Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Sja nu in de soep laten lopen en wat anders kopen of toch eindelijk wat liefde in dat oude barrel gaan stoppen. Heeft ie wel verdiend.

Pietzoveel zei:
Nou.... of door de motorflush gaan diverse oliekanaaltjes dichtzitten met residu wat loskomt... Draait alles in de soep.

Ik ben daar inderdaad ook niet zo van om die reden

Sommige van die middeltjes zeggen dan 500 km rijden, maar dat al helemaal niet. Half uurtje stationair draaien en dan alles aftappen. Dan goedkope olie er in en 1000 km rijden en dan weer alles aftappen en dan weer fatsoenlijke olie er in en klaar. Dat zou ik nog wel aandurven. Maar als je dat allemaal bij de dealer moet laten doen word je niet vrolijk van. Maar als hij stuk loopt vroeg of laat is ook wel zonde voor een auto met maar 130.000 km.

Zal inderdaad nog wel wat meer info opvragen eerst, hoe ze het precies uitvoeren.
Waren verder ook totaal geen opmerkingen over wat ik in de toekomst kon verwachten aan problemen ( alleen 2 banden met nog net genoeg profiel )

Hoppa, de Astra mag weer een jaartje, 45 Euro en weer een jaar APK. Allerbeste auto ever ooit thumbs up
Haha, da's toch geweldig :} Scheelt wel dat je zo weinig rijdt, dan heb je ook weinig slijtage.

Maar het is toch wel bijzonder, die auto zal nu een jaar of 25-26 oud zijn. Als je kijkt wat daar aan veiligheidsvoorzieningen in zitten, afgezet tegenover wat tegenwoordig in Europa allemaal verplicht is aan veiligheid en assistentiesystemen. Ik ben er echt voorstander van dat zaken als Airbags, ABS/ESP standaard is. Maar ze slaan in Europa nu wel echt door. Het drijft de vanafprijs van auto's enorm op en neemt een stuk verantwoordelijkheidsgevoel weg bij de bestuurder. Een verkeerde move in mijn ogen.

Ps. Artikel in AW gelezen over de eerste test in de (voorserie exemplaar) van de Astra Hybrid. Die zijn echt rete-enthousiast over de auto.
Zowel over de combi motor/versnellingsbak als over de rij-eigenschappen. Ze spreken zelfs over de beste in zijn klasse :O

Er zijn speciale spoel oliën op de markt:
https://api.kroon-oil.com/pdf/nl/informationsheet/part/7612/EXP/PI-987012-kroon-oil-flushing-oil-pro-NL.pdf

Zo te lezen moet die olie tussen flushen door. Dus flushen, die spoelolie en dan weer flushen.

Geen idee of die eventuele problemen na het flushen ook ontstaan bij oudere degelijke motorblokken zoals ik die heb of juist vaker bij technisch complexere en daardoor gevoeligere motorblokken? Een moderne motor was vokgens de garage onder dezelfde omstandigheden allang overleden geweest ( amper nog vloeibare olie en volop vervuiling etc )

Het kan waarschijnlijk niet veel slechter worden ;-) Ik hoor ook dat er soms 1/2 liter ATF olie bij de motorolie wordt gegooid zo'n 200 km voor het verversen.... Ook een optie dus. Motorolie vullen tot halverwege merktekens op pijlstok en een 1/2 liter ATF erbij....

Nou Ja, kan natuurlijk wel slechter worden, motor kan blijkbaar in de soep lopen na zo'n flush :}
Let wel, even voor de duidelijkheid, motor is op dit moment perfect, starten en lopen, loopt perfect, geen rook of drama niks, gewoon 100%.
Alleen van binnen is hij dus wel ernstig vervuild blijkbaar maar daar merk je nu nog helemaal niks van, maar risico van opeens in de soep lopen is dus wel aanwezig.

Mogguh,

Vanochtend de Cabrio voor de APK weggebracht. Voorbanden waren "glad", dus laten vervangen. Ik wil er wel veilig mee de weg op.
Voor de rest gelukkig geen problemen.

Daarna, zoals op FB geschreven, doorgereden naar de Opel-dealer in de buurt. We wilden ff kijken naar een Astra K station (occasion) alsmede ook de nieuwe astra.
De nieuwe Astra stond er als rode GS-Line. Wat een stoere en zelfverzekerde auto staat er zeg, echt een plaatje! De ruimte in de auto viel me erg mee, ik kon met 1.9m toch nog achter mezelf zitten. Het zwarte instrumentarium doet in het echt hoogwaardiger aan als op de foto's.

