Peugeot 308 (SW p. 26)

Dan heb je zeker lange benen. Ikzelf ben 1m90 maar ik zit echt een stuk meer naar voren.

En verder moet iedereen idd voor zich zelf bepalen wat handig is. Of de ruimte voldoende is. Of dat de eventueel wat krappe ruimte weggestreept kan worden tegen een aantal andere positieve dingen.
Ik zelf moet iig rekening houden met 2 kinderen achter. En heb zelf geen zin in een ongewenste rugmassage van trappelende voetjes.
De ruimte op de achterbank is voor mij redelijk van belang.

Carfanatic zei:
dat is vrij dramatisch. :) heb je er zelf geen last van als je naar links wil kijken?

Klopt idd is wel eens lastig ja met een 4/5 deurs auto kijk maar eens naar de foto waar mijn hoofdsteunen zichtbaar zijn in de achterramen, had ik overigens vroeger minder last van met 2/3 deurs auto’s. Ach alles went nietwaar!

peugeot308a-kopie_zps1bb03331.jpg
[/URL[/img]

Darkside zei:
Dan heb je zeker lange benen. Ikzelf ben 1m90 maar ik zit echt een stuk meer naar voren.

Niet buitensporig lang nee, maar als ik een stuk naar voren ga zitten krijg ik wel kramp, voor een 10 min ritje OK maar langer niet fijn.

SVlieG zei:
Maar dit houdt zeker niet over zeg voor jullie, maar zo te lezen een weloverwogen keuze:)

Ja voor 99% :T

Joep83 zei:
Zag gisteren een donkerblauwe 308 met kenteken x-TXH-xx in Stein, vandaar. Leek ook een beetje op industriegebied aldaar ;)

Dat zal ik waarschijnlijk zijn geweest. ;)

Er zijn 308 rijders die last hebben van, of zich ergeren aan de waarschuwing "kans op aanrijding". Velen weten niet dat de waarschuw-afstand instelbaar is. Het is ook even zoeken in het menu. Ik leg het met een paar foto's even uit.

hgmf.jpg

cgzj.jpg

pdnqk.jpg

fsgu.jpg

4hfn0.jpg

Zo, dat moet wat relaxter rijden. :cool:

Beste forumleden en ( over het algemeen) 308 liefhebbers,

Na 5 maanden wachten is hij dan eindelijk afgeleverd!
308 SW 1.6 BlueHdi Allure zwart leer en verder "full-option".
Jammer dat de velgen ( Saphir Diamanté 18 inch ) nog worden nageleverd.

https://lh3.googleusercontent.com/-JzFdyeRr07Y/U6Rj_yxaq2I/AAAAAAAAA_Y/dhv8w-vgLMA/w1117-h628-no/IMG_4993.jpg

Vandaag 900 km gereden richting de vakantiebestemming, morgen nog 600KM te gaan. Auto rijdt fijn, stil, soepel en comfortabel (zelfs met 18")
Wel valt me op dat de navgatie niet lekker is uitgedacht. Geeft erg veel onlogische meldingen. Kleurenscherm loopt af en toe ook vast, en medling van navi verdwijnt niet meer. Sinds vandaag werkt de hoogte verstelling van de bestuurdersstoel (elektrisch) niet meer, niet handig op 1/4 van de rit.

Iemand anders ook al last van echo met de carkit (dat de ander persoon aan de lijn zichzelf terughoort na 2 seconden?)

Mcsluis zei:
Wel valt me op dat de navgatie niet lekker is uitgedacht. Geeft erg veel onlogische meldingen. Kleurenscherm loopt af en toe ook vast, en medling van navi verdwijnt niet meer.

Zo herkenbaar over Nav.en vastlopen van kleurenscherm :(is dan alleen maar te resetten met uiteinde knop ruitenwisserschakelaar (boordcomputer).

