Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik heb hetzelfde hoor; vroeger vond ik het altijd al vreselijk in een stad. Nog steeds is het niet mijn favoriete plek om te zijn. Wat dat betreft wonen we ideaal: vanuit het dorp zie je zowel de Domtoren als de Arena, en toch zitten we heel landelijk. Fatsoenlijke bushalte is ruim 2 kilometer fietsen, het dichtsbijzijnde station ligt op 10 kilometer.
Ik vind het wel tof als mensen een eind verhuizen, ik ben teveel gebonden aan de regio of denk in elk geval dat ik er teveel aan verbonden ben.

Ik ben niet zozeer gebonden aan een regio, het is hier nou ook weer niet zoveel anders/beter/meer bijzonder dan een willekeurige andere regio natuurlijk. Het sociale aspect houd mij (en vele anderen) tegen om ergens anders naartoe te verhuizen.

Verder zitten we dichtbij genoeg verschillende dorpen/steden met alle voorzieningen. Mijn oude hometown is ongeveer een kwartiertje. Als ik voorheen, toen ik er nog woonde, alle stoplichten tegen had deed ik er ongeveer even lang over om met de auto in het centrum te komen.

Snelwegen zijn we ook snel genoeg, waardoor de reistijd naar plekken elders in het land ook best wel meevalt. Daarnaast rijden de wegen hier in de omgeving eigenlijk altijd prima door én kun je desnoods makkelijk een auto inhalen die niet weet wat de maximaal toegestane snelheid is.

Nadeel is wel dat dus eigenlijk alles buiten het dorp met de auto moet. Want op de fiets wordt dat ene kwartiertje er al snel drie :D

Mogguh!

Ik ben wel blij dat ik niet meer in een dorp woon, maar ik wilde eigenlijk nooit in het centrum van onze woonplaats wonen vanwege drukte/overlast.
Nu wonen we officieel in het centrum maar in een zogenaamde 'Fietsstraat'; dus in het weekend wel geluid van zingende/schreeuwende jongeren op de fiets en van levensgevaarlijke (elektrische) bezorgscooters, maar verder geen verkeer.

Echt een fantastische plek; want verder is het bij ons gewoon rustig, tuin vol vogeltjes en een verdwaalde eekhoorn en 5 minuten lopen sta je in het centrum. (of 2 minuten fietsen ;))

Ik had ook wel graag naar elders in land verhuist: Nunspeet bijvoorbeeld. Maar dat is voor ons onbetaalbaar en nu zit ik dichter in de buurt van familie/vrienden.

Mogguh!!

Oej, de huizenperikelen houden toch meer mensen bezig als gedacht.
In het (uiterste) oosten is de maatstaf anders dan bij jullie berri :p Ruud woont praktisch op de grens met duitsland, de huizen daar zijn heel betaalbaar, daarbij veranderd dus ook de maatstaf.
Ja en nee, het oosten is in vergelijking met het westen en midden wel gunstiger geprijsd. Echter zijn kavels / wat grotere woningen in onze gemeente zo schaars dat we tot de duurdere plaatsen behoren. Woningen boven de 4 ton worden hier dan ook gerust nog overboden en zijn ook zo weg.

Daarnaast hebben we best veel eisen.....dus wordt de spoeling wel wat dunner. Het redelijk dicht rondom de kazerne willen wonen beperkt ons daarin wel het meest. Achjah, we gaan zien hoe het loopt.
En zoals Rob zijn voorbeeld weer laat zien, uit eindelijk is er meer als woongenot. We zijn dankbaar dat we nu een gezond gezin van 4 hebben, en voor zover we weten ons kennissenkring ook redelijk gezond is. Dat is echt meer waard als een mooi huis.

@ Fer: Snel gevonden :cool:
En inderdaad, het huis is niet heel krap maar ook niet bovengemiddeld ruim. Naja scheelt, dan heb je ook minder rommel. ;)

Mijn collega zocht een wat ruimer huis en iets meer grodn en is juist naar jou woonplaats gegaan omdat het daar een stuk goedkoper is dan oldenzaal (en je voor het geld meer huis/kavel hebt voor het geld). Sowieso komen er opvallend veel mensen die hier werken uit jou dorp, maar dat is meer toeval denk ik. Moet haast wel dat je er wat kent, al dan niet via via.

Ik weet wel dat ons dorp echt de duurste is van heel twente, o_O veel mensen willen hier wonen vanwege het dorpse maar wel alle voorzieningen zoals snelweg dichtbij, eigen station, Ikea, Bos, veel groen, hengelo op 6 kilometer afstand. Dorp waar veel georganiseerd word met leuke dorpskern met veel winkels. Maar voor starters is het bijna niet te doen om in ons dorp te blijven wonen, die hier geboren en getogen zijn, hun vrienden hier hebben en hier heel graag willen blijven wonen, en dat is wel echt sneu. Die gaan juist naar andere plaatsen in de regio, noodgedwongen omdat het 10km verderop echt zoveel goedkoper kan zijn. Veel mensen buiten de gemeente komen hier. Ben daar nu ook niet zo fan van.

