Peugeot 308 (SW p. 26)

sfs zei:
Goed nieuws en slecht nieuws deze week: nog even het integrated sound pakket, slotbouten en luxe kentekenplaten toegevoegd aan mn leasebestelling. Jammer is dat week 17 nu toch midden/eind mei schijnt te worden. Iemand trouwens een idee waarom de dode hoek en automatische parkeerfunctie niet beschikbaar is voor de BlueHdi?
Misschien met totaal gewicht te maken. Daarbij is het vaker zo dat 14% versies niet alle opties hebben die de rest van de familie wel hebben.
Ook een Skoda GreenLine is niet zo uit te rusten als een GreenTech.

Mcsluis zei:
Zojuist mail van de Leasemij. Dealer heeft nu weer een nieuwe afleverdatum opgegeven: 05-06-2014 (IP 10-05-2014) . Besteld op 15-11-2014.
Met zo'n lange wachttijd, kunnen die paar weken er ook wel bij.

Thanx. Ik ga me daar ook maar weer op instellen, want mijn LM (Athlon) zegt 23 Mei, de Dealer (van Mossel) zegt 9 mei. Ik heb hem besteld eind Nov 2013. Betreft een 308 HB BLP met een aantal extra's en een berg aan accessoires.

Wachten duurt (te) lang tov van wat is afgegeven qua prognose, maar we houden vol met dit Forum en af en toe op zoek naar af een review of filmpje. (:P)

Mcsluis zei:
Zojuist mail van de Leasemij. Dealer heeft nu weer een nieuwe afleverdatum opgegeven: 05-06-2014 (IP 10-05-2014) . Besteld op 15-11-2014.

Wow, jij kan in de toekomst bestellen... Hoe doe je dat?

Ik heb zelf begin december een Citroen DS5 besteld met dezelfde motor -> BlueHDI 120. Deze komt ook uit de fabriek van Sochaux. Mij hadden ze begin april al gezegd dat het in het beste geval pas juni ging zijn, en in het slechtste geval september. Als ik dat had geweten, dan had ik hem mss niet besteld gehad.

kristh zei:
Mcsluis zei:

Ik heb zelf begin december een Citroen DS5 besteld met dezelfde motor -> BlueHDI 120. Deze komt ook uit de fabriek van Sochaux. Mij hadden ze begin april al gezegd dat het in het beste geval pas juni ging zijn, en in het slechtste geval september. Als ik dat had geweten, dan had ik hem mss niet besteld gehad.

Jij kan dat ook! Gewoon wachten op de gewenste besteldatum en dan bestellen! ;-)

kristh zei:
Mcsluis zei:

Kirsth, dat is wel grappig om te vernemen. Ook een Blue Wonder motor. Het gaat er dus om dat de productielijn van die motor in de fabriek misschien niet op tijd was ingericht/ingesteld en 'chef excel planning' zat te snurken :T

De DS5? Dat is een klasse apart...;)

E-One zei:
kristh zei:
Mcsluis zei:

Kirsth, dat is wel grappig om te vernemen. Ook een Blue Wonder motor. Het gaat er dus om dat de productielijn van die motor in de fabriek misschien niet op tijd was ingericht/ingesteld en 'chef excel planning' zat te snurken :T

De DS5? Dat is een klasse apart...;)

Idd, volgens mij hebben ze gewoon niet gerekend op het succes van deze motor. En dan maar jammeren dat ze geen auto's krijgen verkocht...

Hallo mede forum gebruikers,

Ik mag vanwege een nieuwe baan een nieuwe auto uitkiezen.

Zeker is het al dat het een 308 word. Helaas kan ik niet kiezen tussen de 308 Blue Lease Prem en de 308SW Blue Lease Ex.
Vanwege het budget kan de 308 SW niet met meerdere opties gekozen worden.

