PauseBreak: Mercedes C200cdi Estate (2011).

Haha, puntje comfortabel was ik uit het oog verloren. Hij past wel mooi bij de topictitel :)

Een C6 vind ik niet stroken met "Dat houdt ook in dat de fraaie Mégane niet meer rendabel is om te rijden, ...... "

Tsja, in die tijd dat Pa zijn Clio 3 kocht keek die met een schuin oog naar een Megane Dci.....die was toch net iets duurder in de wegenbelasting.

Maar dat scheelt inderdaad niet heel veel met een C6 die ook nog eens 1791 kg is en in benzine enkel met V6 komt....dus ja! Punt voor jou (y)

De C6 is dan toch de enige echte comfortabele auto die heel weinig is verkocht, in ieder geval bij mij in me op komt..

C5 III? Ook geen hardloper (qua aantallen) geweest..

Er wordt in de vrouwelijke vorm over het land van herkomst gesproken.. dan lijkt het mij toch een Citroën te zijn.. Renault en zeker Peugeot vind ik dan toch 'mannelijker' in het aanspreken van een auto.

Ik zal het erbij laten dat de beoogde opvolgster al is genoemd, en het is niet de meest genoemde optie. En @adinsx: Kinderen zijn er nog niet, maar ook de Mégane heeft al isofix op de achterbank. Het is niet de bedoeling om weer een andere auto te moeten halen op het moment dat koters het leven van mij en mijn vrouw komen verrijken.

De zoektocht heeft even stil gelegen omdat we geen tijd hadden en alle kanshebbers staan buiten de provincie waar we wonen. Volgende week hebben we echter vrij dus dan wordt de zoektocht met frisse energie hervat. Een shortlist is reeds gemaakt, contacten met dealers zijn gelegd en de volgorde waarop de auto's staan gerangschikt stelt ons ook mooi in staat om weer eens langs te gaan bij vrienden in andere delen van het land.

De Mégane blijft ondertussen vrolijk doortuffen en staat nu toch alweer op ruim meer dan drie ton. Het is wel zichtbaar dat er hier in de omgeving royaal is gestrooid de afgelopen tijd, dus volgende week ook maar even de Mégane schoonmaken. Ze is nu meer wit/grijs dan blauw en dat vind ik toch niet zo'n fraai gezicht als ik naar buiten kijk. Voor de inruilwaarde zal het geen verschil maken gezien de kilometerstand.

Kortom, wordt vervolgd!

Was ik toch bijna vergeten dat het hier heeft gesneeuwd de afgelopen winter....

Dit was het wagenpark vanochtend. Mooi bevroren. Deed me eraan herinneren dat ik al een tijdje een nieuwe ruitenkrabber moet kopen. Met het huidige onding stond ik op de Mégane al 10 minuten te krabben voordat alles eraf was :p Maar eens kijken wat de ANWB heeft liggen ofzo.

Dit was het wagenpark vanmiddag, toen de Mégane officieel was verkocht.

:+

Nee, dit was het dus :p

UZgSxje.jpg

Klikbaar voor groter.

Specificaties van de aanwinst zijn als volgt: Renault Vel Satis 2.0T Initiale aut5, bouwjaar 2008, ~215.000km gelopen.

Gefeliciteerd met de aanschaf. Gedurfde keuze, al is het wel de facelift en redelijk 'simpele' 2 liter turbo. (y)

Roder zei:
Mooie auto! Alleen is er bij mijn weten geen Initiale zonder leer...

Goed punt.

https://www.autoweek.nl/auto/35723/renault-vel-satis-20-turbo-16v-initiale

Puntje van Adsinx vind ik ook wel hout snijden.. ik bedoel, houderschapsbelasting is slechts 50 euro per kwartaal minder voor deze Renault tov de diesel Mégane. Dat zou je met het verbruik en dieselprijs nog wel moeten inlopen.. ?

