Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Dan wel een groene met zwarte kap!
Daarnaast de afgelopen twee nachten iets nieuws meegemaakt........ een baby die meerdere keren wakker wordt. Is wel even wennen big smile smiley
We vermoeden dat er een tandje doorkomt, daardoor slaapt hij wat lastiger maar eenmaal wakker is hij de vrolijkheid zelve gelukkig.
rjthefrisian zei:En het verbaast me hoe krap de auto is.
De lengte zit vooral in de neus.
Vooral een bloedsnelle en comfortabele auto voor op de lange rit..op de 190 zit je zomaar.
En het is een plaatje om te zien. Maar het is zeker geen sportieve auto. Loodzwaar en alles vooral gericht op comfort.
Ik heb echt geen idee wat je daarmee bedoelt.
Iedereen zit ten alle tijde royaal en ruim bemeten in de mijne.
Dan merk je dat vanzelf wel aan zijn luiers en billen. Hopen dat dat het is...dan is het effe doorzetten en weer klaar..smiling smiley
Gaat het verder goed?
Tandje zit er bij ons ook aan te komen. Maar het is zo'n makkelijk kereltje. Alleen maar aan het lachen en zet alleen zijn muil open als het hem echt niet zint of als ie erge honger krijgt. Bij opvang hebben ze ook geen kind aan hem.
las dat het zondag tot wel 17 graden en zonnig kan worden cool smiley ook heel fijn
Eerste testen zijn best positief. Schijnt een heel lekker rijdend karretje te zijn. Enkel over ruimte op de 2e zitrij, materiaalgebruik achterin en actieradius zijn ze iets minder positief. Nu snap ik ook niet echt waarom ze als maatstaf hebben dat in een auto achterin een volwassene goed moet kunnen zitten. Uitspraken als "hiermee moet je niet met 4 personen op vakantie naar frankrijk gaan" vind ik dan zo misplaatst. De meeste kids hebben niet zoveel ruimte achterin nodig, en als ze de lengte van een volwassene hebben bereikt gaan ze toch nauwelijks meer met pa & ma mee op vakantie.
hier regent het nu ook flink laat het zout maar wel lekker eerst wegspoelen@Richard, ik heb de motor ook klaar staan voor het einde van de week een ritje te doen
Moderator
Ik heb echt geen idee wat je daarmee bedoelt.
Iedereen zit ten alle tijde royaal en ruim bemeten in de mijne.
De doorsnee Nederlander is natuurlijk een stuk groter dan de doorsnee Vlaming, wellicht kan dat een stuk je ervaring verklaren.
Met mijn 1,76m heb ik zeker niet te klagen.
Van vrijdag op zaterdag twee kleinkinderen als logee gehad, 6 maand en 7 jaar.
Bij beiden zitten er tanden aan te komen
Luiers zijn nu sowieso al wat anders. Zijn begonnen met wat fruit en groente, lachen dat verbaasde koppie big smile smiley
Banaan en peer smaken hem meer dan prima. De bloemkool was nog iets te gek
Is maar net wat voor segment en type auto je hebt. Bij een normale middenklasse en groter snap ik dat je daar een fatsoenlijke achterbank wilt hebben. Dat zijn ook echte gezinsauto's.In dat daglicht zou vijwel geen enkele auto een ruimte achterbank hoeven te hebben waar je als volwassene fatsoenlijk kunt zitten
Precies zo is't. Voor mij in ieder geval een dealer die ik niemand aan zou raden. Maarjah, met een EV kun je minder makkelijk bij een universele garage terecht.@Ruud: vervelend van die storing. De dealer heeft blijkbaar echt geen zin in die aftermarket-lampen (want dat zijn het toch?) die ze zelfs zelf gemonteerd hebben. Slechte service.
rjthefrisian zei:En het verbruik is om te janken. Hij had de tank volgegooid en had nog maar actieradius van 440 km...liep tijdens de rit iets op tot 550 km..Maar bij even gas geven ging ie zo weer naar de 440 km..
