Peugeot 308 (SW p. 26)

Zojuist met de dealer gesproken ze hebben niet eerder tijd dan volgende week dinsdag om mijn auto rijklaar te maken..

Dan kan ik hem woensdag de 28ste afhalen, beetje jammar aangezien er geen extra opties hoeven worden toegevoegd. Enkel 0 beurt en hij moet gewassen/gepoetst worden.

Pff wordt nog een lange week dan!

ENTE zei:
@niels77:

Zoiets?

2qvfuqc.jpg
Vind hem in het wit wel héél erg mooi. Rubis velgen er onder en hij is af (en dan nog even die Premium stoelen en een trekhaakje).

Ja, Rubis achteraf zodat je 14% houdt.

Vanochtend op de A2 voor mij de eerste keer dat ik een 308 SW in-the-wild tegenkwam. Frans kenteken dat dan weer wel. Grijze oma achter het stuur. Als dat maar niet de kant op gaat zoals met een Opel Meriva :S

https://onedrive.live.com/redir?resid=DF0BA0C373B6E97%211315
https://onedrive.live.com/redir?resid=DF0BA0C373B6E97%211317]
https://onedrive.live.com/redir?resid=DF0BA0C373B6E97%211316

Poekoek zei:
(...) Ook vind ik de Active neus steeds strakker ogen en de overdaad aan chroom op de Allure-neus wat te gek worden. Zeker die lik chroom bij de knipperlichten onderin de bumper bij de Allure vind ik net even te veel. De Active-neus oogt wat dat betreft een stuk rustiger. (...)

Valt me in het algemeen op dat er steeds meer gekliederd wordt met chroom en zilverkleurig plastic. Kijk naar een 5-serie: m.i. een fraai en sterk design, komen ze met die lullige chroomstripjes rondom reflectoren en mistlampen. Lijkt net een China Edition. Of die plakkaten op de portieren van een Clio. Brrr.

Hmmm.. Stiekummm vind ik de donkere (Topaze) velgen minder mooi dan een set echt lichtmetalenvelgen (ala Quartz).
Ik heb een 308SW Allure besteld maar twijfel toch of de dealer misschien een setje Quartz wil monteren, met gesloten beurs.

Als ik de foto's van de 308HB Rouge Rubi hierboven zie (ik heb ook deze kleur besteld) vind ik het denk ik toch mooier om een LMV onder de auto te zien ipv een donkere velg.

Nog maar even een nachtje over slapen :)

Nog een paar weken en dan mag ik ook rijden, huidige auto gaat al bijna 20k km boven zijn contract :)

Besteld: 308SW 1.6 €6-HDI Allure, Rouge Rubi, stoelwerwarming, panoramadak en cd-speler :P

voiture zei:
Poekoek zei:
(...) Ook vind ik de Active neus steeds strakker ogen en de overdaad aan chroom op de Allure-neus wat te gek worden. Zeker die lik chroom bij de knipperlichten onderin de bumper bij de Allure vind ik net even te veel. De Active-neus oogt wat dat betreft een stuk rustiger. (...)

Valt me in het algemeen op dat er steeds meer gekliederd wordt met chroom en zilverkleurig plastic. Kijk naar een 5-serie: m.i. een fraai en sterk design, komen ze met die lullige chroomstripjes rondom reflectoren en mistlampen. Lijkt net een China Edition. Of die plakkaten op de portieren van een
Clio. Brrr.

Om nog maar te zwijgen van de vorige generatie VW Passat (3C volgens mij?)

E-One zei:
Ja, Rubis achteraf zodat je 14% houdt.

Vanochtend op de A2 voor mij de eerste keer dat ik een 308 SW in-the-wild tegenkwam. Grijze oma achter het stuur.
Als dat maar niet de kant op gaat zoals met een Opel Meriva :S

https://onedrive.live.com/redir?resid=DF0BA0C373B6E97%211316

Vreemde gedachte.

Zou zeggen, wen er maar aan.
Want de SW lijkt mij een vrij universele auto.

Bovendien, de meeste SW's gaan de lease in.
Worden ingezet door bedrijven.

