Peugeot 308 (SW p. 26)

peugeot gek zei:
Hermann zei:
Ja het is wat met die dealer,s 31maart mijn auto opgehaald zou er een nieuwe nav kaart in krijgen 2014 maar al een paar keer langs
geweest antwoord hebben we nog niet nou ze willen hem gewoon niet geven ,( het zijn toch al verouderde kaarten)

Zit een zeer hoog piepend geluid in bij ca5500/6000 toeren kunnen niet vinden wat het is als ze een zelfde auto binnen hebben 1,6 THP155 pk gaan ze vergelijken???

Koppeling trilt soms licht bij regematig optrekken als ik in een file rij antwoord hou het in de gaten.

nou dat doen wij dan het zijn verder niet direct storende zaken maar toch

banden hebben ze wel alle vier vervangen eerst 2 stuks en na een week de andere 2 zat een hobbel in

verkopen willen ze maar service ,

wacht maar af we hebben 2 jaar garantie en dat is maar goed ook en kunnen het binnen het eerste jaar nog verlengen

Is dat een piepend geluid uit de motor of van iets anders?
Mijn werkbus (welliswaar opel) maakte ook bij hogere toeren een piepend/sissens geluid.
Bleek toen een klein gaat je in de turbo slag te zijn.

BTW, wat heb jij dan voor merk banden?

geluid komt uit/van de motor
er zaten en zitten nu ook weer michelin pilot sport 3 onder 225/40/18

auto lease zei:
Klinkt niet goed. Welke dealer levert de auto? In de buurt van Oosterhout? Is er niet iets misgegaan? Mijn auto staat daar nu ook als het goed is.

De dealer in Vlaardingen moet de auto leveren, niet echt in de buurt maar ook zeker niet aan de andere kant van de wereld. Ik snap er in ieder geval niets meer van. Zojuist ook nog even met een kennis gesproken die bij een andere Peugeot dealer werkt en die vond het ook maar een vaag verhaal..

Actieplan voor morgen in willekeurige volgorde:
1. "Eigen" dealer bellen dat een collegadealer het een vaag verhaal vind;
2. Peugeot NL bellen dat ik de vage verhalen en excuses van mijn dealer zat ben en nu eens wil weten waar ik aan toe ben;
3. Gefco bellen om te vragen of ze het echt zo druk hebben als mijn dealer beweert.

MNJW zei:
Johann@s zei:
Ik ga vrijdag rijden in mijn eind maart bestelde 308 SW Allure 2.0 Hdi automaat 18 inch. Ben blij dat dat hele verhaal niet op de achterklep staat. Bij de meeste merken duurt het twaalf weken van bestellen tot afleveren. Die van mij heeft er iets langer over gedaan. Uiteindelijk krijgt iedereen z'n auto geleverd en gaat er heel blij mee zijn. De auto gister al even bekeken en gecontroleerd bij Nefkens. Ik kan niet wachten hem om te ruilen...

Gefeliciteerd! Maar ik dacht dat de productie van de automaatversies pas in augustus zou starten volgens berichten in dit forum. Hopelijk toch eerder dan (ik wacht ook op een SW 2.0 automaat). Veel plezier alvast iig.

Samen met een dealer in het bestelsysteem van Peugeot gekeken naar bestellingen. Er stonden pas weer diesel automaten in productieplanning na de vakantie. Dus productie september. Ik schijn één van de eerste automaten te krijgen. Volgens mij produceert Peugeot zich op dit moment suf. Wat een klus om alles op tijd bij elkaar te krijgen.

Mangoöloog zei:
auto lease zei:
Klinkt niet goed. Welke dealer levert de auto? In de buurt van Oosterhout? Is er niet iets misgegaan? Mijn auto staat daar nu ook als het goed is.

De dealer in Vlaardingen moet de auto leveren, niet echt in de buurt maar ook zeker niet aan de andere kant van de wereld. Ik snap er in ieder geval niets meer van. Zojuist ook nog even met een kennis gesproken die bij een andere Peugeot dealer werkt en die vond het ook maar een vaag verhaal..

2. Peugeot NL bellen dat ik de vage verhalen en excuses van mijn dealer zat ben en nu eens wil weten waar ik aan toe ben;
3. Gefco bellen om te vragen of ze het echt zo druk hebben als mijn dealer beweert.

Ben benieuwd vooral naar punt 3.

Johann@s zei:
MNJW zei:
Johann@s zei:
Ik ga vrijdag rijden in mijn eind maart bestelde 308 SW Allure 2.0 Hdi automaat 18 inch. Ben blij dat dat hele verhaal niet op de achterklep staat. Bij de meeste merken duurt het twaalf weken van bestellen tot afleveren. Die van mij heeft er iets langer over gedaan. Uiteindelijk krijgt iedereen z'n auto geleverd en gaat er heel blij mee zijn. De auto gister al even bekeken en gecontroleerd bij Nefkens. Ik kan niet wachten hem om te ruilen...

