Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Nou inslaan jongens..heb mijn vrouw zojuist ook als de donder op pad gestuurd voor luiers en babyvoeding...weet niet of de kruidvat ook dicht gaat maar beter mee verlegen dan om verlegen. Ze is net terug en de rij stond de zaak uit...

rjthefrisian zei:
Nou inslaan jongens..heb mijn vrouw zojuist ook als de donder op pad gestuurd voor luiers en babyvoeding...weet niet of de kruidvat ook dicht gaat maar beter mee verlegen dan om verlegen. Ze is net terug en de rij stond de zaak uit...

Mij ga je zo gek niet krijgen, die rijen zijn broeihaarden van het virus en de mensen staan veel te dicht op mekaar...
Desnoods bestellen op het i-net en laten thuisleveren.
Heb intussen in BE al veel meer ervaring met lockdown dan jullie in NL.

98191722_1383934028461647_7584337784270225408_o.jpg

ik heb hele dag een afspraak met een inspectiebureau uit antwerpen. Die zei dat ze in belgië weer net aan het open gaan zijn. Lekker op elkaar afgestemd o_O die kunnen veel nederlanders verwachten als ze niet aan strikte grenscontroles doen.

Hier word er ook niets gehamsterd. Wel is er een online bestelling de deur uit gegaan door mijn vrouw voor kinder benodigdheden

Hier is de voeding en dergelijke al binnen dus dikke prima... de rest geloven we wel..;) Kunnen nu vier weken vooruit..

Lees net dat de kinderopvang waarschijnlijk ook dicht gaat. Worden dan weer lekker productieve werkdagen..:) Ach..nog een weekje en dan toch vakantie.

Vermoed dat Belgie ook kwestie van tijd is.

Ik ben vanmorgen op kantoor geweest en heb verdorie mijn oplader voor mijn surface daar laten liggen...die wordt nu opgestuurd..gelukkig kan ik via RDS nog inloggen op prive pc.

AsconaGT zei:

ik heb hele dag een afspraak met een inspectiebureau uit antwerpen. Die zei dat ze in belgië weer net aan het open gaan zijn. Lekker op elkaar afgestemd o_O die kunnen veel nederlanders verwachten als ze niet aan strikte grenscontroles doen.

Hier word er ook niets gehamsterd. Wel is er een online bestelling de deur uit gegaan door mijn vrouw voor kinder benodigdheden

Vooral de kappers hoopten hier tijdens het volgende weekend te mogen heropenen, maar ik vermoed dat het niks wordt.
Mijn corona-haarsnit wordt intussen steeds langer ;)

Wel is hier in BE duidelijk dat de mensen corona-moe worden.
Ruim 20% zou zich niks meer aantrekken van de beperkende maatregelen; elke dag lees je van lockdownfeestjes waar de politie binnen valt en terwijl je op kerstavond maar 1 knuffelcontact mag verwelkomen ontvangen traiteurs massaal bestellingen voor 10 tot 20 personen.

Nou inderdaad @ Peter, daar lijkt het wel op uit te draaien.
Verf, behang etc. had ik allemaal al gehaald afgelopen week (verf speciaal zaak). MAar inderdaad dingen waarvan ik niet exact weet wat ik nodi gga hebben, die haal je ad hoc. Heb net al wat bedrijven gebeld waar ik bestellingen heb lopen, laminaat, bank, bed, tegels, verhuizing zelf. maar helaas voorlopig weinig positief nieuws.
Ik kan hier &$(@&_ zo pissig om worden he, dit moet een leuke tijd zijn maar zal je zien dat ik straks eerst 2 weken op een fucking emmer kan zitten alvorens ik mijn huis kan inrichten met de bestelde meubels/vloer etc. Achterlijke overheid. blegh :cry: en dan ook nog Lize en Kim die beiden vanuit het onderwijs thuis zitten en online aan de slag moeten. Dat werkt toch niet.

@ Speedtouch, 31-12 krijgen we de sleutel.. en 15-1 moet ik mijn huidige woning overdragen..... Mijn strakke planning loopt dus volledig in de soep.

Ik laat mij ook niet gek maken. Essentiële winkels blijven gewoon open, dat betekende de vorige keer ook dat de meest gekke winkels gewoon open waren. Zeker supermarkten.
Als ze dat nu aanscherpen zou ik dat logisch vinden, maar eten, drinken en babyspul zal wel loslopen. Anders online ook snel genoeg besteld, wat we met luiers toch vaak al doen.

