Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het zijn over het algemeen (semi)overheids medewerkers.... gaan de belastingen weer om hoog. Daarnaast stijgen de prijzen van de huizen omdat er meer vraag komt en blijft het voor die groep alsnog onbetaalbaar.

:)

Dat klopt ! Feitelijk maar ook gevoelsmatig kan ik melden als geboren Drent. Alles ten Oosten van Amersfoort is het Oosten
Hiermee doel ik op het bericht van Barri

Ik ben behoorlijk aan het vloeken in de kerk als ik inmiddels moet toegeven dat ik serieus aan het kijken ben naar een:

Volvo V60 Dark Plus
met:
- 18"LM velgen
- Panorama dak
- Actieve verlichting
- Trekhaak
- en natuurlijk metallic lak

Spijtig dat Opel op dit moment geen, wat mij betreft, mooie opvolger heeft voor mijn Insignia. De Grandland nog een beetje
maar is het net niet ( als 1.6 Hybride Ultimate ) voor mij.

Of er een nieuwe Insignia komt is onduidelijk, de levertijd van een Grandland is vooralsnog onbekend en dat geldt ook voor de Astra L Sports Tourer
( die in de private lease nog duurder kan zijn dan genoemde Volvo zoals ik m nu configureer )

Volvo v60 is natuurlijk niks mis mee! Prachtige auto!
Wat wordt dat dan? Ook hybride of plug inn?

Maar moet vooral nog wennen aan het feit dat iemand die nog vaker van auto verwisselt dan van onderbroek zich aan een meerjarig PL contract vastlegd.. :D

Sluit me wat dat betreft aan bij Rob. Gezien jouw frequentie van auto's wisselen weet ik niet of een langdurig leasecontract aangaan wel zo'n verstandige zet is. Je bent je vrijheid/flexibiliteit volledig kwijt natuurlijk.

Vandaag eindelijk eens Carstream op de Astra geinstalleerd. Samen met Android auto kan ik nu elk willekeurig youtube filmpje op het centrale scherm van de auto afspelen. Ideaal zeg met de kids op de voorstoel of achterin!

Total Loss zei:
Sluit me wat dat betreft aan bij Rob. Gezien jouw frequentie van auto's wisselen weet ik niet of een langdurig leasecontract aangaan wel zo'n verstandige zet is. Je bent je vrijheid/flexibiliteit volledig kwijt natuurlijk.

Dat valt wel mee. Ik ga in de lease-constructie uit van 36 maanden.
Ik heb de Insignia nu 35 maanden in mijn bezit.

*-)

Ik vind zo'n volvo ook heel mooi. De S60 eigenlijk nog mooier. Bij ons op werk rijden er 3. Waarvan 1 heel dik in de opties. Maar moet ook zeggen het rijden en de algehele look & feel goed was maar werd er ook niet warm of koud van. zeker niet het niveau van een mercedes of BMW, maar zoals gezegd, de prijsstelling was ook super scherp destijds voor een dikke motor en luxe opties.

Ik had altijd echt een zwak voor Volvo. Heb ook met enkele S60's proefgereden. De gewone 2.4 vond ik heerlijk, maar de T5 te onrustig.
Later kocht ik met vrienden een V70 van 2008, een 2.5 T5 in de meest luxe uitvoering, maar ik vond dat qua rijden niks. Veel te log en Amerikaans.
En wat nieuwer: een V40 is me iets te krap achterin, en een V60 is gelijk weer erg groot. De vorige generatie V60 is wel mooi (mijn overburen hebben er ook eentje), maar ook weer nauwelijks nieuwer dan mijn Focus.
Maar zo'n nieuwe V60, daar hou je het wel 36 maanden mee uit hoor!

Tsja..ik sluit me er alleen maar bij aan. Volvo is gewoon een sympathiek merk en er hangt niet zo'n imago aan als BMW, Merc of Audi. En daar houd ik wel van.
Maar moet ook zeggen dat Volvo's qua rijden niet heel bijzonder zijn. Ze rijden prima maar ook niet meer dan dat.