Gefeliciteerd! Maar ik dacht dat de productie van de automaatversies pas in augustus zou starten volgens berichten in dit forum. Hopelijk toch eerder dan (ik wacht ook op een SW 2.0 automaat). Veel plezier alvast iig.

Samen met een dealer in het bestelsysteem van Peugeot gekeken naar bestellingen. Er stonden pas weer diesel automaten in productieplanning na de vakantie. Dus productie september. Ik schijn één van de eerste automaten te krijgen. Volgens mij produceert Peugeot zich op dit moment suf. Wat een klus om alles op tijd bij elkaar te krijgen.

Ok, dat wordt dus geestelijk voorbereiden op nog langer geduld (bestelling is half april geplaatst, laatste verwachting dealer was levering augustus). Huidige auto gaat dan behoorlijk over z'n contractduur en km stand heen. Ben benieuwd hoe de leasemaatschappij hiermee omgaat. Voordeel is wel dat uit mijn versie dan de meeste kinderziektes gehaald zijn die door de pioniers boven water zijn gekomen ;-)

Mangoöloog zei:
auto lease zei:

Is de inhoud van de bestelling zodanig dat er werkzaamheden door Gefco aan de 308 gedaan moet worden (bijv. leder)?

Wellicht dat de auto transportschade heeft opgelopen en dat herstelling daarvan langer duurt dan gepland (wachten op schadedeel?)

Durashift zei:
Is de inhoud van de bestelling zodanig dat er werkzaamheden door Gefco aan de 308 gedaan moet worden (bijv. leder?)

Die doen toch alleen transploft naar de dealer? Volgens mij doet Koopman het transport van de dealer naar DK Schweizer en consorten leerinbouwers. Zoals al vaker in dit draadje aangegeven loopt men achter op schema. Zoveel leerpakketten had men niet verwacht te verkopen.

Vergeet ook niet dat het zuiden al op z'n luchtbedje drijft vanwege vakantie. Mañana Mañana derhalve:T

Mangoöloog zei:
auto lease zei:

het is dat ik alleen in mijn "eigen"bestelde voorraad kan kijken, dus niet van een andere dealer.
kan wel over alle vestigingen kijken, maar dus niet van een ander bedrijf.

ik had je graag willen helpen, maar ik kan het helaas niet voor je.

ik vind het dan ook vreemd dat hij een andere dealer belt, (misschien andere vestiging).

Peugeot HB BLP eind Maart besteld. Destijds is een levertijdsverwachting uitgesproken van eind Juli / begin Augustus.
Deze is realistisch gebeleken: ik mag de auto volgende week komen ophalen bij de dealer.

Wel klasse dat de dealer vanaf het begin af aan eerlijk is geweest over de levertijd van de Peugeot. Want ik twijfelde tussen de Peugeot en een Seat Leon LE III (die vanuit voorraad geleverd kon worden).

Uiteindelijk dus 4 maandjes geduldig gewacht, en ik hoop dat die het helemaal waard gaan zijn!

VroemVroemVroem zei:
Peugeot HB BLP eind Maart besteld. Destijds is een levertijdsverwachting uitgesproken van eind Juli / begin Augustus.
Deze is realistisch gebeleken: ik mag de auto volgende week komen ophalen bij de dealer.
Van harte. Alvast veel rijplezier toegewenst!

vandaag maar even bij de dealer langs geweest o te vragen naar de status aangezien mijn auto al een week bj de dealer staat
dit i.v.m later inbouw van leer en ebs system

de auto stond nog op de parkeer plats wel waren mijn velgen binnen gekomen en er op gezet
de dealer vertelde mij dat volgende week dinsdag het EB systeem er ingebouwd woord en woensdag gaat hij naar leer inbouw nederland
een week later komt hij terug en in die week kan ik hem afhalen nog even geduld dus maar dat woord wel beloond

ven snel 2 fotos geschoten als het leer er in zit volgen er meer
auto woord voorzien van zwart leer met bordeaux rode stiksel

Update naar aanleiding van mijn actielijstje van vandaag:

Ik heb gisteren avond laat nog een mail naar Gefco gestuurd en daar in eerste instantie een standaard antwoord op gekregen dat ze geen informatie verstrekken aan particulieren, wat natuurlijk logisch is. Hier nog een mailtje op terug gestuurd met de vraag of ze het verhaal van de dealer konden bevestigen of ontkrachten. Daarop een hele heldere email van Gefco gekregen waar werd aangegeven dat een doorlooptijd bij hen van 3 dagen wordt nagestreefd. Hulde voor Gefco voor hun antwoord!