We hebben ook nog wel wat op voorraad, dus we komen wel een eind.

Onze kapster is met verlof tot medio januari, dus daar moest ik sowieso nog een tijdje op wachten :D

Wij hebben al bericht gehad van de opvang. gaat dicht vanaf morgen of overmorgen

voor ons echt heel vervelend want ik kan dan niet meer werken met een peuter en baby die 1x nog maar even slaapt overdag.

Ik ben al bezig om mijn afspraken van deze week om te plannen. overleggen met mijn vrouw of ze kan bij springen op dagen dat ik afspraken echt niet kan verzetten en visa versa. Op 1 moment zitten we met een probleem dat we beide niet kunnen veranderen op de vrijdag. Dus beroep doen op mijn ouders als ze dat willen. Dat gaat mij weer heel veel vakantiedagen kosten, sta nu al vet in de min o_O

Corsa 20SEH zei:
@ Speedtouch, 31-12 krijgen we de sleutel.. en 15-1 moet ik mijn huidige woning overdragen..... Mijn strakke planning loopt dus volledig in de soep.

Ik hoop voor je dat je een beroep kunt doen op vrienden/familie/kennissen. Verzorg je de verhuizing zelf? Moeten er in het 'nieuwe' huis nog veel ingrijpende veranderingen plaatsvinden?

Jammer jongens en niet prettig maar het is gewoon nodig. Groot deel van Nederland verne*kt het gewoon door alle regels te negeren en nu mogen we met zijn alleen op de blaren zitten. Vind het daarom niet terecht dat mensen de overheid negatief bejegenen.

Een tip..je kan je er wel om druk maken en het is ontzettend vervelend maar helpt echt geen ene moer. Accepteren en dat moet je baas ook maar doen.
Werk is maar werk. je baas hoort er gewoon begrip voor te hebben. Ander zou ik heel gauw andere werkgever zoeken.

Heel lullig maar je hebt geen alternatief scenario gemaakt? Dit zat er natuurlijk al hele tijd aan te komen.

Ik laat mij ook niet gek maken. Essentiële winkels blijven gewoon open, dat betekende de vorige keer ook dat de meest gekke winkels gewoon open waren. Zeker supermarkten.
Als ze dat nu aanscherpen zou ik dat logisch vinden, maar eten, drinken en babyspul zal wel loslopen. Anders online ook snel genoeg besteld, wat we met luiers toch vaak al doen.

Voeding was bij ons altijd al erg moeilijk te krijgen en sowieso maar een per klant. Dat hebben we nu. De luiers geloof ik wel..
Anders maar weer zoals vroeger met uitwasbare luiers..;)

Corsa 20SEH zei:
Nou inderdaad @ Peter, daar lijkt het wel op uit te draaien.
Verf, behang etc. had ik allemaal al gehaald afgelopen week (verf speciaal zaak). MAar inderdaad dingen waarvan ik niet exact weet wat ik nodi gga hebben, die haal je ad hoc. Heb net al wat bedrijven gebeld waar ik bestellingen heb lopen, laminaat, bank, bed, tegels, verhuizing zelf. maar helaas voorlopig weinig positief nieuws.
Ik kan hier &$(@&_ zo pissig om worden he, dit moet een leuke tijd zijn maar zal je zien dat ik straks eerst 2 weken op een fucking emmer kan zitten alvorens ik mijn huis kan inrichten met de bestelde meubels/vloer etc. Achterlijke overheid. blegh :cry: en dan ook nog Lize en Kim die beiden vanuit het onderwijs thuis zitten en online aan de slag moeten. Dat werkt toch niet.

Is K met peren inderdaad Jimmy! :(
Maar een hoop zaken die je opnoemt worden thuis afgeleverd toch? Lijkt mij dat dat wel gewoon door gaat.
Sommige klussen zullen even vooruit geschoven moeten worden, maar goed bewoonbaar zal je het wel krijgen toch?

Grootste probleem is misschien nog de overdracht bij de notaris, maar ook daar zal wel een mouw aan gepast worden lijkt mij. Kan mij niet voorstellen dat ze zoiets ook dichtgooien.