Vanmorgen goed koud en onderweg begon het ook nog even korstondig flink te sneeuwen waardoor het iets wit werd op de weg. Brr.. Moet wel de deurrubbers van de insignia even insmeren, kreeg de deur vanmorgen haast niet meer open

Ik las de weerberichten van over 8-10 dagen. Bij het normale weerbericht gaan ze nog niet zo ver, maar tegen die tijd zijn de meeste weermodellen het eens dat het echt flink winters/koud kan worden en als de scheidingslijn 'goed' ligt , boven nederland ook heel wat sneeuw. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel gekeken naar een huis achter de IJssel.

Ik heb die overstap gemaakt 4 jaar geleden. Van 13 jaar Amsterdam naar Deventer (gewoon baan en huis opgezegd, huis gevonden en toen op zoek naar een baan. Had toch 11 maanden WW en een goed CV voor de branche waar ik destijds in zat). Geen moment spijt gehad. met mijn beste vrienden (die in Amsterdam wonen) afspreken is lastiger maar voor hun is Deventer (en omgeving) een vakantiegevoel. En in deze regio heb ik ook vrienden gemaakt. Het is ook maar net wat je zoekt, voor verhuizing en corona ging ik regelmatig stappen maar nu veel minder die behoefte (ben bijna 40 en mijn vrienden tussen de 30 en 40 en hebben hetzelfde) plus ik kan ook uitstekend alleen zijn.

Doordat ik ben verhuisd heeft mijn moeder ook de stap durven te nemen en is ze vorig jaar in deze regio gaan wonen. Een wat oudere vriend van mij gaat deze week verhuizen van Keizersgracht A'dam naar Deventer. Liefst wil mijn zus ook deze kant op en mijn 2lingbroer eigenlijk ook maar durft de stap nog niet te maken (woont in Utrecht en heeft daar vrienden).

Hier zijn de huizenprijzen beter maar ook niet heel laag meer hoor. Er wordt ook erg veel gebouwd waardoor drukte hier ook toeneemt. Echter, het leven is hier echt relaxed, de mensen vriendelijk en Deventer zelf is een levendig stadje. De belangrijkste reden voor mij was dat ik een nieuwe fietsomgeving wilde. Ik kende niets of niemand heeft maa had de gok genomen na 3x Deventer te hebben bezocht. En veel mensen zeiden al dat de wijde omgeving hier schitterend is en dat is gelukkig ook echt zo.

Over de Astra; zie de auto nu wel wat meer al blijven de meeste een lesauto. De hatchback vind ik wel aardig, de station echt te lomp, wat aan de achterkant ook nog eens benadrukt wordt door die lijnen op de bumper

Deventer is ook echt mooi, zou er ook wel kunnen wonen. Maar wat je zegt; de prijzen zijn daar ook flink aan het stijgen. Een collega van mij woont er nu en wil er graag blijven maar wil wat groter wonen. Die focussen nu op de dorpen er om heen.

Astra vind ik ook nog een beetje mwa, het neusje vind ik wel echt mooi staan. Op de astra past het goed en echt iets anders dan andere merken.
Ik schrik wel van de autprijzen van nu o_O het lijkt gewoon door te stijgen, wat slecht nieuws is voor occasionkopers zoals ik, dat stijgt ook alsmaar door. De verkoop prijs van mijn insignia is nu nog steeds exact gelijk als 1,5 jaar geleden. Met inruil zou ik er maar minimaal op toe leggen, maar daar koop je dus ook wat duurs voor terug

Prijzen zijn echt absurd..ook voor nieuw. Als je leest dat je voor de opgehoogde Polo T-cross gewoon 44 mille moet betalen voor een 1.5 tsi met 150 pk...
Maar inderdaad ook 2e hands..ben wel eens wat aan het kijken naar een opvolger voor de C3 maar de prijzen van kleintjes zijn ook niet normaal.....moet echt een klap bij...

Maar jah..hetzelfde geldt voor vakanties..ook niet normaal wat er af en toe gevraagd wordt...

Vakanties moet ik nog naar kijken, ook maar eens voor gaan zitten binnenkort. Eigenlijk wil ik het niet eens weten :LOL:

Prijzen voor die kleintjes zijn inderdaad niet normaal. Die Up had ook vrijwel niet afgeschreven in 5 jaar

Een KIA Picanto , een van de best verkochte auto's in Nederland, in de middelste luxe uitvoering gaat al boven de 20K . Voor een A segment gebakje. Begrijp wel waarom een frisse occasion in dat segment al snel 10-15K kost zo...

Vakantie februari is geboekt, nu zijn we aan het kijken voor juni.

Autoprijzen gaan idd nergens over. Vooral de kleinere auto's zijn erg duur. Maar mijn G*** zou ik nu, bijna twee jaar in bezit, ook kunnen verkopen voor meer dan waarvoor ik 'm gekocht heb. Dat is echt vreemd.

Wat bij mij goed helpt is om niet naar andere auto's te zoeken en niet op te zoeken wat je eigen auto nog waard is. Het doet pas pijn in de portemonnee als je iets anders koopt, lekker de kop in het zand steken dus :ROFLMAO:
Komt ook omdat ik eigenlijk niet zo goed zou weten wat ik hierna zou willen hebben, heb eigenlijk maar één model op het oog daarvoor.

