Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

GSi zou ik laten staan. Ik heb er te vaak problemen mee gezien met die eerste generatie 1.6T motoren. En die bekleding van de GSI 8-)

Die 120PK 1.4T is wel zeldzaam maar wel een fijne. Kleur maakt hem wel een beetje grijze muis

@Gerwin: dat boek ga ik zeker bestellen. Ik hou de site al een tijdje in de gaten en wist ook dat ie met een boek bezig was.
Server stond in brand... later een nieuwe poging :D

Dank voor de tip. Ik wist niet van zijn boek. Heeft hij het nu zelf geschreven of laten schrijven (door B. v P bijvoorbeeld?) Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.
Volgens mij zelf geschreven; ik volg zijn Instagram wat en ik kreeg het gevoel dat ie er zelf mee aan het schrijven was.
Lijkt me in elk geval een interessant levensverhaal, dus heb 'm op m'n wensenlijstje haha

.. en toch.. bij al die 'tekorten' zou ik dan toch verwachten dat de occasionpleinen bij de autobedrijven niet tjokvol staan.. maar dat is niet het geval. Aanbod, op 't oog, meer dan genoeg.. > natuurlijk.. een goed gevulde showroom doet het psychologisch beter bij een potentiële koper.. dan veel ruimte.. 't is net als bij de supermarkt.. eigenlijk (denk ik
Ja, herkenbare denkwijze ;) Ik hoorde van een verkoper wel dat het moeilijker was om de leuke auto's te krijgen (dus goed uitgerust, goed onderhouden, etc) men kon qua inkoop wat minder kieskeurig zijn.

Zeker, de C was echt een stuk speelser om mee te rijden. en als laatste generatie silverline (met die lens loplampjes en donkere achterlichten) zag het er prima uit. En met 1.8 16V ook nog best pittig
Ja, dat waren leuke autootjes! Interieur ook vrij tijdloos/strak; lekker qua ruimte. In mijn tijd bij de Opeldealer veel mee gereden!

Corsa D zou ik inderdaad voor de 1.4 gaan of de 1.0T, de 1.2 vond ik ook echt wel te futloos.

Avond! Ik lees dat jullie het met me eens zijn, liever de 1.4.
Hij geeft echt nul om auto's en ik probeer m op zn hart te drukken elk jaar een beurtje te laten uitvoeren. Heeft nu een Jazz van 2005 die veel te lang geen onderhoud heeft gehad, de achterremmen zaten muurvast (ja hij loopt wel wat zwaar).
Corsa is wel betrouwbaar en het liefst eentje met weinig km zodat ie met zo'n 24dkm per jaar nog wel een jaar of vier a zes vooruit kan. De Jazz kocht ik vier jaar terug met m. Die velgen is dus ook niks voor hem, het wordt een saaie grijze vijfdeurs met cruise control denk ik.
Vandaag met de Citigo naar de garage geweest, de stoelverwarming doet t nauwelijks meer. Blijkt ie dus kapot te zijn (teveel weerstand). Dealer kende het probleem al, binnenkort gaan ze het repareren: de stoel uit elkaar halen dus.

m1fyg82bnehv.jpg

Barri zei:
. Die velgen is dus ook niks voor hem,
Ah, dan gooi ik ze binnenkort op MP. (tu)

@Berry Als hij toch niet echt om auto's geeft is een Karl dan geen betere optie?
In de basis moderner maar gemiddeld genomen ook lichter, goedkoper en zuiniger en er zijn best prima uitgeruste exemplaren te vinden.

Karl 6.750 Euro

Dit is zo te zien 1 van de weinigen met het grote scherm.
Als hij daar niet om zou geven heb je echt heel veel keus, met dit scherm een stuk lastiger voor 7k.

60.000 per jaar in een Karl is ook geen probleem

Karl is m net iets te klein, had m eerst al een SpaceStar aangeraden. Maar ik zal er toch nog ff naar kijken!

