Peugeot 308 (SW p. 26)

308 ipv 207cc zei:
Hermann zei:
nu we toch met de AB bezig zijn ,
als je alleen de achterklep opent met de AB en je doet de klep dicht gaat hij bij mij niet op slot ook niet na een paar minuten
en de sleutel heb ik buiten bereik van de auto,als de sleutel in de auto is gaat hij natuurlijk nooit op slot ,ook niet als de reserve sleutel in de
auto ligt en je probeert met de andere sleutel de auto te sluiten

Er staat in de handleiding dat je de auto weer kunt afsluiten door de sluitknop rechts van de ontgrendelknop in te drukken. De achterklep gaat niet automatisch op slot door hem alleen maar dicht te gooien.

dat zal zo zijn ,maar ik kan wel alleen de achterklep openen en de rest blijft op slot dat hadden ze dan ook wel weg kunnen laten als je toch de AB of de deurgreep
weer moet gebruiken om de achterklep te sluiten

Hermann zei:
308 ipv 207cc zei:
Hermann zei:
als je alleen de achterklep opent met de AB en je doet de klep dicht gaat hij bij mij niet op slot ook niet na een paar minuten
en de sleutel heb ik buiten bereik van de auto,als de sleutel in de auto is gaat hij natuurlijk nooit op slot ,ook niet als de reserve sleutel in de

Er staat in de handleiding dat je de auto weer kunt afsluiten door de sluitknop rechts van de ontgrendelknop in te drukken. De achterklep gaat niet automatisch op slot door hem alleen maar dicht te gooien.

dat zal zo zijn ,maar ik kan wel alleen de achterklep openen en de rest blijft op slot dat hadden ze dan ook wel weg kunnen laten als je toch de AB of de deurgreep

Ik kan me best voorstellen dat ik in een drukke straat alleen de achterklep van het slot wil hebben zonder dat iemand een portier open kan trekken om er ongevraagd iets uit te halen, al vind ik deze optie met keyless entry wel dubbel op.

Laatst uitgegeven kenteken! Morgen naar de nieuwe serie?

maandag 16 juni 2014

9-TZT-89

308 ipv 207cc zei:
Hermann zei:
308 ipv 207cc zei:
Hermann zei:

Ik kan me best voorstellen dat ik in een drukke straat alleen de achterklep van het slot wil hebben zonder dat iemand een portier open kan trekken om er ongevraagd iets uit te halen, al vind ik deze optie met keyless entry wel dubbel op.

Precies en zo is het maar net.

Helaas helemaal perfect krijg je het niet in deze prijsklasse. Al moet ik zeggen dat bij onze vorige (Franse) auto het Keyless entry toch wel zo goed als af was en prettiger. Als je weg liep ging deze tenminste mooi vanzelf automatisch op slot. Nog steeds vergeet ik regelmatig even op de greep te drukken zo ingebakken heeft dat in mijn systeem gezeten. En ook het achterste portier was gewoon te openen zonder eerst zoals nu het voorste portiergreep te moeten activeren. Maar ja er moet wat te z….. overblijven nietwaar! Misschien een aardige aanpassing bij een volgend type?

Opast zei:
Baseer je dit op eigen ervaring ? Zijn er nu al een aantal die zeggen dat het niet kan.

Zojuist getest en klopt idd niet. Handleiding heeft toch gelijk. ;-) Dacht echt dat ik ze van de week had opengedaan met de AB. Niet dus.

Zo na de eerste 500 kilometer toch een kleine update.
De auto zelf rijdt heerlijk, ik moet nog wat stoeien met de zitpositie maar het kleine stuur icm met de "tellers" boven werkt perfect.
De auto is zelf ook erg stil, de stoelen zitten lekker en het panoramadak is fantastisch, op dat gebied niks dan lof.
Het verbruik lijkt tot nu toe een soort 1 op 15 (120 pk diesel) te worden, geen idee waarom.

Ergernissen zijn er ook:
- Het actieve cruise controle onthoudt de ingestelde afstand niet, waardoor ik hem iedere dag terug van 2 naar 1 seconden moet zetten (2 is echt een veels te grote afstand).
- Het mediasystemen mist echt de voorkeurzenders voor de radio. Het is niet mogelijk om in 1 klik van zender te veranderen waardoor er telkens extra handelingen plaats moeten vinden. Hetzelfde geldt voor het switchen tussen radio en USB, telkens zijn er 2 handelingen nodig.
In de USB lijst kan ik vervolgens ook geen artiesten zien.
- De waarschuwing voor auto dichtbij is echt een crime, helaas is het me nog niet gelukt om dit uit te zetten.

