Peugeot 308 (SW p. 26)

dmp61 zei:
Auto stond gepland voor half april afleveren (bestelling van eind jan.) en is inmiddels binnen, kan hem volgende week ophalen, ’t is weliswaar geen BlueHDi maar een e-HDi, maar toch nog best een nette ingeschatte planning.(y)

kijk dat vind ik dan wel weer vrij snel veel succes er meer en veel rij plezier

vandaag mijn peugeot 308 sw bleu lease besteld bij mijn werk gever
alles is goed gekeurd op de wielen na die waren te groot dus dan maar 16 inch er onder
met de dealer een deal kunnen sluiten dat de standaard velgen worden omgeruild voor de GRANAT 16 inch

ook leer gaat er achter af in

kleur woord eens wat anders dan het wit / zwart / grijs het word een rouce ruby

met verder best een hoop standaard dingen er in

ook laat ik de speakers upgrade uitvoeren dus sub woofer er in en de booster
220v + usb achter tussen de voorstoelen voor de iPod van mijn dochter
en verlichte deur dorpels van peugeot

ben benieuwd wanneer hij komt de megane grandtour staat al op 182621 km in 3 jaar en is aan vervanging toe

verheug me er op dat hij wel met de zomer vakantie mee gaat naar spanje

Gilletti zei:
E-One zei:
Pouw Peugeot NL toch ook failliet.

https://www.autoweek.nl/nieuws/27498/pouw-automotive-groep-failliet

Daar moet mijn 308 BLP Berline vandaan komen. Als dat maar soepeltjes blijft verlopen. :T

Dan heb je nog mazzel dat hij er nog niet staat.
Mocht er geen tijdige doorstart zijn, dan kan PN hem wellicht nog via een andere dealer laten leveren.

Klopt, sowieso zijn alle, niet door Pouw betaalde voertuigen eigendom van PSA (finance), mits ze deze op tijd 'weg hebben kunnen rijden'.
Orders worden, in overleg met Leasemaatschappij, toebedeeld aan andere dealers zover dat ivm levering noodzakelijk is.

Tja, zonde van zo'n grote groep.. Hopelijk kunnen de levensvatbare delen met een andere eigenaar doorgestart worden.

marco71 zei:
alles is goed gekeurd op de wielen na die waren te groot dus dan maar 16 inch er onder
met de dealer een deal kunnen sluiten dat de standaard velgen worden omgeruild voor de GRANAT 16 inch

Waarom hebben ze grotere velgen geweigerd? En welke had je er onder gevraagd? Rubis?

Als ze het vanwege een mogelijke naheffing achteraf i.v.m. de bijtelling gedaan hebben, zou ik hier eens kijken: https://www.marklanphen.nl/blog/uitspraak-belastingdienst-over-bijtelling-na-aanpassingen-configuratie-lease-auto/

Lease rijdert zei:
25auufl.jpg

Ik zie het nu pas en ik kan het me haast niet voorstellen, maar staat daar links een 108?

Scherp gezien, maar daar staat inderdaad de nieuwe 108, ook een erg geslaagd autootje moet ik zeggen. Die stond er ook als primeur ter gelegenheid van de opening van de nieuwe showroom van Nefkens in Tilburg.

Joehannus zei:
marco71 zei:

Waarom hebben ze grotere velgen geweigerd? En welke had je er onder gevraagd? Rubis?

Als ze het vanwege een mogelijke naheffing achteraf i.v.m. de bijtelling gedaan hebben, zou ik hier eens kijken: https://www.marklanphen.nl/blog/uitspraak-belastingdienst-over-bijtelling-na-aanpassingen-configuratie-lease-auto/

hoi nee had de saphir noir18 inch er onder willen hebben maar de werkgever heeft ze geweigerd
dit i.v.m een hoger brandstof verbruik en duurdere banden
dus vandaar de 16 inch maar

marco71 zei:
Joehannus zei:
marco71 zei:

hoi nee had de saphir noir18 inch er onder willen hebben maar de werkgever heeft ze geweigerd

Vond je de Rubis niet mooi dan? Ik heb die vorige week in Tilburg gezien onder een Gris Artense 308 Allure met panoramadak. Erg mooie velgen, imho.

Traditiegetrouw staat er in Autovisie elk jaar een (reis)verslag met de AvhJ. In het eerst volgende nummer (8) op 10 apr. gaan ze met de 308 wijn halen uit zijn geboorteland. Zal mij benieuwen wat de heren nu (weer) schrijven!:rolleyes:

Inderdaad. De wijn zal een bittere nasmaak hebben bij de heren juryleden van AutoVisie.

