Peugeot 308 (SW p. 26)

Daar knapt dat saaie grijze stoffen interieur enorm van op........SW BLE met leer op standaard stoel uit de accessoire brochure!
Knetters wat een fraai plaatje(y)

Vers van de DK-Schweizer site:

23wsbde.jpg

mkgn6s.jpg

smg8sp.jpg

xmvkb5.jpg

Keurig hoe ze de 'af fabriek' profilering hebben nagebootst op nota bene de standaard stoel. Ergens toch blij dat ik deze heb en niet de premium stoel, daarvoor gebruiken ze namelijk de profilering van de stoffen bekleding.

Even vergelijken:
Dit is de standaard 308 stoel met 'Komo vuilniszak-look' (Rimini Metax) stoffen bekleding; zit in de Access en BL modellen:

2qtffy0.jpg

In de Active en BLE uitvoeringen zit dezelfde stoel, ook met Rimini Metax bekleding maar dan opgevrolijkt met stiksel:

25q3wbq.jpg

'Premium' stoel met standaard leer:

Garnissages-Peugeot-Nouvelle-308-3.jpg

'Premium' stoel met aftermarket leer:

2zp2pu8.jpg

Verschrikkelijke krap.
Vroeger hadden we tenminste ruimte achterin toen we bv met een kadet op vakantie gingen met 3 kinderen achterin. :D

Ik heb als gekke Belg even door de Nederlandse brochure (pdf) gebladerd... En daarin valt me op dat de 1.6 hdi 92pk niet leverbaar is boven de Moerdijk?

Is daar een reden voor?

Hesp zei:
Ik heb als gekke Belg even door de Nederlandse brochure (pdf) gebladerd... En daarin valt me op dat de 1.6 hdi 92pk niet leverbaar is boven de Moerdijk?

Is daar een reden voor?
Is daar een markt voor met 14% 120pk diesel?

Kan iemand mij uitleggen wat die premiumstoelen nu precies inhouden?

Ik heb een BLE SW besteld met het leerpakket(cognac). Kunnen daar ook premiumstoelen in met lederen bekleding?

Heb je het leder achteraf besteld?

Dan kunnen, als ik Ente goed begrepen heb, standaard stoelen de eigenschappen van de premium stoelen aannemen door een verwarmingsmatje en een trilplaat onder het leder te schuiven;)

Wat ook kan, is premium stoelen bestellen icm met de juiste uitvoering/optie (worden vanaf volgende maand geproduceerd) en daar achteraf wat koeienhuiden overheen laten draperen.. ;)

Hesp zei:

Is daar een reden voor?

Ehm, NL begint al iets eerder hoor;)

Reden? Zal wel fiscaal/uitstoot zijn. Met 2 14% diesels in het assortiment is minder vermogen en meer bijtelling commercieel kansloos natuurlijk...

Xeber zei:

Ik heb een BLE SW besteld met het leerpakket(cognac). Kunnen daar ook premiumstoelen in met lederen bekleding?

Bij de dealer heb ik gezeten in een premiumstoel en ik vond dat er meer zijdelingse ( benen / lenden ) steun aanwezig is, waardoor je als het ware meer het gevoel hebt dat je 'in de stoel' zit, dan dat je 'erop' zit.

Ik heb zelf de premium stoel besteld met de daarvoor standaard stoffen bekleding.
Of dit ook met lederpakket mogelijk is, heb ik geen idee.

Xeber zei:

Vanaf productiemaand juli is dat mogelijk. Lederpakket bestellen af dealer.

Op de vorige pagina zie je de afbeeldingen van de verschillende stoelen. Daarop is te zien dat de Premium stoel anders is qua maatvoering.

Ffocus08 zei:
Bij de dealer heb ik gezeten in een premiumstoel en ik vond dat er meer zijdelingse ( benen / lenden ) steun aanwezig is, waardoor je als het ware meer het gevoel hebt dat je 'in de stoel' zit, dan dat je 'erop' zit.

Ik heb zelf de premium stoel besteld met de daarvoor standaard stoffen bekleding.

Op alle stoelen is het lederpakket bestelbaar.

De Premiumstoel zit inderdaad een stuk beter, meer steun op alle fronten.
Alhoewel ik bij het zien van de aanpassingen van de standaard stoel op de foto van de vorige pagina toch sterk de indruk krijg dat deze door het lederpakket wellicht ook betere zit-eigenschappen heeft gekregen.

E-One zei:
Mijn afspraak voor het ophalen van een 308 HB BLP 14%-er staat genoteerd! Volgende week woensdag 25 juni. Ze zijn as-we-speak bezig met de DVD schermen...

Twijfel nog of ik de EBS subwoofer niet in de kofferbak laat plaatsen ivm trillingen voor de passagier en voetenruimte onder de stoel die minder is bij plaatsing onder de passagiersstoel. Iemand ervaring met EBS in de kofferbak? Vraag heb ik ook al aan EBS Nederland gesteld.

Ik lees verder allemaal goede discussies, meningen en tips (voor PSA) hierboven. Goed bezig.

Ik ben erg benieuwd naar je DVD schermen en vooral naar de extra aansluit mogelijkheden van de unit. Is het bijvoorbeeld mogelijk om achteraf nog digitale tv aan te sluiten of een playstation. (dan moet er dus video-in beschikbaar zijn)

[size=x-large]Nieuwe versies Peugeot 308 hatchback[/size]

Peugeot heeft nieuwe versies geïntroduceerd van de 308 hatchback. In de eerste plaats heet de 1.2 e-THP nu 1.2 e-THP Puretech. Bovendien is de versie met 110 pk er nu ook als Active en Allure. Dit blok was vooralsnog namelijk alleen in de Blue Lease-uitvoering te krijgen. De 1.2 e-THP Puretech Active mag mee voor 21.950 euro, de Allure heeft een prijskaartje dat 23.600 euro vermeldt. Ook maakt de 1.6 THP 125 pk in de hatchback plaats voor een 1.2 e-THP Puretech met 130 pk. Door de lagere CO2-uitstoot zijn de nieuwe versies 650 euro goedkoper dan met de 1.6 THP 125 pk. De Active kost 23.050 euro, de Allure mag mee voor 24.700 euro.
https://www.autoweek.nl/nieuws/28758/nieuwe-versies-peugeot-308-hatchback

Zelfs de Duitsers erkennen:
Voor bandentests laten we de Golf staan, de 308 stuurt nu eenmaal plezanter. ;)

Hier de 3 banden die je onder je 308 II moet leggen. En welke niet.
(klikken in de bildergalerie, de laatste 3 geven de besten - een Pirelli, Michelin, Goodyear)

https://www.autobild.de/artikel/spritsparreifen-im-test-205-55-r-16-5147304.html

ENTE zei:

Alhoewel ik bij het zien van de aanpassingen van de standaard stoel op de foto van de vorige pagina toch sterk de indruk krijg dat deze door het lederpakket wellicht ook betere zit-eigenschappen heeft gekregen.

Achteraf inbouw lederpakket ziet er allemaal erg gelikt uit, zou alleen zelf bij een contrasterende kleur t.o.v. de overige interieur delen ook de pookhoes, stuurwiel de handremgreep (indien aanwezig) mee laten bekleden dat zal op het eindbedrag ook de kop niet meer kosten.

Betere zit-eigenschappen krijgen bij de standaard stoel door stof te vervangen door leder lijkt me zeer twijfelachtig, prettiger voor het gevoel kan en de looks OK. Aan de basis vorm en contouren zullen ze niets wijzigen. Het is ook een beetje hoe je het wil zien;).

J_P_P zei:
E-One zei:
Mijn afspraak voor het ophalen van een 308 HB BLP 14%-er staat genoteerd! Volgende week woensdag 25 juni. Ze zijn as-we-speak bezig met de DVD schermen...

Twijfel nog of ik de EBS subwoofer niet in de kofferbak laat plaatsen ivm trillingen voor de passagier en voetenruimte onder de stoel die minder is bij plaatsing onder de passagiersstoel. Iemand ervaring met EBS in de kofferbak? Vraag heb ik ook al aan EBS Nederland gesteld.

Ik lees verder allemaal goede discussies, meningen en tips (voor PSA) hierboven. Goed bezig.

Ik ben erg benieuwd naar je DVD schermen en vooral naar de extra aansluit mogelijkheden van de unit. Is het bijvoorbeeld mogelijk om achteraf nog digitale tv aan te sluiten of een playstation. (dan moet er dus video-in beschikbaar zijn)

Begreep net van de dealer dat montage onder de bijrijdersstoel ten koste gaat van de voetruimte voor de passagiers en ook de hoogteverstelling van deze stoel. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar montage in de bagageruimte van mijn SW...

dmp61 zei:
Achteraf inbouw lederpakket ziet er allemaal erg gelikt uit, zou alleen zelf bij een contrasterende kleur t.o.v. de overige interieur delen ook de pookhoes, stuurwiel de handremgreep (indien aanwezig) mee laten bekleden dat zal op het eindbedrag ook de kop niet meer kosten.

Denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen.
Pookhoes zal wel meevallen maar de handremgreep en zeker het stuurwiel zijn tijdrovende klussen voor een bekleder om dat mooi strak te krijgen.

MNJW zei:
J_P_P zei:
E-One zei:

Begreep net van de dealer dat montage onder de bijrijdersstoel ten koste gaat van de voetruimte voor de passagiers en ook de hoogteverstelling van deze stoel. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar montage in de bagageruimte van mijn SW...

Ten koste van hoogteverstelling is een no-go. Heb jij de dvd wisselaar erbij? En dashboardkastje?

ENTE zei:
Xeber zei:

Op de vorige pagina zie je de afbeeldingen van de verschillende stoelen. Daarop is te zien dat de Premium stoel anders is qua maatvoering.

Ffocus08 zei:

Ok. Mijn auto wordt eind juni geleverd, dus in principe kan mijn dealer de premium stoelen bestellen? En die bestelt hij bij de importeur neem ik aan?

Andere vraag die ik heb is of ik ruimte ga inleveren (achterin) door die premiumstoelen?

Ja dat vraag ik mij ook af, zijn de premium stoelen nog achteraf te bestellen?
In het accessoire lijstje komen ze namelijk niet voor.

Xeber zei:
ENTE zei:
Xeber zei:

Ffocus08 zei:

Ok. Mijn auto wordt eind juni geleverd, dus in principe kan mijn dealer de premium stoelen bestellen? En die bestelt hij bij de importeur neem ik aan?

Andere vraag die ik heb is of ik ruimte ga inleveren (achterin) door die premiumstoelen?

Als hij eind juni (over een week) geleverd wordt lijkt me niet dat de bestelling nu nog gewijzigd kan worden?! Of wil je ze helemaal los bestellen? (duur grapje)

Premium stoelen is een fabrieksoptie die daarentegen ook nog eens pas vanaf produktie juli leverbaar is.

AutoVisie zei:
De Peugeot 308 is goed onderweg. De autobouwer heeft in zo'n driekwart jaar tijd al meer dan 100.000 orders voor de hatchback ontvangen. De komst van de SW-stationwagonvariant zal de afzet een extra impuls geven.
Bron: AutoVisie website

Gilletti zei:
Premium stoelen is een fabrieksoptie die daarentegen ook nog eens pas vanaf produktie juli leverbaar is.

AutoVisie zei:
De Peugeot 308 is goed onderweg. De autobouwer heeft in zo'n driekwart jaar tijd al meer dan 100.000 orders voor de hatchback ontvangen. De komst van de SW-stationwagonvariant zal de afzet een extra impuls geven.
Bron: AutoVisie website

Daaruit verneem ik dus dat ze niet later ingebouwd kunnen worden.

Ja, dat begreep ik er ook uit. Wel jammer want ze zien er wel tof uit.

Inbouw later kon volgens mijn dealer niet. Hij had er ook niet veel zin in geloof ik.
Volgens hem was het ook een kostbaar grapje (grove schatting was €1800,- excl. arbeidsloon) want de achterbank moet je dan ook veranderen, premium stoel heeft namelijk een andere look qua ontwerp/profiel.

@dmp61: de wens was de vader van de gedachte;)
Blijft staan dat ze de standaard stoel aardig hebben opgeknapt(y)

J_P_P zei:
E-One zei:

oscthumb.php

Ik zal even kijken. Check ook zelf: DVD Packs

Daarnaast heb ik op advies van de leverancier de EBS subwoofer laten plaatsen in de kofferbak aan de zijkant. Sub is slechts 35x25x6cm. Ik hoef er geen kinderwagen meer in kwijt en anders had ik idd de SW wel genomen.

MNJW zei:

Doe ik dus ook! Een woofer hoort ook eigenlijk gewoon in de kofferbak.

E-One zei:
J_P_P zei:
E-One zei:

oscthumb.php

Ik zal even kijken. Check ook zelf: DVD Packs

Daarnaast heb ik op advies van de leverancier de EBS subwoofer laten plaatsen in de kofferbak aan de zijkant. Sub is slechts 35x25x6cm. Ik hoef er geen kinderwagen meer in kwijt en anders had ik idd de SW wel genomen.

Ik heb zelf even nagevraagd bij hoofdsteun.tv, dit is niet standaard. Er zit 1 video-in aansluiting in dit pakket en deze is gebruikt voor dvd speler. Een optie is om een smartpack te bestellen en dan 1 dvd speler laten vervallen. Of je koopt een losse 4 poort switch welke 300eu incl. montage kost.

E-One zei:
MNJW zei:

Doe ik dus ook! Een woofer hoort ook eigenlijk gewoon in de kofferbak.

Precies, anders had ik wel de stoelmassageoptie genomen ;-)

2zp2pu8.jpg

Garnissages-Peugeot-Nouvelle-308-3.jpg

Ik vind de kleur van het achteraf gemonteerde leer in de bovenste foto mooier dan het grijs af fabriek, maar je hebt nu wel een aantal verschillende tinten in je interieur. Het af fabriek leer in grijs geeft een mooier geheel en straalt meer rust uit, ook omdat alles aan de onderkant van het dashboard in hetzelfde grijs is. Ik ben ook achteraf blij met mijn af fabriek keuze.

Het af fabriek leer in grijs geeft een mooier geheel en straalt meer rust uit, ook omdat alles aan de onderkant van het dashboard in hetzelfde grijs is. Ik ben ook achteraf blij met mijn af fabriek keuze.[/quote]

Daar geef ik je gelijk in, vandaag dat ik achteraf zwart leer laat inbouwen. Getwijfeld over bruin, maar de foto's op de vorige pagina overtuigen mij van mijn keuze voor zwart leer te gaan.

Erik1967 zei:
Het af fabriek leer in grijs geeft een mooier geheel en straalt meer rust uit, ook omdat alles aan de onderkant van het dashboard in hetzelfde grijs is. Ik ben ook achteraf blij met mijn af fabriek keuze.

Daar geef ik je gelijk in, vandaag dat ik achteraf zwart leer laat inbouwen. Getwijfeld over bruin, maar de foto's op de vorige pagina overtuigen mij van mijn keuze voor zwart leer te gaan.[/quote]

Bijkomend voordeel van grijs is wel dat het na een uurtje in de volle zon een stuk minder heet aanvoelt dan zwart leer. Zelfs minder heet dan de zwarte stof die mijn dochter heeft.

Goed nieuws, morgen om 16uur mag ik mijn 308 Blue HDi Blue Lease Premium. HB ophalen.