Schoppin zei:
Zo na de eerste 500 kilometer toch een kleine update.
De auto zelf rijdt heerlijk, ik moet nog wat stoeien met de zitpositie maar het kleine stuur icm met de "tellers" boven werkt perfect.
De auto is zelf ook erg stil, de stoelen zitten lekker en het panoramadak is fantastisch, op dat gebied niks dan lof.
Het verbruik lijkt tot nu toe een soort 1 op 15 (120 pk diesel) te worden, geen idee waarom.

Ergernissen zijn er ook:
- Het actieve cruise controle onthoudt de ingestelde afstand niet, waardoor ik hem iedere dag terug van 2 naar 1 seconden moet zetten (2 is echt een veels te grote afstand).
- Het mediasystemen mist echt de voorkeurzenders voor de radio. Het is niet mogelijk om in 1 klik van zender te veranderen waardoor er telkens extra handelingen plaats moeten vinden. Hetzelfde geldt voor het switchen tussen radio en USB, telkens zijn er 2 handelingen nodig.
In de USB lijst kan ik vervolgens ook geen artiesten zien.
- De waarschuwing voor auto dichtbij is echt een crime, helaas is het me nog niet gelukt om dit uit te zetten.

Verbruik is inderdaad wat vreemd, of rij je erg sportief? Ik zit na bijna 1000 km op 1 op 21.
Waarschuwing voor dichtbij krijg ik niet vaak, misschien gewoon wat meer afstand houden (kan je hoge verbruik ook deels verklaren).
Het verzetten van 2 naar 1 sec. in de cc is inderdaad vervelend, ik hoop dat ze daar met een software update iets aan kunnen doen.
Ik vind de radiolijst ook lastig, al heb ik van de radio de handleiding nog niet gelezen.

1 op 15 lijkt me wel een hoog verbruik, ik ken weliswaar de rijstijl van Schoppin niet, ik zou de eerste paar duizend km's de auto een beetje ontzien.

Toch goed te vernemen dat ik geen spijt hoef te hebben dat ik Pack Securité niet had aangekruisd.
Alleen jammer dat ik daardoor geen kleurendisplay tussen de tellers heb en dus nu de snelheidsindicatie krijg in van die "eighties" digitale cijfers. :rolleyes:

De ergernis over het multimediasysteem kan ik onderschrijven. Zowel de interface voor telefoon(boek) als ook die voor een iPod zijn maar moeizaam te bedienen.
Zowel de menustructuur als ook de snelheid zijn m.i. niet goed en te langzaam. En radio voorkeurzenders kun je instellen (wel 20 geloof ik) maar inderdaad niet met één klik om te zetten.
Ook dat de airco/ventilatie niet even met een simpele beweging is aan te passen vind ik niet echt handig.

Je kunt zeggen dat het gewoon een kwestie van wennen moet zijn. Elke vernieuwing roept immers eerst vaak weerstand op.
Of misschien sta ik er wel niet open voor en heb ik teveel oude referenties... Maar in dit geval heb ik meer het gevoel dat ze iets wat goed was op een niet voldoende doordachte manier "anders" hebben gemaakt.

Maar al met al vind ik bovenstaand nog steeds geen reden om de 308 te laten staan. Verder heeft Peugeot een topauto neergezet!

Er zijn op het centrale "tablet" display wel een aantal sneltoetsen die het systeem iets vereenvoudigen maar dat is dan ook alles. Even snel een graadje hoger of lager zetten is geen probleem of wissel van radio naar externe bron gaat ook nog prima zonder al te veel je aandacht te verliezen op het verkeer. De rest tja:confused: nog niet echt prettig. Je moet er mee leren leven, elke fabrikant zal die richting wel uitgaan. Ik kwam laatst een item van het Zweedse merk tegen die veiligheid altijd hoog in het vaandel heeft staan die ook een soortgelijk systeem introduceren, maar daar zal vermoedelijk wel meer logica inzitten.

Het is natuurlijk jammer dat je met de mogelijkheden van een dergelijke display/boordcomputer niet de optie bied om zelf een menu samen te stellen... (zoals bijvoorbeeld universele afstandsbedieningen van Logitech).