In de vorige editie stond nog een verhaal over de AvhJ verkiezing.
Verslag van NL punten-toekenning, met als conclusie minste punten voor de 308:D

Joehannus zei:
marco71 zei:
Joehannus zei:
marco71 zei:

Vond je de Rubis niet mooi dan?

Saphir 18 of Rubis 17 zal qua Cw waarde v.w.b. de band breedte (225) om het even zijn.

marco71 zei:

Is dit een standaard beschikbare upgrade of ga je dit zelf doen? Heb een 308sw BLE in bestelling staan, maar het geluidssysteem is nou niet echt geweldig dus snap de keuze van deze upgrade ;).

Ik zie verschillende 308SW uitvoeringen voorbij komen. Is het nou zo dat de 308SW BLE LED verlichting heeft in de koplampen? Zo wordt hij immers wel overal afgebeeld, maar ik twijfel of het ook zo is.

Obitorium zei:
Ik zie verschillende 308SW uitvoeringen voorbij komen. Is het nou zo dat de 308SW BLE LED verlichting heeft in de koplampen? Zo wordt hij immers wel overal afgebeeld, maar ik twijfel of het ook zo is.

De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LED en ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.
De BlueLease ( HB ) heeft WEL full LED. Volgens de verkoper heeft het te maken met de CO2 reductie (De SW met full LED zou geen 14% model kunnen zijn, de HB wel)

blesw.jpg

Opast zei:
De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LEDen ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.
De BlueLease ( HB ) heeft WEL full LED. Volgens de verkoper heeft het te maken met de CO2 reductie (De SW met full LED zou geen 14% model kunnen zijn, de HB wel)

Ow, dat valt dan eigenlijk tegen, want de brochure geeft namelijk wel de indruk dat de SW BL(E) in de koplampen LED verlichting heeft.

Obitirium.

elke 308 heeft led verlichting,
alleen de Blue lease en blue lease executive hebben het als een klein streepje onder in de bumper.

bestel je een premium (alleen 5 deurs dus) dan krijg je ook echte led verlochting ipv halogeen!

daar zit het verschil en heb je dus een hele andere koplamp

Blijft een beetje vreemd dat andere velgen zoveel invloed op het verbruik/CO2 uitstoot hebben. De afrol omtrek van de diverse banden maten liggen uiteindelijk toch vlak bij elkaar

Obitorium zei:
Ow, dat valt dan eigenlijk tegen, want de brochure geeft namelijk wel de indruk dat de SW BL(E) in de koplampen LED verlichting heeft.

Je moet ook niet op de plaatjes afgaan, maar op de specificaties. ;-)

Mcsluis zei:
Obitorium zei:

Je moet ook niet op de plaatjes afgaan, maar op de specificaties. ;-)

Heb je helemaal gelijk in ;). Maar zoek maar eens op 308SW BLE 2014: alleen maar uitvoeringen met de LED strip in de koplampen. Dit vind ik juist zo mooi! Ook geen ramp dat het er niet in zit, maar stiekem wel jammer :p.

Obitorium zei:
Opast zei:
De BlueLease ( SW ) variant is gebaseerd op de Active. Heeft dus GEEN full LEDen ziet er met mistlampen uit als op de bijgevoegde afbeelding.

Dat dacht ik ook, maar als je goed leest en onderscheidt maakt tussen "Full-LED koplampen met geïntegreerde dagrijverlichting" en "LED-dagrijverlichting geïntegreerd in voorbumper", dan wordt het je duidelijk.

Obitorium zei:
Heb je helemaal gelijk in ;). Maar zoek maar eens op 308SW BLE 2014: alleen maar uitvoeringen met de LED strip in de koplampen. Dit vind ik juist zo mooi! Ook geen ramp dat het er niet in zit, maar stiekem wel jammer :p.
+1

Kietje zei:
Blijft een beetje vreemd dat andere velgen zoveel invloed op het verbruik/CO2 uitstoot hebben. De afrol omtrek van de diverse banden maten liggen uiteindelijk toch vlak bij elkaar

Bij de 17 en 18 is de band zelf 20mm breder t.o.v. de 16 inch (225 of 205mm) kortom de Cw kan invloed op verbruik/C02 hebben al is het maar erg weinig. Cijfertjes hé daar draait het allemaal om.

Obitorium zei:
marco71 zei:

Is dit een standaard beschikbare upgrade of ga je dit zelf doen? Heb een 308sw BLE in bestelling staan, maar het geluidssysteem is nou niet echt geweldig dus snap de keuze van deze upgrade ;).

