Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier ook tot woensdagmiddag nog even doorpruttelen. Hoe druk het vorige week was, zo rustig is het niet... heel apart.
Ik denk dat ik woensdag rond 3 uur naar huis kan en dan zien ze me pas op 4 januari weer :T

Toch wel lekker.

Ik heb ook airpods. (nou ja Flairpods, van Ali) Maar werken top! Ideaal op de fiets. voorheen altijd met draadjes, onhandig op de fiets in je jaszak. Dan is bluetooth ideaal.

Hier deze ochtend de laatst geplande meeting van het jaar gehad. Nu de brutoprijslijst afmaken die vanavond naar de klanten verzonden wordt en dan heb ik wat meer rust.
Al mijn deadlines zijn klaar en dan is het gewoon het jaar afwerken.
Donderdag 24-12 om 12.00 is de week ten einde, en dan maandag-woensdag volgende week nog werken daarna flink klussen en verhuizen en dan 18-1 weer back to work. vanuit huis.

Sterkte Rob, hier gelukkig allemaal nog gezond :) ook de directe kring gelukkig helemaal gezond.

Dank je Jimmy. Denk dat het meevalt en ik het virusje heb overgenomen van dochterlief van de opvang die vorige week snotterig was. Ben ik wel positief dan kan gelijk de theorie van tafel dat kinderen het niet kunnen doorgeven. Maar nogmaals..denk van niet.

Vant weekend het bipsje van de Astra van de lettertjes ontdaan en led knippers vervangen. Oogt toch net weer even mooier.

[video]https://flic.kr/p/2kis5os[/video]

VID-20201219-WA0003

Dat zijn nette knippers. Het dynamische zit er wat mij betreft meer in dat ze in een soort slowmotion lijken op te lichten.

Dat 'dynamische' komt op filmpje niet helemaal goed over. In feite gaat een stripje ledjes van links naar rechts om de beurt branden.

Onderstaande is mijn astra J , denk al deze vervangen gaat worden de kans groot is dat er een astra K komt!

trlwst54.jpeg

g41fkecnw9.jpeg

ionnfqko.jpeg

volgens mij word er gewerkt aan de auto (y)

50745624608_58dc3bafef_c.jpg

kreeg al meldingen gisterenavond dat de auto al langere tijd ontgrendeld was

Verhuizing is gelukt, garage leeg. Heb maar een handje weer geholpen want die vrienden van hem die zogenaamd kwamen helpen waren vooral goed in sigaretjes roken, handen in de zak en veel lullen. Mijn schoonvader en ik hebben wel een sneer uitgedeeld maar ook die boodschap kwam niet echt over zo leek het.
Oe Joost, dan kun je de beenspieren wel voelen :) Het is een beste steile trap met korte treden waarover je naar boven moet. En dan mag als je boven bent de wasmachine ook in het appartement nog weer over een trap met draai naar de bovenverdieping. :)
Maar mooi voor zowel hem als voor jullie dat hij op zijn plek is. Voor hem een nieuw begin, voor jullie weer rust en weer "alleen in eigen huis"

Grappig trouwens dat je je auto zo kunt monitoren. Dan is het wel heel aanlokkelijk om op afstand ff te claxoneren :)

Dit weekend een gezellig weekend gehad. Zaterdag een kameraad en zijn vrouw op bezoek gehad, gezellig een borrel mee gedronken. Zondagmiddag een vriendin met haar vriend op bezoek voor een bordspelletjesmiddag. (Zal bewust Bord ff vermelden om selectieve quotes voor te zijn :)). Begon gezellig om een uurtje of 3 met een biertje en een stokbroodje, uiteindelijk liepen ze om 2 uur 's nachts de deur weer uit. Hadden we met 3 pers. 1,75 krat bier op en was ik gisteren helemaal niks waard:)

@ Rob: Goed dat je je laat testen, daar is de mogelijkheid ook voor. Zelf vorige week dinsdag ook getest, kreeg donderdagochtend de uitslag negatief.
@ NVE87: Mooie astra!! Blijft toch echt een mooie serie, die Astra J. Staan bij ons in de buurt nu bij één huis 2 GTC's op de inrit, 1x wit en 1x zwart.
Dat blijven toch ook prachtig mooie auto's.

