Guest
https://a.ccdn.es/cnet/contents/media/peugeot/308/1061380.jpg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dmp61 zei:We weten natuurlijk allemaal dat fabrieks cijfers een utopie is, maar bijna 40% verschil minder in de praktijk?
Het toeval wil dat wij net een kleine week zo’n vers dieseltje hebben en er nu bijna 1000 km mee hebben gereden. Bij een normale rijstijl alle combinaties van wegverkeer meegemaakt (snel-, 80km wegen, stad, files etc.) + de airco altijd aan. De boordcomputer geeft nog steeds een gemiddelde op van 4.4/100 (of die moet zo afwijken!) m.a.w. ruim boven de 1:20. Auto staat niet op energy zuinige banden. Er is weliswaar nog niet getankt maar moet me toch erg sterk vergissen dat het nog veel anders wordt. In alle afgelopen jaren dat we in een nieuwe auto zijn begonnen is het gem. verbruik meestal zo’n 20% ongunstiger als fabrieksopgave dus neem aan dat de 308 daarop geen uitzondering zal zijn.
Verder een leuk filmpje en verslag.
Darkside zei:Weet iemand wat voor automaat er in de 308 geleverd wordt?
is dat dezelfde als in de 508 (dus een gerobotiseerde handbak) of een "ouderwetse" automaat met koppelvervormer?
Fukuppy zei:dmp61 zei:We weten natuurlijk allemaal dat fabrieks cijfers een utopie is, maar bijna 40% verschil minder in de praktijk?
Het toeval wil dat wij net een kleine week zo’n vers dieseltje hebben en er nu bijna 1000 km mee hebben gereden. Bij een normale rijstijl alle combinaties van wegverkeer meegemaakt (snel-, 80km wegen, stad, files etc.) + de airco altijd aan. De boordcomputer geeft nog steeds een gemiddelde op van 4.4/100 (of die moet zo afwijken!) m.a.w. ruim boven de 1:20. Auto staat niet op energy zuinige banden. Er is weliswaar nog niet getankt maar moet me toch erg sterk vergissen dat het nog veel anders wordt. In alle afgelopen jaren dat we in een nieuwe auto zijn begonnen is het gem. verbruik meestal zo’n 20% ongunstiger als fabrieksopgave dus neem aan dat de 308 daarop geen uitzondering zal zijn.
Verder een leuk filmpje en verslag.
Korte en/of nogal gevarieerde ritten zijn nu eenmaal funest voor het verbruik. Op echt lange ritten, met 100-120 kachelend over de snelwegen daarentegen, kun je met dit dieseltje juist prachtige waarden halen. Ik heb op die manier met de D2 in mijn Volvo (zelfde motor) al eens 1100 km op een tank gehaald (gemiddeld 1:22,6).
Desalniettemin haal ik over het totaal (66.000 km) gemiddeld een afwijking van bijna 60% tov de fabrieksopgave, en daarin ben ik bepaald niet de enige, of het meest extreme geval. Mijn dagelijkse ritten zijn dus erg gevarieerd qua snelheden en drukte. En ja, ik rij ook wel eens een tikkie te hard.
Boardcomputers geven doorgaans overigens onrealistische waarden op, de enige manier om het verbruik goed te bepalen is door de kilometers te delen op het aantal getankte liters.
Mooi. Aisin levert volgens mij wel goede automaten (gerucht is dat VW hun DSG's ook gaat vervangen voor automaten van aisin).Hans406 zei:Darkside zei:Weet iemand wat voor automaat er in de 308 geleverd wordt?
is dat dezelfde als in de 508 (dus een gerobotiseerde handbak) of een "ouderwetse" automaat met koppelvervormer?
Het is een volautomaat, dus met koppelomvormer, van de leverancier Aisin. 6-traps, in eerste instantie beschikbaar voor de 1.2 e-THP en de 2.0 BlueHDi.
its_me_leon zei:Mooie beelden. Jammer dat ik er niet veel van versta
https://fr.cars.yahoo.com/video/essai-nouvelle-peugeot-308-sw-084205073.html
dmp61 zei:60% lijkt mij vrij veel tja het is maar hoe je ermee omgaat en ja we weten ook wel dat je het echte verbruik moet delen "door de kilometers te delen op het aantal getankte liters'' maar het verschil t.o.v. boordcomputers zoveel. Kortom als ik gemiddeld zou uitkomen op 1:22 over het gehele jaar genomen hoor je mij niet klagen.