De 308 Blue Lease Prem heeft dus vele male meer opties maar minder ruimte.
Extra's zijn onder andere:
- afneembare trekhaak
- keyless entery-
- full led koplampen
- parkeer camera achter
- extra getinte zij ruiten en achter
- elektronische handrem

Gisteren gereden in de 308 blue lease prem, maar dan nog de 115pk diesel versie ipv de 120pk.

Het is even wennen met het kleine stuur de toerenteller en het slecht zicht door de kleine achterruit.
Maar rijd verder fantastisch. Alleen door de full led koplampen zou ik de station al willen laten staan.

Ik ben 24 en heb nog geen kinderen alleen een hond. Het lease contract zou zijn voor de komende 4 jaar.

Misschien kunnen jullie mij helpen met dit luxe probleem? Ik kan niet kiezen

maikel1990 zei:

Gefeli met je nieuwe baan. Ja, de keuze is reuze. Je wilt in ieder geval een 14%-er en dan de 308 ipv de een V40 met 190Pk?

Full LED zit uiteraard alleen op de 308 HB BLP wil je 14% bijtelling hebben. De 308 SW heeft achterin 3cm extra voor de achterpassagiers en uiteraard een grotere kofferbak waarin je kinderwagen kan als je binnen 4 jr nog een kleine krijgt. Die hond kan ook in de hatchback. Vind je de SW ook echt mooier dan de HB? Anders zou je nu kunnen kiezen voor de HB en ga je vanzelf over op een stationwagen (SW) als aan de kinderen gaat.

Jij zit er elke dag in dus laat de keuze ook daar vanaf hangen.

Vergeet niet dat de 'Extra getinte achterste zijruiten en achterruit' STANDAARD zijn op de 308SW BLE als je kijkt in de laatste BlueLease Folder!

maikel1990 zei:
Hallo mede forum gebruikers,

Ik mag vanwege een nieuwe baan een nieuwe auto uitkiezen.

Zeker is het al dat het een 308 word. Helaas kan ik niet kiezen tussen de 308 Blue Lease Prem en de 308SW Blue Lease Ex.
Vanwege het budget kan de 308 SW niet met meerdere opties gekozen worden.

De 308 Blue Lease Prem heeft dus vele male meer opties maar minder ruimte.
Extra's zijn onder andere:
- afneembare trekhaak
- keyless entery-
- full led koplampen
- parkeer camera achter
- extra getinte zij ruiten en achter
- elektronische handrem

Gisteren gereden in de 308 blue lease prem, maar dan nog de 115pk diesel versie ipv de 120pk.

Het is even wennen met het kleine stuur de toerenteller en het slecht zicht door de kleine achterruit.
Maar rijd verder fantastisch. Alleen door de full led koplampen zou ik de station al willen laten staan.

Ik ben 24 en heb nog geen kinderen alleen een hond. Het lease contract zou zijn voor de komende 4 jaar.

HB + Volgooien met opties en accessoires! Heb ik ook gedaan.Kijk nog wel even goed naar de standaard specificaties. Het lijstje dat je schetst is namelijk een combin van standaard features en opties/accessoires.

@maikel1990:

Ik zou voor de BLP hatchback gaan. Met de HB is het qua ruimte ook al bepaald niet behelpen, en hij oogt een stuk beter dan de SW als je het mij vraagt (met name de kont van de HB vind ik geslaagd!). Bovendien is HB wat lichter en daarvoor iets sneller. Met de SW zeul je waarschijnlijk 90% van de tijd ruimte mee die je nergens voor nodig hebt. En móet er es een keer die ene Ikeakast mee, zul je net zien dat 'ie toch nét niet past...

maikel1990 zei:
Ik weet niet hoe lang je nog hebt voordat je de bestelling moet doen, maar ik verwacht in niet al te lange tijd een 308 SW BLP (maar dan zonder glazendak om de CO2 uitstoot naar beneden te krijgen). Ik wacht nog een anderhalve maand en dan ga ik de SW bestellen BLE/BLP.