Heel lullig maar je hebt geen alternatief scenario gemaakt? Dit zat er natuurlijk al hele tijd aan te komen.

Nouja, hoe moet je hier in hun geval op anticiperen? Spullen z.s.m. na bestellen laten komen en in een opslag zetten zodat je ze daar uit kunt halen als je ze nodig bent?

Een alternatief scenario over een periode van 2 weken. Dat is dus die emmer bij de TV. :(
De tijd is te kort voor een alternatief scenario. Je kan niet zomaar je datum van overdracht verplaatsen. schilderen enzo dat loopt wel los, maar de 2 vloeren zijn behoorlijk essentieel. Tuurlijk overal is een mouw aan te passen als het moet maar dat brengt allemaal extra kosten met zich mee.

Zo "dit zat er al aan te komen" is het ook nie tin mijn ogen want ze kabbelen al weken aan met deze hele ellende.

De baas heeft wel begrip hier, maar klanten niet. Er zijn gewoon enorm hoge boetes als het spul niet voor het einde van het jaar in de haven staat. Dat gaat om tienduizenden euro's per dag. Alternatief was vliegen, maar de zijn niet meer te reserveren voor die tijd, vracht zit allemaal vol. Het is dus mijn taak de laatste tijd om alles er door heen te trekken en er bovenop te zitten.
maar zien wat ik vanuit huis kan doen en helaas maar beroep moeten doen op buren / vrienden / ouders als het niet anders kan helaas. Ook niet ideaal met oog op corona, maarja

Ik sta nu al tientallen vakantiedagen in de min. door het voorjaar. Als dit naar half januari door gaat sta ik zo een 30 of 40 dagen in de min. o_O Misschien kan ik het later afkopen met een bak geld of iets anders kan regelen, anders kan ik gewoon in 2021 en 2022 geen vrij mee nemen o_O

Ik begrijp wel dat de overheid deze keuzes moet maken, maar het voelt wel een beetje als gestraft worden terwijl ik laatste tijd niet naar tuincentra, bouwmarkten, kerstshows of waar dan ook ben geweest waar het potentieel druk kan zijn. Boodschappen zeer geminimaliseerd. Maar het is even niet anders helaas

rjthefrisian zei:
Werk is maar werk. je baas hoort er gewoon begrip voor te hebben. Ander zou ik heel gauw andere werkgever zoeken.

Feit is dat dat besef (andere baas zoeken) bij veel werknemers ontbreekt. Veel aandacht voor eigen rechten en wat minder voor de plichten... De baas moet vooral volledig salaris betalen bij minder productiviteit...

rjthefrisian zei:
Vermoed dat Belgie ook kwestie van tijd is.

Hier zijn de Centerparken enz nog steeds gesloten.
Binnensporten kan nergens (behalve zwemmen) en alle fitnesscentra zijn dicht.
BE was enkele weken geleden de slechtste leerling van de klas, thans zijn onze cijfers beduidend beter dan DE & NL, maar ze zijn ook gestagneerd op een veel te hoog plafond. Dus ik denk idd dat de verstrenging er hier ook weer zit aan te komen.

Corsa 20SEH zei:

Zeker indien - en ik hoop dat ik verkeerd ben - verhuisfirma's niet verder mogen werken wegens te veel risico op contacten.

@Richard, overdracht is inderdaad via volmacht die je op voorhand tekent, dit was al besproken.

bestellingen die lopen en waar bezorging voor ingepland staat is nog onzeker of bezorging door mag gaan. het bedrijf dat de houten vloer komt renoveren, de stukadoor, zijn wel essentieel in de 1e fase. Als die niet doorgaan zullen we tussentijds alles weer een keer in opslag moeten zetten ergens.

Levertijd van meubel is overigens allemaal 16 weken minimaal, laminaat, bed, bank en tegels zijn nog niet eens binnen die heb ik afgelopen week allemaal al nagebeld anders had ik waar mogelijk reeds opgehaald.