Ik zag overigens laatst wel een dergelijke auto die ik wel als vervanger zou willen zien, prijs was ook "oke" alleen de km stand was iets te hoog. Het is dat het niet om de hoek is, anders zou ik in elk geval even gaan kijken.

Vakantie is hier al weer geboekt, nog een jaartje buiten de vakanties om dus we mogen qua kosten niet klagen. Het voornemen om jaarlijks ook een weekje met zijn tweeën te gaan is er afgelopen jaar door omstandigheden niet van gekomen en zie ik met de komst van #2 ook dit (voor)jaar niet van komen.

Ik heb die overstap gemaakt 4 jaar geleden. Van 13 jaar Amsterdam naar Deventer (gewoon baan en huis opgezegd, huis gevonden en toen op zoek naar een baan.

Dappere stap hoor! Heb ik altijd wel respect voor als mensen dat kunnen en durven (tu)
Je zit nu inderdaad ook in een erg mooie omgeving en Deventer is ook een leuk stadje!

Op het werk zie ik wekelijks mooie auto's langskomen, dus ik word genoeg getriggerd :D Volgende wordt een Cupra Leon Sportstourer, of toch een EV.

Dappere stap hoor! Heb ik altijd wel respect voor als mensen dat kunnen en durven (y)
Daar sluit ik me volledig bij aan!! (tu)

ik word door op marktplaats al vaak genoeg getriggerd. o_O

deze kwam gisteren voorbij. De juiste kleur, geen zwart interieur en zelfs nappa leer, 4-cilinder benzine zonder x-drive, geen donkere ramen, luxury line, hout en dan ook nog eens een heel nette prijs. 95% zoals ik hem graag wil hebben. Het is dat het nu niet het moment is , maar als we een jaar verder zijn dan was ik zeker gaan kijken.

Lichter interieur zou ik ook wel willen, maar creme vind ik niet zo mooi; bovendien krijg je dan ook licht tapijt bij de voeten en kofferbak. dit dus , daar staan er wel wat van te koop, maar wil ik echt niet.

Nog lichter kun je ook krijgen, vind ik echt waanzinnig mooi en krijg je ook zwart tapijt, maar dat is iets wat vrijwel niemand koos. deze kleurencombi, bovendien als het al aangeboden word zijn het vaak hele dikke en dure exemplaren, met 6 cilinders en andere leuke opsmuk, zoals ook dit exemplaar, terwijl het op de 'basis' versies ook wel beschikbaar was.
In het geld zit het hem ook niet, kleuren zijn allemaal zonder en zeer geringe meerprijs leverbaar. Mensen die meer te besteden hadden duren misschien voor iets meer uitdagende kleuren te kiezen :p meeste aanbod is toch 50 tinten grijs exterieur en zwart interieur. Dat wil ik gewoon echt niet meer. Maar vooralsnog ook even flink sparen. Twingo + andere zaken hebben er financieel flink ingehakt, dus eerst even een flinke buffer opbouwen weer.

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel tof als mensen een eind verhuizen, ik ben teveel gebonden aan de regio of denk in elk geval dat ik er teveel aan verbonden ben.
heel herkenbaar!

Bij mij is het misschien nog wel erger, ik woon op ongeveer 600 meter van de plaats waar ik ben opgegroeid. Mijn vriendin komt van veel verder weg, maar heeft niet echt een binding met haar woonplaats. Dat scheelt weer... Weliswaar kun je op twee docenteninkomens geen hypotheek krijgen voor een 'groter' huis, dus voorlopig blijf ik lekker waar ik zit... Misschien dat het in de toekomst nog uitgebouwd kan worden (huidige uitbouw eraf en nieuwe eraan). Wie weet.

zolang je je wensen kun realiseren, de omgeving staat je aan, dan hoef je ook niet weg natuurlijk.

Maar heb je bepaalde dromen (op je zelf wonen, huis kopen, groter huis, meer tuin) of staat de omgeving je niet aan (meer rust, meer groen, etc. en je kunt die niet realiseren dan is het je dromen aanpassen of waar maken door de verhuizen.

Ik droom van een dubbele garage, maar kan hier niet gerealiseerd worden en ik ook nooit betalen in mijn woonplaats. Ik wil hier niet weg, dus heb ik die droom paar even geparkeerd en tevreden zijn met wat je wel hebt :)

ik word door op marktplaats al vaak genoeg getriggerd. o_O

deze kwam gisteren voorbij. De juiste kleur, geen zwart interieur en zelfs nappa leer, 4-cilinder benzine zonder x-drive, geen donkere ramen, luxury line, hout en dan ook nog eens een heel nette prijs. 95% zoals ik hem graag wil hebben. Het is dat het nu niet het moment is , maar als we een jaar verder zijn dan was ik zeker gaan kijken.

Marktplaats kijk ik nooit op, dat scheelt alweer :)

Dat is idd een fraai exemplaar, alle must have opties zitten er eigenlijk wel op. Alleen jammer dat er geen Harman Kardon audio in zit, destijds goedkope optie en klinkt wel echt een stuk beter. Ik had dit motorblok ook in mijn 4GC, daar is niets mis mee. Zo'n 5-serie is nog wel een tikkie zwaarder dus wel wat minder vlot.