Voor de aanschaf van de Astra stond het vorige model V60 ook hoog op het lijstje (de V40 is me te klein) maar heb hem er toch afgehaald.
In het vergelijk met de Astra bood ie een stuk minder ruimte, minder moderne techniek (geen led verlichting, geen multimedia met touchscreen, andere moderne snufjes), vond ik hem echt niet beter rijden en moest je een klap meer betalen voor flink meer kilometers, minder ruimte en een paar jaar ouder bouwjaar (ouder dan mijn vorige Astra) en dan ook nog niet eens de niet heel snelle T3. En qua kosten en rijden kost die ook een klap meer dan de Astra. Ik had totaal niet het idee dat ik er dan echt op vooruit ging ten opzichte van mijn vorige Astra. Hoe mooi ie ook is.

De nieuwe V60 vind ik ook echt mooi. Eigenlijk iets mooier dan de V90, dat is me teveel een slagschip.

M’n Astra heeft nu de 145K aangetikt. Nog 30 te gaan maar met een wintersportvakantie en komende zomer een rondrit door zuid Europa komt dat wel goed. (Italië, ancona of zo, per boot naar Kroatië en via een omweg weer terug)
Komende week even een gesprekje met de baas hoe verder. Ik twijfel nog over een paar dingen: Astra overnemen en privé gaan rijden of nieuwe leasewagen in óf benzine óf hybride óf volledig elektrisch.

Bij die laatste zag ik onlangs een Ioniq 5. Zit me er even in te verdiepen omdat die veel weg heeft van de Signum: Groot, breed, log. Precies goed :)

Zo..145k alweer...zit jij zoveel in de auto? Tsja..een auto overnemen met al 175k op de teller...als het financieel heel aantrekkelijk is en het onderhoud makkelijk op te vangen is snap ik dat...maar anders zou ik het niet zo snel doen. Ioniq 5 lees ik veel goede dingen over. Uiterlijk moet je van houden. Maar ook de levertijd schijnt enorm te zijn; net zoals veel andere modellen.

De kilometers tikken nu sinds de Corona er niet meer zo hard bij als in het begin. Was er geen Corona geweest had ik nu al lang een andere auto.

Maar met de komende vakanties en de komende versoepelingen verwacht ik weer elke dag naar mijn werk of naar klanten te rijden. De meeste van mijn klanten zitten in de regio Arnhem, da’s iets verder weg dan mijn werk in Ede/Veenendaal.
Dus ja, na de zomer zitten die 30K er wel bij..

145K, dan heb je mijn Focus al ingehaald :)
Ik rij weinig de laatste twee jaar.
Een Ioniq5 is gaaf. Een forummer heeft er eentje. Kia EV6 vind ik ook aantrekkelijk.

Ships...zojuist ook positief getest. Gisteren wat schorrig en niet helemaal fit. Toen nog negatief; nu niet meer. Ben helemaal nergens geweest; alleen kids wegebracht/gehaald dus moet wel via kids.

Barri zei:
145K, dan heb je mijn Focus al ingehaald :)
Ik rij weinig de laatste twee jaar.
Een Ioniq5 is gaaf. Een forummer heeft er eentje. Kia EV6 vind ik ook aantrekkelijk.
De EV6 vind mijn vrouw lelijk, zo met die achterlichten.
En eigenlijk vind ik dat ook, iets te veel van het goede.

@Rob, beterschap. Het is mij 100% meegevallen. Kon vanochtend (na 20 dagen sinds positief) gewoon mijn rondje van 10km hardlopen, zonder enige klachten.

Tis vooral onhandig...mijn vrouw moet dit weekend werken..in de ouderenzorg kan ze geen enkel risico lopen. De zelftest is nu nog negatief maar kan vanmiddag pas naar de ggd...
Terwijl ze vanmiddag moet werken...

rjthefrisian zei:
Tis vooral onhandig...mijn vrouw moet dit weekend werken..in de ouderenzorg kan ze geen enkel risico lopen. De zelftest is nu nog negatief maar kan vanmiddag pas naar de ggd...
Terwijl ze vanmiddag moet werken...
Omdat het zo'n lichte vorm is hoef je je niet schuldig te voelen.
Vrouwlief werkt ook in de ouderenzorg, daar is afgelopen oktober corona uitgebroken onder de bewoners. Al het personeel wees naar iedereen die het binnengebracht heeft, maar dat is niet de issue en verspilde energie. Het verzorgen en in leven houden van die mensen is veel belangrijker.

idd onhandig, ik was ook positief getest. Heb wel lichte klachten, vooral moe en hoofdpijn.

