Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Rob is wel kieskeurig : op het dashboard wel alle nieuwste snufjes, maar onder de kap een ouderwetse motor. Op fossiele brandstof :}

:}

Auto's met moderne aandrijflijn hebben vaak niet meer die draaiknoppen :} Dus ook dat is straks verleden tijd. tenminste; bij de gewone Mii is climate control zeldzaam (net als de Up) maar bij die van jou daar zit daar wel (standaard) climat control op denk ik?

Mogguh!

Het huis is 'm niet geworden: wederom boven de vraagprijs geboden. Zal wel een handige harry zijn geweest die minder centjes erin hoefde te stoppen, of iemand met veel geld ;)

@ Auto schoonmaken: voor het leer heb ik een autoglym-2stappen-goedje. Werkt goed, ruikt lekker. Voor de rest gewoon met een nat doekje.
Die Stippt-filmpjes zijn ook niet echt aan mij besteedt; ik kan het gewoon niet volhouden om er naar te blijven kijken.

Liefst een mooie recente Silver Selection met gladde beplating en mooie 17 inch wielen, maar dat wordt denk ik wel te prijzig.
17 inch wielen op een caravan (:B

Zonder stuurbediening is ook prima in te leven. cruisecontrol zit op de stengel. Telefoon opnemen gaat gewoon met knop op dashboard bij radio net als volume waar je zonder te kijken op de tast kunt bedienen. (en ook daar zit ik zelden aan)
In de 206 ook geen stuurwielbediening en dat vind ik niet erg, al raak je er snel aan gewend als je een paar auto's mét stuurwielbediening hebt gehad.

Ik vind het gewoon bijzonder goedkoop en kaal ogen...van die draaiknoppen en een kaal stuur zonder knopjes...maar ben blijkbaar verwend want ik zit inderdaad eigenlijk nooit in A-segment auto's..;)

Over de functionaliteit kun je inderdaad twisten. De c3 heeft zo'n bedieningssatelliet achter het stuur..iets typisch Frans en ik vind het niks. Vooral met bellen is het een crime om te bedienen.

Rob is wel kieskeurig : op het dashboard wel alle nieuwste snufjes, maar onder de kap een ouderwetse motor. Op fossiele brandstof

Moet ik hier op happen? :}

De laguna had ook zo'n bedieningssateliet er achter. Sommigen zweren er bij, maar ik was er ook niet heel enthousiast over. Waarschijnlijk als je het veelvuldig gebruikt dat het anders is.. Ondanks ik na een tijdje er aan gewent raakte heb ik de voorkeur voor knopjes op het stuur

Ik vind het gewoon bijzonder goedkoop en kaal ogen...van die draaiknoppen en een kaal stuur zonder knopjes...

Je bent inderdaad verwend :} dat je zegt dat je op kaal plaatwerk kijkt in de Up, of die klapraampjes achter, ja daar kan ik wel in vinden. Dat hebben anderen in het A segment wel echt mooier en beter voor elkaar. Maar ook dat is net hoeveel waarde je er aan hecht.

@Rob, dat had de megane ook inderdaad, erg vervelend want je ziet de knoppen niet. Echt een drama.

Stuurwielbediening is wel erg fijn en het oogt meer "af". Maar of ik er een A segmenter om zou laten staan, denk het niet.

@Gerwin, jammer, maar helaas is het zo momenteel..

In het begin kon ik die Stipt filmpjes best waarderen, maar ze zijn zooooo lang en langdradig, prachtig dat je ze "fabrieksnieuw" kunt maken en bij een exclusieve auto die stijgt in waarde en waar waarschijnlijk toch niet mee gereden wordt snap ik dat wel, maar verder. het is op product vlak zeker een marketing kanon, die M3 moet ergens van betaald worden :D Ook als je de aanbiedingen ziet 60% korting op zo een heel pakket, dat kan eigenlijk niet. tenzij je verlies pakt om de naamsbekendheid te pushen of je marge heeel groot is.

Onze Citigo heeft idd knopjes, ook climate control. En voorruitverwarming, stoelverwarming :)
Die PSA satellieten achter het stuur vond ik eigenlijk heel fijn! Zitten precies op de juiste plek voor de vingertoppen.

Meer knopjes = beter....... alleen kom je dan weer op het punt dat je op alle plekken ook daadwerkelijk een knopje wil hebben en geen afdekkapje, dat trek ik heel slecht :D
Dat heb ik altijd gewaardeerd in de Astra, daar ontbraken alleen de knopjes voor stoelkoeling en de BMW heeft volgens mij ook alle knopjes.

