MarcelBr zei:
Ami zei:
Pjedroo zei:
Letterlijk een groot pluspunt is de inhoud van de kofferbak. Wie wil nou nog een 508 als je dat ziet?
Nou... Ikke. Ik vind de 308 een prachtige wagen, maar het blijft een C segmenter. De oude 308 was ook al groter dan de 407, maar D segment rijden is toch een andere beleving dan C segment. En vergeet niet dat de auto nu nog nieuw is en dus spannend en aantrekkelijk. Over een haar word je ermee dood gegooid zoals elke Megane, focus of Octavia. Met alle respect, dan is een leuke er wel van af :T
Ik ook , ik wil de 508 niet kwijt en als het goed is heb ik ze morgen allebei; 508 SW privé en de 308 zakelijk. De 308 is alleen geen SW maar de hatchback.
Op zich wel interessant wat hier benoemd wordt. Waardoor bestaat de 'drive' om een grotere peugeot te rijden, of om niet kwijt te willen ?
Is dat een verstandskeuze? Of zit er gevoel of emotie bij ? Of gaat het over beter of slechter ? Of is het peugeot liefde ?
Ik kom uit een focus en ga de 308 sw rijden.
De hoofdredenen dat ik voor de 308sw heb gekozen:
- proefrit gaf een overtuigend gevoel (deed de octavia trouwens ook, megane vond ik tegenvallen)
- vind hem mooi buitenzijde (niet zo hoekerig)
- binnenzijde: opgeruimd dashboard (itt focus) / boordcomputer / positie tellers / panoramadak
- 14% in combinatie met voldoende trekvermogen (anders had ik 20% gekozen)
- genoeg laadruimte
- premiumstoelen (vind ik misschien wel belangrijker dan ik zelf denk)
Als de 308 geleverd is ( rond september ) ben ik benieuwd of ik ook een beetje 'peugeot-gevoel' (terug)krijg....
alhoewel, als ik het even hier mag noemen, toen ik pas m'n rijbewijs had, reden mijn ouders een 505 break, fantastische auto, stoer vond ik hem

!!!