C308SW zei:
Beste forumleden en ( over het algemeen) 308 liefhebbers,

Na 5 maanden wachten is hij dan eindelijk afgeleverd!
308 SW 1.6 BlueHdi Allure zwart leer en verder "full-option".
Jammer dat de velgen ( Saphir Diamanté 18 inch ) nog worden nageleverd.

https://lh3.googleusercontent.com/-JzFdyeRr07Y/U6Rj_yxaq2I/AAAAAAAAA_Y/dhv8w-vgLMA/w1117-h628-no/IMG_4993.jpg

mooie auto. dit is de peugeot dealer in dronten zo te zien.

308 ipv 207cc zei:
Er zijn 308 rijders die last hebben van, of zich ergeren aan de waarschuwing "kans op aanrijding". Velen weten niet dat de waarschuw-afstand instelbaar is. Het is ook even zoeken in het menu.

Kan je ook kiezen om de 'waarschuwing' ansich uit te schakelen (vinkje weghalen) en dat dan alsnog de aanrijdingsbescherming als safety nog werkt?

Zo, vandaag mijn 308SW 1.6 HDi Allure opgehaald.

Enkele punten na de eerste 300 kilometer:

Positief:
-De motor, even doortrekken in 2 resulteert in 65km/h, in 3 zit je al rap op 90km/h;
-Full-LED, toch weer net ff beter als Xenon;
-Ruby rouge is prachtig.

Negatief:
-Welke IDIOOT heeft er besloten dat de cruise control niet werkt onder de 40km/h en pas vanaf de derde versnelling!?!! (Ik gebruik de CC altijd in 30 km/h zones);
-Bij lastwissels zit er speling op de pook, deze beweegt dan 5mm heen en weer, erg irritant aangezien ik altijd met mijn handpalm op de pook rust;
-om de 25.000km een onderhoudsbeurt terwijl het AdBlue reservoir 20.000 km meegaat!? Franse logica?

Niet zozeer negatief maar gewoon irritant :) :
-regensensor die elke rit opnieuw geactiveerd moet worden;
-Telefoonmenu (icm iPhone 5) welke traag werkt.

Voorderest (en dus voor het grootste deel) erg tevreden met de wagen, de achterlichten vind ik zeer stoer ogen en de stoelen van ee Allure zitten zeer fijn, al mag de stoelverwarming nog wel een tikkie warmer worden op standje 3....

Wordt vervolgd.

Mark de Asfalttijger zei:
Negatief:
-Welke IDIOOT heeft er besloten dat de cruise control niet werkt onder de 40km/h en pas vanaf de derde versnelling!?!! (Ik gebruik de CC altijd in 30 km/h zones);
-Bij lastwissels zit er speling op de pook, deze beweegt dan 5mm heen en weer, erg irritant aangezien ik altijd met mijn handpalm op de pook rust;
-om de 25.000km een onderhoudsbeurt terwijl het AdBlue reservoir 20.000 km meegaat!? Franse logica?

Niet zozeer negatief maar gewoon irritant :) :
-regensensor die elke rit opnieuw geactiveerd moet worden;
-Telefoonmenu (icm iPhone 5) welke traag werkt.

Met je positieve punten en telefoontoestand ben ik het uiteraard eens maar op die andere moet ik toch even reageren. ;)

- CC onder de 40km/u? Op die snelheid vind ik het vaak niet eens verantwoord om te gebruiken omdat het meestal binnen de bebouwde kom is.
- Met je hand op de pook is een slechte gewoonte. Zorgt voor extra slijtage van de bak, dus gauw afleren
- Die beurt zal vast wel goedkomen.
- Regensensor kan ook niet doorbranden bij bevroren ruit zo. Daarnaast, wat voor moeite is het en hoe vaak is het hetzelfde weer als je opnieuw instapt.

Dit vind ik (mijn mening dus) echt in de categorie "boeiend en waar kan een mens zich druk over maken". :rolleyes:

Gilletti zei:
- Regensensor kan ook niet doorbranden bij bevroren ruit zo. Daarnaast, wat voor moeite is het en hoe vaak is het hetzelfde weer als je opnieuw instapt.