Dankje , hij is redelijk probleemloos , auto is nu ruim 3 jaar in het bezit en bevalt nog uitstekend het is een sport uitvoering met de heerlijk zittende AGR stoelen en xenon met grootlicht assistentie (afl).

In het eerste jaar is bijna iedere leiding van het koelsysteem vervangen en het expansievat, dit is allemaal gemaakt van plastic wat bros word en gaat lekken.

Het jaar der op heb ik preventief de distributieketting laten vervangen , hoorde een rateltje met starten tevens is hierbij ook de waterpomp mee genomen .

Afgelopen jaar zijn er 2 nieuwe xenonpitten in gekomen , eentje was uit gevallen dus dan maar gelijk 2 nieuwe , en dat was het wel buiten het normale onderhoud, versnellingsbak problemen zijn me tot nu toe bespaard gebleven en de km-stand staat nu op 146000.

Vaak word ie als iemand een nieuwe auto zoekt afgeraden maar ik vind dat toch een beetje onterecht, in mijn ogen is het een echt goed rijdende auto met slimme handigheidjes, enigste nadeel is misschien het hoge gewicht en de wat “luie” motoren, maar rijden doet hij echt goed.

Astra F zei:
Grappig trouwens dat je je auto zo kunt monitoren. Dan is het wel heel aanlokkelijk om op afstand ff te claxoneren :)

Hoorde van mijn garagist dat op een keer mevrouw de Volvo van manlief binnen gebracht had voor een herstelling terwijl manlief zelf op zakenreis was naar Amerika.
De man kreeg op zijn telefoon de melding dat zijn wagen ontgrendeld stond en gebruikte uit gewoonte de app om de wagen te vergrendelen.
Blijkbaar is heel wat kunst- en vliegwerk nodig gebleken om de man te bereiken zodat de wagen weer kon ontgrendeld worden.

Astra F zei:

Da's mijn informeel alarm in Zeeland.
Als iemand te traag en te geïnteresseerd voorbij mijn hek passeert, dan laat ik de lichten knipperen en claxonneren.
En als reactie op dat lawaai krijgt hij of zij meteen een meute van 3 blaffende honden op het erf.

Oe Joost, dan kun je de beenspieren wel voelen grinning smiley Het is een beste steile trap met korte treden waarover je naar boven moet. En dan mag als je boven bent de wasmachine ook in het appartement nog weer over een trap met draai naar de bovenverdieping. grinning smiley

nouja, ik heb die zogenaamde vrienden van hem dat zware spul laten tillen. Mijn schoonvader en ik zeiden in koor; "dat is een mooi karweitje voor jullie" :) toen moesten ze wel. Wat een luie donders :T

Maar het is inderdaad een aardige trap en in het appartementje nog een smalle trap :)

Ach en ik had geen last van hem; hij is hele dag werken 's avonds ook geen last van. Hij had er meer moeite mee dat om 1 uur kindergeluiden waren en om 5 uur soms de eerste al weer klaarwakker was :) Maar idd fijn voor hem dat hij alles weer redelijk op orde heeft. Ik sprak ook nog even met de buurvrouw van hem, ook niet onaangenaam, dus hij zit daar prima ;)

De man kreeg op zijn telefoon de melding dat zijn wagen ontgrendeld stond en gebruikte uit gewoonte de app om de wagen te vergrendelen.
Blijkbaar is heel wat kunst- en vliegwerk nodig gebleken om de man te bereiken zodat de wagen weer kon ontgrendeld worden.

Ik kan inderdaad op afstand alle ruiten sluiten en portieren vergrendelen. Maar met de sleutel kun je zo alles weer openen. Het word wel een dingetje als de sleutel op dat moment in de auto ligt. :) Dan zit je idd wel met een probleem. Maar bij mijn vorige werk was altijd de gewoonte de sleutel in de werkorder of bij de voorruit neer te leggen en nooit in de auto als er aan de auto word gewerkt

Vaak word ie als iemand een nieuwe auto zoekt afgeraden maar ik vind dat toch een beetje onterecht, in mijn ogen is het een echt goed rijdende auto met slimme handigheidjes, enigste nadeel is misschien het hoge gewicht en de wat “luie” motoren, maar rijden doet hij echt goed.

In die tijd werkte ik bi de opel dealer en inderdaad waren het eigenlijk heerlijke auto's. De versnellingsbakken zijn ook wel een dingetje, maar over het algemeen zijn het prima auto's. Heeft hier ook wel op de shortlist gestaan maar ben inderdaad wel wat afgeknapt op de wat luie motoren icm hoge gewicht. zelfs de 1.6T kon mij niet overtuigen, zeker lager in de toeren wat het allemaal futloos en moeizaam. Verder fijne kilometervreters en vind ze in goede uitvoering ook mooi om te zien (y)

Mogguh!

Hier nog afronden deze week. Het tempo is totaal anders dan de afgelopen weken, duidelijk dat iedereen het toe heeft aan kerst. Veel collega's met een stuwmeer aan verlof na een vrij hectisch jaar. Groot gelijk dat ze er nu dus even 2 weken tussenuit gaan.

Ik had vorige week nog een aantal live kennismakingen staan her en der in de regio, maar die zijn allemaal weer digitaal geworden. Passend, verstandig en scheelt een boel reistijd. Maar tegelijkertijd is het karakter van het gesprek anders en leer je de omgeving een beetje kennen als je er zo nu en dan doorheen rijdt. Ach, dat komt volgend jaar vast.

AsconaGT zei:
nouja, ik heb die zogenaamde vrienden van hem dat zware spul laten tillen. Mijn schoonvader en ik zeiden in koor; "dat is een mooi karweitje voor jullie" :) toen moesten ze wel. Wat een luie donders :T

Sommige mensen zien het werk ook echt niet liggen. Actief blijven aansturen werkt dan prima. En groot gelijk dat je ze dan de rotklusjes laat opknappen. Fijn dat het gelukt is!

rjthefrisian zei:
Dank je Jimmy. Denk dat het meevalt en ik het virusje heb overgenomen van dochterlief van de opvang die vorige week snotterig was. Ben ik wel positief dan kan gelijk de theorie van tafel dat kinderen het niet kunnen doorgeven. Maar nogmaals..denk van niet.

Vant weekend het bipsje van de Astra van de lettertjes ontdaan en led knippers vervangen. Oogt toch net weer even mooier.

Lekker strakke bak zo Rob! Je bent een inspiratiebron ;) Als de babykamer een beetje afgewerkt begint te raken, moet ik hier ook maar eens mee aan de slag voor de Insignia.

NVE87 zei:
In het eerste jaar is bijna iedere leiding van het koelsysteem vervangen en het expansievat, dit is allemaal gemaakt van plastic wat bros word en gaat lekken.

Mooie auto! En zonder het model nu als hopeloos onbetrouwbaar weg te willen zetten vind ik dit wel een wonderlijke reparatie. Voor een auto van toen maximaal een jaar of 6/7 oud mag dit toch nog niet aan de hand zijn. Het expansievat is dan nog tot daar aan toe, maar ook alle koelleidingen vervangen..

Franklinn zei:
NVE87 zei:

Mooie auto! En zonder het model nu als hopeloos onbetrouwbaar weg te willen zetten vind ik dit wel een wonderlijke reparatie. Voor een auto van toen maximaal een jaar of 6/7 oud mag dit toch nog niet aan de hand zijn. Het expansievat is dan nog tot daar aan toe, maar ook alle koelleidingen vervangen..
Ik heb een tijdje in een Asta H 1,7 cdti gereden, en drie keer stil gestaan met een gesprongen koelslang. De laatste garage was verbaasd dat ze bij de eerste slang niet alles vervangen hadden aangezien het bekend was dat er altijd drie stuk gingen. Dus het komt voor, dit soort reparaties.
Net als een buitenspiegel waarvan het glas los laat, dat heb ik nu bij drie verschillende Opels mee gemaakt. Gelukkig kon ik het glas nog redden en opnieuw vast lijmen.

Dan zou ik het maar doen voordat de baby komt Frank..:)

Klopt het was een donders fijne reisauto. Heel solide en stevig en lag als een blok op de weg. Aan de andere kant was ie te zwaar, te dorstig en was de motor-bak combi nogal lui en was ie door zijn gewicht niet echt wendbaar. Maar qua design, opties en uitstraling nog steeds een prima auto!

