Peugeot 308 (SW p. 26)

Mcsluis zei:
E-One zei:
Vandaag ook een offciele brief mogen ontvangen van de LM dat mijn 308 BLP 14%-bijtelling HB een maand later komt dan verwacht. Nu staat hij voor 1 mei 2014 ipv 7 april 2014 (bestelling van eind nov 2013'. Dit nadat ik zelf al via de LM bij de dealer mocht informeren. Die gaven nog ´99 99 99´ door vanuit Peugeot-bestel-systeem dus waar die 1 mei vanuit de LM op gebaseerd is weet ik dus ook niet.

Zojuist de bevestiging van mijn dealer (Nefkens Groningen) dat mijn auto bij de 1e lichting zit en halverwege mei wordt verwacht ipv 24 april. Auto is eind november 2013 besteld. Uitloop valt in dit geval dus mee.

Ik kreeg net van dezelfde dealer te horen dat ze nog niks kunnen zeggen over mijn SW BLE... (besteld op 1e kerstdag) levering in mei begint dus wat minder kansrijk te lijken...

@Crabro De 308 SW wordt op 29 mei officieel bij de dealers geintroduceerd en vanaf dan staat hij in de showroom. Voor die tijd wordt de auto niet uitegeleverd. Reken dus maar op begin juni. De mijne is half februari besteld en is door de dealer bevestigd dat hij in de eerste productielichting zit. Deze is echter nog niet ingepland maar de verwachting is dat de uitlevering zo snel mogelijk na 29 mei is.

Hoop niet dat het hetzelfde drama wordt als bij de 306 SW. Heb toen uiteindelijk 10 maanden moeten wachten. Was 4 maanden beloofd :|

Hier mooie beelden van een zwarte 308 HB op 17 inch Rubis
https://youtu.be/-e9SGBrSur4

Oh, het is toch een diepblauwe..toch?

E-One zei:
Hier mooie beelden van een zwarte 308 HB op 17 inch Rubis
https://youtu.be/-e9SGBrSur4

Oh, het is toch een diepblauwe..toch?

Yep, Dark Blue. Maar geeft wel een goede indicatie voor hoe zwart staat denk.
Grappig om te zien alsof het lijkt dat de Rubis velgen stil staan en over de weg glijdt als hij bij 2:34 de bocht om komt rijden.

Hesp zei:
Valt de 'oude' sw nog te bestellen, eigenlijk? Staat nog gewoon in de configurator.

Ik vermoed alleen nog uit voorraad. Heb je nog interesse?
Als je hem in de configurator aanklikt krijg je trouwens een (overigens hele mooie) error 404, dus de pagina lijkt al niet meer te bestaan.

404error.jpg

Net met Broekhuis gesproken:
Verwachte levering van mijn 308 is eind juni begin juli!! bijna 4 maanden later dan in eerste instantie aan mij doorgegeven.
Ik vind het echt belachelijk maargoed niets aan te doen.

HanTheMan zei:
Verwachte levering van mijn 308 is eind juni begin juli!! bijna 4 maanden later dan in eerste instantie aan mij doorgegeven.

Jeetje, het gaat van kwaad tot erger. Jammer dan men niet behoudender een voorspelling heeft gedaan, maar anders waren er vast minder stuks zijn besteld en was men afgeknapt op de levertijd. En al die 'leaserijders' die nu langer door moeten rijden als hun contract afloopt. Daar kan je dus ook geen planning voor maken. Mijn huidige leaseauto (eind 1 mei contract) werd nu al ontzien bij de laatste beurt (enkel check vloeistoffen en rijden maar) en men vroeg al om langer door te rijden op de winterbanden.

E-One zei:
HanTheMan zei:

Jeetje, het gaat van kwaad tot erger. Jammer dan men niet behoudender een voorspelling heeft gedaan, maar anders waren er vast minder stuks zijn besteld en was men afgeknapt op de levertijd. En al die 'leaserijders' die nu langer door moeten rijden als hun contract afloopt. Daar kan je dus ook geen planning voor maken. Mijn huidige leaseauto (eind 1 mei contract) werd nu al ontzien bij de laatste beurt (enkel check vloeistoffen en rijden maar) en men vroeg al om langer door te rijden op de winterbanden.

Ik denk dat het vervelender is voor de particuliere rijder dan voor de leaserijders. De eerste moet maar hopen dat er in de tussenliggende tijd geen onverwachte reparaties o.i.d. meer op zijn pad komen. Lijkt mij dat een leaserijder daar geen last van heeft, en zo ja probleem voor de leasemaatschappij toch? Enig ongemak misschien iets langer een eventuele extra maandbijtelling.

Overigens werd bij mij op voorhand wel vermeld bij een mogelijk bestelling van de 120 pk diesel dat de levertijd erg onzeker was, maar goed ik ging toch al voor de 115 pk versie het hele 14% verhaal is n.v.t. voor ons. De ene dealer zal in zijn voorspelling wat eerlijker en duidelijker zijn dan de ander (binnen is binnen zal ik maar zeggen).

Sorry hoor maar wat een krokodillentranen van die leaserijders hier. 8-)
Het was al vanaf het begin bekend dat de eHDI blue nogwat 120pk pas vanaf ongeveer april gemaakt zou worden. Dan kun je aanvoelen dat het allemaal nog niet zeker vastligt allemaal.
Daarnaast, als je huidige auto niet veilig meer is of om een andere reden alvast terug moet naar de leasemaatschappij krijg je zolang vast wel een tijdelijke andere auto tot je beschikking.

Ik ben vandaag ook door de lease maatschappij gecontacteerd. Mijn Peugeot 308 1.6e-HDi 120 BL Executive is kwa productie week 22 gegaan eind mei dus. Uitlevering door de dealer wordt vanaf 10 juni. Net tijdens mijn huwelijksreis ;-)

Bijzondere is dat de bestelling al op 28 augustus gedaan is en de auto schijnbaar niet bij de eerste batch zit. Al maakt dat niet veel meer uit hehe.

Deze https://www.youtube.com/watch?v=ZpsxMKTNpiM&feature=share&list=FLAPN6fn7v-fhU3j7OPJF-_A&index=2 is overigens een mooie aanrader kwa details (dark blue versie)

Ik ga gewoon helemaal nergens meer vanuit. Ik zie het wel. Ondertussen even de test van de ANWB kijken waarin hij het opneemt tegen de mazda3. Ook niet verkeerd.
https://youtu.be/sAxI_NL-laU

E-One zei:
Ondertussen even de test van de ANWB kijken waarin hij het opneemt tegen de mazda3. Ook niet verkeerd.
https://youtu.be/sAxI_NL-laU

Hoe kan een club die hoofdzakelijk met allemaal gele VAG modelletjes aan het rondrijden is nog een objectief oordeel geven?8-)

Gilletti zei:
Sorry hoor maar wat een krokodillentranen van die leaserijders hier. 8-)
Het was al vanaf het begin bekend dat de eHDI blue nogwat 120pk pas vanaf ongeveer april gemaakt zou worden. Dan kun je aanvoelen dat het allemaal nog niet zeker vastligt allemaal.
Daarnaast, als je huidige auto niet veilig meer is of om een andere reden alvast terug moet naar de leasemaatschappij krijg je zolang vast wel een tijdelijke andere auto tot je beschikking.

Het net als vroeger bij de zorg, de particulier voelde zich meer dan de ziekenfonds verzekerde. Stel voor deze discussie hier niet te gaan voeren en laat het over de in en outs van de auto gaan a.u.b..

Vandaag contact gehad met de plaatselijke van Hunnik dealer.
Mijn particulier bestelde SW staat nog met productiedatum mei in het systeem. Hij verwacht de auto in juni te kunnen uitleveren.... (:B
(Nu natuurlijk nog maar afwachten of hij dit dan ook waar maken kan.... )

Bedankt voor het delen van deze informatie op het forum. Ik hoop het voor je.

Is de antenne op de 308 eigenlijk te vervangen? Dat vind ik toch eerlijk gezegd erg lelijk, dat ding. Zo'n vinnetje zou haar veel beter staan!!!

Joehannus zei:
Is de antenne op de 308 eigenlijk te vervangen? Dat vind ik toch eerlijk gezegd erg lelijk, dat ding. Zo'n vinnetje zou haar veel beter staan!!!

Je kan er voor een paar euro ook een kort staafje opzetten; als dat al niet standaard is.

Voor een vinnetje moet je bij Mazda of BMW zijn:p

ENTE zei:
Joehannus zei:

Je kan er voor een paar euro ook een kort staafje opzetten; als dat al niet standaard is.

Een kort staafje is standaard. Vinnetjes heb je ook op Volvo's (V40! ;)) en auto's uit de VAG groep. En zoals ik al in Poekoek's thread schreef, ik geef de voorkeur aan een vinnetje, persoonlijk.

