Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En zouden de prijzen van occasions komende tijd nog stijgen of worden ze weer goedkoper?
Kristian2 zei:Ben ook weleens benieuwd wat ik in 2,5 jaar en 30.000 km heb afgeschreven. Een vergelijkbare 320i uit 2018 kost bij een dealer nog steeds hetzelfde. En zouden de prijzen van occasions komende tijd nog stijgen of worden ze weer goedkoper?
Kristian2 zei:Zit er nog wel aan te denken om na de zomer de BMW particulier te verkopen en na de winter weer wat terug te kopen. Half jaar met alleen de Up! heb ik er wel voor over. En dan kijken naar een leuke G20 of G30. Opties geef ik niet zoveel om. Panodak lijkt me wel heerlijk.
Vind zo’n zoektocht wel weer leuk. Maar goed, kost natuurlijk altijd geld. Huidige heeft nu 65k gelopen, duurt nog wel even voordat er een ton op staat.
Volgens mij zijn ze vrij identiek hoor. Beide Duitse innovation. Groene heeft standaard 18 inch. Blauwe de optionele bicolor 18ninch wielen. Groene heeft standkachel, blauwe heeft trekhaak en elektrische voorruit verwarming. Verder qua looks en uitrusting volgens mij gelijk dacht ik.
18 inch is wel het minimale wat de insignia moet hebben. Staat prima en zeker niet overdreven groot
Wel regelmatig gebruiken, of op zijn minst even uitklappen en weer terug. Bij mijn vorige heeft die twee keer vast gezeten. De eerste keer heb ik hem nog wel los gekregen nadat ik het hele mechaniek los gehaald had en de (geknapte) kabel vervangen had, de tweede keer had ik minder succes. Toen maar de haak altijd uit geklapt gelaten, maar echt goed was die toen niet vergrendeld, er bleef wat speling op zitten.AsconaGT zei:Die groene had ook 138.000 ervaring, deze is 70.000 km jongerEn de prijs ook ook wel een stuk hoger. Maar ben verder wel veel blijer met de blauwe hoor
Ook omdat hier al een trekhaak op zit. Mooie is ook dat je hem er zo onderuit trekt zonder dat je een kogel hoeft te monteren of iets. En eenmaal aangekoppeld is de elektronica daar ook op voorbereid. zo kan de achterklep alleen nog met de knopjes geopend worden en niet met de voet. Parkeersensoren zijn uitgeschakeld, en ESP word aangepast om slingers te voorkomen
En eenmaal aangekoppeld is de elektronica daar ook op voorbereid. zo kan de achterklep alleen nog met de knopjes geopend worden en niet met de voet. Parkeersensoren zijn uitgeschakeld, en ESP word aangepast om slingers te voorkomen
Is er ook iets van een Insignia forum? Voor de astra is dit echt top en al veel updates doorgevoerd die het leven net wat aangenamer maken. Denk dat veel ook wel bij de Insignia zijn door te voeren.
Gaat de dealer de auto nog helemaal poetsen/polijsten of ga je dat i.c.m. een coating zelf doen?
Dat is het allermooiste zo'n elektrische die automatisch te voorschijn komt. Klappen die eigenlijk op dezelfde wijze ook weer in of moet je ze een beetje helpen?
Wel regelmatig gebruiken, of op zijn minst even uitklappen en weer terug. Bij mijn vorige heeft die twee keer vast gezeten.
Ik vroeg laatst dus ook al zoiets aan jou, omdat de astra K en insignia B technische familieverwanten zijn en dus waarschijnlijk wel het e.e.a. uitwisselbaar is
Interieur is al helemaal in LED verlichting uitgevoerd, inclusief in de kofferbakrjthefrisian zei:Ik vroeg laatst dus ook al zoiets aan jou, omdat de astra K en insignia B technische familieverwanten zijn en dus waarschijnlijk wel het e.e.a. uitwisselbaar is
Simpele goedkope maar effectieve updates zijn bv. led in het interieur, "dynamische" led knipperlichten, led unit voor de kofferbak, aanpassen navi scherm met feautures enz
Weet bv ook niet ook de Insignia motorkaplifters heeft, ook eenvoudig aan te brengen..enz...