Ongeveer een uur voordat ik de tweede email van Gefco gekregen heb heb ik gebeld met Peugeot NL, daar een medewerker van de klantenservice mijn verhaal uitgelegd (slechte en tegenstrijdige communicatie, auto die nu al drie weken bij Gefco lijkt te staan etc. etc.) waarop zij contact hebben opgenomen met de dealer met de vraag om mij juist te informeren wat betreft leverdatum. Vlak daarna de verkoper aan de telefoon dat zij er echt niets aan kunnen doen en dat Gefco uitleverproblemen heeft, de importeur z'n zaken niet op orde heeft en de productieplanning in Frankrijk ook een warboel is. Ook vertelde hij dat hij nog meer auto's bij Gefco had staan die hij niet uitgeleverd krijgt. De reactie van de andere verkoper waarmee ik vrijdag heb gesproken (hij reageerde alsof hij water zag branden toen ik hem het verhaal vertelde van verkoper 1) werd afgedaan dat hij een paar weken uit de running was geweest wegens persoonlijke omstandigheden en daardoor niet van de problemen op de hoogte was. Lijkt mij raar als er echt problemen zouden zijn bij de uitlevering bij Gefco, maar dat terzijde.

Nog geen vijf minuten later kreeg ik dus de tweede mail van Gefco waarin zij aangeven ongeacht hoe druk het is met drie dagen vanaf binnenkomst bij hun logistiek centrum in Oosterhout auto's uit te leveren.

Hierop heb ik direct weer de klantenservice van Peugeot NL gebeld, het verhaal wat de verkoper mij vlak daarvoor had verteld uitgelegd en de mail van Gefco voorgelezen. Toen heeft de medewerker van Peugeot NL met mij afgesproken dat ik aan het eind van de middag door haar teruggebeld zou worden wat betreft de status van de bestelling. Tegen het eind van de middag ben ik inderdaad teruggebeld door deze medewerker met de boodschap dat de auto nog in Frankrijk staat en dat de uitlevering naar Nederland gepland staat voor medio volgende week. Vervolgens heb ik met deze medewerker afgesproken dat ik dit hele verhaal op het forum van Autoweek, hier dus, zou delen.

Ik heb haar toen ook uitgelegd dat ik het communicatiedrama de afgelopen maanden al wel had gedeeld, maar nog nooit met naam en toenaam, iets wat ik bij deze dus wel doe, ook in overleg met deze medewerker.

De conclusie van dit verhaal is tot nu toe dat de verkoper in dit verhaal, de heer Halkes, werkzaam bij Peugeot dealer Eigenraam in Vlaardingen de afgelopen weken/maanden mij bewust van verkeerde informatie heeft voorzien en overal de schuld heeft neergelegd waarom er elke keer vertraging opgetreden was. In eerste instantie deugde de productieplanning van de fabriek niet en nu deugt dus de uitlevering vanuit Gefco niet. Uiteraard alleen in de waanvoorstellingen van deze vriendelijke verkoper, die op deze manier de reputatie van het bedrijf waarvoor hij werkt en het merk waarvoor hij staat grondig om zeep helpt. Gefeliciteerd, mij zullen jullie niet meer terugzien bij Eigenraam, ik zoek wel een andere dealer op voor het onderhoud!

bizar je verhaal en wat een verschil van communicatie met mijn dealer in rhoon
deze raad ik je dan ook aan om daar het onderhoud te laten gaan uitvoeren is gelukkig niet ver bij Vlaardingen vandaan

mijn auto de rode hier boven zou in augustus komen precies in mijn vakantie maar is al begin juli uitgeleverd aan de dealer
op de dag van aankomst bij de dealer werd ik al gelijk gebeld dat hij er stond
omdat ik van mijn werkgever geen 18 of 17 inch velgen mag had ik met de dealer afgesproken om de standaard velgen om te ruilen voor de topaz 16
dit kon hij alleen beloven als er ergens wat op voorraad zou zijn zonder meer kosten
vandaag even langs gereden om toch weer stiekem te kijken en er zaten topaz velgen onder helemaal happy
de verkoper nog even gesproken en hij lachte want hij had vandaag een 308 5deurs binnen gekregen voor de showroom waar de topaz velgen onder zaten
en je raad het al in de showroom staat nu een 308 5 deurs met quartz 16 inch velgen

daarom zeg ik top op heden top
ik heb de auto nog niet aflevering is pas in week 31 maar dit komt door het leer wat er nog in moet ( zwart met rode stiksels ) en het EBS systeem

Laat Rhoon nu precies liggen op de woon-werk route, en een kennis van mij toevallig ook bij dezelfde overkoepelende dealerorganisatie werken. Inderdaad, zodra de auto geleverd is ga ik voor mijn onderhoud naar Rhoon.

