Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hierbij even een snelle foto van de Mégane, aan de stekker, ik vind het wel een mooie auto zo.
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken. :)

velgen zijn 18 inch. CMS B1, zou niet mijn keuze zijn, maar de OEM velgen zijn in opslag met winterbanden.

megane.jpg

Hij gaat maar door, die oude Astra!

Jimmy, die velgen vind ik ook niks. Verder wel fijn vervoer, lijkt me zo.

Keurige Megane, Jimmy.

Mijn assie heeft vandaag ook grote beurt (apk was niet nodig) gehad en geen bijzonderheden. Bougies vervangen en nog wat spul en vond haar p de terugweg echt nog weer lekkerder rijden.

Alleen de opmerking achterremmen en schijven nog zo'n 20 k mee gaan. Die wil ik tzt eigenlijk zelf gaan vervangen. Schijnt prima zelf te doen te zijn en scheelt enorm in de euri's.

Setje remmen vervangen is met regulier gereedschap prima te doen. Alleen even kijken hoe je zuigers van je remklauw terug geduwd moeten worden voor de montage van nieuwe blokken. Het gebeurt weleens, oa. bij Renault dat je hier een speciale tool voor nodig hebt.

@Berry, inderdaad maar goed :) iets met gegeven paard enzo... Zal bij een opvolger ook niet iets zijn waar ik (veel) extra voor ga betalen.

Ik ben benieuwd naar het weer, ze geven toch ook wel wat onweer en slecht weer in het zuiden.

Wij gaan vandaag met ons team varen en barbecues. Prachtige dag! Onweer blijft meestal het feestje van het zuiden/oosten maar daar voorspellen ze niet veel goeds.
Alhoewel....we hebben hier ook wel ervaring met veel water..:)

Alleen even kijken hoe je zuigers van je remklauw terug geduwd moeten worden voor de montage van nieuwe blokken. Het gebeurt weleens, oa. bij Renault dat je hier een speciale tool voor nodig hebt.

Mijn astra heeft een elektronische handrem. Je zet hem in de servicemodus en dan schijnt dat geen probleem te zijn.

Hoe zit dat bij jullie met de velgen, Jimmy? Het is toch ook de business van het bedrijf, of verplichten ze niet een bepaald setje aftermarket wielen met andere banden?

Over barbecue gesproken: wij hadden die gisteravond op het werk. Ook fantastisch weer en wederom uitstekend geregeld. Tien jaar terug stond er een witte tent van de lokale slager met een barbecue met wat sateetjes en hamburgers, maar nu is het echt een 'high end' feestje met mooie tenten, mooie aankleding, een DJ-bus, een ijsbus en fantastisch eten en drinken. Heel gaaf! We zijn niet voor niets een 'best place to work'! :)
Ik duim voor je Rob, dat jullie ook zulk fijn weer hebben!

Wij gaan vandaag met ons team varen en barbecues. Prachtige dag! Onweer blijft meestal het feestje van het zuiden/oosten maar daar voorspellen ze niet veel goeds.
Alhoewel....we hebben hier ook wel ervaring met veel water..:)

Mijn astra heeft een elektronische handrem. Je zet hem in de servicemodus en dan schijnt dat geen probleem te zijn.

Klinkt goed zeg. Geniet ervan! :)

@ Berry, Ik zit op het hoofdkantoor waar een aantal filialen onder vallen en daarbij ben ik voornamelijk bezig met truckbanden en industrie hier. Ik heb weinig te maken met de personenwagentak.
Normaal zitten er gewoon de OEM velgen op, maar de vorige berijder heeft ervoor gekozen hier winterbanden op te leggen. Hoe deze CMS velgen eronder zijn gekomen, geen idee. :)

Laatst bewerkt:
Ah ok, dus het is niet specifiek bedrijfsbeleid om er aftermarket spul op te gooien. Dat dacht ik even. Nee, dan zou ik het inderdaad ook laten.
Ik heb trouwens een collega met een Enyaq coupé met aftermarket wielen en hij heeft echt een prachtig design uitgekozen!

Nee inderdaad, Er zijn hiernaast in de vestiging ook hele mooie wielen te kiezen, maar om die zelf te betalen en erop te laten leggen gaat mij iets te ver. Tegenwoordig zijn er zeker mooie opties!

Hij mag weer een jaartje ;)

Briljant! :D
Er zijn weinig mensen die goedkoper rondrijden dan jij volgens mij. Nog steeds geen last van de roestduivel? Dat zou ik helemaal knap vinden voor een F!

Hierbij even een snelle foto van de Mégane, aan de stekker, ik vind het wel een mooie auto zo.
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken. :)

velgen zijn 18 inch. CMS B1, zou niet mijn keuze zijn, maar de OEM velgen zijn in opslag met winterbanden.

megane.jpg

Ik had ze ook niet uit gekozen denk ik, maar lekker belangrijk. Staat er verder prima bij zo!

