Peugeot 308 (SW p. 26)

Durashift zei:
Hans406 zei:
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn nieuwe auto gisteren in Oosterhout is aangekomen! :)
De dealer rekent met max. 5 dagen transport naar de dealer, en daarna max. 5 dagen voor de 0-beurt (geen achteraf inbouw van leer)
Dus zoals het nu lijkt met de Pinksteren de nieuwe 308 voor de deur :)

Werkdagen of weekdagen? ;)

Aankomende week hemelvaart week.. valt minimaal een dag uit.. als het tegenzit een lang weekend.

Ik ga maar uit van werkdagen. Wel begreep ik dat ze de vrijdag na Hemelvaart gewoon aan het werk zijn!

Kilometervreter2014 zei:
Vanmorgen om 9.30 uur was het dan eindelijk zover, ik kon eindelijk mijn in Oktober bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI Hatchback ophalen.

Gaaf zeg! Mooie wielen inderdaad!

Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:
Vanmorgen om 9.30 uur was het dan eindelijk zover, ik kon eindelijk mijn in Oktober bestelde Peugeot 308 Allure 1.6 Blue HDI Hatchback ophalen.

Netjes, feli!

Zie ik nu goed dat de middenarmsteun niet met leer is bekleed?

Ja klopt, de middenarmsteun is niet met leer bekleed. Dit is wel praktisch, mijn vorige auto had dit wel maar dat plakte altijd heel erg in de zomer. Het is alleen wat minder mooi...

Kilometervreter2014 zei:
Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:

Netjes, feli!

Ja klopt, de middenarmsteun is niet met leer bekleed. Dit is wel praktisch, mijn vorige auto had dit wel maar dat plakte altijd heel erg in de zomer. Het is alleen wat minder mooi...

Dat is best vreemd, op andere foto's is de armsteun wel met leer bekleed. Had ik wel verwacht bij full leather. foto

308 vs Rivals :https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/308/87139/peugeot-308-vs-rivals
Runner-up

Europcar breidt hun vloot uit met 1200 308's.
https://www.teinteresa.es/deportes/motor/Europcar-incorporara-unidades-Peugeot-flota_0_1142286305.html
Dus daarom moesten wij zo lang wachten...geintje*-)

Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:
Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:

Netjes, feli!

Dat is best vreemd, op andere foto's is de armsteun wel met leer bekleed. Had ik wel verwacht bij full leather. foto

Hmm, heel apart.
Je hebt toch 'af fabriek' leer, kmvr2014?

ENTE zei:
Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:
Mcsluis zei:
Kilometervreter2014 zei:

Netjes, feli!

Hmm, heel apart.
Je hebt toch 'af fabriek' leer, kmvr2014?

Ik heb al een mailtje naar de dealer verstuurd, met de vraag of er misschien een fout gemaakt is. Anders moeten ze de middenarmsteun maar vervangen voor een exemplaar die bekleed is met leder, want op alle foto's in de folders is de middenarmsteun wel met leder bekleed namelijk.

Kilometervreter2014 zei:
Ik heb al een mailtje naar de dealer verstuurd, met de vraag of er misschien een fout gemaakt is. Anders moeten ze de middenarmsteun maar vervangen voor een exemplaar die bekleed is met leder, want op alle foto's in de folders is de middenarmsteun wel met leder bekleed namelijk.

Niet helemaal vergelijkbaar maar bij mijn leder-alcantara interieur is de armsteun wel netjes van hetzelfde leer als de zijkanten van de stoelen.

Gilletti zei:
Kilometervreter2014 zei:

Niet helemaal vergelijkbaar maar bij mijn leder-alcantara interieur is de armsteun wel netjes van hetzelfde leer als de zijkanten van de stoelen.

Volgens mij is het een goed voorbeeld dat het idd niet helemaal klopt. Ik zie alcantara of leer als gelijkwaardige upgrade, de een heeft liever leer, de ander alcantara.

Conclusie, ik denk dat het een foutje is. Laten we eerlijk zijn, alles in die wagen van KMV2014 is leer, zelfs de deurpanelen. En dan zou de designer van de wagen hebben bedacht dat de middenarmsteun van stof is? Nee, lijkt me niet.

Het goede nieuws is dat zoiets natuurlijk erg makkelijk te vervangen is.

Kilometervreter2014 zei:

Gefeliciteerd met de fraaie wagen.

