MK145
Net ingestapt
We hebben ons parelmoer 115pk HB dieseltje afgelopen vrijdag opgehaald en de eerste 500km zit er op. Na de laatste 22 jaar Renault te hebben gereden is de overstap naar Peugeot nog niet tegengevallen. Auto is mooi stil en voelt degelijk aan. Je rijdt al gauw te hard en dat is een compliment voor de auto. Schakelen is nog af en toe iets hakerig maar ga er vanuit dat dat over een paar duizend kilometer over is. Navigatie ben ik nog niet echt enthousiast over, rijstrookbegeleiding minder en reageert verder niet altijd even secuur daar is de TT van Renault m.i. zijn meerdere in. Audio is verder acceptabel in ieder geval beter als in onze vorige auto (beide gebruiken de Arkamys software). Voor mij nog geen reden om extra te gaan investeren (EBS). Waar we wel weer op moeten letten is dat we de auto op slot doen (1x drukken op handgreep) dat vergeten we nu nog steeds, bij de vorige kon je dus zo weglopen en ging vanzelf op slot (te veel verwend waarschijnlijk). Ben wel blij dat ik uiteindelijk toch de std 16’’ Topaz heb gehouden (antraciet afwerking ziet het remstof ook minder) samen met de 4seasons eronder blijft de auto mooi comfortabel en toch nog vrij stil. Bij de proefrit had ik een diesel met 18’’eronder en dat vond ik vrij stug. Over de ruimte op de achterbank hoef ik eigenlijk niets te zeggen dat is het enige echt negatieve.
Al met al een heerlijk rijdende auto.
[/URL][/img]
[/URL][/img]
Al met al een heerlijk rijdende auto.