Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Een hele goede morgen en de allerbeste wensen aan allen! Hebben jullie het nog een beetje gevierd? Wij hebben ervoor gekozen de kerstdagen met beide gezinnen te vieren en oudjaar maar bij ons tweeën te houden. Andere jaren zoeken we altijd een groep vrienden op, maar dat is nu niet te doen helaas. Ik kan me dus niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo vroeg in het nieuwe jaar in bed lag en me zo fris voelde op nieuwjaarsochtend :T onbekende dorpsgenoten hebben ons in elk geval getrakteerd op een mooie vuurwerkshow, wel veel minder dan anders en na 15 minuten keerde de rust weer helemaal terug.

@Jimmy: gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Nu lekker klussen samen. Geniet ervan!

@Rob: dat is zo zuur. Vol goede moed beginnen, gehavend de handdoek in de ring gooien en dan tot de conclusie komen dat de terugweg nog beroerder is. Hopelijk vind je nog een uitweg.

@Joost: we wachten in spanning

Corsa 20SEH zei:
Goedemorgen, iedereen de allerbeste wensen voor 2021! Hopelijk een beter jaar in veel opzichten dan 2020!
Hier is alles rustig verlopen :) om 03.00 lagen we erin, en om 09.00 stond ik in ons nieuwe huis de oude pluggen al te verwijderen uit de muur. Ideaal dat het dichtbij is, even op de fiets 🚲.

Gisteren niets kunnen doen ivm veel bezoek van vrienden en familie die gespreid over de dag toch even wilden komen kijken. Maar nu ff koffie en dan zo weer door :)

Proficiat met jullie aanwinst! En werkse in de komende weken!

De beste wensen voor het nieuwe jaar en veel geluk en gezondheid voor 2021. 2020 was een bijzonder jaar voor ons. De niet verwachte maar zware zwangerschap, de geboorte van onze prachtige zoon en natuurlijk alles rondom Corona en tot slot toch nog een andere auto. Wat 2021 ons gaat brengen? Geen idee..we gaan vooral lekker genieten van ons prachtige gezin en verder zien we het wel...:}

Qua woning zien we het allemaal wel. De markt is zo vreselijk overspannen en we houden het wel in de gaten maar laat me er niet door gekmaken. We zitten tenslotte prima..

Iedereen het beste voor 2021!

Wat gaat het ons brengen? Iets meer vrijheid hoop ik en dan nog meer genieten dat je met de auto zo de grens over kan wippen voor een weekendje Duitsland.
En natuurlijk een nieuwe baan maar opzich verandert daarin niet veel vanaf afgelopen mei.
Ander huis? Wie weet, als we wat moois vinden. Zou wel fijn zijn!

Hier weinig goede voornemens behalve die standaard dingen *-) en eigenlijk ook weinig spannende dingen op de planning :} een saai jaar wat dat betreft zo lijkt het.

Ik woon prima, baan is prima, geen grote uitgaven verwacht dit jaar (sparen voor keuken / vloer), dus ik laat mij verrassen voor 2021 wat het gaat brengen. Wel hoop ik dat ik weer mag reizen voor mijn werk, dat mis ik toch wel heel erg om af en toe even weg van kantoor te zijn in een andere omgeving in een andere cultuur / klimaat / mensen. Kost veel energie, maar geeft ook veel energie.

Enige klus is onze oude jaren 70 porseleinen groepenkast vervangen door een moderne 3-fase meterkast die dus om kan gaan met veel meer vermogen, en ook met ook wat extra groepen en aardlek voor de pomp in de kelder en een eigen groep voor de wasmachine/droger en ook zodat in de toekomst ook een 11Kw laadpaal eenvoudig zelf makkelijk te installeren is en ook alles is voorbereid voor een krachtige inductie kookplaat tot 11 Kw. Dan ook gelijk een hoofdschakelaar en andere moderne dingen.

Nu is het telkens oppassen dat we niet te veel stroom op de groepen (of in totaal) in huis gebruiken, alles is zwaar gedateerd en zit er toch met een nieuwe keuken een keer aan te komen en dan moeten we wel, maar dat doen we dus dit jaar. En dan dus gelijk van 1x25 ampere naar 3x 25 ampere.

Dag beste mensen,

De allerbeste wensen voor een mooi, gezond en fijn 2021 !

Ik heb een bewogen jaar achter de rug ( nieuw huis, verbouwen, nieuwe baan en geen enkele verre reis ) dus doe het relatief rustig aan; wél ga ik op zoek naar een nieuwe baan en hoop een verre reis te mogen maken samen met mijn vriendin.

Wat auto's betreft: De Insignia uit 2009 lijkt een blijvertje. Fijne auto ! De Insignia uit 2017 eigenlijk ook wel. Saai dus voor mijn doen. Als er wat gaat veranderen dan zijn er 2 potentiële opvolgers voor beide: Een recente Volvo V60 met een dikke motor en een Insignia van de één na laatste versie met een 1.6 200 pk Turbo.. Het hangt ook af van mijn eventuele nieuwe werksituatie.

Veel geluk in 2021 !

Ik wens jullie allemaal dat je in 2021 gezond blijft, en met jullie ieder die je dierbaar is.
Ik denk dat dit na 2020 de belangrijkste wens is.
En hopelijk keert dit jaar “normaal” zo vlug mogelijk terug.

Hier op de planning staat tegen de zomer een feitelijke verhuizing naar Zeeland waarbij zoonlief in mijn huis intrekt. Of ook ons adres daar officieel komt, moeten we nog eens goed bekijken, mijn firmawagen scheelt inzake belastingen een hele slok op de borrel.

