Hier voor het eerst sinds lange tijd ook weer een echt uitje gehad. Zaterdag met een groep vrienden naar een bockbierfeest van een brouwerij hier in de buurt geweest. Het was gezellig druk en toen we een uurtje regen hadden stond iedereen schouder aan schouder te schuilen onder een grote tent, dat voelt eerst wel even raar.
Verder natuurlijk reuze gezellig, veel bier (lekkere en mindere lekkere

), goed eten, kortom top voor elkaar.
Verder de komende weekenden telkens wel iets van een feestje of verjaardag. Eindelijk weer terug naar normaal wat dat betreft
Verder vind ik plugins wel erg gecompliceerd qua techniek. Risico op dure reparaties is wel groot. Weet dat bij de Golf GTE nog weleens wat stuk gaat.
Plus dat reparatie in 9 van de 10 gevallen nog via de dealer moet wat het absoluut niet goedkoper maakt. Het kan, zoals anderen zeggen, lange tijd probleemloos werken maar als er iets kapot gaat ben je gewoon echt een hele grote zak geld verder.
Een van de redenen waarom ik uiteindelijk niet voor een GTE ben gegaan. Diesel ook overwogen P*****, ook overwogen maar een beetje bang voor de restwaarde/inruilproblematiek. Leuke benzine varianten zijn er niet echt. Als ze voorbij komen is het de 1.4T met 150pk en soms de 1.8 met 180pk, daar is de prijs dan ook gelijk naar. De 150pk versie heeft "oke" prestaties, maar ook niet meer dan dat.
Ach ja, en dan kom je uiteindelijk uit bij een 4 GC blijkbaar
Had bij de Astra K ook wel te maken met de wat futloze 1.4 Turbo. En een BMW 318i met 136pk driepitter voelt vooral door de goede automaatbak vlot aan. Handgeschakeld is dat ern ander verhaal, maar ook nauwelijks verkocht.
Ik vond de Astra K gewoon lekker vlot. Je moet wel in het juiste toerengebied zitten voor de echt lekkere duw in je rug, maar voor alledag was het toch een prima vermogen. Wel moest je echt serieus je best doen om op de Autobahn, waar ik toen nog veel reed, om sneller te zijn bij een sprint naar hoge snelheid.
Inmiddels snap ik ook beter waarom. Afgezien dat 150pk niet bij elk merk hetzelfde is, maakt een automaat zo gigantisch veel verschil. Het terug en opschakelen gaat zoveel vlotter en meer gemak, dat leg je gewoon altijd af met een handbak.
Dat maakt bij dagelijks rijden niet uit natuurlijk, maar ik merk nu wel dat de 180pk die ik nu heb veel sneller aanvoelt en dat komt echt niet alleen door 30pk extra maar vooral ook omdat de automaat razendsnelle naar het juiste toerengebied gaat om te versnellen. Ook bij dagelijks gebruik, als je even die ene auto inhaalt. Waar ik in de Astra dan niet altijd de moeite nam om terug te schakelen (omdat het niet hoefde), doet de huidige auto dat wel.
Ik kan mij goed voorstellen dat een 318i daardoor ook vlotter is dan je zou verwachten, maar vraag mij ook af of de automaat dan niet nog veel meer zou schakelen. Ondanks dat het amper merkbaar is zou mij dat wel gaan tegen staan vermoed ik. Ik ben dan ook van mening dat een automaat, afgezien van het merk, het beste tot zijn recht komt in een auto met veel koppel.
@ Astra K, de PL Grandland gaat dus (voor nu) niet door. Wat is dan het vervolg? Welke opties overweeg je nog?
@ Rob, beterschap met de kleine man

Onze kleine man is vorige week 1 jaar oud geworden. We hebben hem een retrolook loopauto gegeven, hij is er nog iets te klein voor maar dat trotse koppie als ik hem door de kamer duw is onbetaalbaar

Komend weekend gaan we het vieren, ben benieuwd wat hij gaat vinden van alle cadeaus die hij gaat krijgen. Alle aandacht op hem krijgen heeft hij, eenmaal ontdooit, absoluut geen moeite mee.