Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dank :)

Terrasje; lekker hoor! De laatste keer op een terras voor ons was begin november, in Belgrado. Avondeten op het terras. Heerlijk!
Het was vandaag ook echt heerlijk weer. Ik kan niet wachten op de lente.

Zojuist mijn motor verkocht. Ik speel al een paar jaar met die gedachte, maar kon mij er niet toe zetten omdat ik he-le-maal geen zin heb in dat Marktplaats gedoe.
Ik kon hem inruilen op de caravan, dat bod viel mij niet tegen. Mijn broertje en vriendin vonden het wel tegenvallen, want op marktplaats staan ze voor veel meer. Tja, vragen is één, krijgen een tweede. Vaak ook nog motorzaken die hem verkopen, dus met beurtje en garantie.
Toch ook nog even via ikwilvanmijmotoraf.nl aangemeld. Goed contact, in no-time een bod dat 1000eu hoger lag dan het inruilbod. Vandaag opgehaald. Bak koffie, geld overgemaakt, motor overgeschreven, motor opgeladen en klaar. Echt heel soepel en netjes.
Vraag mij af of ik er via Marktplaats überhaupt heel veel meer voor had gekregen.

Afschrijving in dik 10 jaar was slechts 1600eu o_O

Ik hoor hele wisselende verhalen, maar ligt denk ik met name aan de partij die hem komt ophalen. Mooi dat het zo is gegaan.

Afschrijving op motoren is altijd relatief laag bij courante modellen. Mijn cbr600rr was dat ook (daarom ook weinig haast met verkoop destijds)

Zojuist mijn motor verkocht. Ik speel al een paar jaar met die gedachte, maar kon mij er niet toe zetten omdat ik he-le-maal geen zin heb in dat Marktplaats gedoe.
Ik kon hem inruilen op de caravan, dat bod viel mij niet tegen. Mijn broertje en vriendin vonden het wel tegenvallen, want op marktplaats staan ze voor veel meer. Tja, vragen is één, krijgen een tweede. Vaak ook nog motorzaken die hem verkopen, dus met beurtje en garantie.
Toch ook nog even via ikwilvanmijmotoraf.nl aangemeld. Goed contact, in no-time een bod dat 1000eu hoger lag dan het inruilbod. Vandaag opgehaald. Bak koffie, geld overgemaakt, motor overgeschreven, motor opgeladen en klaar. Echt heel soepel en netjes.
Zow, das een voorbeeld van snel geld verdienen door even ergens anders te vragen. Maar een grappige wissel, van motor naar caravan ;)

Nu wordt het wel echt burgerlijk Richard, maar groot gelijk, wanneer je toch niet rijdt. de komende jaren als je kids klein zijn heb je toch weinig tijd, je kan er later altijd nog een terugkopen. Heb ik ook gedaan en alhoewel ik ook niet veel rijd denk ik er niet aan hem te verkopen.
De 1 serie heb ik voor ik wil van mijn auto af verkocht, verliep prima en geen gezeur aan de deur.

Alleen nog weer een hond en dan hebben we de burgerlijke bingokaart weer vol inderdaad :D
Die staat overigens ook al in "bestelling" dus is een kwestie van tijd.

Verkoop van de motor heeft niets met de kinderen te maken. Heb nooit veel gereden en voordat de oudste er was reed ik ook al amper/niet. Verkoop hikte ik al jaren tegen aan, geen in zin Marktplaats. De zaak waar we onze caravan gekocht hebben ruilt ook auto's, boten en dus motoren in. Al waren ze niet dolenthousiast en hebben ze gewoon een handelaar gebeld, geen topprijs maar het kon wel.

Toen zelf toch maar eens een poging gewaagd en dat was inderdaad snel verdiend. Gek genoeg voelt het bedrag voor de motor echt als winst, had hem in mijn hoofd (onterecht) al afgeschreven naar nul in al die jaren.

Ik ben weer eens in de VS, Michigan, Ohio en Pennsylvania.

Wat een bijzonder autoland is het toch, was nog niet eerder in deze regio geweest en toch weer zo anders dan de andere plekken waar ik eerder was geweest. Grote auto's, goedkope benzine, onbegrenste vrachtwagens, heerijk rustige snelwegen. Relaxed rijden. Alleen maar grote SUV's.

Zag nog wel een cybertruck, maar het aantal EVs is verder nihil. Ook niet alleen maar grote pickups zoals in het midden van de VS, maar wel grote SUV is wat de klok slaat.

Mensen zijn lekker open en eerlijk en direct, matched wel goed met wij Nederlanders. Zou er niet willen wonen, maar voel mij er toch soort van 'thuis'.

