Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is dat je het waarschijnlijk niet over je hart kan verkrijgen, maar eigenlijk zou je om die reden toch de boel eens in de soep moeten laten lopen... misschien dat er dan actie wordt ondernomen.maar heb niet direct het idee dat het management het als prio 1 heeft staan omdat alles toch doorloopt...
Ja, nou: het is wel erg wisselend... of misschien verschilt het per moment.Heb het idee dat veel (met name jonge lui) heel zachtaardig zijn, heel onzeker en bij een zuchtje tegenwind al omwaaie
Ik hoor zoveel over burn-outs onder jongeren, dat bevreemd me. Ik vraag me dan ook wel af waardoor ze de burnout krijgen, is dat echt werkgerelateerd of leggen ze zichzelf de lat ook te hoog.Heb het idee dat veel (met name jonge lui) heel zachtaardig zijn, heel onzeker en bij een zuchtje tegenwind al omwaaien
Iedereen is hierin natuurlijk vrij in. Ik vind het gevaarlijk, waar ligt de grens tussen wel/niet betalen?In mijn nieuwe functie worden overuren alleen betaald als ik een avond tot laat overwerk of ga reizen. niet als ik een uurtje langer doe. Vind ik ook prima.
Moderator
Indien je er voor kiest om over te werken, omdat je er geen probleem mee hebt.....of omdat je het geld goed kunt gebruiken, dan zie ik het ook niet als een probleem. Maar het is zoals je zegt, dat overwerken moet geen standaard worden of onder de loonvoorwaarden van het bestaande werk vallen. Anders gaat zich de grens idd. snel verleggen.Barri zei:Ja precies. Ik ben een jaar terug een salarisschaal omhoog gegaan en overuren worden nu niet meer uitbetaald, maar je krijgt wel een verlofdag extra.
En ik ben zelf van mening: als je structureel meer dan je contracturen nodig hebt, dan doe je iets niet goed. Misschien is dat wat kort door de bocht, maar als je meer werkt dan wordt dat ook weer verwacht en kom je in een vicieuze cirkel terecht.
Ik zag jouw reactie op FB en kan het gevoel wel begrijpen. Zoals je in jouw reactie hierboven afsluit, "had hem nog uit de schijnwerpers gelaten" dat deel ik ook met je. Anderzijds vind ik het wel een lastige discussie.Waar ik afgelopen weekend echt woest van werd is het voetbalclubje Heracles. Die hebben besloten om een speler die een ernstig delict heeft begaan weer in genade aan te nemen.
De zit in de Leaf is niet echt laag, de instap (door het hoge dak) echt super eenvoudig. Ik snap de move van hem wel, als ze niet al te veel/ver rijden dan heb je er een goedkope auto aan. Geen wegenbelasting, weinig onderhoud en lage km. kosten. Slimme zet.Vind ik wel bijzonder omdat hij lichamelijk nogal wat ongemakken heeft en zijn hoge zit verruilt voor een lage zit.
Moderator
Al zou ik er niet aan moeten denken om hem thuis niet op te kunnen laden.
Achja, als Ajax dat kan met Patrick Kluivert, waarom Heracles niet hè? Voetbal clubs en supporter staan toch boven de wet, dus dit kan er ook wel bij.rjthefrisian zei:Hij is bewust dronken achter het stuur gaan zitten en veel te hard gaan rijden. Dat ie dan een kind doodrijdt was vantevoren natuurlijk niet te voorzien.
Maar het gaat mij niet eens om het gevaar. Het gaat mij om het signaal dat je als club afgeeft. Als je hem weer opstelt nadat hij gestraft is, snap ik dat nog enigszins.
Maar om hem voor zijn proces en straf alweer wedstrijden te laten spelen vind ik niet kunnen.
Ik vond ook heel goed dat een hele groep eigen supporters zich na de wedstrijd ook bij het stadion gemeld heeft om verhaal te halen.
Die schamen zich ook vreselijk voor hun club.
Al zou ik er niet aan moeten denken om hem thuis niet op te kunnen laden.
Hij krijgt vast nog wel een aansluitpunt maar dat is er nog niet.
Ik vond ook heel goed dat een hele groep eigen supporters zich na de wedstrijd ook bij het stadion gemeld heeft om verhaal te halen.
Die schamen zich ook vreselijk voor hun club.
AsconaGT zei:Gisteren schrok ik nog wel met de Up. Reed 's avonds over een rotonde. Het was een paar graden boven nul en ging een rotonde over. Niet snel maar wel vlotjes. Schoof die zo over de voorbandjes weg. auto schoof zo een meter opzij bijna tegen de stoeprand aan. Snelheid was laag en met FWD prima controleerbaar maar het moment dat je voelt dat de auto niet de kant op gaat als moet, ook al is het maar iets, schrik je toch wel even.
Auto staat op semperit winterbandjes met zo'n voldoende profiel (6mm), dus misschien dat er iets van olie lag of iets. zal straks met daglicht de voorbandjes nog eens extra controleren.
Oftewel, je bent er altijd met zijn tweën bij en kunt op eventuele voorstellen ook nee zeggen.
Ik had twee weken geleden ook een momentje in de BMW. Berucht bochtje dat altijd glibberig is bij regen en/of kou, ik rijd hem vaak dus een beetje spelen doe ik daar ook wel eens. Echter niet deze keer, vriendin en zoontje aan boord.
Bocht is een lange, maar langzame doordraaier. Precies op het moment dat ik een toefje gas gaf deed de achterkant ook een stap opzij. Ik weet niet wie er sneller was, ik met tegensturen of de auto met ESP maar het ging allemaal keurig goed. Wel een vriendin die over de zeik was door de schrik, maar het een minuutje later ook wel snapte.
Dit vind ik wel een beetje een nare opmerking. Dit is precies een van redenen waarom slachtoffers zich niet durven te laten horen of dat pas veel later doen.
De Engelsen noemen dat ook wel "Victim shaming" en/of "2nd rape"....
Moderator
Voor de autoleek is dit ideaal denk ik: een 'vertrouwde' naam, waar alle informatie gebundeld staat. En voor hen geeft dit voldoende diepgang.@ Autoweek: Het lijkt wel of ze zich ineens willen profileren als het kennisplatform in EV-rijden. Ik zie niks anders als items voorbij komen die je "info" geven over alles wat met elektrisch rijden te maken heeft. Wanneer je het artikel dan doorleest staat er heel algemene info in, die je overal kunt vinden en weinig diepgang of nieuwe informatie biedt. Jammer, maakt de site er niet leuker op.
Ik moest even een paar keer 'wat kleins' hebben en dan merk je wel hoe snel je soms 'even' heen gaat om wat op te halen. Uiteindelijk heb ik het maar laten zittenIk heb afgelopen weken paar keer Click en Collect gedaan bij de bouwmarkten en moet zeggen dat dat verrassend goed ging
Moderator
Dat bestellen en ophalen is echt top, ik heb daar ook gebruik van gemaakt.
De Toolstation doet dat natuurlijk altijd al
De dagvaarding is wel interessant om te lezen, daar worden o.a. in de basis uitgelegd hoe de verschillende NOx reductie technieken werken. En manipulatie technieken van fabrikanten om de testcycle te herkennen. Een aantal herken ik wel van mijn vorige Insignia.
En wat ruud zegt zie ik ook wel veel. Wil niet iedereen over 1 kam schreven maar kan er zo een paar opnoemen in mijn omgeving. zeker zodra er kinderen in het spel komen breekt het ze op. Ze willen niets laten. Blijven reizen, skivakanties, mooi huis, social media, vaak afspreken met vrienden en clubjes, carrière maken etc etc. Sommige mensen kunnen dat handelen, maar veel ook niet (ik ook niet). Alleen laten we sommige dingen (om van andere dingen meer te genieten)
MIjn vrouw heeft er beroepsmatig ook veel mee van doen. Generatie Z gaat er nog meer last van krijgen
Als docent gingen de routines natuurlijk redelijk door, maar ik kan me juist voorstellen dat leeftijdsgenoten (zeg rond de 35) die wél een gezin hebben en vanwege hun werk veel thuis zijn komen te zitten juist hunkeren naar 'vroeger'. Simpelweg omdat ze zich opgesloten voelen in hun huidige bestaan. Ik heb geen gezin/partner (en dat is niet mijn keuze maar het is zo) waardoor ik, buiten het feit dat sporten aan banden gelegd was, weinig verschil heb bemerkt en dús het nog wel volhoud.
Geen idee eigenlijk. Één van de redenen om de 2 liter te kopen in plaats van de 1.6 was juist omdat de 2 liter wel AdBlue gebruikt en de 1.6 niet en ik de bui al een beetje zag hangen. Ik ging er van uit dat Opel nog wel aan de beurt zou komen omdat mijn vorige Insignia merkbaar sjoemelde. Mijn idee was dat een auto met AdBlue misschien wel sjoemelt maar makkelijker legaal te maken is.AsconaGT zei:@EVVl; jou huidige auto valt daar toch ook onder?
AsconaGT zei:Ik denk dat je met name bedoeld door corona?
Ja, dat heeft er zeker aan bijgedragen. Maar ervoor natuurlijk ook al:, denkend aan woonlasten (het 'moeten' hebben van een groot huis', waardoor men veel moet werken om het huis te kunnen betalen).
En wat je zegt over generatie Z vrees ik ook: zij zijn opgegroeid met de druk van het moeten presteren, niet alleen op school/op het werk, maar ook 'online'. Ik ben benieuwd in hoeverre Corona er daardoor aan heeft bijgedragen dat er nu zo veel mensen afknappen...
Grijs is niet eens verkrijgbaar op de Astra. Enkel Wit, Zwart, Geel, Blauw, Rood.Zijn er inmiddels al beelden van de astra is standaard trim in een grijze kleur? (lease spec.)
Zijn er inmiddels al beelden van de astra is standaard trim in een grijze kleur? (lease spec.)
Wat dat betreft heeft Peugeot met hun groen wel een mooie kleur in de lijst staan.
Astra F zei:Grijs is niet eens verkrijgbaar op de Astra. Enkel Wit, Zwart, Geel, Blauw, Rood.Zijn er inmiddels al beelden van de astra is standaard trim in een grijze kleur? (lease spec.)
Dan kun je heel hip willen zijn als merk, maar is mis wel minimaal 2 grijstinten en een iets donkerere kleur als donkerblauw/rood.
Wat dat betreft heeft Peugeot met hun groen wel een mooie kleur in de lijst staan.
Absoluut: paar keer zo'n Espace zien rijden met dat kleurtje. Sjieke verschijningmaar als de zon er op schijnt is het meer paars/aubergine. Heel fraai vind ik zelf.
Ik vind de Astra in basistrim niet eens zo gek!Maar met zo'n bijzondere kleur moet je ook wel een dikke uitvoering hebben...anders is het geen porum..
Ik vind de rode kleur die Mazda heeft ook erg strak!!
rjthefrisian zei:Ik vind de rode kleur die Mazda heeft ook erg strak!!
Is inderdaad mooi maar het nadeel is weer dat bijna elke mazda die ik zie in die kleur rondrijdt waardoor het leuke er ook weer afgaat.
De Insignia A was ook heel even leverbaar met de kleur Luxor. Is maar 1 jaar leverbaar geweest volgens mij bij een modeljaarwisseling. Bij de facelift al weer geschrapt dacht ik. 1x in het echt gezien, was echt heel erg mooi. Heb het daarna nooit meer gezien. Leek ook wel op de renault kleur die ik eerder aanhaalde. Beetje blauw van kleur maar als de zon er over schijnt een paarse gloed.
klopt, maar het blijft een verademing tov al het zwart grijze blik. Begrijp ook wel dat niet indereen in een brandweerrode auto wil rijden, of een mostertpot of een blauwe smurf.
Moderator