Joehannus zei:
ENTE zei:
Joehannus zei:

Een kort staafje is standaard. Vinnetjes heb je ook op Volvo's (V40! ;)) en auto's uit de VAG groep. En zoals ik al in Poekoek's thread schreef, ik geef de voorkeur aan een vinnetje, persoonlijk.

Wat er ook op het dak zit of staat is m.i. allemaal ontsierend (alleen bij een zwarte uitvoering valt het minder op) maar om daar de keuze nou van te laten afhangen?:( Totaal plaatje lijkt me toch een stuk belangrijker!

Uit praktisch oogpunt zou een vinnetje misschien wel handiger zijn, scheelt een keertje in en uitstappen bij de wastunnel (:P)

Ik heb gisteren de 308SW live mogen bewonderen. Bij de dealer in Tilburg stond er een witte SW voor twee dagen. Tevens meteen te horen gekregen dat mijn SW BLE bij de voorraad bestelling van de dealer zit en dus in juni geleverd zal worden. Voor de liefhebbers heb ik snel met de telefoon enekel foto's gemaakt maar geen idee hoe ik deze hier op de site moet krijgen. Iemand die het simpel uit kan leggen?

Via [ IMG ] fotolink (photobucket / imageshack / flickr) [ / IMG ]
Of gewoon op het plaatje klinkken tussen de enveloppe en de wereldbol (net boven het berichtenvak).

Wat een raar filmpje van de ANWB trouwens zeg. Wat heeft zo'n test dan voor zin? Ook zonder ermee te rijden hadden ze dat gezegd.

Op de site staat deze uitleg:

Afbeeldingen plaatsen

Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals https://nl.tinypic.com

Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd.

Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.

TH308SW zei:
Ik heb gisteren de 308SW live mogen bewonderen. Bij de dealer in Tilburg stond er een witte SW voor twee dagen.

Dus maandag staat ie er niet meer? Balen:|
Ik zit daar nogal vaak in de buurt...

Enfin, ben nieuwsgierig naar de foto's(tu)

Plaatsvervangende schaamte bij het kijken van die ANWB-test. Wat een slechte test zeg. Daarnaast, 'Golf-klasse'? Volgens mij noemt alleen het journaille het zo. Lees het ook wel weleens in autobladen, maar heb het werkelijk nog nooit iemand verder horen zeggen.

Vanochtend spotte ik op de A1 t.h.v. Stroe (in de richting van Apeldoorn) een 308 SW in de kleur Rich Oak. Zaten zo te zien geen Nederlandse kentekenplaten op, ik gok op Frans. Worden er daar al exemplaren afgeleverd?

Poekoek zei:
Vanochtend spotte ik op de A1 t.h.v. Stroe (in de richting van Apeldoorn) een 308 SW in de kleur Rich Oak. Zaten zo te zien geen Nederlandse kentekenplaten op, ik gok op Frans. Worden er daar al exemplaren afgeleverd?

Ik heb ze hier nog niet gezien, ik zal het wel laten weten als ik de eerste SW spot.

De verkoop van de 308 komt in FR nadrukkelijk op stoom:
#2 in Frankrijk tijdens de eerste 12 dagen van Maart.
(voor de goede orde - Renault knalt in FR aan het eind van de maand altijd omhoog i/d ranglijst met de Captur en Clio ('backloading')

https://bestsellingcarsblog.com/2014/03/24/france-1-12-march-2014-peugeot-308-up-to-2nd-place-nissan-qashqai-inside-top-10/#more-41007

Bijgaand de foto's. Dit is een Franse uitvoering. Volgens mij is het een BLE minus de chromen strips langs de ramen.

w6r0y1.jpg
[/img]

2rduvsk.jpg

30sbn0i.jpg

2ue4gfp.jpg

2wce2hy.jpg

1zp0gap.jpg

121a9fb.jpg

ENTE zei:
Die PDF heb ik volgens mij al verwerkt in mijn post onder het 'klikje'...;)
Mocht je een ander PDFje hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Mocht er hier iemand ronddolen van LeasePlan of een andere leasemij: iedere reactie is welkom!