Je schrijft zelf dat een midden armsteun van stof praktischer is, waarom dan de wens tot vervanging als het een foutje blijkt te zijn?
Kleurtechnisch is er ook geen bezwaar... bij een cognac kleurig leder zou ik er mij iets meer bij voor kunnen stellen.

Net als vele hier ook blind een 308 SW besteld. Nou ja, bijna blind, want wel kunnen proefrijden in de hatchback. Vandaag bij Peugeot dealer in Assen en Emmen geweest en hem in het echt gezien. In Assen staat overigens de 308 SW BLE in de showroom voor wie die live wilt zien.

Mooie auto, ben blij met mijn keuze.

Ik heb overigens volgende bij de leasemaatschappij besteld.

308 SW BLE 1.6 HDi
Opties: CD speler, achteruitrijcamera, Premium stoelen, zonneschermen, Blanc Nacre metallic kleur, afneembare trekhaak, de audio upgrade en DVD schermen. Geen leer.

Besteldatum 17-3-2014. Verwachte leveringsdatum zou eerst medio augustus-september zijn. Maar werd bij bestelling 31-7-2014. Twee weken geleden bijgesteld naar 25-7-2014.

Alias81 zei:
Essai-video-nouvelle-peugeot-308-2013-3.jpg

Kan iemand mij vertellen welke kleur dit is?
Als ik de andere foto's hier bekijk lijkt het me geen Gris Artense, maar ik vind het ook niet op Gris Alu lijken.

Dit is de kleur (en velgen :) ) die ik graag wil bestellen...

Dit is een kleur die je krijgt als je kunstlicht op een grijze auto zet en de witbalans van je camera niet goed is ingesteld, of de foto achteraf niet goed is gecorrigeerd.

Kilometervreter2014 zei:

Peugeot 308 Allure 1.6 blue hdi hatchback

Opties:

Kleur Noir perla nera
Zwart Lederen bekleding
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Pack Securite
Getinte ramen
Achteruitrijcamera
Denon Hi-fi geluidssysteem
Afneembare trekhaak
17 inch Emeraude velgen (Topaze worden erbij geleverd met winterbanden)

Mooie auto geworden, zeer chique uitsraling ook met die velgen!
Merk je veel verschil met de Denon upgrade tov de standaard speakers?
En mij werd ook verteld bij bestellen van de auto dat de Denon niet icm BlueHDI geleverd kon worden door de AdBlue tank. Heb jij dit achteraf alsnog laten doen? Zou dit ook wel graag willen hebben namelijk.

Deedrieen zei:
Kilometervreter2014 zei:

Peugeot 308 Allure

En mij werd ook verteld bij bestellen van de auto dat de Denon niet icm BlueHDI geleverd kon worden door de AdBlue tank. Heb jij dit achteraf alsnog laten doen? Zou dit ook wel graag willen hebben namelijk.

Het betreft hier een Allure dus is denon een optie. Bij Blue Lease dus niet beschikbaar maar wel als accessoire de EBS soundupgrade en dat is weer mooi voor de meeste zakelijke rijders, want dit is achteraf gemonteerd dus telt niet mee voor de fiscus.

Over de denon set heb ik nog weinig vernomen.

Op de infotec website van Peugeot lees ik in de handleiding dat de verlichting ook in te schakelen is met behulp van de afstandsbediening. Er schijnt hiervoor een speciaal knopje te zijn... Weet iemand waar deze zit? Ik ken enkel de sleutel met open-kofferbak-dicht indeling..

Staat op pagina 50 van de handleiding: https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/#top

Ongetwijfeld al beantwoord.. maar als je een BLE bestelt in een SW kun je dan wel pack securité en/of andere opties krijgen? Mij is alleen de cdspeler/achteruitrijcamera en premium stoelen bekend.

Ik wil eigenlijk een BlueLease Premium, maar die schijnt niet te bestaan voor SW's. Ik wil namelijk alle opties van de premium mee bestellen, los van de CD speler. Als dit achteraf ingebouwd kan worden ben ik ook tevreden.

Mark de Asfalttijger zei:
Op de infotec website van Peugeot lees ik in de handleiding dat de verlichting ook in te schakelen is met behulp van de afstandsbediening. Er schijnt hiervoor een speciaal knopje te zijn... Weet iemand waar deze zit? Ik ken enkel de sleutel met open-kofferbak-dicht indeling..