Plus ik het al een paar weken belachelijk druk op mijn werk met de lancering van de nieuwe webshop morgen dat ik gewoon even overloop :) Verder alles in orde he ;)

In BE heerst het idee dat in NL tot vandaag nog steeds zowat alles kon en mocht, en dat sinds het begin van corona.
Hoedanook zijn de maatregelen bij ons in BE altijd stukken strenger geweest.
Ik tracht er mij aan te houden.
En zolang ze de grenzen niet weer dichtgooien hoor je mij alvast niet klagen.
Woon al een tweetal weken ononderbroken in NL met dagelijks pendelen naar Gent en ben pas zinnens om na volgend weekend voor een tweetal weken weer naar BE te gaan.

Blijven lachen Jimmy (y)
Half Nederland lijkt weer in rep en roer, ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt allemaal. Hoop ook van harte dat jullie er niet teveel last van hebben en vooral kunnen genieten van de nieuwe hut (y)

@ Joost, ook geen begrip bij de baas m.b.t. de dagen die je in de min staat? Je doet wel je stinkende best om het werk af te krijgen en het bedrijf die dure clausules te besparen, dan zijn wat extra vakantiedagen toch wisselgeld.

Moet zeggen dat mijn werkgever er ontzettend schappelijk in staat. Maar eerlijk is eerlijk, het probleem van de kinderopvang gaat voor ons pas vanaf januari gelden maar is wel een mouw aan te passen. Heb wat dat betreft dus makkelijk praten.

Crèches zijn in BE altijd open gebleven (behalve waar in de crèche zelf een besmettingshaard zat).

Snap dat het even zwaar k*t is Jimmy, ...maar probeer rustig te blijven en te kijken wat er wel kan. Je verandert helaas toch niets aan deze situatie. Hoe k*t het ook is.

Die vloer is wel een essentieel dingetje..zonder vloer kan je niks...daar zou ik me eerst op richten. Maar begrijp ook dat veel nog koffiedik kijken is en dat laminaatboeren ook nog niet weten waar ze aan toe zijn.

Maar zou zelf gaan nadenken over wat alternatieve scenario's.

De baas heeft wel begrip hier, maar klanten niet. Er zijn gewoon enorm hoge boetes als het spul niet voor het einde van het jaar in de haven staat. Dat gaat om tienduizenden euro's per dag. Alternatief was vliegen, maar de zijn niet meer te reserveren voor die tijd, vracht zit allemaal vol. Het is dus mijn taak de laatste tijd om alles er door heen te trekken en er bovenop te zitten.

Ook dit is natuurlijk zwaar k*t. Maar dan nog is het het probleem van de baas en niet van jou zelf, Joost. Probeer het zo te zien en ook te handelen.

Ik nam vroeger ook alles op mijn nek maar zeker in deze tijden en met een druk gezin kan dat gewoon niet meer. Dat houdt geen mens vol.
Dus denk vooral om je zelf!

@Peter, De parkings staan vol met BE kentekens, zowel in het centrum als bij de shopping outlet. Van mij mag de grens wel terug dicht. Als dat niet gebeurt dan is het vanaf woensdag inderdaad andersom. Staat heel Vlaanderen vol met NL kentekens.

Werkgever hier ris ook meer dan schappelijk, maar verwacht aan de andere kant ook wel meer flexibiliteit wanneer dat hen uitkomt. Wij zijn een klein team en als er van het kantoor personeel 3 uitvallen is dat 50%, dat is nu bijna gaande. 2 verkouden geen Corona, maar kunnen niet naar kantoor. Maar er dient wel iedere dag 1 iemand op kantoor te zijn, ivm. pakketten ,post, printer, back ups etc. etc.

Ik baal er gewoon van, dat een toch al spannende periode voor ons, nooit eerder verhuisd behalve van uit het ouderlijk huis, nu dan toch nog extra stress meebrengt.

@Rob, Laminaat voor boven is nog niet eens zo erg.. dat kan kamer voor kamer later. Maar de houten vloer beneden is wel een dingetje..

