Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier prima, sterker nog; met warm weer word de twingo nog vaker gepakt dan de BMW omdat die dus al voorgekoeld word met een druk op de app. In tegenstelling tot de verwarming in de winter doet de airco niet zoveel qua stroomverbruik.

Terug naar Benzine;

Heb zojuist een auto in Nederland gehuurd. Moet volgende week 2 dagen naar berlijn naar 2 klanten. Eens een keer een bestemming op rij afstand. Mag wel met eigen auto en de 5 serie is daar uitermate geschikt voor. krijg er ook een prima vergoeding voor van 38 cent dus heel verleidelijk om hem daar voor in te zetten.
Maar als er wat gebeurd met parkeren (schade) , rij hem totall loss of pech onderweg of wat dan ook dan is dat wel je eigen risico.

Maar mag ook een auto huren, dan is alles gedekt door mijn werkgever via het huurcontract. Dus heb dat maar gedaan. Wel station (gaan met 3 man) en automaat. eens zien waar ze mee aan komen.

Dat wordt vast geen 5-serie ;)

Ik zou het ook niet doen hoor. Denk dat de 38 cent ook weer niet gigantisch ruim is om met je eigen auto te rijden.
Afgezien daarvan, wat als inderdaad....

Nog een dikke dag werken en dan is het vakantie. Nog zat te doen, maar wat lukt dat lukt en de rest maar niet :)

@Joost, als je maandagmiddag op pad moet naar Berlijn dan heb je kans dat je een blauw/witte combinatie komt op de A30 dan zouden wij dat kunnen zijn. Bij Osnabrück slaan wij dan af de A33 op :)

Nee ik ga dinsdag ochtend vroeg. 's mdidag afspraak in berlijn. woesndag ochtend nog een andere afspraak bij een energiecentrale. en den loop van de dag terug.
Dat wordt vast geen 5-serie ;)

als het een 5-serie word dan krijg ik vragen van mijn werkgever denk ik :LOL:
Volgens mij word het een skoda octavia station automaat. Helemaal prima

Berlijn, geweldige stad. Ben er echt tientallen keren geweest, eind volgende week weer die kant op. Gezellig met mijn dochter. Wij pakken de trein, parkeren in de stad vind ik altijd wel een dingetje.

Berlijn, geweldige stad. Ben er echt tientallen keren geweest, eind volgende week weer die kant op. Gezellig met mijn dochter. Wij pakken de trein, parkeren in de stad vind ik altijd wel een dingetje.

ja voor prive zou ik ook de trein eerder pakken. maar ik moet naar een klant ongeveer 30 minuten boven berlijn met de auto, en volgende dag een afspraak ergens onderin berlijn. energiecentrales zitten doorgaans niet in het centrum :p dinsdagavond met een klant wel ergens in het centrum uit eten. Maar dan is een auto zoveel handiger. Parkeergarages zijn er ook genoeg, zal wel niet goedkoop zijn.

ze kwamen vanmorgen aan dat de skoda er niet was en dat het een handgeschakelde seat leon ging worden. Om mijn verzoek of er toch niet een automaat beschikbaar was (voor het zelfde geld) , eventueel een Karoq of iets kwam men later terug dat ze net een nieuwe A5 limousine (sedan) binnen hadden, die mocht wel me voor het bedrag van de Skoda. Dikke prima (y)

Qua rijden op zo'n trip lijkt een A5 mij nog wel net even wat fijner. Degene die achterin zit, zou liever in de Octavia zitten gok ik :D

Berlijn ben ik nog nooit geweest..... Moet er ooit nog een keer van komen.

We gaan met 3 man, en ik rij hoofdzakelijk. achterin kan mij eigenlijk niet zoveel schelen :LOL:

Berlijn ben ik voor prive nog nooit geweest en staat ook hoog op mijn lijstje om een keer te bezoeken. Volgende week ga ik daar niet of nauwelijks van zien.