Is/was natuurlijk geen doel op zich, maar ik kan het dus wel waarderen :)

Als ik er goed bij nadenk is dual-zone climate control of zelfs 4-zone de grootst mogelijke onzin. Het staat vooral leuk op je dashboard :D
Allereerst vraag ik mij af hoe je in zo'n kleine ruimte nou echt een verschillende temperatuur goed kunt regelen, een graad of twee lukt misschien nog net maar meer dan dat?
Maar vooral, volgens mij staat bij 99% van de mensen de temperatuur in 9 van de 10 gevallen exact gelijk omdat men het anders storend vind :}

Oh minpuntje voor de BMW dan maar: de climate control kent geen "sync"-knop, dus ik moet handmatig de temperatuur gelijk zetten. Wat een armoe :T

Audio/telefoonbediening bij Renault is inderdaad bijzonder, ik kon ook nooit wennen aan die extra hendel in de Clio.

@ Joost, Mercedes heeft/had toch ook een aparte stengel voor de cruisecontrol? Of zijn ze daar vanaf gestapt?

@ Auto middeltjes. Interieur gebruik ik ook nooit middeltjes voor. Zoals laatst gezegd is het vooral heel veel stof, dat krijg ik met een stofdoek ook wel weg.
Het leer heeft zelf niet zoveel te lijden. Eten en drinken gebeurt amper in de auto en zeker geen zaken die voor ellende kunnen zorgen.
Stuurwiel zou ik nog wel een keer een goede cleaner oid voor willen hebben, daar zit je immers altijd aan met je handen.

Poetsfanaten blijven snel bij hun vertrouwde webwinkel en merken.

Dat eerste klopt zeker, dat laatste in mijn geval niet. Ik ben in 2015 voor het eerst in aanraking gekomen met Carclean, dat was toen ook nog een klein bedrijfje echter toen ook al veel aanbod, goede prijzen en ontzettend veel kennis. Ik ben er een paar maanden geleden blind weer naar toe gegaan.
Qua merken heb ik altijd wel wat uitgeprobeerd, maar dat kan juist bij Carclean ook goed omdat ze zoveel aanbod en info hebben. Wat overigens ook weer lastig is, want ik als amateur heb ook geen zin om er een complete studie van te maken.

Vanochtend de auto weer gewassen en dat ging toch wel weer formidabel. De spraywax heeft goed zijn best gedaan, zit weer een klein nieuw laagje op voor de vakantierit later deze week. Velgen blijft gewoon een k*t klus als je het mij vraagt, maargoed hoort er bij. Auto staat in elk geval weer goed te glimmen.

B Real zei:
Meer knopjes = beter....... alleen kom je dan weer op het punt dat je op alle plekken ook daadwerkelijk een knopje wil hebben en geen afdekkapje, dat trek ik heel slecht :D
Dat heb ik altijd gewaardeerd in de Astra, daar ontbraken alleen de knopjes voor stoelkoeling en de BMW heeft volgens mij ook alle knopjes.

Is/was natuurlijk geen doel op zich, maar ik kan het dus wel waarderen :)

Als ik er goed bij nadenk is dual-zone climate control of zelfs 4-zone de grootst mogelijke onzin. Het staat vooral leuk op je dashboard :D
Allereerst vraag ik mij af hoe je in zo'n kleine ruimte nou echt een verschillende temperatuur goed kunt regelen, een graad of twee lukt misschien nog net maar meer dan dat?
Maar vooral, volgens mij staat bij 99% van de mensen de temperatuur in 9 van de 10 gevallen exact gelijk omdat men het anders storend vind :}

Oh minpuntje voor de BMW dan maar: de climate control kent geen "sync"-knop, dus ik moet handmatig de temperatuur gelijk zetten. Wat een armoe :T
Mijn Insignia heeft ook geen "sync' knop, maar dat koppelen van links en rechts kan dan wel via het climat control scherm

Ik had gisteren een leen Seal Leon mee (Insignia heb ik al weer een jaar dus tijd voor onderhoud). Daar was alles via een groot touch screen te bedienen maar was verrast dat ruitverwarming wel eigen knoppen hadden. Ergens helemaal links achter het stuur verstopt, bij de knoppen voor verlichting.
Auto-stop had dan weer geen eigen knop, die had ik toch wel erg graag uit gezet. Ik stond in een redelijk onoverzichtelijk bocht ineens stil voor een spoorwegovergang, dan heb ik toch graag dat ik de extra ruimte voor me kan benutten mocht er iemand achter mij niet zitten op te letten. Als dan eerst de motor moet starten kan dat net te laat zijn.

Ik bestel ook bij Carclean, super vriendelijk, behulpzaam en ik zou er graag nog een keer een clinic volgen als dit weer "normaal" mogelijk is. in merk heb ik wat Poorboys, Gyeon, Dodo en Monello.. Ik merk dat die mij aanspreken in zowel, gebruik en prijs. Werkt prima voor mij :)

Dat minpuntje heb ik in de Mini ook :}, verder heb ik ook alle vakjes gevuld, gene noodzaak maar vind ik wel mooier. Zeker bij een Mini waar je tussen die chromen boogjes de flip schakelaars hebt, als er dan niets zit klopt dat gewoon niet.