Verder kan ik zelf amper geloven hoe dit hele verhaal gelopen is. Ik ga denk ik morgen nog wel met Peugeot NL contact op nemen om te kijken of de order historie te achterhalen is, ik ben toch wel benieuwd hoe die allemaal zo heeft kunnen ontstaan en wanneer er eventuele wijzigingen in de productiedata zijn bekendgemaakt.

Al met al, eind volgende week, op z'n laatst begin de week er op zou de auto aan mij uitgeleverd moeten worden. Hopelijk kan dan, na alle frustraties van de afgelopen weken, toch het genieten beginnen!!

ENTE zei:
Durashift zei:
Is de inhoud van de bestelling zodanig dat er werkzaamheden door Gefco aan de 308 gedaan moet worden (bijv. leder?)

Die doen toch alleen transploft naar de dealer? Volgens mij doet Koopman het transport van de dealer naar DK Schweizer en consorten leerinbouwers. Zoals al vaker in dit draadje aangegeven loopt men achter op schema. Zoveel leerpakketten had men niet verwacht te verkopen.

Vergeet ook niet dat het zuiden al op z'n luchtbedje drijft vanwege vakantie. Mañana Mañana derhalve:T

Het noorden van het land ook al, vanaf volgende week het midden ook ;)

Joenep kan het, als insider, misschien bevestigen.. Gefco doet meer dan alleen transport. Zij zullen misschien niet het DK leder inbouwen, maar voeren wel 'post-productie' werkzaamheden uit voor (vooral) franse fabrikanten.

https://benelux.gefco.net/index.php?id=1703

Mangoöloog zei:

(..)

Vervolgens heb ik met deze medewerker afgesproken dat ik dit hele verhaal op het forum van Autoweek, hier dus, zou delen.

Ik heb haar toen ook uitgelegd dat ik het communicatiedrama de afgelopen maanden al wel had gedeeld, maar nog nooit met naam en toenaam, iets wat ik bij deze dus wel doe, ook in overleg met deze medewerker.

Fijn dat je antwoord op je frustratie hebt.

Wat heeft dit 'name and shame' nu voor zin? Bizar dat PE NL hier zomaar in meegaat..

Dat de auto bij Gefco staat, klopt feitelijk.. alleen niet in het juiste land;)

Dat de dealer in Rhoon de klantverwachting van één Peugeot 308 rijder overtreft door 'gratis' de gewenste velgen om te wisselen, voor aflevering, is een beetje een 'gecalculeerde' toevalstreffer, naar mijn mening.

Mangoöloog zei:

De conclusie van dit verhaal is tot nu toe dat de verkoper in dit verhaal, de heer Halkes, werkzaam bij Peugeot dealer Eigenraam in Vlaardingen de afgelopen weken/maanden mij bewust van verkeerde informatie heeft voorzien en overal de schuld heeft neergelegd waarom er elke keer vertraging opgetreden was. In eerste instantie deugde de productieplanning van de fabriek niet en nu deugt dus de uitlevering vanuit Gefco niet. Uiteraard alleen in de waanvoorstellingen van deze vriendelijke verkoper, die op deze manier de reputatie van het bedrijf waarvoor hij werkt en het merk waarvoor hij staat grondig om zeep helpt. Gefeliciteerd, mij zullen jullie niet meer terugzien bij Eigenraam, ik zoek wel een andere dealer op voor het onderhoud!

Gast! Serieus? Het gaat om een auto! Geen donorhart! Haal even een keer of vier diep adem, vraag jezelf af of dit het belangrijkste moment in je leven is en ontspan.

Rustig maar...ze verkopen auto's...dat valt niet onder 'dienstverlening' dus het blijft een 'vak apart'...:)

Durashift zei:
ENTE zei:
Durashift zei:

Het noorden van het land ook al, vanaf volgende week het midden ook ;)

Joenep kan het, als insider, misschien bevestigen.. Gefco doet meer dan alleen transport. Zij zullen misschien niet het DK leder inbouwen, maar voeren wel 'post-productie' werkzaamheden uit voor (vooral) franse fabrikanten.

https://benelux.gefco.net/index.php?id=1703

gefco doet inderdaad meer dan alleen het transport,
je kunt ook denken aan inbouwen van dubbel cabine's, bestickering, leerinbouwen en ombouwen van bedrijfswagen (lees ook inbouw) enmisschien nog wel meer, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Gefco heeft inderdaad de daad om een auto binnen 3dagen te leveren aan een dealer, heel af en toe blijven ze bij gefco staan!! maar dit heeft meer te maken met de dealer (geenvoorraad plekken om auto;s bij het eigen bedrijf neer te zetten, of eventueel de voorraad financiering overschreden)
Gefco heeft in deze questie dus ook niets fout gedaan :)

@edit: de schoolzomervakantie is ook in het Noorden hoor ;-)

En allemaal wachten en in de huidige laese auto blijven rijden en smachten op de volgende lease auto
en over 6 weken weet je niet beter meer,

Maar de auto bedrijven dat is wat even ben je de koning en na de handtekening ben je die klant!! dat is een zeikert

Ik zou me er niet zo druk om kunnen maken, zonde van al die (negatieve) energie die daar in gaat zitten. Zoals gezegd het is maar een auto, leuk als hij er eerder is maar anders rijdt ik wel even door in mijn huidige auto.

