Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Marc weet ze wel te vinden hoor, zeker een heel uniek exemplaar, zowel qua kleur, motorisering maar ook de rest is best bijzonder.

Ja de Karl (toevallig ook een witte als Rocks) heb ik als leenauto mee gehad. best een fijn ding, maar wel voor een A segment auto inderdaad. Vind de clio 5 ook erg mooi, maar een klap moderner/ nieuwer . Volgens mij wel meerdere tests in het B segment op zn naam geschreven. maar zeker als initiale of RS sport erg duur nog

Ik ken alle Corsa C's bijna, Marc...:) Ook die groene. Bijzonder model maar daar gaat mijn vrouw echt niet in rijden..;)
Vraag me ook af of het origineel is. Nooit eerder gezien!

Clio nieuwste model heb ik me gisteren in verdiept. Enige modellen die binnen budget vallen zijn de allerkaalste uitvoeringen. Dus die valt af. En we gaan het budget niet nog verder ophogen..;)

En eigenlijk geldt hetzelfde voor het nieuwste model Fiesta.

Die kleur op de Corsa is zeker origineel. De gaafste kleur die men gehad heeft. Je ziet ze op persfoto's wel met witte velgen en witte striping.
Net als dat lichtblauw, ook zo'n mooie kleur.

Jo ha geliek..dit is ook appeltjesgroen..dacht dat deze lichter was en alleen op de OPC leverbaar was...maar zie er meer te koop met deze kleur en is toch allemaal dezelfde kleur appeltjesgroen..:)

Het is wel een flinke afschrijver; die Clio want relatief gezien (gezien recente bouwjaren nog van de Clio) zijn ze inderdaad al flink in prijs gekelderd.
Maar dat geldt eigenlijk voor alle Renaults want die zijn a) heel veel beschikbaar en b) relatief gezien goedkoop geprijsd. De Zoe's, Clio's en Twingo's liggen qua aanschaf echt heel laag in de markt.

Maar we hebben het budget al opgehoogd en het houdt eens op. Over een paar jaar wil ik ook wel weer een opvolger voor de astra..:)

Maar gisteren nog wat testen doorgelezen en dan wordt toch wel duidelijk dat de Corsa E helemaal geen verkeerde keuze is en echt een goede uitgerijpte auto is. De 1.0t motor wordt overal erg geroemd en een van de beste in zijn klasse en ook de zesbak is veel beter dan de bakken ervoor. Dus de techniek die bij de Corsa D altijd matig was is bij de E flink verbeterd. Ben dus ook heel benieuwd hoe zo'n 1.0t rijdt want heb alleen nog maar ervaring met de lome 1.4.

Vind de vrouw 'm nu wel mooi?

Mooi wel maar zo opvallend willen wij niet door het dorp rijden. Iedereen herkent je dan overal..:)

Dat vind B ook wel een nadeeltje. oh ik zag je auto ook nog bij de supermarkt, oh reden jullie in hengelo zondag? Was je op bezoek bij je zusje? we zagen de auto staan. Ja die valt wel op. Op zich niet erg, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten. Tis ook geen ferrari waarbij mensen je lastig vallen, vragen stellen of op de foto zetten. :p

Zo'n Corsa E is inderdaad een wat 'belegen' auto misschien, maar wel in alle opzichten een verbeterde D en een prima keuze denk ik. zit hier nog wel de beruchte 6-bak in van Opel ?

in duitsland staan wel wat veel leukere uitvoeringen te koop met turbo blokjes

zoals deze met 1.4T
nog 1, met slechte foto's
Met 1.0T
Complete 1.0T
zo'n kleurtje rijd hier in het dorp rond, vind het wel een mooie kleur

zit nog 600 euro BPM op., beetje keuringskosten, platen en transport kom je op een 800 euro.

Laatst bewerkt:
Lief dat jullie zo meedenken hoor en dat wordt gewaardeerd. :)
Maar in jouw lijstje zitten een paar met de ongeblazen 1.4 en niet de 1.0T. En een 1.0T is voldoende hoor en de 1.4T is nergens goed voor. Alleen voor de staat..:)

zit hier nog wel de beruchte 6-bak in van Opel ?

Dat is wel een goede..even gecheckt en de 1.4T en OPC hebben nog wel de M32 bak; de 1.0T de M22..

