Peugeot 308 (SW p. 26)

der Magistrat zei:
Een 'B2B'-filmpje (voor de niet-kenners: business-to-business):
https://www.youtube.com/watch?v=CIW-QX8-ajs
Een ietwat gek reclamefilmpje.

Voor wat betreft die navigatie op het scherm tussen de tellers: ik zie een weg aangeduid op de foto hierboven? Of is dat niet voldoende?

Dat zag ik ook staan.
Maar dan moet je die in het echt natuurlijk ook wel kunnen zien.
Zal er maar eens induiken. Tenslotte nog niet echt gedaan.

Of zoals hier op 0:36
https://www.youtube.com/watch?v=Ytbo_l7CXaE
24xp1cg.png

De nieuwe SW foto's nu ook hier te zien:
https://www.netcarshow.com/peugeot/2014-308_sw/

Instructieboekje 308:

https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/modeles/308n/308n_308/ed01-13/nl_nl/contenu/AP-308_Nouvelle_01_2013_NL.pdf

..Maar geen woord over de navigtie in het display tussen de tellers.

der Magistrat zei:
Een 'B2B'-filmpje (voor de niet-kenners: business-to-business):
https://www.youtube.com/watch?v=CIW-QX8-ajs
Een ietwat gek reclamefilmpje.

Voor wat betreft die navigatie op het scherm tussen de tellers: ik zie een weg aangeduid op de foto hierboven? Of is dat niet voldoende?

Inderdaad een raar filmpje. Al die bullshit over premium, kom op zeg...
Het is gewoon een nette auto. Punt.

Premium koop je niet onder een ton.

Ik bedoel uiteraard niet een complete navigatieweergave tussen de tellers, maar inderdaad aanduiding met pijltjes over wat de volgende actie moet worden. Zoiets als in de Golf.

its_me_leon zei:
rickm zei:
Mooie pics in AW's zussie AB:

https://www.autobild.de/bilder/peugeot-308-sw-autosalon-genf-2014-4504294.html#bild9

Ook hier weer wat nieuws:

https://www.peugeot.com/en/news/

Peugeot is echt op de goede weg met de ontwikkeling van de 1.2THP 110PK en 130PK motoren. Voeg daar een volautomatische Automaat aan toe van een gerenommeerd Japans bedrijf en de vooruitzichten zijn goed lijkt mij zo!

Sorry als het al gevraagd en behandeld is maar hoe zit het met de Peugeot Connect 3G dongel? Is die verkrijgbaar in Nederland en wat zijn de abonnementskosten?

Afgelopen week ook een 308SW blue lease ex. bestelt bij de dealer. In de kleur noir perla nera met afneembare trekhaak.
De dealer heeft voor de trekhaak een stelpost van €950,- meegenomen in de offerte.

Ben heel benieuwd naar de auto. Verwacht levering is 25-6-14. Rijd nu in Ford focus Econetic sport. De focus econetic trend (vrij kale auto) is duurder in de lease dan de 308 BLE. Zelfs de 308SW BL is duurder per maand dan de 308 SW BLE!!

Ben heel benieuwd naar de eerste 308 SW's op de weg.

MOTORHEAD83 zei:
Afgelopen week ook een 308SW blue lease ex. bestelt bij de dealer. In de kleur noir perla nera met afneembare trekhaak.
De dealer heeft voor de trekhaak een stelpost van €950,- meegenomen in de offerte.

Ben heel benieuwd naar de auto. Verwacht levering is 25-6-14. Rijd nu in Ford focus Econetic sport. De focus econetic trend (vrij kale auto) is duurder in de lease dan de 308 BLE. Zelfs de 308SW BL is duurder per maand dan de 308 SW BLE!!

Ben heel benieuwd naar de eerste 308 SW's op de weg.

25 juni pas? Oei... als het goed is gaat de bestelling deze week vanuit de leasemij naar de dealer...
Hoop toch wel dat het iets sneller gaat...

Is de navigatie info op het schermpje tussen de tellers niet op te roepen door op een knopje te drukken aan het uiteinde van de ruitenwisserhendel?
In de 208 werkt dat in ieder geval wel zo.

207SW zei:
Is de navigatie info op het schermpje tussen de tellers niet op te roepen door op een knopje te drukken aan het uiteinde van de ruitenwisserhendel?
In de 208 werkt dat in ieder geval wel zo.

Nee, dan roep je de boardcomputer op, welke vervolgens in het grote scherm verschijnt.

In mijn vorige 308 (met het klapscherm en Magneti Marelli systeem) kreeg je de info inderdaad ook tussen de tellers.
Hoefde je niks voor te doen.