Zo ook bij dit vrouwke. Zij is wellicht een heringetrede VUTer uit Rennes die nu als junior-accountmanager papierversnipperaars haar rondjes rijdt.
Nix mis mee.

voiture zei:
Poekoek zei:

Valt me in het algemeen op dat er steeds meer gekliederd wordt met chroom en zilverkleurig plastic. Kijk naar een 5-serie: m.i. een fraai en sterk design, komen ze met die lullige chroomstripjes rondom reflectoren en mistlampen. Lijkt net een China Edition. Of die plakkaten op de portieren van een Clio. Brrr.

Grappig want ik heb juist weer die extra chromen strips op de portieren besteld. Chroom met zwart is een goede combi en daarmee lijkt hij iets lager en uitgerekter. Dat is smaak.

ENTE zei:
ffocus08 zei:
Chromen raamomlijsting zou op de BLP wel standaard zijn, en op de BLE niet meer.... hm, dat zou jammer zijn :S

(Die prijslijst is nogal verwarrend, document is versie 1-4-2014 waarvan pagina 5 over de standaarduitrusting diverse uitvoeringen een datum heeft van 15-1-2014...., dus wat is nu actueel? *-) )

In de actuele brochure staat dat de BLE chroomomlijsting heeft.

f0yn4g.jpg

Die door mij geplaatste zwarte SW is ook een BLE, heeft ook chroom. Geen paniek!:D

Ente, bedankt voor je info !!

Heb als opties gekozen voor premium stoelen, securite pack, kleur gris aluminium.

In de auto van de proefrit zat een cruisecontrol die zelf de snelheid aanpaste als je te dicht op voorganger kwam, ik meen dat dit bij security pack hoort, maar wellicht heb jij daar ook meer info over.
De premium stoelen vonden we lekkerder zitten met goede steun, als het ware zit je daar meer 'in' dan dat je 'erop' zit.

E-One zei:
Grappig want ik heb juist weer die extra chromen strips op de portieren besteld. Chroom met zwart is een goede combi en daarmee lijkt hij iets lager en uitgerekter. Dat is smaak.

Na drie zwarte auto's heb ik voor Gris Artense gekozen. Tijd voor wat anders.
Maar over Zwart met Chroom gesproken: https://www.youtube.com/watch?v=4WLXjY0iY28

Ik heb de mijne besteld mèt de premium stoelen en ROOD leer. De eerste volgens de dealer....

308 SW BLE 1.6 eHdi

-Dark Blue metallic
-Premium stoelen, rood leer
-Stoelverwarming
-18 Inch Diamantée
-Achteruit rij camera
-Geen type aanduiding

Bestelling begin Mei gedaan, verwachte leverdatum 08/08...

De nieuwe wagen is definitief besteld door de dealer; de verwachte afleverdatum is: 01 november 2014!!!!!!!!!!!!!!
Rijd voorlopig nog lekker in mijn 508 SW Blue Lease Executive hoor ;)

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 Blue HDI 120 PK
Kleur Gris Moka met zwart leer.
Optie:
Achteruitrijcamera, premiumstoelen
Accessoires:
Lichtmetaal 17 inch diamantée RUBIS, instaplijst geborsteld RVS, pookknop geborsteld aluminium, EBS active subwoofer en booster amplifier, trekhaak afneembaar, adapter 13 naar 7-13, allesdragers, dakkoffer 420 lt, Thule fietsdrager op trekhaak, leerpakket met stoelverwarming,
mat bagageruimte omkeerbaar en inzetbak bagageruimte omkeerbaar, mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter, tetrax xway telefoonhouder, bergruimte onder hoedenplank, colberthanger, bagagestoppers, beschermlijst dorpel bagageruimte folie en EHBO etui.

ffocus08 zei:
Ente, bedankt voor je info !!

Heb als opties gekozen voor premium stoelen, securite pack, kleur gris aluminium.

In de auto van de proefrit zat een cruisecontrol die zelf de snelheid aanpaste als je te dicht op voorganger kwam, ik meen dat dit bij security pack hoort, maar wellicht heb jij daar ook meer info over.
De premium stoelen vonden we lekkerder zitten met goede steun, als het ware zit je daar meer 'in' dan dat je 'erop' zit.

Euh...je wil toch een BLE? Daar kan je geen Pack Sécurité op bestellen. Alleen op de BLP:

2ry25ab.jpg

Inderdaad zit die actieve cruise control daarbij in. Overigens ook daar ben ik , net als de automatische handrem, persoonlijk geen fan van.

Veel kilometers gemaakt met de nieuwe Grande Picasso, die heeft exact hetzelfde systeem. Kon er niet aan wennen, de afstand is instelbaar tot je voorganger.
Zelfs bij de meest gunstige stand schieten veel medeweggebruikers in de ruimte die het systeem neemt tot de volgende auto. Onhandig en onrustig.

Mcsluis zei:
E-One zei:
Het is vast al 100x op andere forums besproken, maar evengoed even hier de term 'chiptuning' droppen. Iemand weet hoe dat zit/kan op een leasewagen?

Even de 120pk BlueHDI opkrikken naar 148pk? https://www.vtune.nl/chiptuning-peugeot/peugeot-308/

Chiptuning is gewoon NOT DONE. Laat maar.

Bij alphabet leasing waar ik lease, kan dat gewoon. Kosten kunnen worden meegenomen in leasebedrag, en brandstof toeslag stijgt met 15%.

Zo, die zijn soepel...
Kennelijk nu ze buiten de (directe) bancaire regels vallen.. achten zij zich minder gehouden aan 'de geest van' de (BPM) wet?

Het risico op een eventuele BPM naheffing zal zeker wel op het bordje van de partij die de rekening betaalt, gelegd worden. ;)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/belasting_van_personenautos_en_motorrijwielen_bpm/naheffingsaanslag/

Mcsluis zei:
E-One zei:
Het is vast al 100x op andere forums besproken, maar evengoed even hier de term 'chiptuning' droppen. Iemand weet hoe dat zit/kan op een leasewagen?

Even de 120pk BlueHDI opkrikken naar 148pk? https://www.vtune.nl/chiptuning-peugeot/peugeot-308/

Chiptuning is gewoon NOT DONE. Laat maar.

Bij alphabet leasing waar ik lease, kan dat gewoon. Kosten kunnen worden meegenomen in leasebedrag, en brandstof toeslag stijgt met 15%.
Huh wat? Kan je dit verder uitleggen? Ik zit ook bij alphabet en net een offerte gekregen voor een BLP HB.

Erik1967 zei:
Accessoires:
** veel **, bergruimte onder hoedenplank, ** nog meer **

Deze heb ik ook en is heel handig maar... doet geen recht aan het kwaliteitsgevoel van de 308.
Bij een minder strakke weg of drempels zorgt deze bak toch voor wat kraakjes (plastic op plastic).
Daarom dit weekend er zelf maar even wat viltjes onder plakken. Hopen dat het helpt.

Gilletti zei:
Erik1967 zei:
Accessoires:
** veel **, bergruimte onder hoedenplank, ** nog meer **

Deze heb ik ook en is heel handig maar... doet geen recht aan het kwaliteitsgevoel van de 308.
Bij een minder strakke weg of drempels zorgt deze bak toch voor wat kraakjes (plastic op plastic).
Daarom dit weekend er zelf maar even wat viltjes onder plakken. Hopen dat het helpt.

Bergruimte onder de hoedenplank als optie? Bij mij was dat standaard alleen noemen ze het dan een.kofferbak ;-)

J_P_P zei:
Huh wat? Kan je dit verder uitleggen? Ik zit ook bij alphabet en net een offerte gekregen voor een BLP HB.

Precies wat er staat. Het kan, maar het kost geld. Je leasemij kan jou de meest actuele info verschaffen.

Zo, die zijn soepel...
Kennelijk nu ze buiten de (directe) bancaire regels vallen.. achten zij zich minder gehouden aan 'de geest van' de (BPM) wet?

Het risico op een eventuele BPM naheffing zal zeker wel op het bordje van de partij die de rekening betaalt, gelegd worden. winking smiley

Logisch toch. U vraagt, wij draaien. Waarom zou de leasemij moeten opdraaien voor de keuzes van de eindgebruiker. Het is de taak van de leaserijder om uit te zoeken of dit fiscale consequeties kan hebben, en zal deze logischerwijs ook moeten dragen.

Anyway gister bericht van de dealer. Hij verwacht mij BLP in de 1e week van juni, en hoopt de 2e week uit te kunnen leveren.
Zou erg fijn zijn, want de 18e ga ik richting zuid frankrijk, en die rit wil ik maken met de 308!

Entree bij Nefkens oost: https://www.youtube.com/watch?v=GB57Kcr8SQU

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn nieuwe auto gisteren in Oosterhout is aangekomen! :)
De dealer rekent met max. 5 dagen transport naar de dealer, en daarna max. 5 dagen voor de 0-beurt (geen achteraf inbouw van leer)
Dus zoals het nu lijkt met de Pinksteren de nieuwe 308 voor de deur :)
Het betreft een 308 1.6 BlueHDi Allure dark blue, besteld in nov 2013.

Mcsluis zei:
J_P_P zei:

Precies wat er staat. Het kan, maar het kost geld. Je leasemij kan jou de meest actuele info verschaffen.

Geef je dan als 'Accessoire' chiptuning op? En wat vind de Peugeot dealer hier van?

J_P_P zei:
Mcsluis zei:
J_P_P zei:

Geef je dan als 'Accessoire' chiptuning op? En wat vind de Peugeot dealer hier van?
Bel even met Alphabet, daar krijg je antwoord op al je vragen. Dat is sneller en makkelijker dan dit forum.

Mcsluis zei:
J_P_P zei:
Mcsluis zei:
J_P_P zei:

Bel even met Alphabet, daar krijg je antwoord op al je vragen. Dat is sneller en makkelijker dan dit forum.

En deel je bevinden met ons als je wilt, ik ben ook wel benieuwd wat ik straks nog kan doen met mijn 308.

Hans406 zei:
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn nieuwe auto gisteren in Oosterhout is aangekomen! :)
De dealer rekent met max. 5 dagen transport naar de dealer, en daarna max. 5 dagen voor de 0-beurt (geen achteraf inbouw van leer)
Het betreft een 308 1.6 BlueHDi Allure dark blue, besteld in nov 2013.

Gaaf, dan moet die van mij (Eind Nov 2013) ook in aantocht zijn, maar ik verwacht echt niet van de dealer dat hij me zo uitgebreid gaat inlichten :S

Ik zet nog steeds in op +/- 6 juni.

Bij mij. Athlon stelt over chiptuning het volgende:

"Chiptuning is niet toegestaan. Dit heeft met name te maken met de wijzigingen in co2 waarde en dergelijke waardoor de BPM op de auto ook onjuist zou zijn ten opzichte van het kenteken. In dat geval komt de fiscus om de hoek kijken. Dit hebben we liever niet, vandaar dat we hebben besloten chiptuning niet toe te staan."

Ik heb zojuist van mijn dealer te horen gekregen dat de BLE SW in week 27 bij de dealer staat. Ik heb hem zelf eind maart besteld, maar de dealer had er eind 2013 al een groot aantal besteld.

Zojuist van mijn dealer te horen gekregen dat mijn 308SW BLE toegewezen is. Oftewel hij is of wordt zeer binnenkort gelost in Oosterhout. Dan naar de dealer en leer inbouwen. Richtdatum is nu 18 juni afleveren en rijden!

Tweewout zei:
Mijn 308 SW BLE is geproduceerd! Mijn dealer heeft een chassisnummer in het systeem staan en dat wil zeggen dat hij gemaakt is! Van de 67 verkochte SW's bij deze dealer zijn er nu 2 met een chassisnummer.

Levering stond voor week 23 in Nederland en dat gaat dus nu zo goed als zeker gehaald worden! Hopelijk heb ik hem dan binnen 2 weken daarna voor de deur staan!

Vandaag heb ik ook bericht gehad van de dealer. Mijn 308SW BLE is volgende week bij de dealer en deze maand ga ik hem ook nog krijgen. Ik heb hem 21 februari besteld.

poenga zei:
Vandaag heb ik ook bericht gehad van de dealer. Mijn 308SW BLE is volgende week bij de dealer en deze maand ga ik hem ook nog krijgen. Ik heb hem 21 februari besteld.

Spannend... mijne is 14 februari besteld (weliswaar Allure)... Telefoon ligt klaar ;)

Nefkens Utrecht kreeg er vandaag een aantal binnen zag ik. In de Showroom stonden er nog 3; blauw en grijs..

2z8vix0.jpg

2h8b7s3.jpg

Ja volgens mij gaat het nu ook hard!