Intussen kijken we nog even voor een forse (prefab) dakkapel achteraan en een kleine uitbouw via container bouw of een eikenhouten uitbouw. En gaan we - door Corona met een jaar vertraging - werk maken van de tuin, grote grasvlakte verkleinen door onderhoudsvriendelijke aanplant.
Plannen genoeg, hopelijk doorkruist een klein virusje deze niet opnieuw.

De beste wensen voor 2021, en hopen dat iedereen gezond blijft!
Plannen voor dit jaar? op autogebied niet echt, net een nieuwe auto gekocht, of misschien uit nieuwgierigheid nog eens een keertje in een Mini Cooper S met handbak rijden, heb zelf de automaat nu.

AsconaGT zei:
Enige klus is onze oude jaren 70 porseleinen groepenkast vervangen door een moderne 3-fase meterkast die dus om kan gaan met veel meer vermogen, en ook met ook wat extra groepen en aardlek voor de pomp in de kelder en een eigen groep voor de wasmachine/droger en ook zodat in de toekomst ook een 11Kw laadpaal eenvoudig zelf makkelijk te installeren is en ook alles is voorbereid voor een krachtige inductie kookplaat tot 11 Kw. Dan ook gelijk een hoofdschakelaar en andere moderne dingen.

Nu is het telkens oppassen dat we niet te veel stroom op de groepen (of in totaal) in huis gebruiken, alles is zwaar gedateerd en zit er toch met een nieuwe keuken een keer aan te komen en dan moeten we wel, maar dat doen we dus dit jaar. En dan dus gelijk van 1x25 ampere naar 3x 25 ampere.
Dat is een beste kookplaat, 11 kW! Ik heb pas mijn 4,6 kW plaat vervangen door een 7,3 kW, ik wist niet dat er nog zwaardere waren. Of is deze breder dan 60 cm?
Aangezien we een stoomover plus een Quooker hebben ging koken op 4,6 kW eigenlijk ook wel prima, maar die plaat was stuk dus maar wat nieuws gekocht.

Edit: eenheden gefixed

En natuurlijk ook allemaal een gelukkig nieuwjaar!

Astra K Turbo zei:
Ik heb een bewogen jaar achter de rug ( nieuw huis, verbouwen, nieuwe baan en geen enkele verre reis ) dus doe het relatief rustig aan; wél ga ik op zoek naar een nieuwe baan en hoop een verre reis te mogen maken samen met mijn vriendin.

Begrijp ik het goed, dat je op zoek gaat naar een nieuwe baan, terwijl je net een nieuwe baan hebt?

[
[/quote]

Begrijp ik het goed, dat je op zoek gaat naar een nieuwe baan, terwijl je net een nieuwe baan hebt?[/quote]

Ja, Ik ben op 1 december 2019 begonnen maar heb het niet naar mijn zin.

Dat is een beste kookplaat, 11 kW! Ik heb pas mijn 4,6 kW plaat vervangen door een 7,3 kW, ik wist niet dat er nog zwaardere waren. Of is deze breder dan 60 cm?
Aangezien we een stoomover plus een Quooker hebben ging koken op 4,6 kW eigenlijk ook wel prima, maar die plaat was stuk dus maar wat nieuws gekocht.

idd 90cm breed. We hebben een redelijk grote keuken en nu ook 90cm (5 pitten). Vrienden van ons hebben er een inductie kookplaat ingezet met een aansluitwaarde van 11.000 watt. (3-fase). Geen idee of ik dat ook ga doen, maar als ik de meterkast nu al laat aanpassen heb ik daar in ieder geval geen omkijken meer naar en kan ik kiezen wat ik wil. En dus ook niet als ik ooit een laadpaal wil en fatsoenlijk wil laden met 3-fase 11Kw. Meer toekomstbestendig. En een 1-fase meterkast of 3-fase meterkast is ook niet veel verschil in kosten. Het is meer dat de netbeheerder eenmalig 260 euro rekent voor het aanpassen van de aansluiting, al valt dat ook nog wel te overzien natuurlijk.

Ook word dan de hoofdzekering in het huis verzwaard van 1x25 naar 3x25 als je naar 3 fase gaat. Met het grotere en krachtigere verbruikers tegenwoordig wel fijn.

Beste wensen allen!
Ik mag weer aan het werk, inloggen duurt altijd even dus tijd voor een kort berichtje hier.

Goede voornemens? Er een beter jaar van maken dan 2020. Kan niet moeilijk zijn.

Een recente Volvo V60 met een dikke motor en een Insignia van de één na laatste versie met een 1.6 200 pk Turbo.. Het hangt ook af van mijn eventuele nieuwe werksituatie.

Na een aantal Insignia's zou ik toch kijken of zo'n V60 haalbaar is, prachtige auto's (tu)

Ja, Ik ben op 1 december 2019 begonnen maar heb het niet naar mijn zin.

Dat weet je altijd pas als je er aan de slag gaat. Hopelijk zit je er goed genoeg tot je iets anders gevonden hebt (tu)

idd 90cm breed. We hebben een redelijk grote keuken en nu ook 90cm (5 pitten). Vrienden van ons hebben er een inductie kookplaat ingezet met een aansluitwaarde van 11.000 watt. (3-fase).

Hebben wij ook. Heerlijk die ruimte om te koken. Je hebt er idd wel een zware aansluiting voor nodig, maar zo spannend is dat ook weer niet.
Hier vorig jaar ook de meterkast laten vervangen. Daardoor alles weer strak en netjes en daardoor ook wat extra groepen.

Astra K Turbo zei:

Begrijp ik het goed, dat je op zoek gaat naar een nieuwe baan, terwijl je net een nieuwe baan hebt?[/quote]

Ja, Ik ben op 1 december 2019 begonnen maar heb het niet naar mijn zin.[/quote]

OK, kan gebeuren, dat het om wat voor reden dan ook, niet aanslaat. Succes met het zoeken naar een volgende baan.

Hier ook weer aan het werk, nouja, vandaag maar 4 uur, de andere 4 zorg ik voor de kinderen :)

Hoop wel dat het snel weer iets droger weer word zodat we lekker naar buiten kunnen

Gisteren nog even een ritje gemaakt in een toyota C-HR hybrid. Ik begrijp als mensen er voor kiezen, het is zuinig, rijd voor een crossover best aardig en als je het mooi vind... en alles zit er wel op en aan. Maar man man wat een droevenis qua matriaalgebruik. Ook het aanraakscherm werkt gewoon net niet zo snel en soepel als je zou willen. En achterin is de hoofdruimte nog erger dan ik had verwacht. Met name met instappen moet je echt ver naar beneden met je hoofd. Ook motorisch niet slecht maar het voelt ook niet echt fijn, de CVT helpt daar ook al niet echt aan mee. Nee, niet mijn type auto.

Moarn!

Ook hier weer aan het werk na bijna twee week vrij. Ondanks dat je niet zoveel kon heb ik me toch wel vermaakt. Paar keer hard gelopen, zaterdag even met de MTB een route gereden bij Lauwersoog en verder wat bezoekjes en visites en wat aanrommelen met de kids.
Wel weer een aparte start zo. Geen nieuwjaarsreceptie maar je kruipt maar weer achter je pc. Gelukkig vandaag niet teveel afspraken en rustig opstarten.

Omdat vrouwlief nu even naar de huisarts is ben ik tijdens werktijd even aan het puzzelen met dochterlief...:)

Mijn schoonmoeder had paar maand geleden een clio driepitter van het vorige model aangeschaft. Een van de laatste versies van dat model. Ze heeft hem echter weer ingeruild voor een V40 D2 R-line. Daarvoor had ze een C30 1.6D en de Clio viel erg tegen. Ze vond hem onder gemotoriseerd en erg windgevoelig. Ook heeft ze een nieuwe baan waardoor diesel weer interessant werd.

Na een fijne diesel is zo'n klein benzine blokje wel even wennen. Bij het invoegen op de snelweg mis ik dat koppel wel.
Gek begin van het jaar inderdaad. Thuiswerken is prima, maar vijf dagen per week is me wat te gek.

Wel weer een aparte start zo. Geen nieuwjaarsreceptie maar je kruipt maar weer achter je pc. Gelukkig vandaag niet teveel afspraken en rustig opstarten.

Nieuwjaarsreceptie doen wij sowieso niet aan, gewoon weer vol aan het werk. Maar ik had wel een beetje het zelfde vanmorgen, weer naar zolder achter de computer kruipen en alle mailtjes lezen wat ik gemist heb (mijn klanten gaan gewoon door met kerst en oud & nieuw). Donderdag ga ik even naar kantoor, B is dan vrij dus hoef ik niet voor de kinderen te zorgen en kan ik even efficient op het werk aan de slag.

Mijn schoonmoeder had paar maand geleden een clio driepitter van het vorige model aangeschaft. Een van de laatste versies van dat model. Ze heeft hem echter weer ingeruild voor een V40 D2 R-line. Daarvoor had ze een C30 1.6D en de Clio viel erg tegen.

ja ik snap wel dat dat tegen valt :} van een fijne C segment 4 cilinder diesel naar een B segment 3 cilinder blokje op benzine.

Ik vond de 90pk op 990kg in de Clio ook niet top, zolang je niet op de snelweg komt is het nog wel prima. Op de snelweg is het gewoon niet top, zeker niet omdat de 5e versnelling ook ontzettend lang is. Het koppel van een diesel voelt dan al heel snel een heel stuk vlotter en fijner.

Hier inderdaad ook weer achter het bureau thuis gekropen. Home alone ook, want vriendinlief is ook weer aan het werk en de kleine naar oma. Heel benieuwd hoe beide het gaan vinden :)

Nieuwjaarsreceptie is hier een half festival, we konden ons inschrijven voor diverse online seminar e.d. *-)

Goedemorgen allen en de beste wensen voor 2021!

Afgelopen jaar was natuurlijk een bijzonder jaar met een aantal dieptepunten maar gelukkig waren er ook genoeg leuke momenten: hopelijk dat de dieptepunten zich nog in wat lichtpuntjes omzetten voor komend jaar :)
Verder zien we wel wat het brengt: hopelijk nog een paar leuke vakanties.

Kerst met de gezinnen gevierd en oud & nieuw is een vriendin langs geweest die anders alleen zou zitten.
Ook bij ons in 't dorp nog het nodige vuurwerk, dus wel even leuk om te zien. Maar niet heel spectaculair en na een half uur was het alweer rustig.

@ Joost; mooi dat de lampjes weer gefixt zijn en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe grille :)

@ Jimmy: gefeliciteerd met de nieuwe woning en succes met het klussen!