Ik ben een keer of zeven in Berlijn geweest. Met school met de bus, zelf met de trein, het vliegtuig en een paar keer met de auto. Dat is ook prima te doen als je bij je hotel kan parkeren. Wil er graag weer eens heen!

vliegtuig naar berlijn :p nee dat zou ik niet zo snel doen . zeker niet omdat er een rechtstreekse snelweg in 1 streep die kant op gaat en een rechtstreekse treinverbinding. Ik ben natuurlijk het meest slechte voorbeeld als het gaat om vliegen met tijden dat de piloot soms persoonlijk naar je toe komt om je te aan boord te verwelkomen en ik het gevoel had meer in een vliegtuit te zitten dan een auto :LOL:
maar die EU bestemmingen van rond de 500km en minder mag er best wel wat minder gevlogen worden al dan niet met belastingen wat ze weer gebruiken om te investeren in betere internationale (hogesnelheids)trein verbindingen.

Laatst bewerkt:
Heel vaak in Duitsland geweest en ook in groter steden zoals München maar Berlijn gek genoeg nog niet...:)

Maar wij zoeken liever de rust en de ruimte op dan die drukke steden. Al weet ik dat Berlijn zeker het bezoeken waard is!

1x naar Berlijn geweest voor een beurs. Door een verkeerde afslag ook nog iets van de stad gezien; stond ineens voor het Olympisch stadion :rolleyes:
Was met een Passat 2.0TDI DSG; sindsdien fan van de Passat!

Ik zou nog wel eens als toerist naar Berlijn willen.

Maar eerst komend weekend de toerist uithangen in Nederland: we gaan naar Delft, ook nog nooit als toerist geweest;)

@ Joost; begrijp goed dat je om een automaat hebt gevraagd. Zo'n A5 is dan leuk om eens gereden te hebben!

Vliegtuig naar Berlijn vind ik ook niks maar was met mn schoonfamilie en mn schoonvader had toen nog nooit gevlogen :)

Nog een dikke dag werken en dan is het vakantie. Nog zat te doen, maar wat lukt dat lukt en de rest maar niet :)

Laatste keer buiten de schoolvakanties of niet? Fijne vakantie!

Had graag ook al op pad gewild maar nog effe twee weekjes wachten totdat kids vakantie hebben en in die 8 dagen werken moet er nog heel veel gebeuren op het werk!

Succes met de laatste werk loodjes en aankomende vakanties :) Heerlijk!

Ik heb dit weekend een weekendje met Lize gepland staan, een vader dochter weekend.
Ze mocht kiezen waar ze heen wilde (binnen de Benelux landsgrenzen) en ze wilde heel graag naar Naturalis in Leiden. Dus we vertrekken morgenochtend naar Leiden, beetje sightseeing, wat eten, bioscoopje en zondag de hele dag naar Naturalis. Heb er zin in! Overnachten net buiten Leiden in Oegstgeest. Met een 11 jarige is wat rust voor het slapen gaan ook wel lekker.

Verder nog geen plannen voor vakantie, inmiddels zijn we de voortuin aan het aanpakken en ontwerp plannen aan het maken. De bestrating en oprit blijft maar tuin wordt vernieuwd. Er worden volgende week 2 bomen uit verwijderd en daarna kunnen we dat opnieuw aanplanten en 2 nieuwe boompjes zetten die hopelijk weer 25 jaar meegaan.
Ik heb de laatsate week juli en 1e weke augustus vrij genomen, 7 augustus gaan we met zijn drieën naar Ed Sheeran in Antwerpen met een weekendje Antwerpen eraan vast. Mocht het in de 1,5 week ervoor hier lekker weer zijn vind ik dat ook wel prima :) Is het weer niet zo, dan vinden we vast nog wel wat leuks

Veel plezier in Leiden, Jimmy!
Wij zitten nu in de trein naar Delft.

De SLK gisteren nog even gewassen en de garage in gezet; konden de Swift en V40 mooi op de oprit.

Die SLK is toch wel echt een superleuke autootje met uitzondering van het zitcomfort. Tenminste; ik vind de stoel niet fantastisch; krijg last van mijn rug bij langere afstanden.
Stiekem wel blij mee, is het afscheid tzt wat minder moeilijk ;)

Tot nu weer genoeg over EV's..
Hé helaas, net te laat....