Ik bestel ook bij Carclean, super vriendelijk, behulpzaam en ik zou er graag nog een keer een clinic volgen als dit weer "normaal" mogelijk is. in merk heb ik wat Poorboys, Gyeon, Dodo en Monello.. Ik merk dat die mij aanspreken in zowel, gebruik en prijs. Werkt prima voor mij
Hier net zo, super bedrijf. En ja.....een clinic zou voor mij ook zeer welkom zijn. Vooral op gebied van polijsten zou ik graag wat willen leren. Heb verschillende pads, waar wel op staat waarvoor ik het kan gebruiken....maar zou 't liever gekoppeld willen zien aan bepaalde werkzaamheden. Bijv. gele pad voor normaal polijsten, en dan met een witte pad nadien de finisher.

En vraag me altijd af, grote of kleine pad. Welke snelheid kan ik het beste nemen. En merk wel dat als ik wil polijsten de machine bij mij snel "stil valt", terwijl ik er naar mijn idee nauwelijks kracht op uitoefen. Dus ja....ik doe iets verkeerd :}

En ik heb steeds meer respect voor iedereen die zelf polijst. Als ik al naga wat er allemaal moet gebeuren:"
1. Wassen & drogen
2. Kleien
3. Plastic/rubber afplakken?
4. Polijsten met een medium pad?
5. In de wax/finisher met een hele lichte pad.

Als je dat allemaal bij een formaat Astra wilt doen, dan vind ik je een knappe kop als je dat in 1 dag allemaal klaar krijgt.

Ik vind de eenvoud van de Up echt heerlijk. Kaal blik in de de portieren, geen schermpjes, zelfs geen uitgebreide boordcomputer en grote degelijke knoppen. Spiegels met de hand verstellen, en uitzetraampjes achter. Ik rij er echt graag in. Rijdt heerlijk, zit uitstekend en met een panoramadak als kers op de taart. De airco gebruik ik ook nooit dus had er ook wel uit gekund. Auto is zeer degelijk en oerbetrouwbaar. Beetje het Golf II gevoel en zo ruim is ie van binnen ook ongeveer.

En ik heb steeds meer respect voor iedereen die zelf polijst. Als ik al naga wat er allemaal moet gebeuren:"
1. Wassen & drogen
2. Kleien
3. Plastic/rubber afplakken?
4. Polijsten met een medium pad?
5. In de wax/finisher met een hele lichte pad.

Als je dat allemaal bij een formaat Astra wilt doen, dan vind ik je een knappe kop als je dat in 1 dag allemaal klaar krijgt.

Kan best hoor..heb zelfs een Astra ST in 3/4 dag gedaan. En dan zat er nog een stap tussen...glazen. Dat afplakken heb ik maar zeer beperkt gedaan hoor...

Maar het is een flinke klus...de C3 moet hoognodig eens maar domweg de tijd niet voor met een vrouw die weekends werkt, twee kids en nu ook nog de pup...:p

Ik bestel alles bij carclean..domweg omdat we via het astra forum er 10% korting krijgen.

Al dat werk moet wel in de halve dag te doen zijn. Zeker als de auto een beetje schoon is. Anders kost die eerste stap al mega veel tijd.

@Kristian: eens! De C1 die ik had was ook zo leuk. De Citigo ook, maar wel heel anders. Maar onwijs fijne autootjes. Op vakantie hoop ik ook altijd op zoiets :)

Ik heb net de introdcutie van de Astra L terug zitten kijken, maar eerlijk is eerlijk ik vind hem prima te pruimen! had eerst mijn bedenkingen maar zo compleet in beeld vanuit verschillende hoeken, heel erg strak en kloppend. Interieur is niet helemaal mijn ding, maar het past hem wel.

Ik vind hem ook fraai hoor! Lekker eigen gezicht en de vizor snuit staat hem bijzonder goed!

Vandaag sinds lange tijd weer eens een afdelingsuitje gehad. Met een klipper de waddenzee op, wat ronddobberen (totaal geen wind) en barbecuen. Errug geslaagd!

Helaas hier thuis wel de pleuris weer uitgebroken. Gisteren werd dochterlief ziek, vanmiddag belde de kinderopvang dat we ook onze zoon met koorts moesten ophalen en zojuist voelde mijn vrouw zich ook niet fit en bleek ook koorts te hebben. Gezellige boel dus weer...B)

Mogguh!

Ik ben ook positief verrast over de Astra, waarbij ik zelfs de kleur geel heel gaaf vind! Komt de vizor lekker in uit.
Ben wel benieuwd hoe dat strax is icm een basic grijze uitvoering en het zwart. En dan is het nog wachten op de ST, als ze daar die zelfde C-stijl gaan hanteren weet ik nog niet of ik het zo geslaagd vind. De eerste shops konden me nog niet echt bekoren. Maargoed, dat wachten we af B)

@ Rob: Het eerste gedeelte klinkt leuk. Je gaat die uitstapjes nu extra waarderen.
Wel jammer dat het thuis een ziekenboeg is, volgens mij zijn jullie regelmatig de pineut. Al slepen kleine kinderen natuurlijk ook veel met zich mee.

Ik vind de astra ook goed gelukt. En wel echt een eigen gezicht! Ik zag een ander filmpje waar ze een rode uitlichten. Dat was een hele fraaie combi. Nu zijn dit wel de allerdikste uitvoeringen natuurlijk.

van binnen vind ik het niet mooi. Het zijn allemaal zwarte digitale platen met 2 (of meer) schermen. Merken die creatief zijn zoals Peugeot vind ik ook niet heel geweldig uitpakken. Ik zou zo'n astra er niet om laten staan.

Ben wel benieuwd naar de simpelere business uitvoeringen

@Rob, sterkte weer, jemig ze moeten je wel hebben.

Hier hebben we kinderen die ons de hele nacht al wakker houden 8-) Vannacht van 1.30 tot 4.30 door kinderen wakker gehouden die niet konden slapen, wild spelen op hun kamer, zere voet hebben, met de WC spelen en de jongste vooral veel aan het gillen is. Dat is voor een nachtje niet erg, maar het gaat de hele week al zo. Waarbij het vaak mar een paar uur slapen is. Inmiddels kun je mij oprapen *-) maarja werk gaat ook door en de rest van het huishouden.

Das ook vervelendcJoost en slopend. Slaap problemen hebben wij hier tot nu toe met beide kids eigenlijk nog nooit gehad. Daar knijpen we onze handjes dicht mee. Vorige week hadden we buurtbarbecue. Daarna leggen wij de kids op bed lezen boekje voor en slapen ze zo in en konden we zo het feestgedruis weer in. Geen cameras, niks. Als ik dan zou hoe het bij andere buren ging. Moeten uur bij de kids gaan liggen, hele rituelen doorlopen, bij elk kind een camera op de kamer, man man..

Wij zijn heel erg van de drie r's..en voor het slapen gaan de kids ook voldoende ontspanning en rust geven en dan slapen ze hier altijd probleemloos in en blijven ze lekker slapen.

Het spul is hier goed ziek maar gelukkig heb ik al weekend en kan ik het werk effe loslaten en me op het gezin richten.

Wij hebben inmiddels een slaapcoach via de huisarts (want het is niet van deze week alleen), maar we doen (en deden) alles al vrijwel goed. Dus regelmaat. geen TV of andere schermpjes meer tijdens of na het eten. Rustige kamer zonder al te veel speelgoed. geen drukte meer voor het slapen gaan. etc. etc. Wel een verhaaltje voor het slapen gaan maar verder niet. En ook alle andere tips , niets werkt. ze houden je hele nachten wakker vaak. En de jongste word vaak wakker van de oudste.

ze denken nu dat ze gewoon beide nogal druk zijn in hun hoofd, zeker de oudste. Hij zat al in een traject voor ontwikkeling voorsprong wat ze bij de opvang ook al hadden gesignaleerd, klinkt leuk dat hij al beetje kan lezen en alles heel snel op pakt maar zijn hoofd kan het niet aan. Dus de volgende stap word waarschijnlijk iets van kinder meditatie *-)

Je hebt dan ook weinig zin in andere zaken. op het werk is het ook weer mega druk. over 2 weken heb ik een weekje vrij, kinderen naar opvang en ga ik heerlijk in alle rust, muziekje er bij de auto wassen / poetsen. beetje de tuin doen als het weer het toe laat.

En wat is het nu ook een lekker weertje! B) Ga er echt van proberen te genieten

Jah..vervelend. zeker als je alles op orde hebt. Vaak is het dan vaak toch het koppie wat druk is. En daar kan je niet altijd wat aan doen. Maar goed dat jullie daar hulp bij gevraagd hebben...(tu)

Maar bij onze buren zie ik echt dat ze continu de kids overal heen slepen, soms meerdere keren per dag. Hollen vliegen draven en dan vind ik het niet gek dat je kids s avonds slecht in slaap komen/doorslapen.

Hier is het opnieuw zwaar bewolkt maar wel heel mooi poetsweer. Zal kijken of er tussen de verzorgende momentjes nog wat tijd is om de c3 dit weekend flink aan te pakken.

@Rob, beterschap thuis! Altijd vervelend als het gezin ziek is, zeker met kleine kindjes.
Wel tof dat je nog eens een uitje hebt gedaan, dat balletje zal ik hier ook weer eens opgooien. Al is het maar wat eten en borrelen met collega's.

Even afkloppen, maar bij ons is zelden iemand ziek, gelukkig maar want ik kan daar slecht tegen :D

@Joost, Lize was ook zo toen ze jong was, veel wakker in de nacht, slecht inslapen en ook aangeven dat in haar hoofd alles door elkaar aan het gaan was en ze het erg druk van kreeg. Terwijl ook wij alles "goed" deden, geen tv meer na 17.00, rustig eten, nog stukje wandelen/fietsen na het eten, douchen, verhaaltje lezen.

Lize heeft op Yoga gezeten van haar 2,5 tot haar 4,5 dat werktte goed en bracht haar zeker een mate van rust en ontspanning in haar lijf maar sinds ze op school ook echt "werken", lezen, schrijven, rekenen gaat het heel goed, slaapt goed in, slaapt ook goed door meestal. Rust, regelmaat en structuur werken goed voor haar. Ze slaapt nog steeds kort, maar dat is inmiddels al gewend, waarbij van vrienden de kinderen in de vakantie na 10.00 naar bed gingen en om 10.30/11.00 wakker werden, ging Lize ook om 10.00 naar bed, maar die was om 8.00 de volgende ochtend al weer klaar voor de dag :D. Maar daar stel ik me al op in :) dat is al zo gewend inmiddels.

Het weer is nu heerlijk, we gaan ook dit weekend nog even wat leuks doen om de vakantie af te sluiten en inderdaad de Mini wassen. de binnenkant is gedaan maar de buitenkant nog niet. Volgend weekend de Union Jacks erin. :)

Hier is het vrijwel altijd 5.30 / 6.00 uur dat het hele huis wakker is. En de jongste is dan ook echt 'aan'. Belachelijk vroeg maar we zijn er redelijk aan gewend. Op zich niet erg, daarom liggen we 's avonds vroeg in bed. maar dan moeten ze 's nachts niets spoken.

Het woord Yoga is inderdaad ook al gevallen :) We zullen zien. Hoor andere ouders dat hun kind zo moe is na de eerste schoolweek. Terwijl die van ons nog meer dan anders zit te stuiteren dat ik er moe van word. En dat terwijl B en ik helemaal niet van die druktemakers zijn.

Hier is het echt onbewolkt weer, vollop zon. Nog wel fris buiten, maar als dit het weer beloofd voor het weekend ben ik dik tevreden. Ook fijn voor de F1 fans na een verregend Spa.

Ja 5.30/6.00 is erg vroeg, hier was het 6.00/6.30. Dat is al iets beter.
Lize is wel moe aan het eind van de schoolweek. niet alleen de eerste, maar over het algemeen, nu wilt ze graag op hockey, dat is op woensdag en zaterdag, dus ik ga het meemaken hoe het uitpakt. Ik denk dat het wat teveel is voro haa,r maar ik wil het haar ook niet ontnemen.

Wat mensen die ik ken zijn nu al op Zandvoort, maar schijnt echt top te zijn zowel in weer als sfeer.

Beterschap Rob! Het is regelmatig raak bij jullie, hopelijk snel er weer bovenop

@ Joost, heftig verhaal!
Hopelijk komt er voor jullie ook een oplossing. Pittig leven met zo weinig slaap, maarja keuze heb je niet….

Tsja en dan typ ik dit vanuit de auto rijdend op de Peage (als passagier).
Kleine man was een dat voor vertrek wat chagrijnig en wilde overdag niet slapen. s Nachts, als gewoonlijk, wel klokje rond dus prima.

Gisteren na de lunch vertrokken naar vrienden in Sittard, kleine man is dik 3 uur lang wakker geweest in de auto *-)
Onderweg en eenmaal op bestemming de vrolijkheid zelve en de show stelen. Prima.

Vanochtend om 8u wakker gemaakt, flesje erin en om 8.45 in de auto. Denk dat ie 1,5 uur geslapen heeft, maar hij heeft dikke pret achterin. Vandaag een uurtje of 7 in de auto en dat gaat prima.
Vanavond slapen we met z’n drieën op één hotelkamer, denk dat moeders het minste zal slapen :}

Sorry, voor het andere uiterste maar ik klop nog een keer heel hard af want we hebben het tot nu toe ontzettend getroffen met zo’n makkelijk ventje. Dat zeggen we overigens regelmatig tegen elkaar.

Terug naar auto’s. Wat een heerlijke cruiser is onze auto.
Comfort, souplesse, vlot en alles past er prima in.

Kofferbak zit ramvol, maar sloot in 1x met de elektrische klep B)
Achter de voorstoel staat wel de buggy, wat een onding qua afmeting. Past wel in de kofferbak, maar deze plek is handiger.

Wat extra vermogen heb ik ook wel gemist. Zo fijn om af en toe even gas te geven. Heerlijk om af en toe even een klein sprintje te doen naar hoogst illegale snelheden. Grootste deel van de tijd rijden we echter Vmax +10 op de ACC. Ik snap dat veel mensen er niet aan kunnen wennen, maar wij kunnen ons beide erg goed aanpassen aan het systeem en vinden het heerlijk ontspannend.