Enfin, scheelt wel een klein tonnetje in kilometers én je hebt er wel weer iets bijzonders én groters voor terug gekocht. :D

Gaaf zo'n Vel Satis. (y):cool: Alleen vind ik de grill van de phase II helemaal nergens op lijken, ik zou meteen kijken of een phase I grill over te zetten zou zijn.

Allen bedankt :)

Roder zei:

Dat meende ik ook, maar zowel in de boekjes als op de koopovereenkomst staat echt 'Initiale'. Grappig genoeg staat in de b-stijl dan weer 'Expression' en ook het serienummer komt overeen met een Expression-uitvoering. Ach ja, het zal mij om eerlijk te zijn worst wezen.
Ik vind de stoffen bekleding prettiger dan de leren bekleding. Het zijn zeer comfortabele zetels die in een woonkamer niet zouden misstaan, maar die tegelijkertijd niet overdreven veel zijdelingse steun leveren. Als je dan de leren bekleding hebt dan wordt het al snel echt een balansoefening zodra je een bocht moet nemen.

Nog een dingetje is dat volgens Autoweek iedere Vel Satis in Initiale uitvoering keyless entry zou moeten hebben, maar geen enkele Vel Satis (inclusief de duurste die op gaspedaal te vinden zijn) heeft daadwerkelijk keyless entry. Wel keyless go en ook de automatische vergrendeling doet het, maar om de auto te openen zul je bij alle auto's toch echt op het knopje op de sleutelkaart moeten drukken. Dat is wel even wennen na iets meer dan 2 jaar dagelijks naar de auto te hebben gelopen met die sleutelkaart in de zak en dan lekker in te stappen en weg te rijden zonder ook maar aan die sleutelkaart te moeten denken.

Durashift zei:
Puntje van Adsinx vind ik ook wel hout snijden.. ik bedoel, houderschapsbelasting is slechts 50 euro per kwartaal minder voor deze Renault tov de diesel Mégane. Dat zou je met het verbruik en dieselprijs nog wel moeten inlopen.. ?

Dat zou zomaar kunnen. Heel eerlijk gezegd koop je een Vel Satis niet omdat die zo lekker zuinig rijdt natuurlijk. Het langdurig gemiddelde van de boordcomputer stond op 11,5l/100km, gemeten over ~2200km. Wat wel een rol heeft gespeeld is de veel grotere luxe (met name qua stilte in het interieur) en het feit dat we nu eigenlijk alleen nog maar korte afstanden rijden en de auto zomaar een week of twee stil kan staan. Dat is voor een diesel niet goed en dat was de laatste maanden ook al wel te merken aan de Mégane. Er moest vaker een scheutje olie bij en het verbruik was ook niet meer om over naar huis te schrijven.
Daabij is de Vel Satis vanbinnen en vanbuiten echt nog als nieuw. Er zijn wat kleine plekken op de motorkap waar vogelpoep heeft gezeten maar die zijn zo klein dat je echt moet weten waar het ooit heeft gezeten. De Mégane begon toch wel tekenen van ouderdom te vertonen in het interieur, met name op het gebied van de stoelen.

Er staat behalve het vervangen van de diverse filters en de olie voorlopig nog niks groots gepland. Ja, de APK moet er in april even overheen, maar dat is naar verwachting niet meer dan een formaliteit. Behalve de stabilisatorstang achter kwamen er geen gebreken naar voren en die stabilisatorstang kost ook niet de hoofdprijs.

Nu eerst maar eens genieten van de Vel Satis. Het is echt een auto die op een veel hoger plan staat dan welke Renault dan ook. Het rijden is echt bijzonder comfortabel te noemen en ik heb nog steeds een glimlach als ik de auto zie staan op de parkeerplaats. Over bekijks heb je met deze auto trouwens niet te klagen. Dat is wel iets dat ik heb onderschat, maar het heeft ook wel wat om zoveel kinderen gebiologeerd te zien kijken vanaf de achterbank en mensen even te zien inhouden en te zien wijzen en naar de auto te kijken als ze geparkeerd staat. Dat is een kwaliteit die de Mégane in ieder geval niet had.

