Peugeot 308 (SW p. 26)

Zag bij de Online Accessoires nog een artikel staan wat ik nog niet eerder was tegengekomen, maar ik nog wel waarde aan hecht. Het gaat namelijk om een upgrade van de geluidsinstallatie dmv een EBS subwoofer en versterker. Ik verkies dit boven de Denon upgrade als optie (niet op BLE - BL Premium moet ik tegenwoordig zeggen), want met extra accessoires gaat de fiscale waarde niet omhoog en daar merk ik als zakelijke rijder (met mijn leaseregels) niks van.

Wie weet of dit ten koste gaat van bijv. het reservewiel of worden deze ergens anders geplaatst?
Wie heeft er uberhaupt ervaring met de EBS systemen? Ik zag wat pics die bij Citroen en Ford vandaan kwam en ze daar dus ook worden ingezet.

EBS active subwoofer, alleen in combinatie met EBS booster amplifier LNPEL92600-1 € 389
EBS booster amplifier LNPEL92550-1 € 329

Ik zit er aan te denken om het blind te bestellen en heb ook nog de leasemaatschappij gevraagd of zij het eea vooraf kunnen uitzoeken.

Zie ook:
https://ebs-bv.eu/ebs-sound-enhancement/

Mij werd bij de dealer verteld dat het ten koste gaat van het reservewiel.
Heb zelf een standaard luidspreker-upgrade set (aftermarket) besteld van 200 watt (standaard en tweeter worden dan voorin vervangen). Kost volgens mij iets van EUR 200,-

Gisteren mijn zomersetje wielen besteld.
Je kunt ze maar beter klaar hebben liggen voor als eindelijk die strenge winter 13/14 voorbij is. :T

Niemand verder ervaring met die iPod bediening?

Review autozine:

https://www.autozine.nl/text/1184.html

En nog eentje van het Britse Petrolblog:

https://petrolblog.com/2014/02/peugeot-308-plays-golf-peugeot-wins/

de basisversie ziet er ook echt cheap uit:
peugeot-308-access-1-2-vti-5-d-7387747-6.jpg

peugeot-308-access-1-2-vti-5-d-7387747-7.jpg

Mcsluis zei:
Review autozine:

https://www.autozine.nl/text/1184.html

En nog eentje van het Britse Petrolblog:

https://petrolblog.com/2014/02/peugeot-308-plays-golf-peugeot-wins/

Misschien moet je bij de 2de link de kop toevoegen: "Peugeot 308 Plays Golf. Peugeot Wins!"

For one simple reason, you should be thankful that the new Peugeot 308 exists.

And that’s because it’s a car that – once and for all – will shut up the people who still insist on placing the Volkswagen Golf on a pedestal. To some folk, it’s the best metal to come out of Germany since The Scorpions. Well sorry, Volkswagen, but there’s a wind of change blowing through the C-segment.

The Peugeot 308 isn’t good. It’s great. It no longer feels like the sloppy seconds of the C-segment sector. Putting one or two notable issues aside for a moment, it’s a match for just about any of its rivals. And yes, that includes the Volvo V40 and the Audi A3.

Gaaf om deze teksten te lezen. Eindelijk iemand die ws zonder druk van VAG de Golf a side durft te schuiven. En ook hier weer de bevestiging om niet voor de 18inch te gaan.

Those 18-inch alloy wheels – standard on the Feline – may look fantastic, but there is a trade-off when it comes to the ride quality. The Peugeot 308 can feel unsettled over rough surfaces, with even a humble cat’s eye managing to throw the car off line. The ride – whilst probably fine for readers of PetrolBlog – is also a little on the firm side.

The 17-inch alloys – as experienced during the Peugeot 308 first drive last year – would represent the better choice for all-round performance.

Crabro zei:
Mij werd bij de dealer verteld dat het ten koste gaat van het reservewiel.
Heb zelf een standaard luidspreker-upgrade set (aftermarket) besteld van 200 watt (standaard en tweeter worden dan voorin vervangen). Kost volgens mij iets van EUR 200,-

Van de maker EBS zelf komt dit:

Waar gaat deze ingebouwd worden? Ten koste van bijv. reservewiel?
De EBS booster amplifier wordt achter het dashboard weggebouwd. De EBS active subwoofer wordt in de kofferruimte of onder de bijrijderstoel geplaatst. Het reservewiel blijft hierbij behouden.

Doet de Peugeot dealer dit zelf?
De inbouw wordt inderdaad door de Peugeot dealer zelf gedaan.

Kunnen beide worden geinstalleerd zonder dat er nieuwe boxen moeten worden geplaatst/gekocht? En kunnen dus de huidige boxen de EBS subwoofer aan? In de Accessoires lijst staan namelijk geen extra zwaardere boxen en ik weet niet wat er in de nieuwe 308 zit.
Nieuwe/zwaardere speakers zijn inderdaad niet nodig voor de EBS booster amplifier. De EBS active subwoofer belast de overige speakers niet, dus ook daar zijn geen zwaardere speakers voor nodig.

Is de subwoofer af te raden als je de standaard boxen niet upgrade? En is dus de EBS amplifier als enige al een grote verbetering? Dan laat ik namelijk de subwoofer achterwege
De subwoofer is vooral een upgrade van de hoeveelheid bass in de auto, vervangen van de overige speakers is dus niet nodig. De EBS booster amplifier is een forse verbetering van de geluidskwaliteit, maar verschaft niet direct meer bass. Wanneer u dit wel wil, zouden wij de EBS subwoofer zeker adviseren.

Hebben jullie misschien een paar duidelijke voorbeeldfoto’s, want op internet is het dun bezaaid?
De producten waarna u link top flickr zijn inderdaad de betreffende producten. Bijgevoegd treft u eveneens een productsheet.
Om welke producten gaat het precies? https://www.flickr.com/photos/ebsforcitroen/9026315694/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/ebsforcitroen/9026309772/in/photostream/

Dus dat worden een paar honderd euro meer voor een lange tijd betere muziek. Anders ga ik me na verloop van tijd toch irriteren en dat wil ik voor zijn.

@Gilletti

Ik heb wel ervaring met de iPod, maar die is net als die van u zelf. De 'classic' laat het SMEG systeem met regelmaat vastlopen waarna het zich weer reset met een luide knal uit de luidsprekers en de iPod Touch heeft een wat vage bediening. Ik gebruik de iPods dan ook niet. Ik ben wel een Apple fan maar erger me altijd aan het gebrek aan samenwerking met andere apparaten. Op fora lees ik nogal eens dezelfde ervaring. Bij sommigen werkt het uitstekend maar bij (veel) anderen wekt het ergernis op.

Gilletti zei:
Behalve dat het stuur erg kaal is vind ik het "cheapheidsgehalte" wel meevallen.

Idem. Als fan van de goede oude knopjes vind ik dit interieur juist wel wat hebben, lijkt me ook veel prettiger dan het touchscreen. Zender wisselen, temperatuur blind bijstellen e.d. met fysieke knoppen in plaats van de ogen van de weg moeten halen om te zien wat de vinger aan gaat raken.

Duel tussen de new renault megane (die van de facelift front) en de 308
https://youtu.be/Bj4ZaIzmx1U

En nu met z'n 3-en want de C4 erbij
https://youtu.be/RZOuD5AFS-k

Zo, al een tijdje aan het meelezen en eindelijk het knopje 'Registreren als Forumlid' gevonden.

Ik rij nu een DS3 en eind april verwacht ik mijn witte BLE met alle mogelijke opties, incl. 18" velgen. Bij het bestellen bleek het Denon pakket niet leverbaar omdat een reservewiel standaard is in de BLE. Mijn dealer is gaan zoeken en kwam met de oplossing van Integrated.

Naast de EBS oplossing werkt integrated-sound.nl ook aan een oplossing voor de 308. Zij leveren een soundprocessor en een subwoofer. De originele speakers blijven in tact, maar de soundprocessor verbeterd de aansturing van de speakers.

Vooral in de 508 veel gebruikt en de installatie kan na de lease periode ook weer uit de auto worden gehaald en worden meegenomen naar een volgende auto. De oplossing kost pak em beet 1000 euro. Aangezien Leaseplan over de 4 jaar alle opties voor 96% doorberekend heb ik het geluidspakket niet op laten nemen in het leasecontract, maar ga ik het privé aanschaffen.

sfs zei:
Zo, al een tijdje aan het meelezen en eindelijk het knopje 'Registreren als Forumlid' gevonden.

Ik rij nu een DS3 en eind april verwacht ik mijn witte BLE met alle mogelijke opties, incl. 18" velgen. Bij het bestellen bleek het Denon pakket niet leverbaar omdat een reservewiel standaard is in de BLE. Mijn dealer is gaan zoeken en kwam met de oplossing van Integrated.

Naast de EBS oplossing werkt integrated-sound.nl ook aan een oplossing voor de 308. Zij leveren een soundprocessor en een subwoofer. De originele speakers blijven in tact, maar de soundprocessor verbeterd de aansturing van de speakers.

Vooral in de 508 veel gebruikt en de installatie kan na de lease periode ook weer uit de auto worden gehaald en worden meegenomen naar een volgende auto. De oplossing kost pak em beet 1000 euro. Aangezien Leaseplan over de 4 jaar alle opties voor 96% doorberekend heb ik het geluidspakket niet op laten nemen in het leasecontract, maar ga ik het privé aanschaffen.

Weet niet hoe je werkgever vervolgens omgaat met het doorrekenen van de leaseprijs aan jou, maar bij mij werkt het zo het effect heeft op mijn brutosalaris, dus 1000 euro is eigenlijk maar de helft.

sfs zei:

Thanx SFS en welkom!

Ik ga voor de spullen van EBS. Ook een 'verbeteraar' en subwoofer voor meer Bass. Die komt op 329 +389 Euro. Ik zit nog ruim onder mijn leasenorm en het leasebedrag is wat mijn werkgever betaald dus deze geluidsupgrade is 'on da house'.

Mijn huidige leaseauto is 508SW 1.6 2-tronic... na 3 jaar op 180000km dus tijd voor een nieuwe. Vond de 508 een fijne auto, echt nooit problemen meegehad, zelfs de 2-tronic ben ik aan gewend geraakt en met de vele kilometers die ik maak (ca 60.000 per jaar) is het rijden zonder koppelingspedaal toch wel erg prettig gebleken.

Mijn nieuwe (station) auto moest aan een paar eisen voldoen... ca zelfde maandlasten, automaat of 2-tronic, liever niet dezelfde (want wat nieuws is toch leuker), ruime koffer, max 20% bijtelling.

gezien de merken waar ik uit mag kiezen en het feit dat de auto toch (semi)automaat moest zijn, bleven er tot 4 weken geleden uiteindelijk dus maar 2 over:
508SW 2-tronic en de Golf variant 1.6DSG.

Golf variant pakt relatief duur uit met wat leuke opties eraan en ik vind hem gewoon toch niet zo mooi nu ik hem een paar keer in het echt heb zien rijden.

Dus ging ik ca 3 weken geleden toch maar eens langs de Peugeot dealer om over de 508SW te babbelen.... Om een lang verhaal niet te lang te maken: Hij tipte de 308SW (waarvan ik op dat moment nog niks wist) en na wat gereken, veel googlen, een testrit met de 125pk allure benzine hatchback en dit forum heb ik hem vorige week besteld en eergisteren akkoord gekregen van leasemaatschappij en werkgever:

308SW blue executive 2.0D Automaat, Blanc nacré, achteruitrij-camera, bruin-cognac (4256-g) leren bekleding met stoelverwarming, 18inch saphir noir, wat chromen dorpeltjes en stootstrips en afneembare trekhaak. De Cd-speler heb ik laten zitten.

Van de witte kleur ga ik gigantisch spijt krijgen want met zoveel kilometers moet ik hem dan maandelijks wassen (mn donkergrijze 508 heb ik in 3 jaar 5 keer gewassen ;-)) maar ik vind dat "parelmoer" echt heel mooi, dus what the hell!

Van de 18inch krijg ik volgens een paar reviews en dit forum ook gigantisch spijt, maar ik vind ze gewoon heel erg mooi, denk dat de "noirs" mooi staan bij mn witte auto en die reviews... tja... Zij noemen het minder comfortabel, anderen zullen het "meer gevoel noemen". Persoonlijk denk ik dat ik er binnen een maand aan gewend ben (zoals met nieuwe auto's alles went na veel kilometers) En als het nu echt waardeloos is, dan weet ik over 3 jaar dat ik nooit meer 18inch neem...

Mijn vriendin vindt de bruin-cognac leren bekleding oudbollig. Ik vind zwart saai, wit met 2 kleine koters geen optie en deze kleur staat denk ik mooi in een witte auto. Dus wederom... what the hell!

De beenruimte achterin zal achter mijn stoel (ben 1.94m) krap zijn, maar koters zijn nog klein dus dat is geen showstopper...

Levering stond volgens dealer op (eind) mei, maar zal wel juni of later worden...

is het toch nog een lang verhaal geworden......

Over de proefrit (met de 125pk allure benzine) en de auto wil ook nog wel iets kwijt:

Hij rijdt absoluut lekker... ben geen kenner en niet overdreven kritisch, maar het reed gewoon lekker pittig en strak.

Het kleine stuur went binnen 2 minuten en heeft echt wat.

Klokken boven het stuur is ook geen probleem, ik kon met gemak een goede, niet te hoge houding vinden en toch nog vrij uitzicht op de klokken hebben.

Interieur ben ik ook al fan van. Dat rustige, knop-arme interieur bevalt mij wel!

Dat touchscreen.... Denk dat ik daar nog het meest aan zal moeten wennen... Dat zal net zijn als van een telefoon met vaste toetsen, naar één zonder vaste toetsen... je kan veel handelingen niet meer blindelings doen, je moet toch bewust kijken en das in een auto soms (vaak) niet handig...
Ik vermoed dat er ook vrij snel heel wat kritische kanttekeningen/ervaringen zullen zijn, maar goed dat hoort bij zo'n 1e generatie "nieuw" concept...

Mijn oude Ipodtouch v3 (IOS 5) werd niet herkend... Jammer maar geen showstopper, daar vind ik wel wat op...

Volgens dealer zit er zeker altijd bij het touchscreen een harde schijf met 6.5GB beschikbare ruimte voor muziek... das in ieder geval iets om ff mee voorruit te kunnen!

Die adaptive cruise control vond ik niet top (en zit volgens mij ook niet op de BLE). Hij gaat van het gas af, maar remt niet bij en geeft dan een geluidssignaal. Vond het (zelfs met stand op 1 seconde) weinig meerwaarde hebben en eigenlijk zelfs irriterend.

Vindt het jammer dat die full led verlichting niet op de BLE zit, maar vond het prijsverschil met de allure versie te groot en het dus niet waard... Heb zelf nooit anders dan halogeen gehad dus weet wellicht gewoon niet beter ;-)

Hoe staat PSA er vandaag de dag financieel voor, eigenlijk? Kan me best inbeelden dat ze in Sochaux de verkoopcijfers van de 308 met een bang hart afwachten... Het EMP2-platform, de nieuwe 1.2 thp: zal allemaal een aardige duit gekost hebben. Akkoord, niet allemaal 308-only, maar ik vermoed dat toch de populairste EMP2-er wordt :)

@JPTER.. leuk verhaal (y) en feli met je keuze. Cognac leder icm parelwitte buitenkleur lijkt mij mooie combi.
ff via de leasemij, de wasmogelijkheid op de tankpas laten activeren (als dat mag van je WG) en elke week door de wasstraat.. tussendoor ff mail beantwoorden /social media bijwerken en autowassen wordt nog eens effectieve tijdsbesteding. ;)

Is het nu een full automaat bij de diesels of toch zo'n 2-tronic geval?

Hesp zei:
Hoe staat PSA er vandaag de dag financieel voor, eigenlijk? Kan me best inbeelden dat ze in Sochaux de verkoopcijfers van de 308 met een bang hart afwachten... Het EMP2-platform, de nieuwe 1.2 thp: zal allemaal een aardige duit gekost hebben. Akkoord, niet allemaal 308-only, maar ik vermoed dat toch de populairste EMP2-er wordt :)

Reken maar dat PSA over 2013 opnieuw rode cijfers schrijft.
Lullig gevolg van een 6 jaar durende daling van de EU markt.

Wel lichtpuntjes uit Januari 2014:
* 30% hogere verkopen in Italie en Spanje (w.o. de 2008 de Captur passeerde).
* 9% groei in Frankrijk
* naar # 2 in België, achter VW
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/07/belgium-brands-january-2014-peugeot-up-to-2-bmw-up-to-4/#more-39630
* stijging in Argentinië, aandeel van 10,2% naar 11,8%
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/06/argentina-january-2014-ford-ecosport-leader-for-the-first-time/#more-39605
* 308 bestellingen boven prognose
* sterke stijging in ..... Iran!! ;-) (405 = Pars: +48%, 206: +343%)
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/07/iran-january-2014-saipa-tiba-hits-record-volume-market-down-just-4/

en mooie winst van RCZ-R regen Scirocco-R:
https://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Peugeot-RCZ-R-vs-VW-Scirocco-R-2014-CAR-review/

rickm zei:
Hesp zei:

Reken maar dat PSA over 2013 opnieuw rode cijfers schrijft.
Lullig gevolg van een 6 jaar durende daling van de EU markt.