Zojuist bij een stop ook de stoel voor mijn vriendin goed ingesteld. Daar waar we in de voorgaande auto’s de stoel altijd hetzelfde hadden staan zitten we in deze toch echt wel anders.
Misschien dat een volgende toch maar elektrische stoelen met geheugenfunctie moet hebben, want ik ben straks wel weer even bezig om alles op mijzelf af te stellen.

Wij kachelen nog even verder B)

Midje!

Zo, vakantie geboekt: weekje Landal in NB in de herfstvakantie. Even weer wat leuks om naar uit te kijken (tu)

@ Astra: Frontbumper vind ik niet fantastisch en het interieur ook niet. Voor de rest een fraaie auto zo op de plaatjes.

@ Rob: Ah, bah... balen dat er weer ziekte thuis is :(

@ Joost: Pfoeh, wat heftig... kinderyoga heb ik ook al eens vaker van gehoord bij kinderen die hun 'energie' (in welke vorm dan ook) niet goed weg kunnen krijgen.

Sorry, voor het andere uiterste maar ik klop nog een keer heel hard af want we hebben het tot nu toe ontzettend getroffen met zo’n makkelijk ventje. Dat zeggen we overigens regelmatig tegen elkaar.
Ach, in onze vriendengroep zitten ook uitersten qua kinderen ;)
De 1 heeft moeite met kinderen krijgen, de andere moeite tijdens de zwangerschap, dan zijn er mensen waarbij de geboorte een uitdaging is en als je dat allemaal hebt gehad moet een kind nog ouder worden... pfoah, ik heb er bewondering voor.

Misschien dat een volgende toch maar elektrische stoelen met geheugenfunctie moet hebben, want ik ben straks wel weer even bezig om alles op mijzelf af te stellen
Huh? Zitten er geen elektrische stoelen in de 4GC?

Maar dat is inderdaad erg ideaal: vrouwlief en ik hebben elk onze eigen instellingen (qua stoel, beeldscherm etc) en elk onze eigen sleutel die die instellingen onthoudt. Perfect (tu)

Geen elektrische stoelen met geheugen? Wat een armoe :} ;) En ja het is vast heerlijk cruisen over de snelweg met zo'n auto. Ik vind het wel jammer dat ik nooit echt een keer los kan gaan. zelfs enkele seconden even het vermogen los laten gaat al gelijk in de hoogst illegale snelheden. Ben wel 1x op de autobahn geweest. Maar met dakkoffer ook maar ingehouden.

Had het er gisteren toevallig met een vriend nog over. Over zoveel vermogen. 280Pk is echt belachelijk en niet nodig. Hij rijd met 150 PK TSI en gaat in 8 seconden naar de 100. Eigenlijk is dat al gewoon heel prima voor een gewone gezinsauto en zou ik prima mee kunnen leven. Zolang het maar wel mooi op pakt en lekker loopt. Een andere vriend rijd met een Skoda Octavia RS en wil nog chippen en downpipe en allerlei andere fratsen om maar tegen de 300pk aan te komen met zijn familiebak *-)

Heb een tijdje terug zo'n Octavia RS gereden, maar vond m te onrustig. 150pk is inderdaad precies goed voor een C segmenter.

Mogguh!!

Nog geen ervaring met de kleine kids, maar merk in mijn omgeving ook dat er veel verschil zit in slaapgedrag. Kan me goed voorstellen dat de situatie bij Joost hem soms tot wanhoop brengt. Zeker na een bepaalde periode gaat het opstapelen, dan wel lekker dat er nu een aantal dagen in het vooruitzicht zijn waar je je gedachten kunt verzetten. Dan kan werken in de tuin al heel rustgevend zijn.

Zaterdagochtend bezig geweest met de "nieuwe" kofferklep voor de Astra. Het slot & bedrading van de oude klep over gezet in de nieuwe. Kost toch altijd meer tijd als gedacht. Waarbij ik me verbaasde over de vele verschillende boutjes en moertjes die gebruikt zijn. Dan was het kruis, torx, moertje 7,8,10,12.....de hele gereedschapskist was dus nodig. Maar nu sluit de kofferklep weer netjes en alles werkt (tu)

Gisteren was toch ook een topdag. Vanaf het begin al lekker zonnig, maar eerst nog wel een beetje fris. Om 9uur zijn we met de cabrio vertrokken naar een heidegebied op 45min afstand rijden. Heerlijk zo, in de frisse ochtend. Met de verwarming aan en stoelverwarming erbij was het heerlijk vertoeven. Daarna samen 10km gewandeld en genoten van de natuur en de rust. Afgesloten met een heerlijk gebakje, waarna we via toeristische routes weer terug zijn gereden. 's middags stond Max op het programma. Had wel iets meer sensatie verwacht op dit circuit, maar met deze uitslag zijn we weer tevreden.
Heb formule 1 nooit gevolgd, maar begin het nu (met vele andere NL) toch leuker te vinden. Vooral de strategie erachter (keuze banden, aantal pitstops, moment van stop).

Over banden gesproken.....met de Leaf rijdt ik 40.000-45.000km op 1 set all-season Michelin banden. Rond de 20.000km wissel ik voor & achter zodat alles tegelijk aan vervanging toe is. Bij de Astra zitten er Tyfoon zomer banden op, die nu na een goede 25.000km al aan vervanging toe zijn op de vooras. Dat terwijl ik met de Astra in de regel rustiger rijdt als met de Leaf. Ik als banden-leek schrijf dat toe aan het budget-merk, die sneller slijten. Of zie ik nu een cruciaal punt over t hoofd? Want 25.000km op 1 setje vind ik wel heel weinig, zeker gezien de rustige rijstijl.

achter slijten de banden amper, dus met de leaf had je waarschijnlijk tussen de 25.000 - 30.000 gedaan als je ze op de vooras had laten zitten. Cross climate hebben sowieso al diep rubber valt mij op. Als je dan met een B merk 20.000 doet is dat niet zo heel gek. Ik haalde met de laguna ook zoiets op de vooras.

Mogguh! Mercedes heeft zeker wat persberichten uitgestuurd? De hele AW voorpagina is Mercedes!

@banden: 25dkm is niet zoveel nee. Ik rij nu zo'n 65dkm met deze banden, ik gok 40dkm op de zomerset en 25dkm op de wintersets. Ik heb Falken onder de Focus. Zie wel aan de randen dat ze wat aan het slijten zijn (niet het profiel, maar van die groefjes erin). Overigens wissel ik ze bij elke wissel van as.

AsconaGT zei:
Opvolger voor ruud zn leaf?
ziet er gewoon top uit. google auto (dus niet android auto) is ook een groot pluspunt. prima specs, niet zo raar ogend als een ID3 of C4. Als de prijs nu ook nog netjes is... :)

Kwa looks vind ik de moderne Renaults in de regel prima auto's. De Clio, Captur, Megane, Talisman.....stuk voor stuk prachtige auto's.
Wel grappig, vroeger was de keuze voor een volgende auto vrij duidelijk. Meestal bleef het een SW, diesel.....en keek je nog een x naar de gevestigde orde en wat er het komende jaar aan modellen verwacht wordt. Nu weet ik gewoonweg niet of ik full electric, of voor een Hybride ga. Daarnaast lanceren merken nu zo snel nieuwe auto's, dat er nog geen richting te geven is wat ik over een jaar zou gaan bestellen. Ben tzt wel benieuwd naar de shortlist.

Was ook beetje gekscherend bedoeld. Auto komt ook pas in het voorjaar. En er zitten idd nog flink wat modellen in het verschiet bij diverse modellen

Maar het totaalpakketje is niet verkeerd.

Leuk ding inderdaad die Megane E-tech. Oogt dik en chique.

Ik zie de Leaf geregeld rijden maar ik vind hem van buiten al best wel verouderd.
Van de zijkant en schuin achter heeft lijkt ie best wel wat op de Astra K maar dan een stuk plomper. Hij is wat opgeblazen tov van zijn te kleine wielen. Maar die te kleine wielen hebben veel EV's last van.. zitten vaak van die enorme ballonbanden met dopjes onder. En hij oogt gewoon nog echt Japans.

Te kleine wielen? De meeste nieuwe auto's en EV's hebben juist enorme wielen, echt idioot. Ioniq 5 en de Enyaq bijvoorbeeld; vorige week heb ik beide modellen bekeken en die wielen zijn echt giga.

Jah die in de showroom misschien.... maar alle EV's die ik hier in het dorp zie hebben allemaal vrij basic wielen met hoge banden....zeker de Hyundai's, Nissan's en Kia's.
Er staat hier sinds kort ook een Enyaq in de straat en ook die heeft niet hele grote wielen. En ook net twee nieuwe gewone Ioniq's en die hebben pas echt kleine wieltjes.

Maar zal wel met de bijtelling te maken hebben. Of niet?

De rolomtrek wijzigt niet, en die is mega. Dat bedoel ik :)
19 inch op de Enyaq, dat is vrij fors. Maar inderdaad; daar ligt ook wel weer een hoge band omheen.

De Ioniqs zijn nog van de oude stempel, die hebben in basis uitvoering inderdaad kruiwagenwieltjes. Net als de Prius plugin destijds.

rjthefrisian zei:
Leuk ding inderdaad die Megane E-tech. Oogt dik en chique.

Ik zie de Leaf geregeld rijden maar ik vind hem van buiten al best wel verouderd.
Van de zijkant en schuin achter heeft lijkt ie best wel wat op de Astra K maar dan een stuk plomper. Hij is wat opgeblazen tov van zijn te kleine wielen. Maar die te kleine wielen hebben veel EV's last van.. zitten vaak van die enorme ballonbanden met dopjes onder. En hij oogt gewoon nog echt Japans.

Toch krijg ik vaak complimenten over de looks van de auto. Komt ook wel door de contrasterende kleur mintgroen icm zwart getinte ramen en bies.
Maar herken wat je zegt Rob, ik vind de verhoudingen ook niet echt kloppen. Van de zijkant is het wel leuk, maar van voor gezien klopt de verhouding hoogte/breedte niet (te hoog). Snap ook echt niet wat je met die hoogte moet, want je zit niet echt laag. Ik heb met mijn 1,89m giga veel hoofdruimte over.... zo jammer, zeker gezien het invloed heeft op de CW waarde. Collega heeft de E-Niro, daar zitten ook voor het oog te kleine velgen onder.

Kijk ik naar die Megane, wat een joekels zitten daar onder. Doet me aan de BMW I3 denken, waar ook hoepels onder zitten wat ik spuuglelijk vind.

De meeste mensen vinden die grote wielen wel mooi

nadeel is dat zulke banden bij EV's (en daar slijten ze ook harder doorgaans) erg prijzig zijn en heeft nadelige invloed op de leaseprijs en range. Denk dat veel mensen het ergens ook wel prima vinden en de meerprijs niet waard vinden uiteindelijk.

Ander nadeel in autoland is dat auto's steeds grotere wielen nodig hebben om lekker te ogen. Zeker EV's. Die megane bijvoorbeeld heeft wel wat hoogte nodig om de accu's in te herbergen. Als je dan geen SUV achtig ontwerp wil hebben moet je trucjes gaan toepassen in het ontwerp. Door de grote wielen kun je het geheel weer aardig kloppend krijgen. Ga je in dat ontwerp uiteindelijk kleine wieltjes stoppen dan oogt het gelijk ook gek.

240414602_6611000722251205_3368329331255962339_n.jpg

241547569_6611001495584461_3504716899750194001_n.jpg

241547570_6611002088917735_7724686951448102000_n.jpg

Er wordt alweer aan mijn volgende auto gewerkt...(tu)

Mogguh,

Die megane is ook weer zo'n opgeblazen elektrische auto; net als die ID-modellen. Niet heel lelijk, maar het is wat teveel opgepompt. Interieur ook niet echt fraai met die schermen; dat lukt blijkbaar toch niet om daar wat moois van te maken.

@ Astra SW: hoop dat ze er niet teveel overbodige tierelantijnen van maken, maar gewoon een strakke station. Beetje zoals de AstraH

Dat ziet er prima uit zo, ook zeker in het wit! Leuke wielen ook! Zaten ook onder die Manta GSE elektromod toch?
Kier van de motorkap zou nog wel wat kleiner mogen.

De eerste foto's beloven inderdaad veel goeds. Ik heb impressies gezien, waarbij de C-stijl van de Hatch was over genomen op de ST. Daar was ik niet kapot van.
Maar die herken ik in deze beelden nog niet terug. Dus hebben we goede hoop B)

Ps. Bij de video van de Megane viel me op dat dat ding een enorme tildrempel heeft in de kofferruimte. Dan zijn veel liters leuk, maar is het slecht bruikbaar.
Erger me daar bij de Leaf ook telkens aan, hoe diep die kofferbak is.

Tildrempels vind ik zelf ook vreselijk...maar dat krijg je als je nu een tijd ST gewend bent.. met een forse hond zijn tildrempels echt niet fijn...in een ST laat je hem zo achterin huppen. Dat vind ik met de SUV's dus ook zo irri..zijn veel te hoog om een hond fatsoenlijk in te laten stappen.

Maar jah je wordt tegenwoordig haast verplicht om in een suv op stroom te gaan rijden anders hoor je er niet meer bij...:}
Daar doet deze meneer dus mooi niet aan mee..;)

Net even de impressie van de DS4 gezien...echt fraai en dik ding hoor...wel valt op dat de beenruimte achterin matig is en de infotainment niet al te snel...
Kijken of we dat bij de Astra ook terug gaan zien...hij rijdt wel voortreffelijk en vooral op comfort gericht..de Astra zal vast de sportiefste van het stel worden.

Maar jah je wordt tegenwoordig haast verplicht om in een suv op stroom te gaan rijden anders hoor je er niet meer bij...grinning smiley
Daar doet deze meneer dus mooi niet aan mee..winking smiley
Stugge Friezen :p:p

Tildrempels vind ik zelf ook vreselijk...maar dat krijg je als je nu een tijd ST gewend bent..

De Up heeft ook een enorme tildrempel. Makkelijk op te lossen door de dubbele bodum er in te leggen. Dan is er geen tildrempel meer (alleen heb je ook een derde minder baggagerumte)

Bij de mercedes heb ik ook een tildrempel :}

afbeelding_11.jpg

Terug
Bovenaan