Zo zijn er nog veel meer kleine dingetjes
Interieur is al helemaal in LED verlichting uitgevoerd, inclusief in de kofferbak winking smiley Motorkaplifters zitten er ook al aan.
Op zich zou LED in de mistlampen voor nog wel een mooie aanpassing zijn, dat is nu nog halogeen. En LED in de knipperlicht achter, dat is ook nog een gloeilamp waar de rest wel LED is.
Simpele goedkope maar effectieve updates zijn bv. led in het interieur, "dynamische" led knipperlichten, led unit voor de kofferbak, aanpassen navi scherm met feautures enz
Misschien is deze 20" update ook nog wel wat grinning ze staan echt heel dik deze )
Klopt..heb ik ook beide al gedaan..maar zeker de knippers is nog wel een dingetje ivm storingen op het multimediasysteem...
Heel fraai inderdaad! Maar ik heb al een auto dik boven budget gekocht grinning smiley en staat bovendien op 4 prima A merk banden en vind de velgen die er nu onder zitten ook heel mooi. Dus nee, voorlopig niet. Bovendien ben ik ook wat huiverig voor comfort (en de bandenprijs) grinning smiley maar zeg nooit nooit
Gewoon deze banden oproken zodat ze zomer 2023 kaal zijn.
Dan deze 18" met versleten banden met gesloten beurs omruilen voor mooie 17" winterwielen met goede winterbanden.
En dan voorjaar 2024 deze 20" op zomersloffen aanschaffen, dan hoef je daarna tot ongeveer 2028 ook geen andere banden meer te kopen.
Lijkt me een goed doordacht en economisch heel verantwoord plan
Ik stuur je het nummer wel van B grinning smiley beste vent als je haar weet te overtuigen op dit moment grinning smiley
je had de achterknippers dus al wel vervangen? Welke heb je gekozen die geen storingen gaf?
Dakdragers moet nog wel te doen zijn, die van een A passen eigenlijk ook. Die heeft alleen de nokjes op een andere plaats zitten, maar die zijn van kunststof dus die druk je zo kapotAsconaGT zei:Gewoon deze banden oproken zodat ze zomer 2023 kaal zijn.
Dan deze 18" met versleten banden met gesloten beurs omruilen voor mooie 17" winterwielen met goede winterbanden.
En dan voorjaar 2024 deze 20" op zomersloffen aanschaffen, dan hoef je daarna tot ongeveer 2028 ook geen andere banden meer te kopen.
Lijkt me een goed doordacht en economisch heel verantwoord plan
Ik stuur je het nummer wel van Bbeste vent als je haar weet te overtuigen op dit moment
![]()
Alleen tzt setje originele opel insignia dakdragers zoeken op marktplaats. Dashcam wil ik er graag wel weer in zetten en verder gewoon even niets. gewoon rijden
Moderator
Stel, ik stekker mijn Leaf 40kwh vol = 40*0,67= € 26,8.
Daarmee kan ik op het huidige snelwegtempo dan 200km rijden.
Wil ik 600km rijden, kom ik op 3x € 26,8 = 80,4 euro uit.
Ik denk dat Rob (noem Rob ff om een vergelijk te maken met een gemiddelde gezinswagen) met een volle tank op snelwegtempo toch dik 600km kan rijden.
600km / 16km per liter = 37,5 liter * € 1,90 = € 71,25
Dan ben ik met de Leaf ook nog een stuk op fastnets aangewezen, waar ik meer betaal als 67 cent.
Denk dat veel particulieren hier nog lelijk van opkijken....
Ik heb zaterdag mijn auto voor het eerst sinds de vakantie vol getankt. Ik moest voor €106 aan diesel betalen, en heb daar 966 km mee gereden. Veel daar van was vakantie kilometers, dus allemaal snelweg met minimaal 130 km/u en stukken met langzaam rijdend verkeer. Gewoon woon -werk verkeer kom ik meestal over de 1000 km heen. Dus 200km verder voor dezelfde prijs als met een Leaf...rjthefrisian zei:Op mijn mobiel heb ik steeds gekloot met F5 verversen//ben ik heel bericht aan het typen en moet ik de pagina weer verversen. Verder gaat dat wel prima.
Succes met opstarten weer! Kan je vertellen..went ontzettend snel..
Gisteren met het gezin dagje naar de dierentuin in Amersfoort geweest. Het zijn altijd hele afstanden van hier maar was erg geslaagd!
Erg druk was het maar de kids hebben zich er kostelijk vermaakt!
Zit er toch nog wel eens aan te denken om de Astra nog van wat grotere velgen te voorzien. Zal niet korte termijn werk worden maar tzt als de banden bv op zijn wil ik er nog wel eens naar kijken. Vind deze 19-inch Mokka velgen ook bijzonder goed staan;
![]()
Stel, ik stekker mijn Leaf 40kwh vol = 40*0,67= € 26,8.
Daarmee kan ik op het huidige snelwegtempo dan 200km rijden.
Wil ik 600km rijden, kom ik op 3x € 26,8 = 80,4 euro uit.
Ik denk dat Rob (noem Rob ff om een vergelijk te maken met een gemiddelde gezinswagen) met een volle tank op snelwegtempo toch dik 600km kan rijden.
600km / 16km per liter = 37,5 liter * € 1,90 = € 71,25
Dan ben ik met de Leaf ook nog een stuk op fastnets aangewezen, waar ik meer betaal als 67 cent.
Denk dat veel particulieren hier nog lelijk van opkijken....
Gat wordt nog groter want ik rijd met de Astra makkelijk 1: 18 a 1:19 en ik rijdt dan echt geen 100 km. Rijdt eigenlijk altijd minimaal 120 km/u..
Gisteren ook anders duurt de reis voor je gevoel zoooooo lang....
De vrijstelling MRB is t/m 2024. Daarna betaal je, indien er geen apart tarief komt, de hoofdprijs ivm het hogere voertuiggewicht.@ Ruud, vergeet niet mee te rekenen dat een EV op dit moment ook nog wat goedkoper is in de MRB dat scheelt natuurlijk ook per kilometer. Daarnaast heb ik nog geen pomp gevonden waar ik op dit moment voor 1,90 kan tanken, ik was afgelopen weekend al blij met 1,93 smiling smiley
@ Rob: 1:18/1:19 is echt wel héél netjes.
@ Vakantie, hier nog een paar dagen zwoegen en dan ook vakantie. Moet zeggen dat ik er ook wel aan toe ben nu werkelijk iedereen om mij heen is geweest
Als je ook ziet wat de prijs nu snel stijgt voor een auto. Voor de astra ST ben ik nu al 2000 euro duurder uit als 3 maand terug.
Moderator
Eigenlijk raar dat er nog geen enkel merk is die de zitting van de achterbank in hellingshoek verstelbaar maakt.
1:18 lijkt mij wel erg optimistisch, dat haal ik met de diesel en handbak. En dat is met heel veel 100km/u rijden.AsconaGT zei:1 op 16 is ook gewoon netjes, dat reed ik met de benz ook zonder laden (maar wel hybride rijden). De Insignia moet ook rond de 1 op 18 halen gecombineerd op papier. Als ik op 1 op 15 kom ben ik al tevreden.
@ nieuwe Astra; bij de duitse opel dealer heb ik er uitgebreid in gezeten en B ook. En ze zei gelijk; de Up is achterin ruimermaar ze had ook nog gelijk. De Up zit je iets meer rechtop en daardoor zit je gewoon met de benen veel ruimer. De astra was echt krap achterin als ik achter mijzelf ging zitten. De ST had een langere wielbasis toch? Mag hopen dat die volledig ten goede komen aan de achter passagiers. Verder vond ik het wel een mooie auto, vooral omdat je er echt 'in' zit en het dashboard wat meer om je heen vormt. Was dan ook wel een hele dikke versie die er stond.
Zo heeft mijn neef de Astra laten staan en is ie voor een Octavia gegaan, daarbij is de bank een stuk vlakker. Daardoor zit je wat meer rechtop waardoor het ruimtelijker is of aanvoelt. En voor kinderstoeltjes is het fijn om een vlakke bank te hebben.
In een ID.3 bijvoorbeeld helt de bank erg naar achteren.
Insignia 1.6T he