Heb zojuist een auto in Nederland gehuurd. Moet volgende week 2 dagen naar berlijn naar 2 klanten. Eens een keer een bestemming op rij afstand. Mag wel met eigen auto en de 5 serie is daar uitermate geschikt voor. krijg er ook een prima vergoeding voor van 38 cent dus heel verleidelijk om hem daar voor in te zetten.
Maar als er wat gebeurd met parkeren (schade) , rij hem totall loss of pech onderweg of wat dan ook dan is dat wel je eigen risico.
Een auto huren is de verstandigste optie..... maar je wilt ook een keer lekker op pad met je auto. Op vakantie kom je met de auto ook wel op drukke plekken, waar risico is op schade. Ik zou daar nog niet zo bang voor zijn, en als het financieel gedekt is had ik het wel geweten.

Leuke plannen Jimmy, en mooi daj je zo'n uitje met Lize doet. Kies je er bewust voor met z'n tweeën te gaan i.p.v. met partner en dochter samen?

Ik ben weer aan het werk na een weekje kampeervakantie in Vollenhove. We hebben mooie warme dagen gehad, maar ook regen. Gelukkig waren er ook prima overdekte activiteiten in de buurt en had de camping een lekker warm overdekt zwembad. Leuk om zo een week bij de kids te zijn, al is het met 1,5 & 3 jaar ook vermoeiend. Je gaat wat later naar bed, maar kids zijn wel optijd wakker. En wij dus ook..... En dan merk je dat ze de hele dag aan staan.
Naja, geeft nix.....we hebben genoten, en de dochter nog leren fietsen zonder zijwieltjes.....dus mooie week.

De Astra deed het weer prima als trekauto. Heb het idee dat hij met de 17inch banden wel iets stabieler is als voorheen.

Wat auto's betreft, ik speelde wel eens met de gedachten om de Astra nog eens in te ruilen op een Grandland Hybrid. B vind een hogere auto wel fijn en vind de Grandland 1 echt een mooie auto om te zien. Maar blijkt dat die een laag trekgewicht heeft. Dus die gedachte kan de ton in....
Stond op het veldje ook nog een XC40 (Waar half Nederland in rijdt), maar dan ook in 2-tone kleurstelling. Wit met zwart dak. Dan is het ook echt wel een plaatje om te zien hoor, zet me maar voor de deur.

@Ruud, klinkt als een heerlijke week en ja met kids is het altijd een beetje aanpassen en vermoeiend in deze jonge jaren.

Dit weekendje weg was bewust een vader-dochter weekend, mijn band met Lize is al erg goed, maar ik denk dat het belangrijk is om ook 1 op 1 tijd door te brengen. We doen normaal ook al regelmatig dingen samen, maar een weekendje weg was voor het eerst nu en is goed bevallen.
Kim gaat in September een weekendje met Lize op pad :) Maar die hebben ivm. beiden 6 weken zomervakantie al vaker 1 op 1 weekendjes/vakanties gedaan de afgelopen jaren.

We hebben het prima gehad, hotel viel wat tegen maargoed, om te slapen prima en de auto mochten we daar op de parking laten staan. gratis, dat scheelde nogal in de parkeerkosten in Leiden zelf en zo kom je ook nog eens in de bus ;)

Wat auto's betreft, ik speelde wel eens met de gedachten om de Astra nog eens in te ruilen op een Grandland Hybrid. B vind een hogere auto wel fijn en vind de Grandland 1 echt een mooie auto om te zien. Maar blijkt dat die een laag trekgewicht heeft. Dus die gedachte kan de ton in....
Stond op het veldje ook nog een XC40 (Waar half Nederland in rijdt), maar dan ook in 2-tone kleurstelling. Wit met zwart dak. Dan is het ook echt wel een plaatje om te zien hoor, zet me maar voor de deur.

origineel is het niet inderdaad, maar zo'n XC40 in juiste uitvoering en motor is wel een heel stuk fijner dan zo'n grandland denk ik. ik zou mijn astra daar zeker niet op inruilen in ieder geval. je hoort ook veel klachten over de grandland zowel de motor, de infotainment maar ook de ruimte in het segment en rijden zijn de meningen gematigd. De PHEV word er hier en daar ook een accu vervangen. heb niets tegen PSA, maar de kwaliteit van de afgelopen jaren loop ik liever omheen tot er betere rijden aanbreken.

De XC40 heeft mijn broer als EV, rijd er 40.000km per jaar mee, en is er, op wat kleine irritatiepuntjes na, heel tevreden mee.