Perfecte planning! :cool:
Wij hebben morgen ook onze jaarlijkse BBQ van de vereniging, lijkt ook prima te gaan met het weer. Misschien 's avonds een spetter, maar het lijkt niet veel. Komt wel goed.

Ik ben tussen de bedrijven door bezig met wat vakantievoorbereidingen. Digitale tol geregeld voor Oostenrijk en Slovenië.
Even checken of de caravan ook onder de pechhulp van BMW valt........... zit er geen pechhulp (meer) op mijn auto.

Dat is gek, want heeft conform servicecontract gewoon onderhoud gehad en zou daarmee dus ook pechhulp moeten hebben. Wordt weer bellen dus...

Briljant! :D
Er zijn weinig mensen die goedkoper rondrijden dan jij volgens mij. Nog steeds geen last van de roestduivel? Dat zou ik helemaal knap vinden voor een F!

Nope, nog geen last van de roestduivel, tenminste niet zo dat het een probleem wordt. Deze F is van na de facelift en die hadden sowieso al veel minder last van roest.

Net auto weer opgehaald, moest 185 Euro afrekenen voor APK en losmaken/schoonmaken etc. van rem achter, die zat vast bleek uit remmenbanktest, verder hadden ze alleen even de banden nog opgepompt zag ik op APK rapport.

Uhm, niet. Gebruik hem bijna niet meer eigenlijk. Als ik alles per taxi zou doen zou het goedkoper zijn denk ik maar auto voor de deur hebben staan die je indien nodig zo kan pakken is ook wat waard. Gelukkig kost het relatief weinig per maand, 38 wegenbelasting en 30 verzekering ofzo. Kocht hem in 2013 met 81k op de teller, staat nu op 133k maar laatste jaren komt er bijna niks meer bij.

Haha, fantastisch Marc: mooi dat ie er steeds zo makkelijk doorheen komt!

@ Jimmy; ziet er netjes uit die Megane. Vind het een mooi model.
Dat schakelen vind ik in de Captur van mijn ouders ook wat merkwaardig af en toe.

@ Berry: mag ook wel met zo'n werkgever, al zou het management het liever goedkoper hebben ivm de bonus :p vast wel wat goede wijnen erbij? ;)

Heb straks ook een bbq; maar dan bij een restaurant. Een wat luxere variant ;)

Qua auto's nog geen nieuws; komen soms ontzettend goede private lease aanbiedingen voorbij voor 320 pm voor 2 jaar
Dus even goed rekenen.

Er zou vast wel een Salentein wijntje te vinden zijn geweest maar ik ging voor Lowlander 0,0 biertjes en Skuumkoppke 0,0.
En gisteren zijn ‘we’ zesde geworden in de Best Workplace verkiezing. Kan niet anders met zo’n barbecue ;)

Rob, volgens mij heb je geluk met het weer!

Mijn broer gaat op zoek naar een andere 2e auto, nu een Twingo uit 2008 ofzo, moest teveel geld ingestoken worden. Budget rond de 6k en moet iets a-segmenterigs worden. Rijd zelf nog heel tevreden in een oude C350 ( met dikke vrrrooommm/gorgel V6 )

Mogguh!!

Dat klinkt als een mooi feestje Rob, varen en BBQ is heerlijk bij deze hoge temperaturen. Het is vast gezellig geweest vrijdag.

@ Jimmy: Dat is toch een hele strakke Megane. Ik ben echt fan van de moderne Renaults, de meesten mag je zo op m'n oprit zetten. Ze zien er sportief uit, zijn ruim..... en Renault heeft veel keuze in modellen. Knap, hoe dit merk zo opgekrabbeld is en zo veel nieuwe modellen presenteert.

@ Marc: Oef, dat had ik ook niet gedacht.....dat je de F alweer 13 jaar hebt. Maar veel goedkoper kun je inderdaad niet rijden, dus dan prima toch? En het is oerdegelijke techniek.

Dit weekend voor het eerst een Frontera van dichtbij gezien. In groen met wit dak. Viel me niet tegen, staat toch best een serieuze/forse auto.

Nog een weekje werken, vrijdag gaan we met het gezin een weekje kamperen. Met de actuele weersvoorspellingen is dat geen straf. Tijdens deze vakantie komt een stukadoor op de verdieping alle plafonds stucken, dan kan tijdens de zomervakantie (juli/augustus) de schilder erin om de kamers te behangen/sauzen. Dan zou alles bij terugkomst nagenoeg klaar moeten zijn.

@ruud,
Thanks rijd verder ook prima en inderdaad de looks zo in het zwart, met de getinte ramen en Chrome lijst is erg strak.