Zojuist een afspraak in Drenthe gemaakt om vrijdag deze even te bekijken.
0-d3a7237c365d4ddf06dcaa624102e918.jpg

Zit goed in de opties (ECC, dimmende spiegel, regensensor, achteruitrijcamera, infotainmentsysteem, zwarte velgen, extra getinte ramen achter, parkeersensoren voor en achter, luxe stoelen), Opel dealer onderhouden en ruikt volgens de verkoper nog naar Opel..;)

Alleen nog even de grille, het dakkie en de spiegels zwart laten wrappen en dan is ie af..;)

Laatst bewerkt:
Das wel een heul klein fotootje :D
Ik gok dat als de auto in het echt aansluit bij de advertentie dat deze het ook wordt? Of is het nog in de verkennende fase?

Foto is al groter..:) Of het hem wordt gaan we zien. Dat weet niemand..:)

Mijn vrouw gaat iig niet mee..die kan de komende dagen echt niet maar heeft al in vrijwel gelijkwaardige Corsa gezeten en dat was volgens haar woorden helemaal haar auto...:)

Ah ja, nu hoef ik mijn vergrootglas er niet bij te pakken :D

Mooi ding, paar extra zwarte accenten kan ie wel hebben inderdaad. Lekker in de opties. Deze zal dan ook vast de juiste motor hebben, anders ging je niet kijken.
Als de auto dan ter plekke geen gekke dingen heeft, wat houd je dan nog tegen om de koop niet door te laten gaan?

Ik ga daar niet op vooruit lopen. Misschien is het wel een gladiool van een verkoper, misschien krijgen we daar geen cent meer terug voor de C3, misschien valt de 1.0t toch tegen, enz...:)

Ik zie het vrijdag wel en dan gaan we wel kijken wat en hoe..;)

Niks wrappen en die velgen zilver, dan is ie top :)
Ben benieuwd, is wel echt wat voor jullie denk ik zo.

Nee hoor...dat pimpt de Corsa E juist vreselijk op. Anders zouden we ook nooit voor een witte gaan..:)

Een witte kleinere auto met zwarte velgen en details staat juist top. Niet op een grote zwarte auto..dan wordt het fout...

Dit

0-04b32cb39c7ebec521a4e31e397b3f4d.jpg

vinden wij veel beter dan dit:

0-97bba75f0bc3ee141b70e3898be4c84a.jpg

Laatst bewerkt:
k zie het vrijdag wel en dan gaan we wel kijken wat en hoe

Ik zou, hoe dan ook, als eerste tegen de verkoper, na de proefrit, zeggen dat je autohart er niet sneller van gaat kloppen. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~

Die appeltjes groene Corsa is slechts een OPC line, als ik de foto goed begrijp.

Klopt, de OPC was er niet als vijfdeurs en had ook meer vermogen. Maar die groene is echt top.

Bij die witte vind ik de onderste geslaagder dan die met de zwarte accenten, maar ieder z'n ding.
Zwarte spiegels en hoogglans zwart dak (glaslook) maar opzich nog wel, maar die grille en velgen vind ik niks.

Ik zag gisteren ook een witte bestelbus rijden, met zwart logo. Een groot rond logo. Dan denk ik ook: waarom maak je dat zwart? Dan valt ie nog veel meer op. Laat 'm chroomkleurig, spuit 'm in carrosseriekleur of haal 'm er gewoon af.

Dat gaat lekker vlot Rob, jullie pakken goed door.

Een leuke corsa waar je naar gaat kijken, en relatief in de buurt.
Inderdaad een paar zwarte details toevoegen, en dan heb je er een top-auto aan.

Een witte kleinere auto met zwarte velgen en details staat juist top.
Dankjewel ;)

Ik zal morgen op de N381 opletten of ik een zwarte Astra zie. Als je een blauwe BMW met een witte caravan ziet is de kans groot dat wij het zijn, we gaan onze nieuwe aanwinst een weekendje uitproberen in Fryslân :cool:

Je kunt kijken wat je wilt maar een zwarte astra zul je niet zien...wel iets anders zwarts...:) de rest mag je zelf invullen!

Veel plezier in us Fryslan! Provincieruil!

Ik ben over het algemeen niet zo van witte auto's maar er zijn modellen die het prima kunnen hebben.

Maar als je dan voor zwarte accenten gaat, dan ook mooi wat extra; geef je groot gelijk.
Is jullie C3 zwart? Dan vul ik 'm in :p

Zaterdag gaan wij op naar Drenthe; nachtje weg!