Ik zou zelf geen Luxury Line willen hebben, liever de sportievere M-Sport uitvoering maar jij wil die bewust niet. Scheelt weer in de kosten ;)

De 540i die je linkt vind ik dan weer helemaal top. Zo'n 6-cilinder is natuurlijk lekker, maar hoeft van mij ook niet per se.
Zit ook stoelventilatie op, lijkt mij ook prettig op warme zomerdag :cool:
Voor de rest ook afgeladen met opties, daar is de prijs dan ook weer naar...

Wel is het het facelift model die ik wel echt een stukje mooier vind, heb daar over getwijfeld toen ik opzoek was naar een andere auto. Vond alleen het verschil tov mijn 4GC niet groot genoeg en vond dat juist bij de nieuwe 3-serie wel een grote stap.

Die 540 vind ik ook erg fraai maar vindt die 520's er allemaal wat gezapig uitzien hoor in zo'n luxury line. Moet echt je smaak zijn. Beetje een auto voor rijke pensionado's. Enorme slee, suffe velgen, steriel interieur (echt nog bmw oude stijl), lelijk lomp stuur..nee als je dan toch een bmw doet moet het ook wat sportief zijn. Maar het is vast een dijk van een auto..maar juist M-pakketjes maken bmw leuk en sportief!

Mar begrijp wel dat het bij Joost past! Het mag van mij wel even een slag kleiner en sportiever. Maar dat is smaak.

Vakantie februari is geboekt, nu zijn we aan het kijken voor juni.

Dat zijn de betere periodes en dan is het een koopje..:)

En als we het toch over dromen hebben....Bij mij mochten ze deze wel voort de deur zetten. Ik vind dat Mokkagroen echt een heerlijke kleur.
En zo'n ST rijdt geweldig. Enige nadeel van de Focus vind ik het interieur/dashboard..echt dodelijk saai en niet mijn smaak..buurman heeft een dieseltje en vind ik echt een afknapper..maar dat neem ik dan wel voor lief

1920x1080.webp

Laatst bewerkt:
Dat is idd een fraai exemplaar, alle must have opties zitten er eigenlijk wel op. Alleen jammer dat er geen Harman Kardon audio in zit, destijds goedkope optie en klinkt wel echt een stuk beter. Ik had dit motorblok ook in mijn 4GC, daar is niets mis mee. Zo'n 5-serie is nog wel een tikkie zwaarder dus wel wat minder vlot.

520i gaat in iets van 8 seconden naar de 100, is nog altijd een fractie sneller dan de Insignia maar wel met wat meer koppel en souplesse door wat meer cilinderinhoud en betere automaar zo verwacht ik. Zou net aan zijn voor mij. Chippen zijn ze heel erg geschikt voor, in de basis haalt BMW uit het zelfde blok ook 300PK en dan is er nog over. 530i heeft de voorkeur ooit , die is met iets van 6.5 seconden naar de 100 ronduit rap is. Haman Kardon zit er niet op inderdaad, maar het idee dat je iets vind naar je smaak is een utopie, wil alleen qua kleurencombi in- exterieur geen concessies meer doen.

Beetje een auto voor rijke pensionado's. Enorme slee, suffe velgen, steriel interieur (echt nog bmw oude stijl), lelijk lomp stuur..nee als je dan toch een bmw doet moet het ook wat sportief zijn.

Begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik zoek geen sportieve auto voor de stukken die ik 99% van de tijd rij. Maar een grote ruime fijn rijdende en fijn sturende station. Dat gaat nooit sportief worden, ook niet met BMW logo. Ik wil een mooi interieur, goed doordacht, stil, dynamisch, verfijning, goed doordachte ergonomie, etc.
een M-sport zal ik tegen die tijd ook prima vinden als de rest klopt, maar ook daar is het interieur het vrijwel het zelfde. Misschien iets anders stuur en ander modelletje velgen. Juist het interieur is wat mij erg aan spreekt, ik vind namelijk de nieuwe interieurs heel erg lelijk :sick: niet alleen van BMW maar van veel andere merken ook. allemaal grote digitale schermen die ze eigenlijk niet fatsoenlijk weten te verwerken.

Eigenlijk vind ik alleen dat mercedes tegenwoordig nog een aardige combinatie maakt met schermpjes, modern en toch sfeervol. Maar juist het interieur vind ik van deze generatie 5 juist niet steriel maar 'gezellig'. Lekker wat knopjes ook. Niet alleen touchscreen maar ook I-drive. En ik gok dat dit het laatste is in zijn soort... Daarom dat zoiets er ooit wel moet komen. Sommigen noemen het oubollig, maar ik vind het zoveel mooier dan al die grote schermen en verder niks.

En ja, groot is het ook, maar zo'n 5 is nog altijd iets kleiner dan de Insignia, wat dynamischer dan de Insignia en wat sneller dan de Insignia. Alleen met wat meer souplesse, mooiere afwerking en verfijning . Ik wil aan de buitenkant wel chroom of aluminium en niet alles shadow line mocht ik ooit actief op zoek gaan.

Echt sportief word en 5 serie gewoon nooit, is de Insignia ook niet en hoeft van mij ook niet. Dan haal ik wel een mini of 1-serie of een leuke hothatch. Waarschijnlijk dat ik daarom ook niet per se een M-sport of iets zoek.