Dan zou je zo een mooi menu kunnen maken met wat sneltoetsen naar:
- je 3 favoriete zenders
- + en - graden voor temperatuur
- wat je nog meer vaak gebruikt (en dus voor iedereen net wat anders)

Dat levert opel met hun intelli lync systeem in de insignia. Deze kan je op deze manier personaliseren.

Dan nog de mogelijkheid om instellingen aan te passen aan de sleutel (zoals Skoda dat kan) zodat de auto ziet dat je vrouw met de auto rijdt en alles mooi lief roze maakt met bloemetjes op de achtergrond en skyradio lovesongs als favoriete zender. (en meteen alle hulp rij middelen activeert :) )

Het mooie van dit soort fora is dat elke vorm van veelal goed bedoelde opbouwende kritiek ook ongetwijfeld wordt gelezen door de importeur/fabrikant e.d. waar ze als ze verstandig zijn hun voordeel mee kunnen doen. De echte gebruiker is wel de mooiste reclame!

De automedia kan nog zulke lovende verhalen schrijven enz. enz. maar de echte gebruikers ervaring moet wel komen van de consument (veelal ook de km vretende zakenrijder) die al een tijdje gestuurd heeft in een model.

Dmp61: waan je geen illusies. Dit is een oude traditionele wereld. Het hoofdkantoor NL heeft bijna geen invloed. Laat staan dealers. Franse tak is de baas en ik betwijfel of deze überhaupt zelf direct op forums lezen. Wellicht dat er 'jonge honden' van de nieuwe generatie direct ideeën van internet mee nemen in hun werk bij PSA. Verder is het klachten verzamelen via klassieke kanalen, maar eer dat iets via voldoende dealers genoeg attentie krijgt bij de fabriek ben je heel veel maanden verder. Ja lean, six sigma, continuous improvement etc. Op productie niveau maar niet vanaf buiten.

Schoppin zei:

Klik op de button 'Auto' aan de linkerkant. Klik vervolgens op het pijltje (extra menu). Configuratie auto.
Zet het vinkje uit bij "rijhulpsystemen > Automatisch afstand houden (2e optie)". Vervolgens gaat er een rode A branden in de rechter teller.
Voila! Geen meldingen meer, en je kan weer bumperkleven. Daarnaast heb je nu wel het gemak van het kleurendisplay. ;-)

Het zou op zich uiteindelijk wel kunnen.

Meen me te herinneren dat Opel ten tijde bij de lancering van de insignia vol trots melde dat men naar een speciaal panel van 400 man geluisterd had hoe zij de auto wouden hebben. een van de dingen die daar uit kwam was dan "mensen" graag voor elke functie een knop wouden hebben.
Met als gevolg het drukke dashboard vol knoppen.

Dat de meeste reviewers en uiteindelijk ook berijders het toch niet zo fijn vonden, en liever een wat opgeruimder dashboard hadden zie je terug in de facelift van de insignia.

Vorige week nog in een insignia gereden. De gemiddelde geluidstudio heeft minder knopjes op het mengpaneel. Om dan nog niet te spreken over de tekst/afkortingen erop.

J_P_P zei:
Dmp61: waan je geen illusies. Dit is een oude traditionele wereld. Het hoofdkantoor NL heeft bijna geen invloed. Laat staan dealers. Franse tak is de baas en ik betwijfel of deze überhaupt zelf direct op forums lezen. Wellicht dat er 'jonge honden' van de nieuwe generatie direct ideeën van internet mee nemen in hun werk bij PSA. Verder is het klachten verzamelen via klassieke kanalen, maar eer dat iets via voldoende dealers genoeg attentie krijgt bij de fabriek ben je heel veel maanden verder. Ja lean, six sigma, continuous improvement etc. Op productie niveau maar niet vanaf buiten.

In milde mate mee oneens. ;)
Allereerst: ik 'MAAK' mij die illusie wel.
Ten tweede: Het Franse Renault en PSA staan bekend als 'early adaptors' van social media en fora.
Zo wordt o.m. gemonitoord wat de consument vindt, afwijst of graag ziet.

Mijn afspraak voor het ophalen van een 308 HB BLP 14%-er staat genoteerd! Volgende week woensdag 25 juni. Ze zijn as-we-speak bezig met de DVD schermen...