Leuk!
Hier in Florida verbaas ik me weer over de enorme wegen en dito auto's. Diverse Cybertrucks gezien, die zijn formaat F350 en dat zie je ook best vaak. Valt hier alleen qua design dus wat op. Eentje was bordeauxrood, best bijzonder.
We reden vanmiddag achter oa een Golf variant en moesten lachen wat een ukkie dat is tussen alle andere modellen hier.
De nieuwe Corvette is hier overigens ook razend populair.
Ev's zie je idd niet veel. Wat Tesla's en heel soms iets anders.
In Naples en Palm Beach heeft iedereen geld te veel en rijden veel Europese auto's als Porsche, BMW, Bentley en Range Rover.
En ze hebben opzich wel smaak: vaak hebben de luxere modellen een mooie kleur en chroomrandjes en zilverkleurige velgen.
De Nederlandse drugsdealer look met alles zwart en zwarte velgen heb ik hier nog niet gezien.

En die vrachtwagens he. Rij je 70 mijl op de cruise control, komt zo'n joekel je nog ff voorbij. Zelfs toen ik 65 op een eenbaansweg reed!
Al die hulp systemen in auto's kijken gemaakt voor dit soort wegen. Hier heeft het zin, in Nederland totaal niet.

Vrachtwagens zonder limiet/zelfde snelheidslimiet als auto's is een bijzondere gewaarwording de eerste keer inderdaad. Hebben we ook ervaren in Australië. Dachten we lekker mee te rijden met ons campertje in het verkeer, dendert er een vrachtwagen met 120+ voorbij :D

Meeste vrachtwagens zijn daar ook nog eens een slagje groter als hier. Dan heb ik het niet over de echte roadtrains, die hebben we niet gezien helaas.

In dat soort landen met zulke lange afstanden maakt het wel verschil als je harder mag.

VS nog nooit geweest, zou er graag nog eens heen gaan maar staat niet bovenaan het lijstje.

Ja die vrachtwagens rijden flink door!

ik zou hier nooit willen wonen, maar als vakantieland is het voor mij echt geweldig. Mensen zijn zeer vriendelijk en toegankelijk. De taal helpt natuurlijk ook erg. De natuur is echt waanzinnig mooi en in elke staat weer heel anders, van woestijn, tot bergtoppen met sneeuw, valleien, strand en weidse vlaktes. Grote steden met veel cultuur, veel pretparken als je daar van houd, maar je kunt ook gerust een uur lang rijden waar je amper een tegenligger tegen komt. Ben zelf iets meer van de natuur.

Nadelen vind ik wel dat er ook gewoon veel armoede is, met name in de grotere steden zie je dat sterk terug. Daar moet je ook wel een beetje kijken waar je je bevind en vraag ook altijd of het veilig is als je 's avonds de staat op gaat. Maar dat is met name in de grotere steden een ding.
Echt goedkoop is de VS ook niet. En het eten vind ik ook een nadeel; deze week heb ik het redelijk kunnen vinden, maar ik sla die ketens het liefst over, maar die zitten op elke hoek van de straat. Een leuk gezellig tentje voor lunch of avondeten met fatsoenlijk eten en normale porties is moeilijk te vinden.

Heerlijk weertje he :cool: zaterdagmorgen maar even de zomerbandjes onder de twingo gooien. had nog wat glacoating over van de twingo, dus gisterenavond ook de velgen in de coating gezet. Moet alleen nog een keer setje nieuwe ruitenvegers en interieurfilter er in zetten, dan kan die er weer een jaartje tegenaan

Toen ik de weer app op mijn telefoon bekeek, heb ik eerst even gekeken of de locatie wel goed ingesteld stond. Hele week gewoon 15+, heerlijk! :cool:

Misschien dit weekend de auto ook maar even weer een goede wasbeurt geven. Laatste drie "wasbeurten" bestonden alleen uit foamgun en rondje hogedrukreiniger, wat verbazend goed werkt.
Kreeg van de trekhaak man nog een opmerking dat ik de diffuser niet helemaal goed had schoongemaakt. Toen ik zei dat ik de auto met het wassen niet met de hand had aangeraakt was de reactie "oh, netjes".

Ben er ook verbaasd over hoe goed de auto er dus in de basis bij staat. Nog best wat beading, maar kan wel merken dat weer eens een goede handwas met wat bescherming erover nodig is.

Ruitenwissers, die moet ik ook nog nieuw. Rechtsvoor trekt een klein streepje.

staat de BMW in de glascoating?

de twingo wel, ik heb hem in de winter 1x in de wasbox afgespoten. Alleen met water en dus niet met het doorgaans wat agressieve schoonmaakspul wat ze gebruiken. Vuil vliegt er gewoon vanaf met alleen wat water. Moet de twingo eigenlijk ook een keer even wassen, maar daar heb ik waarschijnlijk niet voldoende tijd voor dit weekend.

BMW bandjes ga ik kijken of ik dat de week er op lukt qua tijd, wil eigenlijk direct de klauwen en wielnaven even strak maken

Ik heb de astra de laatste twee keer door de wasstraat getrokken. Ik heb er domweg gewoon geen tijd en zin meer in en de auto staat niet meer ergens bovenaan in mijn prioriteitenlijstje...:)
Komt vast wel weer eens maar nu effe niet.