Misschien zelf eerst even het filmpje bekijken voordat je hem klakkeloos plaatst ? Gaat over het vorige model ....E-One zei:Tis vrijdagmiddag en tijd voor de volgende ESSAI:
https://video-streaming.orange.fr/auto-moto/essai-peugeot-308-sw_9709719.html
Opast zei:Misschien zelf eerst even het filmpje bekijken voordat je hem klakkeloos plaatst ? Gaat over het vorige model ....E-One zei:Tis vrijdagmiddag en tijd voor de volgende ESSAI:
https://video-streaming.orange.fr/auto-moto/essai-peugeot-308-sw_9709719.html
Of is dit een ESSAI van je ?
Darkside zei:Heb nu DSG en dat rijdt wel heerlijk (mijn mening) en zou in de volgende auto weer graag een "automaat" willen.
Misschien toch maar een keer proefrijden in een 308 (sowieso voor de feeling) en dan liefst nog een x met automaat.
marco71 zei:vandaag mijn peugeot 308 sw bleu lease exclusive besteld
kleur robi rouge
glazen dak
chroom instap lijsten
EBS sub woofer + Booster
230v Aansluiting 150 w + usb tussen de voorstoelen
16 inch Granat velgen
kunstof bodem bak in de kofferbak
Alles dragers voor de dak koffer
Volledig leren bekleding
comfort stoelen
leverdatum volgens mijn dealer was 17 julli maar word nu later i.v.m de speciale stoelen
Purple zei:ik vraag me af of de audio verbetering echt een must is. De standaard installatie heb ik nog nooit gehoord. Ik heb nu een business lease bmw 3 serie die kwa geluid super is. De stap naar de Peugeot 308 in BL executive versie is wat dat betreft een surprise denk ik. Denk dat ik de auto na 500m vanaf de dealer ga parkeren om het aan te horen. Ben nu wel verwend met die BMW, ik wil niet te veel gaan inleveren kwa geluidskwaliteit.
Wat vinden de eerste 308 eigenaren hier van het geluid eigenlijk ?
Purple zei:Wat vinden de eerste 308 eigenaren hier van het geluid eigenlijk ?
Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Anyway, mijn keuze is op de V40 gevallen. Bestelling is al de deur uit.
Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Heb je nu werkelijk voor de V40 gekozen omdat jij de audio daarin beter vond klinken?(Zo leest je tekst namelijk wel)
der Magistrat zei:Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Heb je nu werkelijk voor de V40 gekozen omdat jij de audio daarin beter vond klinken?(Zo leest je tekst namelijk wel)
Ik zou die keuze niet zo gek vinden, geluidskwaliteit is voor mij ook erg belangrijk. Nu heb ik gekozen voor een 309, dus dan weegt het 'pure autorijden' meer, maar bij een moderne auto zou ik de audioinstallatie een belangrijke plaats in de afweging geven.
Mcsluis zei:der Magistrat zei:Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Ik zou die keuze niet zo gek vinden, geluidskwaliteit is voor mij ook erg belangrijk. Nu heb ik gekozen voor een 309, dus dan weegt het 'pure autorijden' meer, maar bij een moderne auto zou ik de audioinstallatie een belangrijke plaats in de afweging geven.
Audio is toch te upgraden? Als je liever auto A hebt, maar voor B kiest omdat daar het geluid standaard in beter klinkt, dan lijken mij de overwegingen niet helemaal juist.
ENTE zei:Uit het scoop topic:
![]()
Had ze nog niet gemonteerd gezien (wel keuze gemaakt) ; de Emeraude 17" zitten hieronder. Fraaie strakke velg.
Mcsluis zei:der Magistrat zei:Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Audio is toch te upgraden? Als je liever auto A hebt, maar voor B kiest omdat daar het geluid standaard in beter klinkt, dan lijken mij de overwegingen niet helemaal juist.