Dit vind ik (mijn mening dus) echt in de categorie "boeiend en waar kan een mens zich druk over maken". :rolleyes:

Goed argument voor de regensensor, maar ik ga het ombuigen naar een generiek probleem; De wagen onthoudt de laatste instellingen niet;
- regensensor
- middelste display onthoudt laatste stand niet
- automatische afstand staat steeds weer op 2 sec en moet ik met de hand op 1 sec zetten.

Antwoord op je vraag "hoeveel moeite?" : het is niet veel moeite, maar wel irritant dat je steeds drie dingen moet instellen na het starten van de motor.

Productie automaten ( EAT6 ) versies vertraagd naar augustus.
Mijn 308 sw 1.2 thp automaat, verwachte leverdatum 20-6, word zeker niet eerder dan augustus geproduceerd.
Verwachte levering eerst juni, toen weer juli, nu september. o_O

Goedemorgen, mijn sw staat op week 30. Dat is een week of 6 geleden afgegeven. Heeft het zin dat ik nu al weer de dealer belast met de vraag of hij toevallig iets naar voren is geschoven of zal er aan de status niets veranderen tot kort voor evt. levering ?

Heb nog steeds een stille hoop dat hij eind week 28 hier op de stoep staat zodat ie mee kan naar zuid Frankrijk nl.:p

E-One zei:
308 ipv 207cc zei:
Er zijn 308 rijders die last hebben van, of zich ergeren aan de waarschuwing "kans op aanrijding". Velen weten niet dat de waarschuw-afstand instelbaar is. Het is ook even zoeken in het menu.

Kan je ook kiezen om de 'waarschuwing' ansich uit te schakelen (vinkje weghalen) en dat dan alsnog de aanrijdingsbescherming als safety nog werkt?

Ik heb het aan laten staan omdat het mij (zeker op instelling "dichtbij" ) niet stoort. De waarschuwing komt dan vrij laat en ik heb liever dat ik blij moet zijn dat het in een moment van onoplettendheid nog aan stond, dan dat ik achteraf moet denken "had ik maar....."
Voor het antwoord op je vraag heb je 2 mogelijkheden:
1) Proberen.
2) Handleiding lezen.
Of en hoe de aanrijdingsbescherming werkt hoop ik uit ervaring nooit te weten, maar zou het wel interessant vinden om een ervaring hier te lezen.

Eric64 zei:
Productie automaten ( EAT6 ) versies vertraagd naar augustus.
Mijn 308 sw 1.2 thp automaat, verwachte leverdatum 20-6, word zeker niet eerder dan augustus geproduceerd.
Verwachte levering eerst juni, toen weer juli, nu september. o_O

Balen, nog langer wachten op mijn SW 2.0 automaat. Ga er dan maar vanuit dat hij niet mee op vakantie gaat. Nou ja, het kan nog alle kanten opgaan. Ieder nadeel z'n voordeel: in het contract van m'n huidige auto zit nog een tankpas die gebruikt mag worden in het buitenland. Bij de 308 niet meer...

Nog even over die "Auto dichtbij" melding: ik heb hem ook op dichtbij gezet (voor de sportieve rijder, zegt het instructieboekje ;-) ), en sindsdien heb ik de melding niet meer waargenomen.
Dus volgens mij moet je wel een behoorlijke bumperklever zijn wil je dan die melding nog krijgen :)
Wel schakelt de cruise dan nog steeds uit als je je voorganger te dicht nadert (of als er iemand plotseling naar links gaat).

Het actieve van de ACC is een mooie aanvulling, waar je bij een 'gewone' CC al lang had uitgeschakeld hoeft dat hier vaak niet. Maar het is niet zo dat je ongelimiteerd kunt gaan 'treintje rijden', daarvoor werkt het net niet 'smooth' genoeg. Maar bij een rustige snelweg en bij ca. 130 km/h werkt het prima!

