Corsa 20SEH
Kilometervreter
Lekker man, geniet ervan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat wordt vast geen 5-serie![]()
Berlijn, geweldige stad. Ben er echt tientallen keren geweest, eind volgende week weer die kant op. Gezellig met mijn dochter. Wij pakken de trein, parkeren in de stad vind ik altijd wel een dingetje.
Nog een dikke dag werken en dan is het vakantie. Nog zat te doen, maar wat lukt dat lukt en de rest maar niet![]()
Hé helaas, net te laat....Tot nu weer genoeg over EV's..
Een auto huren is de verstandigste optie..... maar je wilt ook een keer lekker op pad met je auto. Op vakantie kom je met de auto ook wel op drukke plekken, waar risico is op schade. Ik zou daar nog niet zo bang voor zijn, en als het financieel gedekt is had ik het wel geweten.Heb zojuist een auto in Nederland gehuurd. Moet volgende week 2 dagen naar berlijn naar 2 klanten. Eens een keer een bestemming op rij afstand. Mag wel met eigen auto en de 5 serie is daar uitermate geschikt voor. krijg er ook een prima vergoeding voor van 38 cent dus heel verleidelijk om hem daar voor in te zetten.
Maar als er wat gebeurd met parkeren (schade) , rij hem totall loss of pech onderweg of wat dan ook dan is dat wel je eigen risico.
Wat auto's betreft, ik speelde wel eens met de gedachten om de Astra nog eens in te ruilen op een Grandland Hybrid. B vind een hogere auto wel fijn en vind de Grandland 1 echt een mooie auto om te zien. Maar blijkt dat die een laag trekgewicht heeft. Dus die gedachte kan de ton in....
Stond op het veldje ook nog een XC40 (Waar half Nederland in rijdt), maar dan ook in 2-tone kleurstelling. Wit met zwart dak. Dan is het ook echt wel een plaatje om te zien hoor, zet me maar voor de deur.
Die SLK is toch wel echt een superleuke autootje met uitzondering van het zitcomfort. Tenminste; ik vind de stoel niet fantastisch; krijg last van mijn rug bij langere afstanden.
Stiekem wel blij mee, is het afscheid tzt wat minder moeilijk
Moderator
Zijn de Hotpups alweer zo groot dat ze niet meer mee gaan Fer? Leuk om dan zo samen eens weg te gaan!Was voor het eerst in 20 jaar dat we samen weer eens een weekendje weg waren.
Doe jij nog iets om de "metalen" delen die tegen de carrosserie aan komen? Die je vast schroeft aan de auto?Grappig..ik ga toevalligerwijs dit weekend ook de dakdragers monteren
Ik weet dat ze 1 sensor hebben vervangen. Voor de rest.....geen ID.Hebben ze er bij de nieuwe banden geen nieuwe ventielen ingezet?
Doe jij nog iets om de "metalen" delen die tegen de carrosserie aan komen? Die je vast schroeft aan de auto?
Anders zijn beschadigingen te verwachten.
Ik weet dat ze 1 sensor hebben vervangen. Voor de rest.....geen ID.Hebben ze er bij de nieuwe banden geen nieuwe ventielen ingezet?
Fijne vakantie Rob!
Doe jij nog iets om de "metalen" delen die tegen de carrosserie aan komen? Die je vast schroeft aan de auto?
Anders zijn beschadigingen te verwachten.
Daar zit bij mij wel een soort van rubber coating omheen maar ik doe er zelf ook nog wat dunne rubber matjes tussen.
@ SLK: heb een toelichting op FB gezet bij mijn post over de autowissel
Op dit moment ligt de zoektocht in z'n geheel stil; geen tijd voor.![]()
Dat absoluut!In elk geval genieten van het dakloos rijden zolang het kan
Alternatief is de terugrit in 1x?@ Vakantie, wij zijn halverwege. Vanochtend net wat zitten overleggen over hoe we de terugweg gaan doen. Nog een paar dagen Oostenrijk of toch Slovenië?
Oef, dat is met caravan haast niet in 1x te doen. Zeker niet met kids.Zeker niet in 1x. Het is 1400km
Het is nog geen eind Juli.....maar als diagnose en reparatie nog moet worden gedaan wordt het inderdaad krap tijd.Over de camper nog geen nieuws, dus ik vrees er een beetje voor.
Snap ik heel goed, de reis mag ook deel zijn van de vakantie.Ik doe alles boven de 750 km in 2x, vind het wel prima dan en meestal rijden we de 2e dag een kort stuk, of grotendeels binnendoor.
Ik ben nog nooit in Slovenië geweest, dus dat zou mijn keuze dan zijn
Vrijdag de Astra nog goed getest. Haalde een vracht klinkers op bij m'n schoonzus, dus tandemasser erachter en al een mooie lading stenen erin. Toen zag ik in de buurt nog ophoogzand, dus daar ook nog ff een half kuub van mee genomen. Iets zegt me dat ik het maximum trekgewicht goed heb gehaald![]()
Ik let met de trip naar Frankrijk dit keer wel beter op het gewicht van de caravan. Alles wat niet nodig is gaat er nu uit en de zware delen gaan zoveel mogelijk op het dak van de auto. Hoop zo een wat stabielere combinatie te krijgen, zodat het rijden ook wat ontspannener is. Binnen Nederland kijk ik hier niet zo strak naar.
Nog geen eind juli nee maar de garage sluit eind deze week zelf ivm. vakantie.![]()
Moderator
Ai, nog geen oplossing?Nog geen eind juli nee maar de garage sluit eind deze week zelf ivm. vakantie.