marco71 zei:vandaag mijn peugeot 308 sw bleu lease exclusive besteld
kleur robi rouge
glazen dak
chroom instap lijsten
EBS sub woofer + Booster
230v Aansluiting 150 w + usb tussen de voorstoelen
16 inch Granat velgen
kunstof bodem bak in de kofferbak
Alles dragers voor de dak koffer
Volledig leren bekleding
comfort stoelen
leverdatum volgens mijn dealer was 17 julli maar word nu later i.v.m de speciale stoelen
Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Deedrieen zei:Mcsluis zei:der Magistrat zei:Mcsluis zei:Joehannus zei:Ik ben dan wel geen 308 eigenaar. Maar ik vond de geluidskwaliteit van het standaard systeem slecht klinken. Ik draai ook veel house muziek. En had een eigen usb stick meegenomen. En bij een hoger volume kreeg je vervorming. Daarnaast merkte ik dat het systeem niet alle mappen kon lezen. Iets dat ik al eerder gelezen heb hier. Heb daarna in een V40 proefrit gereden. En dat was vele malen beter. En ook geen problemen met de mappenstructuur. En ik kom dus uit een A3 Sportback met navigatie, waar dat audio systeem van audi in ligt (niet eens de duurste variant). Dus ik ben wel enigszins verwend. Overigens heb je ook in dat audi navigatie systeem een kleine bug dat bestandsnamen niet te lang mogen zijn, anders worden de mp3's niet herkend. Had in die Volvo zo op het eerste gezicht geen problemen.
Heb nu 2 weken geleden ook een 308 BLP besteld en hoop hier vanaf juli ook in te kunnen rijden. Maar tijdens de testrit viel me al op hoe slecht de audio. En dan met name als het wat harder gaat, en hoe weinig bass erin zit. Kwaliteit op normaal geluidsniveau is dan wel goed. Mooi helder en zonder gekke dingen. Beter als de Leon waar ik in reed, waar alleen maar bass uit komt leek wel.
En vraag me af hoe "upgradebaar" de audio is. Vroeger in oude auto's was het simpel door deurpaneel eraf te halen en nieuwe erin te schroeven en klaar. Maar tegenwoordig heb je overal tweeters zitten, deurpanelen die op meerdere manieren vastzitten, kabels die overal aanvastzitten. Had in mijn vorige nieuwe auto ook de standaard aanwezige subwoofer vervangen. Maar dat had al aardig wat voeten in de aarde.
Mij is toen ok door de dealer verteld dat de Denon audio niet in te bouwen is in de diesel BLP. Doordat er op de plek waar het reservewiel zit, nu een tank zit waar een toevoeging aan de brandstof zit.
Wil daarom graag weten hoe moeilijk het is om de standaard audio te vervangen, en welke speakers erin moeten. Ben niet van het type sjonnie die in de stad zijn speakers hard zet (juist niet). Zit elke dag minstens 2uur in de auto en wil na een dag hard werken af en toe wel stoom af kunnen blazen, en dan gaat het geluid graag hard. Als er dan achteraf een leuk 2 of 3 componenten systeem in kan dan doen we dat. Maar ben beetje bang voor de ellende die achter de deurpanelen schuil gaat, en de tweeters.
ffocus08 zei:Nou zag ik bijgaande twee filmpjes en ik denk dat in het eerste filmpje een Gris Moka en een Gris Aluminium rijdt en in het tweede filmpje een Rouge Rubi.
Video 308 SW ( gris moka ? en gris aluminium ? )
Video van rode 308 SW
Mijn lichte voorkeur gaat op dit moment naar die lichte grijze.
Kan iemand bevestigen of dit inderdaad de Gris Aluminium kleur is ??
dmp61 zei:Wat ik zelf als irritant ervaar bij inbrekende verkeersinfo het gedreun op de achtergrond, zal ook wel met een instelling zijn te verhelpen (hoop ik).
NitroNL zei:ffocus08 zei:Nou zag ik bijgaande twee filmpjes en ik denk dat in het eerste filmpje een Gris Moka en een Gris Aluminium rijdt en in het tweede filmpje een Rouge Rubi.
Video 308 SW ( gris moka ? en gris aluminium ? )
Video van rode 308 SW
Mijn lichte voorkeur gaat op dit moment naar die lichte grijze.
Kan iemand bevestigen of dit inderdaad de Gris Aluminium kleur is ??
De tweede auto in het eerste filmpje is Gris Artense, geen Gris Aluminium.
HanTheMan zei:Top manik snap dan niet dat mijn dealer als verwachte leverdatum nu 10 juni noemt voor mij als afleverdatum.
Leren bekleding kost toch geen maand om er in te zetten?![]()
Dan nog zou jouw SW geen carvantrekker worden, want de HB mag meer gewicht trekken dan de SWENTE zei:...en ik heb niet eens een trekhaak erbij...:T
ENTE zei: