Guest
Hesp zei:En nog steeds geen spyshots van de SW?![]()
Goeie!
Morgen??
Leuk - weer een Peugeot dag op AW!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hesp zei:En nog steeds geen spyshots van de SW?![]()
Hesp zei:Weet er eigenlijk iemand waarom de 1.6 hdi bij de upgrade van 90/110 pk naar 92/112 pk terug van 16 naar 8 kleppen is gegaan?
En nog steeds geen spyshots van de SW?![]()
Poekoek zei:Mocht de 308 dezelfde velgmaten hebben als de 508 dan lijkt mij dit wel een mooi model velg voor de 308 (18 inch
Ik ben het met Gilletti eens dat de Saphir velg wat vreemd is qua hoe schuin de spaken staan.
Gilletti zei:Leuk die eerste test van AV!
Lancia Lover zei:De eerste (summiere) test van Autovisie:
Autovisie Peugeot 308
canyon zei:De Fransen hebben de Peugeot 308 ook getest:
Test Peugeot 308 L'argus
Ik vind het een mooie auto en aan de hand van deze eerste test(jes) lijkt het een goede auto!
canyon zei:De Fransen hebben de Peugeot 308 ook getest:
Test Peugeot 308 L'argus
Ik vind het een mooie auto en aan de hand van deze eerste test(jes) lijkt het een goede auto!
rickm zei:De technoblur en het gevoos is irritant maar hier rijdt ie .....
https://www.youtube.com/watch?v=mbp4-Hr0YzQ
Joep83 zei:Tekst komt mij heel vooringenomen over...
Zo van: "We zullen maar wat negatiever zijn want het is maar een Peugeot."
Rogier Kuin zei:Het gezaghebbende AutoCAR is minder enthousiast:
https://www.autocar.co.uk/car-review/peugeot/308/first-drives/peugeot-308-16-litre-e-hdi-first-drive-review
HVP zei:.... opgemerkt wordt dat de auto 'refined' en 'relaxed to drive' is....
Joep83 zei:Tekst komt mij heel vooringenomen over...
Zo van: "We zullen maar wat negatiever zijn want het is maar een Peugeot."
canyon zei:En hier nog wat tests:
Whatcar.com
Whatcar - Peugeot 308 review
Autoexpress
Peugeot 308 review
Autobild
Autobild - Peugeot 308 fahrbericht
Ik heb ze nog niet gelezen (ff snel de autoexpress versie doorgekeken), maar eerste indruk bij de Engelse is volgens mij toch dat ze het net niet Golf niveau vinden.
HVP zei:Ach, reviews, het zegt zo verschrikkelijk weinig, kan er niet wakker van liggen. Autojourno's zijn nu eenmaal géén autogebruikers, dat is wat ik vooral steeds concludeer. Zou goed zijn als ze dat zelf ook eens door kregen.
Davidoff zei:HVP zei:Ach, reviews, het zegt zo verschrikkelijk weinig, kan er niet wakker van liggen. Autojourno's zijn nu eenmaal géén autogebruikers, dat is wat ik vooral steeds concludeer. Zou goed zijn als ze dat zelf ook eens door kregen.
Eens. Dat concludeer ik ook iedere keer opnieuw.
Maar als ze zich dat gaan realiseren, zijn ze subiet werkloos..
Edit:
O, bijna vergeten te melden dat de nieuwe 308 wel een érg grote verbetering is tov de huidige..
Interessant ding.
canyon zei:@ Rickm,
Het kan toch hoor, Engelse reviewers die positief zijn:
CAR Review
Typisch dat in dit verhaal er dan weer geen commentaar is op de ruimte achterin. Daarentegen komt er weer iets minder lovend over de versnellingsbak. Deze reviewer geeft ook meer aan waar het om gaat. Zoek je een auto met Frans comfort, dan is dit een perfecte auto. Zoek je een auto die je uitnodigt om lekker mee te boenderen, kijk dan verder.
Grappige vergelijking:
This is the Lionel Richie of driving experiences, easy like Sunday morning.
HVP zei:Autovisieheld Jaco Bijlsma noemt (het onderstel van) de 308 'misschien wel één van de beste in z'n segment'.
Lancia Lover zei:HVP zei:Autovisieheld Jaco Bijlsma noemt (het onderstel van) de 308 'misschien wel één van de beste in z'n segment'.
Zo ken ik Peugeot weer!
Typisch ook dat AE het heeft over de 1.6 THP 'sourced from BMW'. Ze hebben 'm naar mijn weten toch echt samen ontwikkeld.
Overigens, de Duitse autopers is wel eens vaker laaiend over een 'import', maar zodra zich een multitest voordoet, lopen de importmodellen altijd achter de Duitse modellen aan.
rjthefrisian zei:Verder vind ik het intereieur van de auto prachtig..van buiten erg ingetogen...
voetveeg zei:alleen weten de fransen het interieur toch iets meer charme te geven. dat van de golf lijkt qua opzet wel een japanner uit 1999 ofzo. maar dan met mooiere materialen en knoppen
Gilletti zei:Laat je niet opjagen door de mening van de pers. Als de auto in de ogen van de consument klopt, dan koopt men het toch wel (zie succes van de 307).
Kwalitatief zijn er grote sprongen gemaakt, daar ben ik van overtuigd. Nu nog zelf ondervinden.
Groet van Gilletti, die nu begint met afvallen want anders is het straks in een 308 blijkbaar geen porum.
rickm zei:Kortom net mensen, die Germanen.
Giletti zei:Groet van Gilletti, die nu begint met afvallen want anders is het straks in een 308 blijkbaar geen porum.