Bijzondere verschijning. Ik weet niet of ik de kleur van het kunststof in het interieur, samen met de beige/grijze stoffering nou zo geslaagd vindt na die jaren, maar verder een leuke keuze in ieder geval.

PauseBreak zei:

Roder zei:

Dat meende ik ook, maar zowel in de boekjes als op de koopovereenkomst staat echt 'Initiale'. Grappig genoeg staat in de b-stijl dan weer 'Expression' en ook het serienummer komt overeen met een Expression-uitvoering. Ach ja, het zal mij om eerlijk te zijn worst wezen.
(..)

Misschien destijds verkeerd besteld / geleverd?

PauseBreak zei:
Nu eerst maar eens genieten van de Vel Satis. Het is echt een auto die op een veel hoger plan staat dan welke Renault dan ook. Het rijden is echt bijzonder comfortabel te noemen en ik heb nog steeds een glimlach als ik de auto zie staan op de parkeerplaats. Over bekijks heb je met deze auto trouwens niet te klagen. Dat is wel iets dat ik heb onderschat, maar het heeft ook wel wat om zoveel kinderen gebiologeerd te zien kijken vanaf de achterbank en mensen even te zien inhouden en te zien wijzen en naar de auto te kijken als ze geparkeerd staat. Dat is een kwaliteit die de Mégane in ieder geval niet had.

Zo is dat. (y)

Wauw een Vel Satis! Heel gaaf en totaal niet verwacht. Ik noemde hem wel, maar schoot hem ook weer af :)
Voordeel, ze zijn relatief goedkoop gezien slechts weinigen het design kunnen waarderen. Ik vind hem sowieso gaaf.

Kortom, veel plezier van deze luxe zetel op wielen :cool:

Haha, dat punt van het niet kunnen waarderen .... Ik denk dat de verkoper het bij het goede eind had. Er zijn best veel liefhebbers voor, maar heel weinig kopers :D Ik heb tot nu toe ook alleen maar leuke reacties gehad op de auto en ik geloof dat ze ook al een paar keer op de foto staat. En dat voor een auto die meer dan een jaar te koop heeft gestaan :)

En dan nu even nieuwe ruitenwissers bestellen want een jaar stilstand is niet zo heel goed voor het "ruiten wissen" aspect van die ruitenwissers. Het zijn nu vooral strepenstrekkers en dat doet wel wat afbreuk aan het comfort zeg maar :)

Wat een gaaf ding! heb ook wel eens zo'n ding willen hebben voor even.

Viel mij destijds wel op dat er torenhoge kilometerstanden mee werden gereden. Het is echt een auto; hate it or love it. Ik heb uberhaupt altijd wel sympathie gehad voor grote franse wagens. Jammer genoeg heeft hij destijds geen opvolger gekregen.

PauseBreak zei:

Roder zei:

Dan is het inderdaad een 'Expression'. De Initiale is net wat luxer en heeft lederen bekleding. Koopovereenkomst lijkt me met de hand in computer ingevoerd, waar best wel eens de info van een foutief boekje kan zijn overgenomen;).

Wauw, die had ik even gemist. Wat een geweldig ding! Echt een super design, die nog steeds heel erg lijkt te kloppen. Ook ik vind deze stoffen bekleding heel goed staan, en het zal vast heel comfortabel zijn.

Dapper besluit overigens. Ik vermoed dat je het topic van isla nooit gevolgd hebt. ;)

Bijzondere auto en leuke keuze. Heerlijk eigenwijze auto, zelf heb ik meer met bv de Avantime maar mag die grote fronsozen wel. Heel veel plezier er mee ik ben benieuwd naar eventuele updates.

Roder zei:
PauseBreak zei:

Roder zei:

Dan is het inderdaad een 'Expression'. De Initiale is net wat luxer en heeft lederen bekleding. Koopovereenkomst lijkt me met de hand in computer ingevoerd, waar best wel eens de info van een foutief boekje kan zijn overgenomen;).

Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Wel grappig dat ze de info dan blijkbaar overnemen van boekjes ipv de serienummers in de b-stijl. Dat verwacht je toch niet.

RobEU zei:
Wauw, die had ik even gemist. Wat een geweldig ding! Echt een super design, die nog steeds heel erg lijkt te kloppen. Ook ik vind deze stoffen bekleding heel goed staan, en het zal vast heel comfortabel zijn.

Dapper besluit overigens. Ik vermoed dat je het topic van isla nooit gevolgd hebt. ;)

Was dat niet de man met de Avantime? Of haal ik nu mensen door elkaar?

Dat was een avantime inderdaad. In deze post kondigde hij dit aan:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4515039,4962618#msg-4962618

Daarvoor reed hij VelSatis. Zou zomaar dezelfde kleur geweest kunnen zijn. Was voor de XC60 en in het vorig decennium.

PauseBreak zei:
Roder zei:
PauseBreak zei:

Roder zei:

Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Wel grappig dat ze de info dan blijkbaar overnemen van boekjes ipv de serienummers in de b-stijl. Dat verwacht je toch niet.

(..)

Oh, je hebt hier over je eigen koopovereenkomst?
Ik zat op het spoor van de oorspronkelijke, 1e koopovereenkomst ooit voor deze auto. Kan namelijk nog weleens wat fout gaat bij het omzetten daarvan in een bestelopdracht..

Enfin, het is je een zorg.. maar je zou terug kunnen gaan.. het is overduidelijk dat een Initiale lederen bekleding moet hebben en dat heb jij niet..
Compensatie in € ? :p

Maar ja, dan kom je weer op het 'onderzoeksplicht door koper' gedeelte.. ;)

Ja dus toch de goede voor de geest gehad. Triest einde helaas.

Op autogebied is het toch wel iets anders. Dit is een Vel Satis phase 2 en met de phase 2 zijn eigenlijk alle problemen wel opgelost. De Avantime had die luxe nooit want die is heel erg snel uit productie gegaan en de productierun is ook niet in de beste tijdsperiode van Renault geweest, helaas. Ik heb trouwens nog wel gekeken naar een Avantime, maar ik kon mijn vrouw helaas toch niet zo gek krijgen :)

De zaken waarvan ik weet dat ik ze binnenkort wil fixen zijn ook maar heel beperkt:
- Stabistang achter vervangen.
- Uitlijnen want stuur staat niet recht als je rechtdoor rijdt en dat is niet fijn met een auto van dit formaat en onoverzichtelijkheid.
- Afdekkapje interieurlampje passagierszijde (lampje onder het dashboardkastje mist het afdekkapje). (Digitaal koekje voor degene die me in de juiste richting kan sturen voor zo'n afdekkapje want ik kan ze nergens vinden en Renault vraagt er uiteraard een bizar bedrag voor.)

Sowieso komt er binnenkort een nieuwe APK op en dan laat ik meteen ook maar even een grote beurt uitvoeren want het vervangen van de filters en de olie kan geen kwaad. Per slot van rekening heeft deze auto toch lang stilgestaan voordat die werd verkocht.

Durashift zei:
Oh, je hebt hier over je eigen koopovereenkomst?

Nee, daar staat alleen Renault Vel Satis op :) Deze komt gewoon bij een handelaar vandaan en voor een gunstige prijs.

PauseBreak zei:
Op autogebied is het toch wel iets anders. Dit is een Vel Satis phase 2 en met de phase 2 zijn eigenlijk alle problemen wel opgelost. De Avantime had die luxe nooit want die is heel erg snel uit productie gegaan en de productierun is ook niet in de beste tijdsperiode van Renault geweest, helaas. Ik heb trouwens nog wel gekeken naar een Avantime, maar ik kon mijn vrouw helaas toch niet zo gek krijgen

Zoals Durashift al aangeeft doelde ik op de Vel Satis die hij voor z'n Volvo had. Inderdaad een poos geleden. Maar fantastisch als de phase 2 stukken beter is! Op die manier kun jij er veel meer van genieten. En hoe meer er van dergelijke auto's op de weg zijn, hoe beter. (y)

Holtrop even bellen. Als die het niet heeft. Niet de goedkoopste wel een man met zeer veel kennis.