De nieuwe grandland ziet er wel een stuk stoerder uit in ieder geval, heb hem nog niet zien rijden in het echt, maar mogelijk dat de leveringen nog op gang moeten komen.

@jimmy, lekker hoor! lijkt mij ook wel leuk om een keer 1 op 1 wat te doen. af en toe doen we dat wel eens met zwemmen of een ander uitje. je merkt dat zeker de oudste dat heel erg fijn vind om niet altijd zn broertje mee te hebben.

Die SLK is toch wel echt een superleuke autootje met uitzondering van het zitcomfort. Tenminste; ik vind de stoel niet fantastisch; krijg last van mijn rug bij langere afstanden.
Stiekem wel blij mee, is het afscheid tzt wat minder moeilijk

kun je niet iets aan de stoelen doen? Begrijp nog steeds niet helemaal waarom de SLK weg moet. waarom niet de volvo weg en met de SLK en swift blijven rijden . Zo'n SLK met hardtop lijkt mij een uitstekende daily als je geen gezin hebt en nog een andere auto er bij naast hebt.

Mijn schoonzus rijdt nu ook zakelijk in een XC40, erg mooie auto hoor. ruim genoeg, alles erop wat je nodig hebt en rijdt volgens mij meer dan prima. Zou denk ik ook 1 van mijn keuzes zijn in deze klasse.

@SLK, wel eens met Joost, stoelen kunnen ze tegenwoordig best veel mee. Zonder kids is dat dan toch een ideale leuke auto.

@Joost, ja de dynamic en gesprekken en dingen die je doet/eet/kijkt/bezoekt zijn toch vaak anders. Ik vind dat wel leuk, zeker nu ze zo tegen de pubertijd aan zit wil ik een zo goed mogelijke band houden.

Zit nu wat achterstallig forumwerk door te nemen. Vorige week hadden jullie het over Berlijn. Daar was ik 2 weken geleden van vrijdag t/m maandag als toerist samen met vrouwlief.
Was voor het eerst in 20 jaar dat we samen weer eens een weekendje weg waren.

Berlijn is echt een verrassing, op veel fronten een toffe bestemming.
Helemaal als je de woelige voorgeschiedenis goed kent (wat al eeuwen terug gaat) is het echt heel interessant.

Berlijn is heerlijk en inderdaad interessant als je wat dingetjes over de geschiedenis weet en oog voor hebt.

XC40: heb m een dagje mee gehad. Vond het een tonka mobiel: lomp en hoog. Maar an sich een fijne auto verder.
Volgend jaar komt de Skoda Epiq, die zie ik wel zitten. Een mooie EV, redelijk ruim van binnen maar van buiten lekker compact zonder direct heel klein te zijn.

Ik heb niets van berlijn zelf gezien, druk schema. Maar wil er graag een keer naar toe als city trip. Hotel waar ik zat was wel gewoon erg goed en niet mega duur. Dus die onthoud ik.

Mogguh!

Was voor het eerst in 20 jaar dat we samen weer eens een weekendje weg waren.
Zijn de Hotpups alweer zo groot dat ze niet meer mee gaan Fer? Leuk om dan zo samen eens weg te gaan!
De geschiedenis herhaalt zich dan....met z'n tweeën begonnen aan de vakanties, en zo eindigt het meestal ook als de kids hun vleugels uitslaan.

Dit weekend maar eens een poging doen de dakdragers op de Astra te monteren. We hebben een trip van 1.100km naar Frankrijk te gaan. Doel is om het (overbeladen) gewicht van de caravan wat te gaan reduceren en de auto wat zwaarder te bepakken. Om een stabielere combinatie te krijgen, maar ook om beter binnen de wettelijke kaders te blijven.

Helaas met 1 band van de Astra wat gezeur. Zijn een maand terug de andere LM velgen onder gekomen, met nieuwe all-seasons banden. Echter verliest 1 band druk. Is al een keer bij garage geweest, hebben ze band er nog eens nieuw opgezet...maar helpt nog niet. Dus misschien toch maar een nieuw ventiel erin?
Heb overigens het idee dat de Astra ook wat trilt in het stuur bij koude banden, als ze warmer zijn wordt dit minder. Nu rijdt de Astra wel minder, maar ook niet zo weinig dat er vierkante wielen ontstaan. Hoop niet dat 1 velg "krom" is, en dat dit evt wat lucht lekkage en trilling kan verklaren.

Grappig..ik ga toevalligerwijs dit weekend ook de dakdragers monteren en heb straks om 11.00 ook een afspraak bij de bandenboer staan om de banden even te laten balanceren ivm een kleine trilling bij hogere snelheden. Wij gaan maandag namelijk op vakantie en heb een hekel aan onbalans in het stuur.

Klink inderdaad bij jou als een lek ventiel of een lekke sensor van de bandenspanning. Hebben ze er bij de nieuwe banden geen nieuwe ventielen ingezet?

Trilling is inderdaad erg vervelend, zeker wanneer dit plaatsvindt bij een constant gereden snelheid.

Fijne vakantie alvast, wij hadden het plan om met de camper van schoonouders op pad te gaan, maar die zijn zojuist zelf teruggekomen en de motor zit in storing en heeft geen trekkracht (VW T5 turbo diesel). Hopelijk iets kleins, anders moeten we op zoek naar iets anders.

Grappig..ik ga toevalligerwijs dit weekend ook de dakdragers monteren
Doe jij nog iets om de "metalen" delen die tegen de carrosserie aan komen? Die je vast schroeft aan de auto?
Anders zijn beschadigingen te verwachten.

Hebben ze er bij de nieuwe banden geen nieuwe ventielen ingezet?
Ik weet dat ze 1 sensor hebben vervangen. Voor de rest.....geen ID.

Fijne vakantie Rob!

@ Jimmy: Aj, dat is vervelend. Wanneer zouden jullie gaan?

Doe jij nog iets om de "metalen" delen die tegen de carrosserie aan komen? Die je vast schroeft aan de auto?

Daar zit bij mij wel een soort van rubber coating omheen maar ik doe er zelf ook nog wat dunne rubber matjes tussen.

Hebben ze er bij de nieuwe banden geen nieuwe ventielen ingezet?
Ik weet dat ze 1 sensor hebben vervangen. Voor de rest.....geen ID.

Ik heb ze net laten balanceren en zag op de BC dat een band ook relatief leger was dan de rest....ik heb hem even opgepompt en even kijken of hij weer sneller leeg gaat...

Fijne vakantie Rob!

Jullie ook!

Veel plezier op vakantie allen.

Ik moet nog 2,5 week door knallen. Iets met te veel dingen willen afronden en weinig tijd. Heb er wel erg veel zin in

Ik moet nog 3,5 week en dan heb ik 2 weken vakantie; nog niks gepland, dus wordt waarschijnlijk een super lastminute.

@ SLK: heb een toelichting op FB gezet bij mijn post over de autowissel
Op dit moment ligt de zoektocht in z'n geheel stil; geen tijd voor.:rolleyes:

Fijne vakantie voor die het zover hebben!

@ Jimmy; oei, ik hoop dat de reparatie meevalt.

Daar zit bij mij wel een soort van rubber coating omheen maar ik doe er zelf ook nog wat dunne rubber matjes tussen.

Is dat origineel Opel?
Ik heb vorig jaar Thule dakdragers gekocht, waarbij je de voetjes merk/model specifiek kunt kopen. Deze zijn qua pasvorm perfect voor mijn auto, van rubber en kunnen dus ook niet beschadigen.

@ SLK: heb een toelichting op FB gezet bij mijn post over de autowissel
Op dit moment ligt de zoektocht in z'n geheel stil; geen tijd voor.:rolleyes:

Ik las het. Ik snap de situatie, geen idee wat wijsheid is. In elk geval genieten van het dakloos rijden zolang het kan :cool:

@ Vakantie, wij zijn halverwege. Vanochtend net wat zitten overleggen over hoe we de terugweg gaan doen. Nog een paar dagen Oostenrijk of toch Slovenië?

In elk geval genieten van het dakloos rijden zolang het kan
Dat absoluut! :D

@ Vakantie, wij zijn halverwege. Vanochtend net wat zitten overleggen over hoe we de terugweg gaan doen. Nog een paar dagen Oostenrijk of toch Slovenië?
Alternatief is de terugrit in 1x?
Of sowieso een stop maar keuze uit Slovenië of Oostenrijk?