Wat in het vat zit verzuurd niet ;)

Durashift zei:
ENTE zei:
@ dura: check site van DK maar eens, daar staat netjes Koopman als transporteur:T

Ja, dat trek ik toch ook niet in twijfel? ;)

@Johann@s.. tja, auto's zijn emotie:cool:

Volgens mij is toch de slogan van peugeot zelfs : motion & emotion

dus mag je dan ook je emotie tonen als je auto, : eerst 4 dan 8 dan 12-14 ??? weken later word.........pfff motion & emotion...

revolution-nl zei:
Ik zou me er niet zo druk om kunnen maken, zonde van al die (negatieve) energie die daar in gaat zitten. Zoals gezegd het is maar een auto, leuk als hij er eerder is maar anders rijdt ik wel even door in mijn huidige auto.

Zo zie ik het ook!

Afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen. De 308 SW BLE gris artense met de 16 inch Topaze velgen. Als opties de cdspeler, achteruitrijcamera en afneembare trekhaak erbij genomen. De Peugeot is in de plaats gekomen voor de Mitsubishi ASX (benzine). Een heel verschil in model, motor en rijgedrag. De hoge zit kwijt is jammer maar ik denk dat ik snel ga wennen. De eerste ervaringen zijn goed!

De auto was op 9 april besteld bij de dealer in Eindhoven, en de verwachte levertijd zijn ze ook nagekomen, prima in orde dus. Ben erg te spreken over de kleur in combinatie met de velgen. Het touchscreen is makkelijk bedienbaar, echter is het systeem nu 1x spontaan herstart tijdens het rijden. Qua uiterlijk is het erg jammer dat de full led koplamp er niet inzit in dit model, had hem toch een stuk sjieker gemaakt dan het ouderwetse geelwitte licht icm de witte led dagrijverlichting. De camera is overigens snachts, zoals hier al eerder vermeld, onbruikbaar.

Ook heb ik net nog even de peugeot connect app geinstalleerd. Via bluetooth kan je je ritgegevens inzien en de locatie van je auto ophalen (waar je hem als laatste hebt achtergelaten terwijl je met bluetooth verbonden was neem ik aan).

Hierbij nog enkele foto's.

VTS4TKH.jpg

8zCyGFX.jpg

ivuM2HE.jpg

Gvr_ zei:
Afgelopen dinsdag heb ik mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen. De 308 SW BLE gris artense met de 16 inch Topaze velgen. Als opties de cdspeler, achteruitrijcamera en afneembare trekhaak erbij genomen. De Peugeot is in de plaats gekomen voor de Mitsubishi ASX (benzine). Een heel verschil in model, motor en rijgedrag. De hoge zit kwijt is jammer maar ik denk dat ik snel ga wennen. De eerste ervaringen zijn goed!

De auto was op 9 april besteld bij de dealer in Eindhoven, en de verwachte levertijd zijn ze ook nagekomen, prima in orde dus. Ben erg te spreken over de kleur in combinatie met de velgen. Het touchscreen is makkelijk bedienbaar, echter is het systeem nu 1x spontaan herstart tijdens het rijden. Qua uiterlijk is het erg jammer dat de full led koplamp er niet inzit in dit model, had hem toch een stuk sjieker gemaakt dan het ouderwetse geelwitte licht icm de witte led dagrijverlichting. De camera is overigens snachts, zoals hier al eerder vermeld, onbruikbaar.

Ook heb ik net nog even de peugeot connect app geinstalleerd. Via bluetooth kan je je ritgegevens inzien en de locatie van je auto ophalen (waar je hem als laatste hebt achtergelaten terwijl je met bluetooth verbonden was neem ik aan).

Hierbij nog enkele foto's.

VTS4TKH.jpg

8zCyGFX.jpg

ivuM2HE.jpg

Gefeliciteerd, schitterende auto !!

Ik wacht geduldig op dezelfde BLE SW maar dan Gris Aluminium, en met standaard LM velgen.

speedtouch zei:
revolution-nl zei:

Zo zie ik het ook!

Ik snap het wel. Het gaat om het feit dat je bedonderd wordt en aan het lijntje gehouden. En het gaat niet op je relatie, maar ook niet om een blikje cola van 30ct.

Thanks ffocus08.