Helaas heb ik er redelijk wat niet reguliere onderhoudszaken mee gehad met steeds flinke kosten tot gevolg (o.a. 2x handremmodule, brandstofsensor, oliepakkingen, enz) en heb ik besloten hem weg te doen. Ook had ik het idee dat door zijn overgewicht bepaalde slijtageonderdelen er sneller doorheen gingen dan normaal (o.a. remmen).

@ Corona: zojuist de uitslag binnen en die was gelukkig negatief.

Ach zo zal iedere auto wel zn nukken hebben , hier bevalt hij nog heel erg goed gelukkig en naar horen zeggen is de astra K nog beter .

En hij is niet de vlotste maar als het wat harder moet gaan staat er nog een Nissan Juke voor de deur met 235pk.

@ Corona: zojuist de uitslag binnen en die was gelukkig negatief.

Gelukkig maar, ik krijg net telefoon dat mijn vader positief is getest :eek: met mijn schoonfamilie ging kerst al niet door. maar nu met mijn ouders corona-proof kerst dus ook niet, dus niet echt kerst voor ons. Alle dagen thuis.

Mijn vader is ook al wat op leeftijd, maar gelukkig vrijwel geen klachten. Hij heeft ook met niemand contact gehad verder en komt amper de deur uit dus hij heeft ook geen idee waar hij het heeft opgelopen behalve de supermarkt.

Eerder hoorde ik weinig in mijn omgeving, of eigenlijk helemaal niet. Maar nu echt overal.

rjthefrisian zei:

Klopt het was een donders fijne reisauto. Heel solide en stevig en lag als een blok op de weg. Aan de andere kant was ie te zwaar, te dorstig en was de motor-bak combi nogal lui en was ie door zijn gewicht niet echt wendbaar. Maar qua design, opties en uitstraling nog steeds een prima auto!
Dat vind ik ook van de eerste generatie Insignia, nog steeds een prima auto. Ik ken alleen de Sport edition, die wil ik nog best wel goed een bocht door.

rjthefrisian zei:
Ook had ik het idee dat door zijn overgewicht bepaalde slijtageonderdelen er sneller doorheen gingen dan normaal (o.a. remmen).
Bij de Insignia hebben ze wel rekening gehouden met het hoger gewicht door een flink formaat schijven te monteren, waarbij die achter bij de wat snellere/nog zwaardere versies ook nog eens geventileerd waren. Ik had achter grotere schijven dan mijn Volvo S60 aan de voorkant had. Hadden ze dat bij een Astra niet gedaan?

Ik meld me ook even.
Jemig, heb 4 pagina’s gemist zie ik. Het is ook zo’n hectische tijd.

Op mijn werk is het lekker druk. Er komt genoeg werk binnen en de verwerkingstijd is langer dan normaal omdat we natuurlijk zo min mogelijk bij onze klanten kunnen komen. Desondanks was ik vorige week elke dag ingepland buitenshuis en ben ik deze week alleen gisteren thuis aan het werk..
Vroeg of laat ga ik toch wel Corona krijgen, ik zie wel.

Bij vrouwlief is het werk (zorg) een onhoudbare situatie geworden. Ze heeft een hele slechte leidinggevende die het werk echt niet aan kan, er is geen escalatiemogelijkheid binnen de organisatie (bijv een OR of een vertrouwenspersoon) en alle omstandigheden houden haar 24/7 bezig. Zelfs haar nachtrust gaat er onder lijden.
Dus hebben we samen besloten om ontslag in te dienen, na 19 jaar dienstverband.. gewoon alle opgebouwde rechten laten varen en weg bij die tent.
best heftig of niet?
Het is best wel een grote stap, maar opent ook weer deuren naar nieuwe kansen.

Mbt de Astra: morgen rij ik de 110.000ste kilometer op de klok. (y)

Gelukkig maar, ik krijg net telefoon dat mijn vader positief is getest eye popping smiley met mijn schoonfamilie ging kerst al niet door. maar nu met mijn ouders corona-proof kerst dus ook niet, dus niet echt kerst voor ons. Alle dagen thuis.
Mijn vader is ook al wat op leeftijd, maar gelukkig vrijwel geen klachten.
Aj, dat is schrikken Joost. Hopen dat het beeld zich niet verslechterd en hij snel genezen is.