Wel lichtpuntjes uit Januari 2014:
* 30% hogere verkopen in Italie en Spanje (w.o. de 2008 de Captur passeerde).
* 9% groei in Frankrijk
* naar # 2 in België, achter VW
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/07/belgium-brands-january-2014-peugeot-up-to-2-bmw-up-to-4/#more-39630
* stijging in Argentinië, aandeel van 10,2% naar 11,8%
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/06/argentina-january-2014-ford-ecosport-leader-for-the-first-time/#more-39605
* 308 bestellingen boven prognose
* sterke stijging in ..... Iran!! ;-) (405 = Pars: +48%, 206: +343%)
https://bestsellingcarsblog.com/2014/02/07/iran-january-2014-saipa-tiba-hits-record-volume-market-down-just-4/

en mooie winst van RCZ-R regen Scirocco-R:
https://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Peugeot-RCZ-R-vs-VW-Scirocco-R-2014-CAR-review/

Leuk die uitgebreide cijfers rick

Hij is besteld:

- 2.0 SW BlueHDI Allure Automaat 17 (rubis)
- Gris Artense
- Alcantara bekleding
- Verwarmbare stoelen met massage
- Pack securite

Het wachten is begonnen

its_me_leon zei:
Hij is besteld:

- 2.0 SW BlueHDI Allure Automaat 17 (rubis)
- Gris Artense
- Alcantara bekleding
- Verwarmbare stoelen met massage
- Pack securite

Het wachten is begonnen
Hier idem dito:

308SW 1.6 HDi Allure
- Rubi Rouge
- Stoelverwarming met massagefunctie
- Panoramadak incl. getinte ramen vanaf de B-stijl
- CD-Speler

Eerste prognose van de dealer is Juni.

Juni zou mooi zijn. Ik vraag me echter af of juni met de automaat wel gaat lukken. Indien mogelijk rij ik gewoon nog even met mijn huidige Golf verder. Die heeft me veel plezier opgeleverd de afgelopen 3,5 jaar. Rijdt nog steeds super. Jammer dat ik de nieuwe variant niet mooi vind.
Na Fiat, Citroen, Toyota, Renault en Volkswagen nu maar eens een Peugeot proberen.

its_me_leon zei:
Juni zou mooi zijn. Ik vraag me echter af of juni met de automaat wel gaat lukken. Indien mogelijk rij ik gewoon nog even met mijn huidige Golf verder. Die heeft me veel plezier opgeleverd de afgelopen 3,5 jaar. Rijdt nog steeds super. Jammer dat ik de nieuwe variant niet mooi vind.
Na Fiat, Citroen, Toyota, Renault en Volkswagen nu maar eens een Peugeot proberen.
hier hetzelfde, mijn Skoda Octavia doet het nog prima na 165k km in 2,5 jaar. Letterlijk 2 lampjes die kapot zijn gegaan buiten het reguliere onderhoud om, ik hoop dat de Peugeot mij ook op deze manier kan verrassen ;)

Maar anderzijds ga ik toch graag met de nieuwe voiture op vakantie ;)

Wanneer gaat de configurator van de 308 SW een keer online, dat duurt wel erg lang!

Zojuist de "leverings"-bevestiging vd Leasemaatschappij gehad voor mijn 2.0D BLE automaat...
Letterlijke teksten:
"Bij deze bevestigen wij u dat wij een opdracht tot levering hebben gegeven voor uw nieuwe lease-auto"
"Als verwachte leverdatum heeft de dealer 15 mei 2014 opgegeven."

15 mei ??!!

Klinkt wel erg positief. Hoop niet dat ze met een dartpijltje daar op het 2e kwartaal hebben staan mikken om maar met een datum te komen ;-)

Eindelijk ook een profiel aangemaakt na al veel gekeken te hebben hier op het forum.

Ook hier net de bestelling gedaan bij de Leasemaatschappij. Het is geworden:

308 SW 1.6 BlueHDI Blue Executive in de kleur Gris Artense
Als extra opties meegenomen:
- Zwart lederen bekleding incl. stoelverwarming
- Achteruitrijcamera
- Cd speler
- Afneembare trekhaak.

Tevens net een bevestiging gehad van de Leasemaatschappij dat de verwachte levering gepland staat op 10 juni 2014.

Zal dus nog even geduld moeten hebben!

JPTER zei:
Zojuist de "leverings"-bevestiging vd Leasemaatschappij gehad voor mijn 2.0D BLE automaat...
Letterlijke teksten:
"Bij deze bevestigen wij u dat wij een opdracht tot levering hebben gegeven voor uw nieuwe lease-auto"

15 mei ??!!

Klinkt wel erg positief. Hoop niet dat ze met een dartpijltje daar op het 2e kwartaal hebben staan mikken om maar met een datum te komen ;-)

Bij leasemij of dealer?

Staan ook de dealergegevens in de bevestigingsbrief vermeldt?

Ik zou met een paar dagen (eind van de week) ff de dealer contacteren. Die heeft dan de bestelling wel ingevoerd in het bestelsysteem en kan dan je status teruggeven.

Ik weet niet of Peugeot tegenwoordig ook online zo'n 'tracking' systeem heeft, zoals bijvoorbeeld Renault dat doet.

Stern.de test de concurrent van de VW Golf...een bedreiging en ook op 3 maart auto vh jaar?
https://youtu.be/Xh_yJbMARso

Durashift zei:
Bij leasemij of dealer?

Staan ook de dealergegevens in de bevestigingsbrief vermeldt?

Ik zou met een paar dagen (eind van de week) ff de dealer contacteren. Die heeft dan de bestelling wel ingevoerd in het bestelsysteem en kan dan je status teruggeven.

Ik weet niet of Peugeot tegenwoordig ook online zo'n 'tracking' systeem heeft, zoals bijvoorbeeld Renault dat doet.

Dealer gegevens stonden erbij, maar of dat nu zoveel zegt??
Kan idd wel eens contact opnemen over een paar dagen, maar eerlijk gezegd... 15 mei of 10 juni...Tis sowieso lang wachten...
Kende het bestaan niet van autobestelling-trackandtrace systeem... klinkt handig, zal wel eens vragen...

JPTER zei:
Kende het bestaan niet van autobestelling-trackandtrace systeem... klinkt handig, zal wel eens vragen...

Peugeot heeft dat helaas niet.
Pas kort voordat de auto naar NL komt wordt weet je (de dealer) iets.

JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

ik wil je niet teleurstellen maar dat gaat zeker niet gehaald worden.

als ik zo de levertijd bekijk op Peugeot, dan wordt jou auto pas geproduceerd in de maand MEI,

dat houd zeker in dat deze pas in Juni binnen komt.
daarnaast verwacht ik veel orders en hoop daarom voor je dat je hem nog in Juli krijgt!

Joenep zei:
JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

als ik zo de levertijd bekijk op Peugeot, dan wordt jou auto pas geproduceerd in de maand MEI,

daarnaast verwacht ik veel orders en hoop daarom voor je dat je hem nog in Juli krijgt!

En waar kan je die levertijd juist bekijken?
Want ik heb begin december een 308 besteld en toen klonk het dat de datum ergens eind februari zou zijn. En aangezien ik ten laatste op 5maart mijn oude moet wegdoen, zou ik wel eens willen weten of die datum nog realistisch is

zwasie zei:
Want ik heb begin december een 308 besteld en toen klonk het dat de datum ergens eind februari zou zijn. En aangezien ik ten laatste op 5maart mijn oude moet wegdoen, zou ik wel eens willen weten of die datum nog realistisch is

Ligt eraan wat je besteld hebt. Een 14% eHDI of SW gaat waarschijnlijk sowieso niet lukken voor april.
Mijn THP berline was er in een maand (november besteld).
Je dealer kan wel zien welke produktiemaand voor jouw auto gepland is.

zwasie zei:
Joenep zei:
JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

Ik denk ook dat eind februari erg positief/niet realistisch is. Afgelopen 4 november is mijn bestelling door de dealer aangemaakt voor een 14% BLE hatchback. Verwacht leverdatum is vooralsnog eind april.