Overigens moet ik nog even wat tegenspreken dat op het forum gezegd is. Spotify via Bluetooth werkt wel met stuurbediening. Vorige en volgende track kunnen gekozen worden met het scrollwieltje. Kan goed dat het dus afhankelijk is van de telefoon/besturingssysteem.

Gvr_ zei:
Thanks ffocus08.

Overigens moet ik nog even wat tegenspreken dat op het forum gezegd is. Spotify via Bluetooth werkt wel met stuurbediening. Vorige en volgende track kunnen gekozen worden met het scrollwieltje. Kan goed dat het dus afhankelijk is van de telefoon/besturingssysteem.

Welke telefoon?

J_P_P zei:
speedtouch zei:
revolution-nl zei:

Zo zie ik het ook!

Ik snap het wel. Het gaat om het feit dat je bedonderd wordt en aan het lijntje gehouden. En het gaat niet op je relatie, maar ook niet om een blikje cola van 30ct.

Bij dat blikje cola zit vaak meer betrokkenheid vanuit de fabrikant :T

ENTE zei:
Daar knapt dat saaie grijze stoffen interieur enorm van op........SW BLE met leer op standaard stoel uit de accessoire brochure!

Keurig hoe ze de 'af fabriek' profilering hebben nagebootst op nota bene de standaard stoel. Ergens toch blij dat ik deze heb en niet de premium stoel, daarvoor gebruiken ze namelijk de profilering van de stoffen bekleding.

'Premium' stoel met standaard leer:

Garnissages-Peugeot-Nouvelle-308-3.jpg

'Premium' stoel met aftermarket leer:

2zp2pu8.jpg

Vraagje over die affabriek en aftermarket bekledingen.
Bij de BLE kan je nu kiezen voor Premium stoelen a 400 Euro.
Ik neem aan dat die dan normaal bekleed worden met het Marson / Mistax stofje, aangezien er niet meer keuze is?

Maarrrrr, in de accessoirelijst zie ik staan:
Leerpakket Finesse Nieuwe 308 17 verschillende kleuren N308Leer € 1449
Leerpakket: stoelverwarming beide voorstoellen i.c.m. leerpakket LNLPDKTERW € 300
Dat geldt dan ook voor eventueel bijbestelde premium stoelen?
En qua afwerking; pakken ze dan enkel de stoelen, of ook de deurpanelen mee?
Of nemen ze zelfs zoals op die foto "Premium stoel met standaard leer" het hele interieur mee?
Overigens, gebeurt dit bij/via de dealer? Kiezen zij zelf een stoffeerder?

Dat geldt dan ook voor eventueel bijbestelde premium stoelen?-> ja

En qua afwerking; pakken ze dan enkel de stoelen, of ook de deurpanelen mee? --> alles, inclusief middenarmsteun

Of nemen ze zelfs zoals op die foto "Premium stoel met standaard leer" het hele interieur mee?-> ja, zie onderste foto uit jouw post

Overigens, gebeurt dit bij/via de dealer? Kiezen zij zelf een stoffeerder?-> nee, bij leerinbouwcenter. Vaak DK Schweizer of Leerinbouw NL. Sporadisch lokale stoffeerder

Edit:

Op de bovenste foto uit jouw post staat het 'af fabriek' leer. Op de onderste het aftermarket leer (van DK Schweizer). Deurpaneel op de bovenste foto geeft vertekend beeld, het is niet allemaal leer maar een combinatie van kunststof in een zelfde lichte kleur als het leer.

Helaas is dat niet leverbaar op de BLE.
Lichte kleur deurpaneel en onderkant dashboard is enkel als extra leverbaar vanaf niveau Allure.

Aftermarket zal het er dus zo uitzien als op de onderste foto.
Afhankelijk van de leerinbouwer wellicht een ander profiel in de bekleding, maar deurpaneel zal er zo uitzien.

J_P_P zei:
Gvr_ zei:
Thanks ffocus08.

Welke telefoon?

Xperia Z

Overigens had ik vanmorgen een motorstoring! En dat met 220 km op de teller. Na een aantal keer opnieuw starten was deze weg en heb ik probleemloos kunnen rijden.

Same here, maar dan met bijna 3000km.

Stond gister bij een klant (leaseauto) op de parkeerplaats klaar om weg te rijden. Na het starten van de motor liep hij toch onregelmatig en alle lampjes gingen knipperen op mijn dashboard.

Snel uitgezet even gewacht en toen opnieuw, met als resultaat dat alles weer oke was.

Ik hou dit even in de gaten. Aangezien het een vrij nieuwe auto is zal er ongetwijfeld wel op korte termijn een softwareupdate komen waar dit soort kinderziektes zijn verholpen.