G30 generatie M sport
bmw_530d_touring_m_sport_8.jpeg

G30 (pre facelift, maar al wel al met geupdate tellerklokken)
bmw_5_series_sedan_96.jpg

En dan de huidige generatie, 5 serie. man man .... als je het over steriel interieur hebt. Eerste recensies zijn ook gematigd. materiaalgebruik redelijik, maar niets overtreffend.

bmw_5series_505.jpg

Bij mij mochten ze deze wel voort de deur zetten. Ik vind dat Mokkagroen echt een heerlijke kleur.
En zo'n ST rijdt geweldig. Enige nadeel van de Focus vind ik het interieur/dashboard..echt dodelijk saai en niet mijn smaak..buurman heeft een dieseltje en vind ik echt een afknapper..maar dat neem ik dan wel voor lief

lekker kleurtje! Ja het dashboard is niet fords sterkte punt helaas, het rijden maakt het wel weer helemaal goed

Laatst bewerkt:
Dat oude dash met echte tellers vind ik het mooist! Echt prachtig zo. Daarna ging het bergaf.
Bij Ford nog erger inderdaad, waarbij het digitale dash blauw is. Blegh!

Ja, de nieuwe 5-serie is wel erg futuristisch vergeleken met de vorige. Mijn 3-serie zit er wat dat betreft een beetje tussenin en vind ik wel mooi. De gefacelifte 3-serie kruipt ook weer wat verder naar de 5-serie toe wat dat betreft, ben ik nog niet dolenthousiast over.

Ik vond het dashboard van de 5-serie teveel op mijn 4GC lijken, daarom wilde ik liever geen 5-serie want dan zou ik alsnog tegen ongeveer hetzelfde dashboard aankijken. Je wilt uiteindelijk toch iets anders :)

Lekker wat knopjes ook. Niet alleen touchscreen maar ook I-drive. En ik gok dat dit het laatste is in zijn soort...

iDrive is echt een hele goede uitvinding. Werkt erg goed en intuïtief. In de 4GC had ik geen touchscreen, maar dat miste je absoluut niet. Zou zomaar in de 5-serie ook het geval kunnen zijn.
In de 3-serie heb ik wel weer een touchscreen, maar 9 van de 10 keer gebruik ik de iDrive knop of spraakbesturing. Op de iDrive knop kun je overigens ook met je vinger schrijven, wat handig kan zijn bij het invoeren van adressen.

Wat overigens ook handig is, maar inmiddels ook achterwege is gelaten, zijn de genummerde (1 tm 8) knoppen boven de climate control. Hier kun je eigenlijk van alles onder programmeren, naast radiozenders, telefoonnummers of navigatiebestemmingen ook gewoon short cuts naar bepaalde menu's en functies.

In de Clubman gebruiken we ook bijna altijd de idrive, alleen als we door de Spotify bladeren in Apple carplay dna is het touchscreen wel handig.

Ik vind ook het 1e dashboard van die 5 serie het mooiste. Ik ben ook niet van het futuristische. Nou is de Mini wel afwijkend, maar zeker ouderwets. zo een groot scherm, en verder weinig knoppen lijkt mij ook niets.

Mogguh!

@ BMW: ik vind de oude 5-serie best erg fraai, ook qua interieur. De nieuwe zijn iets meer 'mwoah', maar misschien is dat een kwestie van wennen.
Zag gisteren een aflevering van Throttle House met de X7, GLS en Range Rover en bij de Rangerover hebben ze geen echte raamlijst aan de onderkant; is gewoon 'glad' gemaakt. Erg fraai (tu)

Sowieso de mooiste van het stel en ook qua rijden/interieur kwam ie erg goed uit het vergelijk.

@ Focus: ik vind die groene kleur dan weer niks. Schreeuwerig op een verkeerde manier ;)

Maar ik zou qua auto echt niet weten wat onze V40 zou moeten opvolgen... het is mij allemaal te duur eigenlijk. Misschien Private Lease elektrisch (met een flexibel contract). Maar dan moet er een goede aanbieding komen ;)

Ik zou de Clubman sowieso niet in willen ruilen. Die auto is echt heerlijk in alle opzichten!

De 500C mag wel een Abarth 500C worden, maargoed.. die zijn toch best aan de prijs. maar belangrijker, wel een auto waarbij je iemand anders zijn problemen kan kopen.

Kennis heeft zojuist een Golf 8 GTi gekocht, ook een behoorlijk dik bommetje!

Dappere stap hoor! Heb ik altijd wel respect voor als mensen dat kunnen en durven (y)
Je zit nu inderdaad ook in een erg mooie omgeving en Deventer is ook een leuk stadje!

Dank je wel hoor, al ging het niet zo snel als het leek. Denk dat ik zeker 3/5 jaar al met een schuin oog naar een andere woonplaats keek. o.a. Weesp, Haarlem, Utrecht, Woerden en Amersfoort overwogen. Enkele waren sowieso te duur voor wat ik wilde (o.a. huis met tuin) en qua fietsomgeving zou het niet heel nieuw zijn. Pas toen ik Deventer ontdekte is dat precies wat ik zocht. Het hielp ook wel dat huurhuis in Amsterdam wel erg duur werd en doorgroei op werk niet meer doorging.

Bij mij is het misschien nog wel erger, ik woon op ongeveer 600 meter van de plaats waar ik ben opgegroeid.