Ik ben gelukkig al over de helft van de wachttijd, afgaande op info van de dealer/leasemij:

full.jpg

zwasie zei:
Joenep zei:
JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

Aangezien ik bij een peugeot dealer werk ;-)

De 14% uitvoering wordt pas per productie maand maart geproduceerd....

JPTER heeft 20% uitvoering.. die kan best anders ingedeeld zijn in de supply chain.

Eerste week mei produceren in Frankrijk.. dan moet Gefco die auto toch wel in derde week mei bij de dealer hebben?

Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...

Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.

Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?

Joenep zei:
zwasie zei:
Joenep zei:
JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

Ah ok.
Ik ga vandaag eens horen bij mijn dealer hoe het nu zit.

Die 14% en 20%-zaken zijn voor mij niet aan de orde, omdat dit in België niet bestaat. Heb een allure met 1.6 diesel van 115pk. Deze was reeds beschikbaar bij de start van de 308 dus misschien daarom sneleer.

Klaaf zei:
Ik volg al enige tijd met interesse dit forum, aangezien de 308 SW ook op mijn shortlist staat om mijn huidige leaseauto op te volgen. Nu lees ik nogal wat verhalen dat de geplande levertijden niet gehaald gaan worden...

Ik ben zelf van plan om eventueel een 308 SW 2.0 D Allure te gaan bestellen, welke mijn huidige Passat variant half oktober zal moeten gaan opvolgen.

Kan iemand mij vertellen wanneer ik deze dan zou moeten bestellen ?

Valt wel mee hoor met dat niet halen.
Veel mensen wachten op versies die nog niet leverbaar zijn.

Ik zou dus gewoon even bij een dealer binnenstappen en de vraag voorleggen m.b.t. jouw voorkeursconfiguratie.
Dat voorkomt een hoop (onnodige) ruis.

Waarschijnlijk gaat de nieuwe 308SW mijn volgende leaseauto worden. De prijzen zijn allemaal duidelijk alleen is er nog een probleem en dat is dat de dealer mij nog niet kan vertellen wat een trekhaak gaat kosten...
Ik moet binnen een paar weken bestellen, heeft iemand hier een idee wat een vaste trekhaak met 13 polige stekkerdoos (volledig bedraad) zou kosten bij Peugeot?
Bij mijn huidige auto, een Megane, was de trekhaak €800 incl constante en geschakelde stroom.

800-1000 Euro zeker. Bij een vriend van mij die de 308SW heeft besteld kwam dit op 925 Euro.

Trekhaak afneembare kogel 13-polig: Eur 925.- incl. btw incl. hulpkoppeling jaeger naar multi.

Op mijn 308 hatchback geen trekhaak.

925 voor een afneembare dan moet een vaste voor 900 wel te doen zijn lijkt me.
hoop dat het allemaal goedgekeurd wordt maar 150pk en 370Nm met automaat die in de 20% bijtelling valt :)
Gaat denk ik wel een allure worden en geen bluelease ivm de led verlichting. Anno 2014 nog met halogeen aan komen als enige mogelijkheid bij de bluelease is niet heel erg handig van Peugeot (dealer snapte het ook al niet)

In het brochure van de 308 staat dat full-LED standaard geleverd wordt op Allure & Blue Lease Executive. Zie pagina 9.
Brochure

zwasie zei:
Joenep zei:
zwasie zei:
Joenep zei:
JPTER zei:
Letterlijke teksten:

15 mei ??!!

Ah ok.
Ik ga vandaag eens horen bij mijn dealer hoe het nu zit.

Die 14% en 20%-zaken zijn voor mij niet aan de orde, omdat dit in België niet bestaat. Heb een allure met 1.6 diesel van 115pk. Deze was reeds beschikbaar bij de start van de 308 dus misschien daarom sneleer.

AAAA die manier,
ik heb zelf ook niet goed gelezen aangezien het de automaat is......

maar in Belgie kan het inderdaad wel anders zijn als in Nederland.

wat ik kan zien is dat alles pas per productie Mei begint bij de 308SW. (maart is zelfs de 5 deurs uitvoering)
dus zowel de automaaat als de 14% (automaat kan nog niet bij ons in de 5 deurs, (komt midden zomer te bestellen)

succes met het wachten :)

Terug
Bovenaan