ENTE zei:
Dat geldt dan ook voor eventueel bijbestelde premium stoelen?-> ja
En qua afwerking; pakken ze dan enkel de stoelen, of ook de deurpanelen mee? --> alles, inclusief middenarmsteun
Of nemen ze zelfs zoals op die foto "Premium stoel met standaard leer" het hele interieur mee?-> ja, zie onderste foto uit jouw post

Overigens, gebeurt dit bij/via de dealer? Kiezen zij zelf een stoffeerder?-> nee, bij leerinbouwcenter. Vaak DK Schweizer of Leerinbouw NL. Sporadisch lokale stoffeerder

Edit:

Op de bovenste foto uit jouw post staat het 'af fabriek' leer. Op de onderste het aftermarket leer (van DK Schweizer). Deurpaneel op de bovenste foto geeft vertekend beeld, het is niet allemaal leer maar een combinatie van kunststof in een zelfde lichte kleur als het leer.
Helaas is dat niet leverbaar op de BLE.
Lichte kleur deurpaneel en onderkant dashboard is enkel als extra leverbaar vanaf niveau Allure.

Aftermarket zal het er dus zo uitzien als op de onderste foto.
Afhankelijk van de leerinbouwer wellicht een ander profiel in de bekleding, maar deurpaneel zal er zo uitzien.
Cool, thanks!
Als behalve de stoelen ook de bovenste deurpanelen en middenarmsteun worden meegenomen (voor & achter), dan is het alsnog een mooi geheel.
Ontzettend irritant dat het niet affabriek voor het gehele interieur te kiezen is bij de Blue Lease Executive.
De meerprijs van een Allure, minder opties, meer bijtelling, vind ik het nou ook weer niet waard.
Achteraf als accessoire buiten de bijtelling om is absoluut een goed alternatief dan!
Levert een pluspunt op voor de overweging. Alles standaard donkergrijs van binnen vind ik maar zo zo..

Moet wel even goed kijken naar de kleurstelling overigens.
Die "3-kleuren-combi" zoals op die aftermarket foto heb ik nog m'n vraagtekens bij.
Het bovenste kunststofgedeelte steekt zo wit af daartegen. Misschien valt het in het echt reuze mee..

Om even te delen met jullie:

Flyer%20integrated%20Peugeot%20308%20Consument.jpg

Navraag gedaan bij Integrated Audio Solutions over de werking van de set :

Integrated Audio Solutions zei:
Het pakket bestaat uit een 8 kanaals versterker, een pasklare subwoofer en alle benodigde bekabeling en montagemateriaal.
De verrichte werkzaamheden zijn het plaatsen van de 8 kanaals versterker met digitale soundprocessor met hierop speciaal op de auto aangepaste software waarmee filteringen, tijdvertraging en equalisatie worden toegepast op de bestaande luidsprekers, en het plaatsen van de subwoofer in het reservewiel onder de afdekplaat in de kofferbak. De versterker wordt volledig weggewerkt en neemt geen ruimte in beslag.

Het soundupgradepakket voor de Peugeot 308 zorgt voor een zeer forse verbetering van de audiokwaliteit.

Er ontstaat een compleet geluidsbeeld, met een goede balans tussen de verschillende frequenties. Tevens worden de “narigheden” uit de mid/hoog frequenties gefilterd zodat er veel meer rust in het geluid komt. De versterker stuurt via een apart kanaal de subwoofer aan.

De volledig weggewerkte subwoofer zorgt voor een extra dimensie in de geluidsbeleving zonder te overheersen.

Het geheel wordt uiteraard geplaatst achter het originele navigatie/multimediasysteem en schakelt hier ook mee aan en uit. Er verandert niets aan de functionaliteit van de auto.

Wij hopen u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien

Ik denk dat ik voor deze ga ipv de EBS set :)

Zou het niet nodig zijn om ook de originele speakers te upgraden?

Verder klinkt het op zich goed, zeker de installatie. Dat is wel een beetje de achilleshiel van de EBS spullen; de dealer moet het maar net strak inbouwen.

Upgrade speakers zit ik ook aan te denken. Heb hier nog een setje fijne JBL's liggen uit de 406 van vroeger.
Moet passen. Maar aanpassing aan systeem in moderne wagen is specialistische werk.
Voor je het weet rij je in een rijdende stortingsmelding rond:(

Vraagje, ik heb ruim een maand geleden ook de 308 BLP besteld. Vanwege prijstechnische reden kon ik toen niet meer kiezen voor getinte achterruiten.

In de specificaties staat dat alleen het achterruit geblindeerd is maar niet de ramen van de achterdeuren. Iemand al ervaringen om dit eventueel achteraf toe te voegen? Zo ja hier nog tips of aanbevelingen voor?

Onedayflyer zei:
Vraagje, ik heb ruim een maand geleden ook de 308 BLP besteld. Vanwege prijstechnische reden kon ik toen niet meer kiezen voor getinte achterruiten.