Wij zijn als gezin ook paar keer naar andere regio in NL verhuisd dus voor ons ook makkelijker. De vriend van mijn zus is in Oost-Brabant geboren en opgegroeid, alle familie en jeugdvrienden in de buurt etc. Die krijg je niet zo snel weg.

G30 generatie M sport

Schitterend interieur zo. Vind ik ook veel fraaier dan al die grote schermen, minimalistisch design en kitscherige details.

En zo'n ST rijdt geweldig. Enige nadeel van de Focus vind ik het interieur/dashboard..echt dodelijk saai en niet mijn smaak.

Twee zwaluwen maken nog geen zomer maar in mijn Fiesta vind ik de hoeveelheid kraakjes erg storend worden. De zgan Fiesta ST van mijn tweelingbroer kraakt als een gek bij het dakraam. Bouwkwaliteit vind ik tegenvallen; niet erg degelijk. Hij kijkt stiekem ook alweer naar een andere auto; iets comfortabeler (C-segment). Iets wat voor mij ook belangrijker is geworden.

Nog over die 5-serie Luxury Line. Ik vind dat tegenwoordig ook veel mooier waar ik voorheen altijd voor een M Sport zou gaan. Zal de leeftijd wel zijn :ROFLMAO:

Twee zwaluwen maken nog geen zomer maar in mijn Fiesta vind ik de hoeveelheid kraakjes erg storend worden. De zgan Fiesta ST van mijn tweelingbroer kraakt als een gek bij het dakraam. Bouwkwaliteit vind ik tegenvallen; niet erg degelijk. Hij kijkt stiekem ook alweer naar een andere auto; iets comfortabeler (C-segment). Iets wat voor mij ook belangrijker is geworden.

Nog over die 5-serie Luxury Line. Ik vind dat tegenwoordig ook veel mooier waar ik voorheen altijd voor een M Sport zou gaan. Zal de leeftijd wel zijn :ROFLMAO:

Ook vaak de reden dat ik toch voor Opel ben gegaan en niet ford. De Fords rijden (nog) actiever en dat mag ik wel maar qua afwerking vond ik de Fords vaak erg matig. Harde en lichte kunstoffen en alles voelde lichter aan. Echt minder degelijk.
Maar zo'n ST vind ik niet te versmaden en ook nog eens als wagon. Zoiets heeft Opel niet meer te bieden.

Mijn Golf kraakt meer dan de Focus hoor, zeker met dit weer :D Het MQB onderstel staat ook bekend om de krakende draagarmrubbers.

De V40 heeft ook wel een paar kraakjes inmiddels; bij de voorruit in het dashboard zit een irritante en in de bestuurdersstoel.
Bij de Swift let ik er niet op; die is sowieso luidruchtiger ;)

Ik zou de Clubman sowieso niet in willen ruilen. Die auto is echt heerlijk in alle opzichten!
Ohja, een Clubman vind ik inderdaad wel een toffe optie als opvolger. Is er een beetje ruimte voor achterpassagiers?
Ik schat dat ie niet qua kofferbank niet veel kleiner is dan de V40.

ik zou niet 2 volwassenen achterin zetten als ik achter het stuur zit. Maar dat heb ik bij iedere auto behalve Passat/Insignia/Mondeo etc.
Maar de ruimte vind ik meer dan toereikend, als er iemand meerijdt zet ik mijn stoel wat dichterbij.. Helemaal prima.
Kofferbak is voor ons prima, je kan de achterbank ook iets rechter zetten dan heb je net wat meer ruimte in de kofferbak.

kraken in draadarmrubbers hebben veel auto's last van. Kwestie van goed smeren of beter rubbers monteren

Kraken in interieur is vaak veel vervelender; die blijven en zijn moeilijk op te sporen. Plus dat het heel veel werk is. Als je dan alles uit elkaar gaat halen om het op te lossen heb je ergens anders weer iets kraken als je pech hebt.

De Insignia is helemaal kraakvrij, wat dat betreft een hele degelijke auto (y)

[
Ik vind ook het 1e dashboard van die 5 serie het mooiste. Ik ben ook niet van het futuristische.

Schitterend interieur zo. Vind ik ook veel fraaier dan al die grote schermen, minimalistisch design en kitscherige details.

ik vind de oude 5-serie best erg fraai, ook qua interieur. De nieuwe zijn iets meer 'mwoah', maar misschien is dat een kwestie van wennen.

blijkbaar ben ik niet de enige (y) maar de Insignia is ook prima, en voorlopg ook geen geld voor een andere auto

Eigenlijk moeten er inderdaad allemaal andere rubbers onder de Golf, maar dat is bij elkaar nog wel een best klusje...

De astra kraakt alleen af en toe bij de gordijnairbag boven mijn hoofd. Had ik eigenlijk direct bij aankoop onder garantie eens naar moeten laten kijken. Verder nergens en mooi rammel en kraakvrij. Wel zoemen de winterbanden wat maar daar moet ik nog eens even met de spanning spelen.