Leuke Corsa. Ik hou wel van de zwarte accenten.
Reed vanavond even met de Z4 door Ommen. Kneitertjedruk en campings ook al mooi gevuld. Wordt alweer druk gekampeerd.

Ik vind die zwarte accenten ook erg goed staan, Corsa kan het prima hebben en wij hadden het op de Aygo destijds ook.
Donderdag was Ik zo een beetje de hele dag met de motor op pad. Richting Zeeland, maar ook daar al volop leven op de campings en vakantieparken, het was gewoon druk in de dorpjes. Was ook heerlijk weer, 180 km gereden. Heerlijk! Hopelijk binnenkort ook weer met de 7 op pad :)

Wij waren vorig weekend voor het eerst naar hof van saksen. Heel erg mooi en relaxed. Kreeg echt weer het vakantiegevoel. even weg, mooi weer. Heerlijk! :cool:

Vandaag naar Gorinchem op (schoon) familie bezoek. BMW maakt lekker wat kilometers

Goed nieuws dus als ik het zo lees Rob.

Hier nog 2 weekjes niet werken :LOL:, dan een week op vakantie naar Portugal en daarna begin ik 1 mei aan mijn nieuwe baan(y)

Snel gehandeld dan en een prima opvolger voor de C3!
Bedenk me nu wel dat de Corsa in basis toch vier jaar ouder is dan de C3.

Jimmy, lekker hoor! Alles dus afgesloten bij de vorige werkgever? Moet een dubbel gevoel zijn.

Hier nog 2 weekjes niet werken :LOL:, dan een week op vakantie naar Portugal en daarna begin ik 1 mei aan mijn nieuwe baan
Haha, baas boven baas!!

Bedenk me nu wel dat de Corsa in basis toch vier jaar ouder is dan de C3.
Gewoon goed gerijpt dus ;)

Gefeliciteerd Rob met de bolide voor D. Snel gehandeld in het hele verhaal, met nu een leuke auto als vervanging van de C3. Zoals je zelf aan gaf, enkele zwarte details erbij en dan heeft ze een lekker sportief karretje.
Hoe ervaarde je de 1.0T?

Hier nog twee weekjes werken en dan lekker weekje naar de Veluwe in de meivakantie.
Lekker vooruitzicht Rob :cool: Als je dan het huidige weer er nog bij hebt..... goh, wat lekker zoveel dagen zon.

Hier nog vrij druk geweest de laatste tijd. Zijn nog volop bezig met voorbereiding om dit jaar de vloer in huis te vervangen (leistenen vloer eruit, vloerverwarming en PVC erin) en dan een schuifpui vervangen. Plus de beglazing op de begane grond. Met elkaar een best project, maar offertes zijn nu het meest binnen.
Dan keuze maken en tijdsplan opstellen.

OOk buiten lekker bezig. Voor de kids is er een speelhuis in de tuin geplaatst (glijbaan/schommel), gaat de komende weken de trampoline de grond in...... en over 4 weken wordt het oprit verder uitgebreid zodat de caravan er over 5 weken goed kan staan. :) Dit weekend er nog stenen voor opgehaald, we hebben nu ruimschoots de meters aan klinkers bij elkaar. Grondverlichting nog even bestellen,dan kan dat er ook mooi in.

Klinkt alsof jij ook niet stilzit, Ruud..flinke verbouwing op stapel dus!

Yes..en hier afgelopen vrijdag de Corsa gekocht...zonder dat mijn vrouw hem in het echt gezien heeft... :)
Die moest vrijdag en hele weekend werken dus kon echt niet mee..maar vorige week heeft ze in bijna gelijkwaardige Corsa gezeten en dat was echt haar auto. Dus moet vast goed komen..::)

Vrijdag dus naar de Opel dealer in Hoogeveen geweest. Auto stond keurig in de showroom en na een klein babbeltje mocht ik flink de tijd nemen voor een blokje om. Dus stukje de A37 op geweest en wat binnen door en ergens even gestopt voor een goede check up. Cosmetisch is de auto nog als nieuw; nergens een krasje of putje kunnen vinden en ook van binnen ruikt hij nog als nieuw. Zelfs nauwelijks steenslag na 70k.

Lekker luxe met pdc voor en achter, camera, half-"leer", extra getinte ramen achter, intellilink systeem, regensensor, dimmende spiegel, ECC. T.o.v. de C3 al een enorme sprong vooruit die van dit alles eigenlijk alleen de ECC heeft.