Als 24-jarige zou ik ook voor de hatchback gaan. Zo'n SW biedt dan - op basis van mijn eigen levensstijl - onvoldoende toegevoegde waarde, zeker als je in ruil daarvoor een luxere uitrusting krijgt. De Allure-koplampen geven de auto een stuk fraaiere uitstraling, wat mij betreft.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik vind de 308 SW kwa uitstraling iets mooier, maar die koplampen van de premium doen wel erg veel.
65% zegt 308 SW. Heb hem nog niet in het echt gezien helaas.

Hopen dat iemand in de buurt er gauw 1 thuis krijgt.

maikel1990 zei:
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik vind de 308 SW kwa uitstraling iets mooier, maar die koplampen van de premium doen wel erg veel.
65% zegt 308 SW. Heb hem nog niet in het echt gezien helaas.

Hopen dat iemand in de buurt er gauw 1 thuis krijgt.

De SW is echt een top auto als je de ruimte echt gaat gebruiken, en dus nodig hebt. De hatchback, zeker in deze dark blue versie, heeft echt een meer luxe en toch sportievere uitstraling die de beste punten van de auto naar boven haalt.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpsxMKTNpiM&index=4&list=FLAPN6fn7v-fhU3j7OPJF-_A

In mijn contract staat trouwens in het engels dit:

For each employee eligible for a company car, --------- shall determine a car category, standard lease price and maximum catalogue value. The standard lease price and catalogue value related to each lease category may not be exceeded by a maximum of 10% (total lease price including options and accessories) whereby ---------- shall pass on to the driver the cost of this additional amount by means of fixed deductions from the monthly salary.

Betekent dit dat de catalogus waarde 10% mag afwijken van de aangegeven categorie, maar dan moet je het zelf bij betalen?
Of mag de catalogus waarde 10% hoger zijn dan de gegeven indicatie.

Bedankt mocht iemand dit precies weten.

maikel1990 zei:

For each employee eligible for a company car, --------- shall determine a car category, standard lease price and maximum catalogue value. The standard lease price and catalogue value related to each lease category may not be exceeded by a maximum of 10% (total lease price including options and accessories) whereby ---------- shall pass on to the driver the cost of this additional amount by means of fixed deductions from the monthly salary.

Betekent dit dat de catalogus waarde 10% mag afwijken van de aangegeven categorie, maar dan moet je het zelf bij betalen?

Je mag max 10% boven je toegestane lease budget en catalogus waarde gaan. Die extra 10% is voor je eigen rekening dus en wordt als eigen bijdrage in rekening gebracht dus. Het zijn de opties die het bedrag vaak de hoogte in gooiden, dat valt bij deze auto wel mee :-) Het is meestal wel zo dat het % opties t.o.z. van je standaard prijs ook gemaximeerd is. Daarom zijn de lease versies interessanter dan losse opties, ook bij Peugeot hebben ze daar op ingespeeld zodat je natuurlijk de lease versie kiest omdat die voordeliger is.

Mijn ervaring is dat je met de leasemaatschappij daar over kan praten, ik ben zelf al over dat percentage heengegaan ! Waar je wel goed moet op letten is dat indien je zelf ontslag neemt bij je werkgever dat je over de resterende lease tijd een dat bedrag moet betalen ! Goed lezen dus.

maikel1990 zei:

Wellicht even vragen aan baas? ;-)

sfs zei:
Goed nieuws en slecht nieuws deze week: nog even het integrated sound pakket, slotbouten en luxe kentekenplaten toegevoegd aan mn leasebestelling. Jammer is dat week 17 nu toch midden/eind mei schijnt te worden. Iemand trouwens een idee waarom de dode hoek en automatische parkeerfunctie niet beschikbaar is voor de BlueHdi?