Staat op pagina 50 van de handleiding: https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/#top

Mijn sleutel heeft drie knopjes. De middelste heeft het verlichtingssymbool en daarmee kun je inderdaad je verlichting laten branden.
Om je auto te zoeken o.i.d.. :T

Auto gewassen en mooi weer. Daarom even wat nieuwe plaatjes geschoten op een rustig plekje.
Helaas vind ik dat de iPhone kwaliteit geen recht doet aan de mooie rode kleur. In werkelijkheid straalt, glimt en fonkelt deze echt veel meer.

IMG_0288_zps2c001cc0.jpg

IMG_0287_zps30db810b.jpg

IMG_0281_zpsddc76400.jpg

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

IMG_0285_zps2b8645d1.jpg

eAzi zei:
Ongetwijfeld al beantwoord.. maar als je een BLE bestelt in een SW kun je dan wel pack securité en/of andere opties krijgen? Mij is alleen de cdspeler/achteruitrijcamera en premium stoelen bekend.

Ik wil eigenlijk een BlueLease Premium, maar die schijnt niet te bestaan voor SW's. Ik wil namelijk alle opties van de premium mee bestellen, los van de CD speler. Als dit achteraf ingebouwd kan worden ben ik ook tevreden.

Soms is het antwoord inderdaad dichterbij dan je denkt, namelijk de vorige pagina...

2ry25ab.jpg

Ik heb mijn HB 308 BlueLease Premium 1.6 120pk BlueHDi Blanc Banquise besteld eind maart met de verwachte levertijd half juni. De levering staat nu gepland volgens de dealer op laatste week juli.

Oja ik heb privé een 508 SW met de 18 inch zoals onder de zwarte 308 SW

dit is als je geen keyless-entry heb
als je dit wel heb op het dichte slotje klikken dan gaan de richting aanwijzers knipperen en de binnen en instap verlichting voor een korte tijd branden

Hermann zei:

als je dit wel heb op het dichte slotje klikken dan gaan de richting aanwijzers knipperen en de binnen en instap verlichting voor een korte tijd branden

Ik heb idd geen keyless entry maar wél follow-me home en verlichting onder de spiegels. Ook de andere beschreven knippers en lampjes gaan aan als je de auto afsluit.
Dus die theorie gaat niet op.

Gilletti zei:
Hermann zei:

Ik heb idd geen keyless entry maar wél follow-me home en verlichting onder de spiegels. Ook de andere beschreven knippers en lampjes gaan aan als je de auto afsluit.
Dus die theorie gaat niet op.
klopt maar bij mij werkt dat zo de auto moet wel eerst afgesloten zijn en dan op het dichte slotje nogmaals

Ik heb nog geen foto's gezien van het motorblok... en eventueel de plaats waar de Adblue tank zit verstopt (tank dop). Zou iemand dit eens kunnen plaatsen aub?

kristh zei:
Ik heb nog geen foto's gezien van het motorblok... en eventueel de plaats waar de Adblue tank zit verstopt (tank dop). Zou iemand dit eens kunnen plaatsen aub?

Bij de SW zit het ad blue tankje in de kofferbak. Deze moet om de 15000 tot 20000 km worden gevuld door de dealer

MOTORHEAD83 zei:
kristh zei:

Bij de SW zit het ad blue tankje in de kofferbak. Deze moet om de 15000 tot 20000 km worden gevuld door de dealer

Ja dat weet ik, maar ik had er graag eens foto's van willen zien.

Kijk anders even in het instructie boekje vanaf pagina 271

public.servicebox.peugeot.com/dtt/ddb/modeles/308n/308n_308/ed01-14/nl_nl/contenu/AP-308_II_01_2014_NL.pdf

De lampen met de AB aan laten gaan kan als de functie "leaving home" aanwezig/actief is. Zie pagina 179 van het instructie boekje.

kristh zei:

Op pagina 41 heb ik deze gepost:

11lkch5.jpg

De Adblue tank zit achterin, geen foto....:T

ENTE zei:
kristh zei:

Op pagina 41 heb ik deze gepost:

11lkch5.jpg

De Adblue tank zit achterin, geen foto....:T

Bedankt ENTE :)

Gilletti zei:

Mijn sleutel heeft drie knopjes. De middelste heeft het verlichtingssymbool en daarmee kun je inderdaad je verlichting laten branden.
Om je auto te zoeken o.i.d.. :T

Auto gewassen en mooi weer. Daarom even wat nieuwe plaatjes geschoten op een rustig plekje.
Helaas vind ik dat de iPhone kwaliteit geen recht doet aan de mooie rode kleur. In werkelijkheid straalt, glimt en fonkelt deze echt veel meer.