De Vel Satis heeft een jaar min of meer stil gestaan (zijn iets van 2400kms mee gereden). Dat merk je aan alles, waaronder de ruitenwissers. Die heb ik vandaag dus laten vervangen en dan merk je dat je met een niet alledaags model rijdt. De garagist moest drie automateriaalzaken afbellen. Zelf had hij niks hangen in die maat en pas de laatste zaak had de benodigde maat, maar die was niet gegarandeerd compatibel met de Vel Satis (was voor een Grand Scénic). Die maar genomen en met wat aanpassingen aan het mechanisme paste het uiteindelijk :p

Gelukkig zijn zaken als motor- en transmissieolie, koelvloeistof en lucht/olie/brandstof- en interieurfilters universeler gebruikt.

Ook meteen maar even een afspraak gemaakt voor de APK. Daar moet dan sowieso een nieuwe reflectorstrip achter op want linksachter reflecteert niet meer. Dan ook maar meteen de stabilisatorstang achter laten vervangen, nieuwe motor- en transmissieolie erin, nieuwe filters erop en erin en we zouden er weer een tijdje tegen aan moeten kunnen :)

Oh ja, ik heb de Vel Satis dus vijf dagen in bezit. Het ding was deukvrij en had alleen een kras linksvoor (en ingevroten vogelpoep op de motorkap). Inmiddels heeft het portier linksachter een gratis verticale streep zilver gekregen en de rechterspiegel heeft een of andere idioot blauwe strepen op gepresteerd te trekken. Met name die spiegel stelt me voor de vraag hoe je dat in vredesnaam voor elkaar krijgt. Helemaal omdat de auto nooit geparkeerd is op krappe parkeervakken e.d..

Nou goed, voor de APK maar eens opzoeken wat de kleurcode is van de auto zodat dit kan worden hersteld want het stoort me. Zeker die deur. En het is helaas te diep om weg te polijsten want de onderlaag van de lak heeft zich getoond. De spiegel kan met wat geluk wel weer blauwvrij worden gemaakt met een goede polijstbeurt, maar dat moet even wachten tot ik tijd heb gevonden om de auto naar de poetser te brengen.

Jammer van de schade.

Bijzonder dat ik dit topic gemist heb trouwens, echt een hele leuke verschijning zo'n Vel Satis. Rijdt het ook echt als je zou verwachten van Renault's finest?

Hopen dat je nu even alle pech tegelijk heb gehad en nu zorgeloos kunt gaan genieten (y)

Het rijdt als een echte Franse auto. Hoofdletter C is duidelijk gebruikt voor het woord 'comfortabel'. Stuurbekrachtiging is snelheidsafhankelijk, dus op lage snelheid (<50) vrij licht en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt rijden. Het veer- en dempgedrag doet me nog het meest denken aan een C5 met hydropneumatische vering. De hydropneumatische vering is net even beter in het wegstrijken van alle dingetjes in het wegdek, maar de Vel Satis komt er heel erg dicht bij in de buurt. Je bent echt meer aan het zweven dan aan het rijden.