Kan wel. Het is de optie UB10. Ik heb hem bij mijn bestelling en die is goedgekeurd door fabriek en dealer. Staat ook in de nieuwe prijslijst toch? Overigens heb ik het wel over HB

https://assets.autoweek.nl/m/m1mykpobcfp3_600.jpg
https://assets.autoweek.nl/m/m1mykpobdxp2_600.jpg

308 sedan, made in China.

https://assets.autoweek.nl/m/m1mykpobcfp3_600.jpg
[img]https://assets.autoweek.nl/m/m1mykpobdxp2_600.jpg

308 sedan, made in China.

n19gm9.jpg

Detailfoto van de Emeraude 17" velg (uit de accessoire lijst). Steunkleur is dus antraciet (en niet zwart, zoals het lijkt in de catalogus) net als vroeger de Melbourne.

jantes%20308%20021.JPG1..jpg

Lijken me inderdaad wel sjiek! Zeker icm zwarte wagen en cognackleur leder......laat maar komen:-D

Mooie velg, ENTE (tu)

ENTE, wat ben jij kwijt voor het leer wat achteraf gemonteerd wordt? En is dat met stoelverwarming?

Ik had het inmiddels gevonden, had wat beter kunnen zoeken. Niet gek hoor, nog een stuk vriendelijker geprijsd dan affabriek, geen bijtelling er over en meer kleur keuze. Weet jij wat er allemaal te kiezen valt qua kleuren?

En hoe wordt het gestikt, op dezelfde manier als de leren bekleding affabriek? Dat ziet er wel erg mooi uit (tu)

17 verschillende kleuren; van zwart tot aan lichtbeige en rood tot cognac en alle tinten daartussen. Afwerking en uitvoering gezien op een 508, zag er keurig uit.
Peugeot laat het doen bij https://dk-schweizer.nl en die leveren uitstekend werk af. Check de voorbeelden maar op die site(tu)

Dat van die nieuwe 308 ziet er keurig uit. Alleen jammer dat ze het stiksel van de stoffen bekleding overgenomen hebben en niet zijn uitgegaan van de stiksels zoals het bij de affabriek leren stoelen is.

Poekoek zei:
Dat van die nieuwe 308 ziet er keurig uit. Alleen jammer dat ze het stiksel van de stoffen bekleding overgenomen hebben en niet zijn uitgegaan van de stiksels zoals het bij de affabriek leren stoelen is.

Toen ik een aantal jaren geleden mijn skoda octavia achteraf liet bekleden met leer, kon ik ook de kleur van het stiksel kiezen. Ik neem aan dat dit bij peugeot ook kan?

Poekoek zei:

Op de foto staat het 'Priemiejum' interieur, inderdaad te vol met stiksels. Geluk bij een ongeluk; waarschijnlijk krijg ik het standaard SW BLE interieur en dat zit minder vol met stiksels. Lijkt mij een rustiger beeld geven.

Dit is het BLP / DK Schweitzer interieur:

2i75o20.jpg

2zp2pu8.jpg

24o6i5d.jpg

Dit het originele leder. Het stiksel motief is inderdaad fraaier:

4_308_interior_trim_mistral_nappa_leather_960x460.jpg

Mogelijkheid tot het kiezen kleur stiksels heeft de Peugeot dealer helaas niet gegeven.

@Gilletti: keurig met naafdopjes(tu)

Franse commercial van een zilveren SW:

https://www.youtube.com/watch?v=cVoi613drA8#t=17

Kale versie, maar extreem zuinig.
Een record (?/!): 2,85 liter op 100 km.

https://www.youtube.com/watch?v=7aMfRyiph8g

Ik wil een 308 blp dark blue bestellen, iemand enig idee of de lichte bekleding een optie is en wat deze kost tov de zwarte bekleding.
Vind de lichte bekleding icm het panorama dak erg fraai!

revolution-nl zei:
Ik wil een 308 blp dark blue bestellen, iemand enig idee of de lichte bekleding een optie is en wat deze kost tov de zwarte bekleding.
Vind de lichte bekleding icm het panorama dak erg fraai!