Ik heb gisteren op werk met een Tesla Model 3 long range van de facelift gereden. Heerlijk stil van binnen, maar de parkeer'sensoren' en het ontbreken van de stengels aan het stuur is echt irritant. Zat daarna weer in de Golf en dat voelde als thuiskomen.
Vandaag een stuk gereden met de Transit camper van m'n ouders, en een Octavia DSG. Die laatste lijkt natuurlijk erg op de Golf. Automaatje is wel lekker hoor!
Zit natuurlijk altijd te kijken wat de volgende moet worden. Iets luxer als een Passat of Superb, of toch een plugin als een Leon. Maar eigenlijk vind ik die nieuwe generaties niet zo leuk, vooral die schermen in het interieur. Een Golf GTI of R lijkt me wel gaaf. Blauw of geel graag :)
EV komt later wel :cool:

ALs hoofdauto zou ik echt niet zo snel een EV doen nu hoor, niets ten nadele van het rijden, dat is echt wel top als daily. Maar als totaalpakket is het allemaal nog net niet.

Tjah die schermen in het interieur heb ik al genoeg over gezegd, bij de premium merken via ik het al 'mwa', maar de meeste niet-premium merken is het helemaal een droefenis, Het is gewoon zo'n dominant ding geworden, knopjes worden massaal verwijderd. Materialen zijn allemaal vegan en dat laten ze dan ook graag zien. Het voelt voor mij heel sterk dat ik nog 1x een 'echte' auto kan kopen zonder zware accu's, zonder hybride systemen, zonder minimalistisch interieurs met louter een groot scherm.

Och jongens..geniet toch lekker van wat je hebt....dromen mag altijd maar jullie rijden toch net in jullie auto's.....:)

Fijn dat jullie ook eindelijk wakker worden vanuit die EV droom...zal vast prima rijden maar autorijden moet ook wat gevoel geven...heerlijk even toeren maken en de motor horen, gas geven en in die bak roeren...!

Nou ik heb die EV droom nooit gehad, nu niet in ieder geval. Ik zeg niet dat het er nooit gaat komen maar op dit moment zijn er weinig tot geen modellen die mij aan spreken, laat staan dat ik ze kan betalen.

Bij die kleintjes is het verschil wel gigantisch. Doordat ze vaak met weinig vermogen zijn uitgerust, 3-cilinders, weinig geluidsisolatie. Trage of matige automaten. De Twingo is als EV echt top en het verschil qua rijden, vermogen, stabiliteit, geluid en echt bizar groot dan een 'normale' twingo of een up of iets. Door de EV aandrijflijn is het gewoon super strak op de weg, stabiel, heel erg vlot. Je gaat er echt van scheuren door de stad, maar dan wel heel stil en soepel.

Maar als hoofdauto is het verschil veel kleiner waarbij een EV tov een benzine auto, echt ook wel nadelen heeft dan. Ik heb het nog nooit als serieus alternatief voor mij gezien en dat gaat ook niet snel gebeuren denk ik.

Maar de Insignia bevalt nog top hoor, maar vlak voor de 100.000 km wil ik hem wel inruilen denk ik om zo de afschrijving binnen de perken te houden. Dat zal over 2 jaar zijn gok ik, dan heb ik de Insignia 3,5 jaar gehad.

Of ik moet een grote financiële meevaller hebben en een goed bod op de insignia en de juiste occasion voorbij komen ... ;) maar dat eerste verwacht ik niet met de huidige prijzen

Laatst bewerkt:
Zo'n R is ook wel dik hoor en dat blauw is prachtig. En met zo'n Variant val je ook wat buiten de bondkraagjes-categorie waaraan de vijfdeurs R al ten prooi is gevallen. Maar zoiets mag je wel goed opbergen want die is volgens mij zo gejat.

Ik vind zo'n Octavia Sportline wel leuk alleen heb ik die in real life nog nooit zien rijden. Ze zijn allemaal zwart, zilver of grijs is vaak in een business uitvoering

flmfgexp5sk691pnpsph

Een beetje kleur op auto's kan je vergeten idd. Ik zie de nieuwe Octavia sowieso nauwelijks, valt me op.

In plaats van de Golf R is een Leon Cupra ook wel leuk. Ook best potent, en daar kan wel een haak onder. En kost ook minder dan een R.

Das is inderdaad ook geen verkeerde auto maar ook die heb ik nog nooit zien rijden.
Ik vraag me alleen af of ik dat koper in het interieur mooi vind maar dat heb ik nog nooit in het echt gezien.

zo'n cupra ziet er van binnen niet mooi uit, mijn fysio rijd een witte. Beetje annonieme auto als je hem zo ziet.

zo'n golf R variant is wel heel gaaf. En wat Rob zegt, hier val je niet in de bontkraagjes categorie. zou ik ook wel willen, en dan idd in het blauw.

Octavia zoals die hier staat zie ik ook nooit, maar ik zie ze wel geregeld rijden. Hier op het werk nu 1 en vrienden van mij ook eentje. Maar ik weet wel dat de keuze toen heel beperkt was. de 1.5 was alleen op de introductie versies leverbaar die heel dik uitgerust waren en heel snel uitverkocht. Daarna was alleen de keuze tussen een 1.0 en een 2tal uitrustingniveau's. Geen sportline, dat weet ik zeker + een levertijd van 6-8 maand. Dat verklaard waarschijnlijk dat de meesten het zelfde er uit zien

Mogguh!

