Peugeot 308 (SW p. 26)

E-One zei:
rickm zei:
E-One zei:
Afgelopen maandag heb ik nog een reactie ontvangen van Peugeot NL op een mail die ik had gestuurd met daarin de boodschap om betere communicatie te verzorgen bij een vertraging meer dan 50 dagen en of het een idee was om de klant zelf online een leveringstatus kan checken in een klantportaal. Helaas werd mijn 'boodschap' niet begrepen en heeft men ipv dat met de dealer contact opgenomen en gevraagd om een afleverdatum. Via Peugeot NL kreeg ik vervolgens JUNI/JULI door voor mijn 308 HB 1.6 Euro6 Blue eHDi. En dat terwijl de dealer zelf mij had ingelicht met een datum van 6 juni.

Ze zullen mijn suggesties doorgeven aan de betreffende afdelingen zodat die mee kunnen nemen in hun procesontwikkeling.

Je boodschap niet "begrepen"? Lullige afweerreactie.
Toch: Wellicht kan het geen kwaad iets bondiger / nauwkeuriger te schrijven.

Klopt. Als je begrijpt wat ik bedoel :D
Communiceren - Zender - Ontvanger blabla
In de daadwerkelijk verzonden mail stond het wel beter verwoord, maar het kan verkeren. :O

Alles begrepen! Succes met het wachten.

Zojuist zelf nog maar is een keer naar de dealer gebeld (ja ik ben ongeduldig wil graag van mijn polo af!).
Maar mijn 308 is dus vanochtend al afgeleverd bij de dealer, ze hebben mij niet gebeld omdat de verkoper die mijn auto heeft besteld vandaag vrij is.

Maar morgen krijg ik te horen wanneer ik hem kan komen halen.

SVlieG zei:
Lekker hoor Mkipz.

308 SW? Besteldatum?

Nee dit is geen SW maar een gewone 5 deurs. Bestel datum is laatste week van november.

Leverdatum was eerst eind maart, toen eind april, toen week 19 en nu dus deze week.

Leuk man! Eindelijk een 308 HB Euro6 14% BLueLease (Premium?) die afgeleverd gaat worden. Fotomoment volgende week? Die van mij stond ook ooit op 201419 en nu op 201423. Komt goed. Het wachten went ook...:-D

E-One zei:
Leuk man! Eindelijk een 308 HB Euro6 14% BLueLease (Premium?) die afgeleverd gaat worden. Fotomoment volgende week? Die van mij stond ook ooit op 201419 en nu op 201423. Komt goed. Het wachten went ook...:-D

Bij mijn staat hij op de bestelling als Executive maar ik zal zeker wat foto's maken wanneer ik de auto heb afgehaald!

niels77 zei:
Inderdaad! Is dat geen BLE? Ik zie namelijk ook de alu raam -en daklijsten, en de donker getinte achterruiten! Die opties zitten toch ook op de BLE?
Kijk eens naar het front van de auto! Deze is gebaseerd op het model Allure. De BLE is gebaseerd op de Active. Zie ook mijn eerdere berichten op dit forum. Voor de SW is (nog) geen BLP beschikbaar. De BLP (HB) is wel gebaseerd op de Allure.
Dit zijn dus geen BLE SW's.

Opast zei:
Obitorium zei:
Ik zie verschillende 308SW uitvoeringen voorbij komen. Is het nou zo dat de 308SW BLE LED verlichting heeft in de koplampen? Zo wordt hij immers wel overal afgebeeld, maar ik twijfel of het ook zo is.

De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LED en ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.
De BlueLease ( HB ) heeft WEL full LED. Volgens de verkoper heeft het te maken met de CO2 reductie (De SW met full LED zou geen 14% model kunnen zijn, de HB wel)

blesw.jpg

Opast zei:
niels77 zei:
Inderdaad! Is dat geen BLE? Ik zie namelijk ook de alu raam -en daklijsten, en de donker getinte achterruiten! Die opties zitten toch ook op de BLE?
Kijk eens naar het front van de auto! Deze is gebaseerd op het model Allure. De BLE is gebaseerd op de Active. Zie ook mijn eerdere berichten op dit forum. Voor de SW is (nog) geen BLP beschikbaar. De BLP (HB) is wel gebaseerd op de Allure.
Dit zijn dus geen BLE SW's.