Waar ik me over verbaasde was de slecht geïnformeerde en negatief ingestelde verkoper. Over de vraag wanneer de ST in de showroom kwam, riep hij eerst 2023. Waarna een collega hem verbeterde, dat in 2023 de elektrische komt.....de ST staat voor juli gepland. Maar kan later worden ivm productieproblemen.
Daarnaast begon hij over de franse invloed, dat Opels er daardoor nu hipper uit zien. Maar ook dat er leverproblemen zijn omdat Opel naar zijn zeggen "als laatste wordt geproduceerd in de franse fabriek". Uuh, volgens mij wordt de Astra in Duitsland geproduceerd bij Opel zelf *-)

Ze gingen vanaf volgende week proefritten inplannen. We mochten ook op de lijst, maar wacht eerst de ST ff af, plus dat ik met de werkgever nog in discussie moet over de opvolger.... als er meer duidelijk is komt er wel een proefrit. De astra K die we wilden bekijken stond bij een andere vestiging elders in het land.

Goed om te horen maar eerst maar effe in gesprek met de baas!
Denk dat de L en de K wel een wereld van verschil zijn. Maar dat zie je ook in de prijs terug..:)

Gisteren weer eens met de K naar kantoor en toen merkte ik opeens weer hoeveel fijner hij is gaan rijden na het chipppen.
Pfoeh...echt een genot hoor.

Ik las ook je bericht van de Maxi cosi bak..wij hebben dat onding ook eens rechtop op de achterbank gehad toen de hond en nog wat grote spullen meemoesten. Dat paste met één kind prima.

Heb je de grote brand in hveen nog meegekregen?
Was op kantoor en was aan andere kant snelweg. Nog nooit zoveel brandweerautos gezien. Maar zo'n hoogwerker lijkt maar een miniatuur dingetje naast een enorm bedrijfspand.

Ik las ook je bericht van de Maxi cosi bak..wij hebben dat onding ook eens rechtop op de achterbank gehad toen de hond en nog wat grote spullen meemoesten. Dat paste met één kind prima.

Met 1 kind deed B dat ook zo regelmatig. Onderstel achterin de kofferbak van de up (en ook in de twingo) en de bak rechtop achter 1 van de voorstoelen. Als het in een Up kan, kan het ook vast prima in de Astra Cabrio ;)

En zoals hierboven gezegd, je hebt die bak maar maximaal 1 jaar nodig. Zou er er wel alles aan proberen te doen om lekker met de cabrio te gaan B) wel jammer van de lak die los laat. TIjdje geleden stond mijn oude cabrio nog te koop. Inmiddels bijna 3 ton maar nog met originele kap en gezien de km stand zag hij er ook nog heel goed uit qua interieur en ook roest en zo was zo op de foto's niet te bekennen.

Waar ik me over verbaasde was de slecht geïnformeerde en negatief ingestelde verkoper. Over de vraag wanneer de ST in de showroom kwam, riep hij eerst 2023. Waarna een collega hem verbeterde, dat in 2023 de elektrische komt.....de ST staat voor juli gepland. Maar kan later worden ivm productieproblemen.
Daarnaast begon hij over de franse invloed, dat Opels er daardoor nu hipper uit zien. Maar ook dat er leverproblemen zijn omdat Opel naar zijn zeggen "als laatste wordt geproduceerd in de franse fabriek". Uuh, volgens mij wordt de Astra in Duitsland geproduceerd bij Opel zelf

Die had duidelijk nog niet de introductietraining gehad *-) is nog niet erg, zeg gewoon dat je nog alle gedetailleerde informatie moet ontvangen en de vragen dat hij niet weet je later op terug komt of terug belt daarover (heeft hij gelijk een telefoonnummer/klant gegevens). Zomaar wat roepen is dom, want klanten zijn doorgaans voor showroom bezoek behoorlijk goed geïnformeerd.

Intellilux is jammer als het niet leverbaar is, maar voor mij persoonlijk nog wel mee te leven omdat ik veel in bebouwde kom rij of in druk verkeer op snelweg, dan werkt het allemaal niet of amper. Op rustige 80/100 wegen en veel buitenaf weggetjes is het wel echt meerwaarde, maar daar kom ik niet vaak. Elektrische kofferklep zou ik prima kunnen missen. Sterker nog; heb het gewoon liever niet. Sta te vaak '5 seconden te wachten' tot de klep open. Ook niet heel erg maar niets mis om dat gewoon met de hand te doen. + alleen maar extra motoren/gewicht en techniek wat stuk kan gaan.

De levertijden is echt wel een ding, mijn collega kreeg net zijn audi, zou vorig jaar september geleverd worden maar in ieder geval levering 2021. Dat is dus afgelopen vrijdag geworden *-) Fabrikanten die snel of uit voorraad kunnen kopen zijn spekkoper

Moarn!

Zaterdag voor het eerst ook de Astra L zien rijden. Hele dikke uitvoering in knalgeel. Echt wel fraai ding hoor!

Gisteren hele mooie dag gehad. Als gevolg van Corona enigszins verlaat onze zoon nog laten dopen. Dat hebben we samen met zoontje van vrienden van ons gedaan en was een prachtige dag. Aansluitend met familie nog even bij ons thuis wat hapjes en drankjes gedaan.
Geheel in traditie was hij net op tijd hersteld van een fikse verkoudheid/keelontsteking en koorts. Alleen dochterlief werd gisterochtend wakker met dezelfde klachten en 38,5 graad koorts. Paracetamol erin en gaan maar gisteravond was ze echt op en vandaag ook thuis van school.

Mooi Rob (tu) was ook prachtig weer dit weekend, hier althans.

Nog een weekje werken en dan lekker een weekje naar de veluwe, rabbit hill. Moet prima park zijn, en die van ons zijn al snel tevreden. Als het een beetje rond de 25 graden is dan ben ik helemaal tevreden :-D

Ik heb de Astra L nog niet in real life gezien, maar in de juiste uitvoering inderdaad mooi. Ben wel benieuwd naar een vergelijkende test tussen de Octavia maar ook de technisch gelijke 308 (die in juiste spec ook erg fraai is). Ik was wat sceptisch, maar onder de vleugels van PSA heeft Opel een mooiere toekomst ander het Amerikaanse GM

Mooi inderdaad dat de kleine man is gedoopt Rob (tu)

Goed om te lezen dat de chip ook bevalt (tu)
Ik heb het afgelopen weekend ook weer dik 600km snelweg km's weggetikt en met 180pk kom je, ook op de Autobahn, weinig te kort.
Wel gek dat ik na dit weekend toch de motor en versnellingsbak weer net iets prettiger en soepeler vind. Logisch als je de boel weer eens lekker lang warm rijdt en benut, maar je zou verwachten dat moderne auto's er inmiddels geen last meer van hebben.

@ Nieuwe Astra, gisteren zagen we de reclame op TV. Mijn vriendin was erg verbaasd toen ze zag dat het de nieuwe Astra was, ze vind het een geslaagd model. Ik ook overigens :)
En nee, geen ambitie om hem als opvolger te nomineren :D

Twee weken geleden wel in de planning staan om twee auto's te bekijken, maar last minute agenda wijzigingen zorgden ervoor dat het niet door ging. Nu zijn ze verkocht, scheelt weer :)

Mogguh,

Hectische periode op het werk, maar gelukkig de 'bijzaken' wat op een lager pitje kunnen zetten. Politiek even op pauze, muziek wat minder 'ja' en bij de kerk ook een vergadering in de maand minder.
Nu doordeweeks iets meer rust en dat is wel erg prettig moet ik zeggen: beetje bijkomen en zorgen dat de gezondheid weer op orde is. Komt goed (tu)

@ Weer: ja, heerlijk zo! Het wordt dit weekend 'bloedje warm' zag ik, dus even kijken wat voor effect dat heeft op een jaren 30 woning met plat dak; gelukkig werkt de airco in beide auto's :D (mocht het in huis te warm zijn....)

@ TL: Top dat er zo weinig mee aan de hand is. Ik zou mooi even een keer goed onderhoud laten uitvoeren. Nieuwe filtertjes, frisse olie en doorrr; wat het goed doet, moet je vooral niet te veel aanzitten ;)

@ Ruud: van die slecht geïnformeerde verkopers is ook iets wat mij zou kunnen storen. Vooral bij de nieuwe modellen; lijkt me niet de bedoeling dat de klant er veel meer vanaf weet. Krijg dan toch het gevoel dat zo'n verkoper dan niet echt gevoel bij het merk heeft en zich daarom er niet te veel in verdiept. Da's jammer.

@ Rob: gefeliciteerd met de doop van de 'kleine' man! En natuurlijk beterschap voor dochterlief

Twee weken geleden wel in de planning staan om twee auto's te bekijken, maar last minute agenda wijzigingen zorgden ervoor dat het niet door ging. Nu zijn ze verkocht, scheelt weer
Ik wil de V40 wel ruilen met de BMW hoor, geen probleem ;)

@Gerwin, ik heb ook een BMW.. ruilen :)

Volgens mij had in Richard een tijdje terug ook al gehoord over een eventuele wisseling.

@Rob, congrats met de doop van jullie zoon. Gebeurd dit bij jullie nog veel? Hier in het zuiden des Brabant is dit uitzonderlijk tegenwoordig. Ook wij hebben L. niet laten dopen.

@ All, druk hier op het werk, waar ik overigens ook een ei over aan het leggen ben, maar ook prive is het druk. :) Ach, hoort er bij zullen we maar zeggen.

Gefeliciteerd Rob.
Ik ben ook gedoopt maar je ziet dat idd steeds minder. Je komt ook weinig jongere mensen tegen bij een kerkgemeenschap. Ik doe daar ook niet actief aan mee.

