Dat is idd een fraai exemplaar, alle must have opties zitten er eigenlijk wel op. Alleen jammer dat er geen Harman Kardon audio in zit, destijds goedkope optie en klinkt wel echt een stuk beter. Ik had dit motorblok ook in mijn 4GC, daar is niets mis mee. Zo'n 5-serie is nog wel een tikkie zwaarder dus wel wat minder vlot.
520i gaat in iets van 8 seconden naar de 100, is nog altijd een fractie sneller dan de Insignia maar wel met wat meer koppel en souplesse door wat meer cilinderinhoud en betere automaar zo verwacht ik. Zou net aan zijn voor mij. Chippen zijn ze heel erg geschikt voor, in de basis haalt BMW uit het zelfde blok ook 300PK en dan is er nog over. 530i heeft de voorkeur ooit , die is met iets van 6.5 seconden naar de 100 ronduit rap is. Haman Kardon zit er niet op inderdaad, maar het idee dat je iets vind naar je smaak is een utopie, wil alleen qua kleurencombi in- exterieur geen concessies meer doen.
Beetje een auto voor rijke pensionado's. Enorme slee, suffe velgen, steriel interieur (echt nog bmw oude stijl), lelijk lomp stuur..nee als je dan toch een bmw doet moet het ook wat sportief zijn.
Begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik zoek geen sportieve auto voor de stukken die ik 99% van de tijd rij. Maar een grote ruime fijn rijdende en fijn sturende station. Dat gaat nooit sportief worden, ook niet met BMW logo. Ik wil een mooi interieur, goed doordacht, stil, dynamisch, verfijning, goed doordachte ergonomie, etc.
een M-sport zal ik tegen die tijd ook prima vinden als de rest klopt, maar ook daar is het interieur het vrijwel het zelfde. Misschien iets anders stuur en ander modelletje velgen. Juist het interieur is wat mij erg aan spreekt, ik vind namelijk de nieuwe interieurs heel erg lelijk

niet alleen van BMW maar van veel andere merken ook. allemaal grote digitale schermen die ze eigenlijk niet fatsoenlijk weten te verwerken.
Eigenlijk vind ik alleen dat mercedes tegenwoordig nog een aardige combinatie maakt met schermpjes, modern en toch sfeervol. Maar juist het interieur vind ik van deze generatie 5 juist niet steriel maar 'gezellig'. Lekker wat knopjes ook. Niet alleen touchscreen maar ook I-drive. En ik gok dat dit het laatste is in zijn soort... Daarom dat zoiets er ooit wel moet komen. Sommigen noemen het oubollig, maar ik vind het zoveel mooier dan al die grote schermen en verder niks.
En ja, groot is het ook, maar zo'n 5 is nog altijd iets kleiner dan de Insignia, wat dynamischer dan de Insignia en wat sneller dan de Insignia. Alleen met wat meer souplesse, mooiere afwerking en verfijning . Ik wil aan de buitenkant wel chroom of aluminium en niet alles shadow line mocht ik ooit actief op zoek gaan.
Echt sportief word en 5 serie gewoon nooit, is de Insignia ook niet en hoeft van mij ook niet. Dan haal ik wel een mini of 1-serie of een leuke hothatch. Waarschijnlijk dat ik daarom ook niet per se een M-sport of iets zoek.
G30 generatie M sport
G30 (pre facelift, maar al wel al met geupdate tellerklokken)
En dan de huidige generatie, 5 serie. man man .... als je het over steriel interieur hebt. Eerste recensies zijn ook gematigd. materiaalgebruik redelijik, maar niets overtreffend.
Bij mij mochten ze deze wel voort de deur zetten. Ik vind dat Mokkagroen echt een heerlijke kleur.
En zo'n ST rijdt geweldig. Enige nadeel van de Focus vind ik het interieur/dashboard..echt dodelijk saai en niet mijn smaak..buurman heeft een dieseltje en vind ik echt een afknapper..maar dat neem ik dan wel voor lief
lekker kleurtje! Ja het dashboard is niet fords sterkte punt helaas, het rijden maakt het wel weer helemaal goed