Ha, ENTE. Zoals wellicht (nog) bekend heb ik een aantal jaren ervaring opgedaan bij die andere maatschappij, op zichtlocatie vanaf de A6;)

Vermoedelijk is de uitspraak gedaan ter bescherming van de betalende partij (de klant cq werkgever). De belastingdienst stelt dat WG moet bewijzen dat de auto aan de regelgeving voldoet. Welnu, het is overduidelijk dat de CO2grenswaarde mede behaald wordt de keuze van band/velg combinatie.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/auto_van_uw_werkgever/afwijkende_regels/lagere_bijtelling_voor_milieuvriendelijke_autos/lagere_bijtelling_voor_milieuvriendelijke_autos

Op dit moment is er, voor de BPM regelgeving en nog niet voor de bijtelling, een 'anti-misbruik' regel. Die houdt in dat een technische -motorische- aanpassing welke leidt tot een hogere CO2 uitstoot, bij constatering binnen drie jaar na afgeven kentekenbewijs, gevolgen heeft voor de destijds betaalde BPM. Deze zal verhoogt worden op basis van het geconstateerde feit.

Welnu, voor het percentage bijtelling heeft dit geen gevolgen, voor het te betalen BPM bedrag (en daarmee afschrijving BPM) en de fiscale grondslag wel. Dit wil je niet hebben als voertuigeigenaar, dus 'verbieden' de meeste maatschappijen motorische aanpassing (tuning).

Doordat af-fabriek grotere velgen/banden al invloed hebben op CO2 waarden en daarmee BPM/Bijtelling (lees de prijslijsten en zie de configuraties van o.a. BMW, Mercedes) is het niet ondenkbaar dat, ondanks de afgegeven periode van 60 maanden bijtelling, ergens in die vijf jaar een controle moment komt / regelgeving dat andere banden/velgen achteraf gemonteerd (bij aanvang voertuig, met een bepaald doel) een reden tot 'niet voldoen aan de voorwaarden voor lagere bijtelling' leidt.. Dan heeft de WG een probleem. Niet leuk voor de C(hief R(isk) O(fficer) van een onderneming.;)

Tuurlijk, op dit moment wordt de handelswijze van wisselen velgen/banden na kentekentoekenning toegestaan. Zeker met het wisselen van winterbanden/velgen is er een praktijk die mij erg moeilijk toetsbaar lijkt aan de regelgeving (theorie).

Edoch, zoals met zoveel regels in onze maatschappij.. die staat het toe maar handelen ernaar is niet 'in de geest van de regel/wet'.

Naar mijn mening is, voor dit 'probleem van ontwijking' één oplossing en dat is dat alle technische (exterieur) aanpassingen, na kentekentoekenning, belastbaar blijven voor de fiscale grondslag en/of verboden worden waarvan veronderstelt kan worden dat dit leidt tot een hogere, theoretische, CO2 waarde. Interieur verfraaiingen / aanpassingen mogen wat mij betreft onbelast blijven, na kentekentoekenning. Zodat die lederen bekleding het de goedmaker is :}

https://www.autoenfiscus.nl/vragenrubriek.html

TH308SW zei:
Bijgaand de foto's. Dit is een Franse uitvoering. Volgens mij is het een BLE minus de chromen strips langs de ramen.

2rduvsk.jpg

Hebben ze er in A'dam alvast een trekhaak onder gezet?
Zeker een pasoefening voor de leverancier..

Wordt wel 'gewoontjes' in deze kleur, wat mij betreft.. Donkere kleuren geeft meer klasse wat mij betreft.

Durashift zei:
Naar mijn mening is, voor dit 'probleem van ontwijking' één oplossing en dat is dat alle technische (exterieur) aanpassingen, na kentekentoekenning, belastbaar blijven voor de fiscale grondslag en/of verboden worden waarvan veronderstelt kan worden dat dit leidt tot een hogere, theoretische, CO2 waarde. Interieur verfraaiingen / aanpassingen mogen wat mij betreft onbelast blijven, na kentekentoekenning. Zodat die lederen bekleding het de goedmaker is :}
https://www.autoenfiscus.nl/vragenrubriek.html

Andere vrij simpele oplossing ter voorkoming voor mogelijke CO2 verhogende (demontabele) exterieur verfraaiingen en/of aanpassingen deze uit eigen zak laten betalen! Zal vermoedelijk dan al een groot deel afhaken.:D

TH308SW zei:
Tweewout zei:
Is dit niet een Blue Lease uitvoering ipv een Blue Lease Executive?

De Blue Lease heeft wieldoppen ipv deze velgen. Klopt wel dat ook de mistlampen voor missen.

Niet alles is natuurlijk BL, er bestaan meerdere uitvoeringen, zou zomaar kunnen dat het een Active is?

Terug
Bovenaan