Maar we hadden 2 ziekenhuisafspraken staan voor de kinderen. 1 is er via teams uitgevoerd wat ik eigenlijk lang niet zo zinvol vond. De andere afspraak is nu verplaatst naar 2e week maart 8-) En we keken er al zo naar uit na 4 maand op een wachtlijst te hebben gestaan, maar helaas.

Voel mij sinds vandaag ook stuk beter weer, dus hopelijk dinsdag de deur weer uit

Ik was gisteren wat lamlendig, schor en mijn keel was wat anders.....merk vanavond ook wel dat me longen wat anders dan anders zijn....

Omdat het zo'n lichte vorm is hoef je je niet schuldig te voelen.
Vrouwlief werkt ook in de ouderenzorg, daar is afgelopen oktober corona uitgebroken onder de bewoners. Al het personeel wees naar iedereen die het binnengebracht heeft, maar dat is niet de issue en verspilde energie. Het verzorgen en in leven houden van die mensen is veel belangrijker.

Die schuldigheid is het punt niet. Mijn vrouw moest in het weekend zelf allemaal regelen en organiseren dat collega's haar dienst gingen overnemen. Echt een drama. Uiteindelijk gelukt maar hele ochtend moeten bellen. Dat moet ze zelfs doen als ze doodziek is.

M is ook nog één van de weinige onder de collega's die nu geen corona heeft. Die moet dus best veel werken. De oudjes zelf hebben weinig last van een besmetting nu lijkt het gelukkig. De collega's overigens ook niet echt.
Ben benieuwd of en wanneer wij het krijgen.

rjthefrisian zei:
Die schuldigheid is het punt niet. Mijn vrouw moest in het weekend zelf allemaal regelen en organiseren dat collega's haar dienst gingen overnemen. Echt een drama. Uiteindelijk gelukt maar hele ochtend moeten bellen. Dat moet ze zelfs doen als ze doodziek is.
Ik voel een verbeterpunt binnen HKZ voor de werkgever. Ziek is ziek toch?

Ben al redelijk voorbereid op de keuzes die ik kan maken mbt de opvolger van de Astra.
Een 2019 tesla model 3 voor 4% voor een paar maanden behoort ook tot de mogelijkheden.

AsconaGT zei:
Kun je hem niet gewoon tot 5 jaar na eerste registratie rijden? of zit hij dan al boven de kilometers?
De Astra bedoel je?
Ik denk dat de kilometers harder gaan. 5 januari 2018 is de registratie, dus 2023 is hij 5 jaar. Maar ik verwacht dat hij in oktober 2022 al op 175K staat..

Hotdog zei:
AsconaGT zei:
Kun je hem niet gewoon tot 5 jaar na eerste registratie rijden? of zit hij dan al boven de kilometers?
De Astra bedoel je?
Ik denk dat de kilometers harder gaan. 5 januari 2018 is de registratie, dus 2023 is hij 5 jaar. Maar ik verwacht dat hij in oktober 2022 al op 175K staat..

Nee bedoel de Tesla. Omdat je spreekt van enkele maandjes terwijl je nog tot eind 2024 'goedkoop' kunt rijden.

Als je dan zo'n lage bijtellingstesla kunt rijden al die tijd ben je imo een spekkoper. Ik heb zelf niet zoveel met tesla en dan zeker niet met de model 3 qua looks en dan al helemaal niet het interieur. Maar als je voor 4% bijtelling zo'n snelle en luxe auto kunt rijden met fatsoenlijk bereik zou ik daar best mee kunnen leven. Al blijft het niet echt een pakezel zoals een astra maar een raar soort sedan.

Mogguh!

@ Fer: Wow, dat gaat snel zeg. Ik vraag me af wat zo'n diesel nog op moet brengen, volgens mij moeten ze het vooral van de exportwaarde hebben.

Mmm, las dit weekend dat de Astra-e die in 2023 komt grotendeels afstamt van de aandrijftechniek van de Corsa-e. Welliswaar doorontwikkkeld met iets meer vermogen en minder verbruik. Maar in die klasse wil je echt wel voor een 60 of 80kwh pakket kunnen kiezen. Bij stellantis is het dan echt wachten tot 2024 wanneer de nieuwe e-platforms gereed zijn.

Ben al redelijk voorbereid op de keuzes die ik kan maken mbt de opvolger van de Astra.
Een 2019 tesla model 3 voor 4% voor een paar maanden behoort ook tot de mogelijkheden.
Het is wellicht leuk en je spaart er nog een jaar je bijtelling mee. Anderzijds....die rottige kofferbak zou me telkens weer tegenstaan :(

Goedemorgen! Het is echt weer electric monday..verder nog nieuws behalve EV's...:)

Ik ga wel weer naar het Astra forum..daar gaat het tenminste nog over echte auto's..:}

Goedemorgen,

Ik ben weer wat meer aan het werk. het is nog niet echt helemaal uit mijn systeem, maar voel me opzich weer goed genoeg om wat meer "intensief" te werken.

@Rob, gisteren heb ik nog in België getankt, echte benzine :) Helemaal vol :)

rjthefrisian zei:
Goedemorgen! Het is echt weer electric monday..verder nog nieuws behalve EV's...:)

Ik ga wel weer naar het Astra forum..daar gaat het tenminste nog over echte auto's..:}

:}

Ik moet binnenkort weer tanken met de Benz (1e keer dit jaar!) . Mijn schoonzus heeft een vakantiehuisje hier vlakbij, 200m van de duitse grens. volgens mij is ze daar komend weekend. Dus als het even kan goed combineren zodat ik de benz daar kan volgooien met 98. scheelt bijna 30 cent per liter

Ik ben ook weer aan het werk. morgen officieel uit quarantaine. Mijn ouders waren hier ook gewoon gisteren. Die trekken zich nergens van aan. ze hebben 2 maand geleden corona gehad met amper klachten en volledig gevaccineerd dus of ik nu positief ben of niet interesseert ze niets. ze willen gewoon gezellig langs komen :} vervolgens mij mijn zusje ook nog langs met kinderen. (3 weken geleden corona gehad) huis vol. Dat voelde toch raar, maargoed. *-)

Tanken heb ik dit jaar 2x gedaan. De eerste week van januari een volle tank en eind januari een halve tank toen we in Duitsland waren.
Ik denk dat ik volgende week weer eens naar de pomp ga. Zal wel een dure worden, want zelfs hier in het dorp staat de prijs al op 2eu. Normaal is deze een van de goedkopere, maar nooit dé goedkoopste.

Wij zijn inmiddels na een weekje isolatie ook weer "vrij". Kregen beide tegelijk klachten, allebei positief maar viel uiteindelijk qua ongemak reuze mee gelukkig.

@Fer, wat zijn je overwegingen om de Astra wellicht over te nemen?
Ik snap dat je het doet als de prijs gunstig is, maar als je zoveel km per jaar blijft rijden dan komen er toch snel km standen op de teller te staan die vroeg of laat ook gepaard kunnen gaan met flinke kosten. Die krijg je privé dan ook voor je kiezen natuurlijk. Gaat de mobiliteitsbijdrage daar tegenop wegen?

@Fer, wat zijn je overwegingen om de Astra wellicht over te nemen?
Ik snap dat je het doet als de prijs gunstig is, maar als je zoveel km per jaar blijft rijden dan komen er toch snel km standen op de teller te staan die vroeg of laat ook gepaard kunnen gaan met flinke kosten. Die krijg je privé dan ook voor je kiezen natuurlijk. Gaat de mobiliteitsbijdrage daar tegenop wegen?

Dat vraag ik mij inderdaad ook af. En niet lullig bedoeld, maar een brandweer rode astra diesel met veel kilometers. Dan mag je hem wel haast voor niets in handen krijgen bij wijze van spreke.

Voor 8000 euro heb je er al eentje met 168.000 km. en voor 9400 euro een luxe innovation met 161.000 km

Een astra met 175.000 km zonder garantie zo overnemen uit de lease zou dat echt niet meer dan 5000 mogen kosten wil het nog interessant zijn om die gok te nemen

Ik ben ook weer aan het werk. morgen officieel uit quarantaine. Mijn ouders waren hier ook gewoon gisteren. Die trekken zich nergens van aan. ze hebben 2 maand geleden corona gehad met amper klachten en volledig gevaccineerd dus of ik nu positief ben of niet interesseert ze niets. ze willen gewoon gezellig langs komen grinning smiley vervolgens mij mijn zusje ook nog langs met kinderen. (3 weken geleden corona gehad) huis vol. Dat voelde toch raar, maargoed.

tsja..het is ook allemaal bizar. Ik zit t/m vrijdag in isolatie. Maar ben gisteren gewoon heerlijk met de kids en hond ergens wezen wandelen. Verder blijf ik natuurlijk wel thuis.
Vrijdag was ik wat grieperig, hoofdpijn achter de ogen, schor en wat last van de keel. Zaterdag was het al een stuk beter maar ik voelde mijn longen wel wat steken en gisteren eigenlijk nergens meer last van.

Bijzondere is dat ik de enige ben binnen het gezin. Mijn vrouw heeft twee zelftesten gedaan en zaterdag de GGD maar alles negatief. Terwijl ze wel wat klachten heeft. Kids geen klachten en ook negatief. Spul is vandaag dus gewoon door mijn vrouw naar school en de opvang gebracht.

Hopen dat we eind deze week weer up and running zijn want zaterdag hebben we leuk feestje staan ...:)

Ook mensen bekend met dit spul? Vant weekend besteld. Iedereen is er laaiend over.

p3139502_552_376.jpg

Ik was ook de enige met klachten en de enige die positief testte. Nu een week later ben ik bijna 'vrij' en nu test mijn vrouw positief *-) wisselen elkaar lekker af

Ken het goedje niet, ziet er uit als Dasty :}

@Rob, Ja dat spul heb ik eens op Motorshow Essen gekocht. werkt prima, maar ik vind de Monello tot nu toch het beste werken.

Goed te horen dat iedereen hier er toch wel mild vanaf komt :). Goed nieuws.

@Rob, Ja dat spul heb ik eens op Motorshow Essen gekocht. werkt prima, maar ik vind de Monello tot nu toch het beste werken.

Die had ik altijd maar deze hoor ik hee goede verhalen over op het Astra forum. Je schijnt hem ook prima te kunnen verdunnen met water zodat er nog langer mee doet.
Ook in de recente autobild test kwam hij er er weer erg goed uit.

In de basis doen al die dingen toch wat hetzelfde volgens mij. Zolang de wielen maar schoon worden. Ik heb nu Hjul Colour Changing Wheel Cleaner, werkt ook meer dan prima.

Je schijnt hem ook prima te kunnen verdunnen met water zodat er nog langer mee doet.
Dat geloof ik graag, ipv 5 min per velg ben je er dan een kwartier op aan het boenen (:P)

In de basis vallen die velgen-reinigers me tegen. Ik heb niet het idee dat ze er na een behandeling beter uit zien, als na het normaal afsoppen met een spons.
En teervlekken krijg je er ook niet makkelijk mee af.

Ik zag zaterdag aan het strand een Opel Mokka opc,
exact dezelfde al dit exemplaar:

900

Ik denk eerlijk gezegd dat ik die nog nooit in het echt gezien heb, maar wat was dat een schitterende auto (tu)

Dat geloof ik graag, ipv 5 min per velg ben je er dan een kwartier op aan het boenen spinning smiley sticking its tongue out

:}:}

In de basis vallen die velgen-reinigers me tegen. Ik heb niet het idee dat ze er na een behandeling beter uit zien, als na het normaal afsoppen met een spons.
En teervlekken krijg je er ook niet makkelijk mee af.

Voor de teer plekjes moet je dan ook geen Non Ferro (van welk merk dan ook hebben), maar een tar/teer remover ;)

Ik ben er inmiddels achter wat wél helpt. Zorg dat je velgen goed in de wax of liefst coating staan, dat zorgt er al voor dat je ze met een hogedrukreiniger al voor 80% schoon hebt.
Ik spuit de velgen na het wassen altijd even in met Gyeon Wetcoat en dat maakt ook al een verschil, zou de velgen graag net als Joost eens een keer in de coating willen zetten want dat maakt een nog groter verschil vermoed ik.

Bij een volgende wasbeurt de velgen net als de rest van de auto goed in de foam zetten en vervolgens goed afspuiten met de hogedrukreiniger. Daarna spuit ik ze in met Non Ferro en laat dat even zijn werk doen. Vervolgens met een wielborstel proberen de velgen en met name de binnenkant goed schoonmaken en tot slot met een spons of oude washandschoen al spaken en hoekjes even doen. Al met al viel het mij de laatste keer reuze mee.

Oh en zorg dat de velgen niet teveel spaken hebben, dat maakt het werk ook al een heel stuk aangenamer :D
Man man man, wat blijven velgen toch pokke dingen om schoon te maken. *-)

Ik ben er inmiddels achter wat wél helpt. Zorg dat je velgen goed in de wax of liefst coating staan, dat zorgt er al voor dat je ze met een hogedrukreiniger al voor 80% schoon hebt.
Ik spuit de velgen na het wassen altijd even in met Gyeon Wetcoat en dat maakt ook al een verschil, zou de velgen graag net als Joost eens een keer in de coating willen zetten want dat maakt een nog groter verschil vermoed ik.

Klopt..ik heb de zomervelgen ook in de Gyeon Q2 rim staan en dat is de beste oplossing...dan heb je al het vuil er zo af en blijven ze als nieuw. Echt topspul.
Mijn wintervelgen zijn echter niet meer de beste en die ga ik ook niet meer in een coating zetten; daar is de velgenreiniger harder nodig.

Ik zag zaterdag aan het strand een Opel Mokka opc
Die bestaat naar mijn weten niet. Zal wellicht een GS-Line of Ultimate zijn. :)

Kom de Mokka, zeker in vergelijk met de 2008, nog weinig tegen. Maar hij fleurt het wegbeeld wel op hoor (tu)

Mogguh,

De configurator voor de Astra ST is online. B)
Gisteren een mooie rode Business Executive 1.6T Hybrid samen gesteld.

Best lekker complete uitvoering. Uiteraard de AGR stoelen voor de bijrijdster aangevinkt, drive pakket 1 (oa adaptive cruise), Led-Matrix lampen en dan heb je een mooi complete Astra. Helaas is op deze uitvoering het panoramadak niet te kiezen :( Totaalplaatje, 40.000 euro :O

Deze toch ook een keer naast de Kia CEED Plug in Hybrid zetten. Dat vind ik ook een lekker stoere auto om te zien.

Tjah, auto's zijn gewoon duur. Kia zal allicht iets goedkoper zijn, maar ook niet schokkend veel.

Als ik een Octavia zo snel even samenstel met 1.5 150PK met DSG in een duurdere uitvoering met matrix led, uitgebreide stoelen, headup display, virtual cockpit, verwarmbare stoelen/stuur, adaptive cruise en hele andere zooi aan opties zit ik ook op 39.120

KIA C'eed SW PHEV als executive line (ook uitgebreid (elektrisch) verstelbare stoelen , leren bekleding, zelfs met verkoeling, achtebankverwarming , alle veiligheds assistenten, panoramadak, allemaal standaard, dus en zeg maar écht fully loaded) staat ook voor 39K in de prijslijst iets goedkopere dynamic line kost ook 37K.

Op het Astra forum waren ze ook al druk aan het configureren...schrokken we ook allemaal vreselijk van de prijzen..maar helaas is het bij andere merken net zo..gaat echt nergens meer over. Autorijden wordt steeds onbetaalbaarder.

En als ik dan de torenhoge inflatie zie en vanmorgen lees dat veel jongeren zich tot hun oren in aflossingsvrije hypotheken storten dan maak ik e echt zorgen over de toekomst...

Ik had wel interessante discussie met iemand tussen Mokka en Astra ST..vond het belachelijk dat de Astra zoveel duurder was dan de Mokka. Maar heb hem maar duidelijk gemaakt dat dat onzin was..Mokka is in gelijk uitgevoerde versie 3.000 euro goedkoper. Maar met de Astra krijg je veel meer auto en ruimte dus denk eerder dat de Mokka te duur is.

Ik zit wel eens te dromen over een mooier setje lichtmetaal onder de Astra...de 18-inch bi color zijn mooi maar ook diverse 19-inch velgen van andere modellen van opel passen er ook onder.

Deze 19-inch van de Astra J vind ik wel heel vet.

274182726_4828406237241797_8931814006549696219_n.jpg

Deze 20-inch van de Insignia passen zelfs.

273886277_3259471077609292_2664546533785279478_n.jpg

of de 19-inch Mokka velgen...

266742750_3223684341197563_7424821652785733225_n.jpg

Deze 19-inch van de Astra J vind ik wel heel vet.

die zien er echt heel dik uit! Perfect! (tu) maar ben benieuwd wat het doet met comfort en bandenprijzen

Telefoon dilemma

Ik gebruik al 10 jaar lang 2 telefoon tegelijk naast elkaar. Een android telefoon prive (oneplus) en een apple telefoon voor werk (geen idee welke ik nu heb, dacht 8). Ondanks ik met mijn werk telefoon gewoon prive mag bellen.

De werk Iphone telefoon word ik nu weinig op gebeld en heb hem ook vaak niet op zak. Met name als ik op reis ga bel ik er veel mee en stuur wel eens emailtjes als ik kort ergens op moet antwoorden en zit niet achter de computer.

Ik mijn nieuwe functie welke ik zeer binnenkort mee ga beginnen ga ik veel gebeld worden door klanten wereldwijd en word er wel geacht om goed bereikbaar te zijn. Soms ook buiten regulier werktijd. Maar ik heb echt geen zin om telkens met 2 telefoons op zak te lopen 8-)

Nu kan ik mijn prive nummer in de bedrijfsbundel gooien, dat doen de meesten bij ons op werk (als ik ooit weg ga er weer uit halen). En zo gewoon 1 telefoon en 1 nummer te hebben. Maar dan zit ik wel vast aan een Iphone. En na 10 jaar beide te hebben gebruikt vind ik de Iphone nog steeds vreselijk. Als je niet beter weet is het vast prima. Maar ik moet nog steeds vaak googlen waar bepaalde functies verstopt zitten (of kom er achter dat het niet kan). Ik loopt telkens tegen beperkingen aan die ik met mijn eigen telefoon niet heb.
Daar komt bij dat de onplus telefoon nu al weer 4 jaar oud is, en zelfs zonder hoesjes of bescherming. Gewoon lekker rank en plat. En die werkt nog steeds top! ziet er nog steeds goed uit. en zelfs na 4 jaar werkt de batterij ook nog goed en nog steeds super snel. De Iphones die ik heb gehad afgelopen 10 jaar zijn vreselijk fragiel, dikke hoesjes overal omheen om hem maar zo goed mogelijk te beschermen waardoor het alsnog een 'dik' ding word. En soms worden ze zelfs traag na 3 jaar. En de huidige Iphone die ik nu heb is na 3 jaar ook al echt helemaal op ondanks weinig gebruik. Batterij is gaar. Ik vind het gewoon echt vreselijk. (nog even los van de belachelijk hoge prijzen, die hoef ik dan niet te betalen)

ALs ik de het merk en de prijzen niet wist heb ik gewoon echt het gevoel dat het een vreselijk goedkoop budget ding was. zeg maar een dacia. Als je niet veel verwacht is het prima, het doet wat het moet doen. Het voelt echt als een stap terug elke keer als ik zo'n Iphone in de hand heb. (en dan bedoel ik niet die nieuwste van de nieuwste van 1000+ euro) maar gewoon de 'normale' modelletjes.

Na 10 jaar nog niet gewend, zal dat ooit nog komen ? 8-)

die zien er echt heel dik uit! Perfect! thumbs up maar ben benieuwd wat het doet met comfort en bandenprijzen

Comfort hoor ik alleen maar goed geluiden over. De Astra K is sowieso niet zo hard geveerd. Prijzen is nog wel een dingetje...zo'n setje gebruikt zit als tussen de 1000 en 1500 euro....dat is ook net het punt. Krijg ik er bij mijn vrouw echt niet doorheen....die zegt gewoon..je hebt toch een mooie set nieuwe velgen onder je auto..zonde van het geld..:}

Tsja..ik zit in hetzelfde schuitje..ik heb prive een Samsung met Android en zakelijk een Iphone met IOS.

Ik houd het bewust gescheiden; ondanks dual sim. Ik heb geen zin dat prive en zakelijk door elkaar gaan lopen. Maar dat is een keuze.

Met de Android kan ik lezen en schrijven..met IOS niet..ik vind het saai, veel te star en je kan er bijna niks aan personaliseren. Maar goed. Ook dat is smaak.
En met de auto werkt Android auto gewoon ook super!
Qua toestel is mijn Iphone ook een drama...ik heb hem nieuw gekregen..doe er bijna niks mee (alleen af en toe bellen en de mail in de gaten houden) en ding is constant leeg.

Ben je verplicht tot een Iphone te nemen als werk telefoon?

Ik zie de "problemen? niet direct terug in mijn Iphone 12 mini. ja de batterij, maar ik heb bewust een kleiner model telefoon gekocht dus die batterij is kleiner.

Kan je niet gewoon een Android kopen/vragen en die gebruiken?

mogguh!
Ik heb privé een Pocophone F1 (ook Android dus) en zakelijk een iPhone, een 11 dacht ik. Die iPhone kan ik ook echt niet mee overweg... Maarja, ik gebruik 'm gelukkig alleen tijdens werktijden.

@Rob: die 19 inch Mokka wielen staan goed!! (tu)

Nee, bedrijfs policy is Iphone. 8-) ICT persoon begreep ook niet waarom, maar het is zo en gaat niet om mij veranderen. Mijn huidige telefoon (onpeplus) heeft ook dual sim, maar mag dus ook niet.

Mijn voorkeur afgelopen 10- jaar ging eerder voor zakelijk en prive gescheiden te houden. (en ook omdat ik echt geen Iphone wilde hebben) dat ging prima in die functie. Maar in mijn huidige functie die stuk commerciëler gaat zijn met meer verantwoording en collega's onder mij is dat gewoon niet handig meer.

En ik begrijp het 'probleem' van Rob ook gelijk :}
Ik zie de "problemen? niet direct terug in mijn Iphone 12 mini. ja de batterij, maar ik heb bewust een kleiner model telefoon gekocht dus die batterij is kleiner.

Dat de batterij kleiner is , is niet zo erg. Maar mijn Iphone (ik dacht 8) van 3 jaar oud is gewoon gaar. langzaam, en batterij is gewoon op. Terwijl als ik op mijn oneplus (die destijds de helft kost van een Iphone 8) een nieuwe screenprotector op zou plakken gewoon als nieuw uit ziet. Batterij is ook nog top. Nog steeds super snel, genoeg geheugen over en dat zonder dik beschermding er omheen. En die is een jaar ouder dan mijn Iphone en een stuk intensiever gebruikt ook nog.
maar los van dat de telefoon na 3 jaar gaar is (mag na 3 jaar toch nieuwe uitzoeken op werk) vind ik het ook vreselijk werken. Als je geen recent android toestel hebt gehad begrijp ik wel dat je er geen problemen mee hebt. Ik kan er na 10 jaar beide naast elkaar te hebben gebruikt gewoon niet aan wennen. Ben bang dat ik mij echt vreselijk ga ergeren als ik straks dagelijks alles moet doen met dat ding met alle beperkingen en ga storen aan de gebrekkige kwaliteit als die wat ouder word.

Mag eventueel wel een nieuw toestel uitkiezen. Iphone SE, Phone 13 mini of gewone Iphone 13 maar dan wel tegen iets prive bijbetaling. maar zit er helemaal nit zo in met wat goed is en wat niet. Moet binnen nu en een week beslissen 8-)

Ben blij dat Rob en dus ook Berri het zelfde ervaren. Ligt het toch niet helemaal aan mij :}

Terug
Bovenaan