![]()
Moderator
Rob drukt voorliggers liever van de weg. Wat dat betreft had je beter een Audi of BMW kunnen kopen!rjthefrisian zei:En heb voor het eerst ook met adaptieve cruise gereden. Niet mijn ding. Ik houd van stevig doorrijden en dan is het heel irritant als hij steeds gaat inhouden als er iemand voor je rijdt.
rjthefrisian zei:consternatiebureau
Bij een normale middenklasse en groter snap ik dat je daar een fatsoenlijke achterbank wilt hebben. Dat zijn ook echte gezinsauto's.
Wij moesten van ons consternatiebureau met groente beginnen en later pas met fruit. Zo voorkom je dat ze voorkeur krijgen voor de, vaak lekkerdere, zoetigheden.
brg zei:rjthefrisian zei:En het verbruik is om te janken. Hij had de tank volgegooid en had nog maar actieradius van 440 km...liep tijdens de rit iets op tot 550 km..Maar bij even gas geven ging ie zo weer naar de 440 km..
![]()
Een tankje van amper 55 liter is dan ook om bij te huilen...
Met pendelen vanuit Zeeland en wat langer afstanden extra kan ik de wagen dicht tegen de 7 liter per 100 km krijgen (1 op 14).
Bij doodgewoon woon/werkverkeer loopt dat al gauw op naar 9,1 liter per 100 km (1 op 11).
En dan sta je dus uiterlijk elke 500km aan de pomp.
En heb voor het eerst ook met adaptieve cruise gereden. Niet mijn ding. Ik houd van stevig doorrijden en dan is het heel irritant als hij steeds gaat inhouden als er iemand voor je rijdt. Maar als je van relaxed en ontspannen meekachelen met het verkeer houdt is het een fijne optie. Maar nu snap ik wel steeds beter waarom veel auto's op de snelweg steeds vaart minderen en zo onregelmatig rijden.
AsconaGT zei:Bij een normale middenklasse en groter snap ik dat je daar een fatsoenlijke achterbank wilt hebben. Dat zijn ook echte gezinsauto's.
En daar wringt de schoen een beetje. De prijs van die SUV/crossover achtige is wel van een gezinsauto. Voor een beetje B segment crossover koop je ook een C segment station. Daarnaast oogt het groot en veel mensen rijden die compacte SUV auto's wel als echte gezinsauto.
Als je dat wil doen, en ruimte op de achterbank wil, dan is een captur misschien niet de juiste optie en kun je beter voor een uit de vag stal gaan of een captur of iets.
Het verbruik vind ik voor zo'n grote auto met een dergelijke auto gewoon netjes. Tankinhoud is dan wel een misser inderdaad, dat had wat groter mogen zijn. Als is 500km, als je niet teveel kilometers maakt, nog wel "oke" (ook niet meer dan dat).
Ik vind de Astra ook een hele goede aanbiedingPak je een 'echte gezinsauto' als een astra sports tourer, ook met die 130PK motor, business elegance, die al standaard luxer is dan een mokka elegance, dan zit je op minder dan 28.000
Met pendelen vanuit Zeeland en wat langer afstanden extra kan ik de wagen dicht tegen de 7 liter per 100 km krijgen (1 op 14).
Bij doodgewoon woon/werkverkeer loopt dat al gauw op naar 9,1 liter per 100 km (1 op 11).
Klinkt logisch!
Ga ik hier thuis eens voorstellen. Klein beetje fruit is wel wat praktischer dan groente. Want vaak als wij groente klaar hebben, bij het avondeten dus, slaapt meneer big smile smiley
Maar goed, daar vinden we wel een oplossing op.
Ik vind Adaptive Cruisecontrol echt geweldig, kan wat mij betreft de gewone cruisecontrol prima vervangen.