Gisteren en vanmorgen nog wat zitten spelen en ook instructieboekje doorgenomen. Zoals ik het nu zie zit het er bij mij niet op.
Wellicht wordt het meegeleverd als je bijvoorbeeld ook cc met afstandsradar, achteruitrijcamera of botswaarschuwing hebt? Die gebruiken dat display immers ook.
Zo logisch is dat soms bij Peugeot. Net als dat je een 220V aansluiting achter krijgt als je keyless entry bestelt...

Morgen ben ik nog even bij de dealer en zal het daar ook even navragen. Maar eigenlijk vind ik het niet zo heel belangrijk allemaal.

Ik verwacht dat de navigatie aanwijzingen gecombineerd zijn met de kleurendisplay welke niet op de Active uitvoering zit (dus ook niet op de BLE SW) maar pas vanaf de Allure uitvoering.

TH308SW zei:
Ik verwacht dat de navigatie aanwijzingen gecombineerd zijn met de kleurendisplay welke niet op de Active uitvoering zit (dus ook niet op de BLE SW) maar pas vanaf de Allure uitvoering.

Ik heb een Allure maar geen kleurendisplay tussen de tellers.

Dan snap ik het ook niet meer. Zou toch zweren dat voordat ik mijn reactie plaatste ik de prijslijsten er op nageslagen had en zeker weten gezien te hebben dat het op de Active niet zat en op de Allure wel. (Kleurendisplay in het instrumentenpaneel).

Maar goed, tijdens mijn proefrit (denk een Allure) kon ik in ieder geval wel de navigatieaanwijzingen op het display tussen de meters zien. Hopelijk is dit ook het geval in mijn bestelde SW. Mocht er iemand zijn die dit zeker weet dan hoor ik het graag!

TH308SW zei:
Dan snap ik het ook niet meer. Zou toch zweren dat voordat ik mijn reactie plaatste ik de prijslijsten er op nageslagen had en zeker weten gezien te hebben dat het op de Active niet zat en op de Allure wel. (Kleurendisplay in het instrumentenpaneel).

Maar goed, tijdens mijn proefrit (denk een Allure) kon ik in ieder geval wel de navigatieaanwijzingen op het display tussen de meters zien. Hopelijk is dit ook het geval in mijn bestelde SW. Mocht er iemand zijn die dit zeker weet dan hoor ik het graag!

Volgens mij heb ik enkel Premiere modellen bij de dealer gezien.

Gilletti zei:
TH308SW zei:

Staat in de prijslijst dat er wel degelijk een kleurendisplay tussen de tellers zit bij de Allure... Maar goed, alles is onder voorbehoud bij autofabrikanten.
Hoe zit het met het "privacy glass"? Volgens de offerte heeft de Allure standaard extra getinte achterste zijruiten en achterruit maar in de prijslijst staat het bij de Allure als optie voor 150 Euro.

golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

Staat in de prijslijst dat er wel degelijk een kleurendisplay tussen de tellers zit bij de Allure... Maar goed, alles is onder voorbehoud bij autofabrikanten.
Hoe zit het met het "privacy glass"? Volgens de offerte heeft de Allure standaard extra getinte achterste zijruiten en achterruit maar in de prijslijst staat het bij de Allure als optie voor 150 Euro.

Volgens mijn dealer zit het kleurendisplay enkel tussen de tellers wanneer je het veiligheidspakket (Afstand + noodrem) zou nemen. Voor de zekerheid gedaan dus.

Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

Volgens mijn dealer zit het kleurendisplay enkel tussen de tellers wanneer je het veiligheidspakket (Afstand + noodrem) zou nemen. Voor de zekerheid gedaan dus.

Klopt, tussen de tellers wordt het pas in kleur incl. veiligheidspakket. Logisch dus dat het ook op de Premieres zit, daar zit dit pakket standaard bij (evenals keyless entry)

Dan geen kleurendisplay voor mij... Het veiligheidspakket paste niet meer in het leasebudget. De Allure 2.0HDI Automaat in het wit met trekhaak en Denon HiFi paste precies in het budget.

Hans406 zei:
Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

Klopt, tussen de tellers wordt het pas in kleur incl. veiligheidspakket. Logisch dus dat het ook op de Premieres zit, daar zit dit pakket standaard bij (evenals keyless entry)

Dus de prijslijst is niet correct...

golfdiesel zei:
Hans406 zei:
Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

In de officiële prijslijst staat niets vermeld over een kleuren display. in de dealer info echter wel zoals je aangeeft:
20qfi28.png

its_me_leon zei:
golfdiesel zei:
Hans406 zei:
Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

In de officiële prijslijst staat niets vermeld over een kleuren display. in de dealer info echter wel zoals je aangeeft:
20qfi28.png

Dank voor de link!

Op het gras oogt ie vreselijk lomp:S
Gelukkig komt het geheel subtieler over bij dat laatste shot op de weg! Beetje vorig model 3 touring.

ENTE zei:
Dank voor de link!

Op het gras oogt ie vreselijk lomp:S
Gelukkig komt het geheel subtieler over bij dat laatste shot op de weg! Beetje vorig model 3 touring.

Dat was inderdaad ook mijn eerste indruk. Ik denk dat het komt door de 18'' banden icm het gras.

Ben trouwens erg benieuwd hoe het geheel oogt met de standaard BLE 16'' lm velgen.

APD zei:
Ben trouwens erg benieuwd hoe het geheel oogt met de standaard BLE 16'' lm velgen.

Hier idem.
De Quartz velg is in mijn ogen qua design de mooiste velg van de hele serie, maar 16' onder zo'n lel van een station....we gaan het zien en beleven!

Hans406 zei:
Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

Maar weet je dan toevallig ook of de navigatie aanwijzingen tussen de meters afhankelijk is van het kleurendisplay? Of heb je dit ook zonder het kleurendisplay?

its_me_leon zei:
its_me_leon zei:
golfdiesel zei:
Hans406 zei:
Mcsluis zei:
golfdiesel zei:
Gilletti zei:
TH308SW zei:

Dat de navigatie niet wordt weergeven, betekent natuurlijk niet dat er geen kleuren display er inzit. Wellicht geeft het display pas kleuren weer als er features aan gekoppeld zijn die deze functionaliteit benutten (BV achteruitrijcamera of veiligheidspakket). Stiekem vind ik het ook logisch dat navigatie tussen de tellers onderdeel is van het veiligheidspakket, immer je hoeft niet meer naar je dashboard te kijken. Echter, dit is pure speculatie!

Wie biedt uitsluitsel. Inmiddels weten we dat Gilletti met zijn Allure dit niet op de auto heeft. Nu iemand vinden die Allure + Veiligheidspakket heeft.

Mcsluis zei:

Dit staat in de officiële prijslijst zoals deze op www.peugeot.nl te vinden is:

Schermafdruk+van+2014-02-20+17%253A49%253A10.png

Daar staat toch echt bij het kopje INTERIEUR vermeld: Kleurendisplay in het instrumentenpaneel.

[edit] 1 verschil zie ik al, bij de hatchback staat het kleurendisplay niet genoemd en bij de SW wel [/EDIT]

Heel gek. Vorige week heb ik in de post een JPG gemaakt van de brochure van de blue lease executive van 2013 en de blue lease premium van 2014. Dit waren bijna gelijk en in beiden werd de Kleurendisplay genoemd.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5247098#msg-5247098

Echter welke brochure je nu ook download van de hatchback op de peugeot site, in geen enkele wordt standaard het kleuren display meer vermeld. Ze zijn opeens geupdate en de regel is verwijderd.

Mcsluis zei:
Heel gek. Vorige week heb ik in de post een JPG gemaakt van de brochure van de blue lease executive van 2013 en de blue lease premium van 2014. Dit waren bijna gelijk en in beiden werd de Kleurendisplay genoemd.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,5247098#msg-5247098

Echter welke brochure je nu ook download van de hatchback op de peugeot site, in geen enkele wordt standaard het kleuren display meer vermeld. Ze zijn opeens geupdate en de regel is verwijderd.

ik heb net de dealer gesproken en in het modellenboek van 15 januari staat dat bij de SW in Allure versie het kleurendisplay tussen de tellers zit en dat de auto extra getinte achterste zijruiten en achterruit heeft. Bij mij gaat het wel om de 2.0 BlueHDI 150 automaat, misschien dat daar nog wat andere zaken bij zitten.

Ik heb een Allure met veiligheidspakket, achteruitrijcamera en dode hoek bewaking.
Bij mij verschijnt de navigatie info inderdaad tussen de tellers. net als de 3 boordcomputer standen. De camera maakt er geen gebruik van en de dode hoek bewaking ook niet dus het kleuren display lijkt gekoppeld aan het veiligheidspakket.

01040019.jpg

Ik heb geen betere foto bij de hand, maar als geen route is ingegeven in het navigatie systeem komt er te staan in welke straat je rijdt. Hier stond ik even stil op een parkeerplaats.
Eerder in dit forum stond al een foto van de turn by turn afbeelding als wel een route is ingegeven en op snelwegen wordt een afbeelding van de afrit of knooppunt weergegeven.

2014-02-19141915.jpg

Mijn dealer vertelde dat er voor nog geen een 14% diesel berline/hatchback een productiedatum bekend is. De fabriek moet schijnbaar nog inplannen. In het systeem stond die van mij op 99 99 9999.

E-One zei:
Mijn dealer vertelde dat er voor nog geen een 14% diesel berline/hatchback een productiedatum bekend is. De fabriek moet schijnbaar nog inplannen. In het systeem stond die van mij op 99 99 9999.

Klopt. Ditzelfde werd mij ook verteld.

Kietje zei:
Ik heb geen betere foto bij de hand, maar als geen route is ingegeven in het navigatie systeem komt er te staan in welke straat je rijdt. Hier stond ik even stil op een parkeerplaats.
Eerder in dit forum stond al een foto van de turn by turn afbeelding als wel een route is ingegeven en op snelwegen wordt een afbeelding van de afrit of knooppunt weergegeven.

2014-02-19141915.jpg

Dan is dat duidelijk. Dank voor de post! Nu nog kijken of er hier iemand is met een Active en of er dan ook navigatie aanwijzingen tussen de meters te zien zijn!

Dan is dat duidelijk. Dank voor de post! Nu nog kijken of er hier iemand is met een Active en of er dan ook navigatie aanwijzingen tussen de meters te zien zijn!

de active heeft zo te zien geen navi tussen de tellers
$_27.JPG

$_27.JPG

$_27.JPG

TH308SW zei:

Als een Allure het standaard al niet heeft, waarom dan een Active wel denk je?

TH308SW zei:

Bij de hatchack Active of Allure maakt het niet uit. er zal geen navigatie tussen de tellers staan, tenzij je het veiligheidspakket hebt.

Conclusie:

Hatchback:
Acces -> Geen kleurenscherm
Active -> Geen kleurenscherm
Allure -> Geen kleurenscherm
Premiere -> Wel kleuren scherm
Blue lease -> Geen kleurenscherm
Blue lease premium -> Geen kleurenscherm

SW
Acces -> Geen kleurenscherm
Active -> Geen kleurenscherm
Allure -> Geen kleurenscherm
Blue Lease -> Geen kleurenscherm
Blue Lease Executive -> Geen kleurenscherm

Op alle uitvoeringen geeft het veiligheidsheid pakket wel een kleurenscherm met navigatie

(Deze info is op basis van de meest recente brochure's op de peugeot site)

Voor wat betreft leverdata.
Ik heb van mij dealer het volgende begrepen:

Productie van de 14% SW versies staat gepland voor april. In maart wordt de productieplanning voor april gemaakt en de verwachting is dan ook dat in de loop van maart de productieweken bekend worden. Als de productieweken bekend zijn kan de eigen dealer op basis daarvan aardig inschatten wanneer de auto dan daadwerkelijk in Nederland komt en wanneer ze kunnen afleveren.

Alle bestelde modellen alsmede de demo's voor de dealers zitten in de eerste productierun. Daarna worden er voorraadauto's gemaakt (bijvoorbeeld een dealergroep die al 50 auto's besteld omdat ze verwachten deze te gaan verkopen).

Verwachting is dan ook dat bij productie in april de eerste auto's begin/half mei in Nederland bij de dealers geleverd worden.

Tweewout zei:
Voor wat betreft leverdata.
Ik heb van mij dealer het volgende begrepen:

Productie van de 14% SW versies staat gepland voor april. In maart wordt de productieplanning voor april gemaakt en de verwachting is dan ook dat in de loop van maart de productieweken bekend worden. Als de productieweken bekend zijn kan de eigen dealer op basis daarvan aardig inschatten wanneer de auto dan daadwerkelijk in Nederland komt en wanneer ze kunnen afleveren.

Alle bestelde modellen alsmede de demo's voor de dealers zitten in de eerste productierun. Daarna worden er voorraadauto's gemaakt (bijvoorbeeld een dealergroep die al 50 auto's besteld omdat ze verwachten deze te gaan verkopen).

Verwachting is dan ook dat bij productie in april de eerste auto's begin/half mei in Nederland bij de dealers geleverd worden.

Daarom vond ik het ook zo vreemd dat als de eerste 14% bijtellings HB/Berline diesels begin April geleverd gaan worden, de productie start in Maart, dat er nu eind Feb nog steeds mijn bestelling op 99 99 9999 staat. Waar is de Fransmans die de Excel sheets van het productieschema in de fabriek in beheer heeft gebleven? Over 6 a 7weken moeten de eerste 14% HB/Berlines wel een beetje tevoorschijnkomen.

Vandaag de bestel bevestiging gekregen van de dealer:

Peugeot 308SW 2.0HDi Blue hdi allure 17” lichtmetalen velgen Automaat

Kleur: Gris Artense
Bekleding: Alcantara/leder Mistral

Opties: Alcantara bekleding
Electr. Verstelbare en verwarmbare stoelen
Securite pakket
Glazen dak en extra getinte achterste zijruiten en achterruit

Wat levertijd betreft wordt productie juli aangegeven. Dat is nog best wel lang wachten......

Carfanatic zei:

de active heeft zo te zien geen navi tussen de tellers

Die zal wel hetzelfde systeem hebben als Citroën:
op dat schermpje kan je verschillende weergaves oproepen. Navigatie en de actuele snelheid (de grote '0') gaan daarbij niet samen.

Terug
Bovenaan