Als hij toch niets om auto's geeft maakt motorvermogen ook niet zo veel uit. 100 km/u halen ze allemaal wel. Het duurt alleen wat langer.

Ik reed voor enkele maanden geleden nog in de mitsubishi colt van mijn schoonvader (met aanhanger er achter). Ik zie dat hij ook vaak hier word aangeraden op het forum, maar man man, wat een draak van een auto is dat zeg. geloof best dat het kwalitatief een prima ding is maar het stuurt niet goed, ziet er vreselijk goedkoop uit. stoelen zitten slecht en ook niet heel stil op de snelweg. wel cruisecontrol en trekhaak. :)

Als hij toch niets om auto's geeft maakt motorvermogen ook niet zo veel uit. 100 km/u halen ze allemaal wel. Het duurt alleen wat langer.

ja inderdaad, je komt er wel mee van A naar B. Onze Up zal wel niet veel sneller zijn en word ook gewoon 18.000 per jaar mee gereden ook op de snelweg en dat gaat echt prima. sterker nog; ik moet mij met invoegen op de snelweg bijvoorbeeld vaak nog inhouden met de up omdat mensen voor mij geen gas durven te geven.

Ik weet nog dat ik de C1 destijds als sneller ervaarde.

Zo'n Colt vond ik altijd wel prima rijden overigens. Maarja, tegenwoordig zijn we allemaal wat verwend.
Zo was ik gisteren met de Citigo naar m'n werk (in Amersfoort naar de dealer), en genoot ik vanochtend weer erg van het comfort van de Golf. OK, als EV en met automaat zou het nog beter zijn ;)

rjthefrisian zei:
Spacestar..g*ddallemachtig...een van de lelijkste autos die er is..

Heb je wel de goede generatie in gedachte?
Die uit de zero's is een ietwat suffe MPV.. maar uit het decennium daarna zit er, afhankelijk van welke facelift / neus, toch best wel redelijks tussen. Hoogdravend is het niet.. maar toch ook niet zo afstotend dat het lelijk is? (vind ik dan).

Rijdt niet verkeerd overigens, misschien wel iets beter dan een Picanto uit dezelfde jaren. Heb er een jaar of vijf geleden wel eens een paar keer met beiden mogen rijden bij een operationeel dienstverlener.. met vier personen erin kán je er nog een boete voor de snelheid mee rijden..:(

rjthefrisian zei:
(..)
goeiedag zeg een karl met 3 ton..:)

Ja, het is met deze categorie auto's wel uitkijken dat je niet een ingeleverd exemplaar van één of ander uitzendbureau treft.. hoeveel arbeidsmigranten daar dan op de zittingen hebben gezeten.. wil je niet weten, denk ik.

[size=small]Gistermiddag reed er een Karl vlak voor mijn neus koud weg. De jonge dame had kennelijk haast.. want ging er rap vandoor. Toen kwam er toch wel wat smurrie uit de uitlaat.. eerst een beetje dat blauw/grijze dat, in mijn beeld, vooral bekend is van de direct ingespoten motoren (TSI etc.), toen kwam er witte rook, dus condens.. maar na de korte stop om verkeer voor te laten gaan.. was er weer die blauw/grijze rook. Apart, volgens mij heeft een Karl toch nog geen directe inspuiting van benzine?

Was er wel één in een fris blauw kleurtje. Prima kar om te zien, vind ik.[/size]

Ja, het is met deze categorie auto's wel uitkijken dat je niet een ingeleverd exemplaar van één of ander uitzendbureau treft.. hoeveel arbeidsmigranten daar dan op de zittingen hebben gezeten.. wil je niet weten, denk ik.

Ik begrijp je gevoel maar het is wel nogal stigmatiserend om arbeidsmigranten zo af te schilderen.
Mijn ervaring met Polen (en andere volken aan de oostzijde van onze tijdzone) is juist dat ze op hun spullen heel zuinig zijn. Helemaal als het van iemand anders is.
Ja, ze zuipen meer dan wij en dat geeft weleens overlast, maar dat wil niet zeggen dan ze dingen slopen of smerige gasten zijn.