Een ander ding is de geluidsdemping. Wat een ongehoord stille auto is dit. Dat is misschien nog wel een van de fijnste aspecten van de Vel Satis. Het ontbreken van geluid in de cabine. Je kunt, als je dat zou willen, met 130km/u nog steeds fluisterend een gesprek voeren met je passagiers. De andere kant van de medaille is wel dat je echt geen idee hebt van de snelheid waarmee je rijdt, echt totaal niet. Komt ook doordat de automaat moeiteloos en heel erg soepel schakelt. Wil je dus niet al teveel geld naar het CJIB moeten overmaken dan is het gebruiken van de cruisecontrol (of begrenzer) echt noodzakelijk.
De geluidsdemping is ook van het onderstel zo goed dat ik de defecte stabilisatorstang alleen in het interieur hoor op echt zeer slecht wegdek (kinderkopjes, verzakte stenen straten, dat soort werk). Op fatsoenlijk wegdek hoor je er niks van. Eigenlijk het enige geluid dat je in de cabine hoort is afkomstig van de banden, en die zijn afkomstig uit 2012 geloof ik. Michelin PrimacyHP. Daar merk je wel aan dat ook op autobandgebied de technologie sprongen heeft gemaakt want de Vredesteins uit 2015 die onder de Mégane lagen waren veel stiller.

Het woord 'stoel' is bijna een belediging voor de zetels die Renault heeft gebruikt. Zeer comfortabele zetels, op allerlei manieren te verstellen. Al heb ik tot nu toe nog niemand de stoelverstelling zien gebruiken. Iedereen zat direct goed. Het enige minpunt dat ik heb kunnen vinden is dat de zetels niet veel zijdelingse steun geven en dus niet echt geschikt zijn voor hen die wat sportiever een bochtje willen ronden. Nu is de Vel Satis daar duidelijk niet voor bedoeld, dus het is wel een beetje een gevalletje spijkers op laag water zoeken.

Dit is ook de eerste Renault waarin ik heb gezeten waarvan de speakers niet van koffiefilterkwaliteit zijn. De audio is echt dik in orde. Nu is het ook de "premium audio", maar die is merkbaar beter dan de "premium audio" die in de Mégane en Laguna zat. Het zal ongetwijfeld inmiddels beter kunnen want de auto is wel alweer bijna negen jaar oud, maar ik heb niet de behoefte om eraan te gaan klussen.

Het enige echte nadeel, als je het zo kunt noemen want je weet het van tevoren, is het verbruik en het feit dat je huilend staat te tanken. Een tank met een inhoud van 80L moeten vullen met Euro98 (want dat heeft de voorkeur van Renault) is geen goedkope grap, maar als je dat niet wilt doen moet je geen Vel Satis kopen.

Mooi!

Ik heb een aantal keer meegereden met een Vel Satis 2.2dci van een collega en was onder de indruk van het grote comfort en de stilte (die je beide al noemde) maar ook van de royale binnenruimte. Eigenaar klaagde wel over de afmetingen icm parkeren, voorheen had hij een R25.en met de VS sukkelde hij wel in zijn parkeergarage.

Veel fijne kilometers gewenst met je slagschip ;)

Dat klopt, de Vel Satis heeft inderdaad voor alles en iedereen zeeën van ruimte. Parkeren en manoeuvreren in parkeergarages kan soms wat lastig zijn, maar met een keertje extra steken kom je er ook wel :T

Bedankt!

En bij deze dan maar eens wat betere foto's van het slagschip, de ruimte en het interieur.

Klikbaar voor groter.

Een van de klusjes die ik nog had was het weer ophangen van de dashcam. Dat dus ook maar meteen even gedaan.

:T

Zo, gisteren zag de Vel Satis voor het eerst de binnenkant van m'n vaste garage.

Goedgekeurd zonder problemen, dus we kunnen weer even vooruit :p De opmerking van de garagist was een mooie. "Je hebt een goede auto gekocht, want ik kan er niks aan vinden." Mooi zo, want hij heeft erg goed gezocht omdat dit de eerste Vel Satis was die hij op de brug heeft gehad! :D

Het enige dat werd vervangen omwille van het comfort waren de stabilisatorstangetjes achter. Niet noodzakelijk want niet kapot, maar een 'bonk' vanuit het onderstel wanneer je over slecht wegdek rijdt hoort niet bij deze auto's, dus vervangen. Kijk en huiver. Wat een units :p

Wel een heel gedoe om die dingen te vervangen. Je moet namelijk "even" de remmen eraf halen om bij de onderste bevestiging van die stabistang te kunnen komen. Heel mooi systeem, dat multilink ophangingssyteem achter, maar niet zo mooi voor monteurs :+

Van harte! Je hebt een mooie auto. Het interieur, met name het dashboard, vind ik schitterend.