Heb weer een klus aangenomen en ben nu lid van de MR van school geworden. Hoort ook weer even eens studie bij en ook met mijn werk wil ik na de vakantie een studie oppakken. Merk dat iets doen voor de gemeenschap en jezelf wat blijven ontwikkelen mij meer energie geven.

Maar het weer is fantastisch maar ook dan zie ik veel meer andere klussen die ik eerst moet oppakken (schoonmaken schilderwerk, tuin, enz.) ipv de auto.

staat de BMW in de glascoating?

Ik heb een sticker in de deursponning zitten van een glascoating. Kan daar verder niet zoveel over vinden en zit er dan sowieso al enkele jaren op.
Merk toch dat de auto erg makkelijk schoon wordt, maar dat komt ook omdat als ik hem met de hand was de juiste spullen gebruik. Daar pluk ik dan in de winter weer de vruchten van door de auto alleen te hoeven foamen en goed afspuiten.

Wasstraat doe ik niet, dan blijft de auto maar lekker vuil.
De C1 is laatst wel door de wasstraat geweest, dat gebeurt 1x per jaar ofzo. Wat is het dan weer een mooie autootje. Metallic lak doet zijn werk, de LM velgen glimmen weer mooi. Zou eigenlijk vaker moeten gebeuren, maar ik bemoei mij er niet meer mee.....

Merk dat iets doen voor de gemeenschap en jezelf wat blijven ontwikkelen mij meer energie geven.

Herken het wel. Wij wonen in een relatief klein dorp, bestaan van verenigingen of andere activiteiten kan alleen plaatsvinden met vrijwilligers. Komt uiteindelijk vaak wel op hetzelfde groepje neer.

Ik ben al jaren penningmeester, bemoei mij wat met het nieuwe MFC waar we als vereniging hoogstwaarschijnlijk ook naar toe gaan. Volgend jaar bestaan we 100 jaar, moet ook gevierd worden.

Herken het wel. Wij wonen in een relatief klein dorp, bestaan van verenigingen of andere activiteiten kan alleen plaatsvinden met vrijwilligers. Komt uiteindelijk vaak wel op hetzelfde groepje neer.

Klopt hoor...ben al interim voorzitter en penningmeester ehbo, voorzitter badminton en nu ook MR. Maar ze hebben me ook al gevraagd voor de kerk, OR op het werk en ga maar door....maar het houdt gegeven moment ook eens op.:)

Het zijn vaak dezelfde mensen inderdaad als gevolg van steeds meer individualisme bij de mensen.

Wasstraat doe ik niet, dan blijft de auto maar lekker vuil.

Ik normaal ook. Dan maar vies maar er zat nu steeds heel veel zout op. Dat wil ik er altijd zsm af hebben.

Hier idem, moet zeggen dat ik mij alleen wat basisschool dingen help, B zit ook in de ouderraad. Op het werk zat ik eerder ook overal bij, maar dat heb ik inmiddels vrijwel helemaal terug gebracht naar 0 omdat mijn werk momenteel alles van mij vraagt door capaciteitsgebrek en beperk het tot het regelen van afdelingsuitje wat lekker afgebakend is. Echte studies kan ik ook echt nu niet de energie voor opbrengen. Maar heb wel weer een 4 daagse cursus staan die ik heb uitgekozen en zin in heb. :D

Zaken als auto wassen maar ook in de tuin bezig zijn (we hebben bewust geen 'onderhoudsvriendelijke tuin') geeft mij ook ontspanning. Gewoon lekker bezig zijn zonder al te veel na te denken, dus maak daar ook bewust tijd voor als het even past, al is die tijd soms beperkt. Misschien dat ik binnenkort wel gewoon een dagje vrij neem voor mijzelf om lekker in de tuin en / of auto bezig te zijn op een mooie dag. Heb toch dagen zat.

Het helpt al veel dat de avonden er straks weer bij komen met daglicht. Effectief kun je op een dag dan ook veel meer!

Effe wat klusjes buiten doen terwijl de kids op bed liggen..;)

Mogguh,

Lekker he, die zon de hele dag. Dat geeft nog eens energie!!
Een fijne afwisseling met alle chaos in de wereld die sinds de Trump-Selenski ruzie is ontstaan.
Hoewel die Trump best ergens een punt heeft, vind ik zijn arrogantie en machtsmisbruik echt zeer kwalijk.

Hier idem, moet zeggen dat ik mij alleen wat basisschool dingen help, B zit ook in de ouderraad. Op het werk zat ik eerder ook overal bij, maar dat heb ik inmiddels vrijwel helemaal terug gebracht naar 0 omdat mijn werk momenteel alles van mij vraagt door capaciteitsgebrek en beperk het tot het regelen van afdelingsuitje wat lekker afgebakend is. Echte studies kan ik ook echt nu niet de energie voor opbrengen. Maar heb wel weer een 4 daagse cursus staan die ik heb uitgekozen en zin in heb.
Herkenbaar, mensen die net een stapje extra zetten kunnen ze in alle gelederen gebruiken. Van werk tot vereniging.
Daarbij zijn veel dingen leuk om te doen, maar het zijn wel aapjes op je schouder.....wat ook teveel druk kan betekenen. Een goede balans daarin is erg belangrijk, waarin ik heb gemerkt dat je levensfase veel invloed kan hebben op je reserve in extra belasting.

Onze oudste is bijna 3 jaar, dus ook al bijna 3 jaar dat we gebroken nachten hebben. Dat icm werkdruk, vroeg opstaan en de verhuizing (met daartoe behorend klustaken), maakt wel dat ik momenteel op mijn tenen loop. En zoals Joost aangeeft, heb ik veel extra zaken nu ook erg beperkt.

Het helpt al veel dat de avonden er straks weer bij komen met daglicht. Effectief kun je op een dag dan ook veel meer!
Effe wat klusjes buiten doen terwijl de kids op bed liggen..
Bij ons is het meestal dat ik rond 17uur thuis ben, dan samen eten en opruimen. Dan is het snel 18uur, meestal nog een half uurtje speeltijd met kids en dan bedritueel. Rond 19.00/19.15 is het dan rustig in huis...... veelal is het dan ff de krant lezen, of wat opruim/was ed. En 20.00 uur journaal & thee tijd.....rond 21.00/21.15 zijn we doordeweeks meestal in bed. Dus helaas brengt het ons weinig extra tijd, maar het is wel erg fijn weer meer daglicht te hebben.

wacht maar tot ze ouder worden, :D hoewel die van ons nog redelijk op tijd in bed liggen is het hier rond 20 uur dat iedereen voorgelezen, ingestopt en wel op bed liggen. Dan heb ik vaak nog zo'n 1,5 uur waarbij je best veel kunt doen. Krant hebben we niet, en nieuws kijken ik ook lang niet altijd. Zeker zomer dag wil ik niet naar schermpjes kijken en liever iets doen.
Scheelt bij ons nu wel dat de gebroken nachten hier op uitzonderingen na er weinig zijn. Wel is om 6 uur het huis weer wakker. Maar vind het heerlijk als het 's avonds nog wat langer licht is om wat te doen. Of even langs mijn ouders, even een klusje, of auto wassen of in de tuin rommelen. Kost energie, maar krijg er ook energie van. Vanmiddag ook vrij, ga er lekker op uit met de kinderen

Mogguh! Gisteravond weer thuisgekomen na het missen van een nachtje. Dus nu heerlijk geslapen. Graag gedaan, het meebrengen van goed weer :)
Dit was de vierde of vijfde keer Amerika en deze keer beviel het best. Wat heerlijk daar. Oude centrums ontbreken natuurlijk en men leeft er echt anders. Heel generaliserend: in Nederland zeurt iedereen, in het Caribisch gebied is iedereen vrolijk en in Amerika wil iedereen graag de rest laten weten hoe geweldig ie is. Zo zie ik het een beetje. En dat laatste vind ik een knap vervelende houding :D
Maar dat Florida beviel goed. Totaal bijna 1600 mijl gereden en nog drie dagen op een cruiseschip gezeten. Ook een bijzondere ervaring.
Als huurauto hadden we een Chevrolet Malibu. Best een fijne auto! Ik heb het even uitgerekend, maar de brandstof was uiteindelijk 5,4ct per kilometer.

Zometeen even de auto's wassen. Ik twijfelde over de zomerbanden maar las dat het volgende week weer naar het vriespunt gaat dus daar wacht ik jammergenoeg nog even mee.
Vrijwilligerswerk: op het werk zit ik in de OR en ik ben bij de EHBO nog penningmeester maar daar wil ik al een tijdje mee stoppen. Zit vanwege die rol ook in de RVC van het Dorpshuis hier.
Bij de muziek pak ik ook wat dingetjes op. Hoort er allemaal idd bij maar ik ben het wel aan het afbouwen.
Vandaag nog een dagje vrij. Hoop dat ik daarna het ritme weer genoeg te pakken heb om morgen naar kantoor te gaan :)

De avonden met licht kan ik ook niet op wachten, wat heerlijk is dat. Ik ben meestal 18u a 18.15 thuis. Dan eten en een rondje wandelen. En wat lekker als je daarna nog dingen kan doen!

n Amerika wil iedereen graag de rest laten weten hoe geweldig ie is.

Dat krijgen we hier in Nederland helaas ook steeds meer...en dat vergroot hier ook steeds meer de kloof tussen rijk en arm...

Onze oudste is bijna 3 jaar, dus ook al bijna 3 jaar dat we gebroken nachten hebben. Dat icm werkdruk, vroeg opstaan en de verhuizing (met daartoe behorend klustaken), maakt wel dat ik momenteel op mijn tenen loop. En zoals Joost aangeeft, heb ik veel extra zaken nu ook erg beperkt.

Dat is wel pittig..sinds we onze kids hebben kan ik echt op een hand tellen dat ze s nachts niet goed sliepen. En als het dan zo was, was het omdat ze ziek waren. Maar wij hadden heel veel ziekte en merk dat dat nu voorbij is. Deze winter is alleen onze zoon 1 dag wat ziek geweest en verder niets dus die immuniteit lijkt ook eindelijk opgebouwd.

Maar korte nachtjes hebben we hier ook aangezien het wekkertje hier bijna elke dag om 5.15 gaat.

wacht maar tot ze ouder worden,

Dan ben je inderdaad nog veel drukker met speelafspraakjes, zwemles, sport en allerlei aan school gerelateerde dingen..:)

Dat krijgen we hier in Nederland helaas ook steeds meer...en dat vergroot hier ook steeds meer de kloof tussen rijk en arm...
Helemaal eens. We kopiëren veel van Amerika, helaas te veel...
Overigens passen de steeds groter wordende auto's daar prima. De autobranche moet begrijpen dat Europa echt anders is en we hier veel meer hebben aan compacte en efficiënte auto's. Maar Europa doet het ook zelf door de regelgeving. Uitstoot regels hebben ze in Amerika niet echt interesse in lijkt het. Vrachtwagens met onmogelijke motoren en ook grote pickups met zware benzine of diesel v8en.
Wie heeft het dan bij het rechte eind vraag ik me af: het downsizen in Europa of het doorstromen in Amerika?

Morgen,

Als enige hier denk ik 5 dagen carnaval gevierd :giggle:. veel buiten, heerlijk weer en in de avond wel wat frisser, maar prima vol te houden :), was erg gezellig, iets te veel bier maar we hebben het netjes gehouden! Nu weer @work, al valt er weinig meer te doen. Maargoed, nog een paar weken en dan starten aan mijn nieuwe uitdaging.

Amerika, nooit geweest en staat ook niet echt op mijn lijstje, alleen New Orleans en New York, zou ik weleens willen zien.

Sterkte Ruud, denk aan jezelf!

n Amerika wil iedereen graag de rest laten weten hoe geweldig ie is.

denk dat dat in florida (= rijk) meer het geval is dan de rest van amerika. waar ik afgelopen week was, was dat helemaal niet zo. Wel dat ze trots zijn op hun land. (al geld voor de helft van de VS dat ze zich momenteel schamen voor wat er gaande is)

Uitstoot regels hebben ze in Amerika niet echt interesse in lijkt het.

ja bizar hé. zat ook in een taxibusje vanaf het vliegveld, wat oudere ford of chevrolet volgens mij. maar wel gewoon met een dikke benzine V8, waarom :rolleyes:.

Als enige hier denk ik 5 dagen carnaval gevierd

Onderschat deze regio niet. al heb ik echt helemaal niks met carnaval. De wagens van de optocht vind ik leuk, maar verder niet in het feestgedrang met verkleden. Maar hier op het werk is bijna de helft van alle medewerkers er t/m gisteren niet. sommigen zelfs de hele week niet om bij te komen. word hier in sommige dorpen echt groots gevierd.

Midje!

Weinig aanwezig want druk met werk; kan savonds alle ontspanning gebruiken en op tijd naar bed.
Ook nog bijna 2 weken niet fit geweest; griepachtig, dus gaat mooi :rolleyes:

Vrijwilligerswerk; lekker bezig allen! Ik vind 't persoonlijk ook belangrijk om wat bij te kunnen dragen en heb al veel mogen doen. Ook erg leerzaam geweest.

Amerika: och, ik wil ook nog zo graag eens heen.
Gewoon al dat 'typische' zien, beleven en verwonderen. Ohja, en de natuur bewonderen. Vrouwlief wil graag naar Australië, maar daar heb ik minder mee. Dus dat blijft nog onbeslist.

Carnaval: hier in de buurt ook genoeg, maar ik doe er ook niet aan mee. Vroeger wel eens heen gegaan en dat was ontzettend gezellig, maar trekt me nu gewoonweg niet meer.

Carnaval wordt hier in een aantal buitendorpen ook groots gevierd. Ik vier het verder ook niet, maar snap de lol ervan wel.
Probeerde gisteren nog iemand te bellen. Expres al gewacht tot woensdag omdat ik al vermoede dat het een carnavalsganger zou zijn, maar nee hij had nog een dag extra nodig om bij te komen. Hopelijk vandaag bereikbaar :D

@ Berry, klinkt weer als een prima vakantie! (Y)
Amerika nog niet geweest, Caribisch gebied wel. Vind ik echt heerlijk voor een relax vakantie!

Vrouwlief wil graag naar Australië, maar daar heb ik minder mee. Dus dat blijft nog onbeslist.

Daar ben ik wel geweest. Van het zuiden (Sydney) via de oostkust, naar het noorden (iets voorbij Cairns) gereden met een camper. Verschrikkelijk mooi, zou erg graag nog eens terug willen. Australiërs zijn ook een bijzonder relaxed en aardig volk.

Wel een takke eind vliegen. Heb je twee films gekeken in het vliegtuig, moet je nog 20 uur vliegen :)

Australië vind ik ook erg fijn. Wij zaten toen iets onder Sydney. Maar het is inderdaad een grafeind vliegen. We hebben een dagje Doha gedaan tussendoor. 6 uur vliegen, moet je daarna nog 15 uur door...

australie staat ook wel op mijn wensenlijst. Maar met jonge kinderen ga ik dat sowieso niet doen. Dan nog eerder naar de VS. Met name dus dat enorme eind vliegen.
Voor het werk zou ik er wel naar toe willen vliegen, dat je betaald in het vliegtuig zit te slapen, eten en tv te kijken verzacht het toch wel iets :p

En als het dan zo was, was het omdat ze ziek waren. Maar wij hadden heel veel ziekte en merk dat dat nu voorbij is
Dat kan ik me inderdaad herinneren, maar fijn dat dit nu verleden tijd is Rob. Kinderen hebben nu ze ouder zijn ook meer weerstand opgebouwd.

Als enige hier denk ik 5 dagen carnaval gevierd :giggle:. veel buiten, heerlijk weer en in de avond wel wat frisser, maar prima vol te houden :), was erg gezellig, iets te veel bier maar we hebben het netjes gehouden! Nu weer @work, al valt er weinig meer te doen. Maargoed, nog een paar weken en dan starten aan mijn nieuwe uitdaging.
Zow, dan heb je hem goed gehad Jimmy. Wel grappig, om in de landelijke pers te horen hoe erg de focus bij Carnaval op "onder de rivieren" ligt. Dit terwijl het in onze regio ook volop gevierd wordt, met zelfs de grootste carnavalsvereniging van het land in ons dorpje. :cool:

@ Barri: Weer terug dus, met heel wat mooie indrukken/herinneringen. Mooi om er zo op terug te kunnen kijken.

Mbt de Astra er ook uit, er komen All-Seasons onder. De huidige winterbanden zijn niet al te best meer.
We rijden niet veel KM met de Astra, maar B vind het in de winter wel fijn passend schoeisel te hebben. Dus maar eens een setje all-seaons proberen. Heb er met de Leaf jaren mee gereden, en eigenlijk altijd goed tevree.
Scheelt in ieder geval 2x wissel bij de garage, en investering in nieuw set winterrubber.

Ps. Tips voor merk goede all-season banden?

ik heb alleen ervaring met michelin cross climate 2 banden onder de laguna. en moet zeggen dat die erg goed bevielen, zowel in de zomer als de winter. Was detijds ook een van de test winnaars, maar misschien dat er nu betere banden zijn

@ Ruud: begrijp je keuze. Autoweek heeft zelf test op de site staan en ook anwb: link

Morgen hier de zomers er ook maar weer onder slingeren! 17 inch oogt toch beter dan 16..:)

Hier in Friesland is weer een golf aan inbraken in BMW's aan de gang. Worden op diverse plekken weer helemaal leeg geroofd. Camera's, alarmen, licht, het helpt allemaal weinig...

Hier in Friesland is weer een golf aan inbraken in BMW's aan de gang. Worden op diverse plekken weer helemaal leeg geroofd. Camera's, alarmen, licht, het helpt allemaal weinig...

klopt, maar hier ook wel weer wat VW's en porsches laatste tijd, tot bumpers aan toe.

Hopelijk is mijn auto 'te oud' voor delen. Zie toch wel dat ze nieuwe of vrijwel nieuwe auto's pakken van max 2 jaar oud. zit wel alarm op mijn auto, maar op een of andere manier schakelen ze dat eenvoudig uit.

Gelukkig wel gewoon voor verzekerd, maar zit daar toch echt niet op te wachten. Maar maak mij er ook niet al te druk om eerlijk gezegd. Wel bijzonder dat het blijkbaar zo eenvoudig is. Maar zal wel te maken hebben met makkelijke montage tijdens fabrikage (= makkelijke demontage na fabrikage)

straat verderop is een complete toyota verdwenen. zal zelfs GPS in, maar blijkbaar niet meer te traceren.

Ja het is allemaal erg weaardevol en dus diefastalgevoelig :( erg jammer.

@ruud, ja ik las dat in het oosten het er ook goed aan toe gaat :) alleen maar leuk, ik vind het altijd wel gezellig zeker met dit weer! in de regen en dan in een te vol cafe hoeft van mij ook niet meer.

Ruud, de Michelin CrossClimate staat inderdaad goed bekend. Maar ook de Vredestein Quatrac is een bekende en vrij goede. Al zie je in de test dat er sowieso best wel wat keus is uit goede allseasons!

Carnaval: dat gaat hier in midden NL echt compleet langs iedereen heen.

klopt, maar hier ook wel weer wat VW's en porsches laatste tijd, tot bumpers aan toe.

Hopelijk is mijn auto 'te oud' voor delen. Zie toch wel dat ze nieuwe of vrijwel nieuwe auto's pakken van max 2 jaar oud. zit wel alarm op mijn auto, maar op een of andere manier schakelen ze dat eenvoudig uit.

Gelukkig wel gewoon voor verzekerd, maar zit daar toch echt niet op te wachten. Maar maak mij er ook niet al te druk om eerlijk gezegd. Wel bijzonder dat het blijkbaar zo eenvoudig is. Maar zal wel te maken hebben met makkelijke montage tijdens fabrikage (= makkelijke demontage na fabrikage)

straat verderop is een complete toyota verdwenen. zal zelfs GPS in, maar blijkbaar niet meer te traceren.
Helaas, het zijn juist de iets oudere modellen. De F3X generatie is favoriet bij het dievengilde. Ben wat dat betreft wel blij dat ik die niet meer heb. De G21 is namelijk (nog) niet interessant want/en een stuk beter beveiligd.
G30/G31 trekken ze nog wel graag leeg. Heeft er volgens mij mee te maken dat in die modellen het scherm makkelijk te stelen is. Ik de G2X heb je niks aan dat scherm.

Als je wilt weten waarom (grote) navigatie systemen en de M-Sport sturen zoveel gestolen worden bij de F3x serie van BMW, dan moet je even zoeken op YouTube. Daar staan filmpjes van mensen die dat, inclusief uitleg binnen een paar minuten doen. Als het wat minder netjes hoeft dan gaat het dus nog wat rapper.
Het is kinderlijk eenvoudig omdat te demonteren en monteren in een andere auto is plug&play.

Tel daarbij op dat het affabriek alarm op de F3x serie super simpel is uit te schakelen.

Wat kost zo'n grapje dan als ze het eruit slopen? Bij een oud collega (aantal jaren geleden alweer) net geen 18.000 en randje total loss voor een toen jonge auto, lage km stand en mooie uitvoering.
Meeste kosten zaten in het vervangen van kabelbomen omdat ze alle stekkers hadden afgeknipt. Want gewoon losmaken duurt twee tellen langer...

Klopt, mijn oom is zijn F31 M-sport ook leeg gehaald. staat gewoon op camera, maar als een geoliede machine met 3 mand waren ze binnen enkele minuten vertrokken. Met montage is het waarschijnlijk klik en klaar, maar dat geld dus ook voor de demontage.
Bij G30/31 hoor je veel minder vaak iets. NIeuwe modellen hoor ik ook wel de nodige dingen. Het is natuurlijk een kwestie van tijd dat ze ook daar hun 'methodes' voor hebben gevonden. Die oudere modellen worden steeds minder courant op de zwarte markt

Bij de G2x stelen ze gewoon de hele auto en dumpen ze hem een dag later ergens op straat :oops:

this-bmw-m3-was-abandoned-on-the-streets-of-los-angeles-stripped-of-everything_7.jpg

Hier in de buurt al een tijdje niks over dat soort diefstallen gehoord.
Wel normale autoinbraken, maar das vooral in de nieuwbouwwijk; al die leasebakken worden gecheckt.

Zag gisteren bij een autobedrijf in de buurt een Infiniti Q30 staan; wat een leuk model!
Even omheen gelopen, maar ik zie zoiets best als opvolger van de V40... tenminste; afhankelijk van hoe het rijdt.

Verder het hele weekend al dakloos gereden, heeeerlijk :cool:

Q30 is gewoon een a-klasse toch? Of ben ik in de war met een ander model. Oud collega had deze en was er destijds heel positief over.

En ja, zag vanmiddag nog een slk rijden. Heerlijk met dit fantastische weer. Jaloers :cool:

Klopt! Ook wat overeenkomsten qua knopjes/schakelaars maar ik vind 't model erg goed gelukt.

Wilde online wat prijzen vergelijken, maar het blijkt dat er maar erg weinig te koop zijn.
Exclusief modelletje :p

Mogguh,

Allemaal fijn genoten van het lekkere weer dit weekend? Zaterdagochtend nog even gewerkt, en 's middags een speelhuisje opgehaald voor onze meid. Een auto-ambulance kunnen lenen, en daar het huisje zo op kunnen tillen.
Gisteren dan lekker in de tuin bezig geweest, wat snoeiwerk en opruimwerk.....heerlijk!!

Inmiddels zitten de eerste 5.000km er ook weer op in de Mokka. Een tussenbalans.
+ Looks
+ Rijden (de keuze voor elektrisch als 2e auto is wel heel fijn)
+ Led-matrix

- Verbruik bij echt koud weer. 25 kwh heb je snel, dus nog geen 150km actieradius. Dat valt me wel tegen. Is ook een reden dat menig Mokka-e rijder de auto vervroegd weg doet. Gelukkig is bij warmer weer 18 kwh goed haalbaar.
Wat dat betreft deed de Leaf dat veel beter.
- Bij 15% accu is acceleratievermogen al fors beperkt, bij 10% is dit gevaarlijk traag. Normaal invoegen op een weg is niet meer mogelijk. Ben hier de laatste weken achter gekomen, maar vind dat echt wel slecht. Als dit bij 2% accu gebeurt snap ik het nog, maar niet al bij 10%.
- Je merkt een soort tocht in de auto. Ondanks dat er dikke portierrubbers aan de deuren zitten.
- Geen geheugen voor rij-modus. Start altijd in normaal, altijd in D-stand. Dit had gekoppeld kunnen worden aan het gebruikersprofiel.
- Voorverwarmen op accu al niet meer mogelijk bij minder als 44% accu. Vind dit een te ruime marge.

Al met al:
Ja, ben nog altijd blij met de auto. Het rijden is fijn en hij voldoet prima voor ons. Wellicht is door het hogere verbruik de economische balans iets minder positief als verwacht, maar daarvoor rijden we wel een fijne auto en voldoet hij prima als auto voor de kortere stukken. Het is niet alleen uit economisch punt dat we deze auto als eerste pakken, het elektrisch rijden blijft veel fijner ivm een benzine/diesel auto.

Maar.... met de verwachtingen die Opel met de Mokka wekte (300km range) kan ik me voorstellen dat mensen die deze auto als basis-auto hebben teleurgesteld zijn. 50% werkelijke range bij kou is gewoon slecht, 150km op 50kwh accu is ook niet best. (al zal er inmiddels vast 5kw verdwenen zijn, dus 45kw over). Er klagen ook mensen over met Mokka's uit 2023, die zouden een update moeten hebben gehad. Ben dan ook erg benieuwd naar de reviews van Astra E rijders....kijken waar die op uit komen.

Feit is wel dat je voor het bedrag wat de Mokka kostte, niet veel anders kunt kopen aan EV. Dan kom je op een Leaf met heel gevoelig accupakket (ze gaan allemaal kapot) of de Kia Niro/Hyundai Kona die uit de batterij garantie lopen.

Herken wel een deel van wat je schrijft vanuit mijn schoonzus, die er wel op een gegeven moment klaar mee was. Maar die gebruikte hem (e-2008) als hoofdauto. Bij jullie is het een 2e auto en dan maken zaken als range / vebruik, ruimte of comfort, toch iets minder uit. Maar begrijp wel dat de mokka te weinig is verkocht als EV en wat ik al eerder zei; niet een volwaardige auto en als 2e auto (nieuw) te duur.

Wel bijzonder dat de auto zo reageert op lage accu standen inderdaad. De Twingo gaat op turtle modus onder de 5%, maar daar komen we nooit. Voorverwarmen kan nog tot 20%. Maar als je rekening houd dat de twingo maar een 22Kwh accu pakketje heeft vallen de waardes van de mokka wel tegen.

Ach, verder mooi , nog steeds relatief goedkoop, stil, vlot en soepel kilometers maken (y) Maar er is nog een lange weg te gaan op EV gebied, zeker bij oa stellantis.

Dat klinkt toch niet al te positief. Zou niks voor mij zijn. Voor een dikke 35k een redelijk gebrekkig vervoermiddel zo te lezen.

Bijzonder dat het eigenlijk een vrij matige EV is, want er zijn veel modellen met diezelfde aandrijflijn. Maar als tweede auto zou ie nog steeds bij veel mensen prima passen. Nieuw inderdaad wel erg duur voor een tweede auto.

Klinkt allemaal niet heel best. Ik vind de Mokka er leuk uitzien. Maar voor 35 mille of een heel stuk minder geld had je ook een hele leuke andere tweede auto kunnen kopen zonder veel compromissen op ruimte, actieradius, enz...dan kan zo'n ev wel heel fijn rijden maar er zijn ook genoeg conventionele auto's die heel fijn rijden..:)

Oei, dat klinkt niet erg zuinig dan! Ik heb nu bijna 60.000 km met mijn Ampera-e gereden, met een gemiddeld verbruik van 16,2 kWh totaal. Met de kachel aan is het verbruik zo’n 18 kW/h, met kachel uit 12 à 13. Dat zijn hoofdzakelijk snelwegkilometers.
En dan heb je het over een auto uit 2018. Je zou toch zeggen dat Stellantis ervaringen uit het GM tijdperk had meegenomen!

Nieuw slaan die prijzen nergens op inderdaad.

Twingo was nieuw ook 26.000 euro, niemand doet dat natuurlijk. Véél te duur. Met slechts 7000 km, nagenoeg nieuw dus, kost zo'n ding netto 15.000 euro. Nog steeds veel geld maar dan word het al een stuk aantrekkelijker.

De Mokka van ruud was volgens mij ook fors goedkoper dan nieuw, dan is het nog wel te overwegen misschien. Maar de nieuwprijzen zijn echt bizar.

Je zou toch zeggen dat Stellantis ervaringen uit het GM tijdperk had meegenomen!

heb het idee dat ze niks hebben meegenomen vanuit GM

Goed om het eerlijke/daadwerkelijke verhaal te lezen Ruud. Voor jullie gebruik prima, dus goede koop.
Je zult zo'n ding maar nieuw tegen de hoofdprijs hebben gekocht en erachter komen dat je je dagelijks km's er niet mee kunt maken zonder tussendoor te (snel)laden.

Terug
Bovenaan