De Laguna had 405 liter, daar kon de kinderwagen zo in 1x in. En als ik grote boodschappen deed was er nog wel plek voor het dubbele + een paar kratjes bier.
Sterker nog, de Laguna ben ik naar Zeeland op vakantie geweest met 1 baby van een half jaar oud en eentje van 2 jaar oud. Inclusief kinderwagen, loopfiets en campingbedje en koffers ging er ook gewoon in. (zonder dakkoffer)
Als je dan maar liefst 608 liter ter beschikking hebt,, wat echt fors is voor het C segment maar de achterbank van formaatje Up, dan kloppen naar mijn inziens de verhoudingen totaal niet. B was er niet zo enthousiast over in ieder geval (hatchback bij opel dealer) Grote auto = meer ruimte. maar dat vond ze tegenvallen (gelukkig hebben wij geen astra L centen)
Met maxicosie is het wel handig omdat die toch wel wat ruimte vergt op de achterbank, als ze ouder zijn voorkomt het schoenafdrukken op de voorstoelen

en het is ook wat makkelijker als je ze nog moet vast zetten. En idd als ze wat ouder zijn is het ook wel fijn als je net wat meer leefruimte hebt.
De **** van berri heeft nóg meer baggageruimte dan de astra L, maar daar zit je op de achterbank gewoon echt heel royaal weet ik nog van mijn leenauto vorig jaar. Terwijl de **** 7 niet groter is. Octavia idem. Dus het kan wel in het C segment. En ook de vorige astra was echt een stuk ruimer dan de huidige.
Maar staat mij iets van bij dat de astra station op een langere wielbasis komt te staan, in dat geval kunnen die paar centimeters wel net het verschil maken. Maar zal wel erfenis zijn van peugot. De vorige 308 van mijn zwager was ook echt heel erg krap achterin en de huidige 308 schijnt niet veel beter te zijn
Ps. Astra ST Hybrid Business Elegance gaat met enkele simpele opties al over de 45000 euro
Bizar

maargoed, dat is bij andere merken niet veel beter volgens mij. Dat icm bizarre levertijden begrijp ik wel dat men grijpt naar jonge occasions.
vanmorgen was trouwens op de radio dat zelfs bij thuisladen met de huidige stroomprijzen het zowel op stroom als benzine 15 euro kost. exact even duur dus. Kreeg niet helemaal de berekeningen mee en details. Maar de strekking was dat dat benzine / EV nu even duur zijn geworden, aldus de radio