Flink wat kluswerk dat nog gedaan wordt dan, Wel lekker dat ze tijdens de vakantie aan de slag gaan! Zal vast compleet anders zijn wanneer je weer thuis komt.

Hier ene druk weekend gehad, Zaterdag had Lize haar laatste hockeywedstrijd, en zijn ze ook kampioen geworden met het team. Zondag de huldiging gehad, erg leuk en dik verdiend :)

Renaults zien er zeker goed uit maar qua stuurgedrag en sportiviteit vind ik ze bij de normalere uitvoeringen wat minder (uitgezonder RS of GT modellen). Mag allemaal wel wat directer en stugger.

Dat klinkt als een mooi feestje Rob, varen en BBQ is heerlijk bij deze hoge temperaturen. Het is vast gezellig geweest vrijdag.

Was uitermate geslaagd..schitterend weer en een gezellige dag! Zaterdag hadden we een uitvaart van de moeder van een van onze beste vrienden. En gisteren ben ik aan de klus geweest. Schaduwdoek in de tuin aangebracht waarvoor hardhouten paal de grond en in het beton moest en de rest bevestigd moest worden aan het huis.

Onze straat wordt er weer wat mooier op. De buren hebben een Renault 5 voor erbij gekocht. Vind het oprecht een tof wagentje. Helaas in het zwart, geel of blauw wat zo super goed staat op dat model, durfden ze niet aan....

Nouja compenseert weer een beetje met al het wit. Staan op het moment van schrijven vier van die grote witte woonwagens op de verschillende opritten :LOL:

Qua auto's nog geen nieuws; komen soms ontzettend goede private lease aanbiedingen voorbij voor 320 pm voor 2 jaar
Dus even goed rekenen.

Dat is niet duur, zal wel voor weinig kilometers zijn dan denk ik?
Zag laatst ook een advertentie voorbij komen, prijs viel ook mee maar er werd gerekend met 5 of 6 jaar en 5000km. Voorheen was de norm bij dat soort advertenties vier jaar en 10.000km, wat mij voor veel mensen een stuk realistischer lijkt.

Verder lijkt het een goede deal, voor een beetje auto zit je zo aan 100eu voor MRB en verzekering. Blijft er 220eu over voor onderhoud en afschrijving etc

Twee jaar zou voor mij ook wel echt het maximum zijn om zo'n verplichting aan te gaan. Je weet nooit wat er wijzigt in de omstandigheden, maar als je tussentijds van zo'n contract af moet/wilt dan is het nog enigszins betaalbaar.

Onze straat wordt er weer wat mooier op. De buren hebben een Renault 5 voor erbij gekocht. Vind het oprecht een tof wagentje. Helaas in het zwart, geel of blauw wat zo super goed staat op dat model, durfden ze niet aan....

heel gaaf inderdaad, geel vind ik ook leuk maar zou er zelf misschien niet voor kiezen.Zwart zou prima zijn maar wel met wat leuke rode accenten of iets. Maar het is knap dat zelfs een normale versie er best dik uit ziet met de opgeklopte wielkasten.

Hier het zwembad gisteren maar opgezet, ze zeuren er al even op, maar telkens had ik had excuus dat het niet warm werd voor langere tijd. daar kom ik nu niet meer onderuit. Heb nu een andere krachtigere zandfilterpomp. Op de kattenren licht een grote mat waar het water spiraalvormig doorheen loopt. als het goed is komt er zowel schoon als warm water nu terug het zwembad in. Vanmiddag vullen, als het goed is kunnen we dan de hele zomer er mee doen

Die Renault 5 vind ik ook een leuk auto, kleurt de boel lekker op en wat je zegt zelfs in neutrale kleuren en een normale uitvoering oogt het al dik.

Toevallig zag ik vanochtend een witte Renault 5 rijden. Of nouja toevallig, ik zal er nu vast meer op gaan letten onbewust.
Tsja, daar had ik dan toch wel gelijk weer het gevoel dat het een crisis uitvoering was. Alsof ik naar zo'n ielige oude Renault 5 in standaardtrip keek.

Hier het zwembad gisteren maar opgezet, ze zeuren er al even op, maar telkens had ik had excuus dat het niet warm werd voor langere tijd. daar kom ik nu niet meer onderuit. Heb nu een andere krachtigere zandfilterpomp. Op de kattenren licht een grote mat waar het water spiraalvormig doorheen loopt. als het goed is komt er zowel schoon als warm water nu terug het zwembad in. Vanmiddag vullen, als het goed is kunnen we dan de hele zomer er mee doen

Herkenbaar. Bij onze vorige woning hadden we ook een groot zwembad, semi-ingebouwd (door de vorige eigenaren). Was altijd even een klusje om gereed te maken, maar daarna wel lekker. Al had vriendlief er meer mee dan ikzelf. Wel ideaal voor wat oudere kinderen, die liggen er in deze periode misschien wel dagelijks in.