Maar inderdaad.. Let it go, let it go.. Anna en Elsa wisten het toen al :)

@ Joost, ook geen begrip bij de baas m.b.t. de dagen die je in de min staat? Je doet wel je stinkende best om het werk af te krijgen en het bedrijf die dure clausules te besparen, dan zijn wat extra vakantiedagen toch wisselgeld.
\

ja maar dat is gewoon mijn werk hé ;) mijn werkgever is wel loyaal. Dus ik zie wel waar het schip strand en dan tzt maar eens over hebben hoe dat zit met mijn dagen. Ik vind het wel vervelend dat ik mijn werk in de soep loopt en mogelijk enorm hoge boetes gaat opleveren. Ja het is mijn baas zijn probleem, maar ik ben er al weken mee bezig en roep al weken dat ik alles onder controle heb ondanks er veel hobbels op de weg zijn. vind het niet fijn dat ik dan vlak voor de eindstreep het niet heb gehaald. maar zover is het nog niet. We gaan ons best doen (y) :) We zijn gelukkig gezond

Corsa 20SEH zei:
@Rob, Laminaat voor boven is nog niet eens zo erg.. dat kan kamer voor kamer later. Maar de houten vloer beneden is wel een dingetje..

Zou er, in noodgeval, nog een logeerpartij mogelijk zijn bij ouders/schoon ouders?

Bij ons loopt door dat Coronagebeuren de levertijd gigantisch op: bezetting in productie is r*k omdat mensen thuis zitten met verkoudheidsklachten of wat dan ook, de hoeveelheid bestelling is geëxplodeerd en klanten hebben geen begrip want die willen hun bestelling gewoon. Als je dan de klanten aan de lijn hebt, is dat deze dagen echt ontzettend gezellig.
Frustraties lopen af en toe flink op en niemand kan er wat aan doen.

Ik kan me dan wel voorstellen dat als je thuis dan nog kinderen hebt en of een verhuizing/verbouwing in het vooruitzicht, het emmertje lekker voldruppelt. En ruimte om stoom af te blazen is er niet echt: alles zit straks dicht.
Nouja; wandelingetje in de natuur met miljoenen andere mensen dan maar ;)

Fijn is het allemaal niet. En dan zit ik alleen nog maar met frustraties van het werk; privé weinig te klagen.

Ik sta nu al tientallen vakantiedagen in de min. door het voorjaar. Als dit naar half januari door gaat sta ik zo een 30 of 40 dagen in de min.
'
Heb je dan al zoveel vakantie gehad van je werk? Of wordt thuiswerken als vakantie gerekend?

Ik begrijp wel dat de overheid deze keuzes moet maken, maar het voelt wel een beetje als gestraft worden terwijl ik laatste tijd niet naar tuincentra, bouwmarkten, kerstshows of waar dan ook ben geweest waar het potentieel druk kan zijn. Boodschappen zeer geminimaliseerd. Maar het is even niet anders helaas
Jup, we zijn weer de dupe van al die idioten die denken dat er niks aan de hand is.
En nu wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, maar in die kerkdorpen en de grote steden is het toch allemaal wel een slagje erger met de losbandigheid.

Als je dat dan ook op de televisie ziet ´Ja, maar ik ben nooit ziek dus ik kan gewoon winkelen´, ´Het is aan God om te beslissen of ik Corona krijg, niet aan mijzelf´ :( o_O

Heb je dan al zoveel vakantie gehad van je werk? Of wordt thuiswerken als vakantie gerekend?

Nee ik heb dit hele jaar nog bijna helemaal geen vrij gehad. Maar in het voorjaar heb ik ook heel veel vrij moeten nemen doordat de opvang dicht zat en ik dan echt niet kan werken. mijn vrouw is ook door haar dagen heen.

En nu wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, maar in die kerkdorpen en de grote steden is het toch allemaal wel een slagje erger met de losbandigheid.

ohh, in de dorpjes hier zijn de 'zuipketen' ook nog gewoon open en ook is het volop druk bij tuincentrum die dat zien als dagje uit met het hele gezin. Dus het is overal wel denk ik. Helaas..

Kennis van me geeft ook aan dat ie zich nergens wat van aan trekt en gewoon door gaat met 'verder leven'. Met Sinterklaas met hele familie bij elkaar gezeten en met kerst ook weer. Wordt daar echt moedeloos van. Ze voelen zich het slachtoffer en de overheid heeft het allemaal gedaan. Door dat soort types komen we hier gewoon niet uit.

speedtouch zei:
Corsa 20SEH zei:

Zou er, in noodgeval, nog een logeerpartij mogelijk zijn bij ouders/schoon ouders?

Dat is zeker geen optie 😁

Het zal inderdaad een vervelende maand worden voor degene die kinderen heeft, iedereen kan er makkelijk over praten maar werken met een jong kind om je heen lukt gewoonweg niet. Maargoed, het is niet anders......en daar moeten werkgevers zich ook naar schikken. Joost neemt wat vakantiedagen op en probeert zo goed en kwaad mogelijk zijn werk uit te voeren, een ander meld zich gewoon ziek en doet niks. Ik gok dat je nadien met je werkgever best naar een riëële oplossing op zoek kunt, zeker wanneer je je zo voor hun inzet.

@ Jimmy: Kan me voorstellen dat het voor jou helemaal niet uit komt. Hopelijk is er nog wat mogelijk. Ik denk overigens dat veel bedrijven gewoon doorwerken, dus het kan ook nog best meevallen. Zou me niks verbazen als de professionals via hun groothandel nog nog gewoon kunnen bestellen.

Zo is het bij ons op het werk ook, willen we in maart onze omzet maken dan moeten we nu stekjes poten. Die tijd tussen stekjes steken en uitleveren kun je nauwelijks verkorten, dus nu niet stekken is in april geen omzet. We gaan dus gewoon door, mensen blijven bij ons ook gewoon aan het werk.

Tsja..bijzondere dag..merk er persooenlijk niet zoveel van maar er is toch behoorlijk wat veranderd sinds gisteren.

Ik heb dochterlief vanmorgen proberen uit te leggen dat ze de komende vijf weken niet naar de opvang gaat en dat vond ze wel lastig.
Gelukkig heeft vrouwlief vanmorgen ook met haar werkgever contact gehad en kan nog de nodige vakantiedagen opnemen en is t/m eind jan/begin feb nog vrij.

Dat probleem is getackled en nu maar de tijd uitzitten. Ut is net oars!

Vant weekend twee updates doorgevoerd aan de Astra. Dynamische knippers van ons geliefde forumlid Fer en de achteruitrijlampen zijn ook van led voorzien.

Nu de knippers achter nog waar mijn laatste hoop gevestigd is op knippers die gisteren binnen zijn gekomen via Amazon.

20201212_161541 by Rob de Vries, on Flickr

20201212_161031 by Rob de Vries, on Flickr

Nu de typeaanduiding achterop nog en dan zijn we eerst wel klaar.

Gelukkig heeft vrouwlief vanmorgen ook met haar werkgever contact gehad en kan nog de nodige vakantiedagen opnemen en is t/m eind jan/begin feb nog vrij.
Ik heb respect voor de mensen die het op deze manier oplossen, door zelf vrije dagen in te leveren. Niemand zit er nu op te wachten om bij huis te zijn en velen zouden vakantiedagen of overuren liever anders invullen. Ik zie dan ook mensen die zich ziekmelden, om op de kinderen te passen.
En enerzijds snap ik best dat werknemers hun overuren niet hiervoor willen inzetten, anderzijds leg je de lasten wel bij de werkgever (de meeste werkgevers hebben een eigen risico van ongeveer één tot anderhalf maand).

Ik verbaas me er wel over dat vandaag in de politiek er weer hele dagen met modder moet worden gegooid door de oppositie-partijen over het beleid en dat er nog mensen de straat op gaan om te protesteren. De oppositie mag kritisch zijn, maar een beetje eensgezinsheid uitstralen zou ons ook allemaal helpen.

Leuke updates Rob, je hebt er een knappe wagen staan!

Zojuist nog even door de verkoper gebeld of alles naar tevredenheid is. Daar heb ik volmondig ja op gezegd. Alleen even aangegeven dat de IL in het begin af en toe een foutmeldinkje gaf (nu hele tijd al niet meer gehad) en dat ik dat even in de gaten houdt.

De zaak is helaas ook dicht maar hij was net mijn oude auto op het net aan het zetten..:)

Ik verbaas me er wel over dat vandaag in de politiek er weer hele dagen met modder moet worden gegooid door de oppositie-partijen over het beleid en dat er nog mensen de straat op gaan om te protesteren. De oppositie mag kritisch zijn, maar een beetje eensgezinsheid uitstralen zou ons ook allemaal helpen.

Och man.... die tweestrijd overal...accepteer nou gewoon even dat het niet anders is en houdt op met al die negatieve energie. Zet samen de schouders eronder en probeer er een positieve draai aan te geven. Hebben veel mensen heel veel moeite mee.