^^ Ik heb ook wel met ze samengewerkt én kom ze in mijn huidige werk ook genoeg tegen.. waar ik toch wel een verschil merk in hoe men de dingen achterlaat.. niet zozeer kapot maar om reinheid wordt minder bekommerd, lijkt het wel. Is bij bepaalde Nederlanders ook hoor, naar mijn mening. Stratenmakers kunnen er af en toe ook wat van.. vind ik. *-)

Kijk, die mensen doen veel lichamelijk, monotoon werk voor ons.. en dan na een lange dag in de slachterij.. met vier mensen en bijbehorende odeur een uurtje terug in de auto naar het onderkomen voor de nacht.. prettige wedstrijd. ;) Ach, soms moet je ook niet teveel over dingen nadenken in het leven..

Natuurlijk kan zo'n Karl na inkoop volledig gereinigd zijn van binnen én e.e.a ziet er op de foto's redelijk uit. Iemand kan er best nog een tonnetje aan kilometers plezier van hebben.. maar de verkoper zet er toch ook wel met een reden het label export op? Die wil geen gedoe / beroep op non-conformiteit aan zijn broek na verkoop, denk ik maar zo.

Sanoma zei:
(..)
Durashift zei:
Dank voor de tip. Ik wist niet van zijn boek. Heeft hij het nu zelf geschreven of laten schrijven (door B. v P bijvoorbeeld?) Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.

Volgens mij zelf geschreven; ik volg zijn Instagram wat en ik kreeg het gevoel dat ie er zelf mee aan het schrijven was.
Lijkt me in elk geval een interessant levensverhaal, dus heb 'm op m'n wensenlijstje haha

Zojuist besteld, voor de kleine meerprijs ben ik wel voor de originele Leo de Haas handtekening gegaan, natuurlijk. ;)
Welke hij nog moet zetten, begrijp ik, want men verwacht pas eind deze maand dat de drukpersen gaan draaien.

Van die gelimiteerde uitgave zijn er, op moment van schrijven, nog zo'n 350 beschikbaar (van de 1000).

Tot 17 november wordt er 5% korting gegeven..
Dat begrijp ik dan niet zo goed. Volgens mij heeft Leo best nog wel centjes nodig om te investeren in audio en video en om wellicht de autocollectie weer op te vijzelen?
Waarom dan korting geven? Voor dat verschil van 5% laat ik mijn aankoop niet afhangen hoor.

Ik heb de gewone besteld :) Die korting is gewoon een marketingdingetje; deze prijs had ie gewoon al in z'n hoofd denk ik.

Vandaag ben ik even aan de slag gegaan met de Jazz van die kennis van me. Interieurfilter, luchtfilter, bougies. Man, wat was dat nodig! Daarna van binnen en buiten schoongemaakt, was ook een beste klus. En nu ziet ie ook dat ie nog wel even mee kan.

Mogguh!

Dak van de Peugeot werkt niet meer; toch wel jammer nu het net van die mooie dagen zijn geweest.
Ik las dat er veel eenvoudig te verhelpen oorzaken zijn, dus eerst maar eens langs de garage om te kijken of er foutmeldingen zijn.

Zaterdag nog heerlijk op het terras gezeten in Enschede; wat heerlijk dit weer, kan er wel aan wennen (tu)

Dat begrijp ik dan niet zo goed. Volgens mij heeft Leo best nog wel centjes nodig om te investeren in audio en video en om wellicht de autocollectie weer op te vijzelen?
Geen idee wat hij nu van plan is eerlijk gezegd; lange tijd erg rustig dus vraag me af wat er nog van komt ;) Boek leek me dan wel weer leuk, dus die heb ik gewoon gekocht.