In de specificaties staat dat alleen het achterruit geblindeerd is maar niet de ramen van de achterdeuren. Iemand al ervaringen om dit eventueel achteraf toe te voegen? Zo ja hier nog tips of aanbevelingen voor?

Ik heb mijn 207 bij Ace automotive (Leiden destijds) laten doen via een actie op het 207forum. Professioneel en vriendelijke mensen. (Ruitentinten.com).
Zie hier draadje: https://peugeot207club.nl/viewtopic.php?t=4239&start=30

@kappade
Benieuwd als je Integrated systeem geplaatst is, laat even je ervaringen weten.
Ga na mijn vakantie ook mee aan de slag ( als het budget het nog toelaat:p)
Komt hij bij jou in een SW?

Gvr_ zei:

Is dit de Peugeot connect app met de usb dongle? Zo ja, wie levert die sinds wanneer? Is volgens mijn dealer i.v.m. softwareproblemen nog niet leverbaar en zelfs nog geen bestelnummer bekend. Zou nog een week of 2 duren.

308 ipv 207cc zei:
Gvr_ zei:

Is dit de Peugeot connect app met de usb dongle? Zo ja, wie levert die sinds wanneer? Is volgens mijn dealer i.v.m. softwareproblemen nog niet leverbaar en zelfs nog geen bestelnummer bekend. Zou nog een week of 2 duren.

Nee gewoon via Bluetooth. En gedownload uit de play store. Bedoel jij misschien de internet mogelijkheid? De dealer hier zei dat dat er in Nederland niet was en wellicht ook niet zou komen Ivm wetgeving en veiligheid.

En ja hoor vanmorgen weer motorstoring. Vanmiddag mee langs de dealer

Gvr_ zei:
308 ipv 207cc zei:
Gvr_ zei:

Nee gewoon via Bluetooth. En gedownload uit de play store. Bedoel jij misschien de internet mogelijkheid? De dealer hier zei dat dat er in Nederland niet was en wellicht ook niet zou komen Ivm wetgeving en veiligheid.

En ja hoor vanmorgen weer motorstoring. Vanmiddag mee langs de dealer

De (zoveelste) dealer is niet goed op de hoogte. Voor de 208 is connect apps al lang verkrijgbaar (geen wettelijke beperking) en internet werkt alleen als de auto stilstaat.

Kappade zei:

Het pakket bestaat uit een 8 kanaals versterker, een pasklare subwoofer en alle benodigde bekabeling en montagemateriaal.
De verrichte werkzaamheden zijn het plaatsen van de 8 kanaals versterker met digitale soundprocessor met hierop speciaal op de auto aangepaste software waarmee filteringen, tijdvertraging en equalisatie worden toegepast op de bestaande luidsprekers, en het plaatsen van de subwoofer in het reservewiel onder de afdekplaat in de kofferbak. De versterker wordt volledig weggewerkt en neemt geen ruimte in beslag.

Het soundupgradepakket voor de Peugeot 308 zorgt voor een zeer forse verbetering van de audiokwaliteit.

Er ontstaat een compleet geluidsbeeld, met een goede balans tussen de verschillende frequenties. Tevens worden de “narigheden” uit de mid/hoog frequenties gefilterd zodat er veel meer rust in het geluid komt. De versterker stuurt via een apart kanaal de subwoofer aan.

De volledig weggewerkte subwoofer zorgt voor een extra dimensie in de geluidsbeleving zonder te overheersen.

Het geheel wordt uiteraard geplaatst achter het originele navigatie/multimediasysteem en schakelt hier ook mee aan en uit. Er verandert niets aan de functionaliteit van de auto.

Welke voordelen biedt dit systeem dan t.o.v. EBS?

Hoe zit het trouwens met het bestellen van andere velgen i.c.m. lease?
De BLE komt met Quartz velgen. Liever heb ik de Ligne S, Grenat of Topaze.
Moet je dan rekenen op de prijzen uit de accessoirelijst? Terwijl je eigenlijk die Quartz nog inlevert??
16 inch wisselen met 16 zal geen probleem zijn voor de leasemij en bijtelling, maar als je overstapt op 17 inch dan?
Volgens een dealer was dat allemaal geen issue, maar ik heb wel eens anders gehoord, vandaar...
Herberekening bijtelling, brandstofverbruik, slijtage, onderhoud, dat soort.

Obitorium zei:
Kappade zei:

Welke voordelen biedt dit systeem dan t.o.v. EBS?

Misschien de prijs.... Ben wel benieuwd.

Ik heb hiervoor 5008 gereden. Heb me nooit gestoord aan de standaard installatie.
Nu wel. Deze is niet ok. Radio 1 ontvangst is maar zwak. En een keer hard zetten is er niet bij.
Geluid vervormd.

Terug
Bovenaan