Mogguh..goed weekend gehad?
Een weekend met fysieke arbeid, wij zijn verhuisd. Ging allemaal voorspoedig, maar we hebben nog wel wat uitpak werk en er moet nog het nodige aan klein grut ingepakt worden in de oude woning. Gaan we op ons gemak de komende tijd doen.
Was een mooie klus in elk geval. Even een paar vrienden gevraagd en we hadden twee Renault Masters. Daar gaat een hoop in en dan schiet het lekker op.
Nu rijd ik nooit op dergelijke grote auto's, maar had er wel aardigheid in om het ding telkens achteruit te manoeuvreren. Ging mij goed af
Wat een weer gisteren he? Echt een gure herfstdag. Was ook niet lekker warm te krijgen thuis, als je de kosten in de gaten houdt. Binnenkort maar kijken naar nieuwe kozijnen + HR++ glas: het huidige dubbelglas is van mei 1989...
En de convectorput wil ik vervangen door een grote radiator tegen de muur, naast het raam.
Niks aan deze tijd van het jaar. Kou vind ik niet erg, maar dat natte met regen vind ik helemaal niks.
Warm krijgen lukt hier aardig. In de oude woning zit beneden een pelletkachel (en vloerverwarming die we alleen gebruiken als het echt koud is), die doet het beneden met gemak. Boven is het dan al wel een stuk frisser.
De nieuwe woning is een stuk jonger, daar hebben we beneden ook vloerverwarming. Zaterdag hebben de deuren veel open gestaan met het verhuizen dus was het aardig fris in huis, de CV staat sindsdien op een vaste temperatuur. Vorige bewoners hadden de verwarming op de slaapkamers ook aan staan, die hebben we maar even dichtgedraaid.
Ik merkte vorige week al dat de woning een stuk behaaglijker aanvoelt en dat terwijl de verwarming minimaal sinds begin september uit heeft gestaan, want toen waren de vorige bewoners al verhuist. Dat gevoel van comfort (wat dus weinig/niets met de temperatuur te maken heeft) heb je gewoon niet zomaar in een oudere woning.
Qua kosten zien we het wel. Ik ga er vanuit dat we volgend jaar prima binnen het energieplafond blijven, energieplafond is dacht ik 240eu per maand. Als we voor dat bedrag verder niet (extra) hoeven op te letten qua gas/elektra dan doe ik het er voor.