@ Rob: Fijn dat je niet positief getest bent. Dan kun je toch met een goed gevoel de kerstperiode in.

@ Fer: Het schijnt momenteel echt erg te zijn in de zorg, als ik al lees dat defensie wordt ingezet.....
Knap dat jullie deze beslissingen hebben genomen. Menigeen meldt zich ziek en gaat een lang "ziektetraject" in.
Jullie houden de eer aan jezelf, gelukkig is er in die sector voldoende uitzicht op een nieuwe baan.

rjthefrisian zei:

De babykamer of frutselen met de auto? Die eerst heeft wat prioriteit :) En de kamer in kwestie moet nog worden afgetimmerd, dus iets meer dan een behangetje en een likje verf. Sowieso is er wat veel aandacht naar het huis gegaan dit jaar, waardoor de auto nog weinig tot z'n recht is gekomen. Vooral vervoer, zeker als de bestemming supermarkt of bouwmarkt is. Sinds 1 november weer wat meer op kantoor, gaf ook wat meer gelegenheid om lekker te rijden (y)

@Joost: van harte beterschap voor je vader! Hopelijk blijft het hierbij. Heel verstandig om 'm niet op te zoeken, maar de kerst wordt er niet gezelliger van.

@Fer: zeker een heftig besluit, wat beroerd dat ze om deze reden haar ontslag indient. Hopelijk brengt jullie dat snel rust.

Hotdog zei:
Dus hebben we samen besloten om ontslag in te dienen, na 19 jaar dienstverband.. gewoon alle opgebouwde rechten laten varen en weg bij die tent.
[ /quote]

Een grote stap, het is in de zorg op dit moment geen rozegeur en maneschijn, heel veel operaties worden uitgesteld.
n.b. een opgebouwd recht is toch een opgebouwd recht, als ik van pensioen uit ga?

Mogguh
Ik heb ook het idee dat Corona nu dichterbij is dan begin dit jaar. M heeft er op haar werk mee te maken en ook mijn moeder heeft het gehad. Net rond haar verjaardag, dus dat was een fijn belrondje daarna. Er was bezoek geweest. Kleine groepjes en op afstand, maar toch.

@Fer: pittige beslissing maar wel de juiste lees ik zo. En inderdaad, in die hoek is er werk zat.

@ Joost: beterschap Joost! Hopen dat het mee blijft vallen.

best heftig of niet?

Dapper hoor! Dat lijkt me niet niks. Maar als de situatie onhoudbaar is en je er zelf onder gaat leiden, moet je een knoop door hakken.
Ik kan echt niet uit je woorden halen of je vrouw weer open staat voor een baan in de zorg of heel wat anders gaat doen. Of zijn jullie daar nog niet uit?

hero.jpg

Jongelui,
allemaal een fijne kerst,
hou het veilig;
blijf gezond
en zorg goed voor je naasten!!!

set-anime-expressions-cute-cartoon-blondie-wearing-christmas-costume-medical-mask_163875-500.jpg

rjthefrisian zei:
best heftig of niet?

Dapper hoor! Dat lijkt me niet niks. Maar als de situatie onhoudbaar is en je er zelf onder gaat leiden, moet je een knoop door hakken.
Ik kan echt niet uit je woorden halen of je vrouw weer open staat voor een baan in de zorg of heel wat anders gaat doen. Of zijn jullie daar nog niet uit?
Jazeker, ze staat open voor van alles. Maar ook een paar dingen niet. Verstandelijk gehandicaptenzorg trekt haar niet, maar niet-aangeboren hersenletsel is wel haar ‘ding’.
Maar het wordt een ontwikkel-jaar, ze wil eerst maar eens her en der in de zorg werken en ervaring opdoen in verschillende banen, zelfs buiten de zorg staat ze open voor werk. Als het maar niet 9-5 op kantoor is, dat schuwt ze..

@allen: fijne feestdagen en maak er het beste van!

@Fer: mijn vrouw heeft een flexcontract in de ouderenzorg, er zijn ook genoeg bedrijven waarbij je kan inschrijven op werk. Dat moet wel je ding zijn, om niet je eigen afdeling te hebben. Je kent de bewoners en het huis dan niet zo goed namelijk.
Mijn zusje werkt in een revalidatiecentrum, iets totaal anders maar wellicht ook raakvlakken?