De upgrade is een ACCESSOIRE en dus gewoon te bestellen. Op dit Forum al eens eerder besproken. Het betreft apparatuur van EBS uit Almere. De upgrade geeft beter geluid en de subwoofer geldt voor de Bass in je auto en gaat onder de passagiersstoel of in de kofferbak.

Mijn vragen aan EBS waren ooit:

- Kunnen beide worden geinstalleerd zonder dat er nieuwe boxen moeten worden geplaatst/gekocht? En kunnen dus de huidige boxen de EBS subwoofer aan? In de Accessoires lijst staan namelijk geen extra zwaardere boxen en ik weet niet wat er in de nieuwe 308 zit.
Antw: Nieuwe/zwaardere speakers zijn inderdaad niet nodig voor de EBS booster amplifier. De EBS active subwoofer belast de overige speakers niet, dus ook daar zijn geen zwaardere speakers voor nodig.

- Is de subwoofer af te raden als je de standaard boxen niet upgrade? En is dus de EBS amplifier als enige al een grote verbetering? Dan laat ik namelijk de subwoofer achterwege
Antw: De subwoofer is vooral een upgrade van de hoeveelheid bass in de auto, vervangen van de overige speakers is dus niet nodig. De EBS booster amplifier is een forse verbering van de geluidskwaliteit, maar verschaft niet direct meer bass. Wanneer u dit wel wil, zouden wij de EBS subwoofer zeker adviseren.

Wat kost zo'n EBS amplifier ongeveer? Kan me niet herinneren die ooit op een accessoirelijst gezien te hebben.
Ik vind de geluidskwaliteit van de standaard boxen gewoon bagger op het moment dat je een goed nummer eens even lekker hard wil zetten.

Daarentegen ben ik geen geluidsfreak of iemand die constant nummers luistert met veel bass. Dus een subwoofer hoeft voor mij ook niet.
Die amplifier zal dan al een forse verbetering geven begrijp ik, zonder dat ik ook nieuwe speakers moet aanschaffen.

Edit: Veel antwoorden inmiddels gevonden op de (niet zo geweldige) site van EBS.
Dit leaflet bevat veel informatie.

Bedankt voor de info. Op de website van EBS is idd niet veel te vinden. Tijdens mijn proefrit van de 308 even het geluid vol open gezet en slechte kwaliteit was direct merkbaar. Ga ik serieus overwegen!

Gilletti zei:
Wat kost zo'n EBS amplifier ongeveer? Kan me niet herinneren die ooit op een accessoirelijst gezien te hebben.
Ik vind de geluidskwaliteit van de standaard boxen gewoon bagger op het moment dat je een goed nummer eens even lekker hard wil zetten.

Daarentegen ben ik geen geluidsfreak of iemand die constant nummers luistert met veel bass. Dus een subwoofer hoeft voor mij ook niet.
Die amplifier zal dan al een forse verbetering geven begrijp ik, zonder dat ik ook nieuwe speakers moet aanschaffen.

Edit: Veel antwoorden inmiddels gevonden op de (niet zo geweldige) site van EBS.
Dit leaflet bevat veel informatie.

Je hoeft idd juist GEEN nieuwe speakers erbij te bestellen.
https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/
De versterker is 329 Euro en de subwoofer 389 Euro.

Ik heb ze allebei al in November al laten opnemen in mijn bestelling

Joehannus zei:
marco71 zei:
Joehannus zei:
marco71 zei:

Vond je de Rubis niet mooi dan? Ik heb die vorige week in Tilburg gezien onder een Gris Artense 308 Allure met panoramadak. Erg mooie velgen, imho.

voor de rubis 17 geld het zelfde als de 18 inch helaas

Obitorium zei:
marco71 zei:

hier kwam mijn dealer mee dit staat namelijk wel in de accessoires lijst van de 5 deurs 308 hij vertelde mij dat het ook in de sw gebouwd kon worden vandaar deze keuze

Vandaag bij Nefkens in Apeldoorn de 308 SW kunnen bekijken.

Er stond een Access uitvoering met een aantal opties (mistlampen,18" wielen, handgrepen en spiegels in kleur, CD speler). Bleek ook nog -nota-bene- een Blue HDi te zijn!
Volgens de verkoper was dit een van de testwagens welke momenteel door Europa rijden. De wagen stond er alleen vandaag.

Marketingstunt? Dan wel matig uitgevoerd. De wagen is namelijk in Access uitvoering geen porem. Erg duf, zeker van binnen. Dat stuur is werkelijk te zot voor woorden, zoiets moet je eigenlijk niet willen als fabrikant.

Die wielen hadden ze er bij Nefkens zelf maar even onder gesmurft. Goeie aktie!

In het echt komt de wagen netjes over, prima qua verhoudingen. Ik dacht dat vooral de lijnen op en de afmetingen van het achterspatbord wat lomp zouden zijn. Valt reuze mee.

Heb maar eens even een serie foto's gemaakt, voor de liefhebbers:) sorry voor de IPhone quality...

*Op speciaal verzoek staat de bestuurdersstoel in de verste stand.

2m2b50p.jpg

f53zr.jpg

23kt6w0.jpg

11lkch5.jpg

21j7n1y.jpg

2dbvx1x.jpg

317foug.jpg

2d8pctf.jpg

30cp3c8.jpg

2z6guuf.jpg

sbh2dg.jpg

ENTE zei:
Vandaag bij Nefkens in Apeldoorn de 308 SW kunnen bekijken.

Er stond een Access uitvoering met een aantal opties (mistlampen,18" wielen, CD speler).

Wel de uitvoering voor de liefhebbers van fysieke knoppen;)

Als de kwaliteit van de af fabriek audio dan zo slecht is, dan zal die EBS upgrade weggegooid geld zijn zeker. Want je gaat het originele (slechte) geluid versterken en dat (slechte) geluid weergeven via de originele (slechte) luidsprekers.
Dan komt er toch geen beter geluid uit maar meer van dezelfde herrie? Ik zie niet hoe dat nou zou moeten werken.
Ik zou investeren in luidsprekers van hogere kwaliteit.

Ben ook bij Nefkens geweest vandaag. Net auto maar erg uitgekleed. De ruimte op de achterbank viel me tegen. In mijn focus (2012) heb ik meer ruimte achter mezelf dan in de 308. De kofferbak is wel veeeeel groter dan de focus station. Die is echt giga.

ENTE zei:
Dank je. Is wel krap. Zit normaal met de rugleuning behoorlijk schuin naar achteren. Maar denk toch dat de kids pech hebben ;)

Heb ook gisteren in Apeldoorn gekeken. Mooie auto, maar niet heel bijzonder. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht, maar dat kan ook liggen aan mijn verwachtingspatroon. Kofferruimte is groot, maar zo'n lullig afdekzeiltje maakt het dan net minder. Ruimte op de achterbank is vrij beperkt voor dit segment. Grootste 'tegenvaller' vond ik het interieur van zowel Access als Active/BLE (14%). Eigenlijk is alleen het interieur van de Allure (of BLP) echt mooi. Bij de andere 2 mis je toch net even wat mooie afwerkingsdetails bijv. rond de middenconsole.

Mijn idee: als je de grote kofferruimte niet echt nodig hebt, kies dan voor de 308 hatchback met 14%, maar dan wel als Allure/BLP. Vrijwel net zo weinig ruimte op de achterbank, maar interieur wel mooier afgewerkt. Als je 14% bijtelling wilt en de stationcar-ruimte wel nodig hebt én meer ruimte op de achterbank wilt, kies dan voor alternatieven als de Leon ST (vind ik zelf erg mooi, is ruimer dan de 308 op de achterbank (kofferbak iets kleiner), er kunnen sportstoelen in en de Full-LED is wél leverbaar op 14%) of de Octavia Combi natuurlijk (is vooral erg groot).

Mark S. zei:
Mijn idee: als je de grote kofferruimte niet echt nodig hebt, kies dan voor de 308 hatchback met 14%, maar dan wel als Allure/BLP. Vrijwel net zo weinig ruimte op de achterbank, maar interieur wel mooier afgewerkt. Als je 14% bijtelling wilt en de stationcar-ruimte wel nodig hebt én meer ruimte op de achterbank wilt, kies dan voor alternatieven als de Leon ST (vind ik zelf erg mooi, is ruimer dan de 308 op de achterbank (kofferbak iets kleiner), er kunnen sportstoelen in en de Full-LED is wél leverbaar op 14%) of de Octavia Combi natuurlijk (is vooral erg groot).

Als ik de kofferbakruimte niet nodig had, dan had ik de V40 gekozen! Die nieuwe D4 motor maakt de keuze wel erg makkelijk.
Seat of Skoda moet je van houden. Het imago van beide spreekt mij minder aan dan dat van een Peugeot.

ENTE zei:
Mark S. zei:

Als ik de kofferbakruimte niet nodig had, dan had ik de V40 gekozen! Die nieuwe D4 motor maakt de keuze wel erg makkelijk.
Seat of Skoda moet je van houden. Het imago van beide spreekt mij minder aan dan dat van een Peugeot.