@ Rob, resultaat is lastig op de foto vast te leggen maar lijken me mooie kleine details die een groot effect hebben (y)
Vooral achteruitrijlichten in LED zal wel verschil maken. De **** had ze ook en die gaf toch echt een bak meer licht bij het het achteruit rijden dan de Astra. Bij de Focus is alles LED, maar valt het mij het minder op (waarschijnlijk omdat de **** het ook al had).

Tsja, lockdown. Voor mij is er vandaag niets veranderd t.o.v. gisteren om heel eerlijk te zijn. Gelukkig maar.
Mijn vriendin heeft gisteren, nog wel een paar boodschappen gedaan maar op een aantal plekken was het al wel gekkenwerk. Er werd volop gehamsterd bij de supermarkt en slager.

En enerzijds snap ik best dat werknemers hun overuren niet hiervoor willen inzetten, anderzijds leg je de lasten wel bij de werkgever (de meeste werkgevers hebben een eigen risico van ongeveer één tot anderhalf maand).

Wie zijn probleem is het? Niet 100% van de werknemer en ook niet 100% van de werkgever. De oplossing zal ergens in het midden moeten liggen lijkt mij dan, maar in welke verhouding? Geen idee.
Als werknemer er keihard in gaan staan en proberen de werkgever er 100% voor op te laten draaien is misschien ook niet zo verstandig. Als de toko omvalt heb je geen werk meer natuurlijk, dat is wel een dure prijs voor het niet inleveren van wat vakantiedagen.

Ik heb er zoals gezegd weinig last van en mocht dat veranderen lijkt het er sterk op dat mijn werkgever en opdrachtgever er erg welwillend in staan, ik knijp mijn handen dan ook absoluut dicht wat dat betreft.

Ik zie dan ook mensen die zich ziekmelden, om op de kinderen te passen.

Als je dat hier doet heb je wel een probleem. Bij ons kan er veel, alles is bespreekbaar maar ziek melden als je niet ziek bent word hier echt niet op prijs gesteld. Het is natuurlijk wel lastig te achterhalen, maar vermoedens blijken wel vaak terecht.
In het voorjaar had iemand ook klachten. een kuchje. daar werd netjes een bak administratief werk bezorgd aan huis :) Toen kwam het er wel uit dat ze daar geen tijd voor had ivm de kinderen. Ze werkt hier nog wel, maar wel na een fiks gesprek volgens mij.

Ik ga ook wel wat dagen inleveren. De werkgever betaald mij elke maand voor bepaalde werkzaamheden. Als ik die niet kan doen omdat ik kinderen heb, dan is dat wel mijn probleem en schuif dat niet zo door naar de werkgever op. Zelfde geld als een kind ziek is of iets. Dat kost je gewoon dagen dan. pech voor mij. Je weet dat dat kan gebeuren met kinderen.

Toevallig net een kort gesprek er over gehad, ze gaan kijken naar de totale omvang van mensen die met dit probleem zitten (om iedereen gelijk te behandelen, 1 beleid) en er word ergens in januari wel naar een oplossing gezocht en tot die tijd gewoon proberen de uren te maken en als het niet lukt, dan houd het helaas op. Als ik weer vrij moet nemen word over nagedacht hoe op te lossen straks. Transparant, inzet, en goed overleg doet wonderen. vervelend is het voor iedereen

Midje!

Hier ook niks veranderd: zag wel dat we woensdag een 'corona update' krijgen. Maar vanuit huis werken ga ik niet doen; is ontzettend onpraktisch en ik heb hier gewoon mijn eigen kantoor dus afstand bewaren is geen probleem indien nodig.

Qua drukte is het weer belachelijk vandaag; het houdt niet op met de bestellingen. Levertijd schiet weer de lucht in en we zijn straks 1,5 week gesloten: wordt nog wat :)

@ Rob: geeft de achteruitrijverlichting door led nu ook meer licht? Netjes dat de verkoper nog even belde, heeft de mijne nog niet gedaan :p

Zover nu bekend kan alles (soms via een omweg) doorgaan, alleen adhoc iets halen bij de bouwmarkt kan niet.