Ik had er ook een goede zandfilter pomp bij, dus qua waterkwaliteit het hele seizoen geen omkijken naar., de pomp draaide een paar uur per dag en bij gebruik van het zwembad. Af en toe wat water bijvullen, soms piepte het systeem en moest er wat zout bij maar dat was het. Wel bij elke zwemsessie even met een schepnetje wat blad eruit halen.
Zo'n systeem is wel een must. Standaard pompje met filters en van die chloorschijven is waardeloos, veel duurder en uiteindelijk wordt je water alsnog groen.

Voor het verwarmen had ik drie van deze dingen: Solar bollen
Er ging bij mij grofweg 18.000 liter in en dat kreeg ik hiermee prima warm in een periode zoals nu. Gewoon aangesloten op een vijverpomp (via filterpomp was te omslachtig) en dat werkte prima. Heb vaak genoeg gehad dat het water 26 graden was en we de pomp uitzetten omdat we het dan te warm vonden.

Nu geen zwembad meer en mis het absoluut niet overigens :D

Hier een klein, nauwelijks stromend, riviertje achter het huis. Steiger met "luie trap" het water in. Wordt veel door buren gebruik van gemaakt om te zwemmen. Wel wat (plezier)vaarverkeer, dus mét een oranje zwemmersboei zwemmen. Je moet daarna wel even douchen ivm de veenbodem.

renault 5 zie ik ook best vaak..dat groen en geel staat leuk maar zijn wel kleuren waar je snel zat van bent..te aanwezig...die donderblauw vind ik mooi.

Zwembad discussie is ook leuk..wij doen het vooral nu met een klein opblaasbaar badje met geringe diepte. De kids hebben toch nog een enorme korte spanningsboog en zijn het vaak na een half uurtje wel weer zat..

Daarnaast wil ik ook nog niet zo'n groot zwembad met opstaande rand en flinke diepte voordat onze jongste ook zijn zwemdiploma's heeft...

Helemaal eens hoor Rob.
Bij onze vorige woning zat het erbij, inclusief installatie. Dan zet je het wel op.
Toen hadden we ook nog geen kinderen en bij de verhuizing was de oudste nog niet in staat om het zwembad te komen. Volledig veilig dus. Ik zou er nu ook nog wel een paar keer over nadenken inderdaad, want de oudste speelt volop rondom het huis natuurlijk.

Nu is een klein badje of watertafel favoriet.

Vandaag een lekker stuk getourd met de SLK (zolang we m hebben, lekker van genieten)
Even Ootmarsum bekeken; was ik nog nooit geweest.

Nu eens bedenken waar ik morgen naar toe ga touren :)

@ Richard; de privatelease aanbiedingen die ik bekijk zijn voor 15000km

Nu een plugin 3008 gezien met 300 pk voor 340 pm :cool:
2 jaar/15k per jaar

Maarja; volgend jaar wel hogere kosten ivm stijging wegenbelasting, dus dan ineens minder interessant.

@ renault 5: ontzettend leuk ding. Die donkerblauwe kleur vind ik het mooist.

@ zwembad: wij hebben een bad in de badkamer en dat is mij betreft voldoende!

@ zwembad: wij hebben een bad in de badkamer en dat is mij betreft voldoende!

Haha..die heb ik bij ons drie jaar geleden aangelegd...voor de kids was het ideaal...ik heb er zelf nog maar een keer in gezeten...heb daar totaal het geduld niet voor...na 5 minuten heb ik het wel gezien...op vakantie ook altijd zo..willen graag huisje met bad maar na elke vakantie kom ik er weer achter dat ik er weer niet in heb gezeten...

Heel herkenbaar; toen wij onze badkamer hebben vernieuwd, wilde mijn vrouw graag een bad.
Die maakt er dan ook regelmatig gebruik van, ik nog nooit :whistle:

Haha, hier hetzelfde!
Wij hebben nog nooit in ons bad gezeten volgens mij. Met kinderen is het echt ideaal.
Mocht de badkamer aan vervanging toe zijn dan komt er ook geen bad terug, geeft een hoop extra ruimte en mogelijkheden tot anders indelen.

@ Richard; de privatelease aanbiedingen die ik bekijk zijn voor 15000km

Nu een plugin 3008 gezien met 300 pk voor 340 pm :cool:
2 jaar/15k per jaar

Maarja; volgend jaar wel hogere kosten ivm stijging wegenbelasting, dus dan ineens minder interessant.

Dat klinkt dan inderdaad best interessant!

Hier ook geen bad, ik heb daar ook geen geduld voor. Lize zou het wel willen, maar die gaat bij opa en oma weleens in bad :)

Die aanbieding klinkt best interessant Gerwin.

Terug
Bovenaan