Dat kun je checken op de website van Peugeot.nl, als je een auto configureert. Lichte bekleding lijkt me overigens wel besmettelijk:o, of kies je voor leer?

Bij mij wordt het leer achteraf (1700 euro) door Leder Inbouw Nederland gedaan. Ik had ook de keuze in vele kleuren en kleur stiksels.

Mijn BLP HB Gris Mokka is besteld bij Van Mossel (ex Pouw Peugeot) ik neem donkerbruin leer en stiksels.

Ik kan de blue lease premium niet terugvinden op de site van Peugeot. De site van Peugeot kan wat dat betreft echt beter.
Om de kosten te drukken wil ik licht stoffen bekleding. Besmettelijk ja, maar als je de boel goed schoon houd is het best te overzien.

Ik zie nu dat bij de premiere er geen meerkosten zijn als je de stof Galdo Guerande selecteert :D
De BLP kost war extra maar dan heb je ook wat, ik vond de blue lease uitvoering net wat te kaal.

Weet iemand of de zwarte zijstukken die onder de achterspoiler zitten bij de Berline verwijderd kunnen worden? Ik vind die extra stukken, net als op veel andere auto's, niet bepaald fraai.

revolution-nl zei:
Ik kan de blue lease premium niet terugvinden op de site van Peugeot. De site van Peugeot kan wat dat betreft echt beter.
Om de kosten te drukken wil ik licht stoffen bekleding. Besmettelijk ja, maar als je de boel goed schoon houd is het best te overzien.

Ik zie nu dat bij de premiere er geen meerkosten zijn als je de stof Galdo Guerande selecteert :D
De BLP kost war extra maar dan heb je ook wat, ik vond de blue lease uitvoering net wat te kaal.

Das inderdaad een goeie vraag! Op de Allure en Première kun je inderdaad kiezen tussen de lichte Galdo Guerande of de donkere Marston bekleding. Je zou verwachten dat dit dan ook kan op de BLP, maar ik kan het ook nergens vinden.

revolution-nl zei:

De BLP is gebaseerd op de Allure en die kun je configureren met de lichte stof Galdo Guerande.
Dus ja, het is mogelijk.

Poekoek zei:
Weet iemand of de zwarte zijstukken die onder de achterspoiler zitten bij de Berline verwijderd kunnen worden? Ik vind die extra stukken, net als op veel andere auto's, niet bepaald fraai.

Neen, die zijn onderdeel van de bevestiging van de achterruit. Daarnaast zorgt het voor aansluiting op de C-stijl.
Dit is echt iets waar ik nog totaal nooit aan gedacht, laat staan me aan gestoord heb. *-)

Dan vallen ze nog meer op ;) Op steeds meer auto's zie je ze (Golf Bluemotion, Leon Ecomotive, etc.) en ik vind die stukken niet bepaald een fraaie toevoeging.u

Heb vanmorgen nog eens goed gekeken en je kunt ze wel verwijderen. Ze zitten geklikt.
Maar dan zijn daar natuurlijk wel allerlei afwerkspul en gaatjes zichtbaar.
Het is voor een betere luchtgeleiding. Je kiest toch ook een 14% voor een beter milieu? :T

Gilletti zei:
Heb vanmorgen nog eens goed gekeken en je kunt ze wel verwijderen. Ze zitten geklikt.
Maar dan zijn daar natuurlijk wel allerlei afwerkspul en gaatjes zichtbaar.
Het is voor een betere luchtgeleiding. Je kiest toch ook een 14% voor een beter milieu? :T

Plus, ik vermoed dat je dan meer windgeruis zult horen.

Ja erg mooi. Alleen jammer dat het dak zelf niet open kan.
Zoals bv bij de golf en de octavia.
Wel is het dak lekker groot.

Terug
Bovenaan