Qua rijden..de 1.0T is echt super..de turbo die je bij de Karl mist voel je hier wel. Heerlijk soepel en stil motortje met lekker veel pit én een fijne zesbak. Idd een van de betere driepitters. Tzt zelfs nog te kietelen tot 135 pk.
Qua sturen een echte Opel. Vleugje dynamisch maar ook lekker stug.

Gewoon en hele solide en uitgerijpte auto.

Thuis nog even met de vrouw gepraat en vrijdagmiddag gebeld dat het hem gaat worden. Krijgt nu nog beurtje en jaar garantie volgens afleverpakket en dan over 1,5 week vlak voor de vakantie ophalen.

Daarna zie ik genoeg leuke upgrades (mooi uitlaatsierstuk, kontje cleanen, zwart wrappen dak/spiegels/grille, alle halogeen naar Led, enz..) maar dat komt wel.

20250404_102417 by

[url=https://flic.kr/p/2qWiNjh]
20250404_102501 by

[url=https://flic.kr/p/2qWiwRQ]
20250404_102633 by https://www.flickr.com/photos/189153232@N07/

Netjes hoor! C3 wordt ingeruild neem ik aan?

Zekers..daar kregen we niet veel meer voor..:) Maar tijdens flinke rit naar Hoogeveen weer ervaren wat een juweeltje van een motor die 1.6 eHdi is. Echt uitermate geschikt voor lange afstanden. Zuinig, gecultiveerd en erg veel pit. En met een km stand van 212k nog steeds volkomen probleemloos.

Sowiezo.. we hebben de C3 sinds 2017 en eigenlijk weinig aan gehad naast regulier onderhoud..betrouwbaar bakkie.

Nadeel is dat hij zacht frans geveerd is en je op de snelweg steeds deint.

Ik heb dat blok in een DS3 gehad. Inderdaad een erg fijn blok. Die DS3 vond ik juist weer iets te stuk overigens.
Voor zo'n diesel is tegenwoordig echt geen markt meer inderdaad. Ik denk dat jullie er in maandlasten ook iets op achteruit (positief dus) gaan, want de wegenbelasting voor zo'n diesel is meer dan het verschil in brandstofkosten en verzekering denk ik zo.

Een auto kopen voor de vrouw, zonder dat ze erbij is ....dat is toch wel gokken met je huwelijk hoor. ;) :p

Maar volgens mij is ze er strax erg blij mee, want vind t oprecht een leuke auto. En ook nog stuurwielverwarming toch?
Jammer dat de achterlichten niet iets meer smoke-tint hebben, zou het geheel nog iets afmaken.

Als je je vrouw goed kent dan komt dat wel goed toch. :p Twingo was ook gekocht zonder dat B er mee had gereden. Wel een ander kaal exemplaar hier bij de dealer bezocht om even de kofferbak en achterbank te zitten.

BMW is helemaal gekocht zonder dat ze hem had gezien of een vergelijkbaar exemplaar had gezien of gezeten. ze zei; je koopt hem toch wel, wat ik er ook van vind. Ja daar had ze ook wel gelijk in :cool:

Inderdaad..tijdens de proefrit in de Karl heeft ze in gelijkwaardige Corsa gezeten en dat was haar auto. Deze heeft alleen een andere, lees veel betere, motor.

En ook nog stuurwielverwarming toch?

Nee..stoel en stuur verwarming heeft deze niet.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Rob! Denk dat jullie er voor de komende jaren een fraaie wagen aan hebben (Y)
BMW is helemaal gekocht zonder dat ze hem had gezien of een vergelijkbaar exemplaar had gezien of gezeten. ze zei; je koopt hem toch wel, wat ik er ook van vind. Ja daar had ze ook wel gelijk in :cool:

Zo ging het hier de laatste keer ook. Een van de eisen was vooral een mooi kleurtje, dat is de afgelopen auto's wel aardig gelukt maar is voor mij niet een must. Uitrusting en uitvoering moet vooral kloppen.

Ons weekendje proefkamperen was geslaagd. Super lekker weer erbij natuurlijk, dat helpt al een hoop.
Opzetten van van de nieuwe tentluifel ging ook zonder ruzie :D

's Nachts was het wel erg fris, dus we weten dat de kachel het ook goed doet in de caravan en we hebben gelijk het gemak van een grotere caravan ervaren. We konden, zonder de boel te verbouwen, gewoon binnen zitten.