Ik heb er ooit over gedacht om een jaar of 12 geleden een Vel Satis jong tweedehands te kopen; proefrit gemaakt, reed heerlijk comfortabel, heerlijke stoelen en lekkere motor (3,5 L V6).....
Uiteindelijk durfde ik het niet aan, mede vanwege mijn eerdere (slechte) ervaringen met een Safrane V6 en de ervaringen van mensen om me heen met Renaults in die periode (met name de Laguna's waren toen natuurlijk geen toonbeeld van betrouwbaarheid....). Toen uiteindelijk toch maar gekozen voor mijn eerste Volvo V70, waarvan ik zeker geen spijt heb gekregen. Toch was zo'n Vel Satis de avontuurlijkere keuze geweest en misschien achteraf ook wel prima bevallen.

Ik vind wel nog steeds dat zo'n Vel Satis prima is "opgedroogd"; hij ziet er voor een ontwerp uit die periode nog steeds modern uit.....en ik vind het nog steeds een prachtige voiture !
Heel veel plezier toegewenst....(y)

Gave auto! Kenissen van mij hebben een Vel Satis V6 Initiale en die zeiden iets soortgelijks: geweldige auto, maar dat verbruik...

Gaaf! Een Vel Satis hier. (y). Altijd al een mooie auto gevonden en goed om te lezen dat je een goed exemplaar gevonden hebt. Veel plezier ermee.

AsconaGT zei:
Vind het interieur ook smaakvol, zeker als je de tand der tijds bekijkt. (y)

Ziet er inderdaad zeer verzorgd en vooral gezellig uit. Beter dan leer vind ik persoonlijk in een grote Fransoos.

Stefan-V6 zei:
Gave auto! Kenissen van mij hebben een Vel Satis V6 Initiale en die zeiden iets soortgelijks: geweldige auto, maar dat verbruik...

Haha, ja en dan lust de V6 nog wel een slokje meer :) Ach weet je, je weet dat je een zware, grote, hoge auto koopt als je in de markt bent voor een Vel Satis. Dan moet je wel heel wereldvreemd zijn om te verwachten dat er een verbruik te realiseren is dat beter uitvalt dan 1:10. Ik vind het ook niet erg. Sowieso rijden we er niet veel mee, dus maakt het ook niet heel veel uit, en ten tweede compenseert de rest van de auto dit ruimschoots.

Ik reed laatst met mijn vrouw over een 80 weg en we zeiden toen tegen elkaar dat je echt niet zou weten dat je 80km/u rijdt ware het niet voor de GPS-snelheidsmeter van de dashcam die de passagier kan zien. Hetzelfde geldt op voor Nederlandse begrippen illegale snelheden. De auto blijft heel erg lang ongehoord stil. Pas richting de topsnelheid hoor je de motor werken en de tornado in je brandstoftank wervelen :)

smarter zei:
AsconaGT zei:
Vind het interieur ook smaakvol, zeker als je de tand der tijds bekijkt. (y)

Ziet er inderdaad zeer verzorgd en vooral gezellig uit. Beter dan leer vind ik persoonlijk in een grote Fransoos.

Dat beschrijft het verschil eigenlijk wel heel goed. Het stoffen interieur is altijd gezellig warm, verwelkomend. Het lederen interieur is vooral 's winters echt wel koud als je instapt. Daar heb je dan wel de bipsgrill voor om dat te compenseren, maar dat verandert niet veel aan het gevoel bij het instappen.

@BleuZ: Leuke vondst! Ik ga er eens naar kijken.

Terug
Bovenaan