Op het forum was iemand met een heel nette 206CC, maar die is verkocht omdat het dak het niet meer deed. Het is toch wel een pijnpuntje bij een wat oudere CC. Volgens mij zit die constructie vol met microswitches, dus die allemaal (laten) checken is een goed beginpunt lijkt me.

Geen idee wat hij nu van plan is eerlijk gezegd; lange tijd erg rustig dus vraag me af wat er nog van komt ;) Boek leek me dan wel weer leuk, dus die heb ik gewoon gekocht.
Ik snap het niet helemaal. Aan de ene kant lees ik soms dat er geen cent is om fatsoenlijk onderhoud aan een auto uit te laten voeren (column in YM), maar zie ik wel stevige investeringen in het een of ander. Dat kan een bewuste keuze zijn (boeit mij overigens ook niet), maar soms is het wat lastig begrijpen. Wellicht lezen we dat allemaal in het boek. Ik ben wel benieuwd, want hij kan mooi vertellen en heeft gewoon veel interessante dingen gedaan. Volgens mij is ie 63, dus hij moet nog wel een paar jaartjes door.

Weertje dit weekend was goed he! Nu ook nog wat zonnig, maar fris. Het gasverbruik loopt weer aardig op. Binnenkort toch maar een gesprek voor nieuwe kozijnen en ruiten (deels), en ik las vandaag wat over een warmtepomp uit het IKB (individueel keuze budget) van de werkgever. Dat klinkt ook wel interessant.

Mogguh! Hier was het weer wat minder...zat steeds potdicht met mist en bewolking en klaarde pas later op.

Vrijdag Sintmaarten met de kids. Zaterdag met de kids naar Sinterklaas-aankomst in Heerenveen geweest en daarna op visite bij mij nichtje die 2 is geworden.
Zondag naar de fokdag van onze hond geweest in Balkbrug. Terugkomdag van het nestje en broertjes en zusjes even gezien en hond werd gekeurd en getest.
Leuk dagje! En weg was het weekend weer.

Mogguh

@ Arbeidsmigranten: Mooi dat je het ff voor hen op neemt Fer. Velen zijn negatief over deze mensen, maar schakelen ze zelf wel in als ze voor weinig hun huis geschilderd willen hebben....plus dat ze werk verrichten wat veel NL niet meer willen doen en houden ze onze productie en dus economie draaiende. Wij konden het bedrijf wel sluiten zonder deze beroepsgroep.

Daarbij hebben ze zo hun nukken ja. Ze komen uit een andere cultuur, en dat is wennen voor ons zo gestructureerde Nederlanders. Maar eerlijk, er zijn in NL ook zat huisjes waar het een smeerbende is, waar het eten voornamelijk uit de vetpan staat en waar 25% van het maandbudget opgaat aan Kornuit en Shag.

Ik herken zelf niet dat het heel zuinige mensen zijn.....maar ligt er wellicht aan of ze met eigen materiaal werken of van de baas verkregen.

Zoals op FB vermeld afgelopen zaterdag spontaan op pas geweest voor een Astra. Er stond een op het oog nette Astra te koop die aan onze eisen voldeed, dus met slechts 1 foto op de site 's ochtends optijd naar het autobedrijf gereden. Zat op een uurtje rijden, dus goed te doen. Onderweg nog ff gebeld dat we de auto wilden bekijken, wat geen probleem was. Netjes ontvangen met een bakkie koffie, waarbij ze de auto bij de poetser (om de hoek) ophaalden voor ons. De auto was net binnen, dus voor ons nog snel ff gewassen maar nog niet gepoetst. T

De auto zag er echt strak uit, wel 1 kras over de hele rechter zijkant....maar ik denk dat die met goed poetsen weg te krijgen is. Dat zou een puntje zijn voor de verkopende partij. Verder een mooie maat velgen, niet mijn 1e keuze....maar ik koop dan ook geen nieuwe. Helaas zagen we wel dat de auto niet de Matrix-lampen heeft die ik graag wil.
Toch nog ff een proefrit gemaakt, die beviel goed. De 1.4T loopt mooi stil en de automaat schakelt mooi vlot op.

