Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou vooral de zekerheid heel fijn vinden. Je hebt vaste kosten en hoeft niet bang te zijn voor een rekening van een paar honderd euro voor als er wat kapot gaat. Het vervangen van de Ledmatrix koplamp bij Richard zijn Astra is daarbij een voorbeeld die ik bij discussie over een dergelijk onderwerp snel aanhaal.Hij kan zich (blijkbaar) ook prima een PL contract veroorloven. Dan rij je dus wel een hagelnieuwe auto zonder zorgen en hoef je niet de dikke aanschafprijs op de toonbank te leggen en bang te zijn voor de afschrijving. Afhankelijk van het contract kan het best een goede deal zijn, kijk maar naar Berry zijn Skoda.
Astra F zei:Lastige keuzes Hans, maar ook wel leuk dat je dit soort leuke keuzes mag maken.
Hij kan zich (blijkbaar) ook prima een PL contract veroorloven. Dan rij je dus wel een hagelnieuwe auto zonder zorgen en hoef je niet de dikke aanschafprijs op de toonbank te leggen en bang te zijn voor de afschrijving. Afhankelijk van het contract kan het best een goede deal zijn, kijk maar naar Berry zijn Skoda.
Ik realiseer me dat ik in een luxe positie verkeer. Ik heb een mooi huis, fijne vrienden.... een lieve vriendin en fijne collega's in een goed betaalde baan. Ik heb er schik in om auto's te hebben / rijden waar ik enthousiast over ben of raak. Dus geen lastige keuzes maar positieve keuzes. Leuk dus ! Maar om nou al mijn spaargeld in een auto te steken .... PL is dan een optie. Ik ben wel enthousiast over de filmpjes die ik heb gezien van de nieuwe Astra. Ik memoreerde eerder over mijn ervaring met een C-Kadett uit 1979. Hoe leuk is het om een dergelijke auto te hebben gehad en nu te kunnen nadenken over een opvolger 43 jaar later.... Hetzelfde heb ik een beetje met Volvo. Van een 245 uit 1990 naar een V60 uit 2020 wellicht...
EVV zei:Ik heb een paar keer een redelijk standaard Adam mee gehad als vervangende auto. Waar ik de Mini Cooper Clubman van mijn vrouw al hard geveerd vond, ging de Adam nog een stapje verder. Onnodig oncomfortabel, beslist geen auto om veel in te rijden, gewoon te hard. Altijd weer een genot de auto in uw kunnen leveren en weet in mijn eigen auto te stappen. Ondanks het sport onderstel van de Insignia was die toch een stuk comfortabeler om mee te rijden, ook dank zij de FlexRide dempers. Die had ik er nu ook wel onder willen hebben.
Opzich was het concept nog niet zo verkeerd, maar de juiste motorisering in de vorm van de 1.0T kwam te laat. Vanaf het begin was het een vlot ogende auto, met ouderwetse motoren. Dat draaide hem direct de nek om. Heb hem 3 dagen mogen rijden als 1.4. Heb er leuke herinneringen aan.de dealer hier kreeg voor enkele jaren gelden de laatste lichting op de plas. stuk of 3 of 5. red je er mee, zie maar dat je er vanaf komt. Niemand wilde ze hebben, 2 zijn er in de verhuur gegaan, die andere weet ik niet. Nee ik denk dat de dealers blij waren dat deze showroomvulling weg was. Helemaal in het begin was een eis van opel zelfs om 3 verschillende kleuren / uitvoeringen in de showroom te hebben staan om het personaliseren te laten zien. Volgens mij heeft die eis naar de dealers niet lang volgehouden grinning smiley
Punt is, zo'n Adam rijdt helemaal niet leuk. Ja, die ene bocht met strak asfalt kan je misschien wat sneller door dan grotere auto's, maar het wegdek hoeft maar wat slechter te zijn en je wordt zoek gereden door grotere auto's met meer veerweg. Puur omdat die beter met hobbels en kuilen overweg kunnen.rjthefrisian zei:Ik heb in veel Opels gereden maar de Adam nog nooit. Dat rijdt vast leuk en zeker zo'n S.
Maar verder een totaal onhandig karretje met zijn drie deuren en kleine achterbank en veel te hoge prijs.
Moet er niet aan denken om met een baby en kind steeds met een driedeurs te moeten klooien.
Maar jah..waarin is de 500 dan wel zo'n groot succes...heeft hetzelfde probleem...
Moderator
Er zijn genoeg mensen (vrouwenrjthefrisian zei:Maar jah..waarin is de 500 dan wel zo'n groot succes...heeft hetzelfde probleem...
AsconaGT zei:We moeten hans juist een beetje stimuleren om een lekker aangeklede auto te kiezen in de vorm van PL.
Zo hebben wij ook wat te kiezen als deze over enkele jaren op de occasionmarkt komt![]()
B Real zei:@ Hans, is een klassieker cq oude liefde als auto er bij geen optie?
Er zijn genoeg mensen (vrouwen big smile smiley) die een auto alleen selecteren op hoe ie eruit ziet... smiling smiley
Moet ongetwijfeld 1 van de laatste Manta's zijn.
Wat rijdt zo'n nieuwe auto weer lekker vlot en lichtvoetig.
Ligt heel erg aan welk type voertuig je hebt. Bij de standaard auto, de tankautospuit, valt het nog mee maar in de regel zijn het zwaar beladen auto's met een hoog zwaartepunt. Reken een tankwagen, die heeft 16m3 water bij zich. Dus alleen al 16.000kg wat klotst/schud en niet graag de bocht om wil.Ik heb altijd het idee dat die brandweerauto's tergend traag zijn. Als ik ze zie uitrukken dan is het altijd een hoop kabaal maar snelheid zit er echt niet in. Denk dat er ook heel wat gewicht in zit. wat weegt zo'n ding?
Het heeft er mee te maken dat je met een zwaar voertuig rijdt. Kijk eens wat de remweg doet bij 20 km/h verschil. Daarnaast zijn oa wegen veelal ingericht op een bepaalde snelheid. Denk aan de smallere straten in een 30 km/h zone. Als je daar met een brede auto doorheen wilt vraagt dat al aanpassingsvermogen van de medeweggebruikers, als we dan ook nog snel gaan rijden is de kans dat we de ruimte niet krijgen.Corsa 20SEH zei:@Ruud, dat verklaart een hoop, bizar eigenlijk nog dat ze niet "sneller" mogen verplaatsen. of valt dit in de praktijk erg mee?
Astra F zei:Mogguh,
Zag net het lijstje met de populairste E-auto's in NL. Daar staat in de top 20 wel de e-208 & e-2008 maar geen Corsa of Mokka.
Dat valt me best tegen! Had zeker van de Corsa wel veel meer verwacht.
Auto's in die klasse worden veelal als goedkoop vervoersmiddel voor medewerkers ingezet door bedrijven. De overgang van een Corsa diesel naar een E-corsa had ik dan heel logisch gevonden.
Anderzijds....als je voor een paar cent meer in een 208 kunt stappen die er van binnen gelikter uit ziet als een corsa, dan snap ik het ook wel. Zeker het digitale infoscherm in de Corsa is een afknapper 1e klasse.
Zeker nu een "groen imago" voor een bedrijf waarde heeft. Maar ook zo'n EV levert financieel snel een voordeel op.De corsa-E had ik wel meer van verwacht dan inderdaad, die is al even leverbaar (bestellen in juli 2019, levering dealer januari 2020, dus bijna 2 jaar al weer (!) ) en zeker voor bedrijven een serieuze 'schone' optie als poolauto. Kan mij niet voorstellen dat ze die omwille van het optionele digitale schermpje laten staan. Ik vind überhaupt dat de corsa toch maar weinig ziet rijden. Mede omdat ik polo's met recente kentekens best vaak zie maar ook nieuwe clio's zie je echt regelmatig rijden.
Anderzijds....als je voor een paar cent meer in een 208 kunt stappen die er van binnen gelikter uit ziet als een corsa
En ook de steeds verder teruglopende subsidies op e-rijden.
Maar ben heel benieuwd hoe de e-markt / leasemarkt zich gaat ontwikkelen. We gaan veel meer naar hybride werken en voor veel beroepsgroepen dikke onzin om elke dag naar kantoor te rijden en een leaseauto voor de deur te hebben.
En die had een EV, met de vraag; of ze die bij mij er in mocht hangen ...
Slik dikke 40 mille voor een Astra 1.6 Turbo Hybrid GS-line en dan is het nog geen eens een ST...
Wat worden auto's duur.....
Heeft ie zo'n opopvallende laadmogelijkheid, weet de buurt het toch big smile smiley
Wordt het verrekend, of was het laden een cadeautje van jou?
Edit: Nu Opel meer is ingebaken in het PSA/Stellantis concern komt de aap wel uit de mouw......de duitse fabrieken moeten dicht.
Prima, geen probleem, en inderdaad rond een uurtje of 22 uur zag ik een auto bij mij ingeplugd, iets minder futuristisch als gedacht, maar het was dus een leaf. Ik keek op mijn telefoon en zag dat er maar op 1 fase werd geladen (3600W). na heel wat uren verder (26Kw) zat de auto blijkbaar vol.
Mooi om te zien dat mijn eigen gemaakte laadpaal, inclusief monitoring, zo goed werkt. Maar wilde wel eens zien of hij het goed deed op 3-fase. Ondersteunt een leaf dit niet?