Er heeft zich wel een ander "probleem" ontwikkeld, de scholen zijn dicht, dus Lize en K. vrij. Maar nee, K. werkt op het speciaal onderwijs als stagebegeleider, en de stages gaan gewoon door ook al is de school wel dicht. o_O

Dus we gaan nu toch een alternatieve verhuis inplannen want ik heb Lize er donderdag en vrijdag bij. Het is een schat van een kind en ze kan best goed helpen maar dat is niet zo handig met schilderen en laminaat leggen. Dat is maar leuk voor een half uurtje. Dus we gaan toch wat moeten schuiven met werkzaamheden.

@Rob, ziet er goed uit zo!

@Werkgever/Werknemer, ik heb ook regelmatig met Lize hier gezeten. Voordeel is dan wel dat je haar soms moet helpen, maar dat ze ook al veel zelf kan.. als je een peuter thuis hebt dan gaat werken inderdaad echt niet. Bij ons zijn ze gelukkig ook erg flexibel, al verwachten ze dat dan ook terug. Maar dat kan ik wel aan.

Ik was vandaag afwezig want onze vernieuwde B2B webshop ging live, dus ik was druk druk druk met testen, DNS instellen, TTL verlagen, Subdomeinen instellen en meer van dat soort ongein. Maar om 11.00 was alles getest en zijn de inlogmails naar de klanten verstuurd. Op een paar hobbels na, is het goed verlopen! :). Dat was een project van 4 maanden dat niet altijd even veel aandacht nodig had, maar toch wel erg tijdrovend was. Gelukkig bijna compleet afgerond nu en wat ademruimte :)

Leuke aanpassingen hoor Rob, alleen die dynamische knippers aan de zijkant slaan natuurlijk nergens op.
Volgens mij is het idee van dynamische knippers juist dat ze ( aan de voor of achterkant ) door dynamisch te zijn, precies de kant op "wijzen" waar je heen wilt gaan, aan de zijkant werkt dat natuurlijk niet. Kan verder ook geen kwaad natuurlijk maar toch ;)

Niet alles hoeft direct functioneel te zijn, TL...:)

Idee heb ik opgedaan op het astra k forum waar bijna iedereen ze heeft en ik vind het optisch wel een verbetering ipv de halogenen pitjes en zeker niet goedkoop. En heb ze ook nog eens voor een heel schappelijk prijsje overgenomen van Fer....:)

@jimmy: fijn om te horen dat de schade lijkt mee te vallen, Jimmy...(y)

I know, misstaat ook zeker niet maar het functionele wat betreft dynamisch richting aangeven ontbreekt natuurlijk aan de zijkant. ;)

Tjah ik weet ook niet zo wat ik er van moet vinden, die dynamische knippers op de zijkant :D

Veel C-klasse eigenaren doen dit ook met de knippers in de spiegels. maar is vrij kostbaar, ik laat het mooi voor wat het is

Ook nog een van de eenvoudige updates die ik waarschijnlijk nog eens ga proberen is de grille zwart wrappen:

Of volledig:

TrTsTy6.jpg

Of alleen het onderste balkje waarbij je de lijn in de koplampen nog mooi doorloopt.

116435519_10217424538914043_3351127641581569954_n.jpg

Ik vind beide wel wat hebben eigenlijk (y) maar zie al wel dat het logo wel chrome moet blijven bij beide varianten

de onderste heeft bij de (mist?)lampen ook zwarte inleg. De bovenste niet. Dat maakt ook wel wat uit in het totaalplaatje aan de voorkant

ik neig nu het meest naar de onderste

Mogguh!

Ik was vandaag afwezig want onze vernieuwde B2B webshop ging live, dus ik was druk druk druk met testen, DNS instellen, TTL verlagen, Subdomeinen instellen en meer van dat soort ongein. Maar om 11.00 was alles getest en zijn de inlogmails naar de klanten verstuurd. Op een paar hobbels na, is het goed verlopen!
Pfoah..wat een werk. Wwij krijgen een nieuwe website maar ik ben blij dat ze daarvoor gewoon bedrijven hebben ingehuurd om alles te regelen; als ik hoor/zie wat er allemaal bij komt kijken...

Daar is het ouwe beessie van mij. Wat ziet ie er nog goed uit..
Zeker een mooie uitvoering! Misschien kun je eens vragen wat je K nog qua inruil doet? ;)
Die zwarte grille is een mooie update. Denk dat ik persoonlijk nog voor een streepje chroom zou gaan.

Terug
Bovenaan