Uiteindelijk een positief gevoel aan de auto over gehouden, maar het missen van de led-matrix was voor mij wel een ding. Het is voor mij nét dat extra's aan de auto, en weet zeker dat als ik hem nu zou kopen en over 4 weken er één mét staat.....ik zou balen. Dus afgezien van verkoop.

Wij hadden een hele jonge verkoper, schat hem een jaar of 20. Was heel geduldig en schappelijk, snapte mijn argument ook. Toen kwam de eigenaar ff voorbij aan onze tafel en stak de loftrompet af over hoe mooi die astra was. Toen we aangaven toch erg te twijfelen omdat we de matrix-lampen misten kwam hij met opmerkingen als "was eerste jaren niet leverbaar....heeft geen meerwaarde tov standaard led-lampen.." Dan weet ik dat je onzin aan het verkopen bent en klanten voorliegt, dan ben ik wel snel klaar met zo'n persoon.

Maargoed, we kijken ff verder....maar B is nu wel onder de indruk van een automaat. Dus ja, de zoektocht wordt nog lastiger. Maakt niet uit, we hebben geen haast :)

oen we aangaven toch erg te twijfelen omdat we de matrix-lampen misten kwam hij met opmerkingen als "was eerste jaren niet leverbaar....heeft geen meerwaarde tov standaard led-lampen.." Dan weet ik dat je onzin aan het verkopen bent en klanten voorliegt, dan ben ik wel snel klaar met zo'n persoon.

haha wat een gezwam...de matrix verlichting was juist een van de USP's toen de Astra K uitkwam...

maar goed..je hebt even kunnen proeven en het lijkt op mijn zoektocht..ik was toen ook bijna voor een voor de bijl gegaan zonder Matrix maar uiteindelijk toch laten schieten voor één met..dan maar wat minder opties en een minder opvallende kleur maar ben er o zo blij met deze optie. Staat gewoon ook veel beter.

Gisteren weer flinke rit achter de boek met kids en hond en dan is het echt een heerlijke lange afstandsrijder en met de tuning gaat het allemaal heel erg gemakkelijk en nog eens heel efficient. Ook met flink doorrijden blijft ie gewoon heerlijk zuinig.

was eerste jaren niet leverbaar....heeft geen meerwaarde tov standaard led-lampen.."

maar die heeft standaard geen ledlampen toch? Dan zou ik ook echt wel matrix led wensen. met gewoon led zou ik het nog wel willen overwegen als alles verder wel klopt.

De weg van jou woonplaats naar Oldenzaal reed ik laatst en met glooiend landschap werkt matrix soms net niet goed met tegenliggers. En op de ventweg worden alle fietsers verblind, die haalt hij er ook niet uit. Die waren zichtbaar niet blij :} Op de drukke snelweg waar ik dagelijks rij bied het ook weinig meerwaarde. Ik merk het wel echt goed op N wegen (daar werkt het top) en buitenaf ook wel goed maar ook daar haalt hij fietsers er vaak niet tussenuit en moet je telkens bedachtzaam zijn dat je ze niet verblind. (wat ik dus vergeet). Heb het nu dus ook vaak uit staan omdat het op de wegen waar ik 95% van de tijd kom weinig toevoegt.
Maar als je dan zoals zaterdagavond op een rustige A1 rijd en is het echt een heel bak licht en werkt het top! :}

Maar met nog de automaaat als eis word het werd een vrij moeilijk zoektoch (maar niet onmogelijk)

Of toch gewoon een belastingschaal hoger en een dikke insignia, die zijn makkelijk te vinden met jou eisen

- minder dan een ton gelopen
- bij opel dealer
- adaptive cruise control
- automaat
- winterpakket (stoel/stuur verwarming)
- headup display
- digitaal dashboard
- en dus matrix ledverlichting

mist alleen trekhaak

Die Insignia is wel gaaf!

Ik heb de G*** vanavond een upgrade gegeven: achteruitrijcamera, Android Auto, software van de multimedia geüpdatet, enkele vcds aanpassingen (drl ook achter en in menu uitschakelbaar, cc in stapjes per KMU ipv 10 KMU, signaaltje bij vergrendelen/ontgrendelen en in menu uitschakelbaar, en nog wat dingetjes).
Voor Android Auto moet ik nog ff een ander kabeltje hebben, dus die is besteld.

Total Loss zei:
@Joost Dat is vals spelen, jij gebruikt een ander budget, dat kan ik ook ;)

Astra voor Ruud

Geen Automaat maar verder toch wel echt alles aangevinkt. Meest luxe Launch Elegance uitvoering.
Die heeft maar 3 pitten. Weet niet of hij daar blij van wordt?
Verder wel veel luxe idd.

@Berry, CC per 10km/u? Is dat standaard?

Ook dik exemplaar die astra. Maar wel 3-cilinder inderdaad. Heb er toen een week mee gereden en het viel mij qua vermogen absoluut niet tegen... maar zeker met optrekken merk je gewoon dat het een 3 cilinder is. zeker de golf 7 1.4 TSI die ik daarna had was qua motor zoveel prettiger

Budget wordt steeds ruimer..;)

Driepitters zijn qua power dikke prima en willen echt wel vooruit maar zijn op het forum toch al diversen die al een compleet nieuwe motor hebben gekregen. Viercilinder loopt zoveel rustiger.

Daarnaast voor Ruud geen optie met 1100kg trekgewicht.

De weg van jou woonplaats naar Oldenzaal reed ik laatst en met glooiend landschap werkt matrix soms net niet goed met tegenliggers. En op de ventweg worden alle fietsers verblind, die haalt hij er ook niet uit. Die waren zichtbaar niet blij grinning smiley Op de drukke snelweg waar ik dagelijks rij bied het ook weinig meerwaarde. Ik merk het wel echt goed op N wegen (daar werkt het top) en buitenaf ook wel goed maar ook daar haalt hij fietsers er vaak niet tussenuit en moet je telkens bedachtzaam zijn dat je ze niet verblind. (wat ik dus vergeet). Heb het nu dus ook vaak uit staan omdat het op de wegen waar ik 95% van de tijd kom weinig toevoegt.
Maar als je dan zoals zaterdagavond op een rustige A1 rijd en is het echt een heel bak licht en werkt het top!

Dat heb ik niet. Meestal pikt ie fietsers er ook wel uit. Ik heb het altijd aan staan. Ik vind vooral de bermverlichting s ochtends op 80 wegen ook erg fijn..hij schakelt steeds wat leds in een uit waardoor je een veel bredere lichtbundel voor je hebt. Ook al rijden er mensen voor je.

vroeg ik me ook al af..dat zijn wel reuzesprongen...

rjthefrisian zei:

vroeg ik me ook al af..dat zijn wel reuzesprongen...
Dat deed mijn leen-seat ook, iedere keer drukken met 10km/in op of neer. Bij lang indrukken per 1km/u. Precies andersom dan met mijn Insignia, wat ik veel logischer vind.

Inderdaad jammer van de motor in dit specifieke exemplaar. Volgens kenteken is het de 110 pk versie maar verderop in de tekst hebben ze het over 145 pk, wellicht dat deze gechipt is achteraf? Al heeft Ruud daar inderdaad weinig aan want max. trekgewicht veranderd daardoor niet. Verder echt wel een perfecte uitvoering hoor, hele mooie kleur ook dit.

Inderdaad jammer van de motor in dit specifieke exemplaar. Volgens kenteken is het de 110 pk versie maar verderop in de tekst hebben ze het over 145 pk, wellicht dat deze gechipt is achteraf? Al heeft Ruud daar inderdaad weinig aan want max. trekgewicht veranderd daardoor niet. Verder echt wel een perfecte uitvoering hoor, hele mooie kleur ook dit.