Twijfel nog of ik de EBS subwoofer niet in de kofferbak laat plaatsen ivm trillingen voor de passagier en voetenruimte onder de stoel die minder is bij plaatsing onder de passagiersstoel. Iemand ervaring met EBS in de kofferbak? Vraag heb ik ook al aan EBS Nederland gesteld.

Ik lees verder allemaal goede discussies, meningen en tips (voor PSA) hierboven. Goed bezig.

E-One zei:
Mijn afspraak voor het ophalen van een 308 HB BLP 14%-er staat genoteerd! Volgende week woensdag 25 juni.

Lang gewacht;) en uiteindelijk is ie toch gekomen, kortom feest in huize E-One, alvast veilige km de komende tijd.

De bestelling is gedaan en het is geworden een 308SW BLE in de kleur Dark Blue met Topaze velgen. Tevens de achteruitrijcamera, CD speler, premium stoelen en een afneembare trekhaak genomen.

Heeft iemand een foto van de auto zoals ik die heb uitgezocht.

Alvast bedankt

rickm zei:
Redelijke bull dit.
Ten tweede: Het Franse Renault en PSA staan bekend als 'early adaptors' van social media en fora.

Oké, dan neem ik mijn woorden terug.
Heb je enkele voorbeelden waar social media leidend was voor verandering in producten op korte termijn?

rickm zei:
J_P_P zei:

Redelijke bull dit.

Helaas staat het PSA concern bij mij wel bekend dat ze zwaar achterlopen op de infotainment systemen. Toen ik 3 jaar geleden een DS3 kreeg, was er geen mogelijkheid om USB aan te sluiten bijvoorbeeld, en zo waren er meer van dat soort dingen.
Wel kwamen er iedere keer nieuwe updates uit voor het systeem die gewoon via het net te downloaden waren met nieuwe updates. Dus misschien bied dat nog hoop inderdaad. Zelf neem ik dat soort dingen dan maar voor lief en leer ermee leven. Gelukkig zijn het uiteindelijk wel degelijke systemen die ze bouwen.

J_P_P zei:
rickm zei:

Heb je enkele voorbeelden waar social media leidend was voor verandering in producten op korte termijn?

Nou ja, je hoeft je woorden niet terug te nemen.
Misschien moet ik het woord 'bull'weghalen.
Ga ik zo doen.

Nee, die voorbeelden heb ik niet bij de hand.

Nieuwe baan betekende voor mij ook een nieuwe auto uitzoeken. Wat het ging worden stond niet bij voorbaat vast maar veel voor weinig was een voorwaarde en de baas verlangde duits of frans. Nou eigenaar van het vorige model 308 sw waar ik geruime tijd met veel plezier (en zonder problemen) in gereden heb eerst maar langs de Peugeot dealer gegaan om de nieuwe 308 live te bekijken. Alleen de berline kunnen bekijken maar wat een mooie auto (is persoonlijk)! Rondje gereden met de 120 PK diesel en lijkt in de verste verte niet op het vorige model wat een vooruitgang. Wel een beetje stug geveerd maar kwam door de 18" dus die werden het niet als deze het ging worden. Nog even verder gekeken Skoda Octavia en Seat Leon (beide niet duits maar semi duits en dat kon ook nog) mooie auto's beiden anders maar als frans georiënteerd persoon (genetische kwaal maar mede veroorzaakt door 3 citroëns, 5 peugeots en 2 renaults) toch een ruime voorkeur voor de Peug.

Hij is besteld: 308 SW Blue Lease Executive Blue HDI 120 pk, blanc Nacré, 17" Emeraude velgen, afneembare trekhaak

Stom toeval wil dat de auto bij mijn dealer als voorraad auto (dus weet al dat ik een goede keuze heb gemaakt) werd afgeleverd dus levering kon snel plaatsvinden mits de leasemaatschappij akkoord zou gaan met deze dealer (en deze met hun voorwaarden) jammer de bammer dat feest gaat niet door dealer wordt geselecteerd door de leasemaatschappij dus auto wordt vers gebakken door de vrienden uit Frankrijk waarschijnlijk pas als deze terug zijn van vakantie dus medio september(!) vindt de aflevering plaats. Afzien is het niet rij tot die tijd met een gloednieuwe Ford Focus niets veel mis mee al vind ik hem niet zo mooi en lekker rijden als de Peugeot. Ach we tellen maar af tot september......