Ben wel benieuwd wat voor ei jij wil gaan leggen Jimmy. Update via FB? :)

Ik ruil alles in mannen, zolang het door jullie bij te betalen bedrag maar passend is :}
Overigens heb ik geen haast om iets anders te kopen, maar nu ik geen lease auto meer heb volg ik het aanbod occasions wat meer en dus kan het zomaar zo zijn dat ik vrij onverwacht inruil. Even zo goed kan ik ook prima nog een hele tijd doorrijden in de 4GC.

Ik ben nog steeds erg blij dat vorig jaar rond deze tijd de 4GC te koop kwam, zoals eerder gezegd vinkte deze het hele wensenlijstje en meer dan dat af. Ik moest namelijk echt een auto hebben, de Focus werd immers ingeleverd en de autovakantie stond voor de deur. Ook nu heb ik wensen voor een volgende, maar absoluut geen haast.

@ iedereen met werkdruk, pas een beetje op jezelf en weet dat nee ook een prima antwoord is op momenten ;)
Hier is het qua werk een beetje stilte voor de storm. Ook wel eens lekker :)

@Gerwin, ik heb ook een BMW.. ruilen
Mijn vrouw vindt de 1 niet zo mooi, die heb ik al eens voorgesteld. Dus sorry! ;)

@Rob, congrats met de doop van jullie zoon. Gebeurd dit bij jullie nog veel? Hier in het zuiden des Brabant is dit uitzonderlijk tegenwoordig. Ook wij hebben L. niet laten dopen.
Hier ook erg weinig; een enkele keer nog.

Ben wel benieuwd wat voor ei jij wil gaan leggen Jimmy. Update via FB? smiling smiley
Ik stiekem ook wel ;)

@ iedereen met werkdruk, pas een beetje op jezelf en weet dat nee ook een prima antwoord is op momenten winking smiley
Voor het eerst zo'n 'nee-rondje' gedaan en geeft een boel rust moet ik zeggen. Wel erg onwennig, maar beter voor het moment ;)

Ik ruil alles in mannen, zolang het door jullie bij te betalen bedrag maar passend is
Huh, bijbetalen? :p

Had je hier op het forum gelezen over die 206cc, Gerwin? Prachtig exemplaar, geveld door issues met de dakconstructie :(
Marc, heeft de Astra al nieuwe olie verdiend? :)

@Berry Twijfel nog steeds maar moet het maar gewoon doen. Ik weet dat er risico's aan zitten om te flushen maar niets doen kan ook niet, heb natuurlijk niet zelf gezien maar geloof meteen dat motor ernstig vervuild is, kan ook niet anders als je weet hoe lang er geen onderhoud aan gedaan is, olie en filters zijn minimaal 9 jaar oud en wie weet nog wel veel ouder dan dat. Tussendoor wel 2x een litertje olie erbij gegooid maar dus nooit ververst.

Hier ontvingen ook alle 3 de hotpuppies de doop..
Lijkt het getal van de AW-Opel-forum-dinges…-puppies een hoger gedoopter gemiddelde te hebben dan de rest van het land ;)

@lease opvolger:
De rooie zit op 160K! Ik heb altijd geroepen dat bij 175K de lease ophoudt omdat de leasemaatschappij dat zei, maar nu de baas te beweert dat het aantal km’s onbeperkt is en de lease pas na 5 jaar stopt, dus op 5 januari 2023. Nou ja, dat is een verschil van 3 maanden verwacht ik. Niet erg gezien de levertijden.

Ben inmiddels er uit dat elektrisch leasen niet het walhalla is. Ook de meerprijs voor plug-in hybride telt gewoon door in de bijtelling.
Gevolg is dat ik op zoek ga naar een benzine (met of zonder mild hybrid). Maar ik vind het heel erg om te zeggen, maar Opel komt voor mij te laat met passende motoren in de Astra. 130 pk 1.2 3 cilinder is dan de hoogste keuze, de 180pk plug-in is gewoon 6500 duurder. (Wat €60 pm meer bijtelling is)
Ammehoela, een groot gat met een grote meerprijs. Komt daar niets tussen? (1.5 150pk? )
Als ik dan bij andere merken kijk, zou een Octavia SW 1.5tsi mhev met dsg wel wat zijn.
Jullie ervaring en mening gevraagd!!! :)

Zat opties toch denk ik?
Deze kwam ik in ieder geval tegen.

- Dacia Duster ( koopje )
- BMW 2-serie Gran Tourer
- Ford Mondeo Wagon ( verreweg meeste auto voor je geld denk ik! )
- Mazda 6 SportBreak

Als ik zo even snel kijk zou ik voor de Mondeo gaan denk ik, als die 130 pk van de Astra idd niet voldoende is.

Net geen edit : Hmm. Mondeo is er niet meer nieuw zie ik nu, jammer want dat was heel veel voor weinig geweest. zoiets dus

Kwam bij de configurator van Kia dit groen tegen op de Pro C'eed, toch wel heel erg dik en uniek hoor zo, dit zou mijn keus zijn denk ik! ( 160 pk Automaat dan )

a5fda5ba-8f3b-4078-bb59-0928659c463d

2c2cd70f-c5e0-4786-b7ba-a14dfd0b155c

Zo, die is gaaf in dat groen zeg!
Al vind ik de gewone Ceed wagon ook een prima auto, scheelt toch weer wat pegels.

Barri zei:
Zo, die is gaaf in dat groen zeg!
Al vind ik de gewone Ceed wagon ook een prima auto, scheelt toch weer wat pegels.

Klopt, die is er ook in dit groen zag ik! Als je wat wil besparen kan je idd voor de normale Wagon gaan, die is iets praktischer maar wel iets minder dik wat mij betreft ( de Pro C'eed heeft ook al mega kofferbak zag ik, bijna 600 liter ). Je moet uiteraard met 3 groter wordende hotpuppies wel even checken hoe het zit met hoofdruimte.

Tsja...blijkbaar hebben de mensen tegenwoordig allemaal andere prioriteiten....:) Trouwen doet bijna niemand meer, dopen doet bijna niemand meer, ...

@jimmy: ben ook wel benieuwd naar je verlate paasei..:)

Wij zijn ook niet heel kerkelijk, onze dochter zit bv ook niet op een christelijke school, maar vinden het wel belangrijk om het onze kinderen mee te geven. Dan mogen ze later zelf kijken wat ze ermee gaan doen.

@fer: iets met 150 pk mis ik ook wel in de L. Octavia biedt veel maar je moet erg van de schermen houden en persoonlijk vind ik de grille gewoon heel erg lelijk.
Maar jah..wat dan wel? De spoeling wordt steeds dunner in benzinemodellen met nog de nodige power.
Zat net even te kijken en je kunt bijna alleen nog bij VAG en Kia terecht...

Prijsverschil tussen de normale C'eed en de Pro C"eed is trouwens zo goed als nihil.
De Pro C'eed is er natuurlijk pas vanaf hogere uitrustingsniveau, uitgaande van de 1.5 T-Gdi Automaat in meest luxe GT-PlusLine uitvoering is er zo te zien nog maar een verschil van 500 Euro tussen de 2, op een prijs van rond de 40k helemaal niks dus, dan gaat het puur om of je het iets praktischere van de normale versie echt nodig hebt of niet.

Zie nu trouwens op de configurator van de Astra dat de gratis standaard kleur van de hatchback dat prachtige geelgoud is!
Bij de stationwagen is de standaard gratis kleur rood.
Die gaan we dus vaak in die leuke vrolijke kleurtjes zien, doen ze goed bij Stellantis ( in ieder geval Peugeot en Opel )

Mogguh!

@ Rob: Gefeliciteerd met de doop van de kleine. Bij ons ontvangt L over 4 weken ook het "sacrament van het doopsel".
We hebben thuis nog een discussie. B vindt het wel wat hebben als L haar doopjurkje draagt, ik zelf vind dat wat achterhaald en ben meer voor normale nette babykleding. :}

Maar ik vind het heel erg om te zeggen, maar Opel komt voor mij te laat met passende motoren in de Astra. 130 pk 1.2 3 cilinder is dan de hoogste keuze, de 180pk plug-in is gewoon 6500 duurder. (Wat €60 pm meer bijtelling is)
Uuh ja, dan vergelijk je wel een automaat met een handbak. Zet je een 1.2 automaat tegenover de Hybrid is het gat kleiner.
Ook vreemd, als je hem in de private Lease configureert is de Business Edition veel duurder als de Elegance/GS.

Ik hoor veel positieve berichten over de 1.2T. Ook in de testen kwam hij daarmee goed voor de dag, ik denk dat je er prima mee overweg kunt.
Daarnaast....heb je nu ook niet iets van 120pk in de Astra?
Ik zou de Astra zeker niet afschrijven. Ik was echt onder de indruk van de looks, de rijtesten zijn ronduit lovend......

Zie nu trouwens op de configurator van de Astra dat de gratis standaard kleur van de hatchback dat prachtige geelgoud is!
Bij de stationwagen is de standaard gratis kleur rood.
Eens, erg leuk dat ze dit doen. En de ST staat ook nog eens standaard op lichtmetaal!

Ik hoor veel positieve berichten over de 1.2T. Ook in de testen kwam hij daarmee goed voor de dag, ik denk dat je er prima mee overweg kunt.

feit is wel dat het een 3 cilinder blijft, de ongetwijfeld als 3 cilinder heel goed is en lovende kritiek ontvangt. Maar als je er de 1.5 TFSI naast hangt met 150PK, net wat meer koppel, 1 cilinder meer en 20 PK extra, dan is het qua rijden echt een wereld van verschil. voor 35K heb je een Ocatavia combi met deze motor + DSG bak en prima uitrusting.

Astra Sports Tourer Business Edition 1.2 130PK automaat is al een paar duizend euro duurder. Voor veel mensen zal het minder een punt zijn maar met een beperkt (lease)budget kan ik wel begrijpen als mensen dan liever voor zo'n fijne 4 cilinder gaan als het qua prijs zelfs goedkoper uit valt in vergelijking met de astra.

Dat je met 130PK in het nederlandse verkeer prima bedeeld bent is wel zeker waar. Maar het was mooi geweest als er nog een stapje tussen had gezeten.

Onze kinderen zijn niet gedoopt. voor mijn ouders en zeker mijn vader als trouwe kerkganger wel een dingetje toen maar nu is hij er wel oke mee. Je moet naast het dopen ook verder wel er dingen mee doen anders zullen ze het later nooit oppakken en B komt uit een gezin waar men niet gelovig is. Bovendien zijn er in de kerkgemeenschap hier te veel dingen gebeurd waardoor ik mij liever niet daar aan wil verbinden in welke vorm dan ook. Vind het dopen zelf wel een heel mooi iets, maar ga dat niet doen omdat het hoort of alleen omdat het zo mooi iets is. op dat moment.

Misschien heel gek...een citroen C5 x met 180 pk benzine? Qua prijs echter ook al bijna 50 mille...

ik vind het geen mooie auto, maar ik vind de carrosserie vorm best wel geslaagd. als alternatief voor de traditionele D segment auto's. De insignia word hier de opel broer van. Als je dan over deze carrosserie een huidige opel sausje overheen denkt dan kan het zomaar eens een heel fraaie auto worden (tu)

B Real zei:
Ik ben nog steeds erg blij dat vorig jaar rond deze tijd de 4GC te koop kwam, zoals eerder gezegd vinkte deze het hele wensenlijstje en meer dan dat af. Ik moest namelijk echt een auto hebben, de Focus werd immers ingeleverd en de autovakantie stond voor de deur. Ook nu heb ik wensen voor een volgende, maar absoluut geen haast.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zijn de wensen van een volgende auto dan? Zo'n 4GC wat jij hebt is gewoon bijna perfect en het word lastig om echt iets anders te vinden, tenzij je wensen echt heel anders zijn. maar deze motor, uitrusting, kleur, etc. ga je niet heel snel zo weer vinden.

Ik snoep ook wel eens om mij heen als volgende auto. Ik weet dat mijn auto heel gewild is en amper heb afgeschreven waardoor het verleidelijk is om hem in te ruilen voordat er weer volle bak MRB voor betaald moet worden en hij voorbij d 2 ton gaat (ergens over 1,5 jaar denk ik). Maarja de occasions zijn ook gewoon heel duur

BMW 5-serie touring staat hoog op het lijstje. Liefst als LCI , automaat en lekker complete uitvoering. Zeker dat laatste is wel te vinden maar dan gaan de prijzen door het dak voor een relatief oud exemplaar met redelijke km stand.

Alternatief voor mij is zeker de Opel Insignia B sports tourer. Net als de 5 serie een lekker grote SW alleen is het iets makkelijker lekker uitgeruste exemplaren te vinden. Maar toch schrik ik ook daar van de prijzen.

Als zoiets een keer in de buurt te koop staat maar dan ook nog paar duizend euro goedkoper dan ga ik wel eens kijken. Auto mist een lekker kleurtje en paar fraaie wielen maar verder wel helemaal top. Maar heb verder geen haast.

@ Rob: Gefeliciteerd met de doop van de kleine. Bij ons ontvangt L over 4 weken ook het "sacrament van het doopsel".
We hebben thuis nog een discussie. B vindt het wel wat hebben als L haar doopjurkje draagt, ik zelf vind dat wat achterhaald en ben meer voor normale nette babykleding. grinning smiley

Onze dochter had ook een doopjurkje aan. Onze zoon is pas ouder/later gedoopt ivm corona en was gewoon in een mooi pakje met bretels en vlinderstrik..:)

Onze kleine man is en wordt ook niet gedoopt. Vriendin is wel gedoopt, maar beide zijn we niet gelovig. Ik vind het wel een mooi iets overigens!

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zijn de wensen van een volgende auto dan? Zo'n 4GC wat jij hebt is gewoon bijna perfect en het word lastig om echt iets anders te vinden, tenzij je wensen echt heel anders zijn. maar deze motor, uitrusting, kleur, etc. ga je niet heel snel zo weer vinden.

Ik heb toch wel een zwak voor een 5-serie of A6. Het liefst de station, niet zozeer vanwege de ruimte maar puur omdat ik ze mooier vind. Al zou ik een sedan in de juiste uitvoering ook niet laten staan. Motor is inderdaad prima, al zou een 30i ook best mogen. Als het een BMW wordt dan wel gewoon weer een M-Sport uitvoering met zo ongeveer dezelfde opties als ik nu ook heb. De kleur vind ik geweldig, maar grijs of zwart is ook altijd prima.

Een 5-serie zou dan minimaal modeljaar 2018 moeten zijn, een A6 minimaal modeljaar 2019 en die zijn dan ook gelijk weer erg duur inderdaad. De A6 van eerdere jaren vind ik het qua interieur net niet. De nieuwe 3-serie vind ik als Touring ook erg mooi, maar de juiste versies zijn schaars en erg duur.

Volvo V60 en V90 bekijk ik ook af en toe, maar ik heb daar nog nooit in gereden dus wie weet past dat helemaal niet bij mij.

Outsider, maar waar ik het aanbod wel van in de gaten houd, is een BMW 740E. Is een hybride gecombineerd met hetzelfde motorblok als de mijne. Daardoor qua verbruik en wegenbelasting gunstiger dan de 4GC. Uiteraard ook weer in de juiste uitvoering en vanaf bouwjaar 2016/2017. Lijkt mij magistraal om daarmee naar Zuid Frankrijk te cruisen B)

Andere merken heb ik niet echt op de radar, maar schrijf ik zeker niet af. Ik ben in elk geval wel erg verknocht aan de 4GC, motor in combinatie met de automaat is een pareltje.

Wegligging is top, ondanks dat de auto erg laag is en grote velgen heeft is dit na de **** de meest comfortabele auto die ik heb gehad. De **** had een standaard onderstel en 16"balonbanden, dat deed het ook goed op de snelweg maar in de bochten was het niets natuurlijk. De sportstoelen zijn nog net een tikkie fijner dan de AGR stoelen uit de Astra.

Audio in de Astra was goed, de Focus kwam aardig in de buurt bij de Astra maar het Harman Kardon systeem in de BMW is toch wel echt een paar tandjes beter. Multimedia/navi systeem is het prettigste en snelste tot nu toe.

Ben ik dan voor het leven verpest door het Duitse "premium"? Geen idee, heb in het verleden toch bewezen voor alles open te staan en afgezien van 2x Ford (waarvan de 1e een paar maanden) was elke auto nog van een ander merk.
En ja, ik weet dat Duits "premium" een stuk duurder is, maar dat prijsverschil merk je op veel punten echt wel. Of dat tegen elkaar opweegt? Persoonlijke keuze lijkt mij. Qua gebruikskosten ontloopt het andere merken allemaal niet zo is mijn mening.

Een 5-serie zou dan minimaal modeljaar 2018 moeten zijn, een A6 minimaal modeljaar 2019 en die zijn dan ook gelijk weer erg duur inderdaad. De A6 van eerdere jaren vind ik het qua interieur net niet. De nieuwe 3-serie vind ik als Touring ook erg mooi, maar de juiste versies zijn schaars en erg duur.

Ja bij een 5 serie van na 2018 dan zit je gelijk bij een compleet nieuwe generatie. En al snel naar 35-40 K als je niet te gek doet. Is echt onbetaalbaar voor mij. Voor een 5 serie kijk ik naar het model er voor, maar dan wel van na de facelift (2015-2018). maar zelfs die zijn erg duur. 30K voor een oud model 5 serie uit 2017 met 135.000 op de klok ga ik echt niet betalen. Zal best het waard zijn maar ga niet zoveel geld op een auto stuk slaan.

Maar begrijp helemaal wat je bedoeld hoor, zo'n grote station is niet per se nodig, maar het rijd geweldig en ziet er ook gewoon heel dik uit.
Volvo V60 en V90 bekijk ik ook af en toe, maar ik heb daar nog nooit in gereden dus wie weet past dat helemaal niet bij mij.

vind de modellen wel mooi, en het rijd prima. Maar ben er nu niet gelijk ook erg van onder de indruk (V60) Eigenlijk is alles dik prima, maar dat hebben ook genoeg andere merken die een stuk goedkoper zijn. Het moet dan echt de looks zijn waar je voor gaat (+ vaak wel redelijk goed in de spullen)

Daardoor qua verbruik en wegenbelasting gunstiger dan de 4GC.

nog 1,5 jaar voordeel in MRB, daarna betaal je de volle mep op hoeveel kg? tegen de 2000kg ? *-) >>> Edit 1975 KG >>> 120 euro per maand MRB

En ja, ik weet dat Duits "premium" een stuk duurder is, maar dat prijsverschil merk je op veel punten echt wel. Of dat tegen elkaar opweegt? Persoonlijke keuze lijkt mij. Qua gebruikskosten ontloopt het andere merken allemaal niet zo is mijn mening.

Denk kwalitatief gezien en onderhoud dat het weinig onderdoet voor elkaar. En ik zie zeker met de benz hoeveel aandacht er aan alles in besteed. elk knopje, paneeltje, alles voelt je gewoon dat men er lang over heeft nagedacht om het 'perfect' te laten zijn. Zijn vooral heel veel details die het grote geheel mooier maken. Ben er nog steeds dagelijks van onder de indruk. En na bijna 200.000 km is alleen onder garantie ooit de compressor van de luchtvering defect geraakt. (bekende kwaal) en rammelt er niks en voelt alsnog hij zo uit de fabriek komt. Toch een knappe prestatie wat ook mede door de vorige eigenaar komt natuurlijk.

Maar wel is het zo met occasions dat je voor het zelfde geld een veel jongere niet-premium auto koopt, en je daardoor gewoon minder kans hebt op duurdere uitgaven/onderhoud. Mijn broer heeft de eerste rekening van 1800 euro ook al aan de broek bij zijn 3 serie (geen onderhoud maar was iets defect, geen idee wat). En dat houd mij wel tegen. Ondanks de benz er als nieuw uit ziet er rijd weet je gewoon dat de kans op een dure uitgaven niet ondenkbaar is met hogere km standen

@ Joost, met welk setje had jij jouw velgen in de coating gezet? Carclean heeft een aanbieding, dus ik ben weer even een winkelmandje aan het vullen :)

Auto's zijn duur. Aanbod is er weinig en zeker de mooiere modellen gaan als warme broodjes tegen goed geld. Ik heb er wat dat betreft ook weinig haast mee.

Onderhoud moet je uiteraard geluk mee hebben. Ik ben daar met een jonge auto en weinig km's niet zo bang voor. Al ben ik prijskaartje van de LED matrix koplamp van de Astra ook nog niet vergeten *-)
Bij de BMW heb ik in een jaar tijd 4 banden vervangen, kost ook serieus geld maar is een slijtage deel. Voor de rest geen enkele indicatie dat er iets aan zit te komen. Bij het vervangen van de banden is de monteur samen met mij ook nog even onder de auto doorgelopen. Qua onderstel en remmen ziet het er allemaal nog piekfijn.
Later dit jaar/begin volgend jaar een beurtje volgens schema bij een specialist zal ook niet de wereld kosten.

Voor de rest zien we het wel. Toch een gevalletje "shit happens" als je wel ergens onverwacht tegenaan loopt.

nog 1,5 jaar voordeel in MRB, daarna betaal je de volle mep op hoeveel kg? tegen de 2000kg ? nut smiley >>> Edit 1975 KG >>> 120 euro per maand MRB

Ja, dat is wel een dingetje maar die dingen zijn relatief betaalbaar omdat niemand zit te wachten op zo'n grote auto natuurlijk. Als je echter ziet hoeveel luxe, ruimte en comfort je voor je geld krijgt is het zo'n gekke deal niet. Toch twijfel ik ook echt, maar onderstaande auto blijft door mijn hoofd spoken. Tikkie fout, maar ik heb er inmiddels een zwak voor merk ik.

Overigens staat ook het grote broertje van de 4GC, de 6GC op het lijstje. Vind ik ook een erg geslaagd model, maar het aanbod is ontzettend mager.
740e_kx-316-p-3-900x600.jpg

Ik mis een beetje waarom je nu alweer naar een opvolger aan het kijken bent, Richard. De 4GC die je hebt is al een dikke bak toch en heb je nog maar net? Waarom nu al weer intentie om naar wat anders te kijken?

Dikke bakken die jullie laten zien maar dat gaat ook over hele andere prijsklasses..:) nadeel van dat soort auto's is dat er heel veel fout volk in dat soort autos rondrijdt. Soort compensatiegedrag vind ik het altijd. De een boeit dat niks, ik heb er niks mee.
Zou daarom ook veel liever een neutrale Volvo rijden. Zo'n v60 in het rood staat over 10 jaar hoog op het lijstje..:)

Maar eigenlijk zou ik veel liever een klein licht, scheurbakje willen hebben. Compact, weinig kilo's en lekker wat power. Dat vind ik pas echt leuk autorijden. Bv een Fiesta ST of zo lijkt me heerlijk...maar ja waar laat ik dan alles.

Ik schrik wel van de prijs van de insignia. Wat een forse meerprijs tov een astra. Bijna dezelfde specs als mijn astra qua power, leeftijd en kms. Het gros van de onderdelen is gelijk. Je hebt wat meer ruimte en misschien wat meer optiemogelijkheden. Maar ik vind het gat wel heel groot.

Ooit zie ik zo'n insignia ook nog wel eens zitten maar ik vind ze nog erg duur. En de 1.5 vind ik te magertjes in deze grote auto.

Lekker snuffelen dus Richard :) Mooi budget zo.
Hebben jullie de 107 ook nog? Anders kan je ook de 4serie houden en er iets leuks bij kopen :D

Terug
Bovenaan