Ik zat gisteravond nog even de internet mogelijkheden te bekijken: bluetooth internet aan, nog dicht genoeg bij huis dat de telefoon wifi nog pakt, en dan internetten op het touchscreen. Nou, ik moet zeggen, het kan, maar het werkt zeer traag. En het kan ook alleen bij stilstand, dus in de praktijk gaat dat dus niet gebruikt worden, als ik toch stil sta pak ik m'n mobiel wel...
En die apps van Peugeot werken niet, ook al heb je een internet verbinding, daar heb je dus echt die dongel van Peugeot voor nodig.
Dus de internet bruikbaarheid in de auto vind ik nog wel iets tegenvallen. Ik heb er nog niet naar gekeken zit ik nu te bedenken, maar kan het zijn dat er POI's kunnen worden toegevoegd als je internet 'aan' hebt?

Weet iemand wat een setje 17 inch Rubis kost? Twijfel nog of ik de standaard 16 inch Quartz laat zitten..die Rubis velgen zien er toch ff wat beter uit.
Overigens staat mijn BLE SW 1.6 hdi al bij de dealer. Levertijd slechts 2 maanden, netjes hoor! Nu nog wachten op de levering begin aug. ivm mijn huidige leasecontract :T

niels77 zei:
Weet iemand wat een setje 17 inch Rubis kost? Twijfel nog of ik de standaard 16 inch Quartz laat zitten..die Rubis velgen zien er toch ff wat beter uit.
Overigens staat mijn BLE SW 1.6 hdi al bij de dealer. Levertijd slechts 2 maanden, netjes hoor! Nu nog wachten op de levering begin aug. ivm mijn huidige leasecontract :T

Daar zit opvallend veel verschil in.
Ik betaal volgens mijn offerte €750 voor 17" en gister zag ik op een offerte van een bekende liefst €1000 bijbetaling staan voor 17".
Volstrekte willekeur dus per dealer.

In mijn geval gaat het om Emeraude en in zijn geval om Rubis.
Vreemd want de Rubis was volgens mij goedkoper....

ENTE zei:
Ik betaal volgens mijn offerte €750 voor 17" en gister zag ik op een offerte van een bekende liefst €1000 bijbetaling staan voor 17".

Moet je voor de grap eens bij onze oosterburen klikken zie prijsverschillen tussen Quartz 16'' duurder t.o.v. Emeraude 17" en dan Rubis 17'' :rolleyes: fijn hè die Europese Eenheid, Ja daar daar wordt lekker mee .......;)

dmp61 zei:
ENTE zei:

Moet je voor de grap eens bij onze oosterburen klikken zie prijsverschillen tussen Quartz 16'' duurder t.o.v. Emeraude 17" en dan Rubis 17'' :rolleyes: fijn hè die Europese Eenheid, Ja daar daar wordt lekker mee .......;)

OK bedankt voor jullie reactie. Ik zal eens informeren bij de dealer.

Net even bij de dealer geweest en even mogen rijden met de SW met de 1.6 HDi 120 pk die ook in mijn HB komt. Ik kan niet wachten tot de mijne er is. De mijne wordt overigens ook afgeleverd met de 17 inch Rubis ipv de standaard 16 inch

MarcelBr zei:
Net even bij de dealer geweest en even mogen rijden met de SW met de 1.6 HDi 120 pk die ook in mijn HB komt. Ik kan niet wachten tot de mijne er is. De mijne wordt overigens ook afgeleverd met de 17 inch Rubis ipv de standaard 16 inch

Mag ik vragen wat je voor de 'upgrade' van de velgen hebt betaald? Komt jouw auto bij Visser (Nijkerk) vandaan? Die van mij ook, dus misschien kan ik nog iets regelen met ze ;)

niels77 zei:
MarcelBr zei:

Mag ik vragen wat je voor de 'upgrade' van de velgen hebt betaald? Komt jouw auto bij Visser (Nijkerk) vandaan? Die van mij ook, dus misschien kan ik nog iets regelen met ze ;)

Idd bij Visser Nijkerk en daar kun je vast wel iets regelen.