De 1.2 met 145 pk heeft standaard een automaat..heeft deze ook niet.

rjthefrisian zei:

De 1.2 met 145 pk heeft standaard een automaat..heeft deze ook niet.

Klopt, maar dan kan deze wellicht nog wel gechipt zijn naar 145 pk. Kan ook gewoon een type of invoerfout zijn, officieel is het een handgeschakelde 110 pk.

Edit : Ik twijfelde al en even nagekeken, de 145 pk versie is er ook gewoon met handbak. Dus de 1.2 is er als 110, 130 en 145 pk handbak. En als ik het goed zie is de Automaat er als zowel 1.2 als 1.4 met 145 pk ( al wordt die laatste soms zelfs ook als 1.3 vermeld, want 1341 cc )

dat was toch ook een CVT bak?

Met hele dikke motoren zoals een v6 is CVT wel oke (veel in Z.Korea gezien) maar die kleine blokjes hier heb ik tot nu toe alleen maar slechte ervaringen, niet fijn.

Ik heb 1,5 jaar geleden proefgereden in een A6 met multitronic (CVT) en was er na 2 km al achter dat dat niets voor mij is. Het is niet slecht, maar ik mis toch de schakelmomenten.

AsconaGT zei:
dat was toch ook een CVT bak?

Met hele dikke motoren zoals een v6 is CVT wel oke (veel in Z.Korea gezien) maar die kleine blokjes hier heb ik tot nu toe alleen maar slechte ervaringen, niet fijn.

Weet niet zeker maar volgens mij wel. Daarom zijn er denk ik ook 2 versies naast elkaar gevoerd. 1 CVT/semi-automaat en 1 vol-automaat.

Edit : Ik twijfelde al en even nagekeken, de 145 pk versie is er ook gewoon met handbak. Dus de 1.2 is er als 110, 130 en 145 pk handbak. En als ik het goed zie is de Automaat er als zowel 1.2 als 1.4 met 145 pk ( al wordt die laatste soms zelfs ook als 1.3 vermeld, want 1341 cc )

Jah is ook zo..de CVT is een 1.4 en de rest een 1.2. Volgens mij is er geen 1.2 met automaat. Check Autotrack maar. Er staat er wel een maar cilinderinhoud is 1350cc..
Alleen de 1.4 met CVT en de 1.5 diesel met automaat.

Een driecilinder is ook fijn, maar voelt inderdaad wat anders dan een viercilinder. En het koppel en het vermogen kunnen wel gelijk zijn, maar is het koppelverloop dat ook? De G*** en Focus zijn qua koppel en vermogen gelijk, maar bij de Golf houdt ie dat koppel gevoelsmatig veel langer vast. Zeker met een sleurhut is dat wel lekker.

De driecilinders hebben bestaansrecht door de moderne turbo techniek. Zodra de turbo zijn ding doet is het vermogen en het koppel prima. Daaronder is het futloos en je merkt dat het vermogen ook sterk afzwakt bij een bepaald toerental. Prima voor alledag, ook prima om een caravan mee te trekken in onze vlakke kikkerland maar niet voor een heuvelachtiger land.

De Focus die ik had was een mild-hybrid uitvoering. Dat compenseerde perfect het futloze deel. Daarmee vlot genoeg voor alledag, maar met 125pk echt geen strepentrekker.
Hoe de 3-cilinders bij Opel zijn weet ik niet. Mijn enige referentie is de Astra 1.0T met gerobotiseerde handbak. Dat is sowieso 3x niks.

In zijn algemeenheid vind ik een automaat pas lekker bij wat meer vermogen, waarbij de automaat goed het koppel gebruikt. Dat voorkomt dat de automaat de hele tijd heen en weer flippert tussen versnellingen.