@ev: Zou ik ook geen problemen mee hebben. Als tweede auto het mooist om te 'testen', maar ik wil het Swiftje niet kwijt; fijn ding. Las ergens dat in de loop van dit jaar er wellicht veel elektrische occasions voordelig in de Private Lease komen ivm aflopende leasetermijnen; kan ook nog interessant zijn om dan eens zo'n wagen te testen.

Och jongens..geniet toch lekker van wat je hebt....dromen mag altijd maar jullie rijden toch net in jullie auto's.....:)
Het is ook zo lekker om te genieten van wat je (nog) niet hebt!

En voor minder geld heb je zoiets, uit Duitsland:
Ja, dik ding! Zoiets rijdt hier ook in 't dorp; geen idee of het een diesel is, maar wel erg gaaf!

Dit vind ik qua kleur ook echt fantastisch. Model zelf erg dubbel, weet nog niet of ik het écht mooi vind...wel bijzonder.
0-c482678d136737bae426996142f3b0ad.jpg

Vind zo'n mazda ook wel mooi. Ziet er van binnen ook mooi uit wat zeker niet vanzelfsprekend is voor een aziaat. Jammer dat ze er geen station van hebben.

Vanmorgen hadden winterbandjes wel echt een voordeel gehad. Maar dat had ik dus niet op mijn 245 brede zomerrubber onder de Insignia. In de wijk dus gewoon rustig gereden. Eenmaal op de grote weg en snelweg niks geen last. Twingo staat wel op winterbandjes, en hoewel er maar weinig dagen zijn dat ze écht het verschil maken, was dat vandaag echt wel het geval.

. Model zelf erg dubbel, weet nog niet of ik het écht mooi vind...wel bijzonder

Ik ken het gevoel. Vanuit de meeste hoeken vind ik 'm fantastisch maar soms denk ik.. meh.. soms fantaseer ik over wat ik zou kopen met iets meer geld en dan zou ik twijfelen tussen de Mazda3 en de CX-30. De 3 vind ik meer bij mij passen (bijna 40 maa zie er stuk jonger uit en ben vrij sportief) en hoewel hij niet overal klopt is het wel een eyecatcher en weer eens wat anders. Groot nadeel vind ik dat geheel zwarte interieur, muv optionele rode lederen bekleding op de X dat wel erg rood is en lastig te vinden. Terwijl de CX-30 ik vanuit iedere hoek vind kloppen (ondanks de dikke plastic randen) en waar je wél mooie interieurkleuren voor hebt plus met mijn lange benen vind ik hogere instap wel fijn. De CX-3 FL vind ik nog steeds de meest geslaagde van buiten eigenlijk.

czmjlkl.jpg

Nee ik ben ook niet kapot van de Mazda 3..ik heb denk ik nog liever zijn sedan broer...interieur is voor een Japanner beter dan ooit maar ik kan al afknappen op van die Japanse details zoals de binnenhandgrepen met nog van die rode knopjes. Die zaten vroeger ook in de mazda 626 van mijn pa. En het zijn gewoon geen ruime auto's. Sportgenoot van me heeft een CX30 en heeft er toch wat spijt van dat hij niet voor de CX-5 is gegaan want hij vindt hem qua ruimte niet overhouden.

Dat rood is prachtig maar ik heb het bij Mazda nu wel wat gezien en bijna alle merken hebben nu ook zo'n kleur. Over die kleur gesproken...ik heb helemaal niks met ** maar er is een model wat tzt wel heel hoog op mijn lijstje staat en dat is deze..zag ik van de week in deze kleur rijden en vind ik echt een heel fraai model:

0-6f6df87fb69679d473f7293008f0a6db.jpg

Alleen die lichtgevende ledstrip voorin even uitschakelen want dat vind ik echt vreselijk.

Ook die knalblauwe vind ik erg fraai:

0-e682f765e60e752e34fca6f5adb8b8c8.jpg

Jammer van de forse tildrempel maar daar zet ik me wel overheen..;)
0-b02d2bca21280784a02797cbfa0d33da.jpg

Zo'n arteon is idd een van de weinige moderne modellen van dat merk wat leuk is. Vind hem niet gelijk mooi, de voorkant is wat 'in your face' en die ledstrip is verschrikkelijk maar volgens mij wel uit te schakelen. Maar als totaalpakket vind ik hem echt goed gelukt. Je ziet ze ook erg weinig, volgens mij omdat ze prijstechnisch relatief duur waren, maar dat is een dubbel dikke plus voor mij (y)

B gaat vanavond met de Twingo een langere rit maken. Dat wil zeggen, 120 km heen en 120 km terug. In de zomer word dat een makkie , nu in de winter kan dat ook, maar moet je dus wel op locatie laden. Ze gaat op bezoek bij een vriendin waar ze wel even zit en in de straat en ook elders in de buurt zijn diverse laadpalen, dus kan ze met een volle lading ook weer terug.
Normaal zou ze de Insignia pakken maar ik heb vanmiddag even flink wat ruimte nodig + dat ze insignia op zomerbandjes staat toch maar voor de Twingo gekozen. Die leent zich niet echt hier voor qua range, zeker niet in winterweer maar dit moet gewoon goed te doen zijn. We laden normaal nooit openbaar, dus geen ervaring of dat een beetje goed werkt :LOL:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan