Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@ Jimmy, mooi dat je nu weet waar je aan toe bent. Jammer dat het toch je planning wat in de war schopt, hopelijk valt het mee.

Bezopen trouwens dat K. wel gewoon een stagiair moet begeleiden, er valt immers niets te begeleiden/werken lijkt mij *-)
Of heeft haar werk en de stage niets met lesgeven van doen?

V.w.b. de webshop. Ik haakte af bij "DNS" :D

@ Rob, wrappen of plastidippen? Dat laatste schijnt ook prima te werken voor dat soort klusjes.
Had je nu wel of geen chromen B/C-stijl? Zo ja, overweeg je die ook nog te doen?

Volgens mij is het idee van dynamische knippers juist dat ze ( aan de voor of achterkant ) door dynamisch te zijn, precies de kant op "wijzen" waar je heen wilt gaan, aan de zijkant werkt dat natuurlijk niet.
Zolang ze "vooruit" bewegen klopt het wel :}

Er heeft zich wel een ander "probleem" ontwikkeld, de scholen zijn dicht, dus Lize en K. vrij. Maar nee, K. werkt op het speciaal onderwijs als stagebegeleider, en de stages gaan gewoon door ook al is de school wel dicht.
Valt Kim haar werk niet onder een primair beroep?

maar zie al wel dat het logo wel chrome moet blijven bij beide varianten

Klopt..logo blijft zeker chroom..anders wordt het allemaal wel heel zwart.

Had je nu wel of geen chromen B/C-stijl? Zo ja, overweeg je die ook nog te doen?

Is chroom en blijft ook zo. Vind ik juist dikke prima en chique staan..de een vind chroom mooier de ander zwart...

ja en wrappen of plastidippen moet ik nog even naar kijken wat het meest duurzaam is....beide is vrij eenvoudig aan te brengen.

Irmscher carbon grill erop?

gkk-416x217.jpg

Hoorde net dat het bij ons in het dorp gewoon druk is *-)

Hema is open, drogisterijketens zijn open (en daar hebben er we veel van), supermarkten zijn open, de Action is open, Wibra gaat ook open, slagers, groenteboer, bakker. maar ook de fietsenmaker is open (formeel alleen voor reparaties). dat geld ook voor de juwelier (alleen reparaties). Sommige kledingwinkels hebben een bureau voor de deur neer gezet om zo op straat te verkopen. bloemenverkoop is open (welliswaar alleen buiten voor de deur). De weekmarkt is open. Visboer staat er gewoon, net als de kaasboer en de loempiakraam. Zelfs bij de mitra's (drank zaak) is open en was het gewoon druk binnen. Parkeerplaats ramvol. Auto's zoeken naar een plekje. Druk in de winkelstraat. Bizar *-) volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling.

Dat zat eraan te komen Joost. Het is weer halfbakken regelgeving en ondernemers zoeken massaal de uitersten van het grijze gebied op. Kortom, de hele lockdown helpt geen ene zak.
Ik vind het te zot voor woorden. Toen de horeca alles netjes binnen de regels en soms op de randjes van de regels wilde doen werden ze keihard afgestraft met hoge boetes en dwangsommen tot gevolg. Nu is er een lockdown voor alle niet cruciale winkels en alles draait door alsof er niets aan de hand is. Misschien allemaal wel binnen de regels die er zijn, maar het doel om minder menselijke bewegingen te hebben wordt zo absoluut niet gehaald.

Vriendinlief heeft dadelijk een test overigens. Is al een paar dagen wat rillerig, zweterig en snotterig. Kan mij niet voorstellen dat het positief is, we komen immers nergens..... maar toch maar even het zeker voor het onzekere.

Supermarken (waar je tegenwoordig al bizar veel kan kopen) en apotheek open. Rest had gewoon dicht gemoeten. Want het is inderdaad nu wel sneu voor restauranthouders die harde maatregelen opgelegd kregen, ondanks je bij de meesten prima coronaproof kan tafelen.

Parfurmeriezaak hier in het dorp ook; die moet dicht en ziet nu al haar klanten naar de etos / da / kruitvat gaan om alsnog parfum te kopen. Juist de zaken waar ze al zo hard tegen op moet boksen. halfbakken beleid.

Mijn zusje heeft ook een positieve uitslag overigens. niemand in haar omgeving heeft het na testen, ook haar man niet, dus waarschijnlijk opgelopen op haar werk waar het afgelopen week ook bizar druk was door klanten. Ik heb haar al even niet meer fysiek gezien gelukkig. Ook weer 2 collega's, maar die hebben thuis gewerkt de laatste tijd. Maar hoor het nu ook heel erg veel in mijn omgeving sinds een week

Dat zat eraan te komen Joost. Het is weer halfbakken regelgeving en ondernemers zoeken massaal de uitersten van het grijze gebied op. Kortom, de hele lockdown helpt geen ene zak.
Ik vind het te zot voor woorden. Toen de horeca alles netjes binnen de regels en soms op de randjes van de regels wilde doen werden ze keihard afgestraft met hoge boetes en dwangsommen tot gevolg. Nu is er een lockdown voor alle niet cruciale winkels en alles draait door alsof er niets aan de hand is. Misschien allemaal wel binnen de regels die er zijn, maar het doel om minder menselijke bewegingen te hebben wordt zo absoluut niet gehaald.
Ja, dit was te verwachten... eigenlijk is het hele beleid tot nu toe 'polderen' geweest natuurlijk.

Altijd weer uitzonderingen, vage richtlijnen en onduidelijke regels... ik heb echt geen problemen met maatregelen, maar ik kan wel boos worden op de onduidelijkheid die het veroorzaakt. Daardoor krijg je ook onvrede/ruzies onderling omdat iedereen de regels anders intepreteert.

Bij S. op het werk ook wat fraais: de overkoepelende scholengroep heeft besloten dat de online lessen per 4 januari gaan plaatsvinden (laat op de middag ook, dus er was ook niet veel tijd meer om voor vandaag de online lessen voor te bereiden)
Maar haar teamleider heeft in zijn eigen wijsheid besloten dat hun vestiging wel per direct op online lesgeven overgaat: voor S. scheelt het dat ze vandaag 'vrij' is (wel voor de studie) maar dat ze dus nog 2 avonden heeft om lessen voor te bereiden voor de laatste 2 dagen maar andere collega's hadden dus maar 1 avond.
Het is toch verschrikkelijk zo'n teamleider die zo ver van de werkelijkheid/zijn personeel af staat?

Ik begrijp de emotie wel, maar generaliseer je het niet een beetje Richard? Ook in je bewoording "alles draait door alsof er niets aan de hand is" en "maar het doel om minder menselijke bewegingen te hebben wordt zo absoluut niet gehaald" is dat op te merken.

Volgens mij heeft het vooral met beeldvorming en verwachtingen te maken. Als je verwacht dat bijna alle winkels dicht zijn, dan voldoet de situatie niet aan je verwachting en kun je de regels als onvoldoende bestempelen. Als je de laatste weken keek, was het vooral druk bij de meubelcentra, tuincentra, bouwmarkten en kledingwinkels.......die zijn nu allemaal gesloten. Daarmee haal je de hot-spots weg en de drukte in de winkelstraten.

Ja, een Action is open.....maar als ze geen primaire artikelen verkopen, dan komen er weinig klanten. En de klanten die er komen, kopen er de primaire artikelen die ze anders in de supermarkt hadden gekocht. Op deze manier is er toch mooi spreiding van mensen over de winkels. En ja, een supermarkt sluiten zou ook effectief zijn maar we moeten toch eten kopen om in leven te blijven.

De scholen zijn dicht, daardoor zijn noodgedwongen meer ouders thuis. En hoe vervelend het voor hen is, daardoor komen ze wel minder in aanraking met collega's en dus daalt de kans op virusoverdracht.

En er zijn zeker ondernemers die tekort gedaan worden, maar we moeten ons ook realiseren dat je dit soort maatregelen nooit 100% eerlijk kunt uitvoeren en er ook altijd een grijs gebied en/of mazen in de wet blijven bestaan. Zeker gezien we met dit soort maatregelen (gelukkig) geen ervaring hebben.

Ps. Even auto-gerelateerd: Ik reed deze week nog achter een audi SUV, ik vermoed een EV. Die had een doorgetrokken lichtbalk over de hele achterkant die als verlichting diende. En nu zie ik dat Seat hier ook al in mee gaat.
Ik kon me daar mateloos aan irriteren, zeker gezien bij een SUV die lichtbalk met felle ledjes continu op ooghoogte midden in je blikveld zit als je er achter rijdt. Ik vond het erg vermoeiend en kon ook merken dat mijn ogen zich moesten focussen als ik bijv. in de zij-spiegels keek. Erg jammer dat de wetgever hier niet op geanticipeerd heeft.

Astra F zei:
Ps. Even auto-gerelateerd: Ik reed deze week nog achter een audi SUV, ik vermoed een EV. Die had een doorgetrokken lichtbalk over de hele achterkant die als verlichting diende. En nu zie ik dat Seat hier ook al in mee gaat.
Ik kon me daar mateloos aan irriteren, zeker gezien bij een SUV die lichtbalk met felle ledjes continu op ooghoogte midden in je blikveld zit als je er achter rijdt. Ik vond het erg vermoeiend en kon ook merken dat mijn ogen zich moesten focussen als ik bijv. in de zij-spiegels keek. Erg jammer dat de wetgever hier niet op geanticipeerd heeft.

Ik denk dat de wetgever hier zeker wel op geanticipeerd heeft. Er is gewoon regelgeving op. En zo fel zijn ze imo niet. Reguliere led achterlichten zijn ook niet heel fel.

Ben het wel met je eens hoor ruud, en heb ook begrip voor de maatregelen en er zullen altijd uitzonderingen zijn waarbij mensen onevenredig benadeeld worden. Maar als de regering zegt nu met echte harde maatregelen te komen om de verspreiding echt een halt toe toe roepen. En vervolgens hoor ik dat het dringen is hier op de parkeerplaats, Heel druk in de winkelstraten, dringen geblazen in de kruitvat, druk op de markt, en dat het zelfs druk is in de mitra's om drank in te slaan (wat je ook gewoon online kan bestellen) Tjah... Dan klopt de beeldvoring inderdaad niet met de verwachting.

Daar is wel wetgeving voor. Je hebt minimaal en maximale lichtsterkte wat een auto mag / moet uitstralen voor remlicht / achteruitrijlicht en zelfs een bepaalde oppervlakte wat het minimaal (maximaal ? ) mag zijn.. Een hoger model kan dan inderdaad als vervelend worden ervaren. maar het zelfde geld als er achter mij een grote dikke SUV of bus staat bij het verkeerslicht met LED verlichting. Dan komt dat ook wel binnen.

Ik begrijp de emotie wel, maar generaliseer je het niet een beetje Richard? Ook in je bewoording "alles draait door alsof er niets aan de hand is" en "maar het doel om minder menselijke bewegingen te hebben wordt zo absoluut niet gehaald" is dat op te merken.

Volgens mij heeft het vooral met beeldvorming en verwachtingen te maken. Als je verwacht dat bijna alle winkels dicht zijn, dan voldoet de situatie niet aan je verwachting en kun je de regels als onvoldoende bestempelen. Als je de laatste weken keek, was het vooral druk bij de meubelcentra, tuincentra, bouwmarkten en kledingwinkels.......die zijn nu allemaal gesloten. Daarmee haal je de hot-spots weg en de drukte in de winkelstraten.

Misschien is mijn beeldvorming bij een lockdown anders inderdaad. Ik had inderdaad verwacht dat alle niet cruciale winkels gewoon dicht zouden. Als inmiddels zelfs een Action en een Wibra gewoon open gaan en mogen, dan snap ik het inderdaad niet meer. Wat kun je daar halen wat nou echt cruciaal is en niet even kan wachten?

Het stoort mij ook dat veel winkels daar nu ook gewoon mee weg komen, terwijl de horeca keihard werd neergeslagen toen ze eerder dit jaar ook probeerden door te gaan binnen de mogelijkheden van de regels.

De regels lijken mij absoluut voldoende. De interpretatie van de regels, dat is waar het fout gaat.

Maar goed, ik zal er over op houden. Gezien de drukte in de winkel(straten) zal ik het inderdaad wel verkeerd zien cq niet begrijpen.

Hema is open, drogisterijketens zijn open (en daar hebben er we veel van), supermarkten zijn open, de Action is open, Wibra gaat ook open, slagers, groenteboer, bakker. maar ook de fietsenmaker is open (formeel alleen voor reparaties). dat geld ook voor de juwelier (alleen reparaties). Sommige kledingwinkels hebben een bureau voor de deur neer gezet om zo op straat te verkopen. bloemenverkoop is open (welliswaar alleen buiten voor de deur). De weekmarkt is open. Visboer staat er gewoon, net als de kaasboer en de loempiakraam. Zelfs bij de mitra's (drank zaak) is open en was het gewoon druk binnen. Parkeerplaats ramvol. Auto's zoeken naar een plekje. Druk in de winkelstraat. Bizar nut smiley volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling.

Het is allemaal te belachelijk voor woorden. Het wordt tijd dat de overheid weer gaat ingrijpen (in hoeverre mogelijk). Zo schiet het zijn doel compleet voorbij.
Maar ook den mensen die daar allemaal weer naartoe vliegen. Krankjorum.

Ik zat vanmorgen toevallig ook zo te redeneren. Ik het dorp hier verderop heb je ook een flink winkelcentrum en redeneerde al dat volgens mij bijna alles daar weer open is ( twee supermarkten, hema, kruidvat, welkoop, action, oliebollenkraam, enz..).

Parfurmeriezaak hier in het dorp ook; die moet dicht en ziet nu al haar klanten naar de etos / da / kruitvat gaan om alsnog parfum te kopen. Juist de zaken waar ze al zo hard tegen op moet boksen. halfbakken beleid.

Vind persoonlijk wel dat de drogisten open moeten blijven, hebben gewoon wel heel veel producten die essentieel zijn in het dagelijks leven. Maar ze hadden het scherper moeten afkaderen en nu zijn de spelregels te ruim.

Maar zie ook al garagebedrijven met creatieve ideeën die drive trough verkoop gaan doen. Mag je met je auto langs de showroom of de voorraad buiten rijden, zie je iets leuks dan mag je bellen en zetten ze de auto voor een proefrit klaar en regelen ze al het papierwerk en de eventuele verkoop digitaal.

Maar haar teamleider heeft in zijn eigen wijsheid besloten dat hun vestiging wel per direct op online lesgeven overgaat: voor S. scheelt het dat ze vandaag 'vrij' is (wel voor de studie) maar dat ze dus nog 2 avonden heeft om lessen voor te bereiden voor de laatste 2 dagen maar andere collega's hadden dus maar 1 avond.
Het is toch verschrikkelijk zo'n teamleider die zo ver van de werkelijkheid/zijn personeel af staat?

Haha..heerlijk zulke beslissingen.... vreselijk als leidingevenden op hun eigen houtje dingen beslissen zonder hun personeel te raadplegen.

Ja, een Action is open.....maar als ze geen primaire artikelen verkopen, dan komen er weinig klanten. En de klanten die er komen, kopen er de primaire artikelen die ze anders in de supermarkt hadden gekocht. Op deze manier is er toch mooi spreiding van mensen over de winkels. En ja, een supermarkt sluiten zou ook effectief zijn maar we moeten toch eten kopen om in leven te blijven.
Weinig klanten? Dan gedragen ze zich bij jullie in het dorp netter als bij ons. Ik hoorde dat er hier rijen staan voor de diverse winkels die open zijn.
Lijkt wel of iedereen denkt dat het eind der tijden nabij is: zag dat steeds meer winkels de deuren openen voor de 'noodzakelijke' boodschappen.

Dus de drukte zal zich daardoor wat meer gaan spreiden. Nu nog even de bouwmarkten openen: kan ik ook weer pakketjes afhalen en versturen.

Haha..heerlijk zulke beslissingen.... vreselijk als leidingevenden op hun eigen houtje dingen beslissen zonder hun personeel te raadplegen.
Ja, heel bijzonder... net nieuwe teamleider dus die zal zich willen bewijzen gok ik ;)

Dat is volgens mij al misgegaan bij de vreselijke verlichting op de GTE's van **. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dat mag. Als het regent is dat een bak verblinding.
Maar inderdaad ook die lichtbalken die steeds meer merken krijgen vind ik echt vreselijk en overdreven.

Lees net dat het Kabinet al bezig is om ervoor te zorgen dat ketens zoals Hema en dergelijke weer dicht moeten! Goed zo!(tu)

@Ruud, K. haar beroep is zeker primair, maar dat van mij niet, en de school hier doet enkel opvang als beiden ouders primair werken.

@Stagebegeleiding, het probleem is dat het kinderen met een beperking zijn/rolstoel/gedragsproblemen.. Die worden door K. begeleidt op een locatie buiten school en de school vindt dat dit wel door kan gaan. Betekend dus dat de 8 stagebegeleiders full time moeten werken en de rest wat thuis taken moeten verzinnen. Maargoed.

@Webshop, Hier zit er ook een extern bedrijf mee achter hoor die het grote geheel beheert. Maar hoe we de webshop willen, functionaliteiten, werkwijzen, mogelijkheden die bepaal ik en moeten vervolgens ook uitgewerkt en getest worden.. tot in den treure.. Maar 95% werkt zoals gewenst :)

@Winkels, ja sorry dat is echt belachelijk, ik snap ze maar lockdown en essentieel zijn niet de bloemist, Action en Hema. Kruidvat en Etos kan ik nog inkomen, maar kan je daar dan geen lippenstift kopen maar wel een pak luiers? waar ligt de grens..

Drogisterijen kunnen prima dicht in mijn ogen

Hier komt morgen gewoon een pakket van de kruitvat binnen met babyvoeding. ten eerste omdat het vaak al uitverkocht is als ik er ben (aanbieding), ten tweede omdat het zo krap is dat je met en kinderwagen er niet fatsoenlijk door kunt en ik het sowieso een verschrikkelijke winkel vind, en natuurlijk ook vanwege corona. Ook zijn er online super veel drogisterijen.

Bij supermarkten kun je echt super veel halen aan medicijnen, heb je wat specifiekere dingen nodig kun je bij de apotheek terecht. streng deurbeleid. Niet te veel mensen binnen. schrikt mensen dan ook af om echt het noodzakelijke te halen. Rest dicht. maar dat is mijn bescheiden mening.

Nu is het snel even nootjes te halen bij de nootjes zaak, bloemetje op tafel, even boodschappen doen, visje van de markt mee. langs de kaasboer, lekker wijntje halen bij de slijter, even naar de etos lekker luchtje halen, aanbieding bij de kruitvat mee pakken en ook nog even een rookworst van de hema pakken, zoiets :} *-) juist dat moet je niet willen als je het virus hard wil aanpakken

Hier komt morgen gewoon een pakket van de kruitvat binnen met babyvoeding. ten eerste omdat het vaak al uitverkocht is als ik er ben (aanbieding), ten tweede omdat het zo krap is dat je met en kinderwagen er niet fatsoenlijk door kunt en ik het sowieso een verschrikkelijke winkel vind, en natuurlijk ook vanwege corona.
Haha eens Joost, kruidvat winkels zijn veelal krap bemeten en erg onoverzichtelijk. Vind het ook absoluut geen prettige winkel om heen te gaan.

@ Winkels: Mooi dat de overheid anticipeert op de ontwikkelingen en alsnog winkels verplicht te sluiten. (tu)
Wel grappig, Hema kondigt op FB aan dat ze open zijn......waarna ze een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen krijgen. :}

Wel grappig, Hema kondigt op FB aan dat ze open zijn......waarna ze een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen krijgen.

Jah daar zat ik ook bij....en vlak daarna besloten ze om vanaf donderdag weer te sluiten......zou het geholpen hebben...:}

Drogisterijen kunnen prima dicht in mijn ogen

Hier komt morgen gewoon een pakket van de kruitvat binnen met babyvoeding. ten eerste omdat het vaak al uitverkocht is als ik er ben (aanbieding), ten tweede omdat het zo krap is dat je met en kinderwagen er niet fatsoenlijk door kunt en ik het sowieso een verschrikkelijke winkel vind, en natuurlijk ook vanwege corona. Ook zijn er online super veel drogisterijen.

Tuurlijk kan je alles online bestellen en doen wij ook bij veel zaken maar bij de drogist hebben wij toch vaak net even iets accuut nodig. Een nieuw fles waarvan de speen kapot is, een verloren speen, een pilletje of zalfje bij lichamelijk ongemak. Dat hebben ze bij ons in de supermarkt of apotheek allemaal niet.

Dus klagen over de Hema maar juichen bij de drogisterij omdat ze een speen verkopen? Pfff als het maar in het eigen straatje past...

Joris 6091088 zei:
Dus klagen over de Hema maar juichen bij de drogisterij omdat ze een speen verkopen? Pfff als het maar in het eigen straatje past...

Hey vervelend, blijf jij hier anders even lekker weg, zie alleen maar relposts van jou op het forum.

Zooooo, laatste werkdag van het jaar. Expres mijn agenda voor vandaag leeg geveegd zodat ik wat laatste zaken weg kan werken.

Ik ben eigenlijk elk jaar deze dagen wel vrij en vind het altijd twee lekkere weken, nu weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ja ik ben vrij, maar ik heb eigenlijk ook geen bal te doen :S Ach, vervelen zal ook wel meevallen :D

Ik moet nog t/m woensdag. Bedrijf is na kerst ook gewoon open en oud en nieuw ook. Volle bak door.

maar ik zat toevallig gisteren ook te denken. wat ga ik doen tussen kerst en oud en nieuw. (met kinderen). Het enige wat je nog kunt doen is wandelen. Dat doen we het hele jaar al heel veel. Dus nu gaan we met de auto maar weg om ergens anders te wandelen dan altijd maar de standaard dingen hier in de omgeving :} Paar uitkijktorens. Misschien even langs de ijssel treinen en boten kijken, want verder blijft er bar weinig over.

Ga nog even met de mercedes bezig en wat klusjes rondom huis. Ach, ik vermaak mij wel. Eerst nog even knallen voor de laatste zaken

Total Loss zei:
Joris 6091088 zei:

Hey vervelend, blijf jij hier anders even lekker weg, zie alleen maar relposts van jou op het forum.

Relposts? Als je niet in je straatje past, wil het niet zeggen dat het relposts zijn he. Daarbij bepaal jij in het geheel niet wie of wat reageert in een topic. Dus dan kun je mij vervelend noemen maar kijk eens goed naar jezelf.

De laatste jaren werk ik vaak gewoon op die laatste dagen van het jaar. Zo ook dit jaar. Alleen vandaag ben ik even een dagje vrij.

Ik werk gewoon door.. ben natuurlijk vanaf de 31e 2 weken vrij. Maar ik werk eigenlijk altijd door. Af en toe ene middagje vrij, maar verder prima. Einde jaar is ook altijd veel af te werken op kantoor, en rustiger met klanten want het magazijn is wel dicht vanaf de 23e.

Mogguh!

Ik moet nog t/m volgende week woensdag. Maar de woensdag is wel zo'n 'halve dag' dus ach; aftellen. Ben er wel aan toe na het verschrikkelijk drukke en hectische jaar.
Geen idee wat ik in de vakantie ga doen: heerlijk vooruitzicht. (tu)

Het zonnetje schijnt hier een klein beetje. Ik denk dat ik zo maar iets eerder stop en de tuin met de bladblazer te lijf ga. Er ligt hier nogal wat blad afkomstig van een 140 jaar oude eikenboom bij de buurvrouw in de tuin *-)
Stond eigenlijk voor morgen op de planning, maar je zult zien dat het dan weer regent.

Normaal heb ik altijd twee weken vrij met de kerst maar ga volgende week nog paar daagjes door.

Alles wat af moest is af; nog paar minder noodzakelijke klusjes. Achteraf klaag ik eigenlijk helemaal niet meer over deze corona thuiswerk tijd. Ben er goed aan gewend, alles kan gewoon prima vanuit huis en hoe uniek is het dat ik mijn twee jonge kinderen zo goed kan zien opgroeien!
Alleen het contact met de collegas mis je wat maar ik ga tzt echt wel wat meer vanuit huis werken.

Gisteren drive trough op het werk gehad en kerstpakketten opgehaald. Erg leuk gedaan met chocomel en apfelstrudel en muziek. Aansluitend de kofferbak nog volgegooid met twee schermen, dockinstation en andere apparatuur. Nu kan ik mijn surface aansluiten en helemaal thuis perfect werken.

Aan de andere kant is mijn net nieuw aangeschafte pc nu wat overbodig geworden...

@ richard: ik word continu door recruiters van jouw werkgever gestalkt en willen me bij mijn huidige werkgever wegplukken. Ga ze weer vriendelijk bedanken..😀

Wel grappig, de verschillen. De één vind het heerlijk om aan het einde van het jaar een tijdje rust te hebben, de ander werkt liever door. Voor veel bedrijven is het natuurlijk een mooi moment om overuren af te bouwen.

Ik werk gewoon door, heb enkel 31 december vrij. Ik vind het zo jammer om met donker/slechter weer thuis te gaan zitten, ik neem de dagen liever in de zomer.
En met 4 weken zomervakantie blijft er nog slechts één weekje vakantie over, die gaan ook al in de dagen rond pinksteren zitten. Dus blijft er niet meer wat over voor het najaar :}

Die drive through hadden wij gisteren ook. Chocomel is op het laatste moment wel geschrapt zodat we echt de auto niet meer uit hoefden. Prima oplossing en leuker dan je kerstpakket via de pakketdienst ontvangen. Ook nog wat complimentjes van collega's ontvangen m.b.t. de auto. Ja, dat blauwe valt wel wat meer op tussen al die zwarte auto's :T

En idd, thuiswerken heeft ook absoluut voordelen. Hier vanmorgen de kleine ook nog even in bad gegooid met z'n tweeën, had niet gekund als ik op kantoor had gezeten :)

@ Rob, tsja ze/we zijn aardig actief. Groeien niet voor niets gestaag door. Ik heb daar overigens niets mee te maken in jouw geval!

Wel grappig, de verschillen. De één vind het heerlijk om aan het einde van het jaar een tijdje rust te hebben, de ander werkt liever door. Voor veel bedrijven is het natuurlijk een mooi moment om overuren af te bouwen.
Schiet bij mij qua dagen niet echt op: deel is van de baas en een paar van mijzelf. Heb dit jaar onder de streep iets van 16 dagen opgenomen dit jaar. Neem er iets van 20 mee naar volgend jaar. Spaar ze allemaal ;)

@ Kerstpakket: we krijgen altijd een envelop met inhoud. (want kerstpakketten waren vroeger altijd 'gezeur'; wel alcohol/geen alcohol vegetarisch/niet vegetarisch en dan nog allerlei allergieën: was de baas klaar mee) Dit jaar had enveloppe meer inhoud als andere jaren; erg goed gevuld. Ik ben er blij mee; vanavond maar even eten halen :T

Wij moesten eigenlijk ook in de auto blijven zitten maar lukte niet echt..:)

Mijn baas sprong ook gelijk voor mijn auto en wilde hem even goed bekijken en de rest stapte ook uit..:)

En met 4 weken zomervakantie blijft er nog slechts één weekje vakantie over, die gaan ook al in de dagen rond pinksteren zitten. Dus blijft er niet meer wat over voor het najaar

Vier weken is inderdaad niet veel. Ik krijg er bovenwettelijk bijna nog twee week bij. Daarnaast kan ik nog extra kopen en ben ik elke vrijdag al vrij...ik klaag niet...:}

Ons kerstpakket was ook erg goed gevuld...had er zelfs twee. Een met verse ingredienten van de biologische boer om een compleet drie gangen diner te maken en nog een pakket met een flinke cadeaubon om van die fototegels voor op de muur te bestellen. Allebei erg leuk. Dat diner gaan we zondag even bereiden...met de kerst hebben we al andere plannen.

Hier altijd ruim voldoende vakantie dagen.. 7 weken, ik klaag niet. :)
Thuiswerken bevalt mij ook prima. Ik heb mijn kerstpakket (Zelf uitgezocht) vandaag aan mezelf gegeven, voor de overige collega's is hij met DHL onderweg. De meeste collega's zijn vrij, of wonen ver weg. Er zat nog een leuke verrassing van de directie bij :) Dus dat is altijd erg leuk thuiskomen :)

bijna weekend, even naar de milieustraat en een goed begin maken met inpakken. :)

rjthefrisian zei:
Succes Jimmy! Planning nu wat rond?

De rest: noflik wykein!

Aangepast. Maar goed het is geaccepteerd dat het nu eenmaal zo is.
De tropische houten vloer die een stuk moet worden bijgelegd ivm. het verwijderen van enkele keukenkastjes gaat niet op tijd binnen zijn hoogstwaarschijnlijk.
Dan is de keuze of de rest van de vloer wel laten doen, en de keukenkastjes op een later moment verwijderen en dat stukje vloer blij laten leggen (2m2) Of de vloer zo laten, keukenkastjes wel weghalen, maar tijdelijk even iets anders erin/erop. Dat is een puntje van aandacht want heeft veel invloed op de rest ivm. opslag. meubels als het later moet gebeuren.

De rest kan gelukkig gewoon doorgaan. Wel heb ik Lize er een paar dagen bij omdat K. gewoon moet werken dus het zal iets langzamer gaan :) en een paar stapjes minder omdat je niet even snel iets kunt halen bij de Gamma. Maargoed, we beginnen deze week met pakken. (zolder en garage zijn al gedaan) Dus zo komt ook daar wat schot in.

Goed weekend :)

De kerstpakketten drive through is bij ons op het laatste moment afgelast. Zou woensdag en donderdag zijn. Overigens werkt nu echt bijna iedereen thuis.
Vandaag heb ik een dagje vrij gehad, we zijn een nachtje naar een B&B. Heerlijk met dit weer!

Bij B kwam de baas zelf thuis een mooi pakketje afleveren. En paar mooie airpods pro. Die is dus ook weer goed verwend

Vandaag gaat de broer van B weer verhuizen, de ramvolle garage word weer leeg gehaald. Kan met oud en nieuw mijn auto weer mooi binnen staan :-D

Midje..rustig hier.

is de verhuizing wat gelukt? Ik heb zelf helemaal niks met die airpods; ook weer zo'n belachelijk dure hype. Zie helaas steeds meer mensen er mee lopen die zich afsluiten van de buitenwereld. Het wordt er zo niet gezelliger op.

Ik heb voor vanmiddag maar even afspraak gemaakt bij de GGD. Flink verkouden en keelpijn ( die alweer weg is) en wil voor de aankomende kerstdagen wel even weten of de visite nog welkom is.
Ik denk dat ik het heb overgenomen van dochterlief die ook stront verkouden was maar toch maar even het zekere voor het onzekere.

Midje,

Hier inderdaad wat rustig ;) drukte denk ik ;)

is de verhuizing wat gelukt? Ik heb zelf helemaal niks met die airpods; ook weer zo'n belachelijk dure hype. Zie helaas steeds meer mensen er mee lopen die zich afsluiten van de buitenwereld. Het wordt er zo niet gezelliger op.
Vrouwlief heeft ook van die dingen en die wil niet meer zonder: zij vindt ze echt perfect. Dus tja, het zal het wel waard zijn (zij had ze ook gekregen, dus dat scheelt)

Ik denk dat ik het heb overgenomen van dochterlief die ook stront verkouden was maar toch maar even het zekere voor het onzekere.
Groot gelijk: als er toch wat visitestromen is, wil je wel zeker weten of het veilig is.

Ik heb ook weinig met de airpods, maar kan mij voorstellen met veel online meetings dat het wel prettig kan zijn. zit ook noice cancelling in dacht ik. Ik heb niet de behoefte om ze te kopen en al helemaal niet voor dat geld.

Verhuizing is gelukt, garage leeg. Heb maar een handje weer geholpen want die vrienden van hem die zogenaamd kwamen helpen waren vooral goed in sigaretjes roken, handen in de zak en veel lullen. Mijn schoonvader en ik hebben wel een sneer uitgedeeld maar ook die boodschap kwam niet echt over zo leek het. heb ze wel mooi de zware wasmachine naar boven laten tillen. Maar goed, garage leeg. Vandaag de auto naar de garage gebracht voor wat kleine puntjes die nagekeken moeten worden.

Nu nog even knallen (tu) woensdagmiddag vakantie tot 4 januari.

Terug
Bovenaan