Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
interieur is voor een Japanner beter dan ooit maar ik kan al afknappen op van die Japanse details zoals de binnenhandgrepen met nog van die rode knopjes
Dat rood is prachtig maar ik heb het bij Mazda nu wel wat gezien en bijna alle merken hebben nu ook zo'n kleur. Over die kleur gesproken...ik heb helemaal niks met ** maar er is een model wat tzt wel heel hoog op mijn lijstje staat en dat is deze..zag ik van de week in deze kleur rijden en vind ik echt een heel fraai model:
Leuk, zo'n lange rit om dat te ervaren! Wel hopen dat er een AC lader beschikbaar is, want hij kan niet snelladen toch? Maar op het goede laadpunt laadt ie wel met max. 22kW, dus met een krappe 2 uur zit ie wel vol.
Die rode knopjes zitten er voor de veiligheid en is maar één detail itt bv de glimmende knoppen op het stuur bij de Astra, de niet in ontwerp geïntegreerde deurhendels, geen chromen stipjes op de raambedieningsknoppen (geen must hoor maar alleen om het verschil te laten zien), de erg goedkoop/simpel ogende middentunnel...
interieurs van de nieuwe Astra vind ik ook niet mooi en wat goedkoop aan doen. Maar dat geld voor heel veel auto's tegenwoordig.
Op mijn insignia is ook wel het een en ander aan te merken maar, sommige panneeltjes zijn plasticachtig, maar het totaalpakket voelt niet goedkoop en ondanks het zakelijk is , is het wel strak en gezellig. Bovendien is de ergonomie echt top
Mooie kleuren doen inderdaad veel met een interieur; jammer dat er bij veel merken weinig keuze is of dat je bij een aantal buitenkleuren vaak vastzit aan een zwart interieur.Terwijl de CX-30 ik vanuit iedere hoek vind kloppen (ondanks de dikke plastic randen) en waar je wél mooie interieurkleuren voor hebt plus met mijn lange benen vind ik hogere instap wel fijn.
Dan ook nog maar even kijken of de laadpas werkt! Mijn vader had een nieuwe pas van de ANWB en ineens kan hij bij meer dan de helft van de palen niet meer laden...We laden normaal nooit openbaar, dus geen ervaring of dat een beetje goed werkt
Toch vind ik dat de Twingo echt efficient met de energie omgaat. Die heeft nog haast betere cijfers als de Leaf.Heen en terug gaat in de zomer met de Twingo ook wel lukken met 110km afstand maar nu in de winter niet, zeker met niet 130km/h ook nog vanavond.
Zo is het maar net, en die auto's hebben een goede actieradius en een goede laad-infrastructuur. Dan is het gewoon top, want elektrisch rijden is gewoon echt super fijn. Direct vermogen, heel stil....en redelijk milieuvriendelijk.Mijn overbuurman rijd nu ook dagelijks 350+ km met zijn tesla M3. bij thuiskomt stekker er in. 10 seconde werk en de volgende dag weer volle lading weg. dan is het top. als je maar thuis kunt laden.
Daar is zo'n EV juist super praktisch. Vernellingsloos dus lekker soepel, vlot in de stad..... en na het werk thuis ff opladen en klaar is 't. Als ze dan 's ochtends ook nog in een verwarmde auto kan stappen (niet krabben) is ze wel om hoor Rob.. op werkdagen 65 km woonwerk plus heel veel korte ritjes op zon dag van en naar clienten in centrum van stad met parkeren, rijden, parketen, rijden, enz.....en dan ook nog met een slakkentempo van 100 km over de snelweg...nee..niks voor haar...
Deze week het eerste probleem met de Astra gehad, de kofferklep wilde niet meer elektrisch sluiten. Was op het werk, dus maar ff "helpdesk Rob" gevraagd, en die gaf aan dat het vermoedelijk een kabelbreuk was in de bedrading.
Vanmiddag alles bekeken, en dat klopte inderdaad. Één draad compleet kapot, en 3 andere al door de buitenmantel.
Dus complete gasveer en bedrading uitgebouwd, draden gesoldeerd en weer terug geplaats. Gelukkig werkt alles weer.
Daar is zo'n EV juist super praktisch. Vernellingsloos dus lekker soepel, vlot in de stad..... en na het werk thuis ff opladen en klaar is 't. Als ze dan 's ochtends ook nog in een verwarmde auto kan stappen (niet krabben) is ze wel om hoor Rob.
Nu haar man nog![]()
Autoprijzen gaan idd nergens over. Vooral de kleinere auto's zijn erg duur. Maar mijn G*** zou ik nu, bijna twee jaar in bezit, ook kunnen verkopen voor meer dan waarvoor ik 'm gekocht heb. Dat is echt vreemd.
Mijn pa apptje...ze gaan morgen kijken bij een volgeladen 118i msport van laatste model. Ik snap het nog steeds niet. Eerst naar een x1 vanwege de fijne hoge instap; nu richting de 70 en moet er naast de Mini cooper een 1 serie komen....endlifecrisis?..![]()
Kan een te hoge CO waarde aan de uitlaat veroorzaakt worden door het niet gasdicht daarvan zijn op het deel ná de lambda sonde? Het lijkt mij niet, zo 123.. maar denk; laat ik het nog ff in de groep opgooien.
Moderator
Misschien even lange rit en even flink en de toeren jagen? luchtlek ergens bij de inlaat waardoor de luchtmassameter verkeerde waarden meet en de inspuiting daar op aanpast?
Sja, je krijgt dan wel veel uitgekeerd bij een Total Loss, maar iets anders wat je moet kopen is ook weer duurder. Schiet dus weinig op...
Rob, ik snap 'm ook niet inderdaad. Waarom van een X1 naar een (lelijke) 1-serie?
Haha...respect voor jullie maar das niks voor mijn vrouw dus... op werkdagen 65 km woonwerk plus heel veel korte ritjes op zon dag van en naar clienten in centrum van stad met parkeren, rijden, parketen, rijden, enz.....en dan ook nog met een slakkentempo van 100 km over de snelweg...nee..niks voor haar...ze tokkelt nu de hele maand op een tankje diesel en verder geen omkijken naar...als ze continu haar auto aan de stroom moet hangen en klamme bilnaad weer naar huis moet rijden, zal ze wel moeten wennen...
Dat ga ik er niet door krijgen...![]()
Hoewel ik de volgende generatie ook wel geslaagd vond vond ik deze generatie Opels het best qua ontwerp. Strak en vooral herkenbaar. Ze hadden een designtaal dat ze perfect hadden verspreidt over het hele gamma. Wellicht voor sommige wat saai.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar zelfs bij auto's zoals een Corsa E, beetje suffe auto om te zien maar van binnen is het materiaalgebruik en 'look & feel' prima voor dit segment en de wat luxere uitvoeringen ook nog best modern
Het is hem wel geworden. Ze hebben straks een dikke bmw zescilinder op de oprit staan maar dan bestaand uit twee 1.5 driepitters..
En waarom van een X1 naar een 1-serie..? De X1 was niet bepaald overladen met luxe, de km stand begon wat op te lopen en mijn vader wilde graag weer een bijna nieuwe bmw met weinig km's en wat zuiniger in de kosten. Alles boven de 2 serie was te duur of te oud/teveel kilometers en daarom is ie voor een 1-serie gegaan. Voor hun tweeën ook groot zat. In skyscraper grey (mooie grijsblauwe tint) en in high executive M-sport met alles erop en eraan. Lederen bekleding, automaat, digital cockpit, enz..alleen open dakje ontbreekt eigenlijk. Exact zo-een is het:
Ik blijf het nog altijd onvoorstelbaar vinden dat ze het scherm ter hoogte van de versnellingspook hebben. Compleet onhandig én onveilig. Kwamen ze bij de Corsa D misschien nog mee weg, maar in de tijd van de E kan dat echt niet meer.
Het dash vond ik in de Adam ook erg fraai. Gewoon jammer dat de 1.0T bij introductie niet beschikbaar was.Ik heb dat zelf ook in mijn Adam, in feite precies hetzelfde dashboard. Maar ik vind het zelf niet zo'n bezwaar. Ik vind het echt een héél mooi dashboard. Bijna een premium-uitstraling, al is dat misschien vreemd om te zeggen over een Opel.
Sowieso vind ik die bouwperiode van Opel ook echt geslaagd. De periode van de Insignia, Astra J, Adam en iets later de Corsa E (de grondige facelift van de D).
Moderator
och mooi dat het hem geworden is Rob. Ik sluit me ook aan bij de rest, snap dat ze nog een x wat nieuws willen en begrijp de redenatie ook. Al had ik in hun geval dan liever binnen het budget bij een ander merk voor een hoge auto gegaan. Op een bepaalde leeftijd is toch niet te ontkennen dat een hogere auto toch fijner is.
Mijn ouders wilden ook twee auto's houden, maar eentje heeft toch twee maanden stilgestaan... Hun buren zitten ook te twijfelen over één of twee auto's. Ze kunnen beter weer een tweede auto delen, dat deden ze in mijn jeugd ook een tijdje.
Automaat: ik ga hierna ook voor een automaat. Toch wel lekker hoor. Gisteren met de Citigo op pad geweest. Wel irritant; niet heel veel range, komen we bij een parkeergarage waar plugins de laadpalen blokkeren. Daar kan ik best chagrijnig van worden. Gelukkig hebben we huis weer net gehaald.
Waar mijn vader juist voor viel was het nieuwe dash van de 1-serie; echt weer wat nieuws ten opzichte van de oude layout wat al in zijn 3-serie en zijn X1 zat..bij een X2 keek ie weer tegen bijna hetzelfde aan.
Ik heb dat zelf ook in mijn Adam, in feite precies hetzelfde dashboard. Maar ik vind het zelf niet zo'n bezwaar. Ik vind het echt een héél mooi dashboard. Bijna een premium-uitstraling, al is dat misschien vreemd om te zeggen over een Opel.
Al had ik in hun geval dan liever binnen het budget bij een ander merk voor een hoge auto gegaan. Op een bepaalde leeftijd is toch niet te ontkennen dat een hogere auto toch fijner is.
Automaat: ik ga hierna ook voor een automaat. Toch wel lekker hoor.
Zo'n model waarvan ik niet weet wat ik er van vind. Op zich wel een 'strakke' auto, maar die grille is niet zo fraai en de kleur maakt 'm ook wat saai denk ik.In skyscraper grey (mooie grijsblauwe tint) en in high executive M-sport met alles erop en eraan. Lederen bekleding, automaat, digital cockpit, enz..alleen open dakje ontbreekt eigenlijk. Exact zo-een is het:
Ja, gaaf! Mijn vader heeft het er ook al jaren over om een Porsche te kopen. (maar moeders is het er niet mee eens)Man, wat moet dat heerlijk zijn. Als Gaston of Winston nog eens langskomtDan zie ik mezelf ook wel zoiets doen/kopen/fixen.. Maar dat is redelijk onbetaalbaar aan het worden.
Op zich wel een 'strakke' auto, maar die grille is niet zo fraai en de kleur maakt 'm ook wat saai denk ik.
Ik ook! En ben blij dat ze de naam gebruiken voor een SUV-achtige en niet voor een sportauto... je weet tegenwoordig maar nooit hoe ze namen mismatchen...@ Frontera: Ben benieuwd waar Opel mee komt aanzetten.
Moderator
ziet er uit als een tank, verbruikt als een tank...Schijnt ook 30 a 40 kWh per 100km te verbruiken!