PauseBreak: Mercedes C200cdi Estate (2011).

Wat enorm leuk zeg!!!
(en ik had er nog nooit van gehoord, een Modus Initiale. Waar heb je die gevonden??)
 
Bedankt mensen :cool:

@rzasa: Het is een origineel NL auto. Oorspronkelijk geleverd in Den Haag, wij hebben hem in Eindhoven gekocht. Er staan er zo’n tien in de Initiale uitvoering op marktplaats.
 
Goed, paar maanden verder dus tijd voor een update.

Modus, we noemen haar Momo.

Ik geloof dat ik het hier niet heb geplaatst, maar aangezien de banden allemaal Michelin EnergySavers waren en ik daar slechte ervaringen mee heb met de Vel Satis met uitdrogen van binnenuit, zijn vrijwel direct na aanschaf alle vier de banden vervangen door Vredestein Quatrac5 bandjes. Vierseizoenenbandjes omdat we tanken en boodschappen doen in Duitsland en dan is het wel zo prettig als je niet hoeft na te denken over de banden. Daarbij maakt Momo naar verwachting niet zoveel kilometers dat een set winterbanden nou echt nodig is.
Inmiddels de eerste grote beurt uit laten voeren. Daarbij kwam aan het licht dat de xenonlamp aan de bestuurderskant niet verkeerd staat afgesteld maar aan het overlijden is. Omdat voor vervangen van een lamp de hele voorkant eraf moet (topontwerp van Renault destijds) gebeurt dit tegelijkertijd met de distributie en waterpomp want dan moet die voorkant er toch af.
En als we iets doen, dan doen we het goed, dus om te voorkomen dat er kleurverschil zit in de lichtopbrengst worden beide lampen en ballasten dan vervangen en van de bestuurderszijde ook de bekabeling naar de lamp toe want die is uiterst Hobby Bob uitgevoerd door de vorige eigenaar.

Gemiddeld verbruik over 8500km, waarvan 90% stadsverkeer, 1:13,5. Een acceptabel verbruik als je het mij vraagt. Gemiddeld eenmaal per week mag Momo met mij mee naar mijn werk zodat de boel goed warm wordt. Verbruik op die ritten is zo rond de 1:18,8. Het geheim? 80km/u-wegen.

De Vel Satis.

Eigenlijk sinds de laatste update is er weinig nieuws te melden. Er zijn wat kraakjes ontstaan aan het deurpaneel rechtsachter nadat de kleine vent er een hele tijd tegenaan heeft zitten schoppen en slaan. Ik vermoed dat een of meerdere clips die de bekleding tegen de deur vasthouden zijn gesneuveld. Zeker is in ieder geval dat je het alleen merkt op wegen met erg slecht wegdek, dus daar gaat verder niks aan gebeuren.
De zomerbanden hebben inmiddels zo'n 45.000km erop zitten en de slijtage, vooral op de vooras uiteraard, begint toch wel serieuze vormen aan te nemen. Er zit nog zo'n 3mm profiel op aan de vooras, dus met de wisseling naar winterbanden zullen we die gaan vervangen. De achterbanden gaan dan naar de vooras en de nieuwe banden naar de achteras.
Verder valt er weinig bijzonders te melden. De Vel Satis tokkelt rustig verder met inmiddels bijna 270.000km op de teller. Gemiddeld verbruik met de nieuwe baan en dus nieuwe woon-werkroute is wel flink verbeterd naar zo'n 1:12,5. Wel met de kanttekening dat er alleen euro98 of euro100 wordt getankt omdat dit in Duitsland net zo duur is als 95 hier in Nederland. Op de enkele tank 95 is het verbruik ongeveer 1L/100km slechter, dus zo rond de 1:11,5 ipv 1:12,5. Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
 
Ik had de Modus nog niet gezien, leuk zeg! Heel bijzonder die klep-in-klep, nog nooit zo gezien. Voortaan ga ik elke Modus inspecteren!

PauseBreak zei:
Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?
 
MWH zei:
Ik had de Modus nog niet gezien, leuk zeg! Heel bijzonder die klep-in-klep, nog nooit zo gezien. Voortaan ga ik elke Modus inspecteren!

Bedankt! Er zijn ook niet heel veel met die klep-in-klep. Er is een leuke optie die nog minder verkocht is en dat is de bijbehorende fietsendrager. Te herkennen aan twee vierkante uitsparingen onderaan de achterbumper.

PauseBreak zei:
Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?

Nee, ik tank zoveel mogelijk 98, en met 98 (of 100) draait de motor simpelweg minder toeren op exact dezelfde snelheid als op 95 het geval is. Wel met kanttekening dat dit verschil me alleen is opgevallen op hogere snelheid (136km/u op de cc). Op 98/100 draait de motor dan zo rond de 2750tpm en op 95 is dat net boven de 3000tpm. Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet. Wel weet ik dat exact dezelfde motor met een andere mapping 200pk levert (en ook in andere landen met 200pk is verkocht als dealertuning), dus wellicht dat het daar vandaan komt?
 
PauseBreak zei:
MWH zei:
Ik had de Modus nog niet gezien, leuk zeg! Heel bijzonder die klep-in-klep, nog nooit zo gezien. Voortaan ga ik elke Modus inspecteren!

Bedankt! Er zijn ook niet heel veel met die klep-in-klep. Er is een leuke optie die nog minder verkocht is en dat is de bijbehorende fietsendrager. Te herkennen aan twee vierkante uitsparingen onderaan de achterbumper.

PauseBreak zei:
Dit zal komen doordat de motor simpelweg meer toeren draait op 95 ipv 98.
Die mag je even uitleggen. Hoe kan brandstof invloed hebben op de overbrengingsverhoudingen? Of bedoel je dat je die 95 alleen tankt als je veel snelweg rijdt, en zo dus hogere toeren bereikt, waardoor het qua statistiek een onbruikbaar vergelijk is?

Nee, ik tank zoveel mogelijk 98, en met 98 (of 100) draait de motor simpelweg minder toeren op exact dezelfde snelheid als op 95 het geval is. Wel met kanttekening dat dit verschil me alleen is opgevallen op hogere snelheid (136km/u op de cc). Op 98/100 draait de motor dan zo rond de 2750tpm en op 95 is dat net boven de 3000tpm. Waar dat verschil vandaan komt weet ik niet. Wel weet ik dat exact dezelfde motor met een andere mapping 200pk levert (en ook in andere landen met 200pk is verkocht als dealertuning), dus wellicht dat het daar vandaan komt?
Als je geen CVT automaat hebt, is dit niet mogelijk als er niet iets slipt. Een versnellingsbak heeft vaste verhoudingen (op een CVT na), dus kan het toerental niet ineens anders zijn als in dezelfde versnelling gereden wordt.
 
Er kan natuurlijk best wel wat slip in de automaat zitten inmiddels. Ding heeft toch ook al bijna 3 ton ervaring zonder enige vorm van onderhoud.
 
Er zijn ook niet heel veel met die klep-in-klep. Er is een leuke optie die nog minder verkocht is en dat is de bijbehorende fietsendrager. Te herkennen aan twee vierkante uitsparingen onderaan de achterbumper.

hier in het dorp rijd er ook eentje met klep in klep. Geinig detail (y) zo'n fietsendragerconstrucie zag ik onlangs hier in het dorp op een nieuwe generatie twingo. Ook 2 van die vierkante uitsparingen. Later zag ik er een fietsendrager op staan. had het nog nooit eerder gezien.

Zo'n initiale is sowieso erg leuk (y) heel stuk smaakvoller dan de reguliere versies.

. Wel weet ik dat exact dezelfde motor met een andere mapping 200pk levert (en ook in andere landen met 200pk is verkocht als dealertuning), dus wellicht dat het daar vandaan komt?

volgens mij ligt in mijn laguna de zelfde motor (F4R) en hier komt er af fabriek 205PK uit. Zal vast op details iets afwijken maar het is in de basis het zelfde blokje. Wat ik wel opvallend vond overigens is dat deze blokjes niet op E10 brandstof mogen lopen. Maar over mijn auto word geen woord gerept, ook in de boekjes niet. Volgens de dealer zou mijn auto er wel op moeten kunnen lopen.
 
PauseBreak zei:
Er kan natuurlijk best wel wat slip in de automaat zitten inmiddels. Ding heeft toch ook al bijna 3 ton ervaring zonder enige vorm van onderhoud.
Dat zal best. Maar die slip zou niet moeten kunnen verschillen per soort brandstof... :confused:
 
Die concentionele automaten hebben toch een lockup in de hoogste versnellingen die de slip tot 0 beperkt?

Interessant verhaal overigens :p
 
Om MWH bij te staan: Het is onmogelijk (technisch gezien) dat de motor op een bepaalde snelheid minder toeren draait bij andere brandstof. Echt 100%, vooruit 99,9% onmogelijk want er zit een vaste verhouding tussen band/wegdek contact en de krukas. Ja, via de aandrijfassen, versnellingsbak en koppeling, maar nee, de brandstof heeft er niets mee te maken. Wat wél kan zijn is dat de motor op RON98 rustiger loopt. En dit voelt wellicht als minder toeren?
 
Wat wél kan zijn is dat de motor op RON98 rustiger loopt. En dit voelt wellicht als minder toeren?

Het heeft niks met gevoel te maken, het is puur een feitelijke constatering. Hoe dat kan, echt geen idee. Misschien kan je dat eens navragen bij Renault. Ben wel benieuwd eigenlijk of ze wat vreemds hebben uitgehaald (andere mapping icm (semi-)variabele eindoverbrenging? slip?).
Het verschil in toeren is niet het enige verschil. Er zit ook een vrij fors verschil in topsnelheid in (gemeten in Duitsland, mbv gps). Op Shell V-Power (toen nog 95, NL) haalt ie fabrieksopgave en een beetje (205 opgave, 208km/u op gps). Op Shell V-Power Racing (100, Duitsland) haalt ie consequent 218km/u op vlak wegdek (en 224km/u heuvelaf). Dit verschil valt logisch te verklaren - andere brandstof met hogere calorische waarde en andere ECU mapping (200pk) = hogere topsnelheid. Het wordt alleen wat vreemd omdat ze beiden op topsnelheid blijven hangen rond de 4500-4750tpm, ongeacht brandstofsoort maar tóch zit er een duidelijk snelheidsverschil in. Over enkele tientallen metingen gevonden want ik heb een jaar lang Enschede - Groningen v.v. gedaan en dan wil je wel eens lekker doorrijden door Duitsland. De ene keer tankte ik dan in Nederland (V-Power) en de andere keer in Duitsland, net wat beter uitkwam qua resterende actieradius.
Of het verschil in topsnelheid blijft op Shell V-Power nu dat 98 geworden is weet ik niet want ik tank niet meer in Nederland, en rij niet meer regelmatig lange afstanden door Duitsland en om er nu een paar tankbeurten aan te verspillen gaat me toch iets te ver met een 80L tank o_O

Dus, zeg het maar. Ik heb er geen problemen mee want minder toeren op de snelweg = minder geluid in de cabine. Wat mij betreft helemaal prima natuurlijk (y)

@AsconaGT:
Zo'n initiale is sowieso erg leuk heel stuk smaakvoller dan de reguliere versies.

Bedankt! En niet alleen wat smaakvoller, ook wat stiller in het interieur. We hebben er verschillende gereden en je merkt op de snelweg echt wel wat verschil. Wel zo fijn trouwens, want de Modus vind ik persoonlijk wat luidruchtig op snelwegtempo. Maar goed, daar hebben we 'm ook niet voor gekocht. Die snelheidsmeter in het midden is wel even behoorlijk wennen trouwens.

volgens mij ligt in mijn laguna de zelfde motor (F4R) en hier komt er af fabriek 205PK uit. Zal vast op details iets afwijken maar het is in de basis het zelfde blokje. Wat ik wel opvallend vond overigens is dat deze blokjes niet op E10 brandstof mogen lopen. Maar over mijn auto word geen woord gerept, ook in de boekjes niet. Volgens de dealer zou mijn auto er wel op moeten kunnen lopen.

Klopt, het is zelfs een identiek blok. De Vel Satis krijgt hier ook geen E10 voor de kiezen (Momo ook niet trouwens), maar eigenlijk zouden die blokken daar natuurlijk wel op moeten kunnen lopen zonder problemen. In Frankrijk gebruiken ze al sinds de jaren '90 als ik het me goed herinner E10. Maar goed, ik ga de gok niet nemen voor die paar euro's verschil.
 
Over de lampjes van de modus; vroegah kon je bij de Renault garage een soort contact afsluiten, volgens mij heette dat "My Renault plus" of iets in die richting. Kostte zo'n 40 Euro per jaar en onderdeel van dat contract was gratis lampjes vervangen (maar ook zaken als gratis APK afmelding en gratis winter/zomercheck en dat spul) Weet niet of het nog bestaat en of jouw Modus aan de voorwaarden voldoet maar toendertijd zeker een bruikbare optie aangezien het bij veel moderne Renaults het echt een rotwerk is om lampjes te vervangen.
 
Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.
 
Klopt, het is zelfs een identiek blok. De Vel Satis krijgt hier ook geen E10 voor de kiezen

Blijkbaar zit er wel iets verschil tussen, volgens renault kunnen de volgende blokken NIET op E10 lopen:

Renault Laguna 2 2.0 liter turbo (f4r 764)
Renault Laguna 2 2.0 liter turbo (f4r 765)
Renault Espace 4 2.0 liter turbo (f4r 790)
Renault Espace 4 2.0 liter turbo (f4r 794)
Renault Velsatis 2.0 liter turbo (f4r 762)
Renault Velsatis 2.0 liter turbo (f4r 763)
Renault Avantime 2.0 liter turbo (f4r 760)
Renault Avantime 2.0 liter turbo (f4r 761)


Mijn laguna 3heeft een 2.0 turbo F4R 800, zelfde motorfamilie maar die van mij is dus wel E10 geschikt. Heb het nog extra nagevraagd bij renault, ze konden niet precies het technische verschil zeggen maar wel met zekerheid dat mijn auto prima op E10 moet kunnen lopen zonder problemen.
 
PauseBreak zei:
Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.

Zeker met de tegenwoordig populaire 'All-in' prijzen. Leuk: weten wat het je gaat kosten en geen cent meer (tenzij men meer vind), maar 230 euro voor een kleine beurt bij een Clio? Nee dank je. Toen onze IV nog in de fabrieksgarantie zat (en daarvoor de Twingo II) naar de vaste dealer (waar pa werkt) en daar rekenen ze puur de onderdelen en de tijd. -> 136,-. En nu doe ik het zelf en ben ik voor 60,- klaar. Ok, ok, laatst inclusief nieuwe bougies en interieurfilter wat meer, maar uiteindelijk geldt. Als je een beetje handig bent én de mogelijkheid hebt is zelf doen vele malen goedkoper. En nog leuk en leerzaam ook.

@AsconaGT
Bijzonder inderdaad, en ook interessant waar dat verschil in zit. Ik vermoed andere rubbers/afdichtingen want daar gaat het veelal op mis.
Ga er eens induiken (y).
 
@AsconaGT:
De F4R 766/767/768 zit in de Vel Satis vanaf de facelift. Maakt verder niet uit voor wat ik tank. Gaat nooit reguliere euro95 in, al vanaf het begin af aan niet.

@adinsx:
Precies. Ik zat even te kijken op de Renault site en er is wel het een en ander veranderd, maar qua onderhoud wordt het heel snel prijzig. Ik heb de dealer hier eens om een offerte gevraagd want ik was er toch. Zonder blikken of blozen €750,- voor een grote beurt vragen. Ik ben daarna maar weer naar de vaste garage doorgereden waar ik €250,- kwijt was voor dezelfde grote beurt. Gekkenhuis.
 
Das wel een heul groot verschil!! :eek:

Je kunt voor diezelfde 250 overigens ook heeeeel veel onderdelen kopen. ;)
 
Nico GTR zei:
Das wel een heul groot verschil!! :eek:

Je kunt voor diezelfde 250 overigens ook heeeeel veel onderdelen kopen. ;)

Zeker, daarom reed ik ook door :)

Klopt natuurlijk ook, maar ik ben niet zo handig met dit soort dingen als jij bent Nico. Dus ik besteed het met liefde uit.
 
Zo, maar weer eens even een update erbij want de Vel Satis staat inmiddels alweer op (afgerond) 280.000km en vanaf morgen is dit de auto die ik het langst in bezit heb gehad. Drie jaar. Waar gaat de tijd toch naartoe? Het voelt nog steeds een beetje als gisteren dat ik de Vel Satis mee naar huis nam, maar we zijn alweer een paar jaar en bijna 70.000km verder.

Goed, de meest recente update dan, een hele spectaculaire:


Jawel, een mistlamp aan de voorzijde die de heldhaftige strijd met een flink steentje verloor die van een tegemoetkomende truck af viel. Morgen wordt dat vervangen en dan meteen maar even verder kijken of er niet ergens verborgen schade aanwezig is. Op de oprit in de schemer leek het allemaal mee te vallen, dus hopelijk is dat op een goed verlichte brug ook het geval.

Dan zijn we dus zoals gezegd drie jaar en bijna 70.000km verder. Dat betekent natuurlijk slijtage. Het lijstje versleten onderdelen groeit met de tijd en kilometers. De huidige tussenstand versleten onderdelen is als volgt:
- Vier nieuwe zomerbanden
- Raam- en deurrubbers voorportieren
- Wiellagers voorzijde
- Remblokken en remschijven voorzijde
- Stabilisatorstangen achterzijde

Kortom, een hoop zaken die op zichzelf niet zo prijzig zijn maar als je het allemaal combineert dan zijn we toch al gauw weer €1500,- verder. Aangezien er een leaseauto is beloofd zal er na de verhuizing naar Groningen even gerekend moeten worden wat het uiteindelijk wordt. Sowieso worden de wiellagers en remblokken en -schijven aan de voorzijde vervangen want dat is veiligheid, maar of de rest ook nog gaat gebeuren of dat de Vel Satis dan het veld gaat ruimen is nog onzeker. Het hart zegt het een en het verstand zegt iets anders.
 
Eigenlijk geen gekke dingen kijkend naar de kilometerstand en leeftijd (y) gewone slijtagedingen die er bij horen. Maar als er een leaseauto in het verschiet ligt... Maar hoe lang zal dat nog duren voordat er daadwerkelijk iets voor de deur staat?
 
AsconaGT zei:
Eigenlijk geen gekke dingen kijkend naar de kilometerstand en leeftijd (y) gewone slijtagedingen die er bij horen. Maar als er een leaseauto in het verschiet ligt... Maar hoe lang zal dat nog duren voordat er daadwerkelijk iets voor de deur staat?

Klopt, zeker de wiellagers vind ik niet gek. Zijn nog de originele lagers. Hebben het lang uitgehouden. Raam/deurrubbers voorkant (eigenlijk alleen de bestuurderskant maar als je toch bezig bent....) ook logisch na inbraakpoging een tijd terug. Verder niks uit de auto gehaald of wat dan ook en alle deuren etc zijn recht, maar rubber is wel beschadigd.
Stabilisatorstangen achterzijde is ook een bekend dingetje. Daar is wel een fix voor las ik op het Vel Satis forum. Iets met rubbers. Maar eens naar kijken.

Er staat al iets voor de deur inmiddels. Poolauto. Clio IV Estate 1.5dCi Bose. Aardige auto. Voldoet prima. Heeft nog een jaar op contract, dus tegen die tijd maar eens zien wat de opties zijn.
Ik moet bekennen dat ik nu de Vel Satis is gewassen en weer toonbaar is, eigenlijk liever niet die auto weg doe. Mijn voorkeur heeft het toch wel om de slijtagepunten aan te pakken en lekker privé door te blijven rijden met de boot. Alleen kom je dan op het punt dat mijn vrouw er anders over denkt en de sloep in gedachten al een paar weken geleden heeft verkocht. Er wordt ook al in de verleden tijd over Satan gepraat. Lastig.
 
Ik zie dit topic nu pas. Wat een prachtige auto.
Altijd een zwak voor de Vel Satis gehad. Echt een speciale auto die qua looks eigenlijk nog steeds erg modern oogt, ondanks het feit dat de introductie toch al best wat jaren geleden is.

Pausebreak zei:
Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.

Ga je met zo'n auto nog naar een specialist of weet een universele garage er ook wel raad mee?
 
PauseBreak zei:
AsconaGT zei:
(..). Alleen kom je dan op het punt dat mijn vrouw er anders over denkt en de sloep in gedachten al een paar weken geleden heeft verkocht. Er wordt ook al in de verleden tijd over Satan gepraat. Lastig.

Zij heeft er dus geen problemen mee om de familie in één van de twee handtassen te vervoeren?

Ik denk dat je dat een keer of 2 moet doen.. dan wordt er wel weer in de toekomstige tijd over Satan gesproken. ;)
 
Bentley Arnage zei:
Ik zie dit topic nu pas. Wat een prachtige auto.
Altijd een zwak voor de Vel Satis gehad. Echt een speciale auto die qua looks eigenlijk nog steeds erg modern oogt, ondanks het feit dat de introductie toch al best wat jaren geleden is.

Pausebreak zei:
Ik geloof dat ze dat inderdaad nog wel doen maar mijn auto’s komen niet bij de dealer tenzij het echt niet anders kan. Renault vraagt echt teveel voor wat ze leveren qua onderhoud.

Ga je met zo'n auto nog naar een specialist of weet een universele garage er ook wel raad mee?

Bedankt :)
Ik ga met de auto naar dezelfde universele garage waar ik al jaren kom inmiddels. Het werk duurt soms iets langer omdat hij dingen moet opzoeken, of omdat sommige onderdelen niet op voorraad zijn bij leveranciers, maar afgezien daarvan is het gewoon een Renault.

Durashift zei:
Zij heeft er dus geen problemen mee om de familie in één van de twee handtassen te vervoeren?

Ik denk dat je dat een keer of 2 moet doen.. dan wordt er wel weer in de toekomstige tijd over Satan gesproken.

Eentje zelfs maar want de Clio rij ik alleen zakelijk. Ik heb niks met die auto om eerlijk te zijn, zou het ding zelf ook niet kopen en dus ga ik er ook niet privé in rijden.
Het probleem is een beetje dat de Modus ook prima voldoet. En dat is niet gek want dat is de Initiale Paris uitvoering. Alles dat Renault leverde in dat bouwjaar zit erop, inclusief xenon met bochtenverlichting. En het ding is zo lekker wendbaar hé.

We gaan het zien. Ik vrees dat dit een gelopen zaak is om eerlijk te zijn.
 
Ik zie nu pas dat er geen enkele foto op deze pagina staat. Dat kan natuurlijk niet. Dus bij dezen...

De Vel Satis, eindelijk weer grondig gewassen (al een tijdje terug, zit zelf in quarantaine op dit moment).


Recent heeft de Vel Satis nog een grote beurt gekregen en ook aan de bestuurderszijde een nieuwe mistlichtunit want het was echt geen gezicht, twee verschillende units.
De koplampen beginnen toch wel het typische ouderdomskwaaltje te krijgen nu dat ze gaan verkleuren. Daar gaat binnenkort ook wat aan gedaan worden want ook dat vind ik geen gezicht.

De Modus. Staat er eigenlijk nog steeds zo bij. Enige dat er nog moet gebeuren is dat het dimlicht aan de bestuurderskant niet net zoveel licht uitstraalt als aan de passagierskant het geval is. Garage kon niet vinden waar het is en raadde een specialist aan mbt bedrading, maar die afspraak gaat logischerwijs niet door.
hztuUaD.jpg


De leaseslet.
 
Ook hier even een korte update. De Clio is weer ingeleverd. In plaats van een vaste aanstelling is mijn contract niet verlengd door de coronacrisis. Dus, als iemand iets weet in Noord-Nederland op het gebied van verkeerspsychologie/verkeersplanologie dan hou ik me aanbevolen.
 
Zuur om te lezen, courage gewenst! - Contacteer Paskal eens via https://www.ring-world.nl/ -> die is in deze sector actief.
 
Balen zeg. Vel Satis al kunnen verkopen?
Hopelijk hoeft er niet terug verhuisd te worden?

Nu is het verkeer wel minder druk de laatste maanden.. maar toch, gezien alle ontwikkelingen omtrent vervoer icm de anderhalve meter maatregelen.. lijkt mij dat er toch wel, juist nu, werk blijft voor verkeersgedrag etc.

Dit zijn toch ook vooral opdrachten vanuit overheden of ZBO's, lijkt mij? Dat droogt toch niet direct op?
 
Vel Satis blijft nu voorlopig. Gezien waar we nu wonen en blijven wonen is het gewoon noodzakelijk om twee auto's te hebben.
Terug verhuizen is niet aan de orde gelukkig. We zijn hierheen verhuisd voor het werk van mijn vrouw en dat draait gewoon door.

Qua werk heb ik nog steeds wel contact met mijn oude werkgever. Zij hebben wel werk uit de bestaande detacheringen, maar alle onderzoeksprojecten liggen stil en er komt maar mondjesmaat nieuw werk binnen. Het is echt overleven wat dat betreft voor ze. Ik hou het ook niet tegen ze dat ze mijn contract niet hebben verlengd, maar de timing is wel vrij zuur nu we zeker weten dat we nog een kleine krijgen.
 
Sterkte, zal mijn ogen en oren ook open houden. Ben verkeerskundige bij een wat grotere stedelijke gemeente en hebben het nog steeds heel erg druk.
Crisis biedt ook kansen om mobiliteit te kunnen veranderen en mensen die zich met gedragskant bezig houden zijn dan goed inzetbaar lijkt me.
 
Het eerdergenoemde gebrek aan een baan is helaas nog niet opgelost, ondanks dappere pogingen waaronder van een aantal forummers waarvoor dank. Inmiddels is de zwangerschap ook gecompliceerd aan het verlopen waardoor mijn vrouw nu gedwongen thuis zit.

Al met al geen ideale situatie en er is ook geen noodzaak meer om twee auto’s voor de deur te hebben staan. Na lang wikken wegen is dan ook besloten om beide auto’s te verkopen. Dit is inmiddels gebeurd, en medio volgende week zal hier een andere auto op de oprit staan.
 
Das wel balen! Hopelijk gaat het snel goed met je vrouw en de kleine en vind je snel weer een nieuwe uitdaging.
 
Klotesituatie, maar wel verstandig van de verkoop van je auto's. Komt weer als er weer ander werk is. Covid-19 gaat nog meer mensen de ww in drukken. Bah. Belangrijker, sterkte en heel veel succes met die zwangerschap. Hoop dat dat goedkomt allemaal en jullie binnenkort een mooi, klein mensje in je armen houden.
 
Zowel Vel Satis als Modus zijn verkocht, dit is het compromis waar we op uitkwamen.







Specs:
Renault Mégane Estate 2.0 aut Privilège Luxe, 2010, 215k km.
Bijna full options, mist alleen het panoramadak. Verder leren bekleding, stoelverwarming, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, meedraaiende bi-xenon koplampen, alarm klasse 3, en uiteraard TomTom. Motor is de Renault-Nissan M4R met de Nissan Xtronic CVT erachter.
 
Dat ziet er keurig uit! Zeker gezien de kilometerstand. Geen gekke auto om deze uitdagende situatie mee te overbruggen, lijkt me.
Sterkte daar!
 
Bedankt heren. Ik moet zeggen, het is een prima auto, maar om heel eerlijk te zijn heb ik er weinig mee. Maar goed, dit is ook wel erg doorsnee na een Vel Satis ;)
 
Ik heb zelf twee weken terug een Vel Satis aangeschaft en heb jouw topic met veel interesse gelezen. Ik neem dus het stokje over zeg maar. ;) Heb zelf een nieuw topic gestart.

 
Terug
Bovenaan