Bedankt voor het meedenken mannen :)

Die Insignia heeft veel luxe...jammer dat ze dan niet de AGR+ stoelen hebben aangevinkt.
Staat op internet ook nog wel een mooie grijze Insignia ST. Ook met veel luxe, maar ook al 122.000km gelopen.....die hebben we laten vallen.

Het zal idd. niet makkelijk zijn, nu automaat ook nog een wens is. Maargoed, als we niks vinden kunnen we dat altijd laten vallen.
De 1.2 in de facelift zal hem niet snel worden, idd een beperkt trekgewicht en dan de twijfel over de reputatie van de 1.2.

Ik kom ook steeds meer terug van de optie Grandland. Ik blijf hem mooi vinden, maar lees toch veel kleine storingen......echt de franse slag.
Dan heb ik toch liever nog een x de duitse degelijkheid.

En andere merken?

Ook andere merken hebben AGR achtige stoelen en andere merken hebben Matrix led. Al zie je matrix led wel eerder bij de premium merken en daar word het doorgaans niet goedkoper van.

Ik bedoel als je naar een grandland kijkt kun je ook wel naar andere (PSA) producten kijken.

Het is ook gewoon een kwestie van geduld hebben en die tijd heb je volgens mij ook gewoon toch Ruud?

Auto's verkopen als warme broodjes, zeker de mooie exemplaren die iedereen wil hebben. Je moet dus gewoon dagelijks het nieuwe aanbod in de gaten houden en toehappen zodra er iets voorbij komt wat aan de eisen voldoet.

Astra F zei:
Ik kom ook steeds meer terug van de optie Grandland. Ik blijf hem mooi vinden, maar lees toch veel kleine storingen......echt de franse slag.
Dan heb ik toch liever nog een x de duitse degelijkheid.
Ik zou gaan gewoon eens proef gaan rijden in een Grandland. Een Duitse Opel kan je ook veel ellende opleveren weet ik uit ervaring...

Die is inderdaad perfect. Alles wat Ruud wenst inclusief stoelverwarming, open dakkie, leer en matrix.

Franeker is wel de hele andere kant van Friesland..:)

En volgens mij is het gewoon een innovation ipv een business executive.

Maar wat een prijs joh.....:S

Ik heb Ruud al even geappt..:)

gezien de huidige occasionprijzen vind ik de prijs nog wel normaal. bak geld ja, dat zeker. Maar dikke uitvoering en juiste km stand, bij een garage, juiste opties en motorisering en nette km stand heeft zijn prijs.

Jah...voor de huidige tijd normale prijzen...maar schrik er wel van als ik hem vergelijk met wat ik twee jaar geleden betaald heb.

Heb ruud geappt..ben benieuwd of ie toehapt...:p

Gaat erom wat je onder de streep moet bijbetalen toch?
Of heeft Ruud niets in te ruilen? Dat scheelt ook wel eens wat geld.

Maar het kenteken is de eerste helft dezelfde als de mijne (die van 5-1-2018 is)
Dus BJ 2017 zou dan echt het absolute einde van dat jaar moeten zijn.

Barri zei:

Ik snap het niet helemaal. Aan de ene kant lees ik soms dat er geen cent is om fatsoenlijk onderhoud aan een auto uit te laten voeren (column in YM), maar zie ik wel stevige investeringen in het een of ander. Dat kan een bewuste keuze zijn (boeit mij overigens ook niet), maar soms is het wat lastig begrijpen.

Ja, dat heb ik nu ook bij hem. Ben daarom ook afgehaakt van zijn YT kanaal nadat de autotransporter verkocht was.

rjthefrisian zei:
Die is inderdaad perfect. Alles wat Ruud wenst inclusief stoelverwarming, open dakkie, leer en matrix.

Het zal er wel op zitten.. maar de advertentie komt niet verder dan LED DRL en achterlichten.. Matrix wordt niet genoemd en staat ook niet op de foto.

Terug
Bovenaan