Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Jimmy, balen zeg. Hopen dat ze snel iemand gevonden hebben zodat je je werk kan doen waarvoor je betaald krijgt. Neem aan dat je geen dubbel salaris krijgt nu ;)

Joost, dat is wel ff schrikken ja. Ik ken het gevoel :)

@Berry, ja ik hoop het ook maar heb niet direct het idee dat het management het als prio 1 heeft staan omdat alles toch doorloopt... Ook al is daar al meermaals een gesprek over geweest. Hopelijk nog even doorbijten. Binnenkort maar eens een week vijr nemen in maart ofzo. Kunnen we wat klussen goed afmaken.

Het vinden van personeel is ook lastig. Bij ons staan ook steeds meer vacatures open.

Vervanger van mij is ook nog niet gevonden. ze hebben nu de eisen en takenpakket iets verlaagd in de hoop een wat breder publiek aan te spreken en iemand aan te nemen met potentie die in de toekomst wel kan uitgroeien naar datgene wat ik nu doe. Zijn wel een paar mensen geweest. Maar ook tot op heden nog zonder resultaat. 1 die had hele andere ideeën bij de functie en 2 waren van die doetjes. je moet wel stevig in je schoenen staan en doorpakken. Niet brutaal maar wel mondig als het nodig is. Heb het idee dat veel (met name jonge lui) heel zachtaardig zijn, heel onzeker en bij een zuchtje tegenwind al omwaaien :} dan red je het niet met mijn baan tegenover klanten.

Mogguh!

@ motivatie: ik heb weer allemaal leuke projecten naast het werk, dus dat zorgt voor motivatie maar werk-gerelateerd is het bij mij ook wel vrij matig moet ik zeggen.

@ Jimmy: oef, dat is lastig als je dan al zolang zaken moet opvangen naast je lopende taken. Maar bekend probleem dat personeelstekort: hier ook lastig om mensen te vinden (in de productie in dit geval)
maar heb niet direct het idee dat het management het als prio 1 heeft staan omdat alles toch doorloopt...
Het is dat je het waarschijnlijk niet over je hart kan verkrijgen, maar eigenlijk zou je om die reden toch de boel eens in de soep moeten laten lopen... misschien dat er dan actie wordt ondernomen.

Heb het idee dat veel (met name jonge lui) heel zachtaardig zijn, heel onzeker en bij een zuchtje tegenwind al omwaaie
Ja, nou: het is wel erg wisselend... of misschien verschilt het per moment.
Ik ken ze ook die die een grote ongenuanceerde bek in de luwte geven (online, klein gezelschap, alcohol/drugs in de mik) maar zodra het wat moeilijk wordt of je ze er mee confronteert dan voelen ze zich beledigd/aangevallen of lopen ze weg.
Al een paar keer meegemaakt inmiddels... heel aparte gewaarwording.

Mogguh!!

@ Captur 2: Echt een leuke wagen geworden. Waar de eerste nog wat te goedkoop en speels oogde is de huidige lekker volwassen, gespierd en chique.

@ Personeel: Je leest overal dat het moeilijk is om aan personeel te komen, maar nog moeilijker om ze echt voor jaren aan je te binden. Door dat gebrek aan personeel wordt van het bestaande personeel meer verwacht, daar wringt snel de schoen. Ik ben zelf ooit een all-in contract aan gegaan, dat is de grootste valkuil die er is. Ik heb dat vorig jaar opengebroken bij de werkgever. Immers, in situaties zoals bij Jimmy/Joost, ben je best welwillend naar de werkgever om extra werk te verzetten.....echter zou je die extra uren niet terug zien.

Ik heb het afgelopen jaar bijgehouden, waardoor ik op 360 overuren kwam.....dus meer als 2 maand extra werk verzet. Dit is buiten de tijd om die je 's avonds/weekends vanuit huis soms wat werk voor het bedrijf doet (mailtjes / telefoontje / productie checken), daarin vind ik het redelijk dat dit deels bij een functie hoort en is ook moeilijk in tijd bij te houden. Je zult maar ff 2 maandlonen "extra" werken en daar niet iets voor terugzien.

Heb het idee dat veel (met name jonge lui) heel zachtaardig zijn, heel onzeker en bij een zuchtje tegenwind al omwaaien
Ik hoor zoveel over burn-outs onder jongeren, dat bevreemd me. Ik vraag me dan ook wel af waardoor ze de burnout krijgen, is dat echt werkgerelateerd of leggen ze zichzelf de lat ook te hoog.
- als ik kijk hoe druk met op social media is. Hele dag posten op FB/Insta/Youtube/ en weet ik wat om je "vrienden" maar te laten zien hoe mooi leven je wel niet hebt.
Ik gun iedereen een gelukkig leven, maar willen we het ook niet soms mooier doen lijken.....hitsen we elkaar niet op.?? En hoeveel tijd/energie kost al dat posten wel niet.
Dan moet je ook nog de posts van een ander bekijken, en wel liken of reageren......anders ben je niet sociaal *-)
- ik moet 't minimaal net zo goed hebben als mijn omgeving. Als je omgeving ook nog eens "bluft" over hoe goed ze het hebben.....ligt jou lat nog hoger en ga je zelf wellicht ook "bluffen" waardoor je voor jezelf telkens een ander beeld schetst als de werkelijkheid is.

Op het werk kan er werkdruk zijn, die kan ook hoger zijn. Echter is het feit dat je maximaal een bepaalde hoeveelheid werk kunt verzetten per uur, ergens is de grens.
Dan kun je enkel meer gaan doen door meer uren te gaan werken. Binnen een bepaalde marge kan dat ook prima (als je meer als 40 uur in een week maakt, wordt je niet per definitie slecht van), maar ook ergens ligt daar de grens waar je nog effectief bent.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden de grens, binnen redelijke marges, aan te geven. Ik rende zelf voorheen ook van hot naar her, maar dat hou je niet vol. Je gaat dingen snel doen, maakt fouten.....en dat kost je nadien alleen maar extra tijd.