Opast zei:
Obitorium zei:
Ik zie verschillende 308SW uitvoeringen voorbij komen. Is het nou zo dat de 308SW BLE LED verlichting heeft in de koplampen? Zo wordt hij immers wel overal afgebeeld, maar ik twijfel of het ook zo is.

De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LED en ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.
De BlueLease ( HB ) heeft WEL full LED. Volgens de verkoper heeft het te maken met de CO2 reductie (De SW met full LED zou geen 14% model kunnen zijn, de HB wel)

blesw.jpg

We bedoelen de bruine SW en niet de grijze. Van de bruine is het front niet te zien..

MOTORHEAD83 zei:
We bedoelen de bruine SW en niet de grijze. Van de bruine is het front niet te zien..
Goed punt. Niet aan gedacht. Maar het zou inderdaad wel kunnen, wat Niels77 al aangaf (heel scherp gezien), alle zichtbare kenmerken wijzen er op.

Vandaag de SW BLE zien staan (en ook nog mijn kleur!). Natuurlijk wat foto's geschoten voor dit draadje.

Opvallend is dat dit exemplaar voorzien is van Peugeot 508 velgen. Ondanks de negatieve adviezen vanuit sommige dealers passen deze dus prima!
Dit zijn type Jante Aluminium 18" style 07. Detail opname van maatvoering zie foto hieronder.

Dit was de eerst keer dat ik de SW BLE in het echt heb gezien. Komt stoer en volwassen over. Geen kleintje meer, maar een serieuze concurrent voor de 508.
Prachtige wagen(tu)

Dat het maar snel juni/juli/augustus mag worden.....:}

28jw8qx.jpg

245eq0l.jpg

iz4vo2.jpg

2n9x7js.jpg

an1y88.jpg

mskw1t.jpg

ENTE zei:
Dit was de eerst keer dat ik de SW BLE in het echt heb gezien. Komt stoer en volwassen over. Geen kleintje meer, maar een serieuze concurrent voor de 508.

Inderdaad, heeft Peugeot met de komst van de 308 SW misschien wel overbodig gemaakt?

Chique auto! En die 508-velgen staan ook mooi.

Ik merk onderweg dat de levering nu op gang komt. Na maanden stilte zag ik vandaag 3 308's onderweg.
Ik vind de neus van de zwarte hierboven trouwens mooier dan die andere neus.

voiture zei:
Ik vind de neus van de zwarte hierboven trouwens mooier dan die andere neus.

Ik ook, maar dat is ondertussen wel duidelijk....:T
Gelukkig ziet die van mij er straks hetzelfde uit, maar dan met cognac leer en iets andere velgen.

speedtouch zei:
ENTE zei:

Inderdaad, heeft Peugeot met de komst van de 308 SW misschien wel overbodig gemaakt?

Er komt een facelift, maar dat zal weinig helpen denk ik. Overbodig is het juiste woord.

Wie neemt er in vredesnaam nog een 508 HDi 1.6 met een beroerde 2tronic terwijl je een hele prettige 308 HDi 2.0 met een fatsoenlijke automaat kan kiezen?
Buiten dat ziet de 308 SW er net iets strakker en beter afgewerkt uit.

Hey hallo, ook ik heb een datum gekregen van mijn dealer. En wel week 30. (Ben ik net die vrijdag ervoor op vakantie gegaan :?) Moet nog een trekhaak opgezet worden dan bij de dealer en dan kan ik m ophalen. Maar aangezien ik pas week 33 terug ben, zal ik het waarschijnlijk moeten doen zonder nieuwe peugeot op vakantie.

Mijn auto is trouwens een "standaard" 308 SW BLE in de kleur zwart. Aftermarket trekhaak and that's it. Hij is besteld op 6 Maart. Misschien dat dit voor sommige mensen een indicatie is.

Wel had ik nog een vraagje aan jullie. Ik ben al die tijd in de perceptie geweest dat mijn BLE een automatische handrem heeft met zgn hill assist. Hoe ik bij die wijsheid komt weet ik niet, maar dat dacht ik al die tijd.