Ik had me om eerlijk te zijn ook niet echt gerealiseerd hoeveel een paar liter uit maakt voor het bereik, Mijn huidige B Insignia iets zuiniger dan mijn vorige A insignia, toch kon de oude Insignia meer kilometers rijden door de 8 liter extra die er in de tank ging. De A ging makkelijk over de 1000 kilometer, de huidige begint toch bij 900 km wel te piepen dat er echt brandstof bij moet. Uiteindelijk is er dan nog wel ruim 100km aan bereik over maar toch...brg zei:rjthefrisian zei:En het verbruik is om te janken. Hij had de tank volgegooid en had nog maar actieradius van 440 km...liep tijdens de rit iets op tot 550 km..Maar bij even gas geven ging ie zo weer naar de 440 km..
![]()
Moderator
Het is even wennen, maar dit is inderdaad wel top! Op die manier kan ik ACC best waarderen!- **** hield zijn snelheid vast/gaf gas als je je knipperlicht aan deed en zodra je van rijbaan wisselde, de Focus doet dat pas als je daadwerkelijk een baan opgeschoven bent
Ik zou de voorbereidingen wel treffen maar daadwerkelijk aanschaffen nog even laten. De aanbieders van laadpalen worden snel groter, soms krijg je er een bij aanschaf / lease van een EV. Ik heb er wel eens aan zitten te denken. maar wacht wel tot het echt nodig is. Nu gewoon 1-fase via het stopcontact.
Zo zou het op mijn auto ook moeten werken maar heb het idee dat ik nog steeds te laat naar links ga, de auto remt nog steeds af als ik op een vrachtwagen af rijdt.Barri zei:Mooie plannen Peter!
Het is even wennen, maar dit is inderdaad wel top! Op die manier kan ik ACC best waarderen!- **** hield zijn snelheid vast/gaf gas als je je knipperlicht aan deed en zodra je van rijbaan wisselde, de Focus doet dat pas als je daadwerkelijk een baan opgeschoven bent
Wat dat betreft zou het wel leuk zijn om zo'n EV eens 20 jaar te houden en een balans op te maken wat de onderhoudskosten zijn geweest. In 3 jaar en 70.000km is er nog niks noemenswaardigs vervangen aan die auto. wat buiten normale slijtage valt. En zit ook nauwelijks iets op wat middels km.stand of leeftijd moet worden vervangen, zoals een D-riem/waterpomp ed.
En laden via 1-fase kan ook als je een plug-in hybrid hebt. Een 100% EV laden via het stopcontact schiet niet op, maar is ook gewoon geen goed idee qua belasting.
In de AW heeft ook de Kona van de ID.3 gewonnen. En na de facelift wordt de Kona ook nog eens iets appetijtelijker om naar te kijken!
Het is een **, dus dat verkoopt zowieso. Het is echt bijzonder hoe een merk zich na zoveel schandalen nog zo staande kan houden.Toch zie je de ID3 bijzonder veel en ook de ID4 zie je al heel veel.
Breaking zei:De avondklok in Nederland moet per direct opgeheven worden, zegt de rechtbank in Den Haag
De avondklok in Nederland is ingesteld op basis van een noodwet, waarin staat dat een kabinet in noodgevallen regels kan invoeren zonder overleg met Tweede en Eerste Kamer. Maar volgens de rechtbank was de avondklok geen noodsituatie "zoals bijvoorbeeld het geval is bij een dijkdoorbraak.”
Denk dat consumenten datzelfde vertrouwen in de ID modellen hadden, hem blind hebben besteld mede vanwege bijtellingsvoordeel in 2020, maar nu toch tegen praktische problemen aanlopen.
ik denk dat mensen het allemaal prima vinden en alle nadelen voor lief. je rijd immers heel goedkoop een ruime auto. Maar eerlijk is eerlijk, je moet dan ook niet zeuren als je blind zo'n ding koopt omwille van de bijtelling grinning smiley dat is het risico met blind bestellen.
ik zie het me C350e rijders ook, die hebben blind zo'n ding gekocht voor 7% bijtelling destijds. Gaan ze daarna klagen over EV rijbereik, geen trekgewicht op kenteken en ruimte in de kofferbak of andere zaken die je me een proefrit had kunnen ondervangen. En vervolgens wel voor een habbekrats een dikke bak rijden
Ben wel benieuwd naar de verhoudingen particulier/zakelijk per merk.