Wie heeft er inmiddels een wagen met de elektrische stoelverstelling? Volgens de handleiding (bldz 78) zouden de buitenpiegels ook in het geheugen van de stoel moeten worden opgeslagen. Echter dat doet ie bij mij niet. Iemand die kan bevestigen dat het wel werkt?

Gilletti zei:
Met je positieve punten en telefoontoestand ben ik het uiteraard eens maar op die andere moet ik toch even reageren. ;)

- CC onder de 40km/u? Op die snelheid vind ik het vaak niet eens verantwoord om te gebruiken omdat het meestal binnen de bebouwde kom is.
Ik vind het ideaal omdat mijn voet dan ook dichter bij het rempedaal kan blijven (erboven hangt in sommige situaties) en ik rij binnen bbk nooit te hard door gebruik van CC.
Gilletti zei:
- Met je hand op de pook is een slechte gewoonte. Zorgt voor extra slijtage van de bak, dus gauw afleren
Wat? Extra slijtage van de bak? Wat is dit voor onzin? Na 10.000 jaar (erg lang iig) slijt hooguit het Aluminium op de pook wat...
Gilletti zei:
- Die beurt zal vast wel goedkomen.
Tuurlijk, maar had dat AdBlue reservoir wat groter gemaakt zodat deze OOK 25k km mee had gegaan...
Gilletti zei:
Regensensor doorbranden?? Een sensor detecteert 'iets' en stuurt dit door naar 'een' computer... Wat nou doorbranden? Mijn Focus en Octavia hadden de ruitenwisser stengel vastgeroest staan in standje '1'... En raad eens, zonder hulp van de brandweer...
Gilletti zei:
Dat zegt ons meer over jou als andersom, met een jaarlijks kilometerage van ongeveer 75k km zal ik ongetwijfeld wat kritischer zijn als de gemiddelde consument, nofi.

niels77 zei:

Ik heb voor mijn setje Emeraude velgen met Michelin Primacy 3 banden samen €1350.- betaald bij mijn dealer, en bij de originele Topaze velgen hebben ze de Michelin Energy saver banden ingenomen en Michelin Winterbanden ervoor in de plaats gemonteerd voor €150,-.

Volgens mij kosten de Rubis velgen ongeveer €100,- meer dan de Emeraude, ik ben zelf blij dat ik voor de Emeraude ben gegaan;) (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk)

Gilletti zei:
Wat? Extra slijtage van de bak? Wat is dit voor onzin? Na 10.000 jaar (erg lang iig) slijt hooguit het Aluminium op de pook wat...

De reden waarom dit afgeraden wordt, is omdat de pook een beetje trilt en door je hand op die pook te houden, rem je de trillingen af; extra weerstand en dat zorgt voor extra slijtage.

Dat zegt ons meer over jou als andersom, met een jaarlijks kilometerage van ongeveer 75k km zal ik ongetwijfeld wat kritischer zijn als de gemiddelde consument, nofi.

Maak je niet te druk. Ik werk hard om mijn auto te kunnen kopen dus reken maar dat ik kritisch ben. Maar blijkbaar hanteer ik andere eisen.
Daarom schreef ik ook expliciet "vind ik" om aan te geven dat dan mijn mening is en niet wil beweren dat een ander dat dan ook moet vinden.

der Magistrat zei:
De reden waarom dit afgeraden wordt, is omdat de pook een beetje trilt en door je hand op die pook te houden, rem je de trillingen af; extra weerstand en dat zorgt voor extra slijtage.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik heb nog nooit gehoord dat hierdoor een bak kapot is gegaan of wat dan ook.. Ik blijf mijn hand iig op de pook plaatsen.

Gilletti zei:

Maak je niet te druk. Ik werk hard om mijn auto te kunnen kopen dus reken maar dat ik kritisch ben. Maar blijkbaar hanteer ik andere eisen.
Daarom schreef ik ook expliciet "vind ik" om aan te geven dat dan mijn mening is en niet wil beweren dat een ander dat dan ook moet vinden.
Dat begrijp ik :) Druk maken is 1... Irritant zijn sommige door mij benoemde punten zeker!