--- reclame-modus AAN ---

Ik heb m'n best gedaan op het schrijven van een informatieve review! Die kun je hier lezen! :D

--- reclame-modus UIT ---

Hoi! M'n eerste post hier op 't forum na een aantal maanden dit forum vol enthousiasme te hebben gevolgd. M'n vragen op dit moment:

- Ervaren meerdere mensen problemen met de jack-aansluiting voor de muziek?
- Hoe klinkt de EBS i.c.m. de standaard speakers, behalve dat het beter en/of goed klinkt?
- Zit er bochtenverlichting op een BLE/BLP?

Ik blijf het forum enthousiast volgen...

Cheers!

ffocus08 zei:
Tweewout zei:
@ffocus08 ik krijg woensdag 18 juni mijn Gris Aluminium 308 SW BLE. Zal dan ff wat foto's maken en ze posten!

Ben ook erg benieuwd, wat dat betreft is het altijd leuk om uit te zien naar een nieuwe auto.
In elk geval veel rijplezier gewenst, je zult hem tenslotte meer aan de binnenkant zien dan aan de buitenkant... (y)

Tweewout: Leuke dag voor je morgen, ben benieuwd naar je foto's, dan weet ik waar ik op wacht ... :)

rickm zei:
J_P_P zei:
rickm zei:

Nou ja, je hoeft je woorden niet terug te nemen.
Misschien moet ik het woord 'bull'weghalen.
Ga ik zo doen.

Nee, die voorbeelden heb ik niet bij de hand.

Nou ja, earlyadopters...in FR was Peugeot gezien het aantal berichten (750) op Twitter niet de eerste.
In NL zijn zowel webcare als het normale Twitter account pas sinds eind april van dit jaar (!) actief.

Is er al iemand de flitsers en risicozones aan de gang heeft gekregen op de navi? Als je in de settings kijkt zou je dit kunnen inschakelen, echter is deze optie greyed out.

Kosj zei:
Is er al iemand de flitsers en risicozones aan de gang heeft gekregen op de navi? Als je in de settings kijkt zou je dit kunnen inschakelen, echter is deze optie greyed out.
Werkte dat niet alleen icm peugeot connect?

Kosj zei:

Werkt volgens mij alleen met Peugeot Apps. Eerst een dongle kopen en abonnement afsluiten. Weinig info over te vinden, zelfs voor de dealers.
Er wordt voor mij navraag gedaan over kosten en mogelijkheden.

308 ipv 207cc zei:
Kosj zei:

Werkt volgens mij alleen met Peugeot Apps. Eerst een dongle kopen en abonnement afsluiten. Weinig info over te vinden, zelfs voor de dealers.
Er wordt voor mij navraag gedaan over kosten en mogelijkheden.

Nee, de flitsers en risico zones is een abonnement of je koopt een eenmalige editie (voor zover ik weet). Je download dan een zip file van het web die je op een usb stick plaatst en inleest. Het systeem herkent de update automatisch. Er waren in het begin wel wat problemen mat de installatie, maar een update heeft dit volgens mij opgelost.

https://nl.services.peugeot.be/flitspaallocaties/

Crabro zei:
Het is natuurlijk jammer dat je met de mogelijkheden van een dergelijke display/boordcomputer niet de optie bied om zelf een menu samen te stellen... (zoals bijvoorbeeld universele afstandsbedieningen van Logitech).

Dan zou je zo een mooi menu kunnen maken met wat sneltoetsen naar:
- je 3 favoriete zenders
- + en - graden voor temperatuur
- wat je nog meer vaak gebruikt (en dus voor iedereen net wat anders)

Maar je kunt als je bijv. in het navigatiescherm zit in de bovenste balk:
- op de temp.instelling klikken voor snel + en - van de temperatuur;
- op de bronweergave klikken om een andere bron te kiezen
- op het radiostation/tracknr. klikken voor een snelle keuzelijst

Die die "sneltoetsen" zijn er al!
Verder: door op de stuurknoppen SRC of LIST te drukken kom je ook op bronweergave of de lijst met radiozenders / tracks / whatever, net wat je afspeelt.

Mcsluis zei:
Schoppin zei:

Klik op de button 'Auto' aan de linkerkant. Klik vervolgens op het pijltje (extra menu). Configuratie auto.
Zet het vinkje uit bij "rijhulpsystemen > Automatisch afstand houden (2e optie)". Vervolgens gaat er een rode A branden in de rechter teller.
Voila! Geen meldingen meer, en je kan weer bumperkleven. Daarnaast heb je nu wel het gemak van het kleurendisplay. ;-)
Super, straks even proberen!