Ik had de mijne eind januari besteld en leverdatum wordt nu 18 juni ipv de geplande 10 juni. Valt mee dus!

Dealer heeft een 1.6 eHDI als demo auto. Vandaag in proefgereden maar wat een heerlijke en fijne motor met genoeg pit erin en dat met 14% bijtelling! Dat worden 3 jaartjes fijn sturen!

Net een telefoontje van de dealer gehad. M'n 308 1.6 bluehdi BLP Dark Blue is vanavond binnengekomen. Bestelling is begin november 2013 de deur uit gegaan.

Vandaag bevestiging gehad van dealer:
Geheel volgens plan en afspraak komt mijn SW BLE 120 bHDi eind juni binnen. Levering begin juli na afbouw met wat gekkigheid.

Ik heb ook een update, mijn Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 Blue-HDi 120pk - E6, besteld in augustus is gisteren geproduceerd ! Woww :-) Echter het lukt echt niet om de auto uit te leveren volgende week, dus toch maar op huwelijks reis zonder. Had jullie graag als eerste een video laten zien als een van de eerste bestellers :-) Het wordt na de huwelijksreis :-) Veel plezier aan iedereen die em eerder hebben !

Jeetje, jij bent de echte early adopter vwb deze new 308. Augustus 2013 lijkt alweer zo lang geleden. Jij drukte al op de bestelknop toen ik nog naar plaatjes keek en wachtte op de brochure. Uiteindelijk mijn werkgever overtuigd dat ik al in november 2013 moest gaan bestellen wilde ik niet in het voorjaar 2014 achter het net vissen en achteraan de rij kon aansluiten. Mijn huidige nissan QQ is nu 23 dagen overdue en 3000km. Ach ja, het is nog een jonge wagen van 3 jaar maar hij wordt wel wat minder. Tijd voor een premium bak. Nog 2 a 3 weken. Las dat de A7 nu ook full led kreeg...het premium segment...dat is de 308 toch. (:P)

Veel plezier op je huwelijksreis...

E-One zei:
Bij mij. Athlon stelt over chiptuning het volgende:

"Chiptuning is niet toegestaan. Dit heeft met name te maken met de wijzigingen in co2 waarde en dergelijke waardoor de BPM op de auto ook onjuist zou zijn ten opzichte van het kenteken. In dat geval komt de fiscus om de hoek kijken. Dit hebben we liever niet, vandaar dat we hebben besloten chiptuning niet toe te staan."

(tu)

Hans406 zei:

Werkdagen of weekdagen? ;)

Aankomende week hemelvaart week.. valt minimaal een dag uit.. als het tegenzit een lang weekend.

Vanmorgen om 9.30 uur was het dan eindelijk zover, ik kon eindelijk mijn in Oktober bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI Hatchback ophalen.

Peugeot 308 Allure 1.6 blue hdi hatchback

Opties:

Kleur Noir perla nera
Zwart Lederen bekleding
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Pack Securite
Getinte ramen
Achteruitrijcamera
Denon Hi-fi geluidssysteem
Afneembare trekhaak
17 inch Emeraude velgen (Topaze worden erbij geleverd met winterbanden)

IMG_2069.JPG

IMG_2074.JPG

IMG_2076.JPG

IMG_2078.JPG

IMG_2072.JPG

Zeer fraai!

Die Emeraude zijn hun bijzondere (want voor minder geld heb je ook 18" ) meerprijs echt waard. Nog een maandje wachten en dan kan je zien hoe ze onder de SW staan;)

Gister de allernieuwste (dikkere) brochures meegekregen van de SW.
Ziet er allemaal fraai uit, mooi foto materiaal(tu)

2po8nch.jpg

Gaaf man! He's here. In de overbetuwe te bezichtigen en met radio538 op. Eindelijk een 308 HB met euro6 blok. Nu nog de eerste BLP :)

Mooie auto kilometervreter. Kan je ook ook een foto nemen in het donker met de koplampen aan en interieur verlichting. Tnx!

Kilometervreter2014 zei:
Vanmorgen om 9.30 uur was het dan eindelijk zover, ik kon eindelijk mijn in Oktober bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI Hatchback ophalen.

Netjes, feli!

Zie ik nu goed dat de middenarmsteun niet met leer is bekleed?

Terug
Bovenaan