IMG_0288_zps2c001cc0.jpg

IMG_0287_zps30db810b.jpg

IMG_0281_zpsddc76400.jpg

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

IMG_0285_zps2b8645d1.jpg

Staat mooi, die wielen. Kleur past ook goed bij het alcantara naar mijn mening.

Poekoek zei:
Staat mooi, die wielen. Kleur past ook goed bij het alcantara naar mijn mening.

Thanks. Inderdaad matcht dat heel goed samen.
Ik zou haast overwegen om alle chroomstripjes, randjes en frutsels te laten "darkchromen" maar dat gaat nét even te ver... :T

nieuwe week...nieuwe kansen op goed nieuws en aflevermomenten van de eerste E6 blokken...?

E-One zei:
nieuwe week...nieuwe kansen op goed nieuws en aflevermomenten van de eerste E6 blokken...?

Zojuist mail van Leasemij/Dealer dat de leverdatum van 05-06-2013 naar 13-06-2013. De auto is volgens systeem in productie.
Denk dat deze datum vrijwel definitief is.

Weer 8 dagen erbij...:(
Ik ga einde van de week maar weer eens informeren..een week voor de laatste gecommuniceerde binnenkomst datum (6-6)

Nog een land waar de levering is begonnen:
Eind Mei (nu dus) gaat de SW in de BRD - EU's grootste markt - los.
(nog langere wachttijd?)

AMS meldt een
"comfi en soevereine station".
"de 3 pitter van 130 pk voelt aan als een motor met 1 of 2(!!) cilinders meer".
"ook het Peu (= Faurecia!) dash kun je knuffelen".
"bij een bepaalde lichtinval zie je op het info-scherm alleen vinger afdrukken (of welk lichaamsdeel dan ook)".
(geven de fabrikanten trowens advies hoe je dat schoon moet houden?)

https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrberichte/peugeot-308-sw-um-laengen-besser-8298573.html

E-One zei:
Ik ga einde van de week maar weer eens informeren..een week voor de laatste gecommuniceerde binnenkomst datum (6-6)
Haha worden ze niet gek daar bij jou? :)

Ik ben afgelopen vrijdag even bij de dealer geweest.. stond een hele mooie zwarte SW, binnenkort voor de lol even mee rijden. (Sorry geen foto's)
Verder wacht ik gewoon lekker af, blijven vragen wordt de datum niet anders van.. en het is nu weer lekker weer voor mijn Triumph dus vermaak me daar ondertussen wel weer mee.

HanTheMan zei:
E-One zei:
Haha worden ze niet gek daar bij jou? :)

Ik ben afgelopen vrijdag even bij de dealer geweest.. stond een hele mooie zwarte SW, binnenkort voor de lol even mee rijden. (Sorry geen foto's)
Verder wacht ik gewoon lekker af, blijven vragen wordt de datum niet anders van.. en het is nu weer lekker weer voor mijn Triumph dus vermaak me daar ondertussen wel weer mee.
Ken het wel hoor, kan ook niet wachten tot er een wat concreter datum bekend is. Ga volgende week wel eens navragen op het werk, zou dan twee weken voor de beloofde half juni zijn.

Gilletti zei:
eAzi zei:

Soms is het antwoord inderdaad dichterbij dan je denkt, namelijk de vorige pagina...

2ry25ab.jpg

Bedankt voor je reactie, maar juist op basis van dat plaatje stelde ik mijn vraag :)

Misschien niet helemaal duidelijk dus even concreet:

Kun je een 308 SW bestellen als BLP? (Zo ja, welke leasemij? Leaseplan, Multilease en Directlease in ieder geval niet)

Zo niet: Kun je de BLP opties achteraf laten inbouwen in de BLE?

Dat lijkt me niet he, anders stond er wel een O-tje. Ik had ook nog wel voor de full led lampen gegaan in mijn Blue Lease. In Executive uitvoering moet ik daar gelijk weer een glazen dak bij afnemen, dan word het weer wat te gek.

eAzi zei:
Kun je een 308 SW bestellen als BLP? (Zo ja, welke leasemij? Leaseplan, Multilease en Directlease in ieder geval niet)

Nee, dat kan niet. De SW is er op het moment alleen in BL of BLE uitvoering. En je kan hier maar een beperkt aantal opties op krijgen. Bijv. Keyless Entry zal niet eens gaan. Pack Security ook niet. Etc.