@ffocus08: helaas moet ik toch nog een weekje wachte. Ze hebben in Azie het leer gemaakt naar het model van de Premium stoelen en niet naar de gewone. Ze zijn dus nu de juiste aan het maken en aflevering is nu woensdag de 25e... Helaas nog even geduld hebben dus.

Dat leer had ik al gedacht....tssss wat een bijghogems die gasten van Peugeot. Op de site van de leerinbouwer staat alleen de premium stoel namelijk:T

Edit: daar staat nu wel de standaard stoel met leer. En dat staat me toch fraai!:eek:
Zie foto's onderaan deze bladzijde.

ENTE zei:
Erik1967 zei:
Laatst uitgegeven kenteken! Morgen naar de nieuwe serie?

maandag 16 juni 2014

9-TZT-89

XBD is een feit:T

Die van mij wordt dus ook met een X, de dealer belde dat de auto op transport is en dat hij volgende week gereed staat om afgehaald te worden.
Betreft 308 SW BLE, Noir Perla Nera en Topaze 16". Bestelling is gedaan op 10-02-2014.

Ondertussen maar weer eens een review https://www.youtube.com/watch?v=b0E7jRoKIx4

HAHA, onbegrijpelijk knullig dat dashboard kastje!! :)

its_me_leon zei:
Ondertussen maar weer eens een review https://www.youtube.com/watch?v=b0E7jRoKIx4

Inderdaad, maar ik begrijp uit het verhaal dat dit alleen geldt voor UK auto's?

Over 'onbegrijpelijk' gesproken...meneer vindt het achterin maar krapjes, zegt 'ie. Voorstoel staat op hemzelf in gesteld:

308sw_backseat.jpg

Fukuppy zei:
its_me_leon zei:

Ja, maar volgens mij verhuist de concurentie het zekering kastje gewoon naar de andere kant van de auto.

Over 'onbegrijpelijk' gesproken...meneer vindt het achterin maar krapjes, zegt 'ie. Voorstoel staat op hemzelf in gesteld:

Ja, er zitten wat vreemde opmerkingen in die review...

its_me_leon zei:
Fukuppy zei:
its_me_leon zei:

Ja, maar volgens mij verhuist de concurentie het zekering kastje gewoon naar de andere kant van de auto.

Ja, er zitten wat vreemde opmerkingen in die review...

Bij de stuur rechts / UK-only aanpassingen wil er nog wel eens een detail ongewijzigd blijven.
Zie zekeringkastje.
Ik zeg: big deal :p;)

Hij is binnen :) mijn Dark Blue 308 1.6 premium. Ik ben na de eerste rit erg tevreden, t.o.z. van de vorige 308 voelt de nieuwe versie zeker meer premium.

De positie van het stuur is even wennen, ook het schakelen moet nog wat minder stroef worden. Het is bij lange niet te vergelijken met de soepele BMW die ik had. De kop van de schakelpook valt gelukkig wat kleiner uit dan wat ik opmaakte uit veel foto's, deze voelt kwa grootte goed maar het blijft een massief ding. De lederen stoelen zitten erg goed. Wat betreft de zitpositie, ik ben 1m80 en de ruimte t.o.z. van het dak is echt niet groot, de stoel moest goed naar beneden. De USB en blue tooth integratie werkt super met mijn iPhone 5, al is het scrollen door de iPod playlists etc wel een drama. De Peugeot connect app's krijg ik niet aan de praat ondanks de internet verbinding met de telefoon.

e6x501.jpg

Nice. Nog net een TZD-je...

Dark Blue zeker is mooi (als je van donker houdt) en neigt naar zwart, maar is misschien net even aparter en dus mooier? Ik heb zwart besteld, maar met Dark Blue heb je de ene dag een zwarte wagen en de next day een blauwe wagen.

Fukuppy zei:
its_me_leon zei:

308sw_backseat.jpg

Niets vreemd. Afgelopen weekend achterin een SW gezeten en het is echt krap. Ondanks dat de persoon voor mij ver naar voren zat, kon ik mijn benen moeilijk kwijt. De rugleuning is echt veel te kort en de hoofdsteun komt zelfs in hoogste stand achterin mijn nek. En dan ben ik 1.86m.
Achterin niet ruimer dan mijn Fiat Bravo.

Terug
Bovenaan