Fijne kerst een ieder! (y)

@Fer, grote beslissing maar zeker begrijpelijk als he unie meer houdbaar is. Gewoon de tijd nemen om te zien wat ze echt wilt, als die mogelijkheid er is zou ik dat zeker doen.
@Joost, sterkte met je vader, hopelijk heeft hij er niet zoveel last van.
@Rob, goed dat de test negatief is.

@All, Fijne feestdagen. Hier horen we het rustig, even bij opa en oma en de rest zijn we gewoon lekker thuis. Lize krijgt Just Dance voor de Switch dus ik zal wel losgaan vanmiddag :)

Allen fijne feestdagen. Hier vrij sober. schoonfamilie was al afgezegd en met mijn ouders ook door mijn vader. Niet gezellig met anderen dus, maar we maken er maar het beste van :D

Met mijn vader gaat het prima. Dinsdagochtend had hij iets een loopneus, met het idee; het zal wel niks zijn maar ik laat mij wel testen. Woensdag al geen klachten meer en toen kwam de positieve uitslag. Met 70+ en longpatient geen lekker bericht natuurlijk. Maar hij heeft dus al die tijd geen enkele klacht of iets gehad. zelfs geen hoestje. Heel fijn natuurlijk, maar ik vraag mij wel af of de uitslag wel klopt als je geen enkele klachten hebt op die leeftijd. Maargoed, beter zo dan anders.

Nu maar weer eens zien waar we vandaag de kinderen mee gaan vermaken, maar zal wel net als de vorige dagen en de komende weken; stukje wandelen. Inmiddels hebben we twente aardig gezien dus zoeken het wel iets verder op nu, eens even zien.

Ook in de tussentijd de auto binnen gezet, beetje kleine dingetjes poetsen, smeren en klooien

handgreepverlichting rondom is netjes onder garantie hersteld;
50761803282_20baa0ed61_c.jpg

De kleinste word inmiddels luxe vervoerd
50761803292_f2b1423542_c.jpg

Na een half jaar is vooral het instappen en het uitzicht / materiaalgebruik echt genieten. Je voelt dat je in een luxe auto zit met mooie materialen gemaakt
50761803357_f566f0666b_c.jpg

Blijft een gaaf ding, die Benz!
Hier ook rustige feestdagen, geen hele familie bij elkaar maar apart. Gisteren eten van een lokaal restaurantje thuis gegeten. Heerlijk! Vanavond naar m'n ouders, gourmet. 'm is aan het werk dus denk dat ik zo heel even een paar kilometer ga fietsen en dan de Fiesta weer even de sporen geven.

Rij voorzichtig Barri!, maar je zal wel genieten in die fiesta.

@asconaGT , lijkt me heerlijk zo’n C , topklasse uitstraling en materiaal gebruik.

Mogguh,

Zo te lezen een groot verschil, de één is echt op zijn eigen gezin aangewezen voor de kerst.....een ander kan het iets uitgebreider vieren.

Kerstavond lag ik vooral te slapen. Die ochtend was ik om 00:06 al in touw met de brandweer om een vermist persoon te zoeken, die zoektocht duurde tot 7.00uur waarna ik direct door kon naar het werk. Zo'n nacht met 2 uur slaap breekt je wel op...vooral kerstavond, als het thuis lekker warm is, je hebt gegeten en een wijntje hebt gedronken. :)
1e kerstdag hebben we met familie van B gevierd, 2e kerstdag met onze familie. Lekker gegeten en gezellig met familie.....maar hebben ook fijn de tijd voor onszelf gehad.
1e kerstdag was het zelfs heerlijk zonnig weer.

Gisteren.....een mooie dag om de neerslagtekorten weer wat aan te vullen :)
Thuis dus maar eens goed opgeruimd. Alle kasten en lades eens doorgelopen en de administratie maar eens goed uitgedund. :)

@ Corona: Gezien het hoge aantal besmettingen en de lange duur, kan het ook niet anders als dichterbij komen.
Laten we hopen dat het vaccin er snel is.

Pff Ruud, dat breekt inderdaad flink op zeg. Maar toch blijft het knap dat jij je hiervoor blijft inzetten.

Hier alles nog kalm, nog 3 dagen :)

1e kerstdag hebben we met familie van B gevierd, 2e kerstdag met onze familie. Lekker gegeten en gezellig met familie.....maar hebben ook fijn de tijd voor onszelf gehad.

Mocht dat dan met de afstandsregelen en beperking sociale contacten?
In BE mocht elk gezin 1 extra-persoon ontvangen (waarvan kort voor kerst bleek dat zelfs de kinderen -12 jaar daarbij werden meegeteld).
Dus zowel kerstavond als kerstdag met z'n tweetjes geweest, gebeld en gefacetimed met de kinderen, en verder rustig gehouden want vanaf kerstdag begon H. aan haar reeks van nachtprestaties in het ziekenhuis.

BRG zei:

Mocht dat dan met de afstandsregelen en beperking sociale contacten?
In BE mocht elk gezin 1 extra-persoon ontvangen (waarvan kort voor kerst bleek dat zelfs de kinderen -12 jaar daarbij werden meegeteld).
Dus zowel kerstavond als kerstdag met z'n tweetjes geweest, gebeld en gefacetimed met de kinderen, en verder rustig gehouden want vanaf kerstdag begon H. aan haar reeks van nachtprestaties in het ziekenhuis.

De regel is vreemd. In NL mag je per dag max. 2 bezoekers verwelkomen (met kerst 3).
Echter, staat er niks over maximale groepsgrootte.
Oftewel, een gezin van 2 ouders met 3 inwonende kids van 16+ die drie gasten ontvangen = 8 personen is geen probleem.
Een alléénstaande moeder die vier gasten ontvangt, en dus met 5 pers is.....is wel een probleem.

Ik hou me waar mogelijk redelijk aan de corona-regels, maar leef vooral naar de geest van de wet.
Mondkapjes op, sociale contacten beperken., niet met grote groepen bij elkaar..... maar stap, eerlijk = eerlijk, ook wel eens een beetje buiten de lijntjes.

Hier weinig activiteiten behalve wandelen. Geen bezoekjes aan familie en vrienden. toch zo veel mogelijk beperken als het niet nodig is.

In tussentijd even bezig met de grille van de auto nu alles mooi binnen, schoon en droog staat

50774150133_fa08271ecb_z.jpg

was 3 uurtjes werk, denk de volgende keer dat het in 2 uurtjes ook makkelijk lukt. Dus als ik er op uit gekeken ben kan ik zo weer wisselen

resultaat volgt :cool:

Spannend..ben benieuwd welke het is geworden.

Planning was ook hier om de grille te demonteren (schijnt bij astra makkie te zijn en bumper hoeft er niet af) en deels te plastidippen maar weer was vandaag opnieuw hopeloos en regende hele dag door.
De lego maar van zolder gehaald en onder genot van top 2000 met dochterlief maar wat dingen opgebouwd. Het zijn wel rare dagen. Ben niet zon stilzitter en je wordt er haast wel toe gedwongen met dit slechte weer en gebrek aan activiteiten...;)

Ik ben ook wel benieuwd naar de grille, Joost, haal ons uit de spanning.

Morgen is de dag, voor de meesten oudejaarsdag, maar voor ons sleuteloverdrachtdag :) . Alles is geregeld, notaris afspraak is om 9.45, inspectie om 8.30 en daarna gaan we even 2 weken knallen :) Zin in!

@Rob, ik doe dat ook vaak met Lize, wij hebben best veel Lego Friends en dat is altijd erg tof om samen te doen.

Morgen is de dag, voor de meesten oudejaarsdag, maar voor ons sleuteloverdrachtdag smiling smiley . Alles is geregeld, notaris afspraak is om 9.45, inspectie om 8.30 en daarna gaan we even 2 weken knallen smiling smiley Zin in!

spannend! Ik kan mij die dag bij ons huis nog heel goed herinneren. Hele speciale dag. Nieuwe plek, nieuwe energie geeft het. nieuwe plek om herinneringen te maken. geniet er van :D

Vind het wel grappig dat morgen die dag is. ik ken 2 stellen in mijn omgeving die extra lang hebben gewacht en het juist naar het volgende jaar hebben geheveld en krijg maandag de sleutel en die andere ook ergens volgende week. Er is vanaf het nieuwe jaar iets veranderd in de overdrachtsbelasting of zoiets. Maar misschien dat het niet voor iedereen is. Geen idee, ik zit er niet meer zo in .

Het lijkt wel alsof ik op de foto verticale spijlen zie dus zou zomaar kunnen...

Klopt helemaal! Geinspireerd door de Suzuki S-Cross o_O :)

SuzukiScrossBoosterJetHybridTest.jpg

Inmiddels aller weer in elkaar gezet. Foto's volgen

Corsa 20SEH zei:
Morgen is de dag, voor de meesten oudejaarsdag, maar voor ons sleuteloverdrachtdag :) . Alles is geregeld, notaris afspraak is om 9.45, inspectie om 8.30 en daarna gaan we even 2 weken knallen :) Zin in!

Ik hoop voor je dat alles snel afgewikkeld is en dat jullie er tegen aan kunnen!

Precies. Als je nog geen 35 bent dan betaal je geen overdrachtsbelasting bij overdracht in 2021. Vanaf 1 april is dat alleen voor huizen tot €400.000, de eerste maanden onbeperkt.
Voor Jimmy zou het 1% schelen, omdat bij mijn weten alleen K nog onder de 35 is. En als je als verkoper toch de overdracht dit jaar wil, dan moet je je afvragen hoeveel die 1% waard is. Bij een collega zaten de kopers van zijn huis daar ook wat mee te schuiven.

Veel plezier en succes Jimmy!

@Joost: heb je dat Suzuki logo ook al ergens kunnen vinden? ;)

Barri zei:
Precies. Als je nog geen 35 bent dan betaal je geen overdrachtsbelasting bij overdracht in 2021. Vanaf 1 april is dat alleen voor huizen tot €400.000, de eerste maanden onbeperkt.
Voor Jimmy zou het 1% schelen, omdat bij mijn weten alleen K nog onder de 35 is. En als je als verkoper toch de overdracht dit jaar wil, dan moet je je afvragen hoeveel die 1% waard is. Bij een collega zaten de kopers van zijn huis daar ook wat mee te schuiven.

Veel plezier en succes Jimmy!

1% inderdaad, zou toch serieus geld zijn, (€ 3750,-) maar er zaten voor ons wat meer kosten aan door verlenging aan beide kanten. Daarom gewoon gekozen om het 31-12 te houden. Prima en we zijn blij dat het eindelijk zover is. :)

Succes morgen Jimmy! Geniet ook van het moment!

Ik zou vandaag de grille van de Astra demonteren en deels plastidippen maar ben van de koude kermis thuis gekomen. Ondanks goede how to's was het echt een crime om de grille eruit te krijgen en ben ik halverwege opgehouden. Hij zit vast met allemaal van die kunststof haakjes en het was echt een drama om die allemaal los te krijgen. Handen liggen helemaal open en was niet te doen. Helaas was het terugzetten nog lastiger. Man wat een k*t systeem. Dat wordt hem dus niet. Andere optie is complete bumperpartij te demonteren maar dat schijnt ook een flinke operatie te zijn. Laat eerst maar effe zitten..:)

Toen zou ik nog even de parafan van de C3 van bladeren ontdoen en toen trof ik dit:

20201230_155637 by Rob de Vries, on Flickr

Ondanks een anti-marterkastje vond een marter het toch prettig om zich uit te leven op de isolatie van de motorkap.
Garage heeft het oude kastje recentelijk vervangen door een andere en nooit last gehad en nu opeens wel. Vrouwlief rijdt morgen even naar de garage van onze buurman en ze gaan er even naar kijken.

Goedemorgen, iedereen de allerbeste wensen voor 2021! Hopelijk een beter jaar in veel opzichten dan 2020!
Hier is alles rustig verlopen :) om 03.00 lagen we erin, en om 09.00 stond ik in ons nieuwe huis de oude pluggen al te verwijderen uit de muur. Ideaal dat het dichtbij is, even op de fiets 🚲.

Gisteren niets kunnen doen ivm veel bezoek van vrienden en familie die gespreid over de dag toch even wilden komen kijken. Maar nu ff koffie en dan zo weer door :)

Terug
Bovenaan