In mijn huidige functie word wel elk overuurtje (automatisch) uitbetaald. Zou voor mij niet hoeven, maar zo is het eenmaal geregeld in mijn functiegroep. Maar ik vind het geld minder belangrijk en het overwerken moet nog steeds tot een een bepaalde hoogte zijn. Hier word dat als heel gewoon gezien wat zeer vaak voorkomt. En het word toch betaald? zeggen ze dan.

In mijn nieuwe functie worden overuren alleen betaald als ik een avond tot laat overwerk of ga reizen. niet als ik een uurtje langer doe. Vind ik ook prima.

En wat ruud zegt zie ik ook wel veel. Wil niet iedereen over 1 kam schreven maar kan er zo een paar opnoemen in mijn omgeving. zeker zodra er kinderen in het spel komen breekt het ze op. Ze willen niets laten. Blijven reizen, skivakanties, mooi huis, social media, vaak afspreken met vrienden en clubjes, carrière maken etc etc. Sommige mensen kunnen dat handelen, maar veel ook niet (ik ook niet). Alleen laten we sommige dingen (om van andere dingen meer te genieten)

MIjn vrouw heeft er beroepsmatig ook veel mee van doen. Generatie Z gaat er nog meer last van krijgen

Even mooi plaatje na zoveel tekst

astra_cabrio_web.jpg

ziet er prima uit! Heeft wel wat weg van een mini muscle cabrio car.

In mijn nieuwe functie worden overuren alleen betaald als ik een avond tot laat overwerk of ga reizen. niet als ik een uurtje langer doe. Vind ik ook prima.
Iedereen is hierin natuurlijk vrij in. Ik vind het gevaarlijk, waar ligt de grens tussen wel/niet betalen?
Bij 220 werkdagen per jaar, spreek je bij een uurtje langer toch al over 220 uur /164 = 1,3 maandloon.
En dan verlangt men veelal ook nog dat je buiten werktijden "bereikbaar" bent of eventueel lopende zaken monitort.....die tijd komt er dan nog bij.

Om het geld is het ook niet direct te doen, maar je grens wat een normale arbeidsdag is vervaagt dan enorm. Voor je het weet maak je een 50-urige werkweek.....of meer.

Bij ons is dat gewoon heel strak vastgelegd. tot bepaalde functiegroepen word alles doorbetaald. en ook met reizen zijn vaste uren voor (waar ik nu in zit) daarboven (daar waar ik in kom) is dat beperkt omdat men vind dat dat ten dele bij de functie hoort. Maar ook hier als je gaat reizen krijg je overuren of als je tot 20.30 doorwerkt. exact weet ik het niet precies. MT leden hebben weer andere afspraken.

en wat er onder valt en wat niet staat gewoon zwart-wit op papier en word automatisch verrekend. Levert eigenlijk nooit gezeur of onduidelijkheden op.

Zolang het vaststaat is het duidelijk genoeg toch... Een beetje flexibele instelling mbt. iets langer doorgaan werkt vaak ook de andere kant op als je wat eerder weg moet. Althans zo is het hier meestal wel.

Ja precies. Ik ben een jaar terug een salarisschaal omhoog gegaan en overuren worden nu niet meer uitbetaald, maar je krijgt wel een verlofdag extra.
En ik ben zelf van mening: als je structureel meer dan je contracturen nodig hebt, dan doe je iets niet goed. Misschien is dat wat kort door de bocht, maar als je meer werkt dan wordt dat ook weer verwacht en kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad?
Het onderwerp van het weekend waren wel de schandalen bij the voice. Iedereen vond het afschuwelijk wat daar allemaal zou zijn gebeurd, terwijl niemand van de hoed en de rand weet *-) Ik vond de reactie van Samantha van Steenwijk (prachtige dame om te zien trouwens) echt goud. Die zegt "veel vrouwen vinden het opwindend om met een artiest het bed in te duiken" en "de secretaresse doet het ook vaak genoeg met de directeur". Oftewel, je bent er altijd met zijn tweën bij en kunt op eventuele voorstellen ook nee zeggen.
Ik ben tegen misbruik, handelingen onder dwang of welke ongewenste vorm van enige sexuele handelingen dan ook.....maar ik heb ook echt het idee dat alles tegenwoordig overtrokken wordt. Een gewoon grapje is al een "sexuele toespeling" en hangen ze je al op aan de hoogste tak. Of wanneer ze jaren lang spijt hebben van bepaalde acties, gooien ze het op social media en maak je iemand alsnog kapot. Belachelijk.

Barri zei:
Ja precies. Ik ben een jaar terug een salarisschaal omhoog gegaan en overuren worden nu niet meer uitbetaald, maar je krijgt wel een verlofdag extra.
En ik ben zelf van mening: als je structureel meer dan je contracturen nodig hebt, dan doe je iets niet goed. Misschien is dat wat kort door de bocht, maar als je meer werkt dan wordt dat ook weer verwacht en kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Indien je er voor kiest om over te werken, omdat je er geen probleem mee hebt.....of omdat je het geld goed kunt gebruiken, dan zie ik het ook niet als een probleem. Maar het is zoals je zegt, dat overwerken moet geen standaard worden of onder de loonvoorwaarden van het bestaande werk vallen. Anders gaat zich de grens idd. snel verleggen.

@ Autoweek: Het lijkt wel of ze zich ineens willen profileren als het kennisplatform in EV-rijden. Ik zie niks anders als items voorbij komen die je "info" geven over alles wat met elektrisch rijden te maken heeft. Wanneer je het artikel dan doorleest staat er heel algemene info in, die je overal kunt vinden en weinig diepgang of nieuwe informatie biedt. Jammer, maakt de site er niet leuker op.

Mogguh!

The Voice kijk ik al jaren niet meer en is me veel te uitgemolken programma. Het is nu voor de roddelpers smullen geblazen en werd afgelopen weekend gek van de notificaties van de telegraaf mbt dit onderwerp. Ik wacht eerst de daadwerkelijke onderzoeken wel af. Maar meneer Rietbergen heeft (opnieuw) wel het nodige uit te leggen bij zijn liefje Linda...

Waar ik afgelopen weekend echt woest van werd is het voetbalclubje Heracles. Die hebben besloten om een speler die een ernstig delict heeft begaan weer in genade aan te nemen. Hij is met drank op (en misschien ook drugs) achter het stuur gaan zitten en met veel te hoge snelheid op een auto met een gezin ingereden en heeft een van de kinderen dood gereden. Zijn stafzaak loopt nog maar Heracles heeft besloten hem gewoon weer in de selectie op te nemen en zaterdagvond zelfs te laten spelen. Onbegrijpelijk en volkomen respectloos. Had hem op zijn minst tot aan het proces even uit de schijnwerpers gehouden.

Overwerken doe ik gelukkig al jaren niet meer. Ik heb nu een gezin en vind ik nu even veel belangrijker dan werk. Bij mijn vorige werkgever sloop het er steeds in en werd het gegeven moment gewoonte. Dat was ook eigenlijk nergens voor nodig als semi-overheid maar die cultuur onstond. Ik ben daar nu al bijna weer vier jaar weg en ik hoor nu de verhalen dat de een na de ander daar is vertrokken/ziek geraakt met burn-out , overspannenheid, onenigheid, enz...

Zag zaterdag dat onze buurman van 70 van twee verderop ook electrisch is gaan rijden. Hij heeft zijn Meriva ingeruild op een gebruikte Leaf 40kwh. Vind ik wel bijzonder omdat hij lichamelijk nogal wat ongemakken heeft en zijn hoge zit verruilt voor een lage zit. En hij heeft hem al op de oprit staan en nog geen laadfaciliteiten. Maar ze rijden bijzonder weinig dus past hem volgens mij perfect.
Moet er wel aan wennen dat er op zo'n moderne auto nog zo'n antennespriet zit zoals de Corsa van mijn vrouw uit 2002 al had..

Waar ik afgelopen weekend echt woest van werd is het voetbalclubje Heracles. Die hebben besloten om een speler die een ernstig delict heeft begaan weer in genade aan te nemen.
Ik zag jouw reactie op FB en kan het gevoel wel begrijpen. Zoals je in jouw reactie hierboven afsluit, "had hem nog uit de schijnwerpers gelaten" dat deel ik ook met je. Anderzijds vind ik het wel een lastige discussie.

Hij heeft fouten gemaakt, dat heeft een mensenleven gekost en hij heeft een gezin een leven lang leed aan gedaan. Dat is op geen enkele manier goed te praten en hij zal daar dan ook voor gestraft worden. Hoe groot die straf ook is, het gezin krijgt er het kind niet mee terug. Dat voorop gesteld.
Maar hij momenteel geen direct gevaar meer voor de maatschappij, en hij zal toch verder moeten met zijn leven. En waarom zou hij daarom niet aan het werk mogen?
Heeft het voor het gezin of voor de maatschappij extra waarde als hij de hele dag thuis opgesloten zit?? Dat geloof ik niet.

Ik vind het wel dom van Heracles om, zonder enige vooraankondiging, in het veld wordt gezet. Ze hadden de maatschappelijke impact / reacties beter moeten inschatten.
Dan hadden ze in ieder geval vooraf een verklaring kunnen opstellen en was men er van op de hoogte geweest dat hij mogelijk zou spelen.

Vind ik wel bijzonder omdat hij lichamelijk nogal wat ongemakken heeft en zijn hoge zit verruilt voor een lage zit.
De zit in de Leaf is niet echt laag, de instap (door het hoge dak) echt super eenvoudig. Ik snap de move van hem wel, als ze niet al te veel/ver rijden dan heb je er een goedkope auto aan. Geen wegenbelasting, weinig onderhoud en lage km. kosten. Slimme zet.
Al zou ik er niet aan moeten denken om hem thuis niet op te kunnen laden.

Er staat op zijn overtreding (onder invloed) een gevangenisstraf van maximaal 6 jaar. Hoe weet je nu dat hij geen gevaar meer vormt en niet na een overwinning weer lekker aan de borrel/lachgas/snuif gaat voordat hij in een auto stapt? Vorige keer vond hij het geen bezwaar. Ik meen dat Marco Bakker ook een tijdje gestopt is geweest na zijn incident. Sporters denken blijkbaar ver boven de rest van het volk te staan....

Goedemorgen!
Hier een lekker weekend gehad: verder gegaan met isoleren van de zolder, en gisteren met iemand de DAB en achteruitrijcamera gemonteerd en geactiveerd op de Focus!

@The Voice: ik heb vrij weinig met al die programma's. De enige programma's op RTL/SBS/etc die ik interessant vind zijn dingen zoals Ewout Genemans die bij een politieteam meeloopt. Wat ik wel kwalijk vind is dat er halve informatie wordt gegeven; nu wordt er direct volop gespeculeerd.
@Heracles: gisteren bleef de tv even aan staan en stond er een voetbalpraatprogramma op, toen kreeg ik dit mee. Zo iemand moet je inderdaad even totaal uit beeld houden, dit is niet handig.

@Leaf: een Meriva is hoger, maar ik vraag me inderdaad ook af of ie makkelijker zit/instapt dan een Leaf. Als je maar een beetje rechtop zit dan is het prima denk ik.

Hij is bewust dronken achter het stuur gaan zitten en veel te hard gaan rijden. Dat ie dan een kind doodrijdt was vantevoren natuurlijk niet te voorzien.
Maar het gaat mij niet eens om het gevaar. Het gaat mij om het signaal dat je als club afgeeft. Als je hem weer opstelt nadat hij gestraft is, snap ik dat nog enigszins.
Maar om hem voor zijn proces en straf alweer wedstrijden te laten spelen vind ik niet kunnen.
Ik vond ook heel goed dat een hele groep eigen supporters zich na de wedstrijd ook bij het stadion gemeld heeft om verhaal te halen.
Die schamen zich ook vreselijk voor hun club.

Hij krijgt vast nog wel een aansluitpunt maar dat is er nog niet.

rjthefrisian zei:
Hij is bewust dronken achter het stuur gaan zitten en veel te hard gaan rijden. Dat ie dan een kind doodrijdt was vantevoren natuurlijk niet te voorzien.
Maar het gaat mij niet eens om het gevaar. Het gaat mij om het signaal dat je als club afgeeft. Als je hem weer opstelt nadat hij gestraft is, snap ik dat nog enigszins.
Maar om hem voor zijn proces en straf alweer wedstrijden te laten spelen vind ik niet kunnen.
Ik vond ook heel goed dat een hele groep eigen supporters zich na de wedstrijd ook bij het stadion gemeld heeft om verhaal te halen.

Hij krijgt vast nog wel een aansluitpunt maar dat is er nog niet.
Achja, als Ajax dat kan met Patrick Kluivert, waarom Heracles niet hè? Voetbal clubs en supporter staan toch boven de wet, dus dit kan er ook wel bij.
Ja, ik houd niet van voetbal en alles wat er om heen komt. Het is gewoon idioot dat de clubs en supporter overal mee weg komen.
Club zijn financiën niet op orde en zwaar in de schulden? De gemeente help ze wel uit de brand. Moet je als echt bedrijf eens doen, mensen voor veel te veel geld in huren, dan er achter komen dat je dat niet kan betalen en vervolgens bij je gemeente aankloppen voor steun.

hoorde wel dat er inderdaad veel supporters niet van gedient waren. Ik volg geen voetbal dus had geen idee waar het om ging. Maar hierom dus. Als voetballer ben je een publiek figuur, en als je verdacht word van dood door schuld is het niet handig om iemand een podium te geven. Beter even achter de schermen afwachten was op zijn plaats geweest.

The voice kijk ik nooit. Na 1 seizoen was het leuk maar daarna was ik al snel klaar met programma's waarbij je een kunstje voor een jury moet doen. Maar het feit dat 1 al de biezen heeft gepakt en heeft bekend zegt al wel genoeg dat er wel iets aan de hand is. Verder gewoon maar afwachten wat er nu echt aan de hand is. Maar eigenlijk interesseert het mij ook weinig :} maar als er echt sprake is van misstanden hoop ik dat ze gewoon de straf krijgen die ze verdienen.

Wel blij dat de bouwmarkten weer open zijn, heb zo nu en dan nog wel wat nodig en het voelde haast als een uitje om even wat te kopen/kijken. Maar bij ons in het dorp was het echt bizar druk zaterdag. Hele dorp vol. Auto's zoeken naar parkeerplek. Horeca was ook allemaal open. Ik reed er langs en ben er verder niet geweest maar het zag er gezellig uit, maar voelt dan ook wel weer een beetje dubbel. Hopelijk word dat snel weer normaal.

Overwerken doe ik ook nog heel zelden de afgelopen jaren.
Heb ook in een sector gewerkt met een sterk seizoenskarakter, waarbij overwerken zeker normaal was in een deel van het jaar. Echter werd dat deel van het jaar steeds langer. Het overwerk werd nog net niet opgenomen in de planning, maar de planning paste altijd precies. Dat wil zeggen, in een optimale situatie die er nooit was en dus wist je vaak genoeg op voorhand al dat je het ook met flink wat overuren niet ging halen.

Een van de redenen om destijds iets anders te zoeken. Pas een half jaar nadat ik overgestapt was kwam ik tot het besef hoeveel meer rust het tussen je oren geeft als je weet dat je 's avonds niet per se meer iets hoeft te doen en er morgen (na het weekend) weer een werkdag is.

Inmiddels word ik niet meer afgerekend op gemaakte uren, maar op wat ik doe/oplever. Soms horen daar wat overuurtjes bij, maar vaak is het prima te doen in een werkweek.

AsconaGT zei:
Gisteren schrok ik nog wel met de Up. Reed 's avonds over een rotonde. Het was een paar graden boven nul en ging een rotonde over. Niet snel maar wel vlotjes. Schoof die zo over de voorbandjes weg. auto schoof zo een meter opzij bijna tegen de stoeprand aan. Snelheid was laag en met FWD prima controleerbaar maar het moment dat je voelt dat de auto niet de kant op gaat als moet, ook al is het maar iets, schrik je toch wel even.

Auto staat op semperit winterbandjes met zo'n voldoende profiel (6mm), dus misschien dat er iets van olie lag of iets. zal straks met daglicht de voorbandjes nog eens extra controleren.

Ik had twee weken geleden ook een momentje in de BMW. Berucht bochtje dat altijd glibberig is bij regen en/of kou, ik rijd hem vaak dus een beetje spelen doe ik daar ook wel eens. Echter niet deze keer, vriendin en zoontje aan boord.
Bocht is een lange, maar langzame doordraaier. Precies op het moment dat ik een toefje gas gaf deed de achterkant ook een stap opzij. Ik weet niet wie er sneller was, ik met tegensturen of de auto met ESP maar het ging allemaal keurig goed. Wel een vriendin die over de zeik was door de schrik, maar het een minuutje later ook wel snapte.

@ The Voice, ik heb helemaal niets met al die talentenshows. Telkens weer iets met talenten om maar weer een avond op prime time gevuld te krijgen.

Daar gaat het hier echter niet om. Wat mij betreft stinkt het zaakje wel. Begon met Marco Borsato en nu dus Rietbergen. Dat die laatste het onmiddellijk heeft toegegeven en dat RTL voor nu de stekker uit het programma heeft getrokken geeft ook al dat het iets meer is dan een gerucht. De aflevering van het programma maar even afwachten.

Oftewel, je bent er altijd met zijn tweën bij en kunt op eventuele voorstellen ook nee zeggen.

Dit vind ik wel een beetje een nare opmerking. Dit is precies een van redenen waarom slachtoffers zich niet durven te laten horen of dat pas veel later doen.
De Engelsen noemen dat ook wel "Victim shaming" en/of "2nd rape"....

Ik ben met je eens dat we tegenwoordig in andere tijden leven, maar in dit geval lijkt het niet zomaar een inhoudsloos gerucht te zijn.

@ Voetbal, dat kijk en volg ik niet. Dus geen idee waar het over gaat :D

Toch altijd weer bijzonder wat een kuddevolk de Nederlanders dan weer zijn. Waarom zou je nou in godsnaam direct zaterdag massaal weer naar de winkels rennen? Kan dat nou niet even wachten? Ik moet ook nodig naar de kapper maar ik wacht wel even met een afspraak totdat de drukte voorbij is.

Ik heb afgelopen weken paar keer Click en Collect gedaan bij de bouwmarkten en moet zeggen dat dat verrassend goed ging. Maar als je echt iets wilt bekijken moet je er toch even langs.

Ik had twee weken geleden ook een momentje in de BMW. Berucht bochtje dat altijd glibberig is bij regen en/of kou, ik rijd hem vaak dus een beetje spelen doe ik daar ook wel eens. Echter niet deze keer, vriendin en zoontje aan boord.
Bocht is een lange, maar langzame doordraaier. Precies op het moment dat ik een toefje gas gaf deed de achterkant ook een stap opzij. Ik weet niet wie er sneller was, ik met tegensturen of de auto met ESP maar het ging allemaal keurig goed. Wel een vriendin die over de zeik was door de schrik, maar het een minuutje later ook wel snapte.

Rotondes blijven altijd leuk maar ze zijn ook erg gevaarlijk. Ik heb destijds ook een keer met de Vectra achterstevoren op de rotonde gestaan en dat is gelukkig allemaal goed afgelopen en pas er sindsdien wel op.

Dit vind ik wel een beetje een nare opmerking. Dit is precies een van redenen waarom slachtoffers zich niet durven te laten horen of dat pas veel later doen.
De Engelsen noemen dat ook wel "Victim shaming" en/of "2nd rape"....

Klopt, het zijn vaak machtige personen in de media, met niet alleen veel macht, maar ook veel geld. Die jou als potentieel talent kunnen maken (als je doet wat ze verlangen), maar ook breken als je ongepast gedracht naar buiten brengt. Precies de reden waarom het ook lang duurt voordat ze er mee naar buiten komen. Nu versterkt door blijkbaar een hele grote groep hoop ik dat de waarheid naar boven komt. En goed dat het OM er nu mee gaat bemoeien en niet RTL een 'onafhankelijk onderzoek' heeft geregeld. Pas dan word het echt duidelijk wat er nu precies speelt. Maar het feit dat er al 1 al zijn biezen heeft gepakt doet al vermoeden dat het niet alleen om alleen een scheef whatsapp berichtje gaat.

Dat bestellen en ophalen is echt top, ik heb daar ook gebruik van gemaakt.
De Toolstation doet dat natuurlijk altijd al :)

@The Voice: sja, bij talentenjachten zijn de deelnemers toch altijd wat naïef en misschien soms ook onzeker. Dat zie je ook bij de verhalen in 'Better than ever'. En dan kom je in zo'n groot mediacircus terecht. Dat is wel ff wennen en ook niet echt goed voor die deelnemers denk ik.

@ Autoweek: Het lijkt wel of ze zich ineens willen profileren als het kennisplatform in EV-rijden. Ik zie niks anders als items voorbij komen die je "info" geven over alles wat met elektrisch rijden te maken heeft. Wanneer je het artikel dan doorleest staat er heel algemene info in, die je overal kunt vinden en weinig diepgang of nieuwe informatie biedt. Jammer, maakt de site er niet leuker op.
Voor de autoleek is dit ideaal denk ik: een 'vertrouwde' naam, waar alle informatie gebundeld staat. En voor hen geeft dit voldoende diepgang.

Mogguh

@ Thevoice: Dat kijk ik echt al járen niet meer... of ik het eerder wel heb gekeken durf ik niet te zeggen. Volgens mij heb ik Idols per ongeluk nog wel eens gezien.
Gisteren stond per ongeluk RTL Boulevard op of was het shownieuws...geen idee: maar die waren ook lekker op dreef. De 1 beschuldigde alles (Verlinde) en iedereen en de ander schoot totaal in de verdediging voor alles. (die fotograaf die graag verteld welke sterren hij heeft gefotografeerd en hoe goed hij iedereen kent en naar feestjes mag.) Bah, wat een vreselijk volk. Echte telegraaf-talkshow.

@ Heracles: geen idee hoe dat allemaal (juridisch) in elkaar steekt. Maar aan die vent maak ik geen woorden vuil, bah (td).

Ik heb afgelopen weken paar keer Click en Collect gedaan bij de bouwmarkten en moet zeggen dat dat verrassend goed ging
Ik moest even een paar keer 'wat kleins' hebben en dan merk je wel hoe snel je soms 'even' heen gaat om wat op te halen. Uiteindelijk heb ik het maar laten zitten ;)

Wat ik wel irritant vond; de servicebalie was er wel maar iets ruilen wat ik in de winkel had gekocht kon niet omdat deze nu 'dicht' was. Gelukkig kan ik nu de boel weer retourneren: Hoef ik niet meer zo op het bonnetje te letten :}

Er wordt vaak opgekeken tegen al dat mediavolk, maar het zijn ook maar mensen zoals jij en ik. Alleen zijn zij iets teveel omhoog getild door de media zelf: het hele circus creëert zichzelf. En ze krijgen er ook nog teveel voor betaald... Maar het lijkt daardoor ook alsof ze daardoor te ver bij de realiteit vandaan staan. Naar wereldje, lijkt me.

Dat bestellen en ophalen is echt top, ik heb daar ook gebruik van gemaakt.
De Toolstation doet dat natuurlijk altijd al

klopt! zelfs toen het wel weer even mocht bestelde ik toch vaak bij toolstation als ik al wist wat ik nodig had. Even snel in mijn pauze bestellen. ik kom er praktisch langs vanuit mijn werk als ik vrij was, en binnen 1 minuut zit ik weer in de auto. En ze hebben ook nog eens hele nette prijzen. (en voor 20 euro is het ook al gratis thuisbezorgd als je het niet gelijk nodig hebt). Ik ben fan. (tu)

De dagvaarding is wel interessant om te lezen, daar worden o.a. in de basis uitgelegd hoe de verschillende NOx reductie technieken werken. En manipulatie technieken van fabrikanten om de testcycle te herkennen. Een aantal herken ik wel van mijn vorige Insignia.

volgens mij zit elke fabrikant in grijs gebied. heeft een expert al eens gezegd. Ze moeten ook haast wel om nog aan de regels te voldoen en auto's te verkopen. De vraag is wie nog net binnen het grijze gebied zit en wie er net te ver gaat. lastige zaak

ik haak even in op een berichtje van een paar dagen terug,

En wat ruud zegt zie ik ook wel veel. Wil niet iedereen over 1 kam schreven maar kan er zo een paar opnoemen in mijn omgeving. zeker zodra er kinderen in het spel komen breekt het ze op. Ze willen niets laten. Blijven reizen, skivakanties, mooi huis, social media, vaak afspreken met vrienden en clubjes, carrière maken etc etc. Sommige mensen kunnen dat handelen, maar veel ook niet (ik ook niet). Alleen laten we sommige dingen (om van andere dingen meer te genieten)
MIjn vrouw heeft er beroepsmatig ook veel mee van doen. Generatie Z gaat er nog meer last van krijgen

Ik werk in het voortgezet onderwijs en ik zie daar met name in de bovenbouw/examenklassen echt leerlingen die tot niets meer in staat zijn. Compleet lethargisch. Zelfs online/via social media zijn ze niet meer te bereiken. Ik denk werkelijk dat ze doordat ze hun dagelijkse routines niet meer kunnen doen enorm met zichzelf in de knoop zijn komen te zitten.

Als docent gingen de routines natuurlijk redelijk door, maar ik kan me juist voorstellen dat leeftijdsgenoten (zeg rond de 35) die wél een gezin hebben en vanwege hun werk veel thuis zijn komen te zitten juist hunkeren naar 'vroeger'. Simpelweg omdat ze zich opgesloten voelen in hun huidige bestaan. Ik heb geen gezin/partner (en dat is niet mijn keuze maar het is zo) waardoor ik, buiten het feit dat sporten aan banden gelegd was, weinig verschil heb bemerkt en dús het nog wel volhoud.

Zowel onder leerlingen als leeftijdsgenoten zie ik vooral dat men het uitgaan, het op vakantie gaan etc. erg mist. Als je dat normaliter al niet doet... Dan scheelt dat een hele hoop! (ik bedoel maar, mijn laatste 'op' vakantie was in 2018 - een paar dagen Ardennen...

Als docent gingen de routines natuurlijk redelijk door, maar ik kan me juist voorstellen dat leeftijdsgenoten (zeg rond de 35) die wél een gezin hebben en vanwege hun werk veel thuis zijn komen te zitten juist hunkeren naar 'vroeger'. Simpelweg omdat ze zich opgesloten voelen in hun huidige bestaan. Ik heb geen gezin/partner (en dat is niet mijn keuze maar het is zo) waardoor ik, buiten het feit dat sporten aan banden gelegd was, weinig verschil heb bemerkt en dús het nog wel volhoud.

Ik denk dat je met name bedoeld door corona?

Maar daarvoor was het ook al zo. Ik ben 36 en zie veel mensen in mijn omgeving die alles nog willen doen. Leuk op social media, mooi auto's, skivakanties, zomer vakanties, weekendjes weg, mooi huis. ook vaak uit eten, stappen, concerten, mooie kleren vaak sporten. Totdat er kinderen komen en het financieel lastiger word en je met name minder vrijheden/tijd/energie hebt en er vervolgens alles aan doen om hun oude leventje er ook nog in volle glorie er bij naast te houden. Wel leuk voor de buitenwereld. Dat lukt de meesten niet op de lange termijn en breekt veel mensen op.

Mijn vrouw heeft veel mensen met burnouts in haar beroepsmatige omgeving, het zijn voor een groot deel 25-35 jarige.

Maar hou mijn hart vast voor de generatie daaronder (generatie Z), die al vanaf kinds af zijn opgegroeid met social media, telefoon, tablet, youtubers. ze verwachten dat daar in de toekomst ook de nodige klappen wel vallen omdat het leven niet zo vanzelfsprekend is, en je best moet doen voor je eigen geluk en tegenslagen hebt.

@EVV; jou huidige auto valt daar toch ook onder?

Zijn er inmiddels al beelden van de astra is standaard trim in een grijze kleur? (lease spec.)

AsconaGT zei:
@EVVl; jou huidige auto valt daar toch ook onder?
Geen idee eigenlijk. Één van de redenen om de 2 liter te kopen in plaats van de 1.6 was juist omdat de 2 liter wel AdBlue gebruikt en de 1.6 niet en ik de bui al een beetje zag hangen. Ik ging er van uit dat Opel nog wel aan de beurt zou komen omdat mijn vorige Insignia merkbaar sjoemelde. Mijn idee was dat een auto met AdBlue misschien wel sjoemelt maar makkelijker legaal te maken is.
Uiteindelijk hebben ze bij de eerste generatie Insignia met dezelfde motor ook een software update gedaan. Hierdoor ging die ineens veel meer AdBlue gebruiken, dat staat ook in de dagvaarding. De mijne gebruik al een normale hoeveelheid. Ik zie wel waar het heen gaat. Mijn eerste zou zeker hier onder vallen.

AsconaGT zei:
Ik denk dat je met name bedoeld door corona?

Ja, dat heeft er zeker aan bijgedragen. Maar ervoor natuurlijk ook al:, denkend aan woonlasten (het 'moeten' hebben van een groot huis', waardoor men veel moet werken om het huis te kunnen betalen).

En wat je zegt over generatie Z vrees ik ook: zij zijn opgegroeid met de druk van het moeten presteren, niet alleen op school/op het werk, maar ook 'online'. Ik ben benieuwd in hoeverre Corona er daardoor aan heeft bijgedragen dat er nu zo veel mensen afknappen...

Zijn er inmiddels al beelden van de astra is standaard trim in een grijze kleur? (lease spec.)
Grijs is niet eens verkrijgbaar op de Astra. Enkel Wit, Zwart, Geel, Blauw, Rood.
Dan kun je heel hip willen zijn als merk, maar is mis wel minimaal 2 grijstinten en een iets donkerere kleur als donkerblauw/rood.
Wat dat betreft heeft Peugeot met hun groen wel een mooie kleur in de lijst staan.

Nope..domweg omdat hij nog maar in vijf kleuren te krijgen is.. knalgeel, knalblauw, knalrood, zwart en wit...niks grijs dus..;)

Heb op het Astra forum al wel een filmpje gezien van de eerste Astra's die van de truck afgingen voor aflevering...

Wat dat betreft heeft Peugeot met hun groen wel een mooie kleur in de lijst staan.

Tsja..Opel heeft als tegenhanger de gele kleur. Die heeft Peugeot weer niet op de 308. Maar de 308 is verder ook alleen maar in wit, zwart, zilver, blauw en rood te krijgen. Ook maar zes kleuren.

Dat is wel heel schaars. Een collega zweert bij donkergrijs (want hij heeft een super hekel aan autowassen) :} En gezien de veel verkochte kleuren is 1 of 2 grijs tinten niet verkeerd. Al ben ik zelf natuurlijk meer fan van wat kleur op de weg.

Een wat sjiekere kleur was ook wel mooi geweest. Ik vind de donkerpaars/zwarte kleur op de renault modellen (alleen beschikbaar op de duurste uitvoeringen) ook heel erg mooi

Hier lijkt het haast zwart
Rijtest-Renault-Captur-crossover-1.3-TCe-155-pk-EDC-Initiale-Paris-2020-9.jpg

maar als de zon er op schijnt is het meer paars/aubergine. Heel fraai vind ik zelf.

peugeot heeft een mooi soort groen inderdaad.

Hopelijk doet het geen afbreuk aan de verkopen van de astra en word er lekker veel kleur gekozen. Maar iets meer keuze zal wel mooi zijn, frees anders dat het wel heel erg zwart/wit zal worden

Deze corona periode wordt een heel interessante in de toekomst voor onderzoekers/wetenschappers. Uiteraard het virus zelf, maar ook hoe de verschillende landen er mee om zijn gegaan en wat de lange termijn effecten op deze generatie is. Daar gaan een hoop mensen onderzoek naar doen :)

Astra F zei:
Grijs is niet eens verkrijgbaar op de Astra. Enkel Wit, Zwart, Geel, Blauw, Rood.
Dan kun je heel hip willen zijn als merk, maar is mis wel minimaal 2 grijstinten en een iets donkerere kleur als donkerblauw/rood.

Onvoorstelbaar, in de configurator zijn inderdaad maar vijf kleuren beschikbaar *-)
Dacht eerst dat het wellicht alleen bij de goedkopere uitvoeringen zo was, maar het geld voor alle uitvoeringen.

Wel zijn de Trend lakken (geel, blauw en rood) gratis, die zullen dus vast veel verkocht worden. Mits de wagenparkbeheerder het toelaat. Mijn Focus mocht ik niet in het goedkopere knalrood (zou naar mijn mening wel tof staan met de zwarte ST Line accenten) bestellen, dan moest ik de auto overnemen bij uitdiensttreding. Het knalblauwe Desert Island Blue was geen probleem *-)

Staat de Astra eigenlijk al bij de dealers?

Klopt, ik vind die knalkleuren wel mooi, maar dan ook met mooie wielen, wat zwart acccenten en dan kan het heel mooi staan.

als ik dit hierboven zie 8-)

Denk met een goedkope uitvoering dat je met zwart nog het beste af bent.

Je moet sowieso een dikke uitvoering hebben tegenwoordig, want anders is het überhaupt geen porem :D
Grote velgen lijken ook steeds meer een must tov een paar jaar geleden.

De 18" onder de Leon was destijds best groot. 18" op de Astra was "oke", niets te groot/te klein. 17" op de Focus was nipt "oke". Onder de BMW zit 19", maar daarvan heb ik niet het idee dat het idioot groot is.

@ Jeugd: ik heb er ook mijn zorgen over. Ik hoor verhalen in mijn omgeving en met of zonder Corona: niet altijd even fraai. Prestatiedruk is er aan de ene kant wel, maar aan de andere kant is er ook een soort laksigheid, of misschien verkeerde prioriteiten.
'Vroeger' was alles gericht op 'later': sparen, studie... en nu lijkt het meer om 'nu' te gaan: je leeft nu, je leeft maar 1x, geniet er van zolang het kan... ik vind het lastig, heb er geen opleiding voor gehad om zoiets te kunnen doorgronden ;)

maar als de zon er op schijnt is het meer paars/aubergine. Heel fraai vind ik zelf.
Absoluut: paar keer zo'n Espace zien rijden met dat kleurtje. Sjieke verschijning (tu)

Maar met zo'n bijzondere kleur moet je ook wel een dikke uitvoering hebben...anders is het geen porum..
Ik vind de Astra in basistrim niet eens zo gek!
Die 308 is niet wat: afgezakte neus (komt door de aflopende lijnen en de uitgelopen grille)

Ik vind de rode kleur die Mazda heeft ook erg strak!!

Opel had bij de introductiefoto's van de Astra J GTC ook een prachtige kleur Rood, helaas is die nooit leverbaar geweest. :(
Op de Insignia A2 / Cascada was ook een mooie donkergroene kleur leverbaar. Ook erg chique (icm beide leder).
Die kleur staat voor mijn Cascada nog altijd op 1, gevolgd door donkergrijs.

rjthefrisian zei:
Ik vind de rode kleur die Mazda heeft ook erg strak!!

Is inderdaad mooi maar het nadeel is weer dat bijna elke mazda die ik zie in die kleur rondrijdt waardoor het leuke er ook weer afgaat.

klopt, maar het blijft een verademing tov al het zwart grijze blik. Begrijp ook wel dat niet indereen in een brandweerrode auto wil rijden, of een mostertpot of een blauwe smurf. Maar er zijn ook wel wat meer ingetogen mooie kleuren. De Insignia A was ook heel even leverbaar met de kleur Luxor. Is maar 1 jaar leverbaar geweest volgens mij bij een modeljaarwisseling. Bij de facelift al weer geschrapt dacht ik. 1x in het echt gezien, was echt heel erg mooi. Heb het daarna nooit meer gezien. Leek ook wel op de renault kleur die ik eerder aanhaalde. Beetje blauw van kleur maar als de zon er over schijnt een paarse gloed.

16237.jpg

De mooiste kleur blijft nog het 'rosso competizione' op de Giulietta. Dat vind ik zó waanzinnig gaaf!

22933895876_4be8555b44_b.jpg

En op een foto krijg je het nooit zo mooi als in het echt.

Dat is zeker een fraaie kleur al lijkt het dondersveel op de rode kleur van mazda.
De Giulietta blijft een erg fraaie auto maar ik knap echt vreselijk af op het binnenste. Dat is echt een bonk glimmend zwart plastic.

5ozyttabyfxj_800.jpg

Ik blijf dit altijd een waanzinnig fraaie kleur vinden. Redelijk ingetogen maar wel net even pakkend. Zo'n passat is hier in de straat redelijk vaak op visite en denk elke keer weer wat een fraaie kleur.

volkswagen_passat_21.jpg

De Insignia A was ook heel even leverbaar met de kleur Luxor. Is maar 1 jaar leverbaar geweest volgens mij bij een modeljaarwisseling. Bij de facelift al weer geschrapt dacht ik. 1x in het echt gezien, was echt heel erg mooi. Heb het daarna nooit meer gezien. Leek ook wel op de renault kleur die ik eerder aanhaalde. Beetje blauw van kleur maar als de zon er over schijnt een paarse gloed.

Echt nog nooit zien rijden!

klopt, maar het blijft een verademing tov al het zwart grijze blik. Begrijp ook wel dat niet indereen in een brandweerrode auto wil rijden, of een mostertpot of een blauwe smurf.

Eens maar toch houden veel mensen het met bescheidener kleuren het langer vol. Mijn pa heeft deze Focus eens gehad en was heel snel uitgekeken op die kleur.
-_86-2-_big.jpeg

Ook heeft hij de alfa 147 gehad in de welbekende appeltjesgroene kleur en ook daar waren we na tijdje wel zat van (Dat was ook een vreselijk slecht gebouwde auto).
alfa-romeo-147-alfa-romeo-147-verde_8337228446.jpg

Ik zou niet zo snel uitgekeken zijn op zo'n kleur denk ik. Een grijze of zwarte wel. Die DS3 bijvoorbeeld, pfoh wat had dat ding een saaie kleur... Maar ik ben vast niet representatief ;)
Die Focus had je ook in een groen/blauw tint, die werd echt slecht verkocht. Op een gegeven moment moest er best wat geld achter die voorraadauto's aan om ze op de weg te krijgen.
Die Alfa kleur is net iets lichter/helderder dan die tint van Mazda. Overeenkomst met die blauwe tint van ** zie ik wel: beide zijn het 'diepe' kleuren, die veel contrast geven: op hetzelfde moment licht maar ook donker.

Ik ben erg blij met het blauw van de V40
volvo-v40-2-0-t5-245pk-geartronic-ocean-race.jpg

Maar zag een keer een G- AMG over de autobahn langsdenderen in een donkerblauwe kleur en die vond ik echt schitterend.
Ik zit nu foto's te zoeken, maar dat valt dan toch tegen ;)

$_86.JPG

Bij Opeldealer waar ik werkte hadden we een donkergroene signum staan: vond ik ook altijd een mooie, sjieke kleur
420x315.jpg

Ach jah..maar mensen willen toch blijkbaar eentonige kleuren...als ik hier in de straat kijk ...:}:}

x Audi Q7- donkergrijs
x Nissan Leaf - zwart
x Seat leon - paarsblauw (de enige opvallende ICT leasebak)
x Skoda Fabia -donkergrijs en Ford Fiesta -zwart
x Opel Astra en Citroen C3 -zwart
x Opel meriva - grijsblauw
x Volvo XC60 en C30 - allebei wit
x VW Tiguan- zilver
x VW Golf Plus - bruingrijs
x Volvo XC60 - zilver en Polo - zilver

Ik heb deze gehad:
images
, die viel ook goed op. Die was zelfs op Google map te herkennen.
Mijn vorige Insignia was blauw, gewoon de standaard niet-mettalic maar toch best een opvallende kleur. Wat dat betreft heb ik nu best een saaie kleur, hoewel het de auto wel goed staat.

Gaaf, zo'n gele Coupé!
Ik zit op Maps te kijken en zie de Citigo op het werk van M staan. Naast wat struiken dus valt wat minder op ;)
Hier in de straat inderdaad alles grijs en zwart. Verderop wel een gele Ibiza overigens.

Ik vond de kleur op de laguna echt heel erg gaaf. Ik ben sowieso wel van het blauw. De mercedse kun je ook in een hele mooie blauw krijgen. maarja, zie die maar eens te vinden op de occasionmarkt met nog wat meer eisen en een budget.

IMG_17183-large.jpg

volgende word gewoon weer een blauwe, of eentje met kleur ;) want ik ben juist nu al heel erg uitgekeken op de kleur van de Benz. gelukkig nog niet op de rest

68-9ca728fe-large.jpg

Terug
Bovenaan