Nu zie ik dat de automatische handrem alleen bij de premium zo is uitgevoerd ??

Zo even stiekem wezen kijken bij de dealer en hij staat er echt :) natuurlijk ook wat fotos gemaakt!

roy1975 zei:
Wel had ik nog een vraagje aan jullie. Ik ben al die tijd in de perceptie geweest dat mijn BLE een automatische handrem heeft met zgn hill assist. Hoe ik bij die wijsheid komt weet ik niet, maar dat dacht ik al die tijd.

Klopt. Wees er overigens maar blij mee.
Heb nu een PSA product met zo'n elektronische handrem en Hill assist; dramatisch slecht. Dat is iets wat andere fabrikanten wel kunnen, maar PSA niet.
Responsietijd is te lang en dat levert soms ronduit gevaarlijke situaties op is mijn ervaring na bijna 2 jaar.

Lekker handrem op commando die doet wat de bestuurder wil is veel bruikbaarder.

roy1975 zei:
Hey hallo, ook ik heb een datum gekregen van mijn dealer. En wel week 30. (Ben ik net die vrijdag ervoor op vakantie gegaan :?) Moet nog een trekhaak opgezet worden dan bij de dealer en dan kan ik m ophalen. Maar aangezien ik pas week 33 terug ben, zal ik het waarschijnlijk moeten doen zonder nieuwe peugeot op vakantie.

Mijn auto is trouwens een "standaard" 308 SW BLE in de kleur zwart. Aftermarket trekhaak and that's it. Hij is besteld op 6 Maart. Misschien dat dit voor sommige mensen een indicatie is.

Week 30... wow.
Ik heb ongeveer 3 weekjes eerder besteld, hoop dat het een dikke maand scheelt in aflevertijd!
Wel apart dat je al een afleverdatum hebt, wie weet moet ik ook maar eens gaan vragen..

SVlieG zei:
roy1975 zei:

Week 30... wow.
Ik heb ongeveer 3 weekjes eerder besteld, hoop dat het een dikke maand scheelt in aflevertijd!
Wel apart dat je al een afleverdatum hebt, wie weet moet ik ook maar eens gaan vragen..

Hoop het voor je.............het is wel een voorlopige afleverweek natuurlijk, dus die kan ten aller tijde bijgesteld worden. Ruim 1,5 week daarvoor heeft mijn werkgever de leasemaatschappij akkoord gegeven, maar voordat die de dealer had bepaald en vervolgens deze hem via centrale inkoop had besteld was het 6 maart. Dus vandaar reken ik.

Kun jij me iets meer vertellen over die automatische handrem. Ik zie nu dat hill assist en automatische handrem ook los van elkaar kan zien ? Dus ik krijg wel een normale handrem maar ook hill assist ??

Leuk om te zien dat er inmiddels wat leveringen op stapel staan.. maar... alleen maar van 14% diesels als ik het zo lees? Of is dat een wat vertekend beeld?
Hier nog altijd geen nieuws wat betreft mijn 308 HB BLP 1.6 THP 125. Zijn ze de benzine modellen dan helemaal vergeten? Zijn er nog meer forummers hier die op een 4 cylinder benzine model wachten?

Overigens, voor de statistieken; De 308 zoals ik hem heb besteld:
308 Blue Lease Premium 1.6 THP 125pk
Kleur Gris Moka
opties: Keyless entry & start

Verder niets, alles zat er wat mij betreft al op en aan, en met deze configuratie zit hij precies op het bedrag van het leasebudget, namelijk €25k. Achteraf bedacht ik me dat er nog als optie na kentekenafgifte grotere velgen onder hadden gekund. Ik moet zeggen dat het met 18" velgen wel erg goed reed maar met 16" is het waarschijnlijk ook nog prima toeven.

speedtouch zei:
ENTE zei:

ben ik het niet mee eens. De 308 SW is nooit een 'kleintje' geweest. Sterker nog, de 307 en 308 SW I waren altijd al groter en ruimer dan de 407 SW.
Een concurrent is het zeker, maar dan is dat vooral in cijfers (inhoud bagageruimte bv), maar de 508 heeft voor toch een wat andere uitstraling dan de 308. Is ook echt een grotere auto of zoals de Fransen het zeggen: une grande voiture. En sorry... daar kan deze 308, hoe mooi ik haar ook vind, echt niet aan tippen.