Maar dit kan je allemaal terug vinden in de prijslijst die op de website van Peugeot te downloaden is.

Mijn dealer verwacht wel dat er tzt een BLP uitvoering van de SW komt, maar die zal dan zonder glazendak zijn, om de CO2 uitstoot te verlagen zodat deze toch weer in de 14% bijtelling komt. Ik probeer nog even te wachten hierop.

SailingDuck zei:
Dat lijkt me niet he, anders stond er wel een O-tje. Ik had ook nog wel voor de full led lampen gegaan in mijn Blue Lease. In Executive uitvoering moet ik daar gelijk weer een glazen dak bij afnemen, dan word het weer wat te gek.
Neem aan dat je het nu over een HB hebt, want bij een SW kan je een BLE niet voorzien van Full LED. En het glazendak bij de BLE is standaard.

Als je Full LED wil op je SW, moet je een Allure nemen. Dan kun je verder alle opties kiezen die je maar wilt. Je kunt er dan ook voor kiezen het glazen dak niet te nemen. Enig puntje is dan dat je 20% bijtelling hebt i.p.v. 14%....

eAzi zei:

Nee, mijn dealer adviseerde de Allure SW te bestellen. Deze is minder scherp geprijsd, maar kan je wel alle opties nemen en is gewoon 14%.

Edit: Hans had hem al beantwoord :)

J_P_P zei:
eAzi zei:

Nee, mijn dealer adviseerde de Allure SW te bestellen. Deze is minder scherp geprijsd, maar kan je wel alle opties nemen en is gewoon 14%.

Juist de Allure is 20%... De SW BL en BLE zijn juist hierom op basis van de Active terwijl de BLP HB wél op basis van de Allure beschikbaar is.

SW en Allure neus == 20% bijtelling.

J_P_P zei:
eAzi zei:

Hopelijk heb jij niet op basis van deze info besteld!
Komen trouwens een hoop vragen voorbij die gewoon in de brochure staan. Zo ingewikkeld is deze toch niet?

its_me_leon zei:
Darkside zei:
Ja erg mooi. Alleen jammer dat het dak zelf niet open kan.
Zoals bv bij de golf en de octavia.
Wel is het dak lekker groot.

Ik heb dat ooit gehad op een Renault Grand Scenic maar dat was geen succes. Veel wind suis bij hogere snelheden (met dicht dak).
In eerste instantie had ik dan ook de 308 besteld zonder glazen dak. Later toch gewijzigd naar met op aandringen wederhelft.
Wat vreemd is, is dat als je geen glazen dak hebt, je een lange antenne op je dak krijgt en dat vind ik geen porum.

Zaterdag gereden met de SW en dat dak is echt groot. Was verbaasd. De kids vinden het geweldig, dus als het de SW wordt, dan doe ik hem met het glazen dak.

J_P_P zei:
eAzi zei:

Minder scherp geprijst en 20% bijtellig => twee keer genaaid dus in jouw geval . Wat een waardeloze dealer.

Blijkbaar hebben er een aantal moeite om de brochure te vinden (én te lezen), hier een linkje: https://www.peugeot.nl/brochures-model/nieuwe-308/sw/

Waarschijnlijk is je dealer in de war met de Allure HB, die is wel in 14% bijtelling te krijgen, vandaar dat er ook BLP in 14% is...

30714.png

Graag verwijs ik nog naar de Feline.cc site waar mooie foto's staan in afwachting van een levering in de nabije toekomst.

308 HB: https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308/308-2/
308 SW: https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308-sw/308-sw-2/

E-One zei:
Graag verwijs ik nog naar de Feline.cc site waar mooie foto's staan in afwachting van een levering in de nabije toekomst.

308 HB: https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308/308-2/
308 SW: https://www.feline.cc/photos/modeles/peugeot-308-sw/308-sw-2/
Mooi folder foto's ....

Zelf kijk ik hier voor real life foto's:
- 308 SW: https://www.gaspedaal.nl/Peugeot/308/?kmax=5000&bmin=2014&crs=Stationwagon&srt=pr (staan ook meerdere BLE's tussen)
- 308 HB: https://www.gaspedaal.nl/Peugeot/308/?kmax=5000&bmin=2014&crs=Hatchback&srt=pr

Terug
Bovenaan