Ik ben nog nooit in Slovenië geweest, dus dat zou mijn keuze dan zijn

Zeker niet in 1x. Het is 1400km ;)

Nee we hebben nog een paar dagen dus hadden bedacht op de weg terug nog ergens een dag of twee te staan. Slovenië wel hele mooie plekjes gevonden (Google even op Bled), maar niets meer beschikbaar uiteraard. Dus het is Oostenrijk geworden, ook altijd mooi :)

Mijn Deens buurman kwam vanochtend net aan op de camping toen ik terugkwam van de bakker. Liep erbij als een zombie, had even doorgehaald en 1700km achter elkaar weggetikt…

Bij de Worthersee is ook heel mooi! Camping Weisser Rossl ben ik twee keer geweest. Wel een aardig steile weg overigens.

Bled zijn we een middagje geweest, op weg van Salzburg naar Ljubljana.

Mogguh!!

Zeker niet in 1x. Het is 1400km
Oef, dat is met caravan haast niet in 1x te doen. Zeker niet met kids.
En je wilt ook nog een beetje veilig op pad....

Wij vertrekken over 1,5 week naar zuid-frankrijk, 1.100km rijden. We doen dat gepland in 2x, maar mocht het anders worden dan zien we dat ook wel.
Dit weekend zat ik gestationeerd op een brandweerkazerne in een naburig stadje (die hadden feest, dus dan moet er een ploeg voor de uitruk standby op de kazerne zijn). Een mooi moment om de Astra eens onder handen te nemen.

Ben maar eens in mijn poets-kist gedoken (stond al jaren onaangeroerd) en vond daar een flesje Poorboy's Sealant. Deze maar mee genomen, auto goed gewassen en nadien met de dap mooi in de Sealant gezet. Na 1,5 uur mooi uitgepoetst....dus hij staat er weer stralend en beschermd bij. Meteen met de neus op de feiten gedrukt hoeveel steenslag de motorkap heeft :ROFLMAO:

Vrijdag de Astra nog goed getest. Haalde een vracht klinkers op bij m'n schoonzus, dus tandemasser erachter en al een mooie lading stenen erin. Toen zag ik in de buurt nog ophoogzand, dus daar ook nog ff een half kuub van mee genomen. Iets zegt me dat ik het maximum trekgewicht goed heb gehaald :ROFLMAO:

Die zal wel goed getest zijn ja :) Voor een keertje is dat ook het einde niet natuurlijk!

Ik doe alles boven de 750 km in 2x, vind het wel prima dan en meestal rijden we de 2e dag een kort stuk, of grotendeels binnendoor. Uiteraard op de terugweg niet, maar ook dan rijd ik liever niet in 1x.

Over de camper nog geen nieuws, dus ik vrees er een beetje voor.

Over de camper nog geen nieuws, dus ik vrees er een beetje voor.
Het is nog geen eind Juli.....maar als diagnose en reparatie nog moet worden gedaan wordt het inderdaad krap tijd.

Ik doe alles boven de 750 km in 2x, vind het wel prima dan en meestal rijden we de 2e dag een kort stuk, of grotendeels binnendoor.
Snap ik heel goed, de reis mag ook deel zijn van de vakantie.

Ik let met de trip naar Frankrijk dit keer wel beter op het gewicht van de caravan. Alles wat niet nodig is gaat er nu uit en de zware delen gaan zoveel mogelijk op het dak van de auto. Hoop zo een wat stabielere combinatie te krijgen, zodat het rijden ook wat ontspannener is. Binnen Nederland kijk ik hier niet zo strak naar.

Ik heb nooit met een caravan gereden en rijdt ook zelden met een aanhanger, maar ik snap heel goed dat je meer aandacht aan de gewichtsverdeling besteed. Overbodige zaken thuislaat en met d eotpie tot een skibox op dak kan je het nog beter sturen.

Waar ga je heen in Frankrijk? naar 1 plek of ga je meerdere plekken aan doen?

Nog geen eind juli nee maar de garage sluit eind deze week zelf ivm. vakantie. :rolleyes:

Leuk filmpje over hoe te beladen, of hoe juist niet.... Fietsen achterop etc

Daarnaast is de uitlijning van de (caravan)as ook belangrijk! Wordt weinig aandacht aan besteed.

Afgelopen jaren waren de vakantieritten bij ons toevallig altijd rond de 1.400km.
Eerste drie keer met alleen de auto deden we dat in twee dagen. +/- 800 op de ene en +/- 600 op de tweede dag.
De vierde keer was ons dochtertje nog erg jong en wisten we niet hoe het zou gaan met zo'n lange rit, dus toen in drie dagen gedaan.

Nu met caravan en in 2,5 dag gereden. Prima te doen. Terugweg gaan we ook in etappes doen, met dus nog een dagje extra in Oostenrijk.

Ik ben nog nooit in Slovenië geweest, dus dat zou mijn keuze dan zijn

Afgezien van er doorheen rijden ben ik er ook nog nooit geweest, maar nu ik het heb gezien en er wat naar heb gezocht is het wel een prachtig land. Staat wel op de nominatie om eens naar toe gaan.

Vrijdag de Astra nog goed getest. Haalde een vracht klinkers op bij m'n schoonzus, dus tandemasser erachter en al een mooie lading stenen erin. Toen zag ik in de buurt nog ophoogzand, dus daar ook nog ff een half kuub van mee genomen. Iets zegt me dat ik het maximum trekgewicht goed heb gehaald :ROFLMAO:

Moet kunnen voor een keer :D
Denk dat als je zou wegen je schrikt van het gewicht :p

Ik let met de trip naar Frankrijk dit keer wel beter op het gewicht van de caravan. Alles wat niet nodig is gaat er nu uit en de zware delen gaan zoveel mogelijk op het dak van de auto. Hoop zo een wat stabielere combinatie te krijgen, zodat het rijden ook wat ontspannener is. Binnen Nederland kijk ik hier niet zo strak naar.

Zit je zo op de limiet qua gewicht?
Ik heb in de kofferbak de kinderwagen, tentluifel en tenttapijt. Dan zit het aardig vol, maar dat zijn ook wel de zwaarste spullen.
In de caravan zijn dan de stoelen en tafels de grootste en zwaarste dingen. Die passen ook gewoon niet in de auto overigens.

Wat de caravan dan weegt? Geen idee, zal aardig richting de max van wat de auto mag trekken gaan denk ik. Het geheel rijdt in elk geval heerlijk stabiel.

Nog geen eind juli nee maar de garage sluit eind deze week zelf ivm. vakantie. :rolleyes:

Hmm, klinkt alsof het zoeken wordt naar een alternatief :(

Tegels en zand gaat echt hard qua gewicht. Dan zal inderdaad serieus zwaar geweest zijn.
Ik bracht pas wat puin weg met mn karretje (Humbaur Steely), bleek het toch 640kg te zijn! Karretje van 115kg leeg dus eigenlijk net iets te zwaar. Had eerder twee keer 450kg puin en had niet verwacht dat dit zoveel zwaarder was.
Maar de 600kg zware trailer + Golf 2 erop achter de DS3 was toch wel de max. Mocht bij een politiecontrole overigens gewoon passeren toen, daar was ik heel blij mee.

Avond!

SLK staat op Marktplaats, dus begin is er!

@ Richard: Bled ziet er prachtig uit met dat meer! Fijne vakantie :)

@ caravan: ooit met een Kip van 5,5 meter gereden. Indrukwekkende belevenis, vooral op de rondweg van Parijs:ROFLMAO:
Maar we hadden niet zo gek veel bij ons, dus belading was geen probleem.

Nog geen eind juli nee maar de garage sluit eind deze week zelf ivm. vakantie.
Ai, nog geen oplossing?

Hier is het bijna 1000 km. zonder caravan, dus rijden we in 1 dag. Is met kinderen ook een beetje de max wat ik wil rijden in 1x. zeker als het een beetje rustig is rij je vrij relaxed flink wat kilometers af in de 5-serie (y) ook als het tempo wat hoger ligt.

Nope helaas nog geen alternatief, ook nog geen nieuws van de garage, zal ze vandaag eens bellen.
Anders wordt het of een last minute, of in NL/BE. Ook prima, we zijn in April al naar Portugal geweest, dat was heerlijk :)

Slovenië zou ik ook nog weleens heen willen, lijkt me ook erg mooi.

@Gerwin, Ben benieuwd! Succes iig met de verkoop.

Terug
Bovenaan