Niet vergeten dat het B-segmenter is
Die "fout" betrapte ik mijzelf ook op, plus dat ik hem vergeleek met de Mokka A.
50kwh accupakket is niet grensverleggend, maar in deze klasse heel netjes. Welk ander merk biedt een alternatief?
Renault, **, Ford..... ze bieden stuk voor stuk geen EV aan in deze klasse. Merken als de Kia E-Niro en Hyundai Kona zitten duidelijk een segment hoger.
Ik vind het wel jammer dat de Stellantis-aandrijflijn zo'n hoog verbruik heeft. 18 kwh tot 20 kwh is gewoon te hoog, zeker voor een Corsa.
De Mokka A was Opels eerste kleine SUV, en moest zich onder de Antara positioneren......eigenlijk beetje de stoere tegenhanger voor de Meriva. Dus moest een compacte gezinsauto zijn. En dat is ie ook, ik kan er met 1.89m heel goed achterin zitten. De Mokka B is gewoon het hippe Crossovertje in het B-segment, waar de Crossland juist meer de praktische variant moet zijn voor een jong gezin of moeders die makkelijk de kids achterin wil meenemen incl. bagage.
Wel valt me op dat het infotainment in de Mokka B wel erg basic oogt. Ik had daar echt wel een mooier scherm verwacht, zeker omdat de Mokka voor Opel weer echt een nieuwe designtaal is. En bij zo'n designtaal heeft het infotainment in de auto momenteel een belangrijke rol.
Wat me ook op viel, je ziet nu overal een groene Mokka rijden met zwarte motorkap. Ik zag even later een foto waarop groene Mokka's stonde met en zonder die zwarte kap.
Maar wat zie met er dan veel beter uit, zeker icm de visor.
Edit:
Sterke punten van de Mokka hoor/lees ik wel:
- Als E-variant bovengemiddeld snel
- Met 11 kwh boordlader verkrijgbaar
- Kan snelladen met 100kwh
- Kek design (of je het mooi vind of niet, in testen wordt het wel gewaardeerd)
- Goede rij-eigenschappen