@ Hans: succes met de zoektocht naar een nieuwe baan. (tu)

@ Peter: mooie vooruitzichten! En leuk dat jullie zo druk zijn met jullie stekkie in Zeeland :)

Ze heeft hem echter weer ingeruild voor een V40 D2 R-line.
Nou, dat is dan ook wel een hele stap... nouja, qua ruimte zal het niet zoveel schelen maar op alle andere vlakken absoluut ;)

@ Vaatwassers: even een vraagje. Toen we ons huis kochten, hebben de vorige bewoners de losstaande vaatwasser achter gelaten. Prima ding (eenvoudige Bosch zonder ingewikkelde opties) maar de mandjes zijn nu aan het roesten. Wat zouden jullie doen: mandjes vervangen (kan wel rond de 200 euro kosten afhankelijk van het model), of een nieuwe vaatwasser kopen? (goedkoper model van rond de 400 euro is voor ons prima)

Kun je niet op marktplaats 1 marktplaats 2, marktplaats 3 iets vinden? Ik zou zeggen vervangen die rekjes als de machine verder nog prima is, maar 200 euro klikt wel als (erg) veel.

Heb laatst ook dat 20 jaar oude ding gerepareerd van ons. Paar knoppen op marktplaats gekocht die stuk waren, hij moet nog ongeveer 3 jaar mee :}

Nou, ik kan mijzelf wel voor de kop slaan dat ik niet even aan marktplaats heb gedacht... goede tip! Ik ga eerst eens op zoek naar het modelnummer van onze vaatwasser :D

Daar zou ik ook niet opgekomen zijn :D
Nieuwe rekjes kopen klinkt ook een beetje als kapitaal vernietiging. Een nieuwe klinkt dan logischer, maar hoe lang wil je nog met je keuken/huis?

Overigens kan een nieuwe ook behoorlijk wat meer comfort geven. Zomaar even wat pluspunten van die van ons t.o.v. de goedkope die er in zat (merk weet ik niet meer), die in mijn vorige woning (ATAG) 5 jaar oud of die bij mijn ouders (Bosch) van 10+ jaar oud. Nieuwe keuken, dus ook nieuwe vaatwasser. Siemens, geen idee wat die gekost heeft maar ik vrees een klap meer dan 400eu:
- Veel logischer indeling en daardoor meer bruikbare ruimte
- Geen sproeier arm meer, zit nu in het rekje verwerkt. Je hoeft dus geen rekening te houden dat je iets wat te hoog is tegen de sproeier arm aan komt
- Alles voelt veel degelijker
- Alles komt er geheel droog uit! Voorheen moest ik altijd met een theedoek in de hand uitruimen. Nu alleen nog mok of plastic bakje met een iets te hoog opstaand randje, maar veel is het niet.

Misschien dat een nieuwe, ook van 400eu, ook al een hoop van die dingen goed doet t.o.v. eentje van enkele jaren oud. Maar als je het red met nieuwe rekjes van MP voor een paar tientjes dan is dat een no-brainer natuurlijk.

Mogguh allemaal,

Iedereen nog de beste wensen toegewenst voor dit jaar. Hopen dat we allemaal gezond blijven, en dat we met de hulp van vaccins in het voorjaar weer terug kunnen keren naar een normaal leven.

@ Rob: Mooi dat jullie een "pechjaar" toch mooi hebben kunnen afsluiten met de komst van een gezonde kleine spruit, en dan als extra ook nog eens een prachtige auto.
Ik gun jullie echt eens een topjaar, hopelijk gaat 2021 dat voor jullie zijn.

@ Jimmy: Veel klusplezier in jullie nieuwe woning

Wij zijn het jaar vandaag goed gestart met een geregistreerd partnerschap, toch weer een mooie stap in ons leven. Verder hopen we dit jaar toch een mooie woning te kunnen kopen, of tegen het eind van het jaar bouwgrond te kunnen bemachtigen in ons dorp.

Nieuwe rekjes kopen klinkt ook een beetje als kapitaal vernietiging. Een nieuwe klinkt dan logischer, maar hoe lang wil je nog met je keuken/huis?

inderdaad, ik overweeg zulke zaken ook, alles het gewoon op is, dan gewoon een nieuwe

maar ben altijd wel van het repareren als het te overzien is ipv weggooien of gelijk vervangen. Laatst was een lipje waterreservoir van de koffiemachine afgebroken. Geen koffie meer omdat hij dacht dat er geen reservoir in zat. Hele apparaat uit elkaar, gelijk grondig schoongemaakt van binnen. Sensor omzeild. En werkt weer prima (tu)

Gefeliciteed ruud! Hoop dat je snel een leuk huisje vind. Je moet er dan wel bovenop zitten merk ik hier met een bestaand huis. Bouwgrond is wat dat betreft iets makkelijker zo lijkt het. In ons dorp komen er tenminste regelmatig kavels / nieuwbouwhuizen vrij in de nieuwe woonwijk.

Geen idee hoe lang we er nog wonen. De tijd zal het leren; de huidige woningmarkt is geen zak aan, dus dan moet er echt wel een buitenkansje langs komen oid.
Dus in dat opzicht zou een nieuwe een optie kunnen zijn. Maar met 2 andere mandjes van 50 euro, is het natuurlijk helemaal goed geregeld ;)

Pluspunten die je noemt zijn wel redelijk herkenbaar als ik de nieuwe keuken bij vrienden als vergelijkingsmateriaal neem; maar onze huidige is niet zo slecht dat ik een machine uit het hogere segment zou nemen. Dit ding doet wat ie moet doen, spul is schoon en meestal ook redelijk droog. Nu het zo koud is, is het in de berging ook koud dus alles wat vochtiger. Maar ach, kleinigheid.
Daarom wilden we eigenlijk gewoon nieuwe rekjes, maar voor 200 euro... tja...

Maar gelukkig kwam Joost met een prima idee: gaan we dat doen.
Roest verhelpen heb ik nog naar gekeken, maar dat werd afgeraden bij wasmachinerekjes ;)

Wij zijn het jaar vandaag goed gestart met een geregistreerd partnerschap, toch weer een mooie stap in ons leven. Verder hopen we dit jaar toch een mooie woning te kunnen kopen, of tegen het eind van het jaar bouwgrond te kunnen bemachtigen in ons dorp.
Dat is een mooi begin, proficiat! (tu)

Daar zou ik ook niet opgekomen zijn

Ik ook niet maar ik ging er eigenlijk ook vanuit dat zulke rekjes niet tweedehands op MP werden aangeboden..:)

Overigens kan een nieuwe ook behoorlijk wat meer comfort geven. Zomaar even wat pluspunten van die van ons t.o.v. de goedkope die er in zat (merk weet ik niet meer), die in mijn vorige woning (ATAG) 5 jaar oud of die bij mijn ouders (Bosch) van 10+ jaar oud. Nieuwe keuken, dus ook nieuwe vaatwasser. Siemens, geen idee wat die gekost heeft maar ik vrees een klap meer dan 400eu:

@ Rob: Mooi dat jullie een "pechjaar" toch mooi hebben kunnen afsluiten met de komst van een gezonde kleine spruit, en dan als extra ook nog eens een prachtige auto.
Ik gun jullie echt eens een topjaar, hopelijk gaat 2021 dat voor jullie zijn

Dank je Ruud! Voor jullie is het jaar mooi begonnen! Gefeliciteerd!
Hier helaas wat minder. Mijn vrouw moest vanochtend naar de huisarts voor wat restklachten na haar zware zwangerschap. Ze heeft nog steeds dove ledematen en verlies aan spierkracht. De huisarts denkt aan fibromyalgie (vorm van reuma in de spieren en weke delen). Krijgt nog wat onderzoekjes en afspraak met fysio en dan maar kijken hoe ermee te leven is en wat voor impact het gaat hebben.

Mogguh,

Rob, dat is inderdaad geen vliegende start. Hopelijk kunnen ze D hierin goed ondersteunen en het ongemak verlichten.

Avond!

@ joost; nog bedankt voor de tip! 2 vaatwasmanden zijn onderweg via marktplaats :D

@ Rob; nare start van het jaar... hopen op meer duidelijkheid door de vervolgonderzoeken.

Mogguh,

Man, wat een rel gisteren in America. Oh wat mogen we blij zijn dat die Trump over 2 weken president-af is.
Maar het laat wel eens zien wat de macht van de massa is. Hoelang het duurt voordat ordetroepen zo'n Capitool weer leeg kunnen krijgen van protestanten.

Ja wat een spektakel

Ik werk vrij veel met Amerikanen en ben er 2x geweest. Het is een fantastisch land qua natuur en ook de mensen zijn echt heel vriendelijk. Mag er heel graag naar toe gaan.

Maar op politiek gebied; wat een bananenland zeg *-) Sommige klanten willen in informele setting nog wel eens over politiek praten. Hoe wij er als Europeanen naar kijken en zo. Maar ik hou mij snel afzijdig van zulke gesprekken om het nog gezellig te houden Trump mag dan wel president af zijn. Hij is niet dood en twitter is er ook nog steeds. En ook zeer fanatieke republikeinen zijn er ook nog steeds vol woede. Vraag mij af hoe lang dit nog door zal gaan

Maar op politiek gebied; wat een bananenland zeg
Nou, ook in Nederland maken we er een potje van. De oppositie die er altijd maar weer op uit is om de coalitie zo zwart mogelijk te maken.
En een hele dag kunnen uittrekken om te debatteren over De Jonge zijn fouten, en dan zelfs mensen die hem in het heetst van de strijd weg willen sturen. *-)

Ja, er worden echt wel fouten gemaakt. En daar mag je elkaar op wijzen.
Maar hej, achteraf wijzen met je vinger is wel héél makkelijk.

Nee, ik zou voor de politiek niet geschikt zijn.
Het lijkt me op dat niveau zeer ondankbaar werk.

Ik zou inderdaad ook niet geschikt zijn voor de politiek op dat niveau :} wat een ondankbare taak. Zeker nu er weer verkiezingen aan komen wil iedereen graag een ander tot de grond toe afbranden

Mogguh!

Ja, dat in Amerika was weer een clowneske vertoning. Maar goed, nu is het theater even weer rustig. Kijken wanneer er een nieuwe voorstelling begint.

Ja, er worden echt wel fouten gemaakt. En daar mag je elkaar op wijzen.
Maar hej, achteraf wijzen met je vinger is wel héél makkelijk.
Ja, maar dat is ook bijna niet anders. Oppositie wordt niet zo intensief betrokken bij alle (voorbereidende) zaken als de minister(s) zelf natuurlijk ;)

Maar iemand merkte ook wel op dat het goed was dat er dit soort debatten zijn: zet de boel weer even op scherp, wellicht nieuwe inzichten verschaffen, etc
Ik vind het wel kwalijk dat er iemand dan gaat zitten schreeuwen dat de minister weg moet: er zijn inderdaad flinke fouten gemaakt, maar om dan er weer een helemaal nieuw iemand neer te zetten doet het geheel ook niet goed denk ik.

Als je niet tegen kritiek kunt, moet je inderdaad niet de politiek in. Dus ik blijf ook maar lekker op kantoor zitten :}

Sterkte met D Rob! Erg vervelende start zo.
@Ruud, ook via hier, proficiat!

@Klussen, gaat eigenlijk heel erg goed! Plinten verwijderd, nnkele stopcontacten verplaatst, muurtje verlaagd, alle gaatjes dichtgemaakt en strakgezet, tv inbouwgoot gemaakt en afgewerkt. Daarna alle muren 2x en sommige zelfs 4x gedaan (waren donkerblauw), het plafond 2 x, gewit en ben daarna door gegaan naar boven, de kamer van Lize en onze slaapkamer is al helemaal gewit, de hal en de speelkamer moeten nog, maar ivm. tijd en ruimte. doe ik die later. Morgen starten we met het laminaat boven. (Via een ladder buiten naar boven het laminaat en gereedschap en zo zijn al boven).
Gisteren is de houten vloer geschuurd, vandaag de 2e schuurgang en daarna gaat hij in de matte olie. Dan mag ik er pas zaterdagochtend weer op.

Wat valt mee, dat alles zo strak en degelijk is en makkelijk werkt. Dat ik goede degelijke materialen en producten heb gekocht.

Wat valt tegen:
Dat de bouwmarkten dicht zijn, je moet alles bestellen.
Dat ik een extra groep naar zolder moet (laten) leggen voor de wasmachine

Maar vooral dat iedereen werken is, de scholen dicht zijn en K. ook gewoon moet werken. Ik doe dus 80% alleen,. Alleen in de avond heb ik hulp van een vriend. ik ben bezig van 09.00 tot 21.30 met alleen lunch en avondeten tussendoor, en dat breekt op. Vandaag heb ik dan ook een "rust" dag met Lize, huiswerk maken, wat spullen inpakken thuis, naar de milieu straat. Mag toch niet op de vloer nu en met Lize er bij doe je weinig.

Het is wel nog onwerkelijk dat we over 1 week niet meer hier wonen, maar daar.
Morgen en zaterdag laminiaat bove

rjthefrisian zei:
De huisarts denkt aan fibromyalgie (vorm van reuma in de spieren en weke delen). Krijgt nog wat onderzoekjes en afspraak met fysio en dan maar kijken hoe ermee te leven is en wat voor impact het gaat hebben.

He, schrikken! Kan dat een verklaring zijn voor de narigheid die ze tijdens de zwangerschappen heeft gehad? Of een eenvoudig geval van opnieuw pech? Hoe dan ook hopelijk snel duidelijkheid en wat handvatten of oplossingen.

@Trump: ongelovelijk en tegelijkertijd een niet verrassende uitkomst van een traject dat hij al een poosje geleden is ingestoken. Gisteravond heb ik mezelf weer ouderwets van de buis moeten losrukken; toch maar naar bed :) Intrigerend dit. Ik heb me zitten verwonderen over een amerika-deskundige die verkondigt dat tot op heden alles binnen de lijntjes is gegaan en dat Trump nu voor het eerst de spelregels heeft overtreden. Ik snap wat hij zegt, maar volgens mij is Trump al jaren bezig om de grenzen van het speelveld te verleggen. Nu is hij een hekje tegengekomen en daar overheen gesprongen, maar dat betekent niet dat hij nog op hetzelfde veld speelt volgens dezelfde regels als de rest of als enkele jaren geleden. Diezelfde beweging zie ik tot mijn spijt ook in de Nederlandse politiek.. we hebben wat teveel afgekeken van de angelsaksische manier van politiek voeren jammer genoeg. Gelukkig zijn we gezegend met een stelsel waar deze kwetsbaarheden iets steviger in zitten, maar wij zijn niet immuun of onfeilbaar voor dezelfde gedragslijnen.

Razend interessant in elk geval, ik vind het ook erg leuk om in een politieke omgeving actief te zijn. Zelf actief de politiek in zie ik echter niet zo voor me..

@ Ruud, proficiat met deze mooie nieuwe stap (tu)
@ Rob, vervelend weer! Reuma (of een vorm daar van) klinkt als iets chronisch? Of is het iets wat weer wegtrekt of eventueel met medicatie te genezen is?

@ Jimmy, lekker bezig!
Wel altijd pittig inderdaad om dag in dag uit te klussen, zeker als je normaal niet dergelijk werk doet.
Het leggen van een laminaatvloer voel ik vaak na de eerste dag ook flink in mijn bovenbenen van het vele opstaan :D

Wel mooi dat je bepaalde details direct goed doet zoals een goot voor de TV kabels en verplaatsen van stopcontacten. Kan ook prima later, maar beter gelijk goed en netjes doen. Daar houd ik ook wel van.

Dat bouwmarkten dicht zijn is wel ontzettend waardeloos idd, is mijn broertje ook achter gekomen met hun nieuwe woning en verbouwing van hun badkamer. Een hoop hadden ze al in huis, had mijn vader of hun schoonvader nog liggen maar een simpele knelkoppeling bleek een uitdaging. Bij de grote bouwmarkten niet online op voorraad. Dan maar per 10 bestellen plus een lading verzendkosten, dan kost het het 10 voudige (20eu ipv 2eu bijv) maar kun je wel door, blijken er geen 10 op voorraad maar slechts 2. Dan denk je, verstuur er (na contact) dan 1 of 2. Nee dat kan niet, doen we alleen per 10 *-)

Uiteindelijk rondgebeld en is hij voor een stomme knelkoppeling naar een bedrijf 40 min verderop gereden.

@ Situatie in de VS,

Tsja...... meer heb ik er niet op te zeggen.

Bij de grote bouwmarkten niet online op voorraad. Dan maar per 10 bestellen plus een lading verzendkosten, dan kost het het 10 voudige (20eu ipv 2eu bijv) maar kun je wel door, blijken er geen 10 op voorraad maar slechts 2. Dan denk je, verstuur er (na contact) dan 1 of 2. Nee dat kan niet, doen we alleen per 10 nut smiley

ik heb geen aandelen, maar ik ben wel fan van toolstation.nl . Ze hebben echt veel spullen, het is geen groothandel, je hebt als snel geen verzendskosten + dat je ook bij het filiaal kan afhalen als echt iets snel nodig hebt en het is in het filiaal op voorraad. Ook voor particulieren. + scherpe prijzen.

Maar vooral dat iedereen werken is, de scholen dicht zijn en K. ook gewoon moet werken. Ik doe dus 80% alleen,. Alleen in de avond heb ik hulp van een vriend. ik ben bezig van 09.00 tot 21.30 met alleen lunch en avondeten tussendoor, en dat breekt op. Vandaag heb ik dan ook een "rust" dag met Lize, huiswerk maken, wat spullen inpakken thuis, naar de milieu straat. Mag toch niet op de vloer nu en met Lize er bij doe je weinig.

Sterkte Jimmy. Het is inderdaad wat behelpen in deze periode. Weet zelf dat je met kinderen om je heen aan weinig dingen meer toe komt. En als je dan ook nog lastig aan hulp en of middelen kunt komen. Vervelend man.
En helaas gaat de lockdown ook nog verlengd worden en mijn gok is dat het in ieder geval (misschien in meerdere stappen) nog wel tot de voorjaarsvakantie opgerekt gaat worden.

Mijn vrouw start eind januari weer met werken en gelukkig mogen de kinderen dan naar de opvang omdat ze een cruciaal beroep heeft. Anders werd het voor mij wel heel lastig werken.

He, schrikken! Kan dat een verklaring zijn voor de narigheid die ze tijdens de zwangerschappen heeft gehad? Of een eenvoudig geval van opnieuw pech? Hoe dan ook hopelijk snel duidelijkheid en wat handvatten of oplossingen.

Nee andersom juist... de narigheid die ze tijdens de zwangerschapsklachten had, kan juist de oorzaak hiervan zijn. Maar we zijn hoopvol. Deze diagnose wordt snel gesteld met dergelijke klachten en we hopen nog steeds dat het echt restverschijnselen zijn van haar inactieve periode en langzaam verbeteren.

@ Rob, vervelend weer! Reuma (of een vorm daar van) klinkt als iets chronisch? Of is het iets wat weer wegtrekt of eventueel met medicatie te genezen is?

Nee er is geen behandeling voor. Je kan alleen de klachten verlichten door beweging, voeding en dergelijke. In feit zijn je spieren continu verzuurd zoals je dat na intensief sporten hebt of als je bijvoorbeeld griep hebt. Of het wegtrekt..dat kan maar kan ook niet...we hopen van wel maar dat is gewoon afwachten.

Sterkte rob, hopelijk word het snel beter

Ja hier kom ik ook weinig aan werken toe door de kinderen. Wel vervelend want de klanten staan wel in mijn nek te hijgen en het gaat om veel geld. Collega's zitten met het zelfde dus kan die ook niet vragen. het is dus vooral veel kinderen, tussendoor en 's avonds werken om nog een paar uurtjes te maken en geen vrije tijd meer. Zelfs nu ik mijn uren niet meer kan maken en mischien maar de helft werk breekt het mij ook zo wel op als dit zo door gaat. Hopelijk kunnen ze snel weer naar de opvang

Auto is net een week uit de garantie, nu wil het klepje van de laadopening niet meer open. *-) Even googlen waarschijnlijk een klein motortje van de centrale vergrendeling die het klepje vergrendeld als de auto op slot zit. Garage zit vlakbij, dus eens zien of ze dit nog onder garantie laten vallen of niet. Motortje is niet duur maar de achterbumper moet er wel voor af wat ik zo snel zag

AsconaGT zei:
Auto is net een week uit de garantie, nu wil het klepje van de laadopening niet meer open. *-)

Dan doe je toch gewoon zoals de meeste berijders van een PHEV... niet opladen en louter op brandstof rijden ;)

Dan doe je toch gewoon zoals de meeste berijders van een PHEV... niet opladen en louter op brandstof rijden

klopt, doe ik nu ook :} heeft ook meer voordelen. Zeker in de winter je gewoon dat de auto sneller van binnen opwarmt als de benzinemotor ook mee doet. Daarnaast heb je (veel) meer vermogen op benzine. Dus is ook geen drama.

Heb hem zojuist in de pauze even weggebracht en gezegd dat ze alle tijd hebben en na eigen planning aan mogen werken en de auto de komende dagen toch niet nodig heb. Ze hadden het namelijk aardig druk We kunnen immers prima met 1 auto af op dit moment. Tevens een beetje goodwill kweken om nog onder garantie te laten vallen. ;)

Je hebt hem dus al weer een half jaar Joost?

Ik heb af en toe wat vochtgerelateerde storingen waardoor sensoren af en toe wat moeilijk doen en omdat de auto hel veel stil staat.
Vandeweek toen het ontzettend vochtig was begon mijn AFL storingslampje weer even te branden maar was ook heel snel weer uit. Ook gaf de dodehoekherkenning even een foutmelding omdat waarschijnlijk ook de sensor beslagen/nat was.

Ik heb echter een jaar garantie dus kan nog wel even vooruit..maar juist die vochtgerelateerde storingen zal je in de zomer bijna niet hebben.

Maar oh oh..wat geniet ik van die Intellilux verlichting..echt geweldig systeem dat je gewoon ook met verkeer op de weg met grootlicht kunt rijden en altijd gegarandeerd bent van bakken licht zonder dat andere bestuurders er last van hebben.

Ik mis de LED verlichting en alle andere luxe behoorlijk de laatste dagen :,(

Vriendinlief heeft mijn auto mee, zij maakt immers de meeste kilometers. Dat zorgt er wel voor dat ik de kleine in haar auto moet ophalen van de opvang of oma. Is maar een ritje van +/- 10km enkele reis en één lange weg, maar toch is het wennen :D
Wel lekker onthaasten, want te hard rijden doe ik bijna niet. Het meeste mis ik misschien nog wel DAB+.

Nog wel een eigenaardigheidje bij de Focus. De auto download zijn eigen updates voor navi/multimedia. Dat kan via WIFI op de oprit of eigen internet van de auto.
Klinkt leuk en futuristisch. Internet in de auto krijg ik niet aan de praat en bijbehorende WIFI hotspot voor telefoons dus ook niet. Geen ramp, want we hebben beide een ruim toereikende databundel bij onze telefoon.
Downloaden via WIFI gaat traag, heb al eens de auto een tijdje stationair laten draaien op de oprit maar na 20 min gaat deze vanzelf uit. Overigens zou de auto het ook doen als deze gewoon uit staat. Resultaat? Geen merkbare verandering in het voortgangsbalkje.
Ook tijdens een lange rit al eens een hotspot via mijn telefoon gemaakt, ook geen resultaat.

Maak ik handmatig verbinding met de WIFI thuis en zoek ik handmatig op updates dan vind ik de ene keer wel een update en de andere keer niet. *-)
Kortom, het zal allemaal wel. Waarschijnlijk merk ik toch niets van de update als deze wel binnenkomt.

Echter, toen ik gisterenavond even in de auto stapte zag ik dat het voortgangsbalkje op circa 90% was! Heb er weken niet naar omgekeken, maar op de achtergrond druppelt het toch heel langzaam binnen. Wie weet heb ik dus komend voorjaar eindelijk de update binnen! :T

Of het wegtrekt..dat kan maar kan ook niet...we hopen van wel maar dat is gewoon afwachten.
Inderdaad Rob, hopen dat het goed afloopt.

@ Joost: Dat zul je altijd zien, na de garantie reparaties. Maar dan ben je blij dat je geen EV hebt. :}

@ Jimmy: Da's een pittig schema hoor. Logisch dat je dan nu even "op" bent.
Wat dat betreft ben ik blij dat wij geen kinderen hebben. Als je iedereen ziet passen en meten momenteel.
Vrouw van de baas heeft haar kinderen nu ook mee genomen naar het werk, die zitten bij ons ik kantoor in een lokaaltje.
Knap aj ziet wat die allemaal met de ipads en computers kunnen.

klopt, een half jaar, plus enkele dagen :p

Zo voelt het overigens niet. Het voelt nog steeds als een nieuwe auto die ik nog niet zo lang heb. Maar komt misschien ook omdat ik nog geen 4000 km heb gereden. Normaal gesproken na een half jaar heb ik ongeveer 7000 gedaan door weekendjes weg, bezoek schoonfamilie, paar keer schiphol en wat andere zaken.+ veel thuiswerken. Dat mis ik dus nu.

AsconaGT zei:
klopt, een half jaar, plus enkele dagen :p

Zo voelt het overigens niet. Het voelt nog steeds als een nieuwe auto die ik nog niet zo lang heb. Maar komt misschien ook omdat ik nog geen 4000 km heb gereden. Normaal gesproken na een half jaar heb ik ongeveer 7000 gedaan door weekendjes weg, bezoek schoonfamilie, paar keer schiphol en wat andere zaken.+ veel thuiswerken. Dat mis ik dus nu.

Mijn broer heeft precies hetzelfde met zijn auto, die heeft volgens mij nog veel minder dan dat gereden sinds Augustus, hij was zelfs pas 1x op zijn werk geweest met de auto! Hij is wel heel blij met de auto, hij omschreef het met "alsof je in een kluis over de weg zoeft" :}

Avond!

@Richard: tot E straks ineens opmerkt: he, wat gaat mijn databundel hard als ik met de Focus rij! :D
@Rob: vervelend zeg. Laten we hopen dat D snel opknapt
@Jimmy: pittige klus, vraagt nu veel planning nu de winkels dicht zijn. Maar mooi dat het toch allemaal wel lukt.

Mogguh

Tijd gaat snel, over 2 maand heb ik de Leaf alweer 3 jaar en valt hij daarmee ook uit de garantie.
Tegen die tijd zal de km. teller zo rond de 71.000km staan. Dat is opzich nog best veel, gezien ik er geen vakantie KM mee maak.
Destijds niet gedacht dat ik er de drie jaar mee zou halen 8-)

Terug
Bovenaan