Geen schokkende extra's:
- kleur: gris moka
- velgen: topaze
- keyless entry
- leer donkerbruin (achteraf)

Zal van het weekend plaatjes schieten :)

Ik had nog wat plaatjes geschoten tussen de buien door:
DSC_2554.jpg

DSC_2558.jpg

DSC_2559.jpg

Best moeilijk om Dark Blue goed op de foto te krijgen :)

1ktl.jpg

Best moeilijk om Dark Blue goed op de foto te krijgen :)[/quote]

Met een beetje kleurcorrectie lukt het best. :)

Zag gisteren een donkerblauwe 308 met kenteken x-TXH-xx in Stein, vandaar. Leek ook een beetje op industriegebied aldaar ;)

Is er toevallig al iemand die zijn of haar SW BLE heeft opgehaald met daarin de standaard achteraf leer inbouw in het zwart, en die daar misschien wat foto's van wilt delen?

TH308SW zei:
Is er toevallig al iemand die zijn of haar SW BLE heeft opgehaald met daarin de standaard achteraf leer inbouw in het zwart, en die daar misschien wat foto's van wilt delen?

rijden sowieso nog geen sw uitvoeringen met premium stoelen, deze worden pas per productie july gebouwd :)

Ik heb afgelopen week even in de 308 gezeten. Voorin bijna helemaal prima (lekkere stoelen, klokken boven het stuur is ideaal, stuurtje zelf vond ik te klein en te dik), maar achterin viel het in elk geval in de hatchback behoorlijk tegen. De achterbank is gewoon klein (te korte zitting) en ik kon niet fatsoenlijk achter mezelf zitten; mijn Swift is ruimer achterin. In de SW had ik plek genoeg, maar daar zit helaas dezelfde kleine achterbank in. Peugeot had beter de kofferbak wat kleiner kunnen maken ten gunste van de achterpassagiers lijkt me. Ik heb daarna nog in een mazda 3 gezeten, en die was beduidend ruimer.

Joenep zei:
TH308SW zei:

rijden sowieso nog geen sw uitvoeringen met premium stoelen, deze worden pas per productie july gebouwd :)

Ik heb het ook niet over de premium stoelen.

ZdifRyp.jpg

https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/peugeot-308-sw-vw-golf-variant-ford-focus-turnier-kombi-bilder-technische-daten

uiteraard wint de golf. :rolleyes:

rlin zei:
Ik heb afgelopen week even in de 308 gezeten. Voorin bijna helemaal prima (lekkere stoelen, klokken boven het stuur is ideaal, stuurtje zelf vond ik te klein en te dik), maar achterin viel het in elk geval in de hatchback behoorlijk tegen. De achterbank is gewoon klein (te korte zitting) en ik kon niet fatsoenlijk achter mezelf zitten; mijn Swift is ruimer achterin. In de SW had ik plek genoeg, maar daar zit helaas dezelfde kleine achterbank in. Peugeot had beter de kofferbak wat kleiner kunnen maken ten gunste van de achterpassagiers lijkt me. Ik heb daarna nog in een mazda 3 gezeten, en die was beduidend ruimer.

We kunnen lang en breed discussiëren over de HB ruimte achterin maar het is niet anders daar is al veel over geschreven (zolang het objectief blijft). Je maakt de keus wel of niet en de klik moet er zijn. Voor ons maakt het niet uit, achterbank wordt meer als een extra bergruimte gebruikt. Ik ben zelf 1.93 m de voorstoelen staan beiden (als ik rij) altijd in de laagste en achterste stand (bij mijn vrouw alleen bestuurdersstoel iets minder ver) naar achteren en dan kan er net een hand tussen bank en stoel. Tel voor het idee bij een SW daar 3 cm extra bij op. In ieder geval bij ons achterin meerijden wil je niemand aandoen:D. Gelukkig blijft er verder nog genoeg positiefs over om in te rijden(y).

308HBachter2_zpsb0a758ca.jpg
[/URL[/img]
De realiteit bij ons ;)
308HBachter1_zps0ec27b30.jpg
[/URL][/img]

Hahaha, bij mij zag dat er toch wel anders uit toen ik met mijn 1.80 ging zitten laatst in de SW.
Maar dit houdt zeker niet over zeg voor jullie, maar zo te lezen een weloverwogen keuze :)

Terug
Bovenaan