Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Barri zei:
Astra F zei:
@ Maxicosi: Niet gepast in de Leaf, ga er vanuit dat het past 8-)
Had een vriend van me met zijn V70. Rijdt ie met z'n net geboren tweeling naar huis, blijken de gordels te kort te zijn en de stoeltjes dus niet vast te kunnen...
Dat is een producteigenschal van Volvo, ex-collega van mij liep daar ook tegen aan, jaren geleden. Schijnt iets met veiligheid te maken hebben zegt Volvo, je moet dan een gordelverlenger kopen.

Klopt, heel irritant. En nog irritanter als je het niet getest hebt :)
Hij heeft een nieuwere generatie V70 gekocht (tweede generatie), daarbij komt dat probleem niet voor. Zijn vader rijdt nu in zijn V70.

Ik zou een Cascada ook als 2e auto doen... Dt is helemaal prima en maak je er vele meer gebruik van dan wanneer het een 3e auo is.

Als je dan nog iets van de zaak rijdt kan je die ook bijtellingsvrij houden.

Zo'n cascada hoeft idd geen strepentrekker te zijn. Maar lekker soepel en lekker rijden vind ik idd een groot nadeel van de Astra J / cascada. Ook als je rustig rijd voelt het allemaal moeizaam en log. Misschien als automaat dat het wat verbloemd. Mocht hier ooit een cascada komen, dan wel de 200PK versie en eventueel chippen grinning smiley niet om zoveel sneller te zijn maar wel mooi oppakken.
Juist in de testen komt de Cascada met 1.6T erg goed uit de verf als cruiser. Schijnt een heel koppelrijk blok te zijn, en lui te rijden. Met de automaat maak je het leven dan nog een slag aangenamer.

Met de insignia A met 1.6T vond ik het ook een groot nadeel, onderin gebeurd er niks.
Ik meen dat de 1.6 SIDI een ander blok is als de oude 1.6T uit de Insignia A.

@Ruud, maar waarom niet een cascada als 2e auto? Daar zijn ze juist helemaal voor gemaakt, als dagelijkse auto. Kun je de kosten van de 2e auto wegstrepen. Ook in een cascada kun je prima je kind in kwijt, booschappen mee doen, etc. Nee niet zo handig als een astra station, maar dat is een polo of andere kleine auto ook niet. + dat je hem dan ook snel even open kunt rijden.
Haha neej, dat ga ik B niet aandoen. Ik denk dat de meesten wel zullen onderschrijven dat met een kleine een 5-deurs wel erg makkelijk is.
B en ik hebben beiden een zwakke rug, dus moet er nie aan denken dat we ons telkens achter de stoel moeten manoeuvreren om de kleine in de zitting te zetten.

Neej, als de kleine er niet was geweest en we nog minstens enkele jaren met de cabrio op vakantie zouden gaan had ik doorgepakt en hem gekocht, dan evt ook als 2e auto idd.
Hebben nu gewoon teveel onzekerheden. Komt er voor mij weer een lease-auto, wat voor één nemen we dan (lage bijteller, of meer bijtelling en gebruiksgemakt).... en we hopen dit jaar ook vorderingen te hebben in de woningmarkt.

Het is alleen zo lullig als zich net de op t oog bijna helemaal perfecte droomauto aandient.
Maar scheelt, die blijven nog wel ff :}

Haha neej, dat ga ik B niet aandoen. Ik denk dat de meesten wel zullen onderschrijven dat met een kleine een 5-deurs wel erg makkelijk is.
B en ik hebben beiden een zwakke rug, dus moet er nie aan denken dat we ons telkens achter de stoel moeten manoeuvreren om de kleine in de zitting te zetten.

Nee..ik zou het je ook niet aanraden...lijkt me echt een vreselijke uitdaging om een baby in zo'n driedeurs cabrio te wurmen. Laag dak, lange deuren....
en waar wil je de kinderwagen met buggybak laten?

36191770125-1.jpg

:}

Onderstel past daar prima van onze kinderwagen in de cascada. De bak moet dan wel ergens voorin. Dat zal met een Polo niets anders zijn.

Toen de kinderen klein waren had B liever juist een 3 deurs auto. De twingo van haar was makkelijker om een baby in te zetten dan de up. Je kunt er veel meer recht voor komen. En de bijrijdersstoel schoof zo ver naar voren dat B er gewoon voor kon staan als het regent :} En soms deden we de maxi-cosi ook wel voorin (airbag uit) en was het al helemaal geen issue.

Nu zijn ze wat ouder en maakt het weinig uit. de jongste moet ik wel nog net tillen, maar oudste kimt er zelf in en doet zelf de gordels om. 3 of 5 deurs.

En ja, als we met de wandelwagen weg gingen in de auto was het vaak met dagjes uit, weekendjes weg of iets. In ieder geval altijd met zijn allen en pakken wij toch de grotere auto. Kwam maar zeer zelden voor dat we de kinderwagen in de 2e auto (Up) wurmden . Ook dat was overigens nog prima te doen. maar iets meer werk. Maar kwam in de praktijk eigenlijk bijna niet voor als je ook een groter je auto bij de deur hebt. ga je niet lang weg dan zet je de maxicosi op het onderstel. Kan ook prima in de cascada.

Ik heb overigens ook een zeer zwakke rug, de jongste er in tillen is echt niet goed, ook niet bij een 5 deurs omdat je nog meer moet draaien en met 14 kilo het als een beste kerel is.

Maar zeker als je dan dagelijks in een mooie auto kunt rijden, geen dubbele kosten hebt van een auto, geen stallingskosten. Zou ik die enkele keer dat het minder praktisch is daar wel mee kunnen leven. Met een polo is het ook gewoon niet heel handig om daar een complete wandelwagen in te krijgen en zal de bak ergens op de voorstoel moeten komen. Als het dan ook nog zomaar 200 / 300 in de maand scheelt. .. ;)

Toen de kinderen klein waren had B liever juist een 3 deurs auto. De twingo van haar was makkelijker om een baby in te zetten dan de up. Je kunt er veel meer recht voor komen.

Dat snap ik dus niet. Enige wat je met een baby moet doen is de maxi cosi in de base te klikken en thats it. Inpakken en in de max cosi zetten doe je binnen al. Niet in de auto.
Dan is een vijfdeurs echt veel makkelijker. Deurtje open en klik in de base. En ik begreep dat Ruud ook zo'n base heeft.

En we zitten met onze jongste dreumes van ruim 1 jaar nu in de groep 1 stoel en die van ons is draaibaar en dan is een vijfdeurs ook veel makkelijker. Deurtje open en je zet hem er zo in.
Nee wij hebben de Corsa 3-deurs bewust ingeruild voor een vijfdeurs en dat was een gouden greep.

Tuurlijk kan het met een driedeurs maar een vijfdeurs is veel handiger.

Wij hadden in de twingo en up geen base. Dus misschien dat het daar aan lag. Heb dat eigenlijk nooit als een probleem gezien. Hoogstens de grote joekel deuren bij de supermarkt als de je de maxicosi er in wilde zetten en iemand strak er naast had geparkeerd als je dan toch een nadeel moet noemen. Als we de Up niet hadden reed B waarschijnlijk nu nog in de twingo. :)

Natuurlijk zet je je kind in huis al in de maxi cosi. Maar in de gordels zetten is met een 3-deurs (zonder base dan) net zo makkelijk, al dan niet makkelijker omdat je er meer voor zit. Met de Up was dat echt geklooi soms.

En met even naar opvang of op bezoek zetten we ze ook vaak gewoon op de voorstoel. Als ze even alleen naar tuincentrum ging of iets met baby werd maxicosi gewoon op het onderstel gezet. Die ingeklapt prima achterin paste.
En als we met meer weg gingen en/of wandelwagen mee ging was het vrijwel altijd de laguna of de benz. Kan mij uberhaupt niet herinneren dat we de complete wandelwagen met bak in de twingo of up hebben propt.

Ik vond de Aygo 3 deurs ook ideaal, maar we hadden geen base inderdaad, dan kan je makkelijk bij die gordel. Al blijft dat altijd wat wurmen.
Maar Maxi Cosi zijn ze zo weer uit, gelukkig. gewone autostoelen is wel wat langer inderdaad.

met zo een base heb je wel wat extra ruitme nodig ja, dat wist ik niet.

Ik heb overigens ook een zeer zwakke rug, de jongste er in tillen is echt niet goed, ook niet bij een 5 deurs omdat je nog meer moet draaien en met 14 kilo het als een beste kerel is.

Enige wat je met een baby moet doen is de maxi cosi in de base te klikken en thats it. Inpakken en in de max cosi zetten doe je binnen al. Niet in de auto.
Dan is een vijfdeurs echt veel makkelijker. Deurtje open en klik in de base. En ik begreep dat Ruud ook zo'n base heeft.
Jeps. We hebben zelfs de 360, waarmee je de maxi-cosi gewoon recht voor je in de base kunt drukken en hem dan een kwart slag draaien. Ook de kinderstoel die in mijn auto komt, zit vast op de base maar is wel draaibaar. Dus stoeltje naar je toe draaien, recht voorover bukken en kleine erin, en dan kwartslag draaien.
Het verkooppraatje van de verkoopster was in ieder geval overtuigend.

Mogguh!

Nou, nog even 2 weken spannend en dan kunnen we hopelijk definitief zeggen dat ons huis is verkocht :)
Zat een bod bij met goede voorwaarden en een leuke motivatie, dus die hebben we gekozen: en dat was niet de hoogste bieder in ons geval.

@ Kinderen: succes :T wie weet herken ik de 'problemen' ook ooit nog eens ;)

@ Hotfamilie: sterkte en beterschap! Hopelijk valt het mee qua ziekte.

Fijn als dat straks formeel is afgesloten Gerwin! En wat gaat dat snel he...
Hoeveel biedingen hadden jullie?

Als M kan hebben wij volgende week een bezichtiging...

En ja hoor, vrije dag nummer 4 kan ik al weer opnemen vrijdag. kinderopvang zit dicht, althans de groep. ivm corona / quarantaine en de geldende protocollen krijgen ze niet genoeg leidsters meer voor de groep , beide zitten in quarantaine en 2x vervanging krijgen ze niet geregeld en dus word vrijdag de hele groep naar huis gestuurd :( B heeft ook al vrij genomen vorige week dus nu ik maar weer. Zit echt vol afspraken en andere deadlines maar helaas. Uurtje kan ik nog iets door laten gaan, plant ze wel voor de TV en de rest van mijn afspraken maar weer doorschuiven.

Is toch echt niet meer te doen zo. als het gemiddelde zo door gaat ben ik eind van het jaar 48 dagen lichter. Of zoals de statistieken nu zijn, dan kom ik op -42 dagen zonder ook maar 1 dag echt vakantie te hebben opgenomen *-) en dat terwijl ik vrijdag juist een afspraak had staan over hoe om te gaan met dat ik vrijwel geen vakantie heb gehad en al vorig jaar al met -18 dagen heb af gesloten. Maar die afspraak zal ik ook wel weer doorschuiven

bizar *-)

Jah balen man...en dan hebben jullie het zelf nog niet eens gehad. Dat komt misschien ook nog wel..dan moet je bijna week thuis zitten als je pech hebt..

Hier zitten we ook alweer de hele week te pruttelen met snotterige kinderen en zelf ook snotterig en dergelijke maar allemaal negatief...

Maar in de klas van onze dochter waren er gisteren zes niet ivm positieve uitslag en één werd ter plekke opgehaald omdat pa positief getest was die ochtend...het is echt wachten totdat wij aan de buurt zijn. Maar we laten er niks om..de vriendjes en vriendinnetjes van onze dochter komen gewoon spelen en andersom...alleen testen we geregeld ivm het werk van mijn vrouw.

Twee weken terug was mijn dochter ook thuis wegens tekort aan begeleiders, ook allemaal in quarantaine. Afgelopen week kon ze er wel weer heen. Mijn zoon is afgelopen jaar nog niet thuis geweest wegens Corona. Maar goed, zal vast nog wel gebeuren. Ik heb het geluk dat ik zo'n beetje alles vanuit huis kan doen en de regel is ook dat kantoorpersoneel zoveel mogelijk thuis werkt.

We zijn zelf afgelopen week ook goed verkouden geweest, maar niet één keer positief getest.

Afgelopen weekend de Insignia mooi aan een duurtest onderworpen: Weekendje Disneyland. De auto was precies op tijd klaar anders hadden we met de Mini gemoeten. De Insignia blijft toch een erg fijne reisauto. Veel ruimte op de achterbank, fijne voorstoelen en prettig comfortabel. Ruim 700 km in 7 uur, geen enkel probleem. De koppeling gaf gelukkig ook geen problemen meer, behalve dat die duidelijk zwaardere gaat. Maar goed, als die daardoor langer heel blijft vind ik het prima.

Het was best druk nog. Natuurlijk duidelijk minder mensen dan wat zou passen, maar nog steeds best veel. Wachttijden voor sommige attracties ging toch richting half uur. Toegang was alleen met 2G. Daar waar in Nederland daar moeilijk over gedaan wordt, is het in het buitenland blijkbaar geen probleem en kan er veel.

Die zwaardere koppeling herken ik ook bij onze C3. Na het vervangen van de hulpkopprlingscilinder koppelt die ook duidelijk zwaarder.

Wat een plaatje in die mooie blauwe kleur!

Astra L ST

Jazeker, alle onderdelen hadden ze bewaard. Om eerlijk te zijn vond ik mee vallen hoe het er allemaal uit zag. De koppeling was nog lang niet tot de popnagels door, de groeven zaten er ook nog gewoon in. Drukgroep was ook niet raars aan te zien, geen gebroken veren of verkleurd oppervlak. Vliegwiel ook niet, hoewel die wel een eindje vrij te draaien was. Alleen de koppeling cilinder heb ik niet gezien.
De werkplaatschef gaf schoorvoetend toe dat hij wel eens erger gezien had. Maar goed, slippen deed die zeker en steeds erger.

Heb het met mijn Punto toen ook gehad. Maarja, bij jouw Insignia zag ie er misschien niet heel slecht uit, maar wel slecht voor z'n kilometerstand toch :)

Mogguh

Wat een plaatje in die mooie blauwe kleur!
Haha, ik heb dat filmpje gisteren samen met de vrouw bekeken. Vond het wel erg veel over design gaan, klein deel van filmpje gaat over praktische zaken zoals laadruimte. Interieur komt (op design na) nauwelijks terug. Ik vind het wel een strakke auto om te zien, maar ben wel benieuwd naar het interieur. Ik vind de opstelling/indeling van het dash erg veel op de E-Kadett lijken, wat ik geen compliment vind.

B zei meteen "hebben ze ook gewone kleuren?" Uuh, op zwart en wit na niet :} En zwart wil je niet, gezien Vizor er dan niet uit komt.
Ik ben stiekem wel fan van het geel :}

Het is een vervelende situatie Joost. Kan me indenken dat je na 2 jaar in dezelfde situatie erg wel wat "stress" door ervaart.
Maar het laat ook wel zien hoe afhankelijk veel gezinnen van de opvang zijn, omdat man & vrouw beiden veel werken. Als je dan geen beroep kunt doen op opa/oma dan ben je wel erg afhankelijk van één partij.

@ EVV: Fijn dat je er dan nu weer van hebt kunnen genieten! Dat verzacht de financiële pijn nog iets....

Schoonzus & Zwager, beiden net goed en wel afgestudeerd en nog mooi genieten van het "studentenleven" vertelde gisteren dat ze ff bij een huis gingen kijken als geïnteresseerde. Vraagprijs huis...... 7 ton:O En ik maar denken dat jongeren met de huidige prijzen geen kans meer hebben op de huizenmarkt.

Haha, ik heb dat filmpje gisteren samen met de vrouw bekeken. Vond het wel erg veel over design gaan, klein deel van filmpje gaat over praktische zaken zoals laadruimte. Interieur komt (op design na) nauwelijks terug. Ik vind het wel een strakke auto om te zien, maar ben wel benieuwd naar het interieur. Ik vind de opstelling/indeling van het dash erg veel op de E-Kadett lijken, wat ik geen compliment vind.

De insteek van het filmpje was dan ook het design van de auto toelichten en andere bijzonder feitjes. Maar verwacht binnenkort ook wel wat meer rationele filmpjes met wat feitjes van autoweek / anwb.

Ik vind de kleur zoals hij daar staat ook wel mooi. (tu) Bij gebrek aan andere keuze zou dit mijn kleur zijn. Maar hij ziet er ook gewoon goed uit door het zwarte dak, ik vind het echt een toevoeging aan het design. Weet niet wat de meerprijs is, maar zou die niet snel schrappen als ik de keuze had. Model vind ik ook goed te pruimen zo. En ja het interieur vind ik misschien wel het minste. Nu vind ik de digitalisering sowieso wat overdreven bij vriwel alle auto's maar er zijn ook wel merken die het best aardig verpakt hebben. Dat is hier zeker niet het geval.

Het is een vervelende situatie Joost. Kan me indenken dat je na 2 jaar in dezelfde situatie erg wel wat "stress" door ervaart.
Maar het laat ook wel zien hoe afhankelijk veel gezinnen van de opvang zijn, omdat man & vrouw beiden veel werken. Als je dan geen beroep kunt doen op opa/oma dan ben je wel erg afhankelijk van één partij.

We werken relatief weinig (24 en 34 uur) juist vanwege de kinderen. Maar zijn 2 dagen echt afhankelijk van de opvang. Vind het ook gewoon heel vervelend om weer bij mijn baas aan te kloppen dat ik weer meer vrije dagen nodig heb. En dat komt ook vast wel goed, maar dan neem je niet snel een dagje vrij voor jezelf of om wat leuks te doen als je al genoeg dagen cadeau hebt gekregen.

Schoonzus & Zwager, beiden net goed en wel afgestudeerd en nog mooi genieten van het "studentenleven" vertelde gisteren dat ze ff bij een huis gingen kijken als geïnteresseerde. Vraagprijs huis...... 7 toneye popping smiley En ik maar denken dat jongeren met de huidige prijzen geen kans meer hebben op de huizenmarkt.

Dan hebben ze ook wel een kadootje van iemand anders mee gekregen. zelfs als je als starter een belachelijk goede baan hebt kun je niet zomaar even 7 ton lenen.

Dit geeft een aardige inducator ,

stel dat je beide 30 bent en beide een gezamenlijk als starter een bruto jaarinkomen hebt van 120.000 per jaar, (10.000 per maand (!) ) dan kun je nog steeds niet een huis van 7 ton kopen, nog los van k.k. of andere kosten.

Voor veel starters is het vaak bij 250.000 tot 300.000 echt wel klaar met een mits je beide al een prima startersinkomen hebt. Alleen of met zn tweeën en je zit nog een beetje aan het begin, ook qua salaris is een huis kopen geen optie tegenwoordig zonder financiële steun.

Mogguh!

Ik zit met een klein dilemma: mijn ouders zijn van plan om een andere auto te kopen (de laatst geshowde rode Captur) en nu willen ze beide auto's erop inruilen omdat ze geen 2 auto's nodig hebben.
1 ervan is een Kia Picanto uit '06 met 80.000km op de teller. Airco werkt niet (oorzaak nog niet bekend) verder in prima staat van onderhoud.
We hebben het er wel eens over gehad om de 206 een keer weg te doen voor een kleinere auto: net wat praktischer.

Dus nu hebben we de kans om de Picanto over te nemen, maar dan moeten we de 206 op een alternatieve manier verkopen en dat vind ik dan weer een gedoetje.

Als ik nu ga zoeken op autotrack naar een klein autootje met airco en een lage km-stand, kom ik al gauw bij auto's terecht van 3-5 mille. Dus dan is het overnemen van de Picanto voor 1, erg interessant. Maar het gedoe er bij...
Flinke twijfels en vandaag moeten we beslissen want morgen wordt de knoop doorgehakt.

Hoeveel biedingen hadden jullie?
7 in totaal, dus een mooie keuze :)

Als M kan hebben wij volgende week een bezichtiging...
Spannend, ben benieuwd!

@ Joost: Pff, het zit wat dat betreft ook niet echt mee he? Wat een ellende... ik heb het nog niet zo erg gehoord als dat jullie er last van hebben. Komt denk ik ook omdat de meeste mensen die ik ken gewoon thuis kunnen/mogen werken in dat soort situaties. Ligt bij jullie net iets anders natuurlijk.

@ Astra L: ik vind in 'm in stationwagen een beetje raar ogen. Misschien door de kleine velgjes of de massieve achterkant... ik weet het niet.

Afgelopen weekend de Insignia mooi aan een duurtest onderworpen: Weekendje Disneyland.
Leuk! Ik zou er ook graag nog eens weer naar toe gaan. Niet eens persé voor de attracties, gewoon het hele sfeertje: heerlijk.

Schoonzus & Zwager, beiden net goed en wel afgestudeerd en nog mooi genieten van het "studentenleven" vertelde gisteren dat ze ff bij een huis gingen kijken als geïnteresseerde. Vraagprijs huis...... 7 ton
Allemachies... waar doen ze het van! Nog ergens een geheime spaarpot oid... geluk gehad met crypto? Handeltje in poedersuiker? :p

Zo'n picanto heb ik ook vaak gereden. Het is nog niet de enorme sprong die ze maakten met de 2e generatie picanto maar technisch gezien is het een heel goed autootje. kan mij niet herinneren dat die dingen terug kwamen met problemen. Airco die niet werk zal waarschijnlijk wel condensor zijn waar steentje in is gekomen of iets. Kan zomaar vrij prijzig zijn. (400-800 euro)
Als je een goede deal kunt maken is dat niet verkeerd natuurlijk. Maar is zo'n picanto dan zoveel goedkoper in de maand dan een 206? volgens mij is het allemaal beetje tientjeswerk. En jah dat verkopen vind ik een 'gedoe', maar vaak als je niet het onderste uit de kan wil halen en gewoon met een nette prijs te koop zetten (zoals wij met de twingo hadden) komt er snel iemand langs die hem zonder gezeur zo mee wil nemen.
@ Joost: Pff, het zit wat dat betreft ook niet echt mee he? Wat een ellende... ik heb het nog niet zo erg gehoord als dat jullie er last van hebben. Komt denk ik ook omdat de meeste mensen die ik ken gewoon thuis kunnen/mogen werken in dat soort situaties. Ligt bij jullie net iets anders natuurlijk.

Ik kan prima thuis werken, maar niet met een kind van 4 en 2. *-) Bovendien moeten we de oudste beetje extra in de gaten houden en ook monitoren. en vragenlijsten bijhouden. Die gaat een traject in omdat hij bijzonder gedrag vertoont. In die zin dat hij o.a. ver voor loopt tov leeftijdsgenoten. Waar anderen bezig zijn met vormen en kleuren zit hij al boekjes te lezen en klok te kijken in groep 1. Dat klinkt leuk, maar is het niet. ook voor hem niet., Zijn hoofd loopt daardoor helemaal over. sociaal gaat het gelukkig (nog) wel goed maar hij is mega druk en wild, ook in zijn hoofd en overprikkeld (of onder prikkelt) Elke nacht ligt hij uren wakker en woede aanvallen. Was al wel blij dat met de huisbezoeken de conclusie kwam dat het aan ons lag :} veel rust, structuur is hier al. Maar wel zien hoe we hem (en ons) kunnen helpen. Ben wel blij dat we niet te veel werken of de kinderen moeten droppen bij anderen. De jongste gaat ook die kant op, maar die is nog te jong voor diagnose.

Dus ook voor die onderzoeken / gesprekken moeten we veel vrij nemen. ALs ik iets heb onderschat aan ouderschap is het wel de enorme mate van flexibiliteit die je moet hebben :}

Hier komt het blauwe kleurtje van de astra ook mooi uit, maar ook hier wel een dikke uitvoering

En ben ook wel benieuwd naar de country tourer, ik hou wel van wat hoge SW's (ipv crossovers)

Opel-Astra-Country-Tourer-2022-the-break-from-the-Blitz.jpg

Als je een goede deal kunt maken is dat niet verkeerd natuurlijk. Maar is zo'n picanto dan zoveel goedkoper in de maand dan een 206?
Ik kan 'm van ze overnemen voor 1000 euro, dus dat is een prima prijs. (inruilwaarde die ze van de garage hadden gekregen)
Gaat mij niet persé om goedkoper, maar meer wat makkelijker: is wat kleiner, handzamer, kleinere deuren.
En de combinatie van de grote deuren + sportstoelen en wat lagere zit bij de 206, zorgt er voor dat het soms nog wel eens wat rottig in- en uitstappen is.

1115 kg tegen 829 kg, dus een verschil van ongeveer 65 euro per kwartaal aan wegenbelasting; scheelt weinig inderdaad.

Maar ja, dat zelf verkopen he? Gedoe.. ik hoef niet de hoofdprijs voor de 206 want hij is in goed gebruikte conditie, maar het is een leuke uitvoering met airco en stoelverwarming en 130.000 op de teller dus weggeven hoeft ook weer niet.

Maar wel zien hoe we hem (en ons) kunnen helpen.
Och ja, dat is ook zo! Dat maakt het nog eens extra intensief... sorry, daar had ik helemaal niet aan gedacht.

206 is zo'n RC line toch? Met die kuipstoelen? Velgen zitten er niet bij dacht ik. Geef maar aan mij, poets ik 'm even op en heb ik een leuke cabrio voor de zomer :)
Serieus: ben wel benieuwd, wellicht vind ik het wel wat! Wat zijn de minpunten?

Ik ben niet jaloers op dat ouderschap als ik het hier zo lees :D

Pfoeh dat klinkt pittig..Joost...ik wil niet zeggen dat jouw kinderen het hebben maar ik heb een collega met twee hoogbegaafde kinderen..dat is echt pittig. Geen aansluiting bij de klas, continu lesstof die te makkelijk is en daardoor geen uitdaging...continu met school en instanties in overleg, enz..
Je kunt het beste maar gemiddelde kinderen hebben. Maar jah..dat heb je niet voor het uitkiezen.
Maar dit laat wel goed zien hoe het met kinderen is. Als je kinderen gezond en doorsnee zijn dan is het als ouders prima te handelen. Maar als ze wat hebben dan wordt het al een stuk pittiger. Wij zitten bijvoorbeeld continu met zieke kinderen. En dan ben ik blij dat we allebei minder werken en redelijk veel thuis zijn. Dat onderschatten veel ouders.

Vannacht heb ik flinke buikgriep gekregen en ook de rest van het gezin verschijnselen dus iedereen maar weer ziek gemeld en thuis.

@gerwin: tsja..de picanto is wat rationeler als de 206. Als je de 206 eenmaal gewend bent, zou ik het dakje in de zomer wel erg missen.

Zo kwamen mijn ouders opeens met het idee om hun Countryman in te ruilen op een private lease Mini Electric. Waren al in vergevorderd stadium. Qua kosten (inclusief subsidie) ontlopen de twee elkaar niet zoveel. Maar ze zijn wel eind 60 en wil je dan nog 5 jaar vast zitten aan een TL terwijl ze ook nog dikke X1 op de oprit hebben en eigenlijk ook genoeg is. Ik was best kritisch en vanmorgen gaven ze aan het toch niet te doen.

Serieus: ben wel benieuwd, wellicht vind ik het wel wat! Wat zijn de minpunten?
Ik heb je even een PB gestuurd ;)

Ik ben niet jaloers op dat ouderschap als ik het hier zo lees
Nope, ik ook absoluut niet ;)

Vannacht heb ik flinke buikgriep gekregen en ook de rest van het gezin verschijnselen dus iedereen maar weer ziek gemeld en thuis.
Pfoah, beterschap maar weer... balen zeg!

@gerwin: tsja..de picanto is wat rationeler als de 206. Als je de 206 eenmaal gewend bent, zou ik het dakje in de zomer wel erg missen.
Zou zomaar kunnen hoor! Maar een cabrio kunnen we altijd nog weer eens kopen mocht de drang er weer zijn. Nu merken we toch dat we al gauw de V40 pakken omdat die net even wat praktischer is qua instap. (af en toe lijken we net van die pensionado's met onze rugklachten... )
We hebben in elk geval alweer 4 jaar genoten van ons 206je!

@PB (tu)

@Rob: altijd goed om zulke impulsieve acties te challengen. Al had jij natuurlijk als EV hater ook een verborgen agenda ;) :D

Oh nee...een EV had mijn moeder op zich wel perfect gepast. Rijdt maar kleine stukjes en het is de tweede auto. Maar het ging mij in dit geval meer om het feit om je op oudere leeftijd aan een PL vast te leggen om EV te kunnen rijden terwijl ze hartstikke mooie auto's hebben. Dan kunnen susidies en maandbedragen wel aantrekkelijk lijken maar dan zit je er wel voor jaren aan vast.

Mijn ouders gooien de tweede auto eruit: pensioen, dus geen 2 auto's meer nodig. Mijn vader wil over een paar jaar elektrisch gaan rijden; met die beperkte hoeveelheid kilometers die ze maken op jaarbasis, begrijp ik dat wel. Hij wacht alleen tot de huidige generatie elektrische auto's wat meer betaalbaar worden.

Zover zijn mijn ouders nog niet. Ze zijn beide beste regelmatig onafhankelijk van elkaar op pad en wonen redelijk buitenaf. Mijn moeder wil daarom de auto nog niet weg doen want dan verliest ze een stuk mobiliteit.

Phoe zeg,

@ Joost dat is best heftig. Logisch dat thuis werken dan niet gaat, maar wat vervelend voor jullie zoon, het lijkt me erg moeilijk om zo "vast' te lopen als ik het zo hoor.
@Rob, beterschap! Hoplijk snel weer beter!.

Even afkloppen hier, maar dan zijn de zaken waar wij tegen aan lopen echt peanuts. L. moet een beugel omdat er te weinig ruimte is voor haar voortand, ze is pas 8. (nou ja, officieel pas morgen) maar ze vindt het helemaal cool dat ze de eerste met een beugel is. Ik maak me er dan druk om, maarja, dat hoort bij het ouderschap.

Ik weet wel dat niemand je voorbereidt op hoe het is, ik denk dat alle "moderne" ouders dit wel herkennen.

Ik werk fulltime (40 uur), maar ben vaak erg flexibel, gelukkig heb ik die mogelijkheid ook.
K werkt 2 hele dagen niet maar is op haar werkdagen niet flexibel, want werkzaam in het onderwijs. de vakanties zijn daarentegen altijs wel lekker. het salaris daarentegen (td).

Gisteren hadden we het kinderfeestje van L. Helaas 3 afmeldingen door Corona, maar met 8 kids toch de binnenspeeltuin onveilig gemaakt.
Je zag gewoon dat die kids het gemist hadden. om 17.45 waren ze echt allemaal doodop :)

Mogguh,

@ Joost: Pfieuw, dat is inderdaad een pittige opgave. Kan me dit wetende ook wel voorstellen dat de belasting daarmee voor jullie beiden nog hoger ligt. Dan zijn die dagen/momenten vakantie wellicht nog meer gewenst, om ook ff zelf een rustmoment te hebben. (Al heb je de kinderen er altijd bij, je hebt dan een dag wat minder verplichtingen).

Zolang het kan, zou ik mooi genieten van de 206cc. Er komen wellicht nog tijden dat zo'n cabrio minder praktisch is en je voor iets anders kiest.

@ Rob: Beterschap :(

Ben zelf nu met de werkgever in gesprek om buiten de seizoenspiek (juni t/m feb) de vrijdag vrij te nemen. Zou dan ook naar vier dagen per week werken gaan.
Bij 4*9uur = 36 uur mis ik 2 uur in de week. Die werk ik er in praktijk makkelijk bij.
Ik zou er wel aan moeten wennen, zo'n extra dag vrij. Zou heel onwerkelijk voelen (ik weet niet anders dan dat je minimaal vijf dagen per week werkt).

Avond!
Vanochtend bij VD Valk een lang overleg met de OR gehad. Leuke sessie en wat heerlijk om weer zo bij elkaar te zijn. De middag op kantoor geweest, ook weer heerlijk om collega's te zien! Laatste keer was een dagje eind december, en daarvoor was half november. Heb het wel gemist!
Vanochtend allemaal een zelftest gedaan, daar zorgt de werkgever bij als je een fysiek overleg hebt met meer dan twee personen (en daar dan ook toestemming voor hebt gekregen).

Je kunt het beste maar gemiddelde kinderen hebben. Maar jah..dat heb je niet voor het uitkiezen.
absoluut! Maar ben wel blij dat hij gewoon in de klas prima mee komt en sociaal prima gaat. Maar waarschijnlijk kost het hem veel moeite om in de pas te lopen waardoor hij raar gedrag heeft soms. Ondanks ze hem al lastigere opdrachtjes geven en smart-games.

ze kijken ook naar prikkelverwerking en dat begint 's ochtends. Gisteren hadden we iemand bij ons thuis die hem observeert tijdens het ochtend ritueel en hoe zijn gedrag is. Maarja, om 5.00 uur zijn ze beide 'aan'. Dus ze stond om 5.15 bij ons al op de stoep *-)

Ik zou er wel aan moeten wennen, zo'n extra dag vrij. Zou heel onwerkelijk voelen (ik weet niet anders dan dat je minimaal vijf dagen per week werkt).

Dat is de eerste 2 weken zo, daarna weet je niet beter. en zeker als het kindje wat ouder is dan vult de dag zich zo :} In begin slapen ze ook nog veel en heb je ook nog wel lekker wat tijd voor jezelf tussendoor. Ik liet mij wel eens verleiden om toch de laptop open te klappen. Dat heb ik mijzelf ook snel afgeleerd en later kan dat ook niet meer.
Laatste keer was een dagje eind december, en daarvoor was half november. Heb het wel gemist!

Bizar :O Ik ga elke week wel een dag naar kantoor. Ook omdat het moet om onze producten te zien, maar ook omdat de dynamiek en sparren met collega's op kantoor tot heel andere en betere resultaten leid. En zolang er voldoende afstand gehouden word, wat prima bij ons kan, zie ik het probleem niet. zou er niet aan moeten denken om zo sporadisch nog naar kantoor te moeten en collega's in real life te mogen zien.

In april moet ik een kleine hoogwerker op een aanhanger ophalen. 1 km van mijn huis bij een verhuurbedrijf hier in ons dorp. Dat weegt zo'n 1800 kg.

Dilemma; meriva van mijn ouders die volgens mij maar 1400 kg mag trekken (en ondanks 1 km binnen bebouwde kom is 120pk te doen maar wel erg weinig), Of mijn auto die technisch gezien dat prima kan en voldoende vermogen, maar op papier 0 kg mag trekken door de bijtelling. Heb zo niemand met een sterke auto én voldoende trekvermogen / trekhaak.

Laten bezorgen kan ook maar kost 100 euro ex BTW 8-)

Dan zou ik de Benz pakken.
Heb ook al een Ampera, een Ct200 en een Cmax PHEV met een tandemasser zien rijden. Bij jouw auto valt het nog minder op.

@kantoor: advies is nog steeds om thuis te werken, maar I kdenk dat ik wel weer ff wat dagen naar kantoor ga idd. Totaal andere dynamiek en dat is lekker. Toch leuk in een bedrijf van ruim 500 man dat je zoveel mensen kent, en ook roepen : he Berry! Lang niet gezien man! En dat ook de receptioniste zegt: zo jou heb ik hier lang niet gezien.

@kinderen: naast het feit dat er bij zwangerschap complicaties kunnen ontstaan zou zeker M het niet kunnen hebben als een kind niet 100% is. Omdat je dan echt je hele leven ervoor moet omgooien in een slecht geval. Dat is een risico. Klinkt wat hautain maar zo zitten we er wel in.

Vervelende van zo'n dilemma is dat het technisch best kan, zelfs met de Minerva, de pakkans klein is, net als de boete. Maar als het mis gaat en je een ongeluk hebt (hoeft niet eens jou schuld te zijn), de verzekering best moeilijk kan gaan doen.

Ik heb vaak het dilemma gehad dat de vorige Insignia best een aanhanger met een maximaal gewicht van 1600kg mocht trekken en dat ook prima kon, maar dat dat ver over het maximale gewicht van mijn B rijbewijs heen ging. Ik heb dat wel gedaan maar ben daar uiteindelijk wel mee gestopt omdat ik het risico te groot vond worden.

Dan zou ik de Benz pakken.
Heb ook al een Ampera, een Ct200 en een Cmax PHEV met een tandemasser zien rijden. Bij jouw auto valt het nog minder op.

Ja ik neig er ook naar. om nu 100 euro ex btw te betalen om 1 kilometer zelf te rijden. snelheid komt niet boven de 50 hm/h. Technisch gezien kan mijn auto het prima.

@Kinderen, je moet sowieso je leven opgooien, :} en met elk kind is er vroeg of laat wel iets. en ondanks we wat gedoe hebben zijn er ook gewoon hele leuke dingen. En moeten we ook vaak lachen. zo had juffrouw blijkbaar niet zo'n mooi vierkant getekend zegt de oudste; "dat is geen vierkant, zo lijkt het een paralellogram" :} geen idee waar die dat heeft opgepikt. En sowieso de ontwikkeling is gewoon genieten.
Maar denk ook wel eens terug aan de tijd zonder kinderen, heerlijk spontaan uit eten, met veel minder dingen rekening houden en veel sneller sparen :}

Vervelende van zo'n dilemma is dat het technisch best kan, zelfs met de Minerva, de pakkans klein is, net als de boete. Maar als het mis gaat en je een ongeluk hebt (hoeft niet eens jou schuld te zijn), de verzekering best moeilijk kan gaan doen.

Ik heb vaak het dilemma gehad dat de vorige Insignia best een aanhanger met een maximaal gewicht van 1600kg mocht trekken en dat ook prima kon, maar dat dat ver over het maximale gewicht van mijn B rijbewijs heen ging. Ik heb dat wel gedaan maar ben daar uiteindelijk wel mee gestopt omdat ik het risico te groot vond worden.

De pakkans is nihil, zoals berry zegt; je moet een geoefend iemand zijn om te zien dat het om een hybride gaat. Zie sowieso amper politie hier in ons dorp. Dus dat geloof ik wel. Technisch gezien is mijn auto met luchtvering, RWD en enorme bak koppel juist perfect voor deze klus en kan ook. Ik heb ook BE rijbewijs dus dat is ook het punt niet.
Maar wat je zegt; het is meer dat als er een ongeluk gebeurd dat je gezeur kan krijgen met de verzekering. Al gaat het alleen binnen de bebouwde kom dus verwacht geen scharende aanhangers of andere gekke dingen. Ben normaal wel van de regeltjes en gewoon netjes alles voor elkaar hebben. En het mag simpelweg niet.

Tsja,

Ik denk dat je pas echt over kinderen kunt praten als je ze hebt/hebt gehad. Voordat wij ze hadden had ik er ook altijd wel een mening over. Tuurlijk moet je consessies doen met kinderen maar het is het allemaal zesdubbel en dwars waard. Het is gewoon het mooiste wat er is om jezelf zien voort te leven in je nageslacht. En zoals joost zegt, vooral die ontwikkeling die je haast per dag ziet is fantastisch. Pittig is het maar het geeft zoveel extra vreugde aan je leven. Maar ik knijp ook donders in mijn handen dat we twee gezonde kinderen lijken hebben. Ik hoor tegenwoordig veel te veel nare verhalen om me heen. Als ik bv zie hoe pittig vrienden van ons het met hun autistische zoontje hebben. Daar ben je gewoon 24/7 druk mee en heb je totaak geen eigen tijd. Maar ook zij doen het met alle liefde.

En als ze dan zeggen; "ik weet dat ik soms boos ben maar je bent echt de beste pappa omdat je altijd leuke dingen met ons doet" Heerlijk oprecht! En zie ook veel van mijzelf terug nu ze steeds ouder worden. En dan relativeer ik weer makkelijker dingen die ik voorheen toch wel als belangrijk vond, zoals werk en andere materialistische zaken.

Eerste insignia's B op benzine met fatsoenlijke km standen motorisering en complete uitrusting duiken nu ook onder de 20.000 . Toen ik de benz kocht was dat allemaal 25K en hoger. Zijn dus nog steeds flink aan het zakken

Zolang het kan, zou ik mooi genieten van de 206cc. Er komen wellicht nog tijden dat zo'n cabrio minder praktisch is en je voor iets anders kiest.
Oh, die is nu al niet praktisch hoor :D maar daarvoor koop je een cabrio ook niet; ook geen V40 trouwens.
Al moet ik zeggen dat een 206 met de 2 extra stoeltjes wel íets praktischer is als zo'n tweezitter...

Maar goed, de Picanto laten we aan ons voorbij gaan: die wordt ingeruild tegen een prachtige rode Captur (tu)

Ja ik neig er ook naar. om nu 100 euro ex btw te betalen om 1 kilometer zelf te rijden. snelheid komt niet boven de 50 hm/h. Technisch gezien kan mijn auto het prima.
Ach, ik heb wel eens met m'n vader een grote kar vol grindtegels ergens gehaald; gewicht was waarschijnlijk te hoog, maar mooi rustig binnendoor gereden en flink anticiperen op kruispunten. Maarja, ik begrijp je heel goed. Is er niet te onderhandelen over de bezorgkosten?

Ik denk dat je pas echt over kinderen kunt praten als je ze hebt/hebt gehad.
Het heeft ook niet direct mijn voorkeur om het over kinderen te hebben maar het leven draait er nou eenmaal behoorlijk om om bij mensen die ze hebben of er mee bezig zijn, dus dan ontkom je er niet aan ;)

En ik merk er helaas weinig van dat mensen er niet met ons over gaan hebben omdat we er niks over kunnen zeggen.
'Eigen kinderen is zoveel anders', 'ach, dat komt nog wel', 'oh ik vind jullie juist echt types voor kinderen'

Maar denk ook wel eens terug aan de tijd zonder kinderen, heerlijk spontaan uit eten, met veel minder dingen rekening houden en veel sneller sparen
Dat spreek ik niet gauw uit, maar denk ik wel inderdaad ;)

AsconaGT zei:
Eerste insignia's B op benzine met fatsoenlijke km standen motorisering en complete uitrusting duiken nu ook onder de 20.000 . Toen ik de benz kocht was dat allemaal 25K en hoger. Zijn dus nog steeds flink aan het zakken
Dit is wel een bijzonder exemplaar, een heleboel optie vakjes aangekruist maar vergeten climate control te selecteren. Voor de rest inderdaad wel flink uitgerust.

EVV zei:
AsconaGT zei:
Dit is wel een bijzonder exemplaar, een heleboel optie vakjes aangekruist maar vergeten climate control te selecteren. Voor de rest inderdaad wel flink uitgerust.

was mij nog niet eens opgevallen, maar inderdaad! Dat is wel een afknapper bij een verder prima uitgerust exemplaar

Ach, ik heb wel eens met m'n vader een grote kar vol grindtegels ergens gehaald; gewicht was waarschijnlijk te hoog, maar mooi rustig binnendoor gereden en flink anticiperen op kruispunten.
Herkenbaar. Heb ook wel een paar keer een vrachtje klinkers meegehad die duidelijk te zwaar was. Binnen het dorp heb ik zelfs de C1 een keer met hout volgeladen dat ie bij een putdeksel de straat raakte. En een keer een aanhangwagen met puin naar een boerderij verderop. Neuswiel brak af, heb de aanhangwagen met een krik op de auto moeten krijgen. (kogeldruk was dus ook veel te hoog). Heb toen ook speciaal de Nissan Patrol geleend voor die kilometer die ik moest rijden :D

Het heeft ook niet direct mijn voorkeur om het over kinderen te hebben maar het leven draait er nou eenmaal behoorlijk om om bij mensen die ze hebben of er mee bezig zijn, dus dan ontkom je er niet aan winking smiley

En ik merk er helaas weinig van dat mensen er niet met ons over gaan hebben omdat we er niks over kunnen zeggen.
'Eigen kinderen is zoveel anders', 'ach, dat komt nog wel', 'oh ik vind jullie juist echt types voor kinderen'
Op de een of andere manier krijgen wij weinig opmerkingen meer over dat we geen kinderen hebben. Zijn we al te oud daarvoor misschien? :)
Ik zit er echt dubbel in: het lijkt mij heel leuk, maar ik vind mijn leven nu ook leuk en vraag me af of ik mijn leven wil omgooien. Sowieso is thuis uit de onderhandeling gekomen dat het er nooit meer dan 1 wordt... :D :} (ik zou 2 nog wel zien zitten)

@Insignia: mooi ding hoor! Maar wat een lel van een bak hè...

paar tegels valt ook niet heel snel op als de auto niet te veel door zakt,

lemerij_verhuur_20140628120906_-1E01_spinrups_Hinowa_14.JPG

maar dit het ding wat vervoerd moet worden, dat ziet er vrij groot en zwaar uit :} en valt nogal op

Mooi laten bezorgen Joost. Geen risico lopen en in de hele verbouwing gaat het ook niet om die laatste 100 euro, toch?

Technisch kan het allemaal vast maar als er iets mis gaat ( kan ook onheil van buitenaf zijn) dan hang je.

Waar is dit apparaat nu voor? Voor de isolatie waar je het laatst over had? Of heeft dit eeen ander doel.

Ik zit er echt dubbel in: het lijkt mij heel leuk, maar ik vind mijn leven nu ook leuk en vraag me af of ik mijn leven wil omgooien. Sowieso is thuis uit de onderhandeling gekomen dat het er nooit meer dan 1 wordt... big smile smiley grinning smiley (ik zou 2 nog wel zien zitten)

Aantallen zou ik met kinderen altijd voorzichtig zijn. Het moet je eerst maar gegeven zijn. (tu) zeker nu we allemaal ouder aan kinderen beginnen kan dat nog wel eens tegenvallen.

paar tegels valt ook niet heel snel op als de auto niet te veel door zakt,
Ik had er ook een zeiltje overheen :)
Ben ook een politiecontrole voorbij gereden met de DS3 met een 2800kg auto-ambulance erachter met daarop een Golf 2. Dus ja, ik heb wel gekkere dingen gedaan (zoiets zou ik nu niet meer doen overigens).

Dit is ook wel een groot apparaat, maar een kilometer is écht niks.

Is inderdaad om de isolatie aan te brengen. Buurman doet misschien ook mee en kunnen we de kosten mooi delen. + dat ik misschien ook een screen gelijk ga monteren op de bovenverdieping als de tijd het toelaat die dag.
Dit dingetje is heel smal (80cm) en kan dus zelfs door mijn poort en smalle gangetjes (en op de aanhanger.) maar je kunt er wel 14 meter hoog mee en 6 meter breed mee reiken. Perfect voor deze klus. Isolatiebedrijf heeft deze kleine niet dus regel ik het zelf wel. (kan ik het ook zelf nog voor andere klusjes gebruiken)

Die 121 euro (in btw) doet het hem ook niet op de totaalprijs, het is meer een principe dat mij auto het technisch kan en hemelsbreed maar 1 km is 2 kleine straten en 1 lange 50km weg. Die 121 euro kan ik dan ook weer veel andere mooie dingen voor doen. Ik laat het nog even bezinken. :)

EDIT; zit te denken de buren hebben een T3 camper (diesel), met trekhaak, hoeveel zou die mogen trekken? Vermogen is niet heel geweldig maar weet wel dat vroeger de trekgewichten fors hoger lagen

Terug
Bovenaan