Toevallig zag ik vanochtend een witte Renault 5 rijden. Of nouja toevallig, ik zal er nu vast meer op gaan letten onbewust.
Tsja, daar had ik dan toch wel gelijk weer het gevoel dat het een crisis uitvoering was. Alsof ik naar zo'n ielige oude Renault 5 in standaardtrip keek.
Hier het zwembad gisteren maar opgezet, ze zeuren er al even op, maar telkens had ik had excuus dat het niet warm werd voor langere tijd. daar kom ik nu niet meer onderuit. Heb nu een andere krachtigere zandfilterpomp. Op de kattenren licht een grote mat waar het water spiraalvormig doorheen loopt. als het goed is komt er zowel schoon als warm water nu terug het zwembad in. Vanmiddag vullen, als het goed is kunnen we dan de hele zomer er mee doen
Herkenbaar. Bij onze vorige woning hadden we ook een groot zwembad, semi-ingebouwd (door de vorige eigenaren). Was altijd even een klusje om gereed te maken, maar daarna wel lekker. Al had vriendlief er meer mee dan ikzelf. Wel ideaal voor wat oudere kinderen, die liggen er in deze periode misschien wel dagelijks in.
Ik had er ook een goede zandfilter pomp bij, dus qua waterkwaliteit het hele seizoen geen omkijken naar., de pomp draaide een paar uur per dag en bij gebruik van het zwembad. Af en toe wat water bijvullen, soms piepte het systeem en moest er wat zout bij maar dat was het. Wel bij elke zwemsessie even met een schepnetje wat blad eruit halen.
Zo'n systeem is wel een must. Standaard pompje met filters en van die chloorschijven is waardeloos, veel duurder en uiteindelijk wordt je water alsnog groen.
Voor het verwarmen had ik drie van deze dingen:
Solar bollen
Er ging bij mij grofweg 18.000 liter in en dat kreeg ik hiermee prima warm in een periode zoals nu. Gewoon aangesloten op een vijverpomp (via filterpomp was te omslachtig) en dat werkte prima. Heb vaak genoeg gehad dat het water 26 graden was en we de pomp uitzetten omdat we het dan te warm vonden.
Nu geen zwembad meer en mis het absoluut niet overigens