@der Magistrat, precies, dat bedoel ik.

Gilletti zei:
Regensensor doorbranden?? Een sensor detecteert 'iets' en stuurt dit door naar 'een' computer... Wat nou doorbranden? Mijn Focus en Octavia hadden de ruitenwisser stengel vastgeroest staan in standje '1'... En raad eens, zonder hulp van de brandweer...
Als je ruit bevroren is denkt de sensor dat er nattigheid op zit. Als de wissers dan vastgevroren zitten lijkt me dat het dan wel eens fout kan gaan. Maar misschien hebben Ford en Skoda daar wel iets heel slims op gevonden...?

Mcsluis zei:
Wie heeft er inmiddels een wagen met de elektrische stoelverstelling? Volgens de handleiding (bldz 78) zouden de buitenpiegels ook in het geheugen van de stoel moeten worden opgeslagen. Echter dat doet ie bij mij niet. Iemand die kan bevestigen dat het wel werkt?

Mijn auto heeft voor dit probleem al bij de garage gestaan, een monteur heeft de auto uitgelezen en deze functie stond volgens hem niet in de software geprogrammeerd (alleen de stoel verstelling). Volgende week moet mijn auto naar de garage voor het vervangen van de middenarmsteun (er is een stof bekleed exemplaar geplaatst i.p.v. leder, en aangezien ik lederen bekleding hebt hoort dit gewoon leer te zijn), dan gaan ze proberen de benodigde software in te lezen voor de geheugen functie van de spiegels. Mij is verteld dat hiervoor de auto bij de garage moet zijn, zodat een monteur telefonische instructies kan krijgen van iemand van Peugeot NL. Word vervolgd dus....

Gilletti zei:

Gilletti zei:
Als je ruit bevroren is denkt de sensor dat er nattigheid op zit. Als de wissers dan vastgevroren zitten lijkt me dat het dan wel eens fout kan gaan. Maar misschien hebben Ford en Skoda daar wel iets heel slims op gevonden...?

Als de ruitenwisser vastgevroren zit gaat het er niet om of de ruitenwissermotor kan beschadigen het is meer dat de ruitenwissers zelf kapot getrokken worden. Aan een rafelige wisser heb je niks.

Kilometervreter2014 zei:
Mcsluis zei:

Mijn auto heeft voor dit probleem al bij de garage gestaan, een monteur heeft de auto uitgelezen en deze functie stond volgens hem niet in de software geprogrammeerd (alleen de stoel verstelling). Volgende week moet mijn auto naar de garage voor het vervangen van de middenarmsteun (er is een stof bekleed exemplaar geplaatst i.p.v. leder, en aangezien ik lederen bekleding hebt hoort dit gewoon leer te zijn), dan gaan ze proberen de benodigde software in te lezen voor de geheugen functie van de spiegels. Mij is verteld dat hiervoor de auto bij de garage moet zijn, zodat een monteur telefonische instructies kan krijgen van iemand van Peugeot NL. Word vervolgd dus....

Net even gecontroleerd, bij mij gaan de spiegels ook niet mee. Moet maandag in de garage zijn om de verlichte dorpels te laten monteren. Zal meteen naar oplossing vragen.

308 ipv 207cc zei:
Net even gecontroleerd, bij mij gaan de spiegels ook niet mee. Moet maandag in de garage zijn om de verlichte dorpels te laten monteren. Zal meteen naar oplossing vragen.

Hartelijk dank voor het controleren. Wellicht is de handleiding abbuis. Er staat wel meer in dat niet correct is of niet aanwezig is (bv. DAB Radio).
Zelf ben ik pas over een paar weken in staat om weer naar de dealer te gaan, zou jij het antwoord van de dealer hier willen delen? Kan jouw stoel wel in hoogte worden versteld met de horizontale verstelling? Volgens de handleiding moet de voorzijde van deze knop de hoek van de zitting verstellen. Dat doet ie dan ook keurig. de achterzijde van de knop moet de hoogte van de stoel kunnen instellen, echter bij mij geeft hij alleen een harde klik (zowel naar boven als naar beneden). Het lijkt alsof er iets wordt geblokkeerd waardoor dit niet mogelijk is.

