor 'n reactie Peugeot NL komt.

Kappade zei:
Same here. Ik wees ze op de officiele accesoires lijst en de beste man zag water branden... je zou toch denken dat Peugeot dealers op de hoogte zijn van dit soort zaken.

Zij (volgens hem Nederland breed) deden zaken met Intergrated Car Audio (https://www.facebook.com/integratedcaraudiosolutions ) . Wel heeft hij een offerte voor beide opgesteld, maar sprak zijn voorkeur/ervaring uit voor Intergrated Car Audio.

Ik zit nog te twijfelen; dat intergrated systeem gaat mooi IN het reservewiel, maar dan denk ik gelijk zoveel ruimte voor een beetje sub is er dan niet.

Weet iemand of dat Intergrated Car Audio wat is?

Zie www.integrated-sound.nl
schijnt erg goed te zijn. Op https://www.peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=109&t=773 vind je mijn discussie met Gentry hierover.
Hij is expert op het gebied van (peugeot) car audio;-)
En zoals Gentry al aangeeft, laat het vooral niet door de dealer inbouwen, met name omdat ze er te weinig verstand van hebben!
Op de site van Integrated sound vind je verkoop en inbouw adressen (is overigens wel iets prijziger als EBS...zo rond de 1000 euri incl inbouw).
Na mijn vakantie ga ik ook voor één van de twee optie's.

Ja het is wat met die dealer,s 31maart mijn auto opgehaald zou er een nieuwe nav kaart in krijgen 2014 maar al een paar keer langs
geweest antwoord hebben we nog niet nou ze willen hem gewoon niet geven ,( het zijn toch al verouderde kaarten)

Zit een zeer hoog piepend geluid in bij ca5500/6000 toeren kunnen niet vinden wat het is als ze een zelfde auto binnen hebben 1,6 THP155 pk gaan ze vergelijken???

Koppeling trilt soms licht bij regematig optrekken als ik in een file rij antwoord hou het in de gaten.

nou dat doen wij dan het zijn verder niet direct storende zaken maar toch

banden hebben ze wel alle vier vervangen eerst 2 stuks en na een week de andere 2 zat een hobbel in

verkopen willen ze maar service ,

wacht maar af we hebben 2 jaar garantie en dat is maar goed ook en kunnen het binnen het eerste jaar nog verlengen

Vanmiddag afspraak voor aflevering van mijn sw ble gemaakt. Morgen komt hij binnen als het goed is en dan kan ik a.s. vrijdag om 13:00 naar de dealer. Er is 1.5 uur ingepland voor de aflevering ivm uitleg van het touchscreen.

Ben heel benieuwd hoe het rijdt. Heb nu een een focus trend sport en die is best wel stug en is echt de bochten in te hoeken. Ook heeft de radio in de focus een hele zware bass. Bestelling is gedaan op 13-2-2014

Ben heel benieuwd hoe de levertijd gaat zijn na al deze verhalen. Mijn bestelling is vandaag bevestigd door de LM. Verwachting is begin oktober. Helaas neemt de huidige LM de huidige auto direct per einde contract in. Zit ik precies aan het begin van mijn vakantie met een voorloopauto. Dat wordt lastig met het sleuren van een vouwwagen :confused:

Hermann zei:
Ja het is wat met die dealer,s 31maart mijn auto opgehaald zou er een nieuwe nav kaart in krijgen 2014 maar al een paar keer langs
geweest antwoord hebben we nog niet nou ze willen hem gewoon niet geven ,( het zijn toch al verouderde kaarten)

Zit een zeer hoog piepend geluid in bij ca5500/6000 toeren kunnen niet vinden wat het is als ze een zelfde auto binnen hebben 1,6 THP155 pk gaan ze vergelijken???

Koppeling trilt soms licht bij regematig optrekken als ik in een file rij antwoord hou het in de gaten.

nou dat doen wij dan het zijn verder niet direct storende zaken maar toch

banden hebben ze wel alle vier vervangen eerst 2 stuks en na een week de andere 2 zat een hobbel in

verkopen willen ze maar service ,

wacht maar af we hebben 2 jaar garantie en dat is maar goed ook en kunnen het binnen het eerste jaar nog verlengen

Is dat een piepend geluid uit de motor of van iets anders?
Mijn werkbus (welliswaar opel) maakte ook bij hogere toeren een piepend/sissens geluid.
Bleek toen een klein gaat je in de turbo slag te zijn.

BTW, wat heb jij dan voor merk banden?

Mangoöloog zei:
Vanochtend om stipt half 9 de dealer maar weer eens een keer gebeld.

De verkoper was het toch wel met mij eens dat het toch wel erg slecht was dat ik afgelopen zaterdag niet gebeld ben. Overigens ben ik nog geen snars opgeschoten wat betreft beoogde leverdatum. Ze "gaan er wel van uit" dat de auto voor 1 augustus geleverd moet zijn. Oftewel, ze wachten rustig af wanneer Gefco het voor elkaar krijgt om de auto bij de dealer te krijgen. Indien het gaat lukken heeft de auto dan dus anderhalve maand in Nederland staan wachten op transport naar de dealer.

Waarom er afgelopen vrijdag dan geopperd werd dat zij de auto desnoods zelf wel gingen halen in Oosterhout is mij nu dan een raadsel.

Ook nog iets vreemds, vanochtend kon de verkoper van de dealer waar ik de auto heb besteld niet in het systeem van Peugeot kijken, dus hebben ze een collega vestiging in de buurt gebeld om te vragen of die het wel konden. Zowaar ben ik daarna teruggebeld! (Voor het eerst in een half jaar na een vraag van mij, het mag in de krant!)

Om een lang verhaal kort te maken: Het vertrouwen in deze dealer ben ik per vandaag definitief kwijt, klantenservice/contact uitermate belabberd en keer op keer met een zoethoudertje weer weggestuurd worden ben ik nu toch wel spuugzat. Noem me een azijnpisser maar na de ene op de andere negatieve ervaring met deze dealer ben ik er klaar mee. Als het even kan is het wat mij betreft de auto daar ophalen wanneer ze hem eindelijk geleverd hebben en vervolgens naar een andere dealer in de buurt voor het onderhoud. Mij zien ze daar niet snel meer vrijwillig terug!

-Edit: Zojuist ook een brief via het contacformulier op de site van Peugeot NL gestuurd. Leuk als ik hier op een forum een beetje anoniem azijn zit te pissen, maar beter om ook de organisatie zelf te informeren lijkt mij.. Ik ben benieuwd met wat voor 'n reactie Peugeot NL komt.

Klinkt niet goed. Welke dealer levert de auto? In de buurt van Oosterhout? Is er niet iets misgegaan? Mijn auto staat daar nu ook als het goed is.

Terug
Bovenaan