Ik heb de kofferbakruimte niet nodig, dus is de keuze op de V40 gevallen (business pack pro, winter line, panorama dak, osmium grey en donkere Freja velgen). Ga morgen toch eens de aanvraag regelen. Zit nog te wachten op de brief van de fiscus i.v.m. 14% bijtelling bij 17" velgen. Maar dat duurt me te lang. Officieel moet ik voor 14 april bestellen, namelijk. Morgen wagenparkbeheer maar eens bellen of ik die velgen achteraf eventueel kan laten vallen uit de leasebestelling :D. Wil het zwart op wit hebben dat die 14% gewoon blijft tellen. En dan is er natuurlijk altijd nog de kans dat de leasemaatschappij i.v.m. het brandstofgebruik 17" velgen sowieso niet accepteert.

Kietje zei:
Als de kwaliteit van de af fabriek audio dan zo slecht is, dan zal die EBS upgrade weggegooid geld zijn zeker. Want je gaat het originele (slechte) geluid versterken en dat (slechte) geluid weergeven via de originele (slechte) luidsprekers.
Dan komt er toch geen beter geluid uit maar meer van dezelfde herrie? Ik zie niet hoe dat nou zou moeten werken.
Ik zou investeren in luidsprekers van hogere kwaliteit.

Daar ben ik dus inderdaad ook bang voor.

Mark S. zei:

Ik ben het eens met je idee Mark. Of conclusie. Zelf ga ik voor de HB 14procenter BLP. (Voorheen de BLE). Wachten..wachten.. Wachten.

Ik heb nog eens goed naar het front gekeken van de BL(E) en ik zou bij nader inzien geen mistlampen voor willen hebben. Het design wordt rommelig omdat de LED dagrijverlichting al op die plek zit. Sowieso gebruik ik de mistlampen nooit.

P308SWII zei:
ENTE zei:
driel24 zei:
@ente, welke kleur is dit ?

Rich Oak.

In mijn ogen staat 'm dat uitstekend!

Thanks voor alle foto's... ik ben er uit. Wordt een 308 SW in de kleur Rich Oak :)

Ho! Stop de persen!

Voor de zekerheid even contact gehad met Nefkens; de kleur is niet rich oak maar gris moka... Gilletti is nog even een paar tandjes meer Peugeot freak dan ondergetekende...je bracht me dus terecht aan het twijfelen.

Gris moka komt dus aardig bruin over in het echt:p

ENTE zei:
P308SWII zei:
ENTE zei:
driel24 zei:
@ente, welke kleur is dit ?

Rich Oak.

In mijn ogen staat 'm dat uitstekend!

Thanks voor alle foto's... ik ben er uit. Wordt een 308 SW in de kleur Rich Oak :)

Ho! Stop de persen!

Voor de zekerheid even contact gehad met Nefkens; de kleur is niet rich oak maar gris moka... Gilletti is nog even een paar tandjes meer Peugeot freak dan ondergetekende...je bracht me dus terecht aan het twijfelen.

Gris moka komt dus aardig bruin over in het echt:p

Toch gris moka...
Ik twijfelde al in het begin, ook gezien de foto's van Geneve....
Denk dat we deze kleur heel veel gaan zien, dus blijf toch maar bij de rich oak versie...

Mijn dealer melde me vrijdag dat mijn 14% BLE een prognose van levering heeft voor week 18: Eind april dus toch! Al 3 van de 4 maanden wachttijd is voorbij.

Als toekomstige 308 (leaserijder) lees ik dit topic aandachtig.

In mijn geval betreft het een:
- Hatchback
- 1.6 BlueHDI (14%)
- Blue Lease Premium
- Keyless entry
- Leren bekleding (achteraf)
- Gris Moka

Mijn auto wordt geleverd door Pouw Peugeot, oftewel de dealer die vorige week failliet ging. Vooralsnog maak ik me geen zorgen aangezien ze verwachten dat ze doorstarten, de vestigingen zijn ook gewoon open.

Levering verwachten ze op 1 mei, al heb ik zelf nog geen navraag gedaan nadat ik meerdere keren in dit topic las over de vertragingen. De bovenstaande reactie is dan ook weer hoopvol. Voor mij maakt het niet zoveel uit in kan mijn huidige auto doorrijden.

Heb ik een week of drie geleden ontvangen van de belastingdienst. Geen probleem dus, als de auto eerst maar op kenteken staat met de kleinere velgen...

Terug
Bovenaan