Zaterdag het nuttige met het aangename verenigd. Met het hele gezin in de C3 naar Zwolle en naar een Opel specialist geweest die de nodige Karls had staan en 's middags wezen winkelen in Zwolle.
Daar stonden inderdaad de nodige Karls. Van gewone Karls in meerdere kleuren tot een Karl Rocks aan toe.
De Karl Rocks in het wit verraste ons qua verschijning. Stond hem buitengewoon goed. Qua ruimte en volwassenheid verraste hij ons ook. Om even te ervaren ook even een proefritje gemaakt in een andere Karl en ook dat was dikke prima. Rijdt gewoon heel volwassen en fijn motortje.
Maar ons bezoek kreeg toch een andere wending. Mijn vrouw twijfelde van te voren al tussen het A en B-segment.
Na de Karl stapten we ook even in een fraaie Corsa E die er stond en wat een wereld van verschil dan zeg.
Niets ten nadele van de Karl want dat is echt wel een topper in zijn segment. Maar sla eens een deur van de Corsa dicht of van de Karl. Vergelijk de stoelen in de Corsa eens met de Karl. Vergelijk dashboard en/of deurpanelen eens.
We waren echt verrast door de degelijkheid en soliditeit van de Corsa. Mijn vrouw had al twijfels maar de Karl voelde voor haar echt als een stap terug tov de C3 en voelde zicht in de Corsa veel fijner en is veel meer haar auto. OOk dan de C3. En van tevoren wilde ik ook wel voor de Karl gaan maar ik ben na een vergelijkend waren onderzoek ook wel overtuigd.
De Karl is voor zijn segment een harstikke fijne auto maar de Corsa lijkt dan echt wel uit graniet opgetrokken.
Ook nog even in een Corsa F gezeten maar dat model doet ons niet zoveel.
De Corsa E uit 2019 die er stond, was nog eens een hele fraaie uitvoering die er stond. Zwarte details, multimediasysteem, sportpedalen, heerlijke sportstoelen, enz.. met helaas een groot minpunt. In deze zat de ongeblazen 1.4 met 90 pk en niet de 1.0T met 90 pk. We konden helaas niet proefrijden i.v.m. anders hadden we het iig even kunnen proberen. Als het de 1.0T was hadden we hem zo gekocht.
Kortom...de zoektocht gaat verder maar dat gaat zeker naar het B segment. Er stond ook een fraaie Clio van het laatste model. Ook erg mooi maar in een wat leukere uitvoering nog buiten budget en echt een lel van een auto.
Ook het laatste model Fiesta kan net binnen budget vallen maar dan wel in een niet al te luxe uitvoering.
We neigen echter naar een Corsa E vijfdeurs van de allerlaatste lichting die lekker luxe zijn uitgerust. En graag in een wat frisse uitvoering zoals de black edition of color edition met het multimedisysteem. Echt een hele solide, degelijke en uitgerijpte auto waar we echt echt verrast over waren. En de 1.0T hoor je ook veel lovends over en daardoor is de Corsa een hele andere auto. Maar jah...de spoeling is weer errug dun als je een beetje een speelse uitvoering wilt met 1.0T en km stand onder de 100k...
To be continued...