Mkipz zei:
Zo even stiekem wezen kijken bij de dealer en hij staat er echt :) natuurlijk ook wat fotos gemaakt!

Gaaf man! die kleur staat hem ook echt goed :) Hier ga je plezier van hebben!

Ami zei:
speedtouch zei:
ENTE zei:

ben ik het niet mee eens. De 308 SW is nooit een 'kleintje' geweest. Sterker nog, de 307 en 308 SW I waren altijd al groter en ruimer dan de 407 SW.
Een concurrent is het zeker, maar dan is dat vooral in cijfers (inhoud bagageruimte bv), maar de 508 heeft voor toch een wat andere uitstraling dan de 308. Is ook echt een grotere auto of zoals de Fransen het zeggen: une grande voiture. En sorry... daar kan deze 308, hoe mooi ik haar ook vind, echt niet aan tippen.

Heb je 'm al in het echt gezien?

Ik snap precies wat je schrijft; heb er zelf een aantal gehad die vallen onder die noemer (404,406, Laguna GT). Deze 308 SW geeft een geheel ander gevoel in het echt dan de vorige 308 en 307. Dat waren mooie grote auto's maar geen 'grande voitures'. Deze 308 SW komt er akelig dicht in de buurt. Knap gedaan(tu)

roy1975 zei:
SVlieG zei:
roy1975 zei:

Week 30... wow.

Hoop het voor je.............het is wel een voorlopige afleverweek natuurlijk, dus die kan ten aller tijde bijgesteld worden. Ruim 1,5 week daarvoor heeft mijn werkgever de leasemaatschappij akkoord gegeven, maar voordat die de dealer had bepaald en vervolgens deze hem via centrale inkoop had besteld was het 6 maart. Dus vandaar reken ik.

Kun jij me iets meer vertellen over die automatische handrem. Ik zie nu dat hill assist en automatische handrem ook los van elkaar kan zien ? Dus ik krijg wel een normale handrem maar ook hill assist ??

Ja zo te lezen in de brochure staat hill assist los van of je nou een elektronische of 'normale' handrem hebt..

ENTE zei:
Vandaag de SW BLE zien staan (en ook nog mijn kleur!). Natuurlijk wat foto's geschoten voor dit draadje.

Opvallend is dat dit exemplaar voorzien is van Peugeot 508 velgen. Ondanks de negatieve adviezen vanuit sommige dealers passen deze dus prima!
Dit zijn type Jante Aluminium 18" style 07. Detail opname van maatvoering zie foto hieronder.

Prachtige wagen(tu)

28jw8qx.jpg

245eq0l.jpg

iz4vo2.jpg

2n9x7js.jpg

an1y88.jpg

mskw1t.jpg

Wat een set mooie wielen en chromen lijntjes al niet kunnen doen; van een auto met erg weinig uitstraling (de versies met Active neus, kleine wielen, donkere raamstrips en geen glimmende draaglijsten op het dak) naar een chique SW (tu) Ook vind k de Active neus steeds strakker ogen en de overdaad aan chroom op de Allure-neus wat te gek worden. Zeker die lik chroom bij de knipperlichten onderin de bumper bij de Allure vind ik net even te veel. De Active-neus oogt wat dat betreft een stuk rustiger.

Fijn ook om te zien dat de 508 wielen gewoon passen, zelfs met die lomp 508 banden er omheen. Toen ik de maten op zocht op internet had ik al zo'n flauw vermoeden dat het gewoon ging passen.

Mijn 308 SW BLE is geproduceerd! Mijn dealer heeft een chassisnummer in het systeem staan en dat wil zeggen dat hij gemaakt is! Van de 67 verkochte SW's bij deze dealer zijn er nu 2 met een chassisnummer.

Levering stond voor week 23 in Nederland en dat gaat dus nu zo goed als zeker gehaald worden! Hopelijk heb ik hem dan binnen 2 weken daarna voor de deur staan!

Poekoek zei:
ENTE zei:

Prachtige wagen(tu)

28jw8qx.jpg

Zo, die ziet er echt heel strak uit! Ben dan nu wel echt benieuwd hoe de BLE eruit ziet op z'n standaard 16 inch velgen. Heeft iemand al foto's, en dan t liefst in de kleur Blanc Nacre?

Poekoek zei:
Ook vind k de Active neus steeds strakker ogen en de overdaad aan chroom op de Allure-neus wat te gek worden. Zeker die lik chroom bij de knipperlichten onderin de bumper bij de Allure vind ik net even te veel. De Active-neus oogt wat dat betreft een stuk rustiger.

Fijn ook om te zien dat de 508 wielen gewoon passen, zelfs met die lomp 508 banden er omheen. Toen ik de maten op zocht op internet had ik al zo'n flauw vermoeden dat het gewoon ging passen.

Smaken verschillen. Anderen vinden juist de opplakLEDstrip (ook met chroom) op de voorbumper juist goedkoop ogen.

Ik hoop dat de SW snel in een BLP variant uitkomt met 14% bijtelling.
Niet om de looks, die vind ik beide goed, maar vanwege de premium stoelen en de mogelijkheid om voor Keyless Enry te kiezen.

Jeetje met die 508 velgen wordt het wel heel erg een ik-wilde-een-508-maar-paste-niet-in-het-budget-auto.

Zo zonde, want er zijn genoeg mooie velgen voor de 308.

Opast zei:
Ik hoop dat de SW snel in een BLP variant uitkomt met 14% bijtelling.
Niet om de looks, die vind ik beide goed, maar vanwege de premium stoelen en de mogelijkheid om voor Keyless Enry te kiezen.

Mee eens, de active look vind ik zeker zo goed passen dan de allure look.

Ik weet niet of de info op de website klopt, maar volgens de huidige prijslijst (peugeot website) zijn premiumstoelen op de BLE te bestellen, extra vermelding is vanaf productiemaand juli.
Er staat ook een BLP uitrusting vermeld, waarin geen premiumstoelen zitten, maar standaard zijn daar sportstoelen vermeld.

Chromen raamomlijsting zou op de BLP wel standaard zijn, en op de BLE niet meer.... hm, dat zou jammer zijn :S

(Die prijslijst is nogal verwarrend, document is versie 1-4-2014 waarvan pagina 5 over de standaarduitrusting diverse uitvoeringen een datum heeft van 15-1-2014...., dus wat is nu actueel? *-) )

Mkipz zei:

Ah, toch echt een mooie kleur. Krijg hem ook in het rood maar dan de niet executive, gaat helemaal goed komen als ik jouw buitenfoto zo zie (:B

Mkipz zei:

kijk eens aan mijn kleur maar dan in de sw besteld
helaas woord mijn auto pas in juli gemaakt i.v.m de primium stoelen deze moeten daarna ook met leer worden overtrokken
zwart met bordaux stiksels en dan nog de audio aanpassen dus ook ik ga met de 3 1/2 jaar oude megane naar spanje
ook nog geen straf maar er staat wel al 2 ton op de tellen

ffocus08 zei:
Chromen raamomlijsting zou op de BLP wel standaard zijn, en op de BLE niet meer.... hm, dat zou jammer zijn :S

(Die prijslijst is nogal verwarrend, document is versie 1-4-2014 waarvan pagina 5 over de standaarduitrusting diverse uitvoeringen een datum heeft van 15-1-2014...., dus wat is nu actueel? *-) )

In de actuele brochure staat dat de BLE chroomomlijsting heeft.

f0yn4g.jpg

Die door mij geplaatste zwarte SW is ook een BLE, heeft ook chroom. Geen paniek!:D

@Ente: Bedankt!! Ja, dit wordt dan mijn auto! Wauw, ziet er goed uit zeg (:B! Weet je waar deze auto staat?

ENTE zei:

Prachtige wagen(tu)

28jw8qx.jpg

Erg fraai! Is dit kleur 'dark blue'? Of zwart?

driel24 zei:
15888it.jpg

Dit is de gris artense...
Op de (iphone) foto lijkt het net lila... in het echt niet. *-)

De rest van de foto is ook lila, dat komt dus door je camera ;) Op onderstaande foto komt Gris Artense uit zoals ik hem ook in het echt 'ervaren' heb:

68601460765_02_hd.jpg

Iets donker dan zilvergrijs met een vleugje violet er door. Dat maakt het standaard saaie grijs toch opeens een stuk chiquer.

Net gisteren gehoord dat mijn SW BLE geproduceerd is! Week 23 in Nederland, levering in week 24. (besteld op 2e kerstdag).
Precies op tijd, want deze week de eind km-stand bereikt van de oude.

Zal foto's posten zodra hij er is: Dark Blue met 17" Ligne S.
Jammer genoeg zijn de betere stoelen pas er juli beschikbaar en hebben ze er voor gekozen de BLE alleen met donkere bekleding beschikbaar te maken... (vind het tweekleurige dashboard zo mooi!). Maar ja, 14% bijtelling maakt heel veel goed, haha.
Maar gecompenseerd door 200w speakerupgrade, EBS-Amp en EBS subwoofer (tu)

Crabro zei:
Net gisteren gehoord dat mijn SW BLE geproduceerd is! Week 23 in Nederland, levering in week 24. (besteld op 2e kerstdag).
Precies op tijd, want deze week de eind km-stand bereikt van de oude.

Zal foto's posten zodra hij er is: Dark Blue met 17" Ligne S.
Jammer genoeg zijn de betere stoelen pas er juli beschikbaar en hebben ze er voor gekozen de BLE alleen met donkere bekleding beschikbaar te maken... (vind het tweekleurige dashboard zo mooi!). Maar ja, 14% bijtelling maakt heel veel goed, haha.
Maar gecompenseerd door 200w speakerupgrade, EBS-Amp en EBS subwoofer (tu)

Ik ben erg benieuwd. Ik heb ook de dark blue besteld.

Wat bedoel je met "betere stoelen in juli"? Ik heb het leerpakket gekozen in de kleur cognac. Zijn deze stoelen pas in juli beschikbaar of bedoel je andere stoelen?

Voor de benzinerijders: gisteren opgevangen dat de gehele juni-produktie gewijd wordt aan de blueHDI euro6.
Dus als ie daarvoor er nog niet is wordt het op zijn vroegst juli.

Poekoek zei:

Die (snelle) conclusie zou ik ook maken maar tóch werd het me afgeraden. Had geen zin om op te zoeken waarom omdat je toch naar die andere auto neigt.
Die style 07 staan inderdaad wel verdomd lekker! (tu)

Edit: ET waarde 508 velgen is (te) afwijkend. Steek is inderdaad gelijk.

Xeber zei:
Wat bedoel je met "betere stoelen in juli"? Ik heb het leerpakket gekozen in de kleur cognac. Zijn deze stoelen pas in juli beschikbaar of bedoel je andere stoelen?

Hij bedoelt waarschijnlijk de eerder aangehaalde premium (comfort) stoelen die als optie beschikbaar komen voor de BLE.

Goed trouwens te lezen dat er nu meer mensen voor rood durven te kiezen!
Dat betekent dat bij inruil later niet meer gezegd kan worden dat er geen vraag naar is.

Net ook van de dealer te horen gekregen dat ze de stickerfratsen er allemaal afhalen bij mijn BLP.
@Xeber, die cognac kleur kan dat alleen bij achteraf leer inbouwen? dat lijkt me erg mooi! I
Ik ben nogsteeds blij met mijn zwart leren mistral keuze, helaas dat het hemeltje niet zwart kan anders was het helemaal een blacked out wagen geworden :)

HanTheMan zei:
Net ook van de dealer te horen gekregen dat ze de stickerfratsen er allemaal afhalen bij mijn BLP.
@Xeber, die cognac kleur kan dat alleen bij achteraf leer inbouwen? dat lijkt me erg mooi! I
Ik ben nogsteeds blij met mijn zwart leren mistral keuze, helaas dat het hemeltje niet zwart kan anders was het helemaal een blacked out wagen geworden :)

Ja, dat is inderdaad bij de keuze "achteraf".

Terug
Bovenaan