Fijn dat het goed bevallen is! De caravan is hier weer even op de lange baan geschoven i.v.m. de auto.

Waar zaten jullie nou in ons mooie Friesland?

Foto’s van de BMW met sleurhut, ben wel benieuwd naar de mooie combi.

Hier ook de BMW gekocht zonder dat mijn vrouw mee was. Stond een kalere blauwe 320i en een luxe grijze 320e. Zelf had ik mijn zinnen gezet op blauw maar mijn vrouw vond dat te opvallend. Dus toch maar de luxe grijze en die is ook mooi zat vind ik.

Binnenkort op voor het E-rijbewijs. Slechte ervaringen met afrijden dus toch wel wat spannend. Thuis al geroepen dat ik het een keer probeer en als het niet lukt zoek ik een afgeslankte blauwe G21. ;)

Jah..jullie hebben het over je eigen auto en niet die van de vrouw zelf...vind ik wel een wezenlijk verschil....:)

Maar goed..mijn vrouw had al in een vrijwel gelijkwaardige Corsa gezeten...dat maakte de stap niet groot...

We zitten hier al sinds gistermiddag zonder tv, internet en telefoon ivm ergens gesloopte kabel. Kpn is er me bezig maar schiet nog niet echt op.

Morgen dus maar verplicht naar kantoor ipv thuiswerkdag...de hotspot werkt ook niet echt geweldig...

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe auto Rob!

Hier thuis hebben we niet echt een eigen auto; de V40 was eigenlijk mijn auto, maar rijdt vrouwlief het meest in. Zij maakt de meeste kilometers.

Maar zij heeft dan weer niks met auto's, dus ik beleef t meeste plezier aan het zoeken.
Alleen lastig om een auto te vinden die we beide leuk vinden :LOL:

Er gaat er sowieso 1 het veld ruimen dit jaar.

Fijn dat het goed bevallen is! De caravan is hier weer even op de lange baan geschoven i.v.m. de auto.

Waar zaten jullie nou in ons mooie Friesland?

Nu was de zoektocht naar een andere auto zeker niet serieus, maar die is hier weer even vooruit geschoven :D
We waren he-le-maal in Appelscha :D

Blijkt maar weer dat je voor vakantiegevoel echt niet ver (en lang) weg hoeft, op een camping gaat dat vanzelf.

Foto’s van de BMW met sleurhut, ben wel benieuwd naar de mooie combi.

Snap ik, maar vind dat altijd zo'n gedoe op dit forum.
Wat is een handige plek om te uploaden?

Binnenkort op voor het E-rijbewijs. Slechte ervaringen met afrijden dus toch wel wat spannend. Thuis al geroepen dat ik het een keer probeer en als het niet lukt zoek ik een afgeslankte blauwe G21. ;)

Wij mogen binnenkort ook voor ons E-rijbewijs. Ik zie hier niet zo tegenop. We krijgen eerst nog wat les, dus dan moet het zeker wel goedkomen.

Jah..jullie hebben het over je eigen auto en niet die van de vrouw zelf...vind ik wel een wezenlijk verschil....:)

Mwah, daar denkt de vrouwe soms toch iets anders over.
Ze is denk ik meer "liefhebber" dan dat jullie hier schetsen over jullie wederhelft, maar weet inmiddels ook een beetje hoe ik er in sta en dat het dus wel goed zit als ik iets uit kies. Plus dat ik het er dan al tijden over heb gehad en ze dan uiteindelijk zegt, koop dat ding nou gewoon. (geld ook voor veel andere spielerei namelijk :D )

We zitten hier al sinds gistermiddag zonder tv, internet en telefoon ivm ergens gesloopte kabel. Kpn is er me bezig maar schiet nog niet echt op.

Dat is inderdaad behelpen. Fijn ook dat het zo snel is opgelost....

Overigens hier wel prima ervaringen met een hotspot. Toen we verhuisden moesten we dik twee weken wachten op glasvezel. Met het 4G van de werktelefoon konden we het prima redden, wel de telefoon de hele dag aan het stroom. Ook was een Teamsvergadering en tegelijkertijd Netflix iets teveel van het goede, maar los van elkaar merkte ik maar weinig verschil met wifi.

Het was te overzien, maar wel behelpen dus.

Terug
Bovenaan