Mcsluis zei:
308 ipv 207cc zei:

Hartelijk dank voor het controleren. Wellicht is de handleiding abbuis. Er staat wel meer in dat niet correct is of niet aanwezig is (bv. DAB Radio).
Zelf ben ik pas over een paar weken in staat om weer naar de dealer te gaan, zou jij het antwoord van de dealer hier willen delen? Kan jouw stoel wel in hoogte worden versteld met de horizontale verstelling? Volgens de handleiding moet de voorzijde van deze knop de hoek van de zitting verstellen. Dat doet ie dan ook keurig. de achterzijde van de knop moet de hoogte van de stoel kunnen instellen, echter bij mij geeft hij alleen een harde klik (zowel naar boven als naar beneden). Het lijkt alsof er iets wordt geblokkeerd waardoor dit niet mogelijk is.

De stoel werkt correct. Ik kan de voor- en achterkant afzonderlijk in hoogte verstellen.
Ik had dat van de spiegels al wel gelezen in de handleiding, maar pas 1 voorinstelling geprogrammeerd, dus verder geen aandacht aan gegeven.
Ik heb de afspraak maandagmiddag, maar zal maandagmorgen direct bellen zodat ze tijd hebben om wat na te vragen. Ik zal het antwoord (en hopelijk oplossing) hier plaatsen.

Gilletti zei:

Gilletti zei:
Geen idee of skoda daar iets heel slims op heeft gevonden. Officieel is er een service/winter stand voor de ruitenwissers.
Deze zetten de wissers iets hoger zodat je ze van het raam af kan halen tegen de vorst.
Ik heb dat nog nooit gedaan. En heb mijn wissers altijd op auto staan. Maar ze zijn nog niet vanzelf gaan wissen terwijl het raam bevroren was.

Mcsluis zei:
Iemand anders ook al last van echo met de carkit (dat de ander persoon aan de lijn zichzelf terughoort na 2 seconden?)

Ik ben er achter gekomen dat het voornamelijk lijkt te komen doordat het volume te hoog staat en er daardoor feedback ontstaat (de microfoon pikt het geluid uit de speakers op) en daardoor horen mensen zich zelf terug. Op te lossen door het volume wat lager te zetten. Je kan mensen dan nog net horen zonder dat ze echo krijgen. Wel wat jammer, want ik merk dat ik hem net wat harder zou willen hebben om mensen echt goed te verstaan.

Darkside zei:
Gilletti zei:

Gilletti zei:
Geen idee of skoda daar iets heel slims op heeft gevonden. Officieel is er een service/winter stand voor de ruitenwissers.
Deze zetten de wissers iets hoger zodat je ze van het raam af kan halen tegen de vorst.
Ik heb dat nog nooit gedaan. En heb mijn wissers altijd op auto staan. Maar ze zijn nog niet vanzelf gaan wissen terwijl het raam bevroren was.

Ford zou een intelligente schakeling met de voorruit verwarming kunnen maken.. zonder ingeschakeld contact toch een beetje stroom 'pakken' om de ruit ijsvrij te houden.. Ik denk alleen dat in zeer winterse gebieden de accucapaciteit tekort zal schieten..;)

der Magistrat zei:
Dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik heb nog nooit gehoord dat hierdoor een bak kapot is gegaan of wat dan ook.. Ik blijf mijn hand iig op de pook plaatsen.

Doe wat je niet laten kunt;)
Deel hier ff je kenteken, dan weet het (particuliere) publiek over een jaar of 2,5 -3 welke 308 SW diesel zij in ieder geval NIET moeten kopen.

Want dit:

Positief:
-De motor, even doortrekken in 2 resulteert in 65km/h, in 3 zit je al rap op 90km/h;

.. vind ik nou ook niet getuigen van een zinvolle actie bij een gloednieuwe motor. Zeker bij een diesel is het, voor behoud op de lange termijn, nog wel zinvol om een beetje netjes in te rijden.. To de max gaan na 300 kilometer hoort daar, wat mij betreft, niet onder.

Wat zegt de handleiding daarover?

Durashift zei:
.. vind ik nou ook niet getuigen van een zinvolle actie bij een gloednieuwe motor. Zeker bij een diesel is het, voor behoud op de lange termijn, nog wel zinvol om een beetje netjes in te rijden.. To de max gaan na 300 kilometer hoort daar, wat mij betreft, niet onder.

As je ook enigszins een beetje gevoel voor techniek hebt dan ontzie je bij nieuwe motoren de boel, schijnbaar denkt niet ieder er zo over, helaas;)!
Al zou de handleiding er iets over zeggen, dan nog.... .

Zo hierbij foto's:

Vrijdagmiddag opgehaald bij de dealer. Ik heb ook een close up foto van de leren stoelen (deze zijn achteraf ingebouwd).

CycloneX zei:
Goed nieuws, morgen om 16uur mag ik mijn 308 Blue HDi Blue Lease Premium. HB ophalen.

Geen schokkende extra's:
- kleur: gris moka
- velgen: topaze
- keyless entry
- leer donkerbruin (achteraf)

Zal van het weekend plaatjes schieten :)

Eerste indrukken zijn goed dit weekend 130km gereden, komende week staan er voor m'n werk ook aardige ritjes op de planning (o.a. Groningen). Full LED ziet er fraai uit snachts, komt erg in de buurt van XENON met de blauwe gloed. Combinatie gris moka met donkerbruine leren bekleding is zeer fraai, dealer vond het ook een mooie combinatie. Stoelen zitten overigens ook voortrekkelijk Met mijn 1.94m zijn de achter passagiers niet echt blij maar ik heb geen kinderen en zo vaak rijden mensen niet mee.

Totaal:
totaal.jpg

Close up stoel:
stoel.jpg

Kale schakelpoken en kapotte turbo's....aan deze katachtigen hebben leaserijders aan hun goeie naam te danken:D

He weer een ander design stoel! Netjes(y)

Bij nader inzien; ze hebben daarvoor (nagenoeg) hetzelfde design gebruikt als het 'af fabriek' alcantara.

peugeot-308-hatchback-benzine-grijs-002--64422851-Medium.jpg

dmp61 zei:
Durashift zei:

As je ook enigszins een beetje gevoel voor techniek hebt dan ontzie je bij nieuwe motoren de boel, schijnbaar denkt niet ieder er zo over, helaas;)!
Al zou de handleiding er iets over zeggen, dan nog.... .

Grappige is dat mijn dealer het hier bij de aflevering nog over had en hij zei dat het tegenwoordig niet meer hoeft. Gewoon gassen op de autobahn zei hij aangezien ik over 2 weken naar Berlijn ga.

Zelf ben ik van mening dat goed warm rijden belangrijk is voor dat je wat meer vergt van de motor. Op termijn resulteert dit denk ik in een soepelere motor.

Durashift zei:
Deel hier ff je kenteken, dan weet het (particuliere) publiek over een jaar of 2,5 -3 welke 308 SW diesel zij in ieder geval NIET moeten kopen.

Want dit:

Positief:

Je leest niet goed :) . Ik ga helemaal niet tot de max (ook al is doortrekken in deze geen handige woordkeuze :) ), als ik doorreken tot de redline denk ik zelfs dat je in z'n 3 de 130km/h kan aantikken, dan is de door mij genoemde 90km/h zeker niet de max.

Ik rij de 308 keurig in hoor, netjes warmrijden voordat er wat power wordt gevraagd en veel schakelen om de bak wat losser te maken.

Ik behandel mijn leaseauto net als mijn privéauto. En zit natuurlijk niet voor niets op een autoforum ;) al is